Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları

7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları

Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı önlemleri almak ve çalışma rutinini biraz değiştirmek gerekiyor. Bugünlerde evde çalışırken zorlananlar için üretkenlik artırma ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Üretkenlik artırma ipuçları

İşiniz telefon ağırlıklı değilse sessize alın

İşinizi yaparken sürekli olarak telefonunuzu kullanmıyorsanız, telefonunuzu sessize almanız, dikkatinizin dağılmamasını sağlayacaktır. Telefonlar günümüzde çalışma anında dikkatimizi başka yerlere çekmekte olduğu için telefonunuzu mesai saatleriniz içerisinde sessize almanız, üretkenliğinizi artırma da size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Uygulama bildirimlerini kapatın

Üretkenlik artırmak için yapabileceğiniz değişikliklerden biri de akıllı telefon ve bilgisayarınız üzerindeki uygulama bildirimlerini kapatmak olacaktır. Bu bildirimler de gün içerisinde sürekli olarak dikkat dağıttıkları için konsantrasyonunuz bozacaktır. Bu sebeple de bildirimleri kapatmak ve sadece işle ilgili olan uygulamaların bildirimlerini açık tutmanız, işinize daha fazla odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

İş için yeni bir tarayıcı penceresi açın

İşinizi yaparken internet üzerindeki dikkat dağıtıcı unsurların önüne geçmek için de bilgisayarınzıda yeni bir tarayıcı penceresi açın. Böylelikle diğer dikkat dağıtıcı sitelerden de uzaklaşmış olursunuz.

Üretkenlik artırmak için işlerinizi yapmak için farklı bir tarayıcı da kullanabilirsiniz. Böylelikle kişisel kullanımla iş kullanımını da ayırmış olursunuz. Bunu bir adım daha öteye götürmek için kullandığınız tarayıcı iş için kişiselleştirmeyi de deneyebilirsiniz. İşle ilgili sayfalara hızlı erişim için yer imleri eklemek, kısa yollar oluşturmak, ana açılış sayfasını kişiselleştirmek gibi çalışmalar yaparak, işe daha iyi konsantre olabilirsiniz.

Kısa molalar vererek ev içinde hareket edin

Ofis ortamında çalışırken, zaman zaman ofisi içinde hareket etmek kafanızın dağılmasına ve vücudunuzun biraz olsa hareket etmesini sağlar. Bunu evde de yapmanız önemlidir. Sürekli bilgisayar başında oturmak sağlınız açısından da zararlı olduğu gibi belli bir süre sonra odaklanmada da sorun yaşarsınız. Bu sebeple saat başı 5-10 dakikalık aralar vererek, ev içerisinde hareket etmeyi de denemelisiniz.

Ev kıyafatlerinizi çıkartıp iş kıyafetlerinizi giyin

Bu önemsiz gibi görünen bir ipucu gibi görünse de zihninizi iş yapmaya odakladığı için aslında önemli bir davranıştır. Ev kıyafetleriyle çalışmak için bilgisayar başına oturduğunuzda üretkenliğiniz düşüş gösterecektir; çünkü zihninizde hala evde olduğunuz izlenimi olacaktır. İş kıyafetlerinizi giyerek, ofise giderkenki günlük rutininizi yerine getirmeniz, zihinsel olarak da işe hazırlanmanızı kolaylaştıracaktır.

Güne erken başlayın

Üretkenlik artırmak için yapabileceklerinizden bir diğeri ise güne erken başlamaktır. Güne erken başlamak hem sizin iş motivasyonunuzu artıracaktır hem de normal rutininizi korumanızı sağlayacaktır. Evde çalışma nedeniyle rutininizi bozmanız ve normal çalışma saatlerinizin dışına çıkmanız da odaklanımınızı zorlaştıracaktır. Bu sebeple de normal saatlerinizde işe başlamanız ve güne erken başlamanız da bu süreçte oldukça önemlidir.

Sosyal medyadan uzak durun

Doğrudan işinizle ilgili değilse sosyal medyanda uzak durmanız da üretkenlik artırmak için önemlidir. Sosyal ağlar dikkat dağılmasına ciddi şekilde neden olduğu için, mesai saatlerinizde bu mecralardan uzak durmanız gerekir. Verdiğiniz kısa molalarda yine bu mecraları kontrol edebilir ve kafanızı boşaltmak için bunları kullanabilirsiniz; ancak çalışma anlarında sürekli olarak bu mecralara giriş yapmamak için telefonunuzu uzakta tutmanız gerekli. Bunun yanı sıra yukarıda da belirttiğimiz gibi bildirimlerinizi kapatmanız da aklınızın sosyal medyaya gitmesini engelleyecektir.

Günlük ve haftalık planlarınızı oluşturun

Üretkenlik artırma için planlı çalışmanız da önelidir. Günlük planlarınızı yapmanız gün içerisinde tamamlamanız gereken işleri görmenizi sağlar. Haftalık planlarınızı yapmanız da hafta içerisinde hangi işlere zaman ayırmanız gerektiğinizi görmenize yardımcı olur. Bunun yanı sıra bu planlarda yer alan işleri tamamladıktan sonra bunları listenizden silmek de hem motivasyonunuzu artırır hem de gün ya da hafta içerisinde ne kadarlık iş yaptığınızı takip etmenizi sağlar.

Gerekli durumlarda iletişim kurun

Uzaktan çalışma söz konusu olduğunda ekibinizle de belli bir iletişim içerisinde olmanız gerekir. Odağınızı kaybetmemek için bu iletişimi gerekli durumlarda sağlamanız ve gereksiz iletişimden kaçınmanız gerekir. Toplantı sürelerini kısaltmak, dosya paylaşım ve proje yönetim araçları üzerinden paylaşım, görev tanım ve takiplerini yapmak daha hızlı bir şekilde işinizi yapmanız yardımcı olurken, odağınızın da bozulmamasını sağlar.

ilgili rehber: Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları

Aynı saatlerde çalışmaya başlayıp, bırakın

Ev ortamında çalışırken, çalışma saatlerinizi esnetmeniz ve uzatmanız da oldukça normaldir. Ancak farklı saat dilimlerinde çalışmaya başlamanız veya bitirmeniz de üretkenliğinizi olumsuz etkileyecektir. Zihinsel olarak çalışma için belli bir saat dilimi belirlemeniz ve mesai saatlerinizi netleştirmelisiniz. Böylelikle psikolojik olarka da bu zaman dilimi içerisinde kendinizi daha fazla işinize verebilirsiniz.

Evden çalışma ve üretkenlik ile ilgili sık sorulan sorular

Evden çalışanların sık yaşadığı problemler neler?

Disiplin bu süreçte en büyük zorluklardan biri olmakta. Ev ortamında dikkat dağıtıcı birçok unsurun bulunması odaklanmayı zorlaştırmaktadır. Sosyalleşememe de bir diğer sorun olarak öne çıkmakta. Bunun yanı sıra sürekli işe odaklanmaktan kaynaklı olarak stres ve kendine vakit ayıramama gibi problemler de bu süreçte göze çarpmakta.

İlgili rehber: Evden çalışan girişimcilerin en sık yaşadığı problemler ve çözümleri

Uzaktan çalışmak e-ticaret firmaları için faydalı mı?

Maliyetleri düşürmesi açısından uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için faydalıdır. Bunun yanı sıra ekibi büyütmek kolaylaşırken, çalışanların kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlayabilir, onların trafik ya da benzeri sebeple oluşan stres ortamından uzak kalmalarını sağlayabilirsiniz. Toplantı sürelerinin kısalması nedeniyle de yapılan işe daha fazla odaklanılabilir.

İlgili rehber: Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
IdeaSoft
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin