fbpx

Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

8 Kasım 2018
Sinan Oypan

Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini sunabileceğiniz gibi sürekli olarak da bu hizmeti sağlayabilirsiniz.

Günümüzde artık ücretsiz gönderiler bir standart haline gelmiş olsa da tatil ve indirim dönemlerinde geri dönüşümlerinizi artırmak için de bu hizmeti farklı şekilde pazarlayabilirsiniz. İndirim ve tatil dönemlerinde ücretsiz kargo promosyonlarınızı şu şekilde hazırlayabilirsiniz.

Tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo promosyonu

Bu promosyonlardan biri tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo seçeneği sunmak. Müşterileriniz siteniz üzerinde yaptıkları tüm alışverişlerde herhangi bir koşul aramaksınız ücretsiz kargodan yararlanabilirler.

Bu hizmeti sunarken, kargo maliyetlerinizi gözden geçirmeniz ve yaptığınız satışlar sonrasında kargo ücretleri nedeniyle zarar uğramadığınızdan emin olmalısınız. Kargo anlaşmaları yaparken, kargo ücretlerinizi sabit oranlı fiyatlara getirmeniz, tüm alışverişlerde daha ekonomik bir şekilde ücretsiz kargo seçeneği sunmanıza olanak tanır.

Ücretsiz yavaş kargo

Kargo promosyonlarınızdan biri de ücretsiz gönderi hizmeti sunarken ürün gönderimlerini daha yavaş yapabilirsiniz. Tüketiciler ücretsiz gönderimleri tercih etseler de hızlı gönderimler için ekstra ücretler vermeyi de tercih edebilirler.

Özellikle yoğun geçen indirim ve tatil alışverişi dönemlerinde ücretsiz kargo seçeneğinizde yavaş gönderim yapmanız hem depo yönetiminizi ve kargo yönetiminizi kolaylaştıracaktır. Hızlı gönderi talep eden kullanıcılar kargo ücretlerini ödeyerek ürünleri alabilirler.

Bu seçenekte hızlı gönderileri belli bir kargo ücreti karşılığında aynı gün içerisinde gönderirken, ücretsiz yavaş kargoları ise 2-3 gün içinde gönderim yapabilirsiniz.

Ücretsiz aynı gün kargo

Bir diğer alternatif ise ücretsiz kargo seçeneğinde aynı gün gönderim yapmak. Bu seçeneği sunmanız tüketicilerin satın alma kararlarını önemli bir şekilde etkiler. Hem ücretsiz hem de aynı gün gönderim hizmeti sunuyor olmanız, tüketicileri alışveriş yapmaya yönlendirecektir. Bu hizmeti belli bir harcama limitinde tutarak, ortalama sepet tutarını artırmanıza yardımcı olur.

Belli bir harcama üzerinde ücretsiz kargo seçeneği

Ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlamak ve ortalama sepet tutarınızı artırarak, gelirlerinizi de artırmak için ücretsiz kargo seçeneğini belli bir harcama limitinin üzerinde de sunabilirsiniz.

Bu sayede kargo ücreti ödemek istemeyen tüketiciler belli bir miktarda alışveriş yapmayı tercih ederek, kargo ücretinden kaçınarak sizin sunduğunuz ücretsiz kargo hizmetinden yararlanabilirler.

Sepetteki ikinci üründen sonra ücretsiz kargo seçeneği

Ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlamak için sepete eklenen ikinci üründen sonra ücretsiz gönderi seçeneğini sunabilirsiniz. Kargo ücreti ödemek istemeyen tüketiciler sepetlerine ekstra bir ürün ekleyerek bu hizmetten faydalanabilirler.

Kargo hizmetleri arasında bu seçeneği sunmanız, ortalama sepet tutarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Bir sonraki alışverişte ücretsiz kargo seçeneği

Müşterilerinizin site üzerinden tekrar alıveriş yapmalarını sağlamak için onlara bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri bu hizmeti sağlayabilirsiniz. Tekrar eden alışverişleri sağlamak adına bu seçeneği göz önünde bulundurabilirsiniz.

Bu alternatifteki amaç sürekli alışverişleri teşvik etmektir; ancak geri dönüşümleri artırma konusunda bir dezavantaj da olabilir. Tüketicilerin bir kısmı kargo ücreti ödemek istemeyeceği için ilk alışverişlerini de gerçekleştirmeyebilirler. Bunu da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli.

Üyelere özel ücretsiz kargo seçeneği

Sitenize abone ve üye olan kullanıcı sayısını artırmayı hedefliyorsanız, bu seçeneği de ziyaretçilerin ve müşterilerin sitenize üye olmasını tetiklemek için kullanabilirsiniz.

Siteniz üzerindeki alışverişlerde sadece üyelerinizin kullanabileceği bir hizmet sunduğunuzda tüketiciler kargo ücreti ödememek için sitenize üye olmayı tercih edebilirler.

Abonelik toplamak birincil amaçlarınız arasında yer alıyorsa, kullanıcıları sitenize üye yapmak için bu tür ekstra fırsat ve hizmetler sunmayı göz önünde bulundurabilirsiniz. Üye olan müşterilerinize ek kampanyalar sunmanız ve onlara ayrıcalıklar vermeniz, onların sadık müşteri olmalarını da sağlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan