Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

9 Mart 2017
Sinan Oypan

Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticarette ürün fotoğrafları, satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticaret sitenizi bir vitrin olarak düşünecek olursak, ürün fotoğraflarınızda vitrininizde sergilediğiniz ürünleriniz olacaktır. Vitrininiz ne kadar dikkat çekici ve özenle hazırlanmış görünürse, tüketicilerin sitenize olan ilgisi de bir o kadar artacaktır. Bu sebeple ürün çekimi nasıl yapılır sorusunun üzerinde daha fazla durmanız gerekmektedir.

Ürün fotoğraflarının, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etkisi bulunmaktadır. Bu sebeple de iyi çekilmiş ürün fotoğraflarına ihtiyacınız vardır. Ürün fotoğraf çekimi için tabi ki profesyonel bir çekim yapılması daha çok tavsiye edilmektedir. Bir fotoğrafçı ile çalışmak ve detaylı fotoğraf çekimleri yapılması ürünlerin kalitesini de daha iyi yansıtacaktır.

Ancak bu tür çekimler için yeterli bütçeniz yoksa fotoğraf çekimlerinizi kendiniz de yapabilirsiniz. Profesyonel çekim kalitesinde olmasa da yaptığınız çekimler ürünlerinizi olabilecek en iyi şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır. Bu çekimleri en iyi şekilde yapabilmek için bazı taktiklerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu taktikleri sizlerle paylaşacağız.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir konusu önemli olduğu için, bu ipuçlarını mümkün olduğunca detaylı bir şekilde paylaşmaya çalışacağız, bu sebeple de yazıyı üç bölüm halinde ele alacağız. Rehberin devamını yarın okuyabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekiminde kamera seçimi

Fotoğraf çekiminde kullandığınız ekipman oldukça önemlidir. Profesyonel DSLR kameralarla yapılan çekimlerden elde edeceğiniz görüntü kalitesi daha yüksek olacaktır. Eğer elinizde belli bir bütçe bulunuyorsa, bir DSLR fotoğraf makinesi satın alabilirsiniz.

DSLR makinelerde birçok farklı seçenek bulunuyor. Orta segmente olan bir kamera, fazla bütçeniz yoksa sizin için uygun olabilir. Bunun yanı sıra “Aynasız” dijital fotoğraf makineleri de daha düşük bir bütçe ile satın alınabilir. Bu cihazlar da aynalı makineler kadar iyi çekim yapabilmektedir.

Aynasız cihazlar fiyat olarak daha uygun olabilir ve aynı zamanda bu cihazlar hacim olarak da daha küçüktür. Bu sebeple de farklı ortamlara da rahatlıkla götürerek, çekimlerinizi yapabilirsiniz. Bu cihazlar üzerine farklı lensler takılabiliyor olması da aynalı makinelerdeki gibi farklı lenslerle farklı pozlamalar yapmanıza imkan sağlamaktadır.

Eğer fotoğraf makinesi alacak bir bütçeniz bulunmuyorsa; akıllı telefonlar ile de ürün çekimleri yapabilirsiniz. Son dönemdeki akıllı telefonların üzerinde bulunan kamera ve lensler teknolojik olarak oldukça ileri seviyede ve doğru ortam ayarlandığında, oldukça kaliteli çekimler yapabilmekte. Birçok akıllı telefon üzerinde en az 10 mp’lik bir kamera bulunmakta ve HD çekim yapma imkanı sunmakta.

Bunların yanı sıra bazı akıllı telefonlarda derinlik ve çekim ayarlarının da kapsamlı bir şekilde sunuluyor olması, bu cihazlarla çekilen görüntülerin kalitesinin daha da artmasına yardımcı oluyor.

Bu sebeple eğer fotoğraf makinesine yatırım yapmak istemiyorsanız, akıllı telefonunuz ile çekimler yapabilirsiniz. Doğru ortam ve koşulları nasıl oluşturabileceğinizi ise aşağıda paylaşacağız.

Ürün fotoğraf çekiminde tripod kullanın

Kaliteli ürün fotoğrafı çekmek için, sabit bir şekilde bu fotoğrafları çekmeniz oldukça önemli. Kameranın elde durması ve çekimlerin elde yapılması, fotoğraflarda titremeye neden olacağı için, net bir çekim yapamayabilirsiniz. Bunun yerine bir tripod kullanmak, fotoğraflarınızın daha net olmasını sağlayacaktır.

Hem akıllı telefonlar hem de fotoğraf makineleri için çok geniş bir yelpazede tripod seçenekleri bulunuyor. Bu seçenekler arasından sizin için en uygun olanı satın alarak, ürün fotoğraf çekiminizi daha profesyonel bir şekilde yapabilirsiniz.

“Ürün

Ürün fotoğraf çekimi için ışık

Fotoğraflarınızın kaliteli görünmesi için en önemli detaylardan biri de doğru ve iyi aydınlatılmış bir ortamda fotoğrafların çekilmesidir. İyi aydınlatılmış bir ortamda sıradan bir kamera ile çok net ve kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz. Bu ortamı iki şekilde sağlayabilirsiniz:

Birincisi: En az maliyetli olacak yöntem, ofisinizde iyi bir şekilde güneş ışığı alan bir ortam bulunuyorsa burayı kullanabilirsiniz. En iyi çekimlerinizi güneş ışığı altında çekebilirsiniz; bu nedenle ofisinizde böyle bir alan bulunuyorsa, burayı fotoğraf çekimleri için kullanabilirsiniz.

Güneş ışığı en doğal ortamı sağladığı için, fotoğraf çekimlerinden sıklıkla tercih edilmektedir. Eğer imkanınız bulunuyorsa ve ürünleriniz de uygunsa dış mekan çekimleri yaparak, daha kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz.

Bu yöntemin dezavantajı, güneşli olmayan günlerde iyi çekimler yapamayabilirsiniz; ya da ofisinizin konumuna ve güneş gördüğü saate göre çekim yapabileceğiniz süre kısıtlı olabilir. Bu sebeple de bu zaman aralığını iyi bir şekilde değerlendirmelisiniz.

İkincisi: Bir diğer alternatif ise ofisinize fotoğraf çekimleri için birkaç ışık kaynağı almak olacaktır. Ofislerdeki ışıklandırma sistemleri çoğu zaman fotoğraf çekimleri için yetersiz olmaktadır. Doğru açıdan gelen ışığın olmaması ürünün detaylarını iyi bir şekilde yansıtamamanıza neden olabilir. Bu da ürün fotoğraf kalitenizin düşmesine neden olur.

Bu durumda da birkaç ışık kaynağı satın alarak, fotoğraf çekimlerinizin için ofisinizde bir ortam yaratabilirsiniz. Ürüne göre bu ışıkların çeşitleri ve özellikleri değişiyor olsa da standart olarak yararlanabileceğiniz bazı çözümler yer almaktadır.

3 farklı ışık kaynağı ile kendiniz için ideal çekim ortamını yaratabilirsiniz. Bir ışık ürünün soluna, bir ışık sağına bir ışık da ürünün üst bölümüne gelecek şekilde bu ışıkları konumlandırabilirsiniz. Böyle bir düzen ile çekim yaptığınızda, ürün üzerindeki gölgeli alanları azaltmış ve daha fazla detayı ortaya çıkartmış olur ve gölgeli fotoğraf çekimini önleyip başarılı bir urun cekimi yapmış olursunuz.

Bulunduğunuz ortama göre bu ışıkların konumlarıyla oynayarak sizin için en ideal ışık açısını bulabilirsiniz. Bunun için bazı denemeler yapmanız gerekiyor.

Ürün fotoğraf çekimi ipuçlarıyla ilgili serimizin 1. bölümün sonuna gelmiş bulunuyoruz.

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan