Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm

10 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin ilk bölümünde kamera seçimi ve aydınlatma ile ilgili bilgiler paylaşmıştık.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Yazımızın bu bölümünde de ışık seçimi, arka plan ve ürün konumlandırmasıyla ve fotoğraf açılarıyla ilgili bilgileri paylaşıyor olacağız. Yazının son bölümünü ise yarın okuyabilirsiniz.

Ürün çekiminde ışık seçimi

Işıkların konumlandırılmasının yanı sıra bir de ışık seçimi de oldukça önemlidir. Ürün çekiminde doğal bir görünüm sağlamak için beyaz ışık ya da gün ışığına yakın bir parlaklık veren ampüller kullanmaya özen gösterin. Yüksek watt’lı ampüller kullanmanız daha parlak ve canlı fotoğraflar çekmenize yardımcı olacaktır.

Burada dikkat etmeniz gereken detaylardan biri de parlak yüzeyli ürünlerde bu ışıklar yansıma yapabilir; bu nedenle de Softbox olarak bilinen, ışıkların üzerinde ışığın eşit şekilde dağılarak ürün üzerinde parlamayı azaltan ışık araçlarını kullanabilirsiniz. En basit haliyle Softbox’ların önünde, ışığı dağıtan özel bir perde bulunmaktadır. Ürün çekiminizde bu tür ışık kaynakları kullanmanız görüntü kalitenizi ciddi şekilde artıracaktır.

Pahalı ışık ekipmanlarına bu noktada ihtiyacınız bulunmuyor, küçük ürünlerinizin boyutuna ve ofisinizdeki alana göre iki Softbox ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır.

Ürün çekiminde arka plan seçimi

Aydınlatma ve kameradan sonraki en önemli konu ise arka plandır. Fotoğraf çekimlerinde sabit bir arka plan kullanmak, ürün fotoğraflarınızda bir standart oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Ürün çekiminde genellikle beyaz arka fon kullanılmaktadır. Tabii ki ürünlerinizin rengine göre de bu arka plan değişiklik gösterebilir.

Ofisinizde temiz görünümlü ve açık renkli bir duvar önünde bu çekimlerinizi yapabilirsiniz. Arka plan renginiz beyaz olmasa dahi, ürün renklerinizle zıtlık yaratan bir duvar rengi bulunuyorsa, bu alan çekimleriniz için yeterli olacaktır.

Açık renkli arka fonları ürün detaylarını daha iyi bir şekilde ortaya koymaktadır. Özellikle arka plan ile ürünün renginin bir birine zıt renkler olması ürünün daha da iyi görünmesini sağlar.

Eğer ofis duvarlarınız bu ortamı size sağlamıyorsa, ürün boyutlarınıza göre, arka duvara bu zıtlık ortamını sağlayacak bir örtü asarak da kendi arka planınızı oluşturabilirsiniz. Arka planda kullandığınız kumaşın üzerinde kırışıklık olmaması da gerekiyor. Kumaş yerine büyük ve renkli kartonları kullanarak da kendi arka planlarınızı oluşturabilirsiniz.

Ürün çekimi ürün konumlandırması

Doğru ortamı ayarladıktan sonra artık ürün konumlandırmasını yapabilirsiniz. Ürününüzün tüm detaylarını en iyi şekilde yansıtabileceğiniz bir konumunuzun olması gerekiyor. Arka plan ve ışıkları göz önünde bulundurarak, ürününüzün en iyi şekilde görüneceği konumu belirleyin.

Burada ürününüze göre ışık ayarlarını yedeni yapmanız gerekebilir. Ürünün şekli ve büyüklüğüne göre ışıkların farklı açılardan gelmesi gerekebilir. Bu durumda da ürününüzü konumlandırdıktan sonra, ışıkların geldiği açıları kontrol etmeli ve ürünün üzerine gölge düşmediğinden emin olmalısınız.

“Ürün

Ürün çekiminde fotoğraf açısına karar vermek

Kameranızın konumu da ürününüzün nasıl görüneceğini etkileyecektir. Bu yüzden de kamera konumuna da dikkat etmeniz gerekmektedir. Kameranızın ürüne olan uzaklığı ve yakınlığı görüntüyü tamamen değiştirebilir.

Bunun yanı sıra ürünün farklı açılardan da nasıl görüneceğini test etmelisiniz. Bu sebeple de çekimlerinizi yapmadan önce, farklı açılardan ürünün test fotoğraflarını çekmelisiniz.

Ürün çekiminde ürünün fotoğraflarını yukarıdan, aşağıdan, sağdan, soldan ya da çapraz açılardan çekmeye çalışın. Böylelikle hangi açıdan ürünün daha iyi bir şekilde görüneceğini test etmiş olursunuz. Beğendiğiniz açıları not alarak, bu açılar üzerinden çekimlerinizi yapabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer detay ise farklı ürünler farklı açılardan daha iyi görünebilir. Bu nedenle de çekim açılarınızı not alırken, hangi ürünleri hangi açılardan çekmeniz gerektiğini not alırsanız ve çekimlerinizi bu şekilde koordine ederseniz, daha hızlı bir ve verimli bir şekilde çekimlerinizi yaparsınız.

Yazımızın ikinci bölümünün de burada sonuna geldik.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin