E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?

10 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

Dünkü yazımızda e-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olmasının neden önemli olduğuna detaylı bir şekilde değinmiştik. Online alışverişlerde tüketicilerin, ürünler hakkındaki ilk izlenimini bu fotoğraflar sağladığı için, e-ticaret sitenizdeki fotoğraflara ciddi ölçüde yatırım yapmanız gerekiyor.

Ürün çekimi nasıl yapılır?

Ürün fotoğraflarını elde etmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Tedarikçilerin kullandığı fotoğrafların yanı sıra, bir fotoğrafçıya ürünlerinizin fotoğraflarını çektirebilirsiniz.

Tedarikçilerin internet sitesindeki fotoğraflar, başka firmalar tarafından da kullanıldığı için, sizin bu anlamda öne çıkamamanıza neden olacaktır ve markanızı sıradanlaştıracaktır. Bir fotoğrafçı ile anlaşmak ve ona fotoğrafları çektirmek de bütçenizi zorlayabilir. Bu durumda da sizin kollarınızı sıvayarak, duruma el atmanız gerekiyor.

Teknolojinin gelişmesi, internet üzerindeki ücretsiz fotoğraf düzenleme araçları ve akıllı telefonların kamera özelliklerinin gelişmesi sayesinde kendi ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz. Tabii ki bu fotoğrafları çekerken de bazı taktikleri kullanmanız gerekiyor.

Bu fotoğrafçılık yöntemleri ile kaliteli fotoğraflar oluşturmanız mümkün ve elinizdeki imkanlarla ya da küçük yatırımlarla bu işi çözebilirsiniz.

Kamera

Öncelikle bir kameraya ihtiyacınız olacak. Çok pahalı DSLR fotoğraf makinelerine ihtiyacınız olmadan da ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz. Dilerseniz bütçenize göre bir fotoğraf makinesi alabilir ya da kamerası iyi olan bir akıllı telefondan yararlanabilirsiniz.

Doğru ortamlar ayarlandığında akıllı telefonlar ile de çok kaliteli fotoğraf çekimleri yapılabiliyor. Yeni nesil akıllı telefonların kameralarının megapikselleri de yüksek olduğu ve çekim modları geliştiği için, bu cihazlardan yararlanabilirsiniz.

Tripod

Akıılı telefonunuz ile çekim yapacak olsanız bile bir tripoda (kamera ayaklığına) ihtiyacınız olacak. Fotoğraf çekiminde kamerayı sabitlemeniz daha keskin ve daha kaliteli fotoğraflar almanızı sağlayacaktır. Elin ve kameranın titremesi görüntünün kalitesini bozar.

Piyasada uygun fiyatlı birçok tripod bulunuyor. “Akıllı telefon tripod, iPhone/Samsung tripod” gibi Google aramalarıyla ihtiyacınıza yönelik bir ayaklık bulabilirsiniz.

Işık

Yazının yukarısında bahsettiğimiz doğru oluşturmak için en önemli etken ışık faktörüdür. En doğal ortamı tabii ki güneş sağlamaktadır. Ofisinizde güneş alan ve geniş bir alan bulunuyorsa, bu ortamı fotoğraf çekimleri için kullanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra kendi ortamınızı da uydurabilirsiniz. Bunun için birkaç ışık kaynağına ihtiyacınız olacak. Minimum üç farklı ışık kaynağına ihtiyacınız olacak burada. Ürün üzerindeki gölgeleri yok etmek için, sağ ve soldan iki farklı ışık kaynağına ihtiyacınız olacak. Bunun yanı sıra ek olarak üçüncü ışığı yukarıdan ya da aşağıdan verebilirsiniz. Böylelikle farklı açılardan gelen ışık, ürünün daha iyi görünmesini sağlayacaktır.

Işık seçiminde “Softbox” seçimi yapmanız daha iyi olacaktır; çünkü softboxlar, ışığı olduğu gibi vermek yerine, yüzeye dağıtarak verirler ve ürün üzerindeki parlamaları engeller. Google üzerinde “Softbox” aramaları yaparak bütçenize uygun bir tane bulabilirsiniz.

Arkaplan

Fotoğraflarınızı çekerken bir de arkaplana ihtiyaç duyacaksınız. Bu arkaplan, ofisinizdeki bir duvar dahi olabilir. Bu tür ürün fotoğraflarında genellikle beyaz arka fon kullanılmaktadır. Ofisinizde beyaz bir duvarın önünde ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz.

Tabii ki burada kendinizi sınırlamanız gerekmiyor. Farklı arkaplanlar da seçebilirsiniz. Farklı renkler ya da farklı ortamlardan yararlanarak kendiniz için bir arkaplan oluşturabilirsiniz.

Ürünün detaylı çekimleri için sabit bir arkaplan kullanmanız yararlı olacaktır; ancak ürünün kullanım alanını göstermek isterseniz de, bu ortamlarda, doğru ışıkları sağlayarak ürünün fotoğrafını çekebilirsiniz. Böylelikle hem detay fotoğrafları çekmiş olursunuz hem de ürünün kullanım alanını gösterebilirsiniz.

Fotoğraf düzenleme aracı

Fotoğraf çekimlerini yaptıktan sonra, fotoğraflarınız üzerinde bazı düzenlemeler yapmak isteyebilirsiniz. Bu ayarları yapmak için de bazı yazılımlara ihtiyacınız olacak. İnternet üzerinde farklı yazılımlar var. Ücretsiz yazılımları tercih edecekseniz PIXLR’dan yararlanabilirsiniz. Burada farklı ayarlar ve düzenlemeler yapabilirsiniz.

Ücretli bir çözüm arıyorsanız, bu konudaki en profesyonel çözümü size Adobe Photoshop sunacaktır. Bu ürünü kullanmak için lisanslı programı satın almanız gerekecek.

Ürün Fotoğraf Çekimi için İpuçları

Yukarıdaki maddeler ihtiyacınız olanlardı aslında. Bu malzemeleri ve ortamı temin ettiğinizde gerisi sizin yaratıcılığınıza kalıyor. Fotoğrafçılık konusunda bazı ipuçları da size yardımcı olabilir.

  • Bol bol çekim yapın ve testler yapın.
  • Ürünün faklı açılardan fotoğraflarını çekin ve en iyi açıyı bulmaya çalışın.
  • İnternet sitenizde ürünün farklı açılardan çekilen fotoğraflarını da kullanın.
  • Farklı ışık ayarları deneyin ve ürünün üzerindeki gölgeleri en aza indirmeye çalışın.
  • Ürünün üzerindeki toz ve lekeleri silin. Fotoğrafta bu detaylar görüneceği için kötü görünecektir. Fotoğraf çekiminden önce ürünlerinizi temizlemeyi unutmayın.
  • Mümkün olduğunca güneş ışığının olduğu ortamlardan yararlanmaya çalışın. Güneş ışığı en doğal ışık kaynağı olduğu için, daha gerçeğe yakın renkler yakalamanızı sağlar.
  • Fotoğraf düzenleme sırasında çok fazla efekt kullanmayın, ürünün gerçek görüntüsünü bozabilirsiniz.
  • Farklı ortam ve farklı arkaplanlarda çekimler yaparak, ürünün hangi ortamda daha iyi göründüğü ile ilgili testler yapın.

“Ürün

Önemli not

Yukarıda verdiğimiz ipuçları ve araçlar daha basit çaplı fotoğraf çekimleri için kullanılacak yöntemler. Tam anlamıyla profesyonel çözümler alamayabilirsiniz; fakat doğru bir ortam ve ışık kullanımıyla kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz.

Bir başka önemli nokta ise, bu teknikler sabit öğeler ve ürünler için daha kullanışlı olacaktır. Bir model çekimi yapmak çok daha zordur; çünkü modelin yönlendirilmesi gerekecektir ve daha farklı açılara ihtiyaç duyulacaktır.

Bu yöntemler bir model çekimi yapmak için yeterli olmayabilir. Böyle bir durumda profesyonel destek almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Ancak sabit ürünlerin fotoğraf çekimlerinde yukarıdaki taktiklerden yararlanarak, kaliteli görseller yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan