Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

25 Ekim 2017
Sinan Oypan

Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf çekimlerine ayrıca önem vermeleri gerekmektedir. Daha önceki rehberlerimizde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğiniz üzerine bir yazı serisi hazırlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Yanlış kullanılan fotoğrafların e-ticaret sitenize zarar verebileceğini unutmamanız gerekiyor. Farklı kurgular yaparak, fotoğraflarınızı ilgi çekici hale getirebilir ve siteyi ziyaret edenlere ürünlerinizi daha cazip hale getirebilirsiniz. Bu rehberimizde de fotoğraf çekimleri sırasında kullanabileceğiniz bazı ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Filtre kullanmaktan kaçının

filtre kullanmayin

Ürün fotoğraflarında filtre kullanmaktan özellikle kaçının. Sosyal mecralarda ya da fotoğrafçılıkta filtre kullanımları yaygın olsa da ürün fotoğraflarında ürünü olduğu gibi yansıtmak önemlidir. Bu nedenle de iyi ışıklandırılmış bir ortamda ürünün renklerini doğru bir şekilde yansıtmak gerekir. Çekim sonrasında renk düzenlemeleri yapabilirsiniz; ancak ürünün gerçekçiliğini bozmamalısınız.

Bokeh arkaplanlar kullanın

bokeh arkaplan

Özellikle konsept çekimlerinizde fotoğrafları daha ilgi çekici bir hale getirmek için Bokeh adı verilen tekniği kullanabilirsiniz. Bu teknikte arkaplan bulanık bir halde gösterilirken, ön tarafta ürüne odaklanılır ve ürün ön plana çıkartılır. Ürünlerinizi daha dikkat çekici bir hale getirmek için oldukça kullanışlı bir yöntemdir. Bu tür fotoğraflar çekebilmek için diyafram genişliği açık olan (F.1,4 - F.2 vb.) lensler kullanmanız gerekir.

Bilgisayarda bakana kadar fotoğraflarınızı silmeyin

Çekim sırasında birçok fotoğraf çekimi yapabilir ve fotoğraf makinesinin ekranından çekimlerinizi inceleyebilirsiniz. Ancak bilgisayar ortamında bakana kadar fotoğraflarınızı silmeyin. Kameralar üzerindeki ekran çekimlerinizi iyi yansıtmayabilir. Bu nedenle de öncelikle bilgisayar ortamında inceleyin ve daha sonra fotoğrafı kullanıp kullanmama kararı verin. Böylelikle potansiyeli olan fotoğrafları silmemiş olursunuz.

Duyguları yansıtmak için renklerden yararlanın

renkler ve duygu

Fotoğraflarda kullandığınız renk temalarıyla belli duyguları yansıtabilirsiniz. Görsel bir sanat olduğu için sadece belli renk paletlerini dahi kullanmak, kelimelerle vermeyeceğiniz duyguları vermenizi sağlar. Çekimlerinizde farklı arkaplanlar ve ortamlar kullanarak, renklerin yansıttığı duygularla ziyaretçilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Yakın çekimler (Macro) yapın

macra cekim

Ürünlerinizin en ince detaylarını da ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Tüketiciler ürünü ellerine alıp inceleyemedikleri için ince detayları gözden kaçırabilirler. Bu eksikliği de macro çekimler yaparak kapatabilirsiniz. Ürünlerinizin yakın plan çekimlerini yaparak, ince detaylarını ortaya koymak, ürün fotoğraflarınızın kalitesini de artıracaktır.

Tek tip ışık kaynağı kullanın

Ürün fotoğraf çekimlerinizde tek tip ürün ışık kaynağı kullanmanız da oldukça önemli. Örneğin güneş ışığı olan bir ortamda çekim yaparken, yapay ışıklar kullanmaktan kaçının. Gölgeleri doldurmak için yansıtıcı ekipmanlar kullanmak daha mantıklı bir çözüm olacaktır. Kapalı bir ortamda çekim yaparken de ışık kaynaklarınızın tek bir renk ışık verdiğinden emin olun. Sarı ve beyaz ışığı karıştırmanız, ürünün renklerinin doğru bir şekilde yansımamasına neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan