Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?

21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?

Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri dönüşüm oranlarınızı ciddi oranda artırabilir.

İyi, kaliteli ve detaylı bir şekilde hazırlanmış ürün sayfaları, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyor. Ürün açıklamalarını yazarken, “Bu ürünü nasıl satabilirim?” fikrinden çok “Tüketicinin bu ürünü almak istemesini nasıl sağlayabilirim?” fikrine odaklanmak daha yararlı olacaktır. Bir ürünü satmaya çalışmaktansa, o ürün için bir talep oluşturmak daha iyi bir satış yöntemidir.

Bu rehberimizde de e-ticaret sitenizdeki ürün açıklamalarını, geri dönüşümünüzü artıracak şekilde nasıl yazabileceğinizi anlatacağız.

Açık ve sade bir dil kullanın

Metinlerinizi oluştururken, kullandığınız dil oldukça önemli. Diliniz açık ve yalın olmalı. Başka bir şekilde anlatmak gerekirse, ziyaretçileriniz yazdığınız açıklamaları rahat bir şekilde anlayabilmeliler.

Ürünün teknik özelliklerini anlatırken dahi sade ve anlaşılır bir dil kullanmaya özen göstermelisiniz. Ürünle ilgili çok detaylı bilgiler bulunuyorsa, ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Giriş bölümünde sade ve anlaşılır bir açıklamaya yer verebilir ve ikinci bölümde de teknik açıklamalara geçebilirsiniz.

Ziyaretçilerin okumak isteyecekleri metinler hazırlayın

En iyi pazarlama örnekleri ele alındığında, ürünün kendisinden çok nasıl tanıtıldığı öne çıkmaktadır. Başka bir deyişle ne yazdığınız değil, ürünü tanıtırken nasıl metinler kullandığınız daha önemlidir.

Sitenizi ziyaret eden tüketiciler bu metinleri okumak istesinler ve metinleri rahatlıkla anlayıp ürün hakkında bilgi edinebilsinler.

Ürünün ne gibi faydalar sunduğunu belirtin

Sattığınız ürünün tüketicilere bir faydası olması gerekiyor. Onların bir sorunlarını çözmeli ve onların hayatlarını kolaylaştırmalı. Ürün açıklamalarınızı yazarken, bu faydaları da açık ve net bir şekildetüketicilerle paylaşmalısınız.

İlk bakışta tüketiciler, bir ürünü satın almadan önce bu ürünün kendilerine ne gibi bir fayda sağlayacağını görmek isteyeceklerdir. Ürün açıklamalarınızın başında bu bilgileri onlarla paylaşmalı ve onlara ne gibi kolaylıklar sunacağınızı belirtmelisiniz.

Gereksiz bilgilere yer vermeyin

Yapılan yanlışlardan biri de ürün açıklamalarını detaylı göstermek için gereksiz bilgilere yer vermek oluyor. Gereksiz metinler tüketicilerde kafa karışıklığına neden olabilir ve bu da tüketicilerin karar vermesini zorlaştırabilir ya da ürünü satın almaktan vazgeçebilirler.

Orijinal metinler oluşturun

Ürün açıklamalarınızda hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de organik arama sonuçlarında daha iyi indekslenmek için orijinal ve size ait metinler kullanın.

Birçok firma toptancı ya da tedarikçi firmaların sitelerinde yer alan standart ürün açıklamalarını kullanmayı tercih ediyor; ancak buradaki metinler çok fazla e-ticaret sitesi tarafından kullanılabiliyor. Bu durum SEO açısından sitenize zarar verecektir. Bunun yanı sıra diğer firmalardan farklılaşmamanıza neden olacaktır. Bu sorunla yüzleşmemek için ürün açıklamalarınızda orijinal metinler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Kullanıcı yorumlarına yer verin

Ürün açıklamalarınızı kullanıcı yorumlarıyla desteklemek de geri dönüşümlerinizi artırmanızda size yardımcı olacaktır. Kullanıcı yorumlarının, tüketiciler üzerinde büyük bir etkisi vardır. Başka kullanıcıların memnun olduğu ürünleri satın almak isteyen tüketiciler, ürün sayfalarındaki kullanıcı yorumlarını da okurlar.

Ürün açıklamalarınıza birkaç tane kullanıcı yorumu ekleyebilir ve diğer yorumlar için tüketicileri sayfa üzerindeki ilgili bölüme de yönlendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin