Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

30 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?

Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne bakış açısını değiştirir. Tabii ki iyi yazılan ürün açıklamalarının yanında kötü olanlar da vardır ve ürün açıklamalarının yetersiz ya da yanlış yazılması, geri dönüşümlerinizin azalmasına neden olur. E-ticaret firmalarının sıkça yaptığı ürün açıklama yazım hataları bulunuyor. Bunlardan kaçınmak ürünlerinize olan ilginin artmasını sağlarken, geri dönüşümlerinize de olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Teknik özellikler üzerinde çok fazla durmak

Tüketiciler ürünlerin teknik özelliklerini merak etseler de tüm ürün açıklama metninizin bu teknik özelliklerden oluşması bir dezavantaja dönebilir. Ürününüzü en iyi şekilde göstermek ve tüm özelliklerini yazmak istiyor olabilirsiniz; ancak sadece teknik özellikler üzerine odaklanmak ve ürünün sağladığı faydalardan bahsetmemek, tüketicileri kaçırmanıza neden olabilir.

Ürünlerinizin açıklamalarının temel odağı teknik açıklamalar değil, bu ürünlerin kullanıcılara ne gibi faydalar sağladığı ve onların hangi sorunlarını çözdüğü üzerinde olması gerekir. Özellikle kısa açıklama bölümlerinde, teknik özelliklerden çok bu bilgileri paylaşmak daha doğru olacaktır. Detaylı teknik açıklamaları ürün sayfasının alt bölümlerinde vermek daha doğru bir yaklaşım olur.

Klişeleşmiş satış ifadeleri kullanmak

Klişeleşmiş ve artık değerini yitirmiş satış ifadeleri kullanmak da geri dönüşümlerinize zarar verecektir. Örneğin, “en iyi”, “bir numaralı”, “sektör lideri”, “yenilikçi” gibi klişe ifadeler çok fazla kullanıldığı için artık tüketici gözünde bir değere sahip değil. Bu ifadeler kendi değerlerini yok ettikleri için, ürün açıklamalarınızda bu tür klişe satış kalıpları kullanmak da yapılan yanlışlardan biri olur.

Bir örnek üzerinden ilerlersek;

“Dünya lideri üreticiden, yenilikçi ofis sandalyeleri” gibi bir ifade kullanmak klişeleri içerecektir. Bunun yerine:

“Dünyada 100.000 ofiste kullanılan, bel destekli ofis sandalyeleri” gibi bir ifade ürünü daha cazip bir hale getirecektir. Klişeleşmiş yapılardan uzak ve bir sosyal kanıt ifadesi sunuyor olmak tüketicilerin daha fazla ilgisini çekecektir.

Çok fazla sıfat kullanmak

Bir ürünü tanımlarken sıfatlardan yararlanabilirsiniz; fakat bunda da aşırıya kaçmanız yine olumsuz bir etki yaratacaktır. Sıfat kullanımlarında ürünün özellikleri, görünümü ya da ürünün faydaları gibi konulara değinebilirsiniz; ancak metninizi ilgi çekici yapmak için sıfatları aşırı kullanmamanız gerekir. Açıklamalarınızda sıfatlara yer verecekseniz şu ipuçlarından yararlanabilirsiniz:

  • Her bir isim için tek bir sıfat kullanın. Konforlu ve şık spor ayakkabı gibi bir kalıp yerine, konforlu spor ayakkabı olarak bunu kullanmanız daha doğru olur.
  • Görünürde olan bir özellik için sıfat kullanmayın. Ürünün fotoğrafında bariz bir şekilde görünen bir detayı açıklamada sıfatla beraber kullanmanız gerekmez.
  • Duygu odaklı sıfatlara yönelin. Duygulara yönelik ifadeler kurmak, tüketicilerin satın alma kararlarına daha fazla etki eder. Bu sebeple de sıfatlarınızı seçerken ürünle ilgili belli hissiyatlar verecek sıfatlar seçmeye özen gösterin.

Ürünün bir kişiliğinin olmayışı

Genel olarak bir hikayeyi ve kişiliği yansıtmayan firmalar ya da ürünler tüketicilerin gözünde çok fazla değere sahip değillerdir. Ürün açıklamalarında markanın kültürünü, dilini ve hikayesini yansıtacak kişisel dokunuşlar yapmak, marka ve ürün değerinin de artmasına yardımcı olacağı için, ürüne olan bakış açısının da olumlu bir şekilde değişmesine yardımcı olur.

Hedef kitlenize uygun bir dil seçimi yapmak, cümlelerinizi oluştururken bu dili kullanmak ve markanızın kişiliğini yansıtmak bu açıdan önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar....
5 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi çekmekte. Ticarette...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın