Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

9 Mart 2017
Sinan Oypan

Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticarette ürün fotoğrafları, satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticaret sitenizi bir vitrin olarak düşünecek olursak, ürün fotoğraflarınızda vitrininizde sergilediğiniz ürünleriniz olacaktır. Vitrininiz ne kadar dikkat çekici ve özenle hazırlanmış görünürse, tüketicilerin sitenize olan ilgisi de bir o kadar artacaktır. Bu sebeple ürün çekimi nasıl yapılır sorusunun üzerinde daha fazla durmanız gerekmektedir.

Ürün fotoğraflarının, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etkisi bulunmaktadır. Bu sebeple de iyi çekilmiş ürün fotoğraflarına ihtiyacınız vardır. Ürün fotoğraf çekimi için tabi ki profesyonel bir çekim yapılması daha çok tavsiye edilmektedir. Bir fotoğrafçı ile çalışmak ve detaylı fotoğraf çekimleri yapılması ürünlerin kalitesini de daha iyi yansıtacaktır.

Ancak bu tür çekimler için yeterli bütçeniz yoksa fotoğraf çekimlerinizi kendiniz de yapabilirsiniz. Profesyonel çekim kalitesinde olmasa da yaptığınız çekimler ürünlerinizi olabilecek en iyi şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır. Bu çekimleri en iyi şekilde yapabilmek için bazı taktiklerden yararlanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de bu taktikleri sizlerle paylaşacağız.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir konusu önemli olduğu için, bu ipuçlarını mümkün olduğunca detaylı bir şekilde paylaşmaya çalışacağız, bu sebeple de yazıyı üç bölüm halinde ele alacağız. Rehberin devamını yarın okuyabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekiminde kamera seçimi

Fotoğraf çekiminde kullandığınız ekipman oldukça önemlidir. Profesyonel DSLR kameralarla yapılan çekimlerden elde edeceğiniz görüntü kalitesi daha yüksek olacaktır. Eğer elinizde belli bir bütçe bulunuyorsa, bir DSLR fotoğraf makinesi satın alabilirsiniz.

DSLR makinelerde birçok farklı seçenek bulunuyor. Orta segmente olan bir kamera, fazla bütçeniz yoksa sizin için uygun olabilir. Bunun yanı sıra “Aynasız” dijital fotoğraf makineleri de daha düşük bir bütçe ile satın alınabilir. Bu cihazlar da aynalı makineler kadar iyi çekim yapabilmektedir.

Aynasız cihazlar fiyat olarak daha uygun olabilir ve aynı zamanda bu cihazlar hacim olarak da daha küçüktür. Bu sebeple de farklı ortamlara da rahatlıkla götürerek, çekimlerinizi yapabilirsiniz. Bu cihazlar üzerine farklı lensler takılabiliyor olması da aynalı makinelerdeki gibi farklı lenslerle farklı pozlamalar yapmanıza imkan sağlamaktadır.

Eğer fotoğraf makinesi alacak bir bütçeniz bulunmuyorsa; akıllı telefonlar ile de ürün çekimleri yapabilirsiniz. Son dönemdeki akıllı telefonların üzerinde bulunan kamera ve lensler teknolojik olarak oldukça ileri seviyede ve doğru ortam ayarlandığında, oldukça kaliteli çekimler yapabilmekte. Birçok akıllı telefon üzerinde en az 10 mp’lik bir kamera bulunmakta ve HD çekim yapma imkanı sunmakta.

Bunların yanı sıra bazı akıllı telefonlarda derinlik ve çekim ayarlarının da kapsamlı bir şekilde sunuluyor olması, bu cihazlarla çekilen görüntülerin kalitesinin daha da artmasına yardımcı oluyor.

Bu sebeple eğer fotoğraf makinesine yatırım yapmak istemiyorsanız, akıllı telefonunuz ile çekimler yapabilirsiniz. Doğru ortam ve koşulları nasıl oluşturabileceğinizi ise aşağıda paylaşacağız.

Ürün fotoğraf çekiminde tripod kullanın

Kaliteli ürün fotoğrafı çekmek için, sabit bir şekilde bu fotoğrafları çekmeniz oldukça önemli. Kameranın elde durması ve çekimlerin elde yapılması, fotoğraflarda titremeye neden olacağı için, net bir çekim yapamayabilirsiniz. Bunun yerine bir tripod kullanmak, fotoğraflarınızın daha net olmasını sağlayacaktır.

Hem akıllı telefonlar hem de fotoğraf makineleri için çok geniş bir yelpazede tripod seçenekleri bulunuyor. Bu seçenekler arasından sizin için en uygun olanı satın alarak, ürün fotoğraf çekiminizi daha profesyonel bir şekilde yapabilirsiniz.

“Ürün

Ürün fotoğraf çekimi için ışık

Fotoğraflarınızın kaliteli görünmesi için en önemli detaylardan biri de doğru ve iyi aydınlatılmış bir ortamda fotoğrafların çekilmesidir. İyi aydınlatılmış bir ortamda sıradan bir kamera ile çok net ve kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz. Bu ortamı iki şekilde sağlayabilirsiniz:

Birincisi: En az maliyetli olacak yöntem, ofisinizde iyi bir şekilde güneş ışığı alan bir ortam bulunuyorsa burayı kullanabilirsiniz. En iyi çekimlerinizi güneş ışığı altında çekebilirsiniz; bu nedenle ofisinizde böyle bir alan bulunuyorsa, burayı fotoğraf çekimleri için kullanabilirsiniz.

Güneş ışığı en doğal ortamı sağladığı için, fotoğraf çekimlerinden sıklıkla tercih edilmektedir. Eğer imkanınız bulunuyorsa ve ürünleriniz de uygunsa dış mekan çekimleri yaparak, daha kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz.

Bu yöntemin dezavantajı, güneşli olmayan günlerde iyi çekimler yapamayabilirsiniz; ya da ofisinizin konumuna ve güneş gördüğü saate göre çekim yapabileceğiniz süre kısıtlı olabilir. Bu sebeple de bu zaman aralığını iyi bir şekilde değerlendirmelisiniz.

İkincisi: Bir diğer alternatif ise ofisinize fotoğraf çekimleri için birkaç ışık kaynağı almak olacaktır. Ofislerdeki ışıklandırma sistemleri çoğu zaman fotoğraf çekimleri için yetersiz olmaktadır. Doğru açıdan gelen ışığın olmaması ürünün detaylarını iyi bir şekilde yansıtamamanıza neden olabilir. Bu da ürün fotoğraf kalitenizin düşmesine neden olur.

Bu durumda da birkaç ışık kaynağı satın alarak, fotoğraf çekimlerinizin için ofisinizde bir ortam yaratabilirsiniz. Ürüne göre bu ışıkların çeşitleri ve özellikleri değişiyor olsa da standart olarak yararlanabileceğiniz bazı çözümler yer almaktadır.

3 farklı ışık kaynağı ile kendiniz için ideal çekim ortamını yaratabilirsiniz. Bir ışık ürünün soluna, bir ışık sağına bir ışık da ürünün üst bölümüne gelecek şekilde bu ışıkları konumlandırabilirsiniz. Böyle bir düzen ile çekim yaptığınızda, ürün üzerindeki gölgeli alanları azaltmış ve daha fazla detayı ortaya çıkartmış olur ve gölgeli fotoğraf çekimini önleyip başarılı bir urun cekimi yapmış olursunuz.

Bulunduğunuz ortama göre bu ışıkların konumlarıyla oynayarak sizin için en ideal ışık açısını bulabilirsiniz. Bunun için bazı denemeler yapmanız gerekiyor.

Ürün fotoğraf çekimi ipuçlarıyla ilgili serimizin 1. bölümün sonuna gelmiş bulunuyoruz.

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan