Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu

9 Haziran 2017
Sinan Oypan

E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde etkileyeceği için, e-ticaret firmalarının bu konuya özellikle dikkat etmesi gerekiyor.

Siteniz üzerinde fiyatları gösterirken, net bir şekilde fiyatları göstermeniz ve tüketicilerin bu bilgileri rahat bir şekilde görmeleri gerekir. Bunun yanı sıra tasarımsal açıdan fiyatlarınızı yazdığınız yazı fontunun da okunaklı olması da önemlidir. Tasarımsal açıdan fiyatlarınızı göze çarpan ve dikkat çeken yerlere koymanız da ziyaretçilerin bu fiyatları daha rahat görmesini sağlar.

Rehberimizin devamında yukarıda ele aldığımız konuları biraz daha açacak ve örneklerle göstererek, e-ticaret sitenizin ürün sayfa tasarımlarında fiyat öğelerini nasıl konumlandırmanız gerektiği konusunda size bazı ipuçları vereceğiz.

Net bir şekilde fiyatları gösterin

Site tasarımında ziyaretçilerin ürün fiyatlarını rahat bir şekilde görebilmeleri oldukça önemlidir. Ürün fotoğrafları ya da açıklamaları kadar fiyat da göz önünde olmalıdır. Bu sebeple de net ve açık bir şekilde fiyatlarınızı gösterebilmelisiniz.

E-ticaret site tasarımlarında genel olarak ürün fotoğrafları solda, sağ tarafta ise ürünün adı, ürün açıklamaları ve fiyatları yer alır. Burada kullanabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Aşağıdaki örneklerde olduğu gibi, ilk alternatif, ürünün adının altında doğrudan fiyat bilgisini göstermek. Böylelikle tüketiciler gözlerini sayfanın aşağısına kaydırmadan ürün fiyatını görebilirler.

urun fiyatlari nasil gosterilir 1

İkinci alternatif ise, ürün başlığının altında kısa bir ürün açıklama metni girdikten sonra, ürün fiyatını vermektir. Bu da göze çarpan ve fiyat ile ürün açıklamasını birbirinden ayıran bir yöntemdir. Aşağıdaki görselde bunun bir örneğini görebilirsiniz.

urun fiyatlari nasil gosterilir 2

İndirimleri vurgulayarak gösterin

İndirim olan ürünlerinizde fiyat bilgisini özellikle vurgulamanız da dikkat çekecek unsurlardan biridir. İndirimi vurgulamak için, eski fiyatın üstünü çizgili bir şekilde yazabilir ve daha büyük bir punto ve farklı bir renk kullanarak indirimli fiyatı gösterebilirsiniz. Buna ek olarak kullanıcıların yüzde kaçlık bir fırsattan yararlanacaklarını da belirtmek ve bunu da farklı bir renkle vurgulamak, indirimli fiyata daha çok dikkat çekilmesini sağlayacaktır. Aşağıdaki görselde bunun bir örneğini sizinle paylaşıyoruz.

urun fiyatlari nasil gosterilir 3

(Varsa) Farklı fiyat aralık seçeneklerini gösterin

Bazı ürünlerde farklı fiyat seçenekleri olabilmekte. Ürünün rengi, bedeni ya da bazı özelliklerinden dolayı birden fazla fiyat seçeneği sunuyor olabilirsiniz. Bu tür durumlarda da fiyat aralıklarını da göstermelisiniz. Örneğin bir ürünün fiyatı, farklı parametreler göre 20 TL ile 50 TL arasında değişiyorsa, 20 - 50 TL şeklinde bir fiyat bilgisi sunabilirsiniz. Bu durumda tüketiciler yapacakaları seçimlere göre fiyatın farklı olabileceğini görebilirler.

urun fiyatl araliklari belirleme

Bu farklılıkları yazmadığınızda; ancak seçimler sonucunda fiyat değişirse bu olumsuz bir algı yaratabilir ve tüketiciler kendilerini kandırılmış hissedebilir. Bu sebeple de bu fiyat aralıklarını vermek daha doğru bir yaklaşımdır.

Kargo seçeneklerini ve fiyatlarını belirtin

Kargo fiyatlarını ve seçeneklerini de ürün sayfalarınızda göstermeniz kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemlidir. Farklı kargo firmaları ile çalışıyor ve kargo firmalarına göre farklı fiyatlandırma yapıyor olabilirsiniz. Bu tür durumlarda kullanıcılara bu seçenekleri sunmanız ve fiyat bilgilerini onlara sunmalısınız.

urun fiyatlari nasil gosterilir 4

Bunun yanı sıra ekspres kargo seçeneklerinde ek fiyatlar sunuyorsanız, bunları da tüketicilere göstermelisiniz. Böylelikle tüketiciler farklı kargo alternatifleri arasında seçim yapabilirler.

urun fiyatlari nasil gosterilir 5

Eğer site genelinde ücretsiz kargo sunduğunuz ürünleriniz bulunuyorsa bu ürünlere de ücretsiz kargo sunduğunuzu kullanıcılara göstermeniz gerekir. Ücretsiz kargo seçeneğinin olması tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkilediği için, ürün satışlarını artırmak için iyi bir yöntem olarak kullanılabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan