Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?

21 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm oranlarınızı ciddi oranda artırabilir.

İyi, kaliteli ve detaylı bir şekilde hazırlanmış ürün sayfaları, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyor. Ürün açıklamalarını yazarken, “Bu ürünü nasıl satabilirim?” fikrinden çok “Tüketicinin bu ürünü almak istemesini nasıl sağlayabilirim?” fikrine odaklanmak daha yararlı olacaktır. Bir ürünü satmaya çalışmaktansa, o ürün için bir talep oluşturmak daha iyi bir satış yöntemidir.

Bu rehberimizde de e-ticaret sitenizdeki ürün açıklamalarını, geri dönüşümünüzü artıracak şekilde nasıl yazabileceğinizi anlatacağız.

Açık ve sade bir dil kullanın

Metinlerinizi oluştururken, kullandığınız dil oldukça önemli. Diliniz açık ve yalın olmalı. Başka bir şekilde anlatmak gerekirse, ziyaretçileriniz yazdığınız açıklamaları rahat bir şekilde anlayabilmeliler.

Ürünün teknik özelliklerini anlatırken dahi sade ve anlaşılır bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Ürünle ilgili çok detaylı bilgiler bulunuyorsa, ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Giriş bölümünde sade ve anlaşılır bir açıklamaya yer verebilir ve ikinci bölümde de teknik açıklamalara geçebilirsiniz.

Ziyaretçilerin okumak isteyecekleri metinler hazırlayın

En iyi pazarlama örnekleri ele alındığında, ürünün kendisinden çok nasıl tanıtıldığı öne çıkmaktadır. Başka bir deyişle ne yazdığınız değil, ürünü tanıtırken nasıl metinler kullandığınız daha önemlidir.

Sitenizi ziyaret eden tüketiciler bu metinleri okumak istesinler ve metinleri rahatlıkla anlayıp ürün hakkında bilgi edinebilsinler.

Ürünün ne gibi faydalar sunduğunu belirtin

Sattığınız ürünün tüketicilere bir faydası olması gerekiyor. Onların bir sorunlarını çözmeli ve onların hayatlarını kolaylaştırmalı. Ürün açıklamalarınızı yazarken, bu faydaları da açık ve net bir şekildetüketicilerle paylaşmalısınız.

İlk bakışta tüketiciler, bir ürünü satın almadan önce bu ürünün kendilerine ne gibi bir fayda sağlayacağını görmek isteyeceklerdir. Ürün açıklamalarınızın başında bu bilgileri onlarla paylaşmalı ve onlara ne gibi kolaylıklar sunacağınızı belirtmelisiniz.

Gereksiz bilgilere yer vermeyin

Yapılan yanlışlardan biri de ürün açıklamalarını detaylı göstermek için gereksiz bilgilere yer vermek oluyor. Gereksiz metinler tüketicilerde kafa karışıklığına neden olabilir ve bu da tüketicilerin karar vermesini zorlaştırabilir ya da ürünü satın almaktan vazgeçebilirler.

Orijinal metinler oluşturun

Ürün açıklamalarınızda hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de organik arama sonuçlarında daha iyi indekslenmek için orijinal ve size ait metinler kullanın.

Birçok firma toptancı ya da tedarikçi firmaların sitelerinde yer alan standart ürün açıklamalarını kullanmayı tercih ediyor; ancak buradaki metinler çok fazla e-ticaret sitesi tarafından kullanılabiliyor. Bu durum SEO açısından sitenize zarar verecektir. Bunun yanı sıra diğer firmalardan farklılaşmamanıza neden olacaktır. Bu sorunla yüzleşmemek için ürün açıklamalarınızda orijinal metinler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Ürün açıklamalarınızı kullanıcı yorumlarıyla desteklemek de geri dönüşümlerinizi artırmanızda size yardımcı olacaktır. Kullanıcı yorumlarının, tüketiciler üzerinde büyük bir etkisi vardır. Başka kullanıcıların memnun olduğu ürünleri satın almak isteyen tüketiciler, ürün sayfalarındaki kullanıcı yorumlarını da okurlar.

Ürün açıklamalarınıza birkaç tane kullanıcı yorumu ekleyebilir ve diğer yorumlar için tüketicileri sayfa üzerindeki ilgili bölüme de yönlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan