Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem

E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri dönüşümlerinizi artırırken, tüketicilerin de ürünle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi sahibi olmasını sağlar.

Ürün açıklamaları, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkileyen faktörler arasında yer almakta. Fotoğraflar, vitrin görevi görürken, ürün açıklamaları ise mağazadaki satış görevlisi gibi bir göreve sahiptir. Tüketicileri ikna etmek ve satışı tamamlamak için ürün açıklamalarınızı ilgi çekici ve bilgilendirici bir şekilde hazırlamalısınız.

Ürün açıklaması yazarken odak noktanız müşterileriniz olmalı ve onları satın almaya teşvik edecek metinler hazırlamalısınız. Bunu yapmak için de kullanabileceğiniz 8 farklı yöntemi ele alacağız.

Ürün, kimlerin hangi sorunlarını çözüyor?

Ürün açıklaması yazarken tüketicilerin ilgisini çekebilmek için ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü onlara anlatmalısınız. Bunun yanı sıra bu ürünün hangi tüketici grubuna yönelik olarak çözümler sunduğunu da açıklamalarınızda belirtmelisiniz.

Ürünün tarihi ve üretim şekli

Ürün açıklamalarında ürünün tarihinden de kısaca bahsedebilirsiniz. Bu bilgi ürünün ne kadar yeni ya da eski olduğunu tüketicilere göstermenize yardımcı olur.

Buna ek olarak ürünün nasıl üretildiğini ve kullanılan materyalleri de anlatabilirsiniz. Ürünün nerede üretildiğini de ekleyerek, tüketicilerin aldıkları ürünün kalitesini görmesini de sağlayabilirsiniz. El yapımı ya da özel olarak üretilen ürünlerde bu ifadeleri paylaşmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemeniz de önemli bir rol oynar.

Ürünün zaman içerisindeki gelişimi

Eğer ürün zaman içerisinde güncellendiyse ve yeni bir versiyonu piyasaya sunulduysa bunu da ürün açıklamalarınızda tüketicilerle paylaşma yoluna gidebilirsiniz. Bu noktada ürün üzerinde yapılan geliştirmeleri ve önceki versiyonlara kıyasla yeni eklenen özellikleri de paylaşabilirsiniz.

Ürünün popüler kültürdeki yeri

Başka bir deyişle de ürünün ne kadar popüler olduğunu tüketicilerle paylaşabilirsiniz. Birçok tüketici, başka tüketicilerin kullandığı ve popüler olmuş ürünleri tercih etme eğilimindedir. Bu da popüler ürünlerin daha kolay satılmasını sağlar. Ürün açıklamalarınızda ürünlerin ne kadar kişi tarafından tercih edildiğini de gerçekçi bir şekilde paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Dönemlik ya da özel gün kullanıları

Bazı ürünler belli sezonlarda ya da özel günlerde daha fazla kullanılabilir. Ürünlerin bu özelliğini de kullancıları bilgilendirmek için ürün açıklamalarında yazabilirsiniz.

Örneğin kış döneminde kullanılacak kıyafetler için bu notu düşebileceğiniz gibi, diyet ürünlerinde yaz sezonu öncesi kullanılması gerektiğine dair ifadeleri kullanabilirsiniz.

Teknik özellikler

Özellikle elektronik ürünlerde ürünlerin teknik özellikleri ürün açıklamaları yazarken üzerinde durmanız gereken konulardan biridir. Tüketiciler ürünün içeriğini görmek için bu teknik özellikleri inceleyerek, diğer ürünlerle kıyaslayacaklardır. Ürün sayfalarınızda gereken durumlarda ürünün teknik özelliklerini de paylaşmalısınız.

Ürünün nasıl kullanıldığı / kullanım alanları

Ürünle ilgili tüketicilerin gözünde bir resim çizebilmek için ürünün kullanım alanlarını veya nerede nasıl kullanıldığını da anlatmalısınız. Hangi koşullarda bu ürününün kullanılması gerektiğini, üründen nasıl daha iyi verim alınabileceğini ve tavsiye edilen kullanım koşullarını ürün açıklamalarında belirtebilirsiniz.

Diğer ürünlerden farkları

Birçok ürünün piyasada farklı muadilleri bulunur; ancak çoğu zaman bir üründe bulunan özelliklerden bazıları diğerlerinde bulunmayabilir. Ürün açıklamaları yazarken yapabileceğiniz çalışmalardan biri de rakip firmaların ürünlerinde bulunmayan özellikleri bu sayfada açıkça belirtmektir.

Ürünün rakip ürünlerden farklarını dikkat çekici bir şekilde belirtmeniz, ürünün daha fazla öne çıkmasını sağlarken, tüketicilerin de ürüne olan bakış açısını değiştirmenize yardımcı olur.

Ürünün farklılıklarını belirtmeye başladığınızda, ürünün fiyatını neden hak ettiğini de vurgulamak için bir şansınız olur. Bu da farklı bir satış politikası yaratmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
İnternet üzerinden ürün ve hizmet satışı yapmanın dijitalleşmenin engellenemeyecek bir hıza ulaştığı bu dönemde ideal bir iş modeli olarak değerlendirilmesi son derece anlaşılabilir bir durumdur. Bu tür ticari faaliyetlerin...
25 Nisan 2022
Markethinkers
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın