E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

14 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane amacı şirketin satışlarını ve karlılığını artırmak içindir.

Tabii ki satış konusu bu kadar önemli olunca, firmaların en çok kafa yormaları gereken konulardan biri de ürün fiyatlandırması oluyor. Ürün fiyatlandırmalarında kullanılacak farklı stratejiler, şirketin karlılığını ve satış oranlarını artırabilir.

Bu rehberimizde de ürün fiyatlandırma stratejileri ve türleri hakkında detaylı bilgiler sunacağız.

Maliyet odaklı fiyatlandırmalar

Geleneksel sistemdeki en temel fiyatlandırma stratejilerinden biridir ve markalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Bir ürün, firmaya belli bir fiyata mal olmuştur ve bu maliyetin üzerine şirketin belirlediği kar oranı eklenerek, ürünün satış fiyatı oluşturulur. Burada, ürünün ham maddesi, eğer tedarikçiden temin ediliyorsa bunun maliyeti, paketleme ve lojistik gibi masraflar ele alınır ve bu masrafların üzerine belli bir kar oranı eklenerek, ürünün fiyatı belirlenir.

Marka odaklı fiyatlandırmalar

Marka odaklı fiyatlandırmalar genellikle büyük ve belli bir müşteri kitlesine sahip, marka bilinirliği yüksek olan firmaların yöneldiği fiyatlandırma modelidir. Buna örnek vermek için Apple’ı örnek verebiliriz. Apple ürünleri, piyasadaki diğer ürünlere kıyasla daha pahalıdır ve Apple bu konuda ürünün tasarımı, tüketiciye kattığı yaşam tarzını ve statüyü öne çıkartmak için ürünlerinde yüksek fiyatlandırma yolunu seçiyor. Üründen çok markanın ön plana çıkmasından dolayı da marka odaklı ve kendine has bir fiyatlandırma yapıyor.

Paket halinde fiyatlandırmalar

Tüketicilerin ilgi gösterebileceği benzer ürünleri bir araya getirerek, bu ürünlerin tümü için bir fiyatlandırma yapılmasıdır. “Bundle” olarak da bilinen bu durumda, ürünler paket olarak satıldığında tek tek satın alınmaya kıyasla daha ucuza getirilmektedir ve tüm bu ürünlerin fiyatı tüketicilere daha cazip bir şekilde sunulmaktadır. Firmalar satış hacimlerini artırmak için bu tür ürünleri bir paket halinde satma yolunu seçebiliyorlar. Burada tek ürün e-ticaret siteleri için bazı farklılıklar olabilir. Aynı ürünü farklı adetler ile paketlemek ve sunmak da mantıklı olabilir. Tek ürün e-ticaret yazılımı için paketlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlk ürüne özel fiyatlandırma

Bir firmanın, yeni ve sektörde benzeri bir ürün olmayan bir ürün piyasa çıkarttığında, bu ürün için yüksek bir fiyat belirleme stratejisidir. Bu ürünün bir rakibi ve muadilinin olmaması durumunda, sektördeki tek firma durumuna gelir ve istediği fiyatı belirleyebilir. Bu durum sektördeki başka bir firmanın benzer bir ürün çıkartmasına kadar devam edebilir. Bu durumda rekabetin artmasıyla ürünün fiyatı da aşağıya düşebilir.

İndirimli fiyatlandırma

Yeni açılan mağazaların sıklıkla başvurduğu fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Yeni müşteriler çekmek ve marka bilinirliğini artırmak için, mağaza üzerindeki ürünlerde ciddi ölçüde indirim sunulur. Böylelikle tüketiciler aynı ya da muadili ürünleri daha ucuz fiyatlarla satın alabilirler.

Bu fiyatlandırma strateji çok uzun süre devam edememektedir. Yeni açılış ya da belli kampanya dönemlerinde kullanılmaktadır. Uzun süre devam etmesi, hem sektörün hem de indirimli fiyattan ürünü satan firmaların kar marjını düşürür; bu sebeple de bir süre sonra firmalar zarara uğrar.

Psikolojik fiyatlandırma

Tüm mağazalarda gördüğümüz fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Bu stratejide ürün fiyatları küsuratlarla beraber (29,99 - 59,99 vb.) verilmektedir. Bu stratejinin amacı psikolojik olarak ürün fiyatlarının daha ucuzmuş hissiyatını vermektir. Tüketici 29,99 TL’lik bir ürün gördüğünde ilk algısı ürünün fiyatının 29 TL olduğudur.

Bu fiyatlandırma stratejisi hakkında daha detaylı bilgi almak için “Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin