Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından farklı olarak da dikkat edilmesi gereken unsurlar ortaya çıkmakta. Bunun yanı sıra kargo firma seçimi, ürün paketlenmesi gibi konularda da bazı konuların üzerinde durmakta fayda var. İlgili rehber: Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

Uluslararası lojistik yönetimi ipuçları

Doğru kargo firmaları ile çalışmak

Yurtdışına gönderim yaptığınızda, doğru kargo firmalarını seçmeniz bir hayli önemli. Hem ücret hem gönderim kalitesi hem de süre gibi konuları göz önünde bulundurmanız gerekir. Her firma uluslararası lojistik hizmeti vermediği gibi her firmanın sunduğu hizmetler de aynı değildir. Bu sebeple de kendi firmanız için uygun koşulları sağlayan kargo firması ya da firmaları ile anlaşarak, lojistik yönetiminizi bu şekilde sağlamanız ilk adımınız olacaktır.

Kargo gönderim fiyatları

Kargo gönderim ücretlerini etkileyen birçok faktör bulunmakta. Bu faktörleri şöyle sıralayabiliriz:
  • Kargonun hangi ülkeden gönderildiği
  • Hangi ülkeye gönderileceği
  • Kargo türü
  • Kargonun desi bilgilerli (Ağırlık, boy vb)
Ürünlerinizi sattığınız ülkeye ve ürünlerinizin türleri ile desi bilgilerine göre kargo firmalarının size sunacağı fiyatlar da değişecektir. Burada standart fiyatlar haricinde, kargo firmaları ile anlaşma yaptığınızda bu koşulları yerine getirdiğinizde daha uygun ücretlerle de kargo gönderimi yapmanız mümkün.

Hangi ülkere satış yapacağınızı belirleyin

Eğer yurtdışı satışlarına yeni başlıyorsanız, öncelikli olarak test pazarlarıyla işe başlamanız daha etkili olacaktır. Dünya geneline gönderim yapmaya başlamak ilk etapta sizi bir hayli zor olabilir. Uluslararası lojistik yönetimi sırasında çok fazla tecrübeniz bulunmuyorsa, olası sorunlara karşı nasıl bir yaklaşımınız olacağı konusunda da sıkıntılar çekebilirsiniz. Bu sebeple de test pazarları üzerinde denemeler yapmak ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacak. Test pazarları üzerinde uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili stratejilerinizi geliştirip, bu konu üzerinde bir tecrübe edindikten sonra, farklı ülkere de açılmaya başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Uluslararası kargo gönderilerindeki kısıtlamaları öğrenin

Her ürün her ülkeye aynı şekilde giremediği gibi bazı ürün gruplarında da ülkeler kısıtlamalar getirmiş olabilir. Bu kısıtlamaları da öğrenmenizde de fayda var. Ürünlerin gümrükte takılmasının yanı sıra kısıtlama dahilindeki ürünleri ülkeye sokmaya çalışmaktan dolayı yasal sorunlar da yaşayabilirsiniz.

Vergilere dikkat edin

Her ülkenin gümrük yasaları farklılık göstermektedir. Bu sebeplede gümrükten geçen ürünlerde uygulanan vergi oranları da değişiklik göstermektedir. Gönderdiğiniz ürünlere göre vergi uygulamaları farklı olabileceği gibi gümrükten ürün geçişlerinde farklı alt limitler olabilir. Bunlar da farklılık ülkere göre farklılık gösterecektir.

Paketlemeye ekstra önem verin

Uluslararası lojistik yönetimi yaparken ürün paketlemeye de ekstra özen göstermeniz gerekecektir. Gönderim yapacağınız ülkenin mesafesine göre, ürün paketinin dayanıklılığının değişmesi gerekebilir. Birçok gönderi tek bir vesait ile gönderilmediği için transfer sürecinde de ürün paketlerinizin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşması gerekmektedir. Bu sebeple de malzeme seçiminde kaliteli ürünlere yönelmeniz ve uzun mesafede hasar görmeyecek paket veya kutu tasarımlarına geçmeniz de bir hayli önemli.

Kutu ağırlı ve ürün adedi

Yazının başında da değindiğimiz gibi kutu ağırlıği ve boyutu kargo gönderim ücretlerini değiştiren faktörler arasında. Desiyi düşürmek için kargo paketlerinizi daha kompakt yapma yolunda ilerlemeniz de daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Yurtdışı gönderileri için farklı kutu tasarımlarına da yönelmek burada bir alternatif olarak öne çıkıyor. Birden fazla ürün gönderilerinde de gönderi ücretini daha düşük tutmak için tek bir kutu veya paket içerisinde ürünleri göndermeye özen göstermelisiniz. Birden fazla kutu gönderimi yaptığınızda herbir ürün için ayır bir kargo gönderim ücreti ödemiş olacağınız için ürün paketleme sürecinde aynı adres ve kişiye giden birden fazla ürünü tek bir kutu içerisinde göndermek uluslararası lojistik yönetimi sürecinde üzerinde durmanız gerekenlerden biri. İlgili rehber: Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

Gönderilerinizi sigortalatın

Uluslararası lojistik yönetimi yaparken, yurtdışı gönderilerinizi sigortalatmanız da önemlidir. Kargo maliyetlerinizi artırıyor olsa da teslimat süreci içerisiden herhangi bir sebepten dolayı ürününüz zarar görebilir. Doğal afetler, kargo firmaları tarafından yaşanan aksaklıklar gibi farklı koşullar nedeniyle ürününüzün zarar görmesi durumunda bu masrafınızın karşılığını alabilmek için de ürünlerinizi sigortalattırarak göndermeniz de yarar vardır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Magento E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan