Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?

21 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm oranlarınızı ciddi oranda artırabilir.

İyi, kaliteli ve detaylı bir şekilde hazırlanmış ürün sayfaları, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyor. Ürün açıklamalarını yazarken, “Bu ürünü nasıl satabilirim?” fikrinden çok “Tüketicinin bu ürünü almak istemesini nasıl sağlayabilirim?” fikrine odaklanmak daha yararlı olacaktır. Bir ürünü satmaya çalışmaktansa, o ürün için bir talep oluşturmak daha iyi bir satış yöntemidir.

Bu rehberimizde de e-ticaret sitenizdeki ürün açıklamalarını, geri dönüşümünüzü artıracak şekilde nasıl yazabileceğinizi anlatacağız.

Açık ve sade bir dil kullanın

Metinlerinizi oluştururken, kullandığınız dil oldukça önemli. Diliniz açık ve yalın olmalı. Başka bir şekilde anlatmak gerekirse, ziyaretçileriniz yazdığınız açıklamaları rahat bir şekilde anlayabilmeliler.

Ürünün teknik özelliklerini anlatırken dahi sade ve anlaşılır bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Ürünle ilgili çok detaylı bilgiler bulunuyorsa, ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Giriş bölümünde sade ve anlaşılır bir açıklamaya yer verebilir ve ikinci bölümde de teknik açıklamalara geçebilirsiniz.

Ziyaretçilerin okumak isteyecekleri metinler hazırlayın

En iyi pazarlama örnekleri ele alındığında, ürünün kendisinden çok nasıl tanıtıldığı öne çıkmaktadır. Başka bir deyişle ne yazdığınız değil, ürünü tanıtırken nasıl metinler kullandığınız daha önemlidir.

Sitenizi ziyaret eden tüketiciler bu metinleri okumak istesinler ve metinleri rahatlıkla anlayıp ürün hakkında bilgi edinebilsinler.

Ürünün ne gibi faydalar sunduğunu belirtin

Sattığınız ürünün tüketicilere bir faydası olması gerekiyor. Onların bir sorunlarını çözmeli ve onların hayatlarını kolaylaştırmalı. Ürün açıklamalarınızı yazarken, bu faydaları da açık ve net bir şekildetüketicilerle paylaşmalısınız.

İlk bakışta tüketiciler, bir ürünü satın almadan önce bu ürünün kendilerine ne gibi bir fayda sağlayacağını görmek isteyeceklerdir. Ürün açıklamalarınızın başında bu bilgileri onlarla paylaşmalı ve onlara ne gibi kolaylıklar sunacağınızı belirtmelisiniz.

Gereksiz bilgilere yer vermeyin

Yapılan yanlışlardan biri de ürün açıklamalarını detaylı göstermek için gereksiz bilgilere yer vermek oluyor. Gereksiz metinler tüketicilerde kafa karışıklığına neden olabilir ve bu da tüketicilerin karar vermesini zorlaştırabilir ya da ürünü satın almaktan vazgeçebilirler.

Orijinal metinler oluşturun

Ürün açıklamalarınızda hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de organik arama sonuçlarında daha iyi indekslenmek için orijinal ve size ait metinler kullanın.

Birçok firma toptancı ya da tedarikçi firmaların sitelerinde yer alan standart ürün açıklamalarını kullanmayı tercih ediyor; ancak buradaki metinler çok fazla e-ticaret sitesi tarafından kullanılabiliyor. Bu durum SEO açısından sitenize zarar verecektir. Bunun yanı sıra diğer firmalardan farklılaşmamanıza neden olacaktır. Bu sorunla yüzleşmemek için ürün açıklamalarınızda orijinal metinler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Ürün açıklamalarınızı kullanıcı yorumlarıyla desteklemek de geri dönüşümlerinizi artırmanızda size yardımcı olacaktır. Kullanıcı yorumlarının, tüketiciler üzerinde büyük bir etkisi vardır. Başka kullanıcıların memnun olduğu ürünleri satın almak isteyen tüketiciler, ürün sayfalarındaki kullanıcı yorumlarını da okurlar.

Ürün açıklamalarınıza birkaç tane kullanıcı yorumu ekleyebilir ve diğer yorumlar için tüketicileri sayfa üzerindeki ilgili bölüme de yönlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan