fbpx

Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu

9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu

E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde etkileyeceği için, e-ticaret firmalarının bu konuya özellikle dikkat etmesi gerekiyor.

Siteniz üzerinde fiyatları gösterirken, net bir şekilde fiyatları göstermeniz ve tüketicilerin bu bilgileri rahat bir şekilde görmeleri gerekir. Bunun yanı sıra tasarımsal açıdan fiyatlarınızı yazdığınız yazı fontunun da okunaklı olması da önemlidir. Tasarımsal açıdan fiyatlarınızı göze çarpan ve dikkat çeken yerlere koymanız da ziyaretçilerin bu fiyatları daha rahat görmesini sağlar.

Rehberimizin devamında yukarıda ele aldığımız konuları biraz daha açacak ve örneklerle göstererek, e-ticaret sitenizin ürün sayfa tasarımlarında fiyat öğelerini nasıl konumlandırmanız gerektiği konusunda size bazı ipuçları vereceğiz.

Net bir şekilde fiyatları gösterin

Site tasarımında ziyaretçilerin ürün fiyatlarını rahat bir şekilde görebilmeleri oldukça önemlidir. Ürün fotoğrafları ya da açıklamaları kadar fiyat da göz önünde olmalıdır. Bu sebeple de net ve açık bir şekilde fiyatlarınızı gösterebilmelisiniz.

E-ticaret site tasarımlarında genel olarak ürün fotoğrafları solda, sağ tarafta ise ürünün adı, ürün açıklamaları ve fiyatları yer alır. Burada kullanabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Aşağıdaki örneklerde olduğu gibi, ilk alternatif, ürünün adının altında doğrudan fiyat bilgisini göstermek. Böylelikle tüketiciler gözlerini sayfanın aşağısına kaydırmadan ürün fiyatını görebilirler.

urun fiyatlari nasil gosterilir 1

İkinci alternatif ise, ürün başlığının altında kısa bir ürün açıklama metni girdikten sonra, ürün fiyatını vermektir. Bu da göze çarpan ve fiyat ile ürün açıklamasını birbirinden ayıran bir yöntemdir. Aşağıdaki görselde bunun bir örneğini görebilirsiniz.

urun fiyatlari nasil gosterilir 2

İndirimleri vurgulayarak gösterin

İndirim olan ürünlerinizde fiyat bilgisini özellikle vurgulamanız da dikkat çekecek unsurlardan biridir. İndirimi vurgulamak için, eski fiyatın üstünü çizgili bir şekilde yazabilir ve daha büyük bir punto ve farklı bir renk kullanarak indirimli fiyatı gösterebilirsiniz. Buna ek olarak kullanıcıların yüzde kaçlık bir fırsattan yararlanacaklarını da belirtmek ve bunu da farklı bir renkle vurgulamak, indirimli fiyata daha çok dikkat çekilmesini sağlayacaktır. Aşağıdaki görselde bunun bir örneğini sizinle paylaşıyoruz.

urun fiyatlari nasil gosterilir 3

(Varsa) Farklı fiyat aralık seçeneklerini gösterin

Bazı ürünlerde farklı fiyat seçenekleri olabilmekte. Ürünün rengi, bedeni ya da bazı özelliklerinden dolayı birden fazla fiyat seçeneği sunuyor olabilirsiniz. Bu tür durumlarda da fiyat aralıklarını da göstermelisiniz. Örneğin bir ürünün fiyatı, farklı parametreler göre 20 TL ile 50 TL arasında değişiyorsa, 20 - 50 TL şeklinde bir fiyat bilgisi sunabilirsiniz. Bu durumda tüketiciler yapacakaları seçimlere göre fiyatın farklı olabileceğini görebilirler.

urun fiyatl araliklari belirleme

Bu farklılıkları yazmadığınızda; ancak seçimler sonucunda fiyat değişirse bu olumsuz bir algı yaratabilir ve tüketiciler kendilerini kandırılmış hissedebilir. Bu sebeple de bu fiyat aralıklarını vermek daha doğru bir yaklaşımdır.

Kargo seçeneklerini ve fiyatlarını belirtin

Kargo fiyatlarını ve seçeneklerini de ürün sayfalarınızda göstermeniz kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemlidir. Farklı kargo firmaları ile çalışıyor ve kargo firmalarına göre farklı fiyatlandırma yapıyor olabilirsiniz. Bu tür durumlarda kullanıcılara bu seçenekleri sunmanız ve fiyat bilgilerini onlara sunmalısınız.

urun fiyatlari nasil gosterilir 4

Bunun yanı sıra ekspres kargo seçeneklerinde ek fiyatlar sunuyorsanız, bunları da tüketicilere göstermelisiniz. Böylelikle tüketiciler farklı kargo alternatifleri arasında seçim yapabilirler.

urun fiyatlari nasil gosterilir 5

Eğer site genelinde ücretsiz kargo sunduğunuz ürünleriniz bulunuyorsa bu ürünlere de ücretsiz kargo sunduğunuzu kullanıcılara göstermeniz gerekir. Ücretsiz kargo seçeneğinin olması tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir şekilde etkilediği için, ürün satışlarını artırmak için iyi bir yöntem olarak kullanılabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan