fbpx

Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?

21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?

Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm oranlarınızı ciddi oranda artırabilir.

İyi, kaliteli ve detaylı bir şekilde hazırlanmış ürün sayfaları, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyor. Ürün açıklamalarını yazarken, “Bu ürünü nasıl satabilirim?” fikrinden çok “Tüketicinin bu ürünü almak istemesini nasıl sağlayabilirim?” fikrine odaklanmak daha yararlı olacaktır. Bir ürünü satmaya çalışmaktansa, o ürün için bir talep oluşturmak daha iyi bir satış yöntemidir.

Bu rehberimizde de e-ticaret sitenizdeki ürün açıklamalarını, geri dönüşümünüzü artıracak şekilde nasıl yazabileceğinizi anlatacağız.

Açık ve sade bir dil kullanın

Metinlerinizi oluştururken, kullandığınız dil oldukça önemli. Diliniz açık ve yalın olmalı. Başka bir şekilde anlatmak gerekirse, ziyaretçileriniz yazdığınız açıklamaları rahat bir şekilde anlayabilmeliler.

Ürünün teknik özelliklerini anlatırken dahi sade ve anlaşılır bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Ürünle ilgili çok detaylı bilgiler bulunuyorsa, ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Giriş bölümünde sade ve anlaşılır bir açıklamaya yer verebilir ve ikinci bölümde de teknik açıklamalara geçebilirsiniz.

Ziyaretçilerin okumak isteyecekleri metinler hazırlayın

En iyi pazarlama örnekleri ele alındığında, ürünün kendisinden çok nasıl tanıtıldığı öne çıkmaktadır. Başka bir deyişle ne yazdığınız değil, ürünü tanıtırken nasıl metinler kullandığınız daha önemlidir.

Sitenizi ziyaret eden tüketiciler bu metinleri okumak istesinler ve metinleri rahatlıkla anlayıp ürün hakkında bilgi edinebilsinler.

Ürünün ne gibi faydalar sunduğunu belirtin

Sattığınız ürünün tüketicilere bir faydası olması gerekiyor. Onların bir sorunlarını çözmeli ve onların hayatlarını kolaylaştırmalı. Ürün açıklamalarınızı yazarken, bu faydaları da açık ve net bir şekildetüketicilerle paylaşmalısınız.

İlk bakışta tüketiciler, bir ürünü satın almadan önce bu ürünün kendilerine ne gibi bir fayda sağlayacağını görmek isteyeceklerdir. Ürün açıklamalarınızın başında bu bilgileri onlarla paylaşmalı ve onlara ne gibi kolaylıklar sunacağınızı belirtmelisiniz.

Gereksiz bilgilere yer vermeyin

Yapılan yanlışlardan biri de ürün açıklamalarını detaylı göstermek için gereksiz bilgilere yer vermek oluyor. Gereksiz metinler tüketicilerde kafa karışıklığına neden olabilir ve bu da tüketicilerin karar vermesini zorlaştırabilir ya da ürünü satın almaktan vazgeçebilirler.

Orijinal metinler oluşturun

Ürün açıklamalarınızda hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de organik arama sonuçlarında daha iyi indekslenmek için orijinal ve size ait metinler kullanın.

Birçok firma toptancı ya da tedarikçi firmaların sitelerinde yer alan standart ürün açıklamalarını kullanmayı tercih ediyor; ancak buradaki metinler çok fazla e-ticaret sitesi tarafından kullanılabiliyor. Bu durum SEO açısından sitenize zarar verecektir. Bunun yanı sıra diğer firmalardan farklılaşmamanıza neden olacaktır. Bu sorunla yüzleşmemek için ürün açıklamalarınızda orijinal metinler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Ürün açıklamalarınızı kullanıcı yorumlarıyla desteklemek de geri dönüşümlerinizi artırmanızda size yardımcı olacaktır. Kullanıcı yorumlarının, tüketiciler üzerinde büyük bir etkisi vardır. Başka kullanıcıların memnun olduğu ürünleri satın almak isteyen tüketiciler, ürün sayfalarındaki kullanıcı yorumlarını da okurlar.

Ürün açıklamalarınıza birkaç tane kullanıcı yorumu ekleyebilir ve diğer yorumlar için tüketicileri sayfa üzerindeki ilgili bölüme de yönlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız, A'dan Z'ye tüm konuları bu makalemizde bulabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan