Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?

4 Ağustos 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşabileceklerdir.

Kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmaları da doğal olarak, satın alma kararlarını daha hızlı vermelerini sağlar. Bazı ürün kategorilerinde çok fazla ürünün olması, karar vermeyi bir hayli zorlaştırır ve bu durumda da kategoriler içindeki ürünlerin farklı segmentlere ayrılarak aranan ürününün daha kolay bulunması sağlanması gerekir.

Farlı parametreler eşliğinde ürünlerin bölümlere ayrılmasıyla, tüketiciler büyük ürün grupları arasında kafası karışmadan alışverişini tamamlayabilir. Her bir tüketicinin aradığı ürün farklılık gösterebilir; bu nedenle de farklı parametrelerin uygulanması, tüketicilerin ihtiyaçlarına göre çözümler sunmanıza da yardımcı olur.

Ürünleri farklılaştıran detaylar için filtreleme özellikleri kullanın

071615-threadless-facets

Bir kategori içinde ürünlerin farklı detaylarını öne çıkartabilecek filtreleme özellikleri kullanmak oldukça idealdir. Eğer ürünlerin

  • beden,
  • renk,
  • boyut,
  • fiyat,
  • teknik özellik

gibi farklı detayları bulunuyorsa, bu detayları filtreleme özelliklerinde sunabilirsiniz. Tüketiciler belli bir teknik özelliğe, renge ya da bedene odaklanarak aramalarını yapabilirler. Böylelikle kategori içindeki tüm ürünleri tek tek aramak zorunda kalmazlar.

Tema odaklı filtrelemeler sunun

071615-design-theme-navigation

Tema odaklı filtremeler de farklı özellikteki ürünleri sergilemenizi kolaylaştırır. Örneğin trend olan ürünleri, yeni ürünleri ve en çok satanları ayrı bir tema olarak gösterebilir ve kategorilerinizi farklı segmentlere ayırarak, kullanıcıları farklı ürünlere yönlendirebilirsiniz.

Her bir filtreleme özelliğinde kaç ürün olduğunu gösterin

Filtreleme özelliklerinin yanında her bir bölümde kaç farklı ürün olduğunu gösterebilirsiniz. Sık kullanılan bir özellik olmasa da seçim yaparken tüketicileri farklı bölümlere yönlendirebilir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi her bir bedende kaç ürün olduğu gösterilmiş durumda.

071615-jinx-filter-count

Ancak burada dikkat etmeniz gereken, kullanıcı beden haricinde bir filtre daha seçerse (örneğin kırmızı renk) bu noktada filtreleme özelliğiniz hem beden hem de renk filtresindeki ürün sayısını göstermesi gerekir. Yani small beden de toplam 100 ürün bulunurken, bunların sadece 40 tanesi kırmızı renkliyse, filtremele sonrasında toplam ürün sayısının 40 olarak gösterilmesi gerekir.

Aynı özellikte birden fazla seçim yapılmasını sağlayın

071615-bustedtees-multiselect

Yine beden filtresi üzerinden ilerleyecek olursak, aynı anda birden fazla beden seçimini izin verilmesini sağlayabilirsiniz. Teknik özellik ya da marka konusunda da benzer bir durum söz konusudur. Tüketiciler aynı anda birden fazla markanın ürünlerine bakmak isteyebilir; ya da aynı anda birden fazla bedeni incelemek isteyebilirler.

Seçilen filtreleri de ayrıca gösterin

071615-jinx-applied

Filtreleme özelliklerine ek olarak seçilen filtreleri de ayrıca göstermelisiniz. Tüketiciler hangi kategorileri seçtiklerini sayfa üzerinde rahatlıkla görebilmeliler. Gerekirse bu seçimler arasına yenilerini ekleyebilmeli ya da seçtikleri bazı filtreleri çıkartabilmeliler.

Mobil cihazlarda filtre kullanımını kolay bir şekilde sunun

071615-jinx-mobile

Tüketicilerin bir kısmının mobil cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret ederek, ürünleri incelemek isteyeceklerdir. Mobil siteniz üzerinde de filtreleme özelliklerinin rahat bir şekilde kullanılabilmesi gerekir. Hem seçimleri gösterip, hem de kullanıcının yaptığı seçimleri ayrıca göstererek, kullanıcı deneyimini mobil cihazlar üzerinde de artırarak, geri dönüşümlerinize katkı sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan