Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

10 Mart 2017
Sinan Oypan

Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, profesyonel kamera çekimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu e-ticaret rehberimizde.

E-ticaret siteniz için kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız yazı serimizin ilk bölümünde kamera seçimi ve aydınlatma ile ilgili bilgiler paylaşmıştık.

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm

Yazımızın bu bölümünde de ışık seçimi, arka plan ve ürün konumlandırmasıyla ve fotoğraf açılarıyla ilgili bilgileri paylaşıyor olacağız. Yazının son bölümünü ise yarın okuyabilirsiniz.

Ürün çekiminde ışık seçimi

Işıkların konumlandırılmasının yanı sıra bir de ışık seçimi de oldukça önemlidir. Ürün çekiminde doğal bir görünüm sağlamak için beyaz ışık ya da gün ışığına yakın bir parlaklık veren ampüller kullanmaya özen gösterin. Yüksek watt’lı ampüller kullanmanız daha parlak ve canlı fotoğraflar çekmenize yardımcı olacaktır.

Burada dikkat etmeniz gereken detaylardan biri de parlak yüzeyli ürünlerde bu ışıklar yansıma yapabilir; bu nedenle de Softbox olarak bilinen, ışıkların üzerinde ışığın eşit şekilde dağılarak ürün üzerinde parlamayı azaltan ışık araçlarını kullanabilirsiniz. En basit haliyle Softbox’ların önünde, ışığı dağıtan özel bir perde bulunmaktadır. Ürün çekiminizde bu tür ışık kaynakları kullanmanız görüntü kalitenizi ciddi şekilde artıracaktır.

Pahalı ışık ekipmanlarına bu noktada ihtiyacınız bulunmuyor, küçük ürünlerinizin boyutuna ve ofisinizdeki alana göre iki Softbox ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır.

Ürün çekiminde arka plan seçimi

Aydınlatma ve kameradan sonraki en önemli konu ise arka plandır. Fotoğraf çekimlerinde sabit bir arka plan kullanmak, ürün fotoğraflarınızda bir standart oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Ürün çekiminde genellikle beyaz arka fon kullanılmaktadır. Tabii ki ürünlerinizin rengine göre de bu arka plan değişiklik gösterebilir.

Ofisinizde temiz görünümlü ve açık renkli bir duvar önünde bu çekimlerinizi yapabilirsiniz. Arka plan renginiz beyaz olmasa dahi, ürün renklerinizle zıtlık yaratan bir duvar rengi bulunuyorsa, bu alan çekimleriniz için yeterli olacaktır.

Açık renkli arka fonları ürün detaylarını daha iyi bir şekilde ortaya koymaktadır. Özellikle arka plan ile ürünün renginin bir birine zıt renkler olması ürünün daha da iyi görünmesini sağlar.

Eğer ofis duvarlarınız bu ortamı size sağlamıyorsa, ürün boyutlarınıza göre, arka duvara bu zıtlık ortamını sağlayacak bir örtü asarak da kendi arka planınızı oluşturabilirsiniz. Arka planda kullandığınız kumaşın üzerinde kırışıklık olmaması da gerekiyor. Kumaş yerine büyük ve renkli kartonları kullanarak da kendi arka planlarınızı oluşturabilirsiniz.

Ürün çekimi ürün konumlandırması

Doğru ortamı ayarladıktan sonra artık ürün konumlandırmasını yapabilirsiniz. Ürününüzün tüm detaylarını en iyi şekilde yansıtabileceğiniz bir konumunuzun olması gerekiyor. Arka plan ve ışıkları göz önünde bulundurarak, ürününüzün en iyi şekilde görüneceği konumu belirleyin.

Burada ürününüze göre ışık ayarlarını yedeni yapmanız gerekebilir. Ürünün şekli ve büyüklüğüne göre ışıkların farklı açılardan gelmesi gerekebilir. Bu durumda da ürününüzü konumlandırdıktan sonra, ışıkların geldiği açıları kontrol etmeli ve ürünün üzerine gölge düşmediğinden emin olmalısınız.

“Ürün

Ürün çekiminde fotoğraf açısına karar vermek

Kameranızın konumu da ürününüzün nasıl görüneceğini etkileyecektir. Bu yüzden de kamera konumuna da dikkat etmeniz gerekmektedir. Kameranızın ürüne olan uzaklığı ve yakınlığı görüntüyü tamamen değiştirebilir.

Bunun yanı sıra ürünün farklı açılardan da nasıl görüneceğini test etmelisiniz. Bu sebeple de çekimlerinizi yapmadan önce, farklı açılardan ürünün test fotoğraflarını çekmelisiniz.

Ürün çekiminde ürünün fotoğraflarını yukarıdan, aşağıdan, sağdan, soldan ya da çapraz açılardan çekmeye çalışın. Böylelikle hangi açıdan ürünün daha iyi bir şekilde görüneceğini test etmiş olursunuz. Beğendiğiniz açıları not alarak, bu açılar üzerinden çekimlerinizi yapabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer detay ise farklı ürünler farklı açılardan daha iyi görünebilir. Bu nedenle de çekim açılarınızı not alırken, hangi ürünleri hangi açılardan çekmeniz gerektiğini not alırsanız ve çekimlerinizi bu şekilde koordine ederseniz, daha hızlı bir ve verimli bir şekilde çekimlerinizi yaparsınız.

Yazımızın ikinci bölümünün de burada sonuna geldik.

Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan