fbpx

Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları

19 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı alternatifler sunabilecekleri gibi çalışma yöntemleri ve üretim kapasiteleri de farklı olabilir. B2C modelinde bir iş yapacaksanız ve üretici firmalara ihtiyacınız bulunuyorsa, yerli ya da yabancı üreticilerle çalışmanız gerekeceği için araştırmalarınızı doğru yapmanız gerekir. Aksi taktirde tedarik ağınızda çıkan sorunlar, işinizi yapmanızı zorlaştıracaktır.

Daha önceki yazılarımızda tedarikçi firmalarla çalışırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele almıştık. Bugünkü yazımızda da yerli ve yabancı üretici firmalarla çalışmanın avantaj ve dezavantajlarına değineceğiz.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Yerli üretici firmalar ile çalışmanın avantajları

İletişim kolaylığı

Yerli üretici firmalar ile çalıştığınızda, aynı dili kullandığınız ve aynı ülke içerisinde yer aldığınız için iletişiminiz daha kolay olur. İletişimin kolay olması da doğal olarak, üretim sürecini daha yakından anlayabilmenizi ve üretim aşamasında isteklerinizi daha rahat belirtmenize de olanak tanır.

Bununla beraber aynı zaman dilimi içerisinde yer aldığınız için iletişimde saat farklılıklarından kaynaklı aksamalar da olmamış olur. Bu da iş takibini daha da kolaylaştırır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Tedarik süreci kısalır

Aynı ülke içerisinde yer almak, tedarik süresini de ciddi şekilde kısaltmaktadır. Bu da üretici firmalar ile daha hızlı bir şekilde iletişime geçerek, ürünlerinizi tedarik etmenize yardımcı olur. Yurtdışındaki firmalardan ürün tedariklerinde kargo sürelerinin artması, stok yenileme sürelerini de artıracağı için yoğun dönemlerde elinizdeki stokların tükenmesine neden olabilir.

İlgili rehber: Drop Shiping’de firmaların sıkça yaşadığı problemler

Tedarki maliyetleri daha düşüktür

Yerli üretici firmalar ile aynı ülkede yer aldığınız için kargo süreleri kısaldığı gibi kargo maliyetleri de daha düşük olacaktır. Stok yenileme sürecinde ürün tedariği yapmak istediğinizde nakliye için daha düşük ödemeler yaparsınız.

Ürünleri yerinde inceleyebilirsiniz

Yerli üretici firmalar ile çalışmanın avantajlarından biri de üretilen ürünleri yerinde inceleyebilirsiniz. Ülke içi seyahatin daha kolay olması nedeniyle, üretim yerine giderek, ürün kalitesini ve üretim sürecini yerinde inceleme şansınız olur. Bu da aldığınız ürünlerin kalitesini birinci elden görme imkanı sağlar.

Daha esnek ödeme metodlarından yararlanırsınız

Yerli firmalarla çalıştığınızda daha esnek ödeme yöntemlerini kullanabilirsiniz. Bazı yurtdışı firmalar belli ödeme metodlarını kullanmayabilir ve bu da sizin için uygun olmayabilir. Aynı zamanda döviz ile ödemeler yapmanız, üretim için ödediğiniz maliyetlerin sürekli olarak değişmesine de neden olabilir.

Yerli üretici firmalar ile çalışmanın dezavantajları

Üretim maliyetleri daha yüksek olabilir

Yerli üretici firmalarla çalıştığınızda, onların üretim maliyetleri yurtdışındaki firmalara kıyasla daha yüksek olabilir. Ham madde alımları, iş gücü maliyetleri gibi arkaplandaki giderler, ürünün üretim maliyetini artırabilir.

Üretim kapasitesi limitli olabilir

Yerli firmaların üretim kapasitesi de fabrikanın büyüklüğüne göre limitli olabilir. Belli bir talep gelmemesi durumunda, üretici firma kapasitesini artırmak istemeyecektir. Bu durumda da sürekli olarak limitli bir kapasite ile size üretim yapabilirler. Bu da satış kapasitenizi artıramamanıza neden olacağı için şirketinizin büyüyememesine neden olabilir.

Tek bir üreticiye bağlı kalmak tedarik sorunlarına neden olabilir

Tek bir yerli üreti firma ile çalışmak ve ona bağlı olmak, tedarik sorunları da oluşturabilir. Tek bir firma ile çalıştığınızda, bu firma herhangi bir aksaklık yaşadığında doğrudan bu durum size de yansıyacaktır. Üretimin yavaşlaması ya da durması, yeni ürün tedarik edememenize neden olacağı için sizin işiniz de bu durumdan doğrudan etkilenir.

Yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantajları

Yerli üretime kıyasla maliyetler daha düşüktür

Yabancı üretici firmalar, iş gücü ve üretim bandı konusunda yerli firmalara kıyasla daha düşük maliyetlerle ürünlerinizi üretebilirler. İş gücünün ucuz olması, üretim bandının geniş olması daha yüksek kapasitede ürünü, daha düşük maliyetlerle tedarik etmenize olanak tanır.

Daha çok alternatifiniz olabilir

Üretim için birden fazla alternatifiniz de olabilir. Yurtdışında ürünlerinizi üretebilecek birden fazla üretici bulma şansınız daha yüksektir. Bu sayede farklı üreticilerden ürün tedarikleri yapabileceğiniz için bir firmayla sorun yaşasanız dahi stoklarınızı sürekli olarak yenileme şansınız olur.

Yurtdışında üretici bulmak nispeten kolaydır

İstediğiniz kalitede istediğiniz ürünlerin üretimini yapabilecek firmaları bulmak, yurtdışında daha kolaydır. Birçok üretici firma, farklı pazaryerleri ya da platformlarda kendilerini duyurdukları için ya da reklamlarla kendilerini öne çıkardıkları için internet üzerinden bu firmalara kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Yüksek adette üretim yaptırabilirsiniz

Yurtdışındaki üretici firmalar genellikle geniş üretim bantlarına sahip olurlar ve bu sayede tek seferde yüksek adette ürün tedariği yapabilirsiniz. Bu da tek siparişte yeterli miktarda stok getirtmenize olanak tanır. Tek seferde yüklü miktarda sipariş vermeniz, üretim maliyetlerini de daha fazla düşüreceği için ürün maliyetlerinizi de düşürebilirsiniz.

Yabancı üretici firmalar ile çalışmanın dezavantajları

Nakliyet masrafları yükselir

Yurtdışından bir firma ile çalıştığınızda, nakliye maliyetleriniz de artacaktır. Özellikle hacimli ürünleriniz varsa, uçak ya da gemi ile ürünlerin nakliyesinin yapılması gerekecektir. Bu nedenle de maliyetlerinizi düşürmek adına yüksek adette sipariş vermeniz gerekir. Bu durumda da deponuzun olması gerekecektir ve depo maliyetleriniz de bu oranda artış gösterebilir.

Tedarik süreci uzar

Uzun mesafeden ürünlerin geliyor oluşu maliyetleri etkileyeceği gibi ürünün size ulaşım sürecini de uzatacaktır. Bu nedenle de stok yenileme sürecinde, stok alt limitlerinizi yüksek tutmanız ve siparişleri önceden tahmin ederek, yeni ürün siparişlerini iyi koordine etmeniz gerekir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Gümrük sorunları yaşanabilir

Yabancı üretici firmalar ile çalışacağınız için, ürünleriniz gümrükte takılabilir ya da gümrükte bir takım sorunlar yaşanabilir. Ürünün gümrükte kalması hem ürünün değerini düşürecektir hem de sizin bu ürünleri stoklarınıza eklemenizi geciktirecektir. Gümrükteki sorunlar nedeniyle beklenmeyen maliyetler de ortaya çıkabilecektir.

Ürünleri yerinde inceleyemeyebilirsiniz

Üretici firma yurtdışında olduğu için üretim aşamasını ve üretim kalitesini görmek için bu firmayı ziyaret etmeniz zorlaşır. İlk başlarda kontrol amaçlı bu firmaları ziyaret etseniz dahi sürekli olarak bu kontrolleri yapamazsınız. Bu da ürünlerinizin kalitesini doğrudan etkileyebilir. Bu nedenle de üretim kalitesinin standart olması için belli anlaşmalar ve sözleşmeler yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan