fbpx

Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

9 Mart 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden faktörlerden biri.

Ücretsiz kargo nedir?

Adından da anlaşılması kolay olsa da ücretsiz kargoyu şu şekilde özetleyebiliriz: Firmaların, bir pazarlama aracı olarak, kargo ücretlerini kaldırarak, kullanıcıların kargo ücreti ödememelerini sağlamalarıdır. Bu sistemin asıl görevi bir pazarlama aracı olarak çalışmasıdır.

Ücretsiz kargo neden önemli?

Online alışveriş alışkanlıklarının yaygınlaşması nedeniyle e-ticaret firmaları tüketicileri kendi sitelerine çekmek için farklı pazarlama yöntemler kullanıyorlar. Tabii ki e-ticaret alışkanlıklarının artması rekabeti de beraberinde getiriyor. Birçok firma da bu rekabette öne çıkmak için ücretsiz kargo hizmeti sunmayı tercih ediyor. Tabii ki bu da doğal olarak bu hizmetin artık birçok firma tarafından kullanılmasına neden oluyor.

Peki, ücretsiz kargo neden bu kadar önemli? Öncelikle bunu anlamak için tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarına ve beklentilerine bakmak gerekiyor. Bu durumda da kullanıcıların kargo ücreti ödemek istemediklerini görebiliyoruz. Kullanıcılar kargo ücreti ödemek yerine, site üzerinden başka bir ürün almayı ve ücretsiz kargo fiyat eşiğini geçmeyi seçebiliyor.

Tüketicilerin alışkanlıkları ve eğilimlerine bakıldığıda, ücretsiz kargonun site üzerinde sunulan diğer hizmetlerden daha değerli olduğunu görebiliyoruz. Örneğin, tüketiciler ücretsiz iadeden daha çok ücretsiz kargo seçeneğini tercih edebiliyor. Bunun sebebi de aslında ürünü alırken ki süreçte, daha az para harcamak ve kargo için ekstra para ödememek oluyor.

İndirim veya kupon kodlarına baktığımızda da ücretsiz kargonun yine bu pazarlama yöntemlerinden daha etkili olduğu görülüyor. Bunun sebepleri de indirim ya da kupon kodları sadece belli dönemlerde ya da tek seferlik şekilde sunulabiliyor. Ancak ücretsiz kargo seçeneğinin site üzerinde aktif olması, tüm alışverişlerde bu hizmetten yararlanılmasını sağlıyor. Bu da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyor.

Bunlara ek olarak ücretsiz kargonun aynı zamanda sadık müşteri kitleleri oluşturmada da etkisi bulunuyor. Bu hizmetten yararlanan ve memnun kalan tüketiciler, bir sonraki alışverişlerinde de yine aynı firmadan alışveriş yapmayı tercih edebiliyor. Bu da doğal olarak sadık müşteriler edinmenize yardımcı oluyor.

Ücretsiz kargonun satışlara etkisi

Yukarı bahsettiğimiz konu başlıklarının hepsi satışlara doğrudan etki ediyor. Tüketicilerin bu hizmeti tercih etmesi, kupon kodları yerine bu hizmeti istemeleri ve sadık kitleler yaratması e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini de doğrudan etkiliyor.

Bunlara ek olarak belli bir limitin üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo hizmeti sunmak (ücretsiz kargo için belli bir satın alma limiti koymak), ortalama sepet tutarını yükseltmek için de oldukça ideal bir yöntem olarak öne çıkıyor. Tüketiciler kargo ücreti ödememek için, bu ücretsiz kargo limitini tutturmayı tercih edebiliyorlar.

Tüketicileri buna yönlendirmek için de iste üzerinde, sepet sayfalarında bu alt limiti tutturamayan kullanıcılara bildirimler sunularak, ek olarak “x” miktar daha alışveriş yapmaları halinde ücretsiz kargodan yararlanabilecekleri söylenebilir. Bu tür kullanıcıları yönlendirecek uygulamalar, hem daha fazla geri dönüşüm elde etmenizi hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Ücretsiz kargoyu uygulamak ve en fazla geri dönüşümü almak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar ve uygulamalar bulunuyor. Bu konuları da bir sonraki rehberimizde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan