E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

14 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane amacı şirketin satışlarını ve karlılığını artırmak içindir.

Tabii ki satış konusu bu kadar önemli olunca, firmaların en çok kafa yormaları gereken konulardan biri de ürün fiyatlandırması oluyor. Ürün fiyatlandırmalarında kullanılacak farklı stratejiler, şirketin karlılığını ve satış oranlarını artırabilir.

Bu rehberimizde de ürün fiyatlandırma stratejileri ve türleri hakkında detaylı bilgiler sunacağız.

Maliyet odaklı fiyatlandırmalar

Geleneksel sistemdeki en temel fiyatlandırma stratejilerinden biridir ve markalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Bir ürün, firmaya belli bir fiyata mal olmuştur ve bu maliyetin üzerine şirketin belirlediği kar oranı eklenerek, ürünün satış fiyatı oluşturulur. Burada, ürünün ham maddesi, eğer tedarikçiden temin ediliyorsa bunun maliyeti, paketleme ve lojistik gibi masraflar ele alınır ve bu masrafların üzerine belli bir kar oranı eklenerek, ürünün fiyatı belirlenir.

Marka odaklı fiyatlandırmalar

Marka odaklı fiyatlandırmalar genellikle büyük ve belli bir müşteri kitlesine sahip, marka bilinirliği yüksek olan firmaların yöneldiği fiyatlandırma modelidir. Buna örnek vermek için Apple’ı örnek verebiliriz. Apple ürünleri, piyasadaki diğer ürünlere kıyasla daha pahalıdır ve Apple bu konuda ürünün tasarımı, tüketiciye kattığı yaşam tarzını ve statüyü öne çıkartmak için ürünlerinde yüksek fiyatlandırma yolunu seçiyor. Üründen çok markanın ön plana çıkmasından dolayı da marka odaklı ve kendine has bir fiyatlandırma yapıyor.

Paket halinde fiyatlandırmalar

Tüketicilerin ilgi gösterebileceği benzer ürünleri bir araya getirerek, bu ürünlerin tümü için bir fiyatlandırma yapılmasıdır. “Bundle” olarak da bilinen bu durumda, ürünler paket olarak satıldığında tek tek satın alınmaya kıyasla daha ucuza getirilmektedir ve tüm bu ürünlerin fiyatı tüketicilere daha cazip bir şekilde sunulmaktadır. Firmalar satış hacimlerini artırmak için bu tür ürünleri bir paket halinde satma yolunu seçebiliyorlar. Burada tek ürün e-ticaret siteleri için bazı farklılıklar olabilir. Aynı ürünü farklı adetler ile paketlemek ve sunmak da mantıklı olabilir. Tek ürün e-ticaret yazılımı için paketlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlk ürüne özel fiyatlandırma

Bir firmanın, yeni ve sektörde benzeri bir ürün olmayan bir ürün piyasa çıkarttığında, bu ürün için yüksek bir fiyat belirleme stratejisidir. Bu ürünün bir rakibi ve muadilinin olmaması durumunda, sektördeki tek firma durumuna gelir ve istediği fiyatı belirleyebilir. Bu durum sektördeki başka bir firmanın benzer bir ürün çıkartmasına kadar devam edebilir. Bu durumda rekabetin artmasıyla ürünün fiyatı da aşağıya düşebilir.

İndirimli fiyatlandırma

Yeni açılan mağazaların sıklıkla başvurduğu fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Yeni müşteriler çekmek ve marka bilinirliğini artırmak için, mağaza üzerindeki ürünlerde ciddi ölçüde indirim sunulur. Böylelikle tüketiciler aynı ya da muadili ürünleri daha ucuz fiyatlarla satın alabilirler.

Bu fiyatlandırma strateji çok uzun süre devam edememektedir. Yeni açılış ya da belli kampanya dönemlerinde kullanılmaktadır. Uzun süre devam etmesi, hem sektörün hem de indirimli fiyattan ürünü satan firmaların kar marjını düşürür; bu sebeple de bir süre sonra firmalar zarara uğrar.

Psikolojik fiyatlandırma

Tüm mağazalarda gördüğümüz fiyatlandırma yöntemlerinden biridir. Bu stratejide ürün fiyatları küsuratlarla beraber (29,99 - 59,99 vb.) verilmektedir. Bu stratejinin amacı psikolojik olarak ürün fiyatlarının daha ucuzmuş hissiyatını vermektir. Tüketici 29,99 TL’lik bir ürün gördüğünde ilk algısı ürünün fiyatının 29 TL olduğudur.

Bu fiyatlandırma stratejisi hakkında daha detaylı bilgi almak için “Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan