fbpx

Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

30 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne bakış açısını değiştirir. Tabii ki iyi yazılan ürün açıklamalarının yanında kötü olanlar da vardır ve ürün açıklamalarının yetersiz ya da yanlış yazılması, geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olur. E-ticaret firmalarının sıkça yaptığı ürün açıklama yazım hataları bulunuyor. Bunlardan kaçınmak ürünlerinize olan ilginin artmasını sağlarken, geri dönüşümlerinize de olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Teknik özellikler üzerinde çok fazla durmak

Tüketiciler ürünlerin teknik özelliklerini merak etseler de tüm ürün açıklama metninizin bu teknik özelliklerden oluşması bir dezavantaja dönebilir. Ürününüzü en iyi şekilde göstermek ve tüm özelliklerini yazmak istiyor olabilirsiniz; ancak sadece teknik özellikler üzerine odaklanmak ve ürünün sağladığı faydalardan bahsetmemek, tüketicileri kaçırmanıza neden olabilir.

Ürünlerinizin açıklamalarının temel odağı teknik açıklamalar değil, bu ürünlerin kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığı ve onların hangi sorunlarını çözdüğü üzerinde olması gerekir. Özellikle kısa açıklama bölümlerinde, teknik özelliklerden çok bu bilgileri paylaşmak daha doğru olacaktır. Detaylı teknik açıklamaları ürün sayfasının alt bölümlerinde vermek daha doğru bir yaklaşım olur.

Klişeleşmiş satış ifadeleri kullanmak

Klişeleşmiş ve artık değerini yitirmiş satış ifadeleri kullanmak da geri dönüşümlerinize zarar verecektir. Örneğin, “en iyi”, “bir numaralı”, “sektör lideri”, “yenilikçi” gibi klişe ifadeler çok fazla kullanıldığı için artık tüketici gözünde bir değere sahip değil. Bu ifadeler kendi değerlerini yok ettikleri için, ürün açıklamalarınızda bu tür klişe satış kalıpları kullanmak da yapılan yanlışlardan biri olur.

Bir örnek üzerinden ilerlersek;

“Dünya lideri üreticiden, yenilikçi ofis sandalyeleri” gibi bir ifade kullanmak klişeleri içerecektir. Bunun yerine:

“Dünyada 100.000 ofiste kullanılan, bel destekli ofis sandalyeleri” gibi bir ifade ürünü daha cazip bir hale getirecektir. Klişeleşmiş yapılardan uzak ve bir sosyal kanıt ifadesi sunuyor olmak tüketicilerin daha fazla ilgisini çekecektir.

Çok fazla sıfat kullanmak

Bir ürünü tanımlarken sıfatlardan yararlanabilirsiniz; fakat bunda da aşırıya kaçmanız yine olumsuz bir etki yaratacaktır. Sıfat kullanımlarında ürünün özellikleri, görünümü ya da ürünün faydaları gibi konulara değinebilirsiniz; ancak metninizi ilgi çekici yapmak için sıfatları aşırı kullanmamanız gerekir. Açıklamalarınızda sıfatlara yer verecekseniz şu ipuçlarından yararlanabilirsiniz:

  • Her bir isim için tek bir sıfat kullanın. Konforlu ve şık spor ayakkabı gibi bir kalıp yerine, konforlu spor ayakkabı olarak bunu kullanmanız daha doğru olur.
  • Görünürde olan bir özellik için sıfat kullanmayın. Ürünün fotoğrafında bariz bir şekilde görünen bir detayı açıklamada sıfatla beraber kullanmanız gerekmez.
  • Duygu odaklı sıfatlara yönelin. Duygulara yönelik ifadeler kurmak, tüketicilerin satın alma kararlarına daha fazla etki eder. Bu sebeple de sıfatlarınızı seçerken ürünle ilgili belli hissiyatlar verecek sıfatlar seçmeye özen gösterin.

Ürünün bir kişiliğinin olmayışı

Genel olarak bir hikayeyi ve kişiliği yansıtmayan firmalar ya da ürünler tüketicilerin gözünde çok fazla değere sahip değillerdir. Ürün açıklamalarında markanın kültürünü, dilini ve hikayesini yansıtacak kişisel dokunuşlar yapmak, marka ve ürün değerinin de artmasına yardımcı olacağı için, ürüne olan bakış açısının da olumlu bir şekilde değişmesine yardımcı olur.

Hedef kitlenize uygun bir dil seçimi yapmak, cümlelerinizi oluştururken bu dili kullanmak ve markanızın kişiliğini yansıtmak bu açıdan önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan