fbpx

Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf çekimlerine ayrıca önem vermeleri gerekmektedir. Daha önceki rehberlerimizde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğiniz üzerine bir yazı serisi hazırlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Yanlış kullanılan fotoğrafların e-ticaret sitenize zarar verebileceğini unutmamanız gerekiyor. Farklı kurgular yaparak, fotoğraflarınızı ilgi çekici hale getirebilir ve siteyi ziyaret edenlere ürünlerinizi daha cazip hale getirebilirsiniz. Bu rehberimizde de fotoğraf çekimleri sırasında kullanabileceğiniz bazı ipuçlarını sizlerle paylaşacağız.

Filtre kullanmaktan kaçının

filtre kullanmayin

Ürün fotoğraflarında filtre kullanmaktan özellikle kaçının. Sosyal mecralarda ya da fotoğrafçılıkta filtre kullanımları yaygın olsa da ürün fotoğraflarında ürünü olduğu gibi yansıtmak önemlidir. Bu nedenle de iyi ışıklandırılmış bir ortamda ürünün renklerini doğru bir şekilde yansıtmak gerekir. Çekim sonrasında renk düzenlemeleri yapabilirsiniz; ancak ürünün gerçekçiliğini bozmamalısınız.

Bokeh arkaplanlar kullanın

bokeh arkaplan

Özellikle konsept çekimlerinizde fotoğrafları daha ilgi çekici bir hale getirmek için Bokeh adı verilen tekniği kullanabilirsiniz. Bu teknikte arkaplan bulanık bir halde gösterilirken, ön tarafta ürüne odaklanılır ve ürün ön plana çıkartılır. Ürünlerinizi daha dikkat çekici bir hale getirmek için oldukça kullanışlı bir yöntemdir. Bu tür fotoğraflar çekebilmek için diyafram genişliği açık olan (F.1,4 - F.2 vb.) lensler kullanmanız gerekir.

Bilgisayarda bakana kadar fotoğraflarınızı silmeyin

Çekim sırasında birçok fotoğraf çekimi yapabilir ve fotoğraf makinesinin ekranından çekimlerinizi inceleyebilirsiniz. Ancak bilgisayar ortamında bakana kadar fotoğraflarınızı silmeyin. Kameralar üzerindeki ekran çekimlerinizi iyi yansıtmayabilir. Bu nedenle de öncelikle bilgisayar ortamında inceleyin ve daha sonra fotoğrafı kullanıp kullanmama kararı verin. Böylelikle potansiyeli olan fotoğrafları silmemiş olursunuz.

Duyguları yansıtmak için renklerden yararlanın

renkler ve duygu

Fotoğraflarda kullandığınız renk temalarıyla belli duyguları yansıtabilirsiniz. Görsel bir sanat olduğu için sadece belli renk paletlerini dahi kullanmak, kelimelerle vermeyeceğiniz duyguları vermenizi sağlar. Çekimlerinizde farklı arkaplanlar ve ortamlar kullanarak, renklerin yansıttığı duygularla ziyaretçilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Yakın çekimler (Macro) yapın

macra cekim

Ürünlerinizin en ince detaylarını da ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Tüketiciler ürünü ellerine alıp inceleyemedikleri için ince detayları gözden kaçırabilirler. Bu eksikliği de macro çekimler yaparak kapatabilirsiniz. Ürünlerinizin yakın plan çekimlerini yaparak, ince detaylarını ortaya koymak, ürün fotoğraflarınızın kalitesini de artıracaktır.

Tek tip ışık kaynağı kullanın

Ürün fotoğraf çekimlerinizde tek tip ürün ışık kaynağı kullanmanız da oldukça önemli. Örneğin güneş ışığı olan bir ortamda çekim yaparken, yapay ışıklar kullanmaktan kaçının. Gölgeleri doldurmak için yansıtıcı ekipmanlar kullanmak daha mantıklı bir çözüm olacaktır. Kapalı bir ortamda çekim yaparken de ışık kaynaklarınızın tek bir renk ışık verdiğinden emin olun. Sarı ve beyaz ışığı karıştırmanız, ürünün renklerinin doğru bir şekilde yansımamasına neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan