
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf çekimlerine ayrıca önem vermeleri gerekmektedir. Daha önceki rehberlerimizde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğiniz üzerine bir yazı serisi hazırlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz.
Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm
Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm
Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm
Yanlış kullanılan fotoğrafların e-ticaret sitenize zarar verebileceğini unutmamanız gerekiyor. Farklı kurgular yaparak, fotoğraflarınızı ilgi çekici hale getirebilir ve siteyi ziyaret edenlere ürünlerinizi daha cazip hale getirebilirsiniz. Bu rehberimizde de fotoğraf çekimleri sırasında kullanabileceğiniz bazı ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.
Filtre kullanmaktan kaçının
Ürün fotoğraflarında filtre kullanmaktan özellikle kaçının. Sosyal mecralarda ya da fotoğrafçılıkta filtre kullanımları yaygın olsa da ürün fotoğraflarında ürünü olduğu gibi yansıtmak önemlidir. Bu nedenle de iyi ışıklandırılmış bir ortamda ürünün renklerini doğru bir şekilde yansıtmak gerekir. Çekim sonrasında renk düzenlemeleri yapabilirsiniz; ancak ürünün gerçekçiliğini bozmamalısınız.
Bokeh arkaplanlar kullanın
Özellikle konsept çekimlerinizde fotoğrafları daha ilgi çekici bir hale getirmek için Bokeh adı verilen tekniği kullanabilirsiniz. Bu teknikte arkaplan bulanık bir halde gösterilirken, ön tarafta ürüne odaklanılır ve ürün ön plana çıkartılır. Ürünlerinizi daha dikkat çekici bir hale getirmek için oldukça kullanışlı bir yöntemdir. Bu tür fotoğraflar çekebilmek için diyafram genişliği açık olan (F.1,4 - F.2 vb.) lensler kullanmanız gerekir.
Bilgisayarda bakana kadar fotoğraflarınızı silmeyin
Çekim sırasında birçok fotoğraf çekimi yapabilir ve fotoğraf makinesinin ekranından çekimlerinizi inceleyebilirsiniz. Ancak bilgisayar ortamında bakana kadar fotoğraflarınızı silmeyin. Kameralar üzerindeki ekran çekimlerinizi iyi yansıtmayabilir. Bu nedenle de öncelikle bilgisayar ortamında inceleyin ve daha sonra fotoğrafı kullanıp kullanmama kararı verin. Böylelikle potansiyeli olan fotoğrafları silmemiş olursunuz.
Duyguları yansıtmak için renklerden yararlanın
Fotoğraflarda kullandığınız renk temalarıyla belli duyguları yansıtabilirsiniz. Görsel bir sanat olduğu için sadece belli renk paletlerini dahi kullanmak, kelimelerle vermeyeceğiniz duyguları vermenizi sağlar. Çekimlerinizde farklı arkaplanlar ve ortamlar kullanarak, renklerin yansıttığı duygularla ziyaretçilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.
Yakın çekimler (Macro) yapın
Ürünlerinizin en ince detaylarını da ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Tüketiciler ürünü ellerine alıp inceleyemedikleri için ince detayları gözden kaçırabilirler. Bu eksikliği de macro çekimler yaparak kapatabilirsiniz. Ürünlerinizin yakın plan çekimlerini yaparak, ince detaylarını ortaya koymak, ürün fotoğraflarınızın kalitesini de artıracaktır.
Tek tip ışık kaynağı kullanın
Ürün fotoğraf çekimlerinizde tek tip ürün ışık kaynağı kullanmanız da oldukça önemli. Örneğin güneş ışığı olan bir ortamda çekim yaparken, yapay ışıklar kullanmaktan kaçının. Gölgeleri doldurmak için yansıtıcı ekipmanlar kullanmak daha mantıklı bir çözüm olacaktır. Kapalı bir ortamda çekim yaparken de ışık kaynaklarınızın tek bir renk ışık verdiğinden emin olun. Sarı ve beyaz ışığı karıştırmanız, ürünün renklerinin doğru bir şekilde yansımamasına neden olur.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler