Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

9 Mart 2018
Sinan Oypan

E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden faktörlerden biri.

Ücretsiz kargo nedir?

Adından da anlaşılması kolay olsa da ücretsiz kargoyu şu şekilde özetleyebiliriz: Firmaların, bir pazarlama aracı olarak, kargo ücretlerini kaldırarak, kullanıcıların kargo ücreti ödememelerini sağlamalarıdır. Bu sistemin asıl görevi bir pazarlama aracı olarak çalışmasıdır.

Ücretsiz kargo neden önemli?

Online alışveriş alışkanlıklarının yaygınlaşması nedeniyle e-ticaret firmaları tüketicileri kendi sitelerine çekmek için farklı pazarlama yöntemler kullanıyorlar. Tabii ki e-ticaret alışkanlıklarının artması rekabeti de beraberinde getiriyor. Birçok firma da bu rekabette öne çıkmak için ücretsiz kargo hizmeti sunmayı tercih ediyor. Tabii ki bu da doğal olarak bu hizmetin artık birçok firma tarafından kullanılmasına neden oluyor.

Peki, ücretsiz kargo neden bu kadar önemli? Öncelikle bunu anlamak için tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarına ve beklentilerine bakmak gerekiyor. Bu durumda da kullanıcıların kargo ücreti ödemek istemediklerini görebiliyoruz. Kullanıcılar kargo ücreti ödemek yerine, site üzerinden başka bir ürün almayı ve ücretsiz kargo fiyat eşiğini geçmeyi seçebiliyor.

Tüketicilerin alışkanlıkları ve eğilimlerine bakıldığıda, ücretsiz kargonun site üzerinde sunulan diğer hizmetlerden daha değerli olduğunu görebiliyoruz. Örneğin, tüketiciler ücretsiz iadeden daha çok ücretsiz kargo seçeneğini tercih edebiliyor. Bunun sebebi de aslında ürünü alırken ki süreçte, daha az para harcamak ve kargo için ekstra para ödememek oluyor.

İndirim veya kupon kodlarına baktığımızda da ücretsiz kargonun yine bu pazarlama yöntemlerinden daha etkili olduğu görülüyor. Bunun sebepleri de indirim ya da kupon kodları sadece belli dönemlerde ya da tek seferlik şekilde sunulabiliyor. Ancak ücretsiz kargo seçeneğinin site üzerinde aktif olması, tüm alışverişlerde bu hizmetten yararlanılmasını sağlıyor. Bu da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyor.

Bunlara ek olarak ücretsiz kargonun aynı zamanda sadık müşteri kitleleri oluşturmada da etkisi bulunuyor. Bu hizmetten yararlanan ve memnun kalan tüketiciler, bir sonraki alışverişlerinde de yine aynı firmadan alışveriş yapmayı tercih edebiliyor. Bu da doğal olarak sadık müşteriler edinmenize yardımcı oluyor.

Ücretsiz kargonun satışlara etkisi

Yukarı bahsettiğimiz konu başlıklarının hepsi satışlara doğrudan etki ediyor. Tüketicilerin bu hizmeti tercih etmesi, kupon kodları yerine bu hizmeti istemeleri ve sadık kitleler yaratması e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini de doğrudan etkiliyor.

Bunlara ek olarak belli bir limitin üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo hizmeti sunmak (ücretsiz kargo için belli bir satın alma limiti koymak), ortalama sepet tutarını yükseltmek için de oldukça ideal bir yöntem olarak öne çıkıyor. Tüketiciler kargo ücreti ödememek için, bu ücretsiz kargo limitini tutturmayı tercih edebiliyorlar.

Tüketicileri buna yönlendirmek için de iste üzerinde, sepet sayfalarında bu alt limiti tutturamayan kullanıcılara bildirimler sunularak, ek olarak “x” miktar daha alışveriş yapmaları halinde ücretsiz kargodan yararlanabilecekleri söylenebilir. Bu tür kullanıcıları yönlendirecek uygulamalar, hem daha fazla geri dönüşüm elde etmenizi hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Ücretsiz kargoyu uygulamak ve en fazla geri dönüşümü almak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar ve uygulamalar bulunuyor. Bu konuları da bir sonraki rehberimizde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya