fbpx

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

9 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticarette ürün fotoğrafları, satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticaret sitenizi bir vitrin olarak düşünecek olursak, ürün fotoğraflarınızda vitrininizde sergilediğiniz ürünleriniz olacaktır. Vitrininiz ne kadar dikkat çekici ve özenle hazırlanmış görünürse, tüketicilerin sitenize olan ilgisi de bir o kadar artacaktır. Bu sebeple ürün çekimi nasıl yapılır sorusunun üzerinde daha fazla durmanız gerekmektedir.

Ürün fotoğraflarının, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etkisi bulunmaktadır. Bu sebeple de iyi çekilmiş ürün fotoğraflarına ihtiyacınız vardır. Ürün fotoğraf çekimi için tabi ki profesyonel bir çekim yapılması daha çok tavsiye edilmektedir. Bir fotoğrafçı ile çalışmak ve detaylı fotoğraf çekimleri yapılması ürünlerin kalitesini de daha iyi yansıtacaktır.

Ancak bu tür çekimler için yeterli bütçeniz yoksa fotoğraf çekimlerinizi kendiniz de yapabilirsiniz. Profesyonel çekim kalitesinde olmasa da yaptığınız çekimler ürünlerinizi olabilecek en iyi şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır. Bu çekimleri en iyi şekilde yapabilmek için bazı taktiklerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu taktikleri sizlerle paylaşacağız.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir konusu önemli olduğu için, bu ipuçlarını mümkün olduğunca detaylı bir şekilde paylaşmaya çalışacağız, bu sebeple de yazıyı üç bölüm halinde ele alacağız. Rehberin devamını yarın okuyabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekiminde kamera seçimi

Fotoğraf çekiminde kullandığınız ekipman oldukça önemlidir. Profesyonel DSLR kameralarla yapılan çekimlerden elde edeceğiniz görüntü kalitesi daha yüksek olacaktır. Eğer elinizde belli bir bütçe bulunuyorsa, bir DSLR fotoğraf makinesi satın alabilirsiniz.

DSLR makinelerde birçok farklı seçenek bulunuyor. Orta segmente olan bir kamera, fazla bütçeniz yoksa sizin için uygun olabilir. Bunun yanı sıra “Aynasız” dijital fotoğraf makineleri de daha düşük bir bütçe ile satın alınabilir. Bu cihazlar da aynalı makineler kadar iyi çekim yapabilmektedir.

Aynasız cihazlar fiyat olarak daha uygun olabilir ve aynı zamanda bu cihazlar hacim olarak da daha küçüktür. Bu sebeple de farklı ortamlara da rahatlıkla götürerek, çekimlerinizi yapabilirsiniz. Bu cihazlar üzerine farklı lensler takılabiliyor olması da aynalı makinelerdeki gibi farklı lenslerle farklı pozlamalar yapmanıza imkan sağlamaktadır.

Eğer fotoğraf makinesi alacak bir bütçeniz bulunmuyorsa; akıllı telefonlar ile de ürün çekimleri yapabilirsiniz. Son dönemdeki akıllı telefonların üzerinde bulunan kamera ve lensler teknolojik olarak oldukça ileri seviyede ve doğru ortam ayarlandığında, oldukça kaliteli çekimler yapabilmekte. Birçok akıllı telefon üzerinde en az 10 mp’lik bir kamera bulunmakta ve HD çekim yapma imkanı sunmakta.

Bunların yanı sıra bazı akıllı telefonlarda derinlik ve çekim ayarlarının da kapsamlı bir şekilde sunuluyor olması, bu cihazlarla çekilen görüntülerin kalitesinin daha da artmasına yardımcı oluyor.

Bu sebeple eğer fotoğraf makinesine yatırım yapmak istemiyorsanız, akıllı telefonunuz ile çekimler yapabilirsiniz. Doğru ortam ve koşulları nasıl oluşturabileceğinizi ise aşağıda paylaşacağız.

Ürün fotoğraf çekiminde tripod kullanın

Kaliteli ürün fotoğrafı çekmek için, sabit bir şekilde bu fotoğrafları çekmeniz oldukça önemli. Kameranın elde durması ve çekimlerin elde yapılması, fotoğraflarda titremeye neden olacağı için, net bir çekim yapamayabilirsiniz. Bunun yerine bir tripod kullanmak, fotoğraflarınızın daha net olmasını sağlayacaktır.

Hem akıllı telefonlar hem de fotoğraf makineleri için çok geniş bir yelpazede tripod seçenekleri bulunuyor. Bu seçenekler arasından sizin için en uygun olanı satın alarak, ürün fotoğraf çekiminizi daha profesyonel bir şekilde yapabilirsiniz.

“Ürün

Ürün fotoğraf çekimi için ışık

Fotoğraflarınızın kaliteli görünmesi için en önemli detaylardan biri de doğru ve iyi aydınlatılmış bir ortamda fotoğrafların çekilmesidir. İyi aydınlatılmış bir ortamda sıradan bir kamera ile çok net ve kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz. Bu ortamı iki şekilde sağlayabilirsiniz:

Birincisi: En az maliyetli olacak yöntem, ofisinizde iyi bir şekilde güneş ışığı alan bir ortam bulunuyorsa burayı kullanabilirsiniz. En iyi çekimlerinizi güneş ışığı altında çekebilirsiniz; bu nedenle ofisinizde böyle bir alan bulunuyorsa, burayı fotoğraf çekimleri için kullanabilirsiniz.

Güneş ışığı en doğal ortamı sağladığı için, fotoğraf çekimlerinden sıklıkla tercih edilmektedir. Eğer imkanınız bulunuyorsa ve ürünleriniz de uygunsa dış mekan çekimleri yaparak, daha kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz.

Bu yöntemin dezavantajı, güneşli olmayan günlerde iyi çekimler yapamayabilirsiniz; ya da ofisinizin konumuna ve güneş gördüğü saate göre çekim yapabileceğiniz süre kısıtlı olabilir. Bu sebeple de bu zaman aralığını iyi bir şekilde değerlendirmelisiniz.

İkincisi: Bir diğer alternatif ise ofisinize fotoğraf çekimleri için birkaç ışık kaynağı almak olacaktır. Ofislerdeki ışıklandırma sistemleri çoğu zaman fotoğraf çekimleri için yetersiz olmaktadır. Doğru açıdan gelen ışığın olmaması ürünün detaylarını iyi bir şekilde yansıtamamanıza neden olabilir. Bu da ürün fotoğraf kalitenizin düşmesine neden olur.

Bu durumda da birkaç ışık kaynağı satın alarak, fotoğraf çekimlerinizin için ofisinizde bir ortam yaratabilirsiniz. Ürüne göre bu ışıkların çeşitleri ve özellikleri değişiyor olsa da standart olarak yararlanabileceğiniz bazı çözümler yer almaktadır.

3 farklı ışık kaynağı ile kendiniz için ideal çekim ortamını yaratabilirsiniz. Bir ışık ürünün soluna, bir ışık sağına bir ışık da ürünün üst bölümüne gelecek şekilde bu ışıkları konumlandırabilirsiniz. Böyle bir düzen ile çekim yaptığınızda, ürün üzerindeki gölgeli alanları azaltmış ve daha fazla detayı ortaya çıkartmış olur ve gölgeli fotoğraf çekimini önleyip başarılı bir urun cekimi yapmış olursunuz.

Bulunduğunuz ortama göre bu ışıkların konumlarıyla oynayarak sizin için en ideal ışık açısını bulabilirsiniz. Bunun için bazı denemeler yapmanız gerekiyor.

Ürün fotoğraf çekimi ipuçlarıyla ilgili serimizin 1. bölümün sonuna gelmiş bulunuyoruz.

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan