Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?

4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha rahat bir şekilde ulaşabileceklerdir. Kullanıcıların aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmaları da doğal olarak, satın alma kararlarını daha hızlı vermelerini sağlar. Bazı ürün kategorilerinde çok fazla ürünün olması, karar vermeyi bir hayli zorlaştırır ve bu durumda da kategoriler içindeki ürünlerin farklı segmentlere ayrılarak aranan ürününün daha kolay bulunması sağlanması gerekir. Farlı parametreler eşliğinde ürünlerin bölümlere ayrılmasıyla, tüketiciler büyük ürün grupları arasında kafası karışmadan alışverişini tamamlayabilir. Her bir tüketicinin aradığı ürün farklılık gösterebilir; bu nedenle de farklı parametrelerin uygulanması, tüketicilerin ihtiyaçlarına göre çözümler sunmanıza da yardımcı olur.

Ürünleri farklılaştıran detaylar için filtreleme özellikleri kullanın

071615-threadless-facets Bir kategori içinde ürünlerin farklı detaylarını öne çıkartabilecek filtreleme özellikleri kullanmak oldukça idealdir. Eğer ürünlerin
  • beden,
  • renk,
  • boyut,
  • fiyat,
  • teknik özellik
gibi farklı detayları bulunuyorsa, bu detayları filtreleme özelliklerinde sunabilirsiniz. Tüketiciler belli bir teknik özelliğe, renge ya da bedene odaklanarak aramalarını yapabilirler. Böylelikle kategori içindeki tüm ürünleri tek tek aramak zorunda kalmazlar.

Tema odaklı filtrelemeler sunun

071615-design-theme-navigation Tema odaklı filtremeler de farklı özellikteki ürünleri sergilemenizi kolaylaştırır. Örneğin trend olan ürünleri, yeni ürünleri ve en çok satanları ayrı bir tema olarak gösterebilir ve kategorilerinizi farklı segmentlere ayırarak, kullanıcıları farklı ürünlere yönlendirebilirsiniz.

Her bir filtreleme özelliğinde kaç ürün olduğunu gösterin

Filtreleme özelliklerinin yanında her bir bölümde kaç farklı ürün olduğunu gösterebilirsiniz. Sık kullanılan bir özellik olmasa da seçim yaparken tüketicileri farklı bölümlere yönlendirebilir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi her bir bedende kaç ürün olduğu gösterilmiş durumda. 071615-jinx-filter-count Ancak burada dikkat etmeniz gereken, kullanıcı beden haricinde bir filtre daha seçerse (örneğin kırmızı renk) bu noktada filtreleme özelliğiniz hem beden hem de renk filtresindeki ürün sayısını göstermesi gerekir. Yani small beden de toplam 100 ürün bulunurken, bunların sadece 40 tanesi kırmızı renkliyse, filtremele sonrasında toplam ürün sayısının 40 olarak gösterilmesi gerekir.

Aynı özellikte birden fazla seçim yapılmasını sağlayın

071615-bustedtees-multiselect Yine beden filtresi üzerinden ilerleyecek olursak, aynı anda birden fazla beden seçimini izin verilmesini sağlayabilirsiniz. Teknik özellik ya da marka konusunda da benzer bir durum söz konusudur. Tüketiciler aynı anda birden fazla markanın ürünlerine bakmak isteyebilir; ya da aynı anda birden fazla bedeni incelemek isteyebilirler.

Seçilen filtreleri de ayrıca gösterin

071615-jinx-applied Filtreleme özelliklerine ek olarak seçilen filtreleri de ayrıca göstermelisiniz. Tüketiciler hangi kategorileri seçtiklerini sayfa üzerinde rahatlıkla görebilmeliler. Gerekirse bu seçimler arasına yenilerini ekleyebilmeli ya da seçtikleri bazı filtreleri çıkartabilmeliler.

Mobil cihazlarda filtre kullanımını kolay bir şekilde sunun

071615-jinx-mobile Tüketicilerin bir kısmının mobil cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret ederek, ürünleri incelemek isteyeceklerdir. Mobil siteniz üzerinde de filtreleme özelliklerinin rahat bir şekilde kullanılabilmesi gerekir. Hem seçimleri gösterip, hem de kullanıcının yaptığı seçimleri ayrıca göstererek, kullanıcı deneyimini mobil cihazlar üzerinde de artırarak, geri dönüşümlerinize katkı sağlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın