E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?

10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

Dünkü yazımızda e-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olmasının neden önemli olduğuna detaylı bir şekilde değinmiştik. Online alışverişlerde tüketicilerin, ürünler hakkındaki ilk izlenimini bu fotoğraflar sağladığı için, e-ticaret sitenizdeki fotoğraflara ciddi ölçüde yatırım yapmanız gerekiyor.

Ürün çekimi nasıl yapılır?

Ürün fotoğraflarını elde etmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Tedarikçilerin kullandığı fotoğrafların yanı sıra, bir fotoğrafçıya ürünlerinizin fotoğraflarını çektirebilirsiniz.

Tedarikçilerin internet sitesindeki fotoğraflar, başka firmalar tarafından da kullanıldığı için, sizin bu anlamda öne çıkamamanıza neden olacaktır ve markanızı sıradanlaştıracaktır. Bir fotoğrafçı ile anlaşmak ve ona fotoğrafları çektirmek de bütçenizi zorlayabilir. Bu durumda da sizin kollarınızı sıvayarak, duruma el atmanız gerekiyor.

Teknolojinin gelişmesi, internet üzerindeki ücretsiz fotoğraf düzenleme araçları ve akıllı telefonların kamera özelliklerinin gelişmesi sayesinde kendi ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz. Tabii ki bu fotoğrafları çekerken de bazı taktikleri kullanmanız gerekiyor.

Bu fotoğrafçılık yöntemleri ile kaliteli fotoğraflar oluşturmanız mümkün ve elinizdeki imkanlarla ya da küçük yatırımlarla bu işi çözebilirsiniz.

Kamera

Öncelikle bir kameraya ihtiyacınız olacak. Çok pahalı DSLR fotoğraf makinelerine ihtiyacınız olmadan da ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz. Dilerseniz bütçenize göre bir fotoğraf makinesi alabilir ya da kamerası iyi olan bir akıllı telefondan yararlanabilirsiniz.

Doğru ortamlar ayarlandığında akıllı telefonlar ile de çok kaliteli fotoğraf çekimleri yapılabiliyor. Yeni nesil akıllı telefonların kameralarının megapikselleri de yüksek olduğu ve çekim modları geliştiği için, bu cihazlardan yararlanabilirsiniz.

Tripod

Akıılı telefonunuz ile çekim yapacak olsanız bile bir tripoda (kamera ayaklığına) ihtiyacınız olacak. Fotoğraf çekiminde kamerayı sabitlemeniz daha keskin ve daha kaliteli fotoğraflar almanızı sağlayacaktır. Elin ve kameranın titremesi görüntünün kalitesini bozar.

Piyasada uygun fiyatlı birçok tripod bulunuyor. “Akıllı telefon tripod, iPhone/Samsung tripod” gibi Google aramalarıyla ihtiyacınıza yönelik bir ayaklık bulabilirsiniz.

Işık

Yazının yukarısında bahsettiğimiz doğru oluşturmak için en önemli etken ışık faktörüdür. En doğal ortamı tabii ki güneş sağlamaktadır. Ofisinizde güneş alan ve geniş bir alan bulunuyorsa, bu ortamı fotoğraf çekimleri için kullanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra kendi ortamınızı da uydurabilirsiniz. Bunun için birkaç ışık kaynağına ihtiyacınız olacak. Minimum üç farklı ışık kaynağına ihtiyacınız olacak burada. Ürün üzerindeki gölgeleri yok etmek için, sağ ve soldan iki farklı ışık kaynağına ihtiyacınız olacak. Bunun yanı sıra ek olarak üçüncü ışığı yukarıdan ya da aşağıdan verebilirsiniz. Böylelikle farklı açılardan gelen ışık, ürünün daha iyi görünmesini sağlayacaktır.

Işık seçiminde “Softbox” seçimi yapmanız daha iyi olacaktır; çünkü softboxlar, ışığı olduğu gibi vermek yerine, yüzeye dağıtarak verirler ve ürün üzerindeki parlamaları engeller. Google üzerinde “Softbox” aramaları yaparak bütçenize uygun bir tane bulabilirsiniz.

Arkaplan

Fotoğraflarınızı çekerken bir de arkaplana ihtiyaç duyacaksınız. Bu arkaplan, ofisinizdeki bir duvar dahi olabilir. Bu tür ürün fotoğraflarında genellikle beyaz arka fon kullanılmaktadır. Ofisinizde beyaz bir duvarın önünde ürün fotoğraflarınızı çekebilirsiniz.

Tabii ki burada kendinizi sınırlamanız gerekmiyor. Farklı arkaplanlar da seçebilirsiniz. Farklı renkler ya da farklı ortamlardan yararlanarak kendiniz için bir arkaplan oluşturabilirsiniz.

Ürünün detaylı çekimleri için sabit bir arkaplan kullanmanız yararlı olacaktır; ancak ürünün kullanım alanını göstermek isterseniz de, bu ortamlarda, doğru ışıkları sağlayarak ürünün fotoğrafını çekebilirsiniz. Böylelikle hem detay fotoğrafları çekmiş olursunuz hem de ürünün kullanım alanını gösterebilirsiniz.

Fotoğraf düzenleme aracı

Fotoğraf çekimlerini yaptıktan sonra, fotoğraflarınız üzerinde bazı düzenlemeler yapmak isteyebilirsiniz. Bu ayarları yapmak için de bazı yazılımlara ihtiyacınız olacak. İnternet üzerinde farklı yazılımlar var. Ücretsiz yazılımları tercih edecekseniz PIXLR’dan yararlanabilirsiniz. Burada farklı ayarlar ve düzenlemeler yapabilirsiniz.

Ücretli bir çözüm arıyorsanız, bu konudaki en profesyonel çözümü size Adobe Photoshop sunacaktır. Bu ürünü kullanmak için lisanslı programı satın almanız gerekecek.

Ürün Fotoğraf Çekimi için İpuçları

Yukarıdaki maddeler ihtiyacınız olanlardı aslında. Bu malzemeleri ve ortamı temin ettiğinizde gerisi sizin yaratıcılığınıza kalıyor. Fotoğrafçılık konusunda bazı ipuçları da size yardımcı olabilir.

  • Bol bol çekim yapın ve testler yapın.
  • Ürünün faklı açılardan fotoğraflarını çekin ve en iyi açıyı bulmaya çalışın.
  • İnternet sitenizde ürünün farklı açılardan çekilen fotoğraflarını da kullanın.
  • Farklı ışık ayarları deneyin ve ürünün üzerindeki gölgeleri en aza indirmeye çalışın.
  • Ürünün üzerindeki toz ve lekeleri silin. Fotoğrafta bu detaylar görüneceği için kötü görünecektir. Fotoğraf çekiminden önce ürünlerinizi temizlemeyi unutmayın.
  • Mümkün olduğunca güneş ışığının olduğu ortamlardan yararlanmaya çalışın. Güneş ışığı en doğal ışık kaynağı olduğu için, daha gerçeğe yakın renkler yakalamanızı sağlar.
  • Fotoğraf düzenleme sırasında çok fazla efekt kullanmayın, ürünün gerçek görüntüsünü bozabilirsiniz.
  • Farklı ortam ve farklı arkaplanlarda çekimler yaparak, ürünün hangi ortamda daha iyi göründüğü ile ilgili testler yapın.

“Ürün

Önemli not

Yukarıda verdiğimiz ipuçları ve araçlar daha basit çaplı fotoğraf çekimleri için kullanılacak yöntemler. Tam anlamıyla profesyonel çözümler alamayabilirsiniz; fakat doğru bir ortam ve ışık kullanımıyla kaliteli fotoğraflar çekebilirsiniz.

Bir başka önemli nokta ise, bu teknikler sabit öğeler ve ürünler için daha kullanışlı olacaktır. Bir model çekimi yapmak çok daha zordur; çünkü modelin yönlendirilmesi gerekecektir ve daha farklı açılara ihtiyaç duyulacaktır.

Bu yöntemler bir model çekimi yapmak için yeterli olmayabilir. Böyle bir durumda profesyonel destek almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Ancak sabit ürünlerin fotoğraf çekimlerinde yukarıdaki taktiklerden yararlanarak, kaliteli görseller yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
E-İhracatta Pazar Araştırması Yapmak Neden Önemlidir?
Her tür ticari faaliyet, bir hazırlık ve ön araştırma süreci gerektirir. Hazırlık süreçlerine gerekli özenin gösterilmemesi hâlinde bu girişim için yapılan tüm yatırımlar, kısa sürede şirketin zarar hanesine yazılabilir....
27 Mart 2022
Markethinkers
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon, e-ticaret siteniz için işleri önemli ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir. E-ticaret sitenizi daha efektif bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu sistemlerden yararlanmanız gerekir. Tabii önce entegrasyon nedir, ne değildir...
4 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Facebook CPAS (Ortak) Reklam Modeli Nedir?
Sosyal medya ve e-ticaret ilişkisini en verimli şekilde destekleyen platformlardan biri Facebook’tur. Öyle ki Facebook reklam vermek için oldukça ideal bir kanaldır. Bu konudaki geliştirmelerine devam eden Facebook, CPAS ile e-ticarette...
17 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın