fbpx

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

9 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticarette ürün fotoğrafları, satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticaret sitenizi bir vitrin olarak düşünecek olursak, ürün fotoğraflarınızda vitrininizde sergilediğiniz ürünleriniz olacaktır. Vitrininiz ne kadar dikkat çekici ve özenle hazırlanmış görünürse, tüketicilerin sitenize olan ilgisi de bir o kadar artacaktır. Bu sebeple ürün çekimi nasıl yapılır sorusunun üzerinde daha fazla durmanız gerekmektedir.

Ürün fotoğraflarının, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etkisi bulunmaktadır. Bu sebeple de iyi çekilmiş ürün fotoğraflarına ihtiyacınız vardır. Ürün fotoğraf çekimi için tabi ki profesyonel bir çekim yapılması daha çok tavsiye edilmektedir. Bir fotoğrafçı ile çalışmak ve detaylı fotoğraf çekimleri yapılması ürünlerin kalitesini de daha iyi yansıtacaktır.

Ancak bu tür çekimler için yeterli bütçeniz yoksa fotoğraf çekimlerinizi kendiniz de yapabilirsiniz. Profesyonel çekim kalitesinde olmasa da yaptığınız çekimler ürünlerinizi olabilecek en iyi şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır. Bu çekimleri en iyi şekilde yapabilmek için bazı taktiklerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu taktikleri sizlerle paylaşacağız.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir konusu önemli olduğu için, bu ipuçlarını mümkün olduğunca detaylı bir şekilde paylaşmaya çalışacağız, bu sebeple de yazıyı üç bölüm halinde ele alacağız. Rehberin devamını yarın okuyabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekiminde kamera seçimi

Fotoğraf çekiminde kullandığınız ekipman oldukça önemlidir. Profesyonel DSLR kameralarla yapılan çekimlerden elde edeceğiniz görüntü kalitesi daha yüksek olacaktır. Eğer elinizde belli bir bütçe bulunuyorsa, bir DSLR fotoğraf makinesi satın alabilirsiniz.

DSLR makinelerde birçok farklı seçenek bulunuyor. Orta segmente olan bir kamera, fazla bütçeniz yoksa sizin için uygun olabilir. Bunun yanı sıra “Aynasız” dijital fotoğraf makineleri de daha düşük bir bütçe ile satın alınabilir. Bu cihazlar da aynalı makineler kadar iyi çekim yapabilmektedir.

Aynasız cihazlar fiyat olarak daha uygun olabilir ve aynı zamanda bu cihazlar hacim olarak da daha küçüktür. Bu sebeple de farklı ortamlara da rahatlıkla götürerek, çekimlerinizi yapabilirsiniz. Bu cihazlar üzerine farklı lensler takılabiliyor olması da aynalı makinelerdeki gibi farklı lenslerle farklı pozlamalar yapmanıza imkan sağlamaktadır.

Eğer fotoğraf makinesi alacak bir bütçeniz bulunmuyorsa; akıllı telefonlar ile de ürün çekimleri yapabilirsiniz. Son dönemdeki akıllı telefonların üzerinde bulunan kamera ve lensler teknolojik olarak oldukça ileri seviyede ve doğru ortam ayarlandığında, oldukça kaliteli çekimler yapabilmekte. Birçok akıllı telefon üzerinde en az 10 mp’lik bir kamera bulunmakta ve HD çekim yapma imkanı sunmakta.

Bunların yanı sıra bazı akıllı telefonlarda derinlik ve çekim ayarlarının da kapsamlı bir şekilde sunuluyor olması, bu cihazlarla çekilen görüntülerin kalitesinin daha da artmasına yardımcı oluyor.

Bu sebeple eğer fotoğraf makinesine yatırım yapmak istemiyorsanız, akıllı telefonunuz ile çekimler yapabilirsiniz. Doğru ortam ve koşulları nasıl oluşturabileceğinizi ise aşağıda paylaşacağız.

Ürün fotoğraf çekiminde tripod kullanın

Kaliteli ürün fotoğrafı çekmek için, sabit bir şekilde bu fotoğrafları çekmeniz oldukça önemli. Kameranın elde durması ve çekimlerin elde yapılması, fotoğraflarda titremeye neden olacağı için, net bir çekim yapamayabilirsiniz. Bunun yerine bir tripod kullanmak, fotoğraflarınızın daha net olmasını sağlayacaktır.

Hem akıllı telefonlar hem de fotoğraf makineleri için çok geniş bir yelpazede tripod seçenekleri bulunuyor. Bu seçenekler arasından sizin için en uygun olanı satın alarak, ürün fotoğraf çekiminizi daha profesyonel bir şekilde yapabilirsiniz.

“Ürün

Ürün fotoğraf çekimi için ışık

Fotoğraflarınızın kaliteli görünmesi için en önemli detaylardan biri de doğru ve iyi aydınlatılmış bir ortamda fotoğrafların çekilmesidir. İyi aydınlatılmış bir ortamda sıradan bir kamera ile çok net ve kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz. Bu ortamı iki şekilde sağlayabilirsiniz:

Birincisi: En az maliyetli olacak yöntem, ofisinizde iyi bir şekilde güneş ışığı alan bir ortam bulunuyorsa burayı kullanabilirsiniz. En iyi çekimlerinizi güneş ışığı altında çekebilirsiniz; bu nedenle ofisinizde böyle bir alan bulunuyorsa, burayı fotoğraf çekimleri için kullanabilirsiniz.

Güneş ışığı en doğal ortamı sağladığı için, fotoğraf çekimlerinden sıklıkla tercih edilmektedir. Eğer imkanınız bulunuyorsa ve ürünleriniz de uygunsa dış mekan çekimleri yaparak, daha kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz.

Bu yöntemin dezavantajı, güneşli olmayan günlerde iyi çekimler yapamayabilirsiniz; ya da ofisinizin konumuna ve güneş gördüğü saate göre çekim yapabileceğiniz süre kısıtlı olabilir. Bu sebeple de bu zaman aralığını iyi bir şekilde değerlendirmelisiniz.

İkincisi: Bir diğer alternatif ise ofisinize fotoğraf çekimleri için birkaç ışık kaynağı almak olacaktır. Ofislerdeki ışıklandırma sistemleri çoğu zaman fotoğraf çekimleri için yetersiz olmaktadır. Doğru açıdan gelen ışığın olmaması ürünün detaylarını iyi bir şekilde yansıtamamanıza neden olabilir. Bu da ürün fotoğraf kalitenizin düşmesine neden olur.

Bu durumda da birkaç ışık kaynağı satın alarak, fotoğraf çekimlerinizin için ofisinizde bir ortam yaratabilirsiniz. Ürüne göre bu ışıkların çeşitleri ve özellikleri değişiyor olsa da standart olarak yararlanabileceğiniz bazı çözümler yer almaktadır.

3 farklı ışık kaynağı ile kendiniz için ideal çekim ortamını yaratabilirsiniz. Bir ışık ürünün soluna, bir ışık sağına bir ışık da ürünün üst bölümüne gelecek şekilde bu ışıkları konumlandırabilirsiniz. Böyle bir düzen ile çekim yaptığınızda, ürün üzerindeki gölgeli alanları azaltmış ve daha fazla detayı ortaya çıkartmış olur ve gölgeli fotoğraf çekimini önleyip başarılı bir urun cekimi yapmış olursunuz.

Bulunduğunuz ortama göre bu ışıkların konumlarıyla oynayarak sizin için en ideal ışık açısını bulabilirsiniz. Bunun için bazı denemeler yapmanız gerekiyor.

Ürün fotoğraf çekimi ipuçlarıyla ilgili serimizin 1. bölümün sonuna gelmiş bulunuyoruz.

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan