fbpx

Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?

4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşabileceklerdir.

Kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmaları da doğal olarak, satın alma kararlarını daha hızlı vermelerini sağlar. Bazı ürün kategorilerinde çok fazla ürünün olması, karar vermeyi bir hayli zorlaştırır ve bu durumda da kategoriler içindeki ürünlerin farklı segmentlere ayrılarak aranan ürününün daha kolay bulunması sağlanması gerekir.

Farlı parametreler eşliğinde ürünlerin bölümlere ayrılmasıyla, tüketiciler büyük ürün grupları arasında kafası karışmadan alışverişini tamamlayabilir. Her bir tüketicinin aradığı ürün farklılık gösterebilir; bu nedenle de farklı parametrelerin uygulanması, tüketicilerin ihtiyaçlarına göre çözümler sunmanıza da yardımcı olur.

Ürünleri farklılaştıran detaylar için filtreleme özellikleri kullanın

071615-threadless-facets

Bir kategori içinde ürünlerin farklı detaylarını öne çıkartabilecek filtreleme özellikleri kullanmak oldukça idealdir. Eğer ürünlerin

  • beden,
  • renk,
  • boyut,
  • fiyat,
  • teknik özellik

gibi farklı detayları bulunuyorsa, bu detayları filtreleme özelliklerinde sunabilirsiniz. Tüketiciler belli bir teknik özelliğe, renge ya da bedene odaklanarak aramalarını yapabilirler. Böylelikle kategori içindeki tüm ürünleri tek tek aramak zorunda kalmazlar.

Tema odaklı filtrelemeler sunun

071615-design-theme-navigation

Tema odaklı filtremeler de farklı özellikteki ürünleri sergilemenizi kolaylaştırır. Örneğin trend olan ürünleri, yeni ürünleri ve en çok satanları ayrı bir tema olarak gösterebilir ve kategorilerinizi farklı segmentlere ayırarak, kullanıcıları farklı ürünlere yönlendirebilirsiniz.

Her bir filtreleme özelliğinde kaç ürün olduğunu gösterin

Filtreleme özelliklerinin yanında her bir bölümde kaç farklı ürün olduğunu gösterebilirsiniz. Sık kullanılan bir özellik olmasa da seçim yaparken tüketicileri farklı bölümlere yönlendirebilir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi her bir bedende kaç ürün olduğu gösterilmiş durumda.

071615-jinx-filter-count

Ancak burada dikkat etmeniz gereken, kullanıcı beden haricinde bir filtre daha seçerse (örneğin kırmızı renk) bu noktada filtreleme özelliğiniz hem beden hem de renk filtresindeki ürün sayısını göstermesi gerekir. Yani small beden de toplam 100 ürün bulunurken, bunların sadece 40 tanesi kırmızı renkliyse, filtremele sonrasında toplam ürün sayısının 40 olarak gösterilmesi gerekir.

Aynı özellikte birden fazla seçim yapılmasını sağlayın

071615-bustedtees-multiselect

Yine beden filtresi üzerinden ilerleyecek olursak, aynı anda birden fazla beden seçimini izin verilmesini sağlayabilirsiniz. Teknik özellik ya da marka konusunda da benzer bir durum söz konusudur. Tüketiciler aynı anda birden fazla markanın ürünlerine bakmak isteyebilir; ya da aynı anda birden fazla bedeni incelemek isteyebilirler.

Seçilen filtreleri de ayrıca gösterin

071615-jinx-applied

Filtreleme özelliklerine ek olarak seçilen filtreleri de ayrıca göstermelisiniz. Tüketiciler hangi kategorileri seçtiklerini sayfa üzerinde rahatlıkla görebilmeliler. Gerekirse bu seçimler arasına yenilerini ekleyebilmeli ya da seçtikleri bazı filtreleri çıkartabilmeliler.

Mobil cihazlarda filtre kullanımını kolay bir şekilde sunun

071615-jinx-mobile

Tüketicilerin bir kısmının mobil cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret ederek, ürünleri incelemek isteyeceklerdir. Mobil siteniz üzerinde de filtreleme özelliklerinin rahat bir şekilde kullanılabilmesi gerekir. Hem seçimleri gösterip, hem de kullanıcının yaptığı seçimleri ayrıca göstererek, kullanıcı deneyimini mobil cihazlar üzerinde de artırarak, geri dönüşümlerinize katkı sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan