Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından farklı olarak da dikkat edilmesi gereken unsurlar ortaya çıkmakta. Bunun yanı sıra kargo firma seçimi, ürün paketlenmesi gibi konularda da bazı konuların üzerinde durmakta fayda var. İlgili rehber: Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

Uluslararası lojistik yönetimi ipuçları

Doğru kargo firmaları ile çalışmak

Yurtdışına gönderim yaptığınızda, doğru kargo firmalarını seçmeniz bir hayli önemli. Hem ücret hem gönderim kalitesi hem de süre gibi konuları göz önünde bulundurmanız gerekir. Her firma uluslararası lojistik hizmeti vermediği gibi her firmanın sunduğu hizmetler de aynı değildir. Bu sebeple de kendi firmanız için uygun koşulları sağlayan kargo firması ya da firmaları ile anlaşarak, lojistik yönetiminizi bu şekilde sağlamanız ilk adımınız olacaktır.

Kargo gönderim fiyatları

Kargo gönderim ücretlerini etkileyen birçok faktör bulunmakta. Bu faktörleri şöyle sıralayabiliriz:
  • Kargonun hangi ülkeden gönderildiği
  • Hangi ülkeye gönderileceği
  • Kargo türü
  • Kargonun desi bilgilerli (Ağırlık, boy vb)
Ürünlerinizi sattığınız ülkeye ve ürünlerinizin türleri ile desi bilgilerine göre kargo firmalarının size sunacağı fiyatlar da değişecektir. Burada standart fiyatlar haricinde, kargo firmaları ile anlaşma yaptığınızda bu koşulları yerine getirdiğinizde daha uygun ücretlerle de kargo gönderimi yapmanız mümkün.

Hangi ülkere satış yapacağınızı belirleyin

Eğer yurtdışı satışlarına yeni başlıyorsanız, öncelikli olarak test pazarlarıyla işe başlamanız daha etkili olacaktır. Dünya geneline gönderim yapmaya başlamak ilk etapta sizi bir hayli zor olabilir. Uluslararası lojistik yönetimi sırasında çok fazla tecrübeniz bulunmuyorsa, olası sorunlara karşı nasıl bir yaklaşımınız olacağı konusunda da sıkıntılar çekebilirsiniz. Bu sebeple de test pazarları üzerinde denemeler yapmak ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacak. Test pazarları üzerinde uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili stratejilerinizi geliştirip, bu konu üzerinde bir tecrübe edindikten sonra, farklı ülkere de açılmaya başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Uluslararası kargo gönderilerindeki kısıtlamaları öğrenin

Her ürün her ülkeye aynı şekilde giremediği gibi bazı ürün gruplarında da ülkeler kısıtlamalar getirmiş olabilir. Bu kısıtlamaları da öğrenmenizde de fayda var. Ürünlerin gümrükte takılmasının yanı sıra kısıtlama dahilindeki ürünleri ülkeye sokmaya çalışmaktan dolayı yasal sorunlar da yaşayabilirsiniz.

Vergilere dikkat edin

Her ülkenin gümrük yasaları farklılık göstermektedir. Bu sebeplede gümrükten geçen ürünlerde uygulanan vergi oranları da değişiklik göstermektedir. Gönderdiğiniz ürünlere göre vergi uygulamaları farklı olabileceği gibi gümrükten ürün geçişlerinde farklı alt limitler olabilir. Bunlar da farklılık ülkere göre farklılık gösterecektir.

Paketlemeye ekstra önem verin

Uluslararası lojistik yönetimi yaparken ürün paketlemeye de ekstra özen göstermeniz gerekecektir. Gönderim yapacağınız ülkenin mesafesine göre, ürün paketinin dayanıklılığının değişmesi gerekebilir. Birçok gönderi tek bir vesait ile gönderilmediği için transfer sürecinde de ürün paketlerinizin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşması gerekmektedir. Bu sebeple de malzeme seçiminde kaliteli ürünlere yönelmeniz ve uzun mesafede hasar görmeyecek paket veya kutu tasarımlarına geçmeniz de bir hayli önemli.

Kutu ağırlı ve ürün adedi

Yazının başında da değindiğimiz gibi kutu ağırlıği ve boyutu kargo gönderim ücretlerini değiştiren faktörler arasında. Desiyi düşürmek için kargo paketlerinizi daha kompakt yapma yolunda ilerlemeniz de daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Yurtdışı gönderileri için farklı kutu tasarımlarına da yönelmek burada bir alternatif olarak öne çıkıyor. Birden fazla ürün gönderilerinde de gönderi ücretini daha düşük tutmak için tek bir kutu veya paket içerisinde ürünleri göndermeye özen göstermelisiniz. Birden fazla kutu gönderimi yaptığınızda herbir ürün için ayır bir kargo gönderim ücreti ödemiş olacağınız için ürün paketleme sürecinde aynı adres ve kişiye giden birden fazla ürünü tek bir kutu içerisinde göndermek uluslararası lojistik yönetimi sürecinde üzerinde durmanız gerekenlerden biri. İlgili rehber: Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

Gönderilerinizi sigortalatın

Uluslararası lojistik yönetimi yaparken, yurtdışı gönderilerinizi sigortalatmanız da önemlidir. Kargo maliyetlerinizi artırıyor olsa da teslimat süreci içerisiden herhangi bir sebepten dolayı ürününüz zarar görebilir. Doğal afetler, kargo firmaları tarafından yaşanan aksaklıklar gibi farklı koşullar nedeniyle ürününüzün zarar görmesi durumunda bu masrafınızın karşılığını alabilmek için de ürünlerinizi sigortalattırarak göndermeniz de yarar vardır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin