Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

10 Mart 2017
Sinan Oypan

Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin ilk bölümünde kamera seçimi ve aydınlatma ile ilgili bilgiler paylaşmıştık.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Yazımızın bu bölümünde de ışık seçimi, arka plan ve ürün konumlandırmasıyla ve fotoğraf açılarıyla ilgili bilgileri paylaşıyor olacağız. Yazının son bölümünü ise yarın okuyabilirsiniz.

Ürün çekiminde ışık seçimi

Işıkların konumlandırılmasının yanı sıra bir de ışık seçimi de oldukça önemlidir. Ürün çekiminde doğal bir görünüm sağlamak için beyaz ışık ya da gün ışığına yakın bir parlaklık veren ampüller kullanmaya özen gösterin. Yüksek watt’lı ampüller kullanmanız daha parlak ve canlı fotoğraflar çekmenize yardımcı olacaktır.

Burada dikkat etmeniz gereken detaylardan biri de parlak yüzeyli ürünlerde bu ışıklar yansıma yapabilir; bu nedenle de Softbox olarak bilinen, ışıkların üzerinde ışığın eşit şekilde dağılarak ürün üzerinde parlamayı azaltan ışık araçlarını kullanabilirsiniz. En basit haliyle Softbox’ların önünde, ışığı dağıtan özel bir perde bulunmaktadır. Ürün çekiminizde bu tür ışık kaynakları kullanmanız görüntü kalitenizi ciddi şekilde artıracaktır.

Pahalı ışık ekipmanlarına bu noktada ihtiyacınız bulunmuyor, küçük ürünlerinizin boyutuna ve ofisinizdeki alana göre iki Softbox ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır.

Ürün çekiminde arka plan seçimi

Aydınlatma ve kameradan sonraki en önemli konu ise arka plandır. Fotoğraf çekimlerinde sabit bir arka plan kullanmak, ürün fotoğraflarınızda bir standart oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Ürün çekiminde genellikle beyaz arka fon kullanılmaktadır. Tabii ki ürünlerinizin rengine göre de bu arka plan değişiklik gösterebilir.

Ofisinizde temiz görünümlü ve açık renkli bir duvar önünde bu çekimlerinizi yapabilirsiniz. Arka plan renginiz beyaz olmasa dahi, ürün renklerinizle zıtlık yaratan bir duvar rengi bulunuyorsa, bu alan çekimleriniz için yeterli olacaktır.

Açık renkli arka fonları ürün detaylarını daha iyi bir şekilde ortaya koymaktadır. Özellikle arka plan ile ürünün renginin bir birine zıt renkler olması ürünün daha da iyi görünmesini sağlar.

Eğer ofis duvarlarınız bu ortamı size sağlamıyorsa, ürün boyutlarınıza göre, arka duvara bu zıtlık ortamını sağlayacak bir örtü asarak da kendi arka planınızı oluşturabilirsiniz. Arka planda kullandığınız kumaşın üzerinde kırışıklık olmaması da gerekiyor. Kumaş yerine büyük ve renkli kartonları kullanarak da kendi arka planlarınızı oluşturabilirsiniz.

Ürün çekimi ürün konumlandırması

Doğru ortamı ayarladıktan sonra artık ürün konumlandırmasını yapabilirsiniz. Ürününüzün tüm detaylarını en iyi şekilde yansıtabileceğiniz bir konumunuzun olması gerekiyor. Arka plan ve ışıkları göz önünde bulundurarak, ürününüzün en iyi şekilde görüneceği konumu belirleyin.

Burada ürününüze göre ışık ayarlarını yedeni yapmanız gerekebilir. Ürünün şekli ve büyüklüğüne göre ışıkların farklı açılardan gelmesi gerekebilir. Bu durumda da ürününüzü konumlandırdıktan sonra, ışıkların geldiği açıları kontrol etmeli ve ürünün üzerine gölge düşmediğinden emin olmalısınız.

“Ürün

Ürün çekiminde fotoğraf açısına karar vermek

Kameranızın konumu da ürününüzün nasıl görüneceğini etkileyecektir. Bu yüzden de kamera konumuna da dikkat etmeniz gerekmektedir. Kameranızın ürüne olan uzaklığı ve yakınlığı görüntüyü tamamen değiştirebilir.

Bunun yanı sıra ürünün farklı açılardan da nasıl görüneceğini test etmelisiniz. Bu sebeple de çekimlerinizi yapmadan önce, farklı açılardan ürünün test fotoğraflarını çekmelisiniz.

Ürün çekiminde ürünün fotoğraflarını yukarıdan, aşağıdan, sağdan, soldan ya da çapraz açılardan çekmeye çalışın. Böylelikle hangi açıdan ürünün daha iyi bir şekilde görüneceğini test etmiş olursunuz. Beğendiğiniz açıları not alarak, bu açılar üzerinden çekimlerinizi yapabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer detay ise farklı ürünler farklı açılardan daha iyi görünebilir. Bu nedenle de çekim açılarınızı not alırken, hangi ürünleri hangi açılardan çekmeniz gerektiğini not alırsanız ve çekimlerinizi bu şekilde koordine ederseniz, daha hızlı bir ve verimli bir şekilde çekimlerinizi yaparsınız.

Yazımızın ikinci bölümünün de burada sonuna geldik.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan