Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

9 Mart 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden faktörlerden biri.

Ücretsiz kargo nedir?

Adından da anlaşılması kolay olsa da ücretsiz kargoyu şu şekilde özetleyebiliriz: Firmaların, bir pazarlama aracı olarak, kargo ücretlerini kaldırarak, kullanıcıların kargo ücreti ödememelerini sağlamalarıdır. Bu sistemin asıl görevi bir pazarlama aracı olarak çalışmasıdır.

Ücretsiz kargo neden önemli?

Online alışveriş alışkanlıklarının yaygınlaşması nedeniyle e-ticaret firmaları tüketicileri kendi sitelerine çekmek için farklı pazarlama yöntemler kullanıyorlar. Tabii ki e-ticaret alışkanlıklarının artması rekabeti de beraberinde getiriyor. Birçok firma da bu rekabette öne çıkmak için ücretsiz kargo hizmeti sunmayı tercih ediyor. Tabii ki bu da doğal olarak bu hizmetin artık birçok firma tarafından kullanılmasına neden oluyor. Peki, ücretsiz kargo neden bu kadar önemli? Öncelikle bunu anlamak için tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarına ve beklentilerine bakmak gerekiyor. Bu durumda da kullanıcıların kargo ücreti ödemek istemediklerini görebiliyoruz. Kullanıcılar kargo ücreti ödemek yerine, site üzerinden başka bir ürün almayı ve ücretsiz kargo fiyat eşiğini geçmeyi seçebiliyor. Tüketicilerin alışkanlıkları ve eğilimlerine bakıldığıda, ücretsiz kargonun site üzerinde sunulan diğer hizmetlerden daha değerli olduğunu görebiliyoruz. Örneğin, tüketiciler ücretsiz iadeden daha çok ücretsiz kargo seçeneğini tercih edebiliyor. Bunun sebebi de aslında ürünü alırken ki süreçte, daha az para harcamak ve kargo için ekstra para ödememek oluyor. İndirim veya kupon kodlarına baktığımızda da ücretsiz kargonun yine bu pazarlama yöntemlerinden daha etkili olduğu görülüyor. Bunun sebepleri de indirim ya da kupon kodları sadece belli dönemlerde ya da tek seferlik şekilde sunulabiliyor. Ancak ücretsiz kargo seçeneğinin site üzerinde aktif olması, tüm alışverişlerde bu hizmetten yararlanılmasını sağlıyor. Bu da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyor. Bunlara ek olarak ücretsiz kargonun aynı zamanda sadık müşteri kitleleri oluşturmada da etkisi bulunuyor. Bu hizmetten yararlanan ve memnun kalan tüketiciler, bir sonraki alışverişlerinde de yine aynı firmadan alışveriş yapmayı tercih edebiliyor. Bu da doğal olarak sadık müşteriler edinmenize yardımcı oluyor.

Ücretsiz kargonun satışlara etkisi

Yukarı bahsettiğimiz konu başlıklarının hepsi satışlara doğrudan etki ediyor. Tüketicilerin bu hizmeti tercih etmesi, kupon kodları yerine bu hizmeti istemeleri ve sadık kitleler yaratması e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini de doğrudan etkiliyor. Bunlara ek olarak belli bir limitin üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo hizmeti sunmak (ücretsiz kargo için belli bir satın alma limiti koymak), ortalama sepet tutarını yükseltmek için de oldukça ideal bir yöntem olarak öne çıkıyor. Tüketiciler kargo ücreti ödememek için, bu ücretsiz kargo limitini tutturmayı tercih edebiliyorlar. Tüketicileri buna yönlendirmek için de iste üzerinde, sepet sayfalarında bu alt limiti tutturamayan kullanıcılara bildirimler sunularak, ek olarak “x” miktar daha alışveriş yapmaları halinde ücretsiz kargodan yararlanabilecekleri söylenebilir. Bu tür kullanıcıları yönlendirecek uygulamalar, hem daha fazla geri dönüşüm elde etmenizi hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Ücretsiz kargoyu uygulamak ve en fazla geri dönüşümü almak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar ve uygulamalar bulunuyor. Bu konuları da bir sonraki rehberimizde ele alıyor olacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için...
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın