fbpx

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm

10 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin ilk bölümünde kamera seçimi ve aydınlatma ile ilgili bilgiler paylaşmıştık.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Yazımızın bu bölümünde de ışık seçimi, arka plan ve ürün konumlandırmasıyla ve fotoğraf açılarıyla ilgili bilgileri paylaşıyor olacağız. Yazının son bölümünü ise yarın okuyabilirsiniz.

Ürün çekiminde ışık seçimi

Işıkların konumlandırılmasının yanı sıra bir de ışık seçimi de oldukça önemlidir. Ürün çekiminde doğal bir görünüm sağlamak için beyaz ışık ya da gün ışığına yakın bir parlaklık veren ampüller kullanmaya özen gösterin. Yüksek watt’lı ampüller kullanmanız daha parlak ve canlı fotoğraflar çekmenize yardımcı olacaktır.

Burada dikkat etmeniz gereken detaylardan biri de parlak yüzeyli ürünlerde bu ışıklar yansıma yapabilir; bu nedenle de Softbox olarak bilinen, ışıkların üzerinde ışığın eşit şekilde dağılarak ürün üzerinde parlamayı azaltan ışık araçlarını kullanabilirsiniz. En basit haliyle Softbox’ların önünde, ışığı dağıtan özel bir perde bulunmaktadır. Ürün çekiminizde bu tür ışık kaynakları kullanmanız görüntü kalitenizi ciddi şekilde artıracaktır.

Pahalı ışık ekipmanlarına bu noktada ihtiyacınız bulunmuyor, küçük ürünlerinizin boyutuna ve ofisinizdeki alana göre iki Softbox ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır.

Ürün çekiminde arka plan seçimi

Aydınlatma ve kameradan sonraki en önemli konu ise arka plandır. Fotoğraf çekimlerinde sabit bir arka plan kullanmak, ürün fotoğraflarınızda bir standart oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Ürün çekiminde genellikle beyaz arka fon kullanılmaktadır. Tabii ki ürünlerinizin rengine göre de bu arka plan değişiklik gösterebilir.

Ofisinizde temiz görünümlü ve açık renkli bir duvar önünde bu çekimlerinizi yapabilirsiniz. Arka plan renginiz beyaz olmasa dahi, ürün renklerinizle zıtlık yaratan bir duvar rengi bulunuyorsa, bu alan çekimleriniz için yeterli olacaktır.

Açık renkli arka fonları ürün detaylarını daha iyi bir şekilde ortaya koymaktadır. Özellikle arka plan ile ürünün renginin bir birine zıt renkler olması ürünün daha da iyi görünmesini sağlar.

Eğer ofis duvarlarınız bu ortamı size sağlamıyorsa, ürün boyutlarınıza göre, arka duvara bu zıtlık ortamını sağlayacak bir örtü asarak da kendi arka planınızı oluşturabilirsiniz. Arka planda kullandığınız kumaşın üzerinde kırışıklık olmaması da gerekiyor. Kumaş yerine büyük ve renkli kartonları kullanarak da kendi arka planlarınızı oluşturabilirsiniz.

Ürün çekimi ürün konumlandırması

Doğru ortamı ayarladıktan sonra artık ürün konumlandırmasını yapabilirsiniz. Ürününüzün tüm detaylarını en iyi şekilde yansıtabileceğiniz bir konumunuzun olması gerekiyor. Arka plan ve ışıkları göz önünde bulundurarak, ürününüzün en iyi şekilde görüneceği konumu belirleyin.

Burada ürününüze göre ışık ayarlarını yedeni yapmanız gerekebilir. Ürünün şekli ve büyüklüğüne göre ışıkların farklı açılardan gelmesi gerekebilir. Bu durumda da ürününüzü konumlandırdıktan sonra, ışıkların geldiği açıları kontrol etmeli ve ürünün üzerine gölge düşmediğinden emin olmalısınız.

“Ürün

Ürün çekiminde fotoğraf açısına karar vermek

Kameranızın konumu da ürününüzün nasıl görüneceğini etkileyecektir. Bu yüzden de kamera konumuna da dikkat etmeniz gerekmektedir. Kameranızın ürüne olan uzaklığı ve yakınlığı görüntüyü tamamen değiştirebilir.

Bunun yanı sıra ürünün farklı açılardan da nasıl görüneceğini test etmelisiniz. Bu sebeple de çekimlerinizi yapmadan önce, farklı açılardan ürünün test fotoğraflarını çekmelisiniz.

Ürün çekiminde ürünün fotoğraflarını yukarıdan, aşağıdan, sağdan, soldan ya da çapraz açılardan çekmeye çalışın. Böylelikle hangi açıdan ürünün daha iyi bir şekilde görüneceğini test etmiş olursunuz. Beğendiğiniz açıları not alarak, bu açılar üzerinden çekimlerinizi yapabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer detay ise farklı ürünler farklı açılardan daha iyi görünebilir. Bu nedenle de çekim açılarınızı not alırken, hangi ürünleri hangi açılardan çekmeniz gerektiğini not alırsanız ve çekimlerinizi bu şekilde koordine ederseniz, daha hızlı bir ve verimli bir şekilde çekimlerinizi yaparsınız.

Yazımızın ikinci bölümünün de burada sonuna geldik.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers