Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

14 Kasım 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri dönüşümlerinizi artırırken, tüketicilerin de ürünle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi sahibi olmasını sağlar.

Ürün açıklamaları, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer almakta. Fotoğraflar, vitrin görevi görürken, ürün açıklamaları ise mağazadaki satış görevlisi gibi bir göreve sahiptir. Tüketicileri ikna etmek ve satışı tamamlamak için ürün açıklamalarınızı ilgi çekici ve bilgilendirici bir şekilde hazırlamalısınız.

Ürün açıklaması yazarken odak noktanız müşterileriniz olmalı ve onları satın almaya teşvik edecek metinler hazırlamalısınız. Bunu yapmak için de kullanabileceğiniz 8 farklı yöntemi ele alacağız.

Ürün, kimlerin hangi sorunlarını çözüyor?

Ürün açıklaması yazarken tüketicilerin ilgisini çekebilmek için ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü onlara anlatmalısınız. Bunun yanı sıra bu ürünün hangi tüketici grubuna yönelik olarak çözümler sunduğunu da açıklamalarınızda belirtmelisiniz.

Ürünün tarihi ve üretim şekli

Ürün açıklamalarında ürünün tarihinden de kısaca bahsedebilirsiniz. Bu bilgi ürünün ne kadar yeni ya da eski olduğunu tüketicilere göstermenize yardımcı olur.

Buna ek olarak ürünün nasıl üretildiğini ve kullanılan materyalleri de anlatabilirsiniz. Ürünün nerede üretildiğini de ekleyerek, tüketicilerin aldıkları ürünün kalitesini görmesini de sağlayabilirsiniz. El yapımı ya da özel olarak üretilen ürünlerde bu ifadeleri paylaşmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemeniz de önemli bir rol oynar.

Ürünün zaman içerisindeki gelişimi

Eğer ürün zaman içerisinde güncellendiyse ve yeni bir versiyonu piyasaya sunulduysa bunu da ürün açıklamalarınızda tüketicilerle paylaşma yoluna gidebilirsiniz. Bu noktada ürün üzerinde yapılan geliştirmeleri ve önceki versiyonlara kıyasla yeni eklenen özellikleri de paylaşabilirsiniz.

Ürünün popüler kültürdeki yeri

Başka bir deyişle de ürünün ne kadar popüler olduğunu tüketicilerle paylaşabilirsiniz. Birçok tüketici, başka tüketicilerin kullandığı ve popüler olmuş ürünleri tercih etme eğilimindedir. Bu da popüler ürünlerin daha kolay satılmasını sağlar. Ürün açıklamalarınızda ürünlerin ne kadar kişi tarafından tercih edildiğini de gerçekçi bir şekilde paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Dönemlik ya da özel gün kullanıları

Bazı ürünler belli sezonlarda ya da özel günlerde daha fazla kullanılabilir. Ürünlerin bu özelliğini de kullancıları bilgilendirmek için ürün açıklamalarında yazabilirsiniz.

Örneğin kış döneminde kullanılacak kıyafetler için bu notu düşebileceğiniz gibi, diyet ürünlerinde yaz sezonu öncesi kullanılması gerektiğine dair ifadeleri kullanabilirsiniz.

Teknik özellikler

Özellikle elektronik ürünlerde ürünlerin teknik özellikleri ürün açıklamaları yazarken üzerinde durmanız gereken konulardan biridir. Tüketiciler ürünün içeriğini görmek için bu teknik özellikleri inceleyerek, diğer ürünlerle kıyaslayacaklardır. Ürün sayfalarınızda gereken durumlarda ürünün teknik özelliklerini de paylaşmalısınız.

Ürünün nasıl kullanıldığı / kullanım alanları

Ürünle ilgili tüketicilerin gözünde bir resim çizebilmek için ürünün kullanım alanlarını veya nerede nasıl kullanıldığını da anlatmalısınız. Hangi koşullarda bu ürününün kullanılması gerektiğini, üründen nasıl daha iyi verim alınabileceğini ve tavsiye edilen kullanım koşullarını ürün açıklamalarında belirtebilirsiniz.

Diğer ürünlerden farkları

Birçok ürünün piyasada farklı muadilleri bulunur; ancak çoğu zaman bir üründe bulunan özelliklerden bazıları diğerlerinde bulunmayabilir. Ürün açıklamaları yazarken yapabileceğiniz çalışmalardan biri de rakip firmaların ürünlerinde bulunmayan özellikleri bu sayfada açıkça belirtmektir.

Ürünün rakip ürünlerden farklarını dikkat çekici bir şekilde belirtmeniz, ürünün daha fazla öne çıkmasını sağlarken, tüketicilerin de ürüne olan bakış açısını değiştirmenize yardımcı olur.

Ürünün farklılıklarını belirtmeye başladığınızda, ürünün fiyatını neden hak ettiğini de vurgulamak için bir şansınız olur. Bu da farklı bir satış politikası yaratmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan