Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf çekimlerine ayrıca önem vermeleri gerekmektedir. Daha önceki rehberlerimizde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğiniz üzerine bir yazı serisi hazırlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Yanlış kullanılan fotoğrafların e-ticaret sitenize zarar verebileceğini unutmamanız gerekiyor. Farklı kurgular yaparak, fotoğraflarınızı ilgi çekici hale getirebilir ve siteyi ziyaret edenlere ürünlerinizi daha cazip hale getirebilirsiniz. Bu rehberimizde de fotoğraf çekimleri sırasında kullanabileceğiniz bazı ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Filtre kullanmaktan kaçının

filtre kullanmayin

Ürün fotoğraflarında filtre kullanmaktan özellikle kaçının. Sosyal mecralarda ya da fotoğrafçılıkta filtre kullanımları yaygın olsa da ürün fotoğraflarında ürünü olduğu gibi yansıtmak önemlidir. Bu nedenle de iyi ışıklandırılmış bir ortamda ürünün renklerini doğru bir şekilde yansıtmak gerekir. Çekim sonrasında renk düzenlemeleri yapabilirsiniz; ancak ürünün gerçekçiliğini bozmamalısınız.

Bokeh arkaplanlar kullanın

bokeh arkaplan

Özellikle konsept çekimlerinizde fotoğrafları daha ilgi çekici bir hale getirmek için Bokeh adı verilen tekniği kullanabilirsiniz. Bu teknikte arkaplan bulanık bir halde gösterilirken, ön tarafta ürüne odaklanılır ve ürün ön plana çıkartılır. Ürünlerinizi daha dikkat çekici bir hale getirmek için oldukça kullanışlı bir yöntemdir. Bu tür fotoğraflar çekebilmek için diyafram genişliği açık olan (F.1,4 - F.2 vb.) lensler kullanmanız gerekir.

Bilgisayarda bakana kadar fotoğraflarınızı silmeyin

Çekim sırasında birçok fotoğraf çekimi yapabilir ve fotoğraf makinesinin ekranından çekimlerinizi inceleyebilirsiniz. Ancak bilgisayar ortamında bakana kadar fotoğraflarınızı silmeyin. Kameralar üzerindeki ekran çekimlerinizi iyi yansıtmayabilir. Bu nedenle de öncelikle bilgisayar ortamında inceleyin ve daha sonra fotoğrafı kullanıp kullanmama kararı verin. Böylelikle potansiyeli olan fotoğrafları silmemiş olursunuz.

Duyguları yansıtmak için renklerden yararlanın

renkler ve duygu

Fotoğraflarda kullandığınız renk temalarıyla belli duyguları yansıtabilirsiniz. Görsel bir sanat olduğu için sadece belli renk paletlerini dahi kullanmak, kelimelerle vermeyeceğiniz duyguları vermenizi sağlar. Çekimlerinizde farklı arkaplanlar ve ortamlar kullanarak, renklerin yansıttığı duygularla ziyaretçilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Yakın çekimler (Macro) yapın

macra cekim

Ürünlerinizin en ince detaylarını da ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Tüketiciler ürünü ellerine alıp inceleyemedikleri için ince detayları gözden kaçırabilirler. Bu eksikliği de macro çekimler yaparak kapatabilirsiniz. Ürünlerinizin yakın plan çekimlerini yaparak, ince detaylarını ortaya koymak, ürün fotoğraflarınızın kalitesini de artıracaktır.

Tek tip ışık kaynağı kullanın

Ürün fotoğraf çekimlerinizde tek tip ürün ışık kaynağı kullanmanız da oldukça önemli. Örneğin güneş ışığı olan bir ortamda çekim yaparken, yapay ışıklar kullanmaktan kaçının. Gölgeleri doldurmak için yansıtıcı ekipmanlar kullanmak daha mantıklı bir çözüm olacaktır. Kapalı bir ortamda çekim yaparken de ışık kaynaklarınızın tek bir renk ışık verdiğinden emin olun. Sarı ve beyaz ışığı karıştırmanız, ürünün renklerinin doğru bir şekilde yansımamasına neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin