E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?

10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

Dünkü yazımızda e-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olmasının neden önemli olduğuna detaylı bir şekilde değinmiştik. Online alışverişlerde tüketicilerin, ürünler hakkındaki ilk izlenimini bu fotoğraflar sağladığı için, e-ticaret sitenizdeki fotoğraflara ciddi ölçüde yatırım yapmanız gerekiyor.

Ürün çekimi nasıl yapılır?

Ürün fotoğraflarını elde etmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Tedarikçilerin kullandığı fotoğrafların yanı sıra, bir fotoğrafçıya ürünlerinizin fotoğraflarını çektirebilirsiniz.

Tedarikçilerin internet sitesindeki fotoğraflar, başka firmalar tarafından da kullanıldığı için, sizin bu anlamda öne çıkamamanıza neden olacaktır ve markanızı sıradanlaştıracaktır. Bir fotoğrafçı ile anlaşmak ve ona fotoğrafları çektirmek de bütçenizi zorlayabilir. Bu durumda da sizin kollarınızı sıvayarak, duruma el atmanız gerekiyor.

Teknolojinin gelişmesi, internet üzerindeki ücretsiz fotoğraf düzenleme araçları ve akıllı telefonların kamera özelliklerinin gelişmesi sayesinde kendi ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz. Tabii ki bu fotoğrafları çekerken de bazı taktikleri kullanmanız gerekiyor.

Bu fotoğrafçılık yöntemleri ile kaliteli fotoğraflar oluşturmanız mümkün ve elinizdeki imkanlarla ya da küçük yatırımlarla bu işi çözebilirsiniz.

Kamera

Öncelikle bir kameraya ihtiyacınız olacak. Çok pahalı DSLR fotoğraf makinelerine ihtiyacınız olmadan da ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz. Dilerseniz bütçenize göre bir fotoğraf makinesi alabilir ya da kamerası iyi olan bir akıllı telefondan yararlanabilirsiniz.

Doğru ortamlar ayarlandığında akıllı telefonlar ile de çok kaliteli fotoğraf çekimleri yapılabiliyor. Yeni nesil akıllı telefonların kameralarının megapikselleri de yüksek olduğu ve çekim modları geliştiği için, bu cihazlardan yararlanabilirsiniz.

Tripod

Akıılı telefonunuz ile çekim yapacak olsanız bile bir tripoda (kamera ayaklığına) ihtiyacınız olacak. Fotoğraf çekiminde kamerayı sabitlemeniz daha keskin ve daha kaliteli fotoğraflar almanızı sağlayacaktır. Elin ve kameranın titremesi görüntünün kalitesini bozar.

Piyasada uygun fiyatlı birçok tripod bulunuyor. “Akıllı telefon tripod, iPhone/Samsung tripod” gibi Google aramalarıyla ihtiyacınıza yönelik bir ayaklık bulabilirsiniz.

Işık

Yazının yukarısında bahsettiğimiz doğru oluşturmak için en önemli etken ışık faktörüdür. En doğal ortamı tabii ki güneş sağlamaktadır. Ofisinizde güneş alan ve geniş bir alan bulunuyorsa, bu ortamı fotoğraf çekimleri için kullanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra kendi ortamınızı da uydurabilirsiniz. Bunun için birkaç ışık kaynağına ihtiyacınız olacak. Minimum üç farklı ışık kaynağına ihtiyacınız olacak burada. Ürün üzerindeki gölgeleri yok etmek için, sağ ve soldan iki farklı ışık kaynağına ihtiyacınız olacak. Bunun yanı sıra ek olarak üçüncü ışığı yukarıdan ya da aşağıdan verebilirsiniz. Böylelikle farklı açılardan gelen ışık, ürünün daha iyi görünmesini sağlayacaktır.

Işık seçiminde “Softbox” seçimi yapmanız daha iyi olacaktır; çünkü softboxlar, ışığı olduğu gibi vermek yerine, yüzeye dağıtarak verirler ve ürün üzerindeki parlamaları engeller. Google üzerinde “Softbox” aramaları yaparak bütçenize uygun bir tane bulabilirsiniz.

Arkaplan

Fotoğraflarınızı çekerken bir de arkaplana ihtiyaç duyacaksınız. Bu arkaplan, ofisinizdeki bir duvar dahi olabilir. Bu tür ürün fotoğraflarında genellikle beyaz arka fon kullanılmaktadır. Ofisinizde beyaz bir duvarın önünde ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz.

Tabii ki burada kendinizi sınırlamanız gerekmiyor. Farklı arkaplanlar da seçebilirsiniz. Farklı renkler ya da farklı ortamlardan yararlanarak kendiniz için bir arkaplan oluşturabilirsiniz.

Ürünün detaylı çekimleri için sabit bir arkaplan kullanmanız yararlı olacaktır; ancak ürünün kullanım alanını göstermek isterseniz de, bu ortamlarda, doğru ışıkları sağlayarak ürünün fotoğrafını çekebilirsiniz. Böylelikle hem detay fotoğrafları çekmiş olursunuz hem de ürünün kullanım alanını gösterebilirsiniz.

Fotoğraf düzenleme aracı

Fotoğraf çekimlerini yaptıktan sonra, fotoğraflarınız üzerinde bazı düzenlemeler yapmak isteyebilirsiniz. Bu ayarları yapmak için de bazı yazılımlara ihtiyacınız olacak. İnternet üzerinde farklı yazılımlar var. Ücretsiz yazılımları tercih edecekseniz PIXLR’dan yararlanabilirsiniz. Burada farklı ayarlar ve düzenlemeler yapabilirsiniz.

Ücretli bir çözüm arıyorsanız, bu konudaki en profesyonel çözümü size Adobe Photoshop sunacaktır. Bu ürünü kullanmak için lisanslı programı satın almanız gerekecek.

Ürün Fotoğraf Çekimi için İpuçları

Yukarıdaki maddeler ihtiyacınız olanlardı aslında. Bu malzemeleri ve ortamı temin ettiğinizde gerisi sizin yaratıcılığınıza kalıyor. Fotoğrafçılık konusunda bazı ipuçları da size yardımcı olabilir.

  • Bol bol çekim yapın ve testler yapın.
  • Ürünün faklı açılardan fotoğraflarını çekin ve en iyi açıyı bulmaya çalışın.
  • İnternet sitenizde ürünün farklı açılardan çekilen fotoğraflarını da kullanın.
  • Farklı ışık ayarları deneyin ve ürünün üzerindeki gölgeleri en aza indirmeye çalışın.
  • Ürünün üzerindeki toz ve lekeleri silin. Fotoğrafta bu detaylar görüneceği için kötü görünecektir. Fotoğraf çekiminden önce ürünlerinizi temizlemeyi unutmayın.
  • Mümkün olduğunca güneş ışığının olduğu ortamlardan yararlanmaya çalışın. Güneş ışığı en doğal ışık kaynağı olduğu için, daha gerçeğe yakın renkler yakalamanızı sağlar.
  • Fotoğraf düzenleme sırasında çok fazla efekt kullanmayın, ürünün gerçek görüntüsünü bozabilirsiniz.
  • Farklı ortam ve farklı arkaplanlarda çekimler yaparak, ürünün hangi ortamda daha iyi göründüğü ile ilgili testler yapın.

“Ürün

Önemli not

Yukarıda verdiğimiz ipuçları ve araçlar daha basit çaplı fotoğraf çekimleri için kullanılacak yöntemler. Tam anlamıyla profesyonel çözümler alamayabilirsiniz; fakat doğru bir ortam ve ışık kullanımıyla kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz.

Bir başka önemli nokta ise, bu teknikler sabit öğeler ve ürünler için daha kullanışlı olacaktır. Bir model çekimi yapmak çok daha zordur; çünkü modelin yönlendirilmesi gerekecektir ve daha farklı açılara ihtiyaç duyulacaktır.

Bu yöntemler bir model çekimi yapmak için yeterli olmayabilir. Böyle bir durumda profesyonel destek almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Ancak sabit ürünlerin fotoğraf çekimlerinde yukarıdaki taktiklerden yararlanarak, kaliteli görseller yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin