Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları

30 Ekim 2020
Ferad Osman Sali
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler sayesinde, yeni kitlelere ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir, takipçi sayınızı artırabilir, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Tabii ki günümüzde ücretli reklamlar, daha hızlı bir şekilde bu sonuçları almanıza yardımcı olmaktadır; ancak yeni başlıyorsanız ve yeterli bütçeniz bulunmuyorsa bu rehberimizde bahsedeceğimiz ücretsiz tanıtım çalışmalarından da yararlanabilirsiniz.

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğinzi tanıtım çalışmaları

SEO çalışmalarına odaklanın

E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmalarına odaklanarak, organik yollardan web sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz. SEO çalışmaları için bir profesyonelden destek alabileceğiniz gibi kendiniz de bu çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Google optimizasyon neden önemli?

Profesyonellerle çalışmak size çok daha yardımcı olacaktır; ancak yeterli bütçeniz yoksa temeli öğrenerek, arama motorlarında ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğine dair bilgi edinebilirsiniz. Bu sayede de sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirerek, arama sorguları üzerinden trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına odaklanın

Ücretsiz reklam çalışmalarınızdan biri de içerik pazarlama olacaktır. E-ticaret sitenizde ve sosyal ağlarda düzenli olarak içerik üretmeniz, internet üzerinde markanızla ilgili daha fazla içeriğin oluşmasını sağlayacaktır. Hem e-ticaret sitenizi ziyaret edenlere hem de sosyal medyada sizi takip edenlere yönelik içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Blog yazıları hazırlamak, sosyal medya için görsel veya video içerikler oluşturmak, düzenli olarak kullanıcılara bir içerik sunmanızı sağlar. Sosyal ağlarda bu içerikleri doğru şekilde kullandığınızda da yeni kitlelere ulaşma şansınız olur. Hashtag kullanımı, takipçilerle etkileşime geçmek bu süreçte içeriklerinizin farklı kitlelere ulaşmasına da yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sosyal medya pazarlama

Ücretsiz reklam yapabileceğiniz alanlardan biri de sosyal medyadır. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak bir geri dönüşüm elde edebilirsiniz. Bunun için de sosyal medya yönetiminizi iyi bir şekilde yapmanız ve sosyal ağlara özel içerikler üretmeniz gerekir.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Sosyal medya içerik planınızı oluştururken, eğlenceli ve bilgilendirici içeriklerin yanı sıra ürün tanıtımları ve ürünlerin özelliklerini gösteren ve kampanya tanıtımları yaptığınız içerikleri de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Sosyal ağlarda sürekli olarak aktif olmanız ve düzenli içerik paylaşımları yapmanız ücretsiz reklam çalışmalarınızda size geri dönüşüm sağlayacaktır. Bu noktada takipçilerinizle etkileşim içerisinde olmanız ve onlara sosyal ağlar üzerinden kaliteli bir müşteri desteği sunmanız da alacağınız geri dönüşümlerin kalitesini artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Konuk yazarlık yapın

Sektörünüzle ilgili olabilecek dijital yayınlar üzerinde konuk yazarlık yaparak da markanızı tanıtabilirsiniz. Farklı yayınlar üzerinde kendi tecrübelerinizi ve bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Bu yayınların hedef kitlelerine kendi işleriniz ve markanızla bilgiler sunabilir; aynı zamanda da bu siteler üzerinden kendi sitenize de trafik çekebilirsiniz.

Youtube videoları hazırlayın

Ücretsiz reklam çalışmalarında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de video pazarlamadır. Youtube üzerinde bir içerik planı oluşturmanız ve düzenli olarak bu platforma videolar yüklemeniz de yeni kitlelere ulaşmanızı ve markanızı tanıtmanızı sağlar. Markanızla ilgili bilgilendirici içeriklerin yanı sıra kutu açılımı, ürün tanıtımı, ürün özelliklerinin detaylı anlatımı, bilgilendirici ve eğlendirici video içerikler üreterek Youtube’da da bir takipçi kitlesi oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

Youtube, ikinci en büyük arama motoru olma özelliğine sahip olduğu için doğru SEO çalışmaları ve içerik konularıyla Youtube üzerinden de videolarınız trafik çekme şansınız vardır. Youtube kanalınızı e-ticaret sitenizle ilişkilendirerek, videolarınızdan doğrudan e-ticaret sitenize trafik de çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Basın bültenlerinden yararlanın

Her dijital yayın olmasa da, bazı sektörel yayınlar ücretsiz olarak da firmalardan gelen basın bültenlerini de yayınlamaktadırlar. Bu tür dijital yayınları araştırarak basın bültenlerinizi bu yayınlara gönderebilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları, başarılar, kilometre taşları ya da doğrudan marka tanıtımıyla ilgili basın bültenleri yazarak, bu yayıncıların kitlelerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Basın bülteninizde marka ve ürünlerizi etkili bir şekilde tanıtmanın yanı sıra herbir yayıncıya özel içerik hazırlamanız da içeriklerinizi daha kişiselleştirerek, ilgi çekici hale getirir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, birçok faaliyetin eş zamanlı olarak devam ettiği bir süreçtir. İnternet üzerinden yapılan satışların muhasebeleştirilmesi ve faturalandırılması da bu adımların en önemlilerinden biridir. Pek çok farklı kural...
4 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret...
17 Kasım 2021
Savaş Çetinkaya
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Ferad Osman Sali
E-Ticaret İşletmelerinde KDV Oranları ve Uygulamaları
E-Ticaret İşletmelerinde KDV Oranları ve Uygulamaları
E-ticaret dünyasına adım atmayı planlayanlar için birçok konunun dikkate alınması gerekmektedir. Bu konulardan biri de vergilendirmedir. E-ticarette vergilendirme, çeşitli biçimlerde uygulanabilir ve genel olarak aşağıdaki gibi...
19 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Ferad Osman Sali