Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları

30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler sayesinde, yeni kitlelere ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir, takipçi sayınızı artırabilir, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Tabii ki günümüzde ücretli reklamlar, daha hızlı bir şekilde bu sonuçları almanıza yardımcı olmaktadır; ancak yeni başlıyorsanız ve yeterli bütçeniz bulunmuyorsa bu rehberimizde bahsedeceğimiz ücretsiz tanıtım çalışmalarından da yararlanabilirsiniz.

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğinzi tanıtım çalışmaları

SEO çalışmalarına odaklanın

E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmalarına odaklanarak, organik yollardan web sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz. SEO çalışmaları için bir profesyonelden destek alabileceğiniz gibi kendiniz de bu çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Google optimizasyon neden önemli?

Profesyonellerle çalışmak size çok daha yardımcı olacaktır; ancak yeterli bütçeniz yoksa temeli öğrenerek, arama motorlarında ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğine dair bilgi edinebilirsiniz. Bu sayede de sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirerek, arama sorguları üzerinden trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına odaklanın

Ücretsiz reklam çalışmalarınızdan biri de içerik pazarlama olacaktır. E-ticaret sitenizde ve sosyal ağlarda düzenli olarak içerik üretmeniz, internet üzerinde markanızla ilgili daha fazla içeriğin oluşmasını sağlayacaktır. Hem e-ticaret sitenizi ziyaret edenlere hem de sosyal medyada sizi takip edenlere yönelik içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Blog yazıları hazırlamak, sosyal medya için görsel veya video içerikler oluşturmak, düzenli olarak kullanıcılara bir içerik sunmanızı sağlar. Sosyal ağlarda bu içerikleri doğru şekilde kullandığınızda da yeni kitlelere ulaşma şansınız olur. Hashtag kullanımı, takipçilerle etkileşime geçmek bu süreçte içeriklerinizin farklı kitlelere ulaşmasına da yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sosyal medya pazarlama

Ücretsiz reklam yapabileceğiniz alanlardan biri de sosyal medyadır. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak bir geri dönüşüm elde edebilirsiniz. Bunun için de sosyal medya yönetiminizi iyi bir şekilde yapmanız ve sosyal ağlara özel içerikler üretmeniz gerekir.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Sosyal medya içerik planınızı oluştururken, eğlenceli ve bilgilendirici içeriklerin yanı sıra ürün tanıtımları ve ürünlerin özelliklerini gösteren ve kampanya tanıtımları yaptığınız içerikleri de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Sosyal ağlarda sürekli olarak aktif olmanız ve düzenli içerik paylaşımları yapmanız ücretsiz reklam çalışmalarınızda size geri dönüşüm sağlayacaktır. Bu noktada takipçilerinizle etkileşim içerisinde olmanız ve onlara sosyal ağlar üzerinden kaliteli bir müşteri desteği sunmanız da alacağınız geri dönüşümlerin kalitesini artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Konuk yazarlık yapın

Sektörünüzle ilgili olabilecek dijital yayınlar üzerinde konuk yazarlık yaparak da markanızı tanıtabilirsiniz. Farklı yayınlar üzerinde kendi tecrübelerinizi ve bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Bu yayınların hedef kitlelerine kendi işleriniz ve markanızla bilgiler sunabilir; aynı zamanda da bu siteler üzerinden kendi sitenize de trafik çekebilirsiniz.

Youtube videoları hazırlayın

Ücretsiz reklam çalışmalarında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de video pazarlamadır. Youtube üzerinde bir içerik planı oluşturmanız ve düzenli olarak bu platforma videolar yüklemeniz de yeni kitlelere ulaşmanızı ve markanızı tanıtmanızı sağlar. Markanızla ilgili bilgilendirici içeriklerin yanı sıra kutu açılımı, ürün tanıtımı, ürün özelliklerinin detaylı anlatımı, bilgilendirici ve eğlendirici video içerikler üreterek Youtube’da da bir takipçi kitlesi oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

Youtube, ikinci en büyük arama motoru olma özelliğine sahip olduğu için doğru SEO çalışmaları ve içerik konularıyla Youtube üzerinden de videolarınız trafik çekme şansınız vardır. Youtube kanalınızı e-ticaret sitenizle ilişkilendirerek, videolarınızdan doğrudan e-ticaret sitenize trafik de çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Basın bültenlerinden yararlanın

Her dijital yayın olmasa da, bazı sektörel yayınlar ücretsiz olarak da firmalardan gelen basın bültenlerini de yayınlamaktadırlar. Bu tür dijital yayınları araştırarak basın bültenlerinizi bu yayınlara gönderebilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları, başarılar, kilometre taşları ya da doğrudan marka tanıtımıyla ilgili basın bültenleri yazarak, bu yayıncıların kitlelerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Basın bülteninizde marka ve ürünlerizi etkili bir şekilde tanıtmanın yanı sıra herbir yayıncıya özel içerik hazırlamanız da içeriklerinizi daha kişiselleştirerek, ilgi çekici hale getirir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını arttırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
IdeaSoft
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, birçok faaliyetin eş zamanlı olarak devam ettiği bir süreçtir. İnternet üzerinden yapılan satışların muhasebeleştirilmesi ve faturalandırılması da bu adımların en önemlilerinden biridir. Pek çok farklı kural...
4 Nisan 2022
Markethinkers
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın