Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

9 Mart 2017
Sinan Oypan

Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticarette ürün fotoğrafları, satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticaret sitenizi bir vitrin olarak düşünecek olursak, ürün fotoğraflarınızda vitrininizde sergilediğiniz ürünleriniz olacaktır. Vitrininiz ne kadar dikkat çekici ve özenle hazırlanmış görünürse, tüketicilerin sitenize olan ilgisi de bir o kadar artacaktır. Bu sebeple ürün çekimi nasıl yapılır sorusunun üzerinde daha fazla durmanız gerekmektedir.

Ürün fotoğraflarının, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etkisi bulunmaktadır. Bu sebeple de iyi çekilmiş ürün fotoğraflarına ihtiyacınız vardır. Ürün fotoğraf çekimi için tabi ki profesyonel bir çekim yapılması daha çok tavsiye edilmektedir. Bir fotoğrafçı ile çalışmak ve detaylı fotoğraf çekimleri yapılması ürünlerin kalitesini de daha iyi yansıtacaktır.

Ancak bu tür çekimler için yeterli bütçeniz yoksa fotoğraf çekimlerinizi kendiniz de yapabilirsiniz. Profesyonel çekim kalitesinde olmasa da yaptığınız çekimler ürünlerinizi olabilecek en iyi şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır. Bu çekimleri en iyi şekilde yapabilmek için bazı taktiklerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu taktikleri sizlerle paylaşacağız.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir konusu önemli olduğu için, bu ipuçlarını mümkün olduğunca detaylı bir şekilde paylaşmaya çalışacağız, bu sebeple de yazıyı üç bölüm halinde ele alacağız. Rehberin devamını yarın okuyabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekiminde kamera seçimi

Fotoğraf çekiminde kullandığınız ekipman oldukça önemlidir. Profesyonel DSLR kameralarla yapılan çekimlerden elde edeceğiniz görüntü kalitesi daha yüksek olacaktır. Eğer elinizde belli bir bütçe bulunuyorsa, bir DSLR fotoğraf makinesi satın alabilirsiniz.

DSLR makinelerde birçok farklı seçenek bulunuyor. Orta segmente olan bir kamera, fazla bütçeniz yoksa sizin için uygun olabilir. Bunun yanı sıra “Aynasız” dijital fotoğraf makineleri de daha düşük bir bütçe ile satın alınabilir. Bu cihazlar da aynalı makineler kadar iyi çekim yapabilmektedir.

Aynasız cihazlar fiyat olarak daha uygun olabilir ve aynı zamanda bu cihazlar hacim olarak da daha küçüktür. Bu sebeple de farklı ortamlara da rahatlıkla götürerek, çekimlerinizi yapabilirsiniz. Bu cihazlar üzerine farklı lensler takılabiliyor olması da aynalı makinelerdeki gibi farklı lenslerle farklı pozlamalar yapmanıza imkan sağlamaktadır.

Eğer fotoğraf makinesi alacak bir bütçeniz bulunmuyorsa; akıllı telefonlar ile de ürün çekimleri yapabilirsiniz. Son dönemdeki akıllı telefonların üzerinde bulunan kamera ve lensler teknolojik olarak oldukça ileri seviyede ve doğru ortam ayarlandığında, oldukça kaliteli çekimler yapabilmekte. Birçok akıllı telefon üzerinde en az 10 mp’lik bir kamera bulunmakta ve HD çekim yapma imkanı sunmakta.

Bunların yanı sıra bazı akıllı telefonlarda derinlik ve çekim ayarlarının da kapsamlı bir şekilde sunuluyor olması, bu cihazlarla çekilen görüntülerin kalitesinin daha da artmasına yardımcı oluyor.

Bu sebeple eğer fotoğraf makinesine yatırım yapmak istemiyorsanız, akıllı telefonunuz ile çekimler yapabilirsiniz. Doğru ortam ve koşulları nasıl oluşturabileceğinizi ise aşağıda paylaşacağız.

Ürün fotoğraf çekiminde tripod kullanın

Kaliteli ürün fotoğrafı çekmek için, sabit bir şekilde bu fotoğrafları çekmeniz oldukça önemli. Kameranın elde durması ve çekimlerin elde yapılması, fotoğraflarda titremeye neden olacağı için, net bir çekim yapamayabilirsiniz. Bunun yerine bir tripod kullanmak, fotoğraflarınızın daha net olmasını sağlayacaktır.

Hem akıllı telefonlar hem de fotoğraf makineleri için çok geniş bir yelpazede tripod seçenekleri bulunuyor. Bu seçenekler arasından sizin için en uygun olanı satın alarak, ürün fotoğraf çekiminizi daha profesyonel bir şekilde yapabilirsiniz.

“Ürün

Ürün fotoğraf çekimi için ışık

Fotoğraflarınızın kaliteli görünmesi için en önemli detaylardan biri de doğru ve iyi aydınlatılmış bir ortamda fotoğrafların çekilmesidir. İyi aydınlatılmış bir ortamda sıradan bir kamera ile çok net ve kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz. Bu ortamı iki şekilde sağlayabilirsiniz:

Birincisi: En az maliyetli olacak yöntem, ofisinizde iyi bir şekilde güneş ışığı alan bir ortam bulunuyorsa burayı kullanabilirsiniz. En iyi çekimlerinizi güneş ışığı altında çekebilirsiniz; bu nedenle ofisinizde böyle bir alan bulunuyorsa, burayı fotoğraf çekimleri için kullanabilirsiniz.

Güneş ışığı en doğal ortamı sağladığı için, fotoğraf çekimlerinden sıklıkla tercih edilmektedir. Eğer imkanınız bulunuyorsa ve ürünleriniz de uygunsa dış mekan çekimleri yaparak, daha kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz.

Bu yöntemin dezavantajı, güneşli olmayan günlerde iyi çekimler yapamayabilirsiniz; ya da ofisinizin konumuna ve güneş gördüğü saate göre çekim yapabileceğiniz süre kısıtlı olabilir. Bu sebeple de bu zaman aralığını iyi bir şekilde değerlendirmelisiniz.

İkincisi: Bir diğer alternatif ise ofisinize fotoğraf çekimleri için birkaç ışık kaynağı almak olacaktır. Ofislerdeki ışıklandırma sistemleri çoğu zaman fotoğraf çekimleri için yetersiz olmaktadır. Doğru açıdan gelen ışığın olmaması ürünün detaylarını iyi bir şekilde yansıtamamanıza neden olabilir. Bu da ürün fotoğraf kalitenizin düşmesine neden olur.

Bu durumda da birkaç ışık kaynağı satın alarak, fotoğraf çekimlerinizin için ofisinizde bir ortam yaratabilirsiniz. Ürüne göre bu ışıkların çeşitleri ve özellikleri değişiyor olsa da standart olarak yararlanabileceğiniz bazı çözümler yer almaktadır.

3 farklı ışık kaynağı ile kendiniz için ideal çekim ortamını yaratabilirsiniz. Bir ışık ürünün soluna, bir ışık sağına bir ışık da ürünün üst bölümüne gelecek şekilde bu ışıkları konumlandırabilirsiniz. Böyle bir düzen ile çekim yaptığınızda, ürün üzerindeki gölgeli alanları azaltmış ve daha fazla detayı ortaya çıkartmış olur ve gölgeli fotoğraf çekimini önleyip başarılı bir urun cekimi yapmış olursunuz.

Bulunduğunuz ortama göre bu ışıkların konumlarıyla oynayarak sizin için en ideal ışık açısını bulabilirsiniz. Bunun için bazı denemeler yapmanız gerekiyor.

Ürün fotoğraf çekimi ipuçlarıyla ilgili serimizin 1. bölümün sonuna gelmiş bulunuyoruz.

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan