Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu

9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu

E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde etkileyeceği için, e-ticaret firmalarının bu konuya özellikle dikkat etmesi gerekiyor.

Siteniz üzerinde fiyatları gösterirken, net bir şekilde fiyatları göstermeniz ve tüketicilerin bu bilgileri rahat bir şekilde görmeleri gerekir. Bunun yanı sıra tasarımsal açıdan fiyatlarınızı yazdığınız yazı fontunun da okunaklı olması da önemlidir. Tasarımsal açıdan fiyatlarınızı göze çarpan ve dikkat çeken yerlere koymanız da ziyaretçilerin bu fiyatları daha rahat görmesini sağlar.

Rehberimizin devamında yukarıda ele aldığımız konuları biraz daha açacak ve örneklerle göstererek, e-ticaret sitenizin ürün sayfa tasarımlarında fiyat öğelerini nasıl konumlandırmanız gerektiği konusunda size bazı ipuçları vereceğiz.

Net bir şekilde fiyatları gösterin

Site tasarımında ziyaretçilerin ürün fiyatlarını rahat bir şekilde görebilmeleri oldukça önemlidir. Ürün fotoğrafları ya da açıklamaları kadar fiyat da göz önünde olmalıdır. Bu sebeple de net ve açık bir şekilde fiyatlarınızı gösterebilmelisiniz.

E-ticaret site tasarımlarında genel olarak ürün fotoğrafları solda, sağ tarafta ise ürünün adı, ürün açıklamaları ve fiyatları yer alır. Burada kullanabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Aşağıdaki örneklerde olduğu gibi, ilk alternatif, ürünün adının altında doğrudan fiyat bilgisini göstermek. Böylelikle tüketiciler gözlerini sayfanın aşağısına kaydırmadan ürün fiyatını görebilirler.

urun fiyatlari nasil gosterilir 1

İkinci alternatif ise, ürün başlığının altında kısa bir ürün açıklama metni girdikten sonra, ürün fiyatını vermektir. Bu da göze çarpan ve fiyat ile ürün açıklamasını birbirinden ayıran bir yöntemdir. Aşağıdaki görselde bunun bir örneğini görebilirsiniz.

urun fiyatlari nasil gosterilir 2

İndirimleri vurgulayarak gösterin

İndirim olan ürünlerinizde fiyat bilgisini özellikle vurgulamanız da dikkat çekecek unsurlardan biridir. İndirimi vurgulamak için, eski fiyatın üstünü çizgili bir şekilde yazabilir ve daha büyük bir punto ve farklı bir renk kullanarak indirimli fiyatı gösterebilirsiniz. Buna ek olarak kullanıcıların yüzde kaçlık bir fırsattan yararlanacaklarını da belirtmek ve bunu da farklı bir renkle vurgulamak, indirimli fiyata daha çok dikkat çekilmesini sağlayacaktır. Aşağıdaki görselde bunun bir örneğini sizinle paylaşıyoruz.

urun fiyatlari nasil gosterilir 3

(Varsa) Farklı fiyat aralık seçeneklerini gösterin

Bazı ürünlerde farklı fiyat seçenekleri olabilmekte. Ürünün rengi, bedeni ya da bazı özelliklerinden dolayı birden fazla fiyat seçeneği sunuyor olabilirsiniz. Bu tür durumlarda da fiyat aralıklarını da göstermelisiniz. Örneğin bir ürünün fiyatı, farklı parametreler göre 20 TL ile 50 TL arasında değişiyorsa, 20 - 50 TL şeklinde bir fiyat bilgisi sunabilirsiniz. Bu durumda tüketiciler yapacakaları seçimlere göre fiyatın farklı olabileceğini görebilirler.

urun fiyatl araliklari belirleme

Bu farklılıkları yazmadığınızda; ancak seçimler sonucunda fiyat değişirse bu olumsuz bir algı yaratabilir ve tüketiciler kendilerini kandırılmış hissedebilir. Bu sebeple de bu fiyat aralıklarını vermek daha doğru bir yaklaşımdır.

Kargo seçeneklerini ve fiyatlarını belirtin

Kargo fiyatlarını ve seçeneklerini de ürün sayfalarınızda göstermeniz kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemlidir. Farklı kargo firmaları ile çalışıyor ve kargo firmalarına göre farklı fiyatlandırma yapıyor olabilirsiniz. Bu tür durumlarda kullanıcılara bu seçenekleri sunmanız ve fiyat bilgilerini onlara sunmalısınız.

urun fiyatlari nasil gosterilir 4

Bunun yanı sıra ekspres kargo seçeneklerinde ek fiyatlar sunuyorsanız, bunları da tüketicilere göstermelisiniz. Böylelikle tüketiciler farklı kargo alternatifleri arasında seçim yapabilirler.

urun fiyatlari nasil gosterilir 5

Eğer site genelinde ücretsiz kargo sunduğunuz ürünleriniz bulunuyorsa bu ürünlere de ücretsiz kargo sunduğunuzu kullanıcılara göstermeniz gerekir. Ücretsiz kargo seçeneğinin olması tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkilediği için, ürün satışlarını artırmak için iyi bir yöntem olarak kullanılabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin