fbpx

E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

14 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane amacı şirketin satışlarını ve karlılığını artırmak içindir.

Tabii ki satış konusu bu kadar önemli olunca, firmaların en çok kafa yormaları gereken konulardan biri de ürün fiyatlandırması oluyor. Ürün fiyatlandırmalarında kullanılacak farklı stratejiler, şirketin karlılığını ve satış oranlarını artırabilir.

Bu rehberimizde de ürün fiyatlandırma stratejileri ve türleri hakkında detaylı bilgiler sunacağız.

Maliyet odaklı fiyatlandırmalar

Geleneksel sistemdeki en temel fiyatlandırma stratejilerinden biridir ve markalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Bir ürün, firmaya belli bir fiyata mal olmuştur ve bu maliyetin üzerine şirketin belirlediği kar oranı eklenerek, ürünün satış fiyatı oluşturulur. Burada, ürünün ham maddesi, eğer tedarikçiden temin ediliyorsa bunun maliyeti, paketleme ve lojistik gibi masraflar ele alınır ve bu masrafların üzerine belli bir kar oranı eklenerek, ürünün fiyatı belirlenir.

Marka odaklı fiyatlandırmalar

Marka odaklı fiyatlandırmalar genellikle büyük ve belli bir müşteri kitlesine sahip, marka bilinirliği yüksek olan firmaların yöneldiği fiyatlandırma modelidir. Buna örnek vermek için Apple’ı örnek verebiliriz. Apple ürünleri, piyasadaki diğer ürünlere kıyasla daha pahalıdır ve Apple bu konuda ürünün tasarımı, tüketiciye kattığı yaşam tarzını ve statüyü öne çıkartmak için ürünlerinde yüksek fiyatlandırma yolunu seçiyor. Üründen çok markanın ön plana çıkmasından dolayı da marka odaklı ve kendine has bir fiyatlandırma yapıyor.

Paket halinde fiyatlandırmalar

Tüketicilerin ilgi gösterebileceği benzer ürünleri bir araya getirerek, bu ürünlerin tümü için bir fiyatlandırma yapılmasıdır. “Bundle” olarak da bilinen bu durumda, ürünler paket olarak satıldığında tek tek satın alınmaya kıyasla daha ucuza getirilmektedir ve tüm bu ürünlerin fiyatı tüketicilere daha cazip bir şekilde sunulmaktadır. Firmalar satış hacimlerini artırmak için bu tür ürünleri bir paket halinde satma yolunu seçebiliyorlar. Burada tek ürün e-ticaret siteleri için bazı farklılıklar olabilir. Aynı ürünü farklı adetler ile paketlemek ve sunmak da mantıklı olabilir. Tek ürün e-ticaret yazılımı için paketlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlk ürüne özel fiyatlandırma

Bir firmanın, yeni ve sektörde benzeri bir ürün olmayan bir ürün piyasa çıkarttığında, bu ürün için yüksek bir fiyat belirleme stratejisidir. Bu ürünün bir rakibi ve muadilinin olmaması durumunda, sektördeki tek firma durumuna gelir ve istediği fiyatı belirleyebilir. Bu durum sektördeki başka bir firmanın benzer bir ürün çıkartmasına kadar devam edebilir. Bu durumda rekabetin artmasıyla ürünün fiyatı da aşağıya düşebilir.

İndirimli fiyatlandırma

Yeni açılan mağazaların sıklıkla başvurduğu fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Yeni müşteriler çekmek ve marka bilinirliğini artırmak için, mağaza üzerindeki ürünlerde ciddi ölçüde indirim sunulur. Böylelikle tüketiciler aynı ya da muadili ürünleri daha ucuz fiyatlarla satın alabilirler.

Bu fiyatlandırma strateji çok uzun süre devam edememektedir. Yeni açılış ya da belli kampanya dönemlerinde kullanılmaktadır. Uzun süre devam etmesi, hem sektörün hem de indirimli fiyattan ürünü satan firmaların kar marjını düşürür; bu sebeple de bir süre sonra firmalar zarara uğrar.

Psikolojik fiyatlandırma

Tüm mağazalarda gördüğümüz fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Bu stratejide ürün fiyatları küsuratlarla beraber (29,99 - 59,99 vb.) verilmektedir. Bu stratejinin amacı psikolojik olarak ürün fiyatlarının daha ucuzmuş hissiyatını vermektir. Tüketici 29,99 TL’lik bir ürün gördüğünde ilk algısı ürünün fiyatının 29 TL olduğudur.

Bu fiyatlandırma stratejisi hakkında daha detaylı bilgi almak için “Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan