Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları

19 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı alternatifler sunabilecekleri gibi çalışma yöntemleri ve üretim kapasiteleri de farklı olabilir. B2C modelinde bir iş yapacaksanız ve üretici firmalara ihtiyacınız bulunuyorsa, yerli ya da yabancı üreticilerle çalışmanız gerekeceği için araştırmalarınızı doğru yapmanız gerekir. Aksi taktirde tedarik ağınızda çıkan sorunlar, işinizi yapmanızı zorlaştıracaktır.

Daha önceki yazılarımızda tedarikçi firmalarla çalışırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele almıştık. Bugünkü yazımızda da yerli ve yabancı üretici firmalarla çalışmanın avantaj ve dezavantajlarına değineceğiz.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Yerli üretici firmalar ile çalışmanın avantajları

İletişim kolaylığı

Yerli üretici firmalar ile çalıştığınızda, aynı dili kullandığınız ve aynı ülke içerisinde yer aldığınız için iletişiminiz daha kolay olur. İletişimin kolay olması da doğal olarak, üretim sürecini daha yakından anlayabilmenizi ve üretim aşamasında isteklerinizi daha rahat belirtmenize de olanak tanır.

Bununla beraber aynı zaman dilimi içerisinde yer aldığınız için iletişimde saat farklılıklarından kaynaklı aksamalar da olmamış olur. Bu da iş takibini daha da kolaylaştırır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Tedarik süreci kısalır

Aynı ülke içerisinde yer almak, tedarik süresini de ciddi şekilde kısaltmaktadır. Bu da üretici firmalar ile daha hızlı bir şekilde iletişime geçerek, ürünlerinizi tedarik etmenize yardımcı olur. Yurtdışındaki firmalardan ürün tedariklerinde kargo sürelerinin artması, stok yenileme sürelerini de artıracağı için yoğun dönemlerde elinizdeki stokların tükenmesine neden olabilir.

İlgili rehber: Drop Shiping’de firmaların sıkça yaşadığı problemler

Tedarki maliyetleri daha düşüktür

Yerli üretici firmalar ile aynı ülkede yer aldığınız için kargo süreleri kısaldığı gibi kargo maliyetleri de daha düşük olacaktır. Stok yenileme sürecinde ürün tedariği yapmak istediğinizde nakliye için daha düşük ödemeler yaparsınız.

Ürünleri yerinde inceleyebilirsiniz

Yerli üretici firmalar ile çalışmanın avantajlarından biri de üretilen ürünleri yerinde inceleyebilirsiniz. Ülke içi seyahatin daha kolay olması nedeniyle, üretim yerine giderek, ürün kalitesini ve üretim sürecini yerinde inceleme şansınız olur. Bu da aldığınız ürünlerin kalitesini birinci elden görme imkanı sağlar.

Daha esnek ödeme metodlarından yararlanırsınız

Yerli firmalarla çalıştığınızda daha esnek ödeme yöntemlerini kullanabilirsiniz. Bazı yurtdışı firmalar belli ödeme metodlarını kullanmayabilir ve bu da sizin için uygun olmayabilir. Aynı zamanda döviz ile ödemeler yapmanız, üretim için ödediğiniz maliyetlerin sürekli olarak değişmesine de neden olabilir.

Yerli üretici firmalar ile çalışmanın dezavantajları

Üretim maliyetleri daha yüksek olabilir

Yerli üretici firmalarla çalıştığınızda, onların üretim maliyetleri yurtdışındaki firmalara kıyasla daha yüksek olabilir. Ham madde alımları, iş gücü maliyetleri gibi arkaplandaki giderler, ürünün üretim maliyetini artırabilir.

Üretim kapasitesi limitli olabilir

Yerli firmaların üretim kapasitesi de fabrikanın büyüklüğüne göre limitli olabilir. Belli bir talep gelmemesi durumunda, üretici firma kapasitesini artırmak istemeyecektir. Bu durumda da sürekli olarak limitli bir kapasite ile size üretim yapabilirler. Bu da satış kapasitenizi artıramamanıza neden olacağı için şirketinizin büyüyememesine neden olabilir.

Tek bir üreticiye bağlı kalmak tedarik sorunlarına neden olabilir

Tek bir yerli üreti firma ile çalışmak ve ona bağlı olmak, tedarik sorunları da oluşturabilir. Tek bir firma ile çalıştığınızda, bu firma herhangi bir aksaklık yaşadığında doğrudan bu durum size de yansıyacaktır. Üretimin yavaşlaması ya da durması, yeni ürün tedarik edememenize neden olacağı için sizin işiniz de bu durumdan doğrudan etkilenir.

Yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantajları

Yerli üretime kıyasla maliyetler daha düşüktür

Yabancı üretici firmalar, iş gücü ve üretim bandı konusunda yerli firmalara kıyasla daha düşük maliyetlerle ürünlerinizi üretebilirler. İş gücünün ucuz olması, üretim bandının geniş olması daha yüksek kapasitede ürünü, daha düşük maliyetlerle tedarik etmenize olanak tanır.

Daha çok alternatifiniz olabilir

Üretim için birden fazla alternatifiniz de olabilir. Yurtdışında ürünlerinizi üretebilecek birden fazla üretici bulma şansınız daha yüksektir. Bu sayede farklı üreticilerden ürün tedarikleri yapabileceğiniz için bir firmayla sorun yaşasanız dahi stoklarınızı sürekli olarak yenileme şansınız olur.

Yurtdışında üretici bulmak nispeten kolaydır

İstediğiniz kalitede istediğiniz ürünlerin üretimini yapabilecek firmaları bulmak, yurtdışında daha kolaydır. Birçok üretici firma, farklı pazaryerleri ya da platformlarda kendilerini duyurdukları için ya da reklamlarla kendilerini öne çıkardıkları için internet üzerinden bu firmalara kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Yüksek adette üretim yaptırabilirsiniz

Yurtdışındaki üretici firmalar genellikle geniş üretim bantlarına sahip olurlar ve bu sayede tek seferde yüksek adette ürün tedariği yapabilirsiniz. Bu da tek siparişte yeterli miktarda stok getirtmenize olanak tanır. Tek seferde yüklü miktarda sipariş vermeniz, üretim maliyetlerini de daha fazla düşüreceği için ürün maliyetlerinizi de düşürebilirsiniz.

Yabancı üretici firmalar ile çalışmanın dezavantajları

Nakliyet masrafları yükselir

Yurtdışından bir firma ile çalıştığınızda, nakliye maliyetleriniz de artacaktır. Özellikle hacimli ürünleriniz varsa, uçak ya da gemi ile ürünlerin nakliyesinin yapılması gerekecektir. Bu nedenle de maliyetlerinizi düşürmek adına yüksek adette sipariş vermeniz gerekir. Bu durumda da deponuzun olması gerekecektir ve depo maliyetleriniz de bu oranda artış gösterebilir.

Tedarik süreci uzar

Uzun mesafeden ürünlerin geliyor oluşu maliyetleri etkileyeceği gibi ürünün size ulaşım sürecini de uzatacaktır. Bu nedenle de stok yenileme sürecinde, stok alt limitlerinizi yüksek tutmanız ve siparişleri önceden tahmin ederek, yeni ürün siparişlerini iyi koordine etmeniz gerekir.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Gümrük sorunları yaşanabilir

Yabancı üretici firmalar ile çalışacağınız için, ürünleriniz gümrükte takılabilir ya da gümrükte bir takım sorunlar yaşanabilir. Ürünün gümrükte kalması hem ürünün değerini düşürecektir hem de sizin bu ürünleri stoklarınıza eklemenizi geciktirecektir. Gümrükteki sorunlar nedeniyle beklenmeyen maliyetler de ortaya çıkabilecektir.

Ürünleri yerinde inceleyemeyebilirsiniz

Üretici firma yurtdışında olduğu için üretim aşamasını ve üretim kalitesini görmek için bu firmayı ziyaret etmeniz zorlaşır. İlk başlarda kontrol amaçlı bu firmaları ziyaret etseniz dahi sürekli olarak bu kontrolleri yapamazsınız. Bu da ürünlerinizin kalitesini doğrudan etkileyebilir. Bu nedenle de üretim kalitesinin standart olması için belli anlaşmalar ve sözleşmeler yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan