Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?

21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm oranlarınızı ciddi oranda artırabilir. İyi, kaliteli ve detaylı bir şekilde hazırlanmış ürün sayfaları, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyor. Ürün açıklamalarını yazarken, “Bu ürünü nasıl satabilirim?” fikrinden çok “Tüketicinin bu ürünü almak istemesini nasıl sağlayabilirim?” fikrine odaklanmak daha yararlı olacaktır. Bir ürünü satmaya çalışmaktansa, o ürün için bir talep oluşturmak daha iyi bir satış yöntemidir. Bu rehberimizde de e-ticaret sitenizdeki ürün açıklamalarını, geri dönüşümünüzü artıracak şekilde nasıl yazabileceğinizi anlatacağız.

Açık ve sade bir dil kullanın

Metinlerinizi oluştururken, kullandığınız dil oldukça önemli. Diliniz açık ve yalın olmalı. Başka bir şekilde anlatmak gerekirse, ziyaretçileriniz yazdığınız açıklamaları rahat bir şekilde anlayabilmeliler. Ürünün teknik özelliklerini anlatırken dahi sade ve anlaşılır bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Ürünle ilgili çok detaylı bilgiler bulunuyorsa, ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Giriş bölümünde sade ve anlaşılır bir açıklamaya yer verebilir ve ikinci bölümde de teknik açıklamalara geçebilirsiniz.

Ziyaretçilerin okumak isteyecekleri metinler hazırlayın

En iyi pazarlama örnekleri ele alındığında, ürünün kendisinden çok nasıl tanıtıldığı öne çıkmaktadır. Başka bir deyişle ne yazdığınız değil, ürünü tanıtırken nasıl metinler kullandığınız daha önemlidir. Sitenizi ziyaret eden tüketiciler bu metinleri okumak istesinler ve metinleri rahatlıkla anlayıp ürün hakkında bilgi edinebilsinler.

Ürünün ne gibi faydalar sunduğunu belirtin

Sattığınız ürünün tüketicilere bir faydası olması gerekiyor. Onların bir sorunlarını çözmeli ve onların hayatlarını kolaylaştırmalı. Ürün açıklamalarınızı yazarken, bu faydaları da açık ve net bir şekildetüketicilerle paylaşmalısınız. İlk bakışta tüketiciler, bir ürünü satın almadan önce bu ürünün kendilerine ne gibi bir fayda sağlayacağını görmek isteyeceklerdir. Ürün açıklamalarınızın başında bu bilgileri onlarla paylaşmalı ve onlara ne gibi kolaylıklar sunacağınızı belirtmelisiniz.

Gereksiz bilgilere yer vermeyin

Yapılan yanlışlardan biri de ürün açıklamalarını detaylı göstermek için gereksiz bilgilere yer vermek oluyor. Gereksiz metinler tüketicilerde kafa karışıklığına neden olabilir ve bu da tüketicilerin karar vermesini zorlaştırabilir ya da ürünü satın almaktan vazgeçebilirler.

Orijinal metinler oluşturun

Ürün açıklamalarınızda hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de organik arama sonuçlarında daha iyi indekslenmek için orijinal ve size ait metinler kullanın. Birçok firma toptancı ya da tedarikçi firmaların sitelerinde yer alan standart ürün açıklamalarını kullanmayı tercih ediyor; ancak buradaki metinler çok fazla e-ticaret sitesi tarafından kullanılabiliyor. Bu durum SEO açısından sitenize zarar verecektir. Bunun yanı sıra diğer firmalardan farklılaşmamanıza neden olacaktır. Bu sorunla yüzleşmemek için ürün açıklamalarınızda orijinal metinler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Ürün açıklamalarınızı kullanıcı yorumlarıyla desteklemek de geri dönüşümlerinizi artırmanızda size yardımcı olacaktır. Kullanıcı yorumlarının, tüketiciler üzerinde büyük bir etkisi vardır. Başka kullanıcıların memnun olduğu ürünleri satın almak isteyen tüketiciler, ürün sayfalarındaki kullanıcı yorumlarını da okurlar. Ürün açıklamalarınıza birkaç tane kullanıcı yorumu ekleyebilir ve diğer yorumlar için tüketicileri sayfa üzerindeki ilgili bölüme de yönlendirebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
YouTube, dünyanın en büyük markaları arasında yer almasının dışında günümüzde başlı başına bir iş sahasına dönüşmüş durumda. Bu platform için video içeriği üretme fikri, artık çok daha geniş bir etki alanı...
13 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın