Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından farklı olarak da dikkat edilmesi gereken unsurlar ortaya çıkmakta. Bunun yanı sıra kargo firma seçimi, ürün paketlenmesi gibi konularda da bazı konuların üzerinde durmakta fayda var. İlgili rehber: Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

Uluslararası lojistik yönetimi ipuçları

Doğru kargo firmaları ile çalışmak

Yurtdışına gönderim yaptığınızda, doğru kargo firmalarını seçmeniz bir hayli önemli. Hem ücret hem gönderim kalitesi hem de süre gibi konuları göz önünde bulundurmanız gerekir. Her firma uluslararası lojistik hizmeti vermediği gibi her firmanın sunduğu hizmetler de aynı değildir. Bu sebeple de kendi firmanız için uygun koşulları sağlayan kargo firması ya da firmaları ile anlaşarak, lojistik yönetiminizi bu şekilde sağlamanız ilk adımınız olacaktır.

Kargo gönderim fiyatları

Kargo gönderim ücretlerini etkileyen birçok faktör bulunmakta. Bu faktörleri şöyle sıralayabiliriz:
  • Kargonun hangi ülkeden gönderildiği
  • Hangi ülkeye gönderileceği
  • Kargo türü
  • Kargonun desi bilgilerli (Ağırlık, boy vb)
Ürünlerinizi sattığınız ülkeye ve ürünlerinizin türleri ile desi bilgilerine göre kargo firmalarının size sunacağı fiyatlar da değişecektir. Burada standart fiyatlar haricinde, kargo firmaları ile anlaşma yaptığınızda bu koşulları yerine getirdiğinizde daha uygun ücretlerle de kargo gönderimi yapmanız mümkün.

Hangi ülkere satış yapacağınızı belirleyin

Eğer yurtdışı satışlarına yeni başlıyorsanız, öncelikli olarak test pazarlarıyla işe başlamanız daha etkili olacaktır. Dünya geneline gönderim yapmaya başlamak ilk etapta sizi bir hayli zor olabilir. Uluslararası lojistik yönetimi sırasında çok fazla tecrübeniz bulunmuyorsa, olası sorunlara karşı nasıl bir yaklaşımınız olacağı konusunda da sıkıntılar çekebilirsiniz. Bu sebeple de test pazarları üzerinde denemeler yapmak ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacak. Test pazarları üzerinde uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili stratejilerinizi geliştirip, bu konu üzerinde bir tecrübe edindikten sonra, farklı ülkere de açılmaya başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Uluslararası kargo gönderilerindeki kısıtlamaları öğrenin

Her ürün her ülkeye aynı şekilde giremediği gibi bazı ürün gruplarında da ülkeler kısıtlamalar getirmiş olabilir. Bu kısıtlamaları da öğrenmenizde de fayda var. Ürünlerin gümrükte takılmasının yanı sıra kısıtlama dahilindeki ürünleri ülkeye sokmaya çalışmaktan dolayı yasal sorunlar da yaşayabilirsiniz.

Vergilere dikkat edin

Her ülkenin gümrük yasaları farklılık göstermektedir. Bu sebeplede gümrükten geçen ürünlerde uygulanan vergi oranları da değişiklik göstermektedir. Gönderdiğiniz ürünlere göre vergi uygulamaları farklı olabileceği gibi gümrükten ürün geçişlerinde farklı alt limitler olabilir. Bunlar da farklılık ülkere göre farklılık gösterecektir.

Paketlemeye ekstra önem verin

Uluslararası lojistik yönetimi yaparken ürün paketlemeye de ekstra özen göstermeniz gerekecektir. Gönderim yapacağınız ülkenin mesafesine göre, ürün paketinin dayanıklılığının değişmesi gerekebilir. Birçok gönderi tek bir vesait ile gönderilmediği için transfer sürecinde de ürün paketlerinizin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşması gerekmektedir. Bu sebeple de malzeme seçiminde kaliteli ürünlere yönelmeniz ve uzun mesafede hasar görmeyecek paket veya kutu tasarımlarına geçmeniz de bir hayli önemli.

Kutu ağırlı ve ürün adedi

Yazının başında da değindiğimiz gibi kutu ağırlıği ve boyutu kargo gönderim ücretlerini değiştiren faktörler arasında. Desiyi düşürmek için kargo paketlerinizi daha kompakt yapma yolunda ilerlemeniz de daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Yurtdışı gönderileri için farklı kutu tasarımlarına da yönelmek burada bir alternatif olarak öne çıkıyor. Birden fazla ürün gönderilerinde de gönderi ücretini daha düşük tutmak için tek bir kutu veya paket içerisinde ürünleri göndermeye özen göstermelisiniz. Birden fazla kutu gönderimi yaptığınızda herbir ürün için ayır bir kargo gönderim ücreti ödemiş olacağınız için ürün paketleme sürecinde aynı adres ve kişiye giden birden fazla ürünü tek bir kutu içerisinde göndermek uluslararası lojistik yönetimi sürecinde üzerinde durmanız gerekenlerden biri. İlgili rehber: Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

Gönderilerinizi sigortalatın

Uluslararası lojistik yönetimi yaparken, yurtdışı gönderilerinizi sigortalatmanız da önemlidir. Kargo maliyetlerinizi artırıyor olsa da teslimat süreci içerisiden herhangi bir sebepten dolayı ürününüz zarar görebilir. Doğal afetler, kargo firmaları tarafından yaşanan aksaklıklar gibi farklı koşullar nedeniyle ürününüzün zarar görmesi durumunda bu masrafınızın karşılığını alabilmek için de ürünlerinizi sigortalattırarak göndermeniz de yarar vardır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
E-ticaret sektörü, hem satıcılara hem de alıcılara onlarca avantaj sağlar. Bu karşılıklı memnuniyet ve “win - win” durumu, e-ticaret sektörünün bu denli hızlı büyümesinin en önemli sebeplerinden biridir. Çünkü sadece...
10 Kasım 2021
Markethinkers
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın