E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

14 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane amacı şirketin satışlarını ve karlılığını artırmak içindir.

Tabii ki satış konusu bu kadar önemli olunca, firmaların en çok kafa yormaları gereken konulardan biri de ürün fiyatlandırması oluyor. Ürün fiyatlandırmalarında kullanılacak farklı stratejiler, şirketin karlılığını ve satış oranlarını artırabilir.

Bu rehberimizde de ürün fiyatlandırma stratejileri ve türleri hakkında detaylı bilgiler sunacağız.

Maliyet odaklı fiyatlandırmalar

Geleneksel sistemdeki en temel fiyatlandırma stratejilerinden biridir ve markalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Bir ürün, firmaya belli bir fiyata mal olmuştur ve bu maliyetin üzerine şirketin belirlediği kar oranı eklenerek, ürünün satış fiyatı oluşturulur. Burada, ürünün ham maddesi, eğer tedarikçiden temin ediliyorsa bunun maliyeti, paketleme ve lojistik gibi masraflar ele alınır ve bu masrafların üzerine belli bir kar oranı eklenerek, ürünün fiyatı belirlenir.

Marka odaklı fiyatlandırmalar

Marka odaklı fiyatlandırmalar genellikle büyük ve belli bir müşteri kitlesine sahip, marka bilinirliği yüksek olan firmaların yöneldiği fiyatlandırma modelidir. Buna örnek vermek için Apple’ı örnek verebiliriz. Apple ürünleri, piyasadaki diğer ürünlere kıyasla daha pahalıdır ve Apple bu konuda ürünün tasarımı, tüketiciye kattığı yaşam tarzını ve statüyü öne çıkartmak için ürünlerinde yüksek fiyatlandırma yolunu seçiyor. Üründen çok markanın ön plana çıkmasından dolayı da marka odaklı ve kendine has bir fiyatlandırma yapıyor.

Paket halinde fiyatlandırmalar

Tüketicilerin ilgi gösterebileceği benzer ürünleri bir araya getirerek, bu ürünlerin tümü için bir fiyatlandırma yapılmasıdır. “Bundle” olarak da bilinen bu durumda, ürünler paket olarak satıldığında tek tek satın alınmaya kıyasla daha ucuza getirilmektedir ve tüm bu ürünlerin fiyatı tüketicilere daha cazip bir şekilde sunulmaktadır. Firmalar satış hacimlerini artırmak için bu tür ürünleri bir paket halinde satma yolunu seçebiliyorlar. Burada tek ürün e-ticaret siteleri için bazı farklılıklar olabilir. Aynı ürünü farklı adetler ile paketlemek ve sunmak da mantıklı olabilir. Tek ürün e-ticaret yazılımı için paketlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlk ürüne özel fiyatlandırma

Bir firmanın, yeni ve sektörde benzeri bir ürün olmayan bir ürün piyasa çıkarttığında, bu ürün için yüksek bir fiyat belirleme stratejisidir. Bu ürünün bir rakibi ve muadilinin olmaması durumunda, sektördeki tek firma durumuna gelir ve istediği fiyatı belirleyebilir. Bu durum sektördeki başka bir firmanın benzer bir ürün çıkartmasına kadar devam edebilir. Bu durumda rekabetin artmasıyla ürünün fiyatı da aşağıya düşebilir.

İndirimli fiyatlandırma

Yeni açılan mağazaların sıklıkla başvurduğu fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Yeni müşteriler çekmek ve marka bilinirliğini artırmak için, mağaza üzerindeki ürünlerde ciddi ölçüde indirim sunulur. Böylelikle tüketiciler aynı ya da muadili ürünleri daha ucuz fiyatlarla satın alabilirler.

Bu fiyatlandırma strateji çok uzun süre devam edememektedir. Yeni açılış ya da belli kampanya dönemlerinde kullanılmaktadır. Uzun süre devam etmesi, hem sektörün hem de indirimli fiyattan ürünü satan firmaların kar marjını düşürür; bu sebeple de bir süre sonra firmalar zarara uğrar.

Psikolojik fiyatlandırma

Tüm mağazalarda gördüğümüz fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Bu stratejide ürün fiyatları küsuratlarla beraber (29,99 - 59,99 vb.) verilmektedir. Bu stratejinin amacı psikolojik olarak ürün fiyatlarının daha ucuzmuş hissiyatını vermektir. Tüketici 29,99 TL’lik bir ürün gördüğünde ilk algısı ürünün fiyatının 29 TL olduğudur.

Bu fiyatlandırma stratejisi hakkında daha detaylı bilgi almak için “Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan