Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

9 Mart 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden faktörlerden biri.

Ücretsiz kargo nedir?

Adından da anlaşılması kolay olsa da ücretsiz kargoyu şu şekilde özetleyebiliriz: Firmaların, bir pazarlama aracı olarak, kargo ücretlerini kaldırarak, kullanıcıların kargo ücreti ödememelerini sağlamalarıdır. Bu sistemin asıl görevi bir pazarlama aracı olarak çalışmasıdır.

Ücretsiz kargo neden önemli?

Online alışveriş alışkanlıklarının yaygınlaşması nedeniyle e-ticaret firmaları tüketicileri kendi sitelerine çekmek için farklı pazarlama yöntemler kullanıyorlar. Tabii ki e-ticaret alışkanlıklarının artması rekabeti de beraberinde getiriyor. Birçok firma da bu rekabette öne çıkmak için ücretsiz kargo hizmeti sunmayı tercih ediyor. Tabii ki bu da doğal olarak bu hizmetin artık birçok firma tarafından kullanılmasına neden oluyor.

Peki, ücretsiz kargo neden bu kadar önemli? Öncelikle bunu anlamak için tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarına ve beklentilerine bakmak gerekiyor. Bu durumda da kullanıcıların kargo ücreti ödemek istemediklerini görebiliyoruz. Kullanıcılar kargo ücreti ödemek yerine, site üzerinden başka bir ürün almayı ve ücretsiz kargo fiyat eşiğini geçmeyi seçebiliyor.

Tüketicilerin alışkanlıkları ve eğilimlerine bakıldığıda, ücretsiz kargonun site üzerinde sunulan diğer hizmetlerden daha değerli olduğunu görebiliyoruz. Örneğin, tüketiciler ücretsiz iadeden daha çok ücretsiz kargo seçeneğini tercih edebiliyor. Bunun sebebi de aslında ürünü alırken ki süreçte, daha az para harcamak ve kargo için ekstra para ödememek oluyor.

İndirim veya kupon kodlarına baktığımızda da ücretsiz kargonun yine bu pazarlama yöntemlerinden daha etkili olduğu görülüyor. Bunun sebepleri de indirim ya da kupon kodları sadece belli dönemlerde ya da tek seferlik şekilde sunulabiliyor. Ancak ücretsiz kargo seçeneğinin site üzerinde aktif olması, tüm alışverişlerde bu hizmetten yararlanılmasını sağlıyor. Bu da tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyor.

Bunlara ek olarak ücretsiz kargonun aynı zamanda sadık müşteri kitleleri oluşturmada da etkisi bulunuyor. Bu hizmetten yararlanan ve memnun kalan tüketiciler, bir sonraki alışverişlerinde de yine aynı firmadan alışveriş yapmayı tercih edebiliyor. Bu da doğal olarak sadık müşteriler edinmenize yardımcı oluyor.

Ücretsiz kargonun satışlara etkisi

Yukarı bahsettiğimiz konu başlıklarının hepsi satışlara doğrudan etki ediyor. Tüketicilerin bu hizmeti tercih etmesi, kupon kodları yerine bu hizmeti istemeleri ve sadık kitleler yaratması e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini de doğrudan etkiliyor.

Bunlara ek olarak belli bir limitin üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo hizmeti sunmak (ücretsiz kargo için belli bir satın alma limiti koymak), ortalama sepet tutarını yükseltmek için de oldukça ideal bir yöntem olarak öne çıkıyor. Tüketiciler kargo ücreti ödememek için, bu ücretsiz kargo limitini tutturmayı tercih edebiliyorlar.

Tüketicileri buna yönlendirmek için de iste üzerinde, sepet sayfalarında bu alt limiti tutturamayan kullanıcılara bildirimler sunularak, ek olarak “x” miktar daha alışveriş yapmaları halinde ücretsiz kargodan yararlanabilecekleri söylenebilir. Bu tür kullanıcıları yönlendirecek uygulamalar, hem daha fazla geri dönüşüm elde etmenizi hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Ücretsiz kargoyu uygulamak ve en fazla geri dönüşümü almak için de yapabileceğiniz bir takım çalışmalar ve uygulamalar bulunuyor. Bu konuları da bir sonraki rehberimizde ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin