Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları

30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler sayesinde, yeni kitlelere ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir, takipçi sayınızı artırabilir, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Tabii ki günümüzde ücretli reklamlar, daha hızlı bir şekilde bu sonuçları almanıza yardımcı olmaktadır; ancak yeni başlıyorsanız ve yeterli bütçeniz bulunmuyorsa bu rehberimizde bahsedeceğimiz ücretsiz tanıtım çalışmalarından da yararlanabilirsiniz.

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğinzi tanıtım çalışmaları

SEO çalışmalarına odaklanın

E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmalarına odaklanarak, organik yollardan web sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz. SEO çalışmaları için bir profesyonelden destek alabileceğiniz gibi kendiniz de bu çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Google optimizasyon neden önemli?

Profesyonellerle çalışmak size çok daha yardımcı olacaktır; ancak yeterli bütçeniz yoksa temeli öğrenerek, arama motorlarında ne gibi çalışmalar yapmanız gerektiğine dair bilgi edinebilirsiniz. Bu sayede de sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirerek, arama sorguları üzerinden trafik çekebilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına odaklanın

Ücretsiz reklam çalışmalarınızdan biri de içerik pazarlama olacaktır. E-ticaret sitenizde ve sosyal ağlarda düzenli olarak içerik üretmeniz, internet üzerinde markanızla ilgili daha fazla içeriğin oluşmasını sağlayacaktır. Hem e-ticaret sitenizi ziyaret edenlere hem de sosyal medyada sizi takip edenlere yönelik içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Blog yazıları hazırlamak, sosyal medya için görsel veya video içerikler oluşturmak, düzenli olarak kullanıcılara bir içerik sunmanızı sağlar. Sosyal ağlarda bu içerikleri doğru şekilde kullandığınızda da yeni kitlelere ulaşma şansınız olur. Hashtag kullanımı, takipçilerle etkileşime geçmek bu süreçte içeriklerinizin farklı kitlelere ulaşmasına da yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Sosyal medya pazarlama

Ücretsiz reklam yapabileceğiniz alanlardan biri de sosyal medyadır. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak bir geri dönüşüm elde edebilirsiniz. Bunun için de sosyal medya yönetiminizi iyi bir şekilde yapmanız ve sosyal ağlara özel içerikler üretmeniz gerekir.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Sosyal medya içerik planınızı oluştururken, eğlenceli ve bilgilendirici içeriklerin yanı sıra ürün tanıtımları ve ürünlerin özelliklerini gösteren ve kampanya tanıtımları yaptığınız içerikleri de kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Sosyal ağlarda sürekli olarak aktif olmanız ve düzenli içerik paylaşımları yapmanız ücretsiz reklam çalışmalarınızda size geri dönüşüm sağlayacaktır. Bu noktada takipçilerinizle etkileşim içerisinde olmanız ve onlara sosyal ağlar üzerinden kaliteli bir müşteri desteği sunmanız da alacağınız geri dönüşümlerin kalitesini artıracaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Konuk yazarlık yapın

Sektörünüzle ilgili olabilecek dijital yayınlar üzerinde konuk yazarlık yaparak da markanızı tanıtabilirsiniz. Farklı yayınlar üzerinde kendi tecrübelerinizi ve bilgilerinizi paylaşabilirsiniz. Bu yayınların hedef kitlelerine kendi işleriniz ve markanızla bilgiler sunabilir; aynı zamanda da bu siteler üzerinden kendi sitenize de trafik çekebilirsiniz.

Youtube videoları hazırlayın

Ücretsiz reklam çalışmalarında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de video pazarlamadır. Youtube üzerinde bir içerik planı oluşturmanız ve düzenli olarak bu platforma videolar yüklemeniz de yeni kitlelere ulaşmanızı ve markanızı tanıtmanızı sağlar. Markanızla ilgili bilgilendirici içeriklerin yanı sıra kutu açılımı, ürün tanıtımı, ürün özelliklerinin detaylı anlatımı, bilgilendirici ve eğlendirici video içerikler üreterek Youtube’da da bir takipçi kitlesi oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri

Youtube, ikinci en büyük arama motoru olma özelliğine sahip olduğu için doğru SEO çalışmaları ve içerik konularıyla Youtube üzerinden de videolarınız trafik çekme şansınız vardır. Youtube kanalınızı e-ticaret sitenizle ilişkilendirerek, videolarınızdan doğrudan e-ticaret sitenize trafik de çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Basın bültenlerinden yararlanın

Her dijital yayın olmasa da, bazı sektörel yayınlar ücretsiz olarak da firmalardan gelen basın bültenlerini de yayınlamaktadırlar. Bu tür dijital yayınları araştırarak basın bültenlerinizi bu yayınlara gönderebilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları, başarılar, kilometre taşları ya da doğrudan marka tanıtımıyla ilgili basın bültenleri yazarak, bu yayıncıların kitlelerine ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Basın bülteninizde marka ve ürünlerizi etkili bir şekilde tanıtmanın yanı sıra herbir yayıncıya özel içerik hazırlamanız da içeriklerinizi daha kişiselleştirerek, ilgi çekici hale getirir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers