fbpx

E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

14 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane amacı şirketin satışlarını ve karlılığını artırmak içindir.

Tabii ki satış konusu bu kadar önemli olunca, firmaların en çok kafa yormaları gereken konulardan biri de ürün fiyatlandırması oluyor. Ürün fiyatlandırmalarında kullanılacak farklı stratejiler, şirketin karlılığını ve satış oranlarını artırabilir.

Bu rehberimizde de ürün fiyatlandırma stratejileri ve türleri hakkında detaylı bilgiler sunacağız.

Maliyet odaklı fiyatlandırmalar

Geleneksel sistemdeki en temel fiyatlandırma stratejilerinden biridir ve markalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Bir ürün, firmaya belli bir fiyata mal olmuştur ve bu maliyetin üzerine şirketin belirlediği kar oranı eklenerek, ürünün satış fiyatı oluşturulur. Burada, ürünün ham maddesi, eğer tedarikçiden temin ediliyorsa bunun maliyeti, paketleme ve lojistik gibi masraflar ele alınır ve bu masrafların üzerine belli bir kar oranı eklenerek, ürünün fiyatı belirlenir.

Marka odaklı fiyatlandırmalar

Marka odaklı fiyatlandırmalar genellikle büyük ve belli bir müşteri kitlesine sahip, marka bilinirliği yüksek olan firmaların yöneldiği fiyatlandırma modelidir. Buna örnek vermek için Apple’ı örnek verebiliriz. Apple ürünleri, piyasadaki diğer ürünlere kıyasla daha pahalıdır ve Apple bu konuda ürünün tasarımı, tüketiciye kattığı yaşam tarzını ve statüyü öne çıkartmak için ürünlerinde yüksek fiyatlandırma yolunu seçiyor. Üründen çok markanın ön plana çıkmasından dolayı da marka odaklı ve kendine has bir fiyatlandırma yapıyor.

Paket halinde fiyatlandırmalar

Tüketicilerin ilgi gösterebileceği benzer ürünleri bir araya getirerek, bu ürünlerin tümü için bir fiyatlandırma yapılmasıdır. “Bundle” olarak da bilinen bu durumda, ürünler paket olarak satıldığında tek tek satın alınmaya kıyasla daha ucuza getirilmektedir ve tüm bu ürünlerin fiyatı tüketicilere daha cazip bir şekilde sunulmaktadır. Firmalar satış hacimlerini artırmak için bu tür ürünleri bir paket halinde satma yolunu seçebiliyorlar. Burada tek ürün e-ticaret siteleri için bazı farklılıklar olabilir. Aynı ürünü farklı adetler ile paketlemek ve sunmak da mantıklı olabilir. Tek ürün e-ticaret yazılımı için paketlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlk ürüne özel fiyatlandırma

Bir firmanın, yeni ve sektörde benzeri bir ürün olmayan bir ürün piyasa çıkarttığında, bu ürün için yüksek bir fiyat belirleme stratejisidir. Bu ürünün bir rakibi ve muadilinin olmaması durumunda, sektördeki tek firma durumuna gelir ve istediği fiyatı belirleyebilir. Bu durum sektördeki başka bir firmanın benzer bir ürün çıkartmasına kadar devam edebilir. Bu durumda rekabetin artmasıyla ürünün fiyatı da aşağıya düşebilir.

İndirimli fiyatlandırma

Yeni açılan mağazaların sıklıkla başvurduğu fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Yeni müşteriler çekmek ve marka bilinirliğini artırmak için, mağaza üzerindeki ürünlerde ciddi ölçüde indirim sunulur. Böylelikle tüketiciler aynı ya da muadili ürünleri daha ucuz fiyatlarla satın alabilirler.

Bu fiyatlandırma strateji çok uzun süre devam edememektedir. Yeni açılış ya da belli kampanya dönemlerinde kullanılmaktadır. Uzun süre devam etmesi, hem sektörün hem de indirimli fiyattan ürünü satan firmaların kar marjını düşürür; bu sebeple de bir süre sonra firmalar zarara uğrar.

Psikolojik fiyatlandırma

Tüm mağazalarda gördüğümüz fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Bu stratejide ürün fiyatları küsuratlarla beraber (29,99 - 59,99 vb.) verilmektedir. Bu stratejinin amacı psikolojik olarak ürün fiyatlarının daha ucuzmuş hissiyatını vermektir. Tüketici 29,99 TL’lik bir ürün gördüğünde ilk algısı ürünün fiyatının 29 TL olduğudur.

Bu fiyatlandırma stratejisi hakkında daha detaylı bilgi almak için “Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan