Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları

19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları

Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı alternatifler sunabilecekleri gibi çalışma yöntemleri ve üretim kapasiteleri de farklı olabilir. B2C modelinde bir iş yapacaksanız ve üretici firmalara ihtiyacınız bulunuyorsa, yerli ya da yabancı üreticilerle çalışmanız gerekeceği için araştırmalarınızı doğru yapmanız gerekir. Aksi taktirde tedarik ağınızda çıkan sorunlar, işinizi yapmanızı zorlaştıracaktır.

Daha önceki yazılarımızda tedarikçi firmalarla çalışırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele almıştık. Bugünkü yazımızda da yerli ve yabancı üretici firmalarla çalışmanın avantaj ve dezavantajlarına değineceğiz.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Yerli üretici firmalar ile çalışmanın avantajları

İletişim kolaylığı

Yerli üretici firmalar ile çalıştığınızda, aynı dili kullandığınız ve aynı ülke içerisinde yer aldığınız için iletişiminiz daha kolay olur. İletişimin kolay olması da doğal olarak, üretim sürecini daha yakından anlayabilmenizi ve üretim aşamasında isteklerinizi daha rahat belirtmenize de olanak tanır.

Bununla beraber aynı zaman dilimi içerisinde yer aldığınız için iletişimde saat farklılıklarından kaynaklı aksamalar da olmamış olur. Bu da iş takibini daha da kolaylaştırır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Tedarik süreci kısalır

Aynı ülke içerisinde yer almak, tedarik süresini de ciddi şekilde kısaltmaktadır. Bu da üretici firmalar ile daha hızlı bir şekilde iletişime geçerek, ürünlerinizi tedarik etmenize yardımcı olur. Yurtdışındaki firmalardan ürün tedariklerinde kargo sürelerinin artması, stok yenileme sürelerini de artıracağı için yoğun dönemlerde elinizdeki stokların tükenmesine neden olabilir.

İlgili rehber: Drop Shiping’de firmaların sıkça yaşadığı problemler

Tedarki maliyetleri daha düşüktür

Yerli üretici firmalar ile aynı ülkede yer aldığınız için kargo süreleri kısaldığı gibi kargo maliyetleri de daha düşük olacaktır. Stok yenileme sürecinde ürün tedariği yapmak istediğinizde nakliye için daha düşük ödemeler yaparsınız.

Ürünleri yerinde inceleyebilirsiniz

Yerli üretici firmalar ile çalışmanın avantajlarından biri de üretilen ürünleri yerinde inceleyebilirsiniz. Ülke içi seyahatin daha kolay olması nedeniyle, üretim yerine giderek, ürün kalitesini ve üretim sürecini yerinde inceleme şansınız olur. Bu da aldığınız ürünlerin kalitesini birinci elden görme imkanı sağlar.

Daha esnek ödeme metodlarından yararlanırsınız

Yerli firmalarla çalıştığınızda daha esnek ödeme yöntemlerini kullanabilirsiniz. Bazı yurtdışı firmalar belli ödeme metodlarını kullanmayabilir ve bu da sizin için uygun olmayabilir. Aynı zamanda döviz ile ödemeler yapmanız, üretim için ödediğiniz maliyetlerin sürekli olarak değişmesine de neden olabilir.

Yerli üretici firmalar ile çalışmanın dezavantajları

Üretim maliyetleri daha yüksek olabilir

Yerli üretici firmalarla çalıştığınızda, onların üretim maliyetleri yurtdışındaki firmalara kıyasla daha yüksek olabilir. Ham madde alımları, iş gücü maliyetleri gibi arkaplandaki giderler, ürünün üretim maliyetini artırabilir.

Üretim kapasitesi limitli olabilir

Yerli firmaların üretim kapasitesi de fabrikanın büyüklüğüne göre limitli olabilir. Belli bir talep gelmemesi durumunda, üretici firma kapasitesini artırmak istemeyecektir. Bu durumda da sürekli olarak limitli bir kapasite ile size üretim yapabilirler. Bu da satış kapasitenizi artıramamanıza neden olacağı için şirketinizin büyüyememesine neden olabilir.

Tek bir üreticiye bağlı kalmak tedarik sorunlarına neden olabilir

Tek bir yerli üreti firma ile çalışmak ve ona bağlı olmak, tedarik sorunları da oluşturabilir. Tek bir firma ile çalıştığınızda, bu firma herhangi bir aksaklık yaşadığında doğrudan bu durum size de yansıyacaktır. Üretimin yavaşlaması ya da durması, yeni ürün tedarik edememenize neden olacağı için sizin işiniz de bu durumdan doğrudan etkilenir.

Yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantajları

Yerli üretime kıyasla maliyetler daha düşüktür

Yabancı üretici firmalar, iş gücü ve üretim bandı konusunda yerli firmalara kıyasla daha düşük maliyetlerle ürünlerinizi üretebilirler. İş gücünün ucuz olması, üretim bandının geniş olması daha yüksek kapasitede ürünü, daha düşük maliyetlerle tedarik etmenize olanak tanır.

Daha çok alternatifiniz olabilir

Üretim için birden fazla alternatifiniz de olabilir. Yurtdışında ürünlerinizi üretebilecek birden fazla üretici bulma şansınız daha yüksektir. Bu sayede farklı üreticilerden ürün tedarikleri yapabileceğiniz için bir firmayla sorun yaşasanız dahi stoklarınızı sürekli olarak yenileme şansınız olur.

Yurtdışında üretici bulmak nispeten kolaydır

İstediğiniz kalitede istediğiniz ürünlerin üretimini yapabilecek firmaları bulmak, yurtdışında daha kolaydır. Birçok üretici firma, farklı pazaryerleri ya da platformlarda kendilerini duyurdukları için ya da reklamlarla kendilerini öne çıkardıkları için internet üzerinden bu firmalara kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Yüksek adette üretim yaptırabilirsiniz

Yurtdışındaki üretici firmalar genellikle geniş üretim bantlarına sahip olurlar ve bu sayede tek seferde yüksek adette ürün tedariği yapabilirsiniz. Bu da tek siparişte yeterli miktarda stok getirtmenize olanak tanır. Tek seferde yüklü miktarda sipariş vermeniz, üretim maliyetlerini de daha fazla düşüreceği için ürün maliyetlerinizi de düşürebilirsiniz.

Yabancı üretici firmalar ile çalışmanın dezavantajları

Nakliyet masrafları yükselir

Yurtdışından bir firma ile çalıştığınızda, nakliye maliyetleriniz de artacaktır. Özellikle hacimli ürünleriniz varsa, uçak ya da gemi ile ürünlerin nakliyesinin yapılması gerekecektir. Bu nedenle de maliyetlerinizi düşürmek adına yüksek adette sipariş vermeniz gerekir. Bu durumda da deponuzun olması gerekecektir ve depo maliyetleriniz de bu oranda artış gösterebilir.

Tedarik süreci uzar

Uzun mesafeden ürünlerin geliyor oluşu maliyetleri etkileyeceği gibi ürünün size ulaşım sürecini de uzatacaktır. Bu nedenle de stok yenileme sürecinde, stok alt limitlerinizi yüksek tutmanız ve siparişleri önceden tahmin ederek, yeni ürün siparişlerini iyi koordine etmeniz gerekir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Gümrük sorunları yaşanabilir

Yabancı üretici firmalar ile çalışacağınız için, ürünleriniz gümrükte takılabilir ya da gümrükte bir takım sorunlar yaşanabilir. Ürünün gümrükte kalması hem ürünün değerini düşürecektir hem de sizin bu ürünleri stoklarınıza eklemenizi geciktirecektir. Gümrükteki sorunlar nedeniyle beklenmeyen maliyetler de ortaya çıkabilecektir.

Ürünleri yerinde inceleyemeyebilirsiniz

Üretici firma yurtdışında olduğu için üretim aşamasını ve üretim kalitesini görmek için bu firmayı ziyaret etmeniz zorlaşır. İlk başlarda kontrol amaçlı bu firmaları ziyaret etseniz dahi sürekli olarak bu kontrolleri yapamazsınız. Bu da ürünlerinizin kalitesini doğrudan etkileyebilir. Bu nedenle de üretim kalitesinin standart olması için belli anlaşmalar ve sözleşmeler yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin