Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm

10 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin ilk bölümünde kamera seçimi ve aydınlatma ile ilgili bilgiler paylaşmıştık.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Yazımızın bu bölümünde de ışık seçimi, arka plan ve ürün konumlandırmasıyla ve fotoğraf açılarıyla ilgili bilgileri paylaşıyor olacağız. Yazının son bölümünü ise yarın okuyabilirsiniz.

Ürün çekiminde ışık seçimi

Işıkların konumlandırılmasının yanı sıra bir de ışık seçimi de oldukça önemlidir. Ürün çekiminde doğal bir görünüm sağlamak için beyaz ışık ya da gün ışığına yakın bir parlaklık veren ampüller kullanmaya özen gösterin. Yüksek watt’lı ampüller kullanmanız daha parlak ve canlı fotoğraflar çekmenize yardımcı olacaktır.

Burada dikkat etmeniz gereken detaylardan biri de parlak yüzeyli ürünlerde bu ışıklar yansıma yapabilir; bu nedenle de Softbox olarak bilinen, ışıkların üzerinde ışığın eşit şekilde dağılarak ürün üzerinde parlamayı azaltan ışık araçlarını kullanabilirsiniz. En basit haliyle Softbox’ların önünde, ışığı dağıtan özel bir perde bulunmaktadır. Ürün çekiminizde bu tür ışık kaynakları kullanmanız görüntü kalitenizi ciddi şekilde artıracaktır.

Pahalı ışık ekipmanlarına bu noktada ihtiyacınız bulunmuyor, küçük ürünlerinizin boyutuna ve ofisinizdeki alana göre iki Softbox ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır.

Ürün çekiminde arka plan seçimi

Aydınlatma ve kameradan sonraki en önemli konu ise arka plandır. Fotoğraf çekimlerinde sabit bir arka plan kullanmak, ürün fotoğraflarınızda bir standart oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Ürün çekiminde genellikle beyaz arka fon kullanılmaktadır. Tabii ki ürünlerinizin rengine göre de bu arka plan değişiklik gösterebilir.

Ofisinizde temiz görünümlü ve açık renkli bir duvar önünde bu çekimlerinizi yapabilirsiniz. Arka plan renginiz beyaz olmasa dahi, ürün renklerinizle zıtlık yaratan bir duvar rengi bulunuyorsa, bu alan çekimleriniz için yeterli olacaktır.

Açık renkli arka fonları ürün detaylarını daha iyi bir şekilde ortaya koymaktadır. Özellikle arka plan ile ürünün renginin bir birine zıt renkler olması ürünün daha da iyi görünmesini sağlar.

Eğer ofis duvarlarınız bu ortamı size sağlamıyorsa, ürün boyutlarınıza göre, arka duvara bu zıtlık ortamını sağlayacak bir örtü asarak da kendi arka planınızı oluşturabilirsiniz. Arka planda kullandığınız kumaşın üzerinde kırışıklık olmaması da gerekiyor. Kumaş yerine büyük ve renkli kartonları kullanarak da kendi arka planlarınızı oluşturabilirsiniz.

Ürün çekimi ürün konumlandırması

Doğru ortamı ayarladıktan sonra artık ürün konumlandırmasını yapabilirsiniz. Ürününüzün tüm detaylarını en iyi şekilde yansıtabileceğiniz bir konumunuzun olması gerekiyor. Arka plan ve ışıkları göz önünde bulundurarak, ürününüzün en iyi şekilde görüneceği konumu belirleyin.

Burada ürününüze göre ışık ayarlarını yedeni yapmanız gerekebilir. Ürünün şekli ve büyüklüğüne göre ışıkların farklı açılardan gelmesi gerekebilir. Bu durumda da ürününüzü konumlandırdıktan sonra, ışıkların geldiği açıları kontrol etmeli ve ürünün üzerine gölge düşmediğinden emin olmalısınız.

“Ürün

Ürün çekiminde fotoğraf açısına karar vermek

Kameranızın konumu da ürününüzün nasıl görüneceğini etkileyecektir. Bu yüzden de kamera konumuna da dikkat etmeniz gerekmektedir. Kameranızın ürüne olan uzaklığı ve yakınlığı görüntüyü tamamen değiştirebilir.

Bunun yanı sıra ürünün farklı açılardan da nasıl görüneceğini test etmelisiniz. Bu sebeple de çekimlerinizi yapmadan önce, farklı açılardan ürünün test fotoğraflarını çekmelisiniz.

Ürün çekiminde ürünün fotoğraflarını yukarıdan, aşağıdan, sağdan, soldan ya da çapraz açılardan çekmeye çalışın. Böylelikle hangi açıdan ürünün daha iyi bir şekilde görüneceğini test etmiş olursunuz. Beğendiğiniz açıları not alarak, bu açılar üzerinden çekimlerinizi yapabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer detay ise farklı ürünler farklı açılardan daha iyi görünebilir. Bu nedenle de çekim açılarınızı not alırken, hangi ürünleri hangi açılardan çekmeniz gerektiğini not alırsanız ve çekimlerinizi bu şekilde koordine ederseniz, daha hızlı bir ve verimli bir şekilde çekimlerinizi yaparsınız.

Yazımızın ikinci bölümünün de burada sonuna geldik.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya