Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

30 Mart 2018
Sinan Oypan

Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne bakış açısını değiştirir. Tabii ki iyi yazılan ürün açıklamalarının yanında kötü olanlar da vardır ve ürün açıklamalarının yetersiz ya da yanlış yazılması, geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olur. E-ticaret firmalarının sıkça yaptığı ürün açıklama yazım hataları bulunuyor. Bunlardan kaçınmak ürünlerinize olan ilginin artmasını sağlarken, geri dönüşümlerinize de olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Teknik özellikler üzerinde çok fazla durmak

Tüketiciler ürünlerin teknik özelliklerini merak etseler de tüm ürün açıklama metninizin bu teknik özelliklerden oluşması bir dezavantaja dönebilir. Ürününüzü en iyi şekilde göstermek ve tüm özelliklerini yazmak istiyor olabilirsiniz; ancak sadece teknik özellikler üzerine odaklanmak ve ürünün sağladığı faydalardan bahsetmemek, tüketicileri kaçırmanıza neden olabilir.

Ürünlerinizin açıklamalarının temel odağı teknik açıklamalar değil, bu ürünlerin kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığı ve onların hangi sorunlarını çözdüğü üzerinde olması gerekir. Özellikle kısa açıklama bölümlerinde, teknik özelliklerden çok bu bilgileri paylaşmak daha doğru olacaktır. Detaylı teknik açıklamaları ürün sayfasının alt bölümlerinde vermek daha doğru bir yaklaşım olur.

Klişeleşmiş satış ifadeleri kullanmak

Klişeleşmiş ve artık değerini yitirmiş satış ifadeleri kullanmak da geri dönüşümlerinize zarar verecektir. Örneğin, “en iyi”, “bir numaralı”, “sektör lideri”, “yenilikçi” gibi klişe ifadeler çok fazla kullanıldığı için artık tüketici gözünde bir değere sahip değil. Bu ifadeler kendi değerlerini yok ettikleri için, ürün açıklamalarınızda bu tür klişe satış kalıpları kullanmak da yapılan yanlışlardan biri olur.

Bir örnek üzerinden ilerlersek;

“Dünya lideri üreticiden, yenilikçi ofis sandalyeleri” gibi bir ifade kullanmak klişeleri içerecektir. Bunun yerine:

“Dünyada 100.000 ofiste kullanılan, bel destekli ofis sandalyeleri” gibi bir ifade ürünü daha cazip bir hale getirecektir. Klişeleşmiş yapılardan uzak ve bir sosyal kanıt ifadesi sunuyor olmak tüketicilerin daha fazla ilgisini çekecektir.

Çok fazla sıfat kullanmak

Bir ürünü tanımlarken sıfatlardan yararlanabilirsiniz; fakat bunda da aşırıya kaçmanız yine olumsuz bir etki yaratacaktır. Sıfat kullanımlarında ürünün özellikleri, görünümü ya da ürünün faydaları gibi konulara değinebilirsiniz; ancak metninizi ilgi çekici yapmak için sıfatları aşırı kullanmamanız gerekir. Açıklamalarınızda sıfatlara yer verecekseniz şu ipuçlarından yararlanabilirsiniz:

  • Her bir isim için tek bir sıfat kullanın. Konforlu ve şık spor ayakkabı gibi bir kalıp yerine, konforlu spor ayakkabı olarak bunu kullanmanız daha doğru olur.
  • Görünürde olan bir özellik için sıfat kullanmayın. Ürünün fotoğrafında bariz bir şekilde görünen bir detayı açıklamada sıfatla beraber kullanmanız gerekmez.
  • Duygu odaklı sıfatlara yönelin. Duygulara yönelik ifadeler kurmak, tüketicilerin satın alma kararlarına daha fazla etki eder. Bu sebeple de sıfatlarınızı seçerken ürünle ilgili belli hissiyatlar verecek sıfatlar seçmeye özen gösterin.

Ürünün bir kişiliğinin olmayışı

Genel olarak bir hikayeyi ve kişiliği yansıtmayan firmalar ya da ürünler tüketicilerin gözünde çok fazla değere sahip değillerdir. Ürün açıklamalarında markanın kültürünü, dilini ve hikayesini yansıtacak kişisel dokunuşlar yapmak, marka ve ürün değerinin de artmasına yardımcı olacağı için, ürüne olan bakış açısının da olumlu bir şekilde değişmesine yardımcı olur.

Hedef kitlenize uygun bir dil seçimi yapmak, cümlelerinizi oluştururken bu dili kullanmak ve markanızın kişiliğini yansıtmak bu açıdan önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan