Blog

Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri dönüşümlerinizi artırırken, tüketicilerin de ürünle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi sahibi olmasını sağlar.

Ürün açıklamaları, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer almakta. Fotoğraflar, vitrin görevi görürken, ürün açıklamaları ise mağazadaki satış görevlisi gibi bir göreve sahiptir. Tüketicileri ikna etmek ve satışı tamamlamak için ürün açıklamalarınızı ilgi çekici ve bilgilendirici bir şekilde hazırlamalısınız.

Ürün açıklaması yazarken odak noktanız müşterileriniz olmalı ve onları satın almaya teşvik edecek metinler hazırlamalısınız. Bunu yapmak için de kullanabileceğiniz 8 farklı yöntemi ele alacağız.

Ürün, kimlerin hangi sorunlarını çözüyor?

Ürün açıklaması yazarken tüketicilerin ilgisini çekebilmek için ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü onlara anlatmalısınız. Bunun yanı sıra bu ürünün hangi tüketici grubuna yönelik olarak çözümler sunduğunu da açıklamalarınızda belirtmelisiniz.

Ürünün tarihi ve üretim şekli

Ürün açıklamalarında ürünün tarihinden de kısaca bahsedebilirsiniz. Bu bilgi ürünün ne kadar yeni ya da eski olduğunu tüketicilere göstermenize yardımcı olur.

Buna ek olarak ürünün nasıl üretildiğini ve kullanılan materyalleri de anlatabilirsiniz. Ürünün nerede üretildiğini de ekleyerek, tüketicilerin aldıkları ürünün kalitesini görmesini de sağlayabilirsiniz. El yapımı ya da özel olarak üretilen ürünlerde bu ifadeleri paylaşmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemeniz de önemli bir rol oynar.

Ürünün zaman içerisindeki gelişimi

Eğer ürün zaman içerisinde güncellendiyse ve yeni bir versiyonu piyasaya sunulduysa bunu da ürün açıklamalarınızda tüketicilerle paylaşma yoluna gidebilirsiniz. Bu noktada ürün üzerinde yapılan geliştirmeleri ve önceki versiyonlara kıyasla yeni eklenen özellikleri de paylaşabilirsiniz.

Ürünün popüler kültürdeki yeri

Başka bir deyişle de ürünün ne kadar popüler olduğunu tüketicilerle paylaşabilirsiniz. Birçok tüketici, başka tüketicilerin kullandığı ve popüler olmuş ürünleri tercih etme eğilimindedir. Bu da popüler ürünlerin daha kolay satılmasını sağlar. Ürün açıklamalarınızda ürünlerin ne kadar kişi tarafından tercih edildiğini de gerçekçi bir şekilde paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Dönemlik ya da özel gün kullanıları

Bazı ürünler belli sezonlarda ya da özel günlerde daha fazla kullanılabilir. Ürünlerin bu özelliğini de kullancıları bilgilendirmek için ürün açıklamalarında yazabilirsiniz.

Örneğin kış döneminde kullanılacak kıyafetler için bu notu düşebileceğiniz gibi, diyet ürünlerinde yaz sezonu öncesi kullanılması gerektiğine dair ifadeleri kullanabilirsiniz.

Teknik özellikler

Özellikle elektronik ürünlerde ürünlerin teknik özellikleri ürün açıklamaları yazarken üzerinde durmanız gereken konulardan biridir. Tüketiciler ürünün içeriğini görmek için bu teknik özellikleri inceleyerek, diğer ürünlerle kıyaslayacaklardır. Ürün sayfalarınızda gereken durumlarda ürünün teknik özelliklerini de paylaşmalısınız.

Ürünün nasıl kullanıldığı / kullanım alanları

Ürünle ilgili tüketicilerin gözünde bir resim çizebilmek için ürünün kullanım alanlarını veya nerede nasıl kullanıldığını da anlatmalısınız. Hangi koşullarda bu ürününün kullanılması gerektiğini, üründen nasıl daha iyi verim alınabileceğini ve tavsiye edilen kullanım koşullarını ürün açıklamalarında belirtebilirsiniz.

Diğer ürünlerden farkları

Birçok ürünün piyasada farklı muadilleri bulunur; ancak çoğu zaman bir üründe bulunan özelliklerden bazıları diğerlerinde bulunmayabilir. Ürün açıklamaları yazarken yapabileceğiniz çalışmalardan biri de rakip firmaların ürünlerinde bulunmayan özellikleri bu sayfada açıkça belirtmektir.

Ürünün rakip ürünlerden farklarını dikkat çekici bir şekilde belirtmeniz, ürünün daha fazla öne çıkmasını sağlarken, tüketicilerin de ürüne olan bakış açısını değiştirmenize yardımcı olur.

Ürünün farklılıklarını belirtmeye başladığınızda, ürünün fiyatını neden hak ettiğini de vurgulamak için bir şansınız olur. Bu da farklı bir satış politikası yaratmanıza yardımcı olur.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!