Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler

17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından farklı olarak da dikkat edilmesi gereken unsurlar ortaya çıkmakta. Bunun yanı sıra kargo firma seçimi, ürün paketlenmesi gibi konularda da bazı konuların üzerinde durmakta fayda var. İlgili rehber: Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

Uluslararası lojistik yönetimi ipuçları

Doğru kargo firmaları ile çalışmak

Yurtdışına gönderim yaptığınızda, doğru kargo firmalarını seçmeniz bir hayli önemli. Hem ücret hem gönderim kalitesi hem de süre gibi konuları göz önünde bulundurmanız gerekir. Her firma uluslararası lojistik hizmeti vermediği gibi her firmanın sunduğu hizmetler de aynı değildir. Bu sebeple de kendi firmanız için uygun koşulları sağlayan kargo firması ya da firmaları ile anlaşarak, lojistik yönetiminizi bu şekilde sağlamanız ilk adımınız olacaktır.

Kargo gönderim fiyatları

Kargo gönderim ücretlerini etkileyen birçok faktör bulunmakta. Bu faktörleri şöyle sıralayabiliriz:
  • Kargonun hangi ülkeden gönderildiği
  • Hangi ülkeye gönderileceği
  • Kargo türü
  • Kargonun desi bilgilerli (Ağırlık, boy vb)
Ürünlerinizi sattığınız ülkeye ve ürünlerinizin türleri ile desi bilgilerine göre kargo firmalarının size sunacağı fiyatlar da değişecektir. Burada standart fiyatlar haricinde, kargo firmaları ile anlaşma yaptığınızda bu koşulları yerine getirdiğinizde daha uygun ücretlerle de kargo gönderimi yapmanız mümkün.

Hangi ülkere satış yapacağınızı belirleyin

Eğer yurtdışı satışlarına yeni başlıyorsanız, öncelikli olarak test pazarlarıyla işe başlamanız daha etkili olacaktır. Dünya geneline gönderim yapmaya başlamak ilk etapta sizi bir hayli zor olabilir. Uluslararası lojistik yönetimi sırasında çok fazla tecrübeniz bulunmuyorsa, olası sorunlara karşı nasıl bir yaklaşımınız olacağı konusunda da sıkıntılar çekebilirsiniz. Bu sebeple de test pazarları üzerinde denemeler yapmak ilk etapta daha doğru bir yaklaşım olacak. Test pazarları üzerinde uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili stratejilerinizi geliştirip, bu konu üzerinde bir tecrübe edindikten sonra, farklı ülkere de açılmaya başlayabilirsiniz. İlgili rehber: Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Uluslararası kargo gönderilerindeki kısıtlamaları öğrenin

Her ürün her ülkeye aynı şekilde giremediği gibi bazı ürün gruplarında da ülkeler kısıtlamalar getirmiş olabilir. Bu kısıtlamaları da öğrenmenizde de fayda var. Ürünlerin gümrükte takılmasının yanı sıra kısıtlama dahilindeki ürünleri ülkeye sokmaya çalışmaktan dolayı yasal sorunlar da yaşayabilirsiniz.

Vergilere dikkat edin

Her ülkenin gümrük yasaları farklılık göstermektedir. Bu sebeplede gümrükten geçen ürünlerde uygulanan vergi oranları da değişiklik göstermektedir. Gönderdiğiniz ürünlere göre vergi uygulamaları farklı olabileceği gibi gümrükten ürün geçişlerinde farklı alt limitler olabilir. Bunlar da farklılık ülkere göre farklılık gösterecektir.

Paketlemeye ekstra önem verin

Uluslararası lojistik yönetimi yaparken ürün paketlemeye de ekstra özen göstermeniz gerekecektir. Gönderim yapacağınız ülkenin mesafesine göre, ürün paketinin dayanıklılığının değişmesi gerekebilir. Birçok gönderi tek bir vesait ile gönderilmediği için transfer sürecinde de ürün paketlerinizin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşması gerekmektedir. Bu sebeple de malzeme seçiminde kaliteli ürünlere yönelmeniz ve uzun mesafede hasar görmeyecek paket veya kutu tasarımlarına geçmeniz de bir hayli önemli.

Kutu ağırlı ve ürün adedi

Yazının başında da değindiğimiz gibi kutu ağırlıği ve boyutu kargo gönderim ücretlerini değiştiren faktörler arasında. Desiyi düşürmek için kargo paketlerinizi daha kompakt yapma yolunda ilerlemeniz de daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Yurtdışı gönderileri için farklı kutu tasarımlarına da yönelmek burada bir alternatif olarak öne çıkıyor. Birden fazla ürün gönderilerinde de gönderi ücretini daha düşük tutmak için tek bir kutu veya paket içerisinde ürünleri göndermeye özen göstermelisiniz. Birden fazla kutu gönderimi yaptığınızda herbir ürün için ayır bir kargo gönderim ücreti ödemiş olacağınız için ürün paketleme sürecinde aynı adres ve kişiye giden birden fazla ürünü tek bir kutu içerisinde göndermek uluslararası lojistik yönetimi sürecinde üzerinde durmanız gerekenlerden biri. İlgili rehber: Yurtdışına satış yapmadan önce yapmanız ve bilmeniz gerekenler

Gönderilerinizi sigortalatın

Uluslararası lojistik yönetimi yaparken, yurtdışı gönderilerinizi sigortalatmanız da önemlidir. Kargo maliyetlerinizi artırıyor olsa da teslimat süreci içerisiden herhangi bir sebepten dolayı ürününüz zarar görebilir. Doğal afetler, kargo firmaları tarafından yaşanan aksaklıklar gibi farklı koşullar nedeniyle ürününüzün zarar görmesi durumunda bu masrafınızın karşılığını alabilmek için de ürünlerinizi sigortalattırarak göndermeniz de yarar vardır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan