Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları

30 Ekim 2020
Sinan Oypan

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler sayesinde, yeni kitlelere ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir, takipçi sayınızı artırabilir, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Tabii ki günümüzde ücretli reklamlar, daha hızlı bir şekilde bu sonuçları almanıza yardımcı olmaktadır; ancak yeni başlıyorsanız ve yeterli bütçeniz bulunmuyorsa bu rehberimizde bahsedeceğimiz ücretsiz tanıtım çalışmalarından da yararlanabilirsiniz.

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğinzi tanıtım çalışmaları

SEO çalışmalarına odaklanın

E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmalarına odaklanarak, organik yollardan web sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz. SEO çalışmaları için bir profesyonelden destek alabileceğiniz gibi kendiniz de bu çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Google optimizasyon neden önemli?

Profesyonellerle çalışmak size çok daha yardımcı olacaktır; ancak yeterli bütçeniz yoksa temeli öğrenerek, arama motorlarında ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğine dair bilgi edinebilirsiniz. Bu sayede de sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirerek, arama sorguları üzerinden trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına odaklanın

Ücretsiz reklam çalışmalarınızdan biri de içerik pazarlama olacaktır. E-ticaret sitenizde ve sosyal ağlarda düzenli olarak içerik üretmeniz, internet üzerinde markanızla ilgili daha fazla içeriğin oluşmasını sağlayacaktır. Hem e-ticaret sitenizi ziyaret edenlere hem de sosyal medyada sizi takip edenlere yönelik içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Blog yazıları hazırlamak, sosyal medya için görsel veya video içerikler oluşturmak, düzenli olarak kullanıcılara bir içerik sunmanızı sağlar. Sosyal ağlarda bu içerikleri doğru şekilde kullandığınızda da yeni kitlelere ulaşma şansınız olur. Hashtag kullanımı, takipçilerle etkileşime geçmek bu süreçte içeriklerinizin farklı kitlelere ulaşmasına da yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sosyal medya pazarlama

Ücretsiz reklam yapabileceğiniz alanlardan biri de sosyal medyadır. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak bir geri dönüşüm elde edebilirsiniz. Bunun için de sosyal medya yönetiminizi iyi bir şekilde yapmanız ve sosyal ağlara özel içerikler üretmeniz gerekir.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Sosyal medya içerik planınızı oluştururken, eğlenceli ve bilgilendirici içeriklerin yanı sıra ürün tanıtımları ve ürünlerin özelliklerini gösteren ve kampanya tanıtımları yaptığınız içerikleri de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Sosyal ağlarda sürekli olarak aktif olmanız ve düzenli içerik paylaşımları yapmanız ücretsiz reklam çalışmalarınızda size geri dönüşüm sağlayacaktır. Bu noktada takipçilerinizle etkileşim içerisinde olmanız ve onlara sosyal ağlar üzerinden kaliteli bir müşteri desteği sunmanız da alacağınız geri dönüşümlerin kalitesini artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Konuk yazarlık yapın

Sektörünüzle ilgili olabilecek dijital yayınlar üzerinde konuk yazarlık yaparak da markanızı tanıtabilirsiniz. Farklı yayınlar üzerinde kendi tecrübelerinizi ve bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Bu yayınların hedef kitlelerine kendi işleriniz ve markanızla bilgiler sunabilir; aynı zamanda da bu siteler üzerinden kendi sitenize de trafik çekebilirsiniz.

Youtube videoları hazırlayın

Ücretsiz reklam çalışmalarında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de video pazarlamadır. Youtube üzerinde bir içerik planı oluşturmanız ve düzenli olarak bu platforma videolar yüklemeniz de yeni kitlelere ulaşmanızı ve markanızı tanıtmanızı sağlar. Markanızla ilgili bilgilendirici içeriklerin yanı sıra kutu açılımı, ürün tanıtımı, ürün özelliklerinin detaylı anlatımı, bilgilendirici ve eğlendirici video içerikler üreterek Youtube’da da bir takipçi kitlesi oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

Youtube, ikinci en büyük arama motoru olma özelliğine sahip olduğu için doğru SEO çalışmaları ve içerik konularıyla Youtube üzerinden de videolarınız trafik çekme şansınız vardır. Youtube kanalınızı e-ticaret sitenizle ilişkilendirerek, videolarınızdan doğrudan e-ticaret sitenize trafik de çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Basın bültenlerinden yararlanın

Her dijital yayın olmasa da, bazı sektörel yayınlar ücretsiz olarak da firmalardan gelen basın bültenlerini de yayınlamaktadırlar. Bu tür dijital yayınları araştırarak basın bültenlerinizi bu yayınlara gönderebilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları, başarılar, kilometre taşları ya da doğrudan marka tanıtımıyla ilgili basın bültenleri yazarak, bu yayıncıların kitlelerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Basın bülteninizde marka ve ürünlerizi etkili bir şekilde tanıtmanın yanı sıra herbir yayıncıya özel içerik hazırlamanız da içeriklerinizi daha kişiselleştirerek, ilgi çekici hale getirir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan