Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini sunabileceğiniz gibi sürekli olarak da bu hizmeti sağlayabilirsiniz.

Günümüzde artık ücretsiz gönderiler bir standart haline gelmiş olsa da tatil ve indirim dönemlerinde geri dönüşümlerinizi artırmak için de bu hizmeti farklı şekilde pazarlayabilirsiniz. İndirim ve tatil dönemlerinde ücretsiz kargo promosyonlarınızı şu şekilde hazırlayabilirsiniz.

Tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo promosyonu

Bu promosyonlardan biri tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo seçeneği sunmak. Müşterileriniz siteniz üzerinde yaptıkları tüm alışverişlerde herhangi bir koşul aramaksınız ücretsiz kargodan yararlanabilirler.

Bu hizmeti sunarken, kargo maliyetlerinizi gözden geçirmeniz ve yaptığınız satışlar sonrasında kargo ücretleri nedeniyle zarar uğramadığınızdan emin olmalısınız. Kargo anlaşmaları yaparken, kargo ücretlerinizi sabit oranlı fiyatlara getirmeniz, tüm alışverişlerde daha ekonomik bir şekilde ücretsiz kargo seçeneği sunmanıza olanak tanır.

Ücretsiz yavaş kargo

Kargo promosyonlarınızdan biri de ücretsiz gönderi hizmeti sunarken ürün gönderimlerini daha yavaş yapabilirsiniz. Tüketiciler ücretsiz gönderimleri tercih etseler de hızlı gönderimler için ekstra ücretler vermeyi de tercih edebilirler.

Özellikle yoğun geçen indirim ve tatil alışverişi dönemlerinde ücretsiz kargo seçeneğinizde yavaş gönderim yapmanız hem depo yönetiminizi ve kargo yönetiminizi kolaylaştıracaktır. Hızlı gönderi talep eden kullanıcılar kargo ücretlerini ödeyerek ürünleri alabilirler.

Bu seçenekte hızlı gönderileri belli bir kargo ücreti karşılığında aynı gün içerisinde gönderirken, ücretsiz yavaş kargoları ise 2-3 gün içinde gönderim yapabilirsiniz.

Ücretsiz aynı gün kargo

Bir diğer alternatif ise ücretsiz kargo seçeneğinde aynı gün gönderim yapmak. Bu seçeneği sunmanız tüketicilerin satın alma kararlarını önemli bir şekilde etkiler. Hem ücretsiz hem de aynı gün gönderim hizmeti sunuyor olmanız, tüketicileri alışveriş yapmaya yönlendirecektir. Bu hizmeti belli bir harcama limitinde tutarak, ortalama sepet tutarını artırmanıza yardımcı olur.

Belli bir harcama üzerinde ücretsiz kargo seçeneği

Ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlamak ve ortalama sepet tutarınızı artırarak, gelirlerinizi de artırmak için ücretsiz kargo seçeneğini belli bir harcama limitinin üzerinde de sunabilirsiniz.

Bu sayede kargo ücreti ödemek istemeyen tüketiciler belli bir miktarda alışveriş yapmayı tercih ederek, kargo ücretinden kaçınarak sizin sunduğunuz ücretsiz kargo hizmetinden yararlanabilirler.

Sepetteki ikinci üründen sonra ücretsiz kargo seçeneği

Ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlamak için sepete eklenen ikinci üründen sonra ücretsiz gönderi seçeneğini sunabilirsiniz. Kargo ücreti ödemek istemeyen tüketiciler sepetlerine ekstra bir ürün ekleyerek bu hizmetten faydalanabilirler.

Kargo hizmetleri arasında bu seçeneği sunmanız, ortalama sepet tutarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Bir sonraki alışverişte ücretsiz kargo seçeneği

Müşterilerinizin site üzerinden tekrar alıveriş yapmalarını sağlamak için onlara bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri bu hizmeti sağlayabilirsiniz. Tekrar eden alışverişleri sağlamak adına bu seçeneği göz önünde bulundurabilirsiniz.

Bu alternatifteki amaç sürekli alışverişleri teşvik etmektir; ancak geri dönüşümleri artırma konusunda bir dezavantaj da olabilir. Tüketicilerin bir kısmı kargo ücreti ödemek istemeyeceği için ilk alışverişlerini de gerçekleştirmeyebilirler. Bunu da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli.

Üyelere özel ücretsiz kargo seçeneği

Sitenize abone ve üye olan kullanıcı sayısını artırmayı hedefliyorsanız, bu seçeneği de ziyaretçilerin ve müşterilerin sitenize üye olmasını tetiklemek için kullanabilirsiniz.

Siteniz üzerindeki alışverişlerde sadece üyelerinizin kullanabileceği bir hizmet sunduğunuzda tüketiciler kargo ücreti ödememek için sitenize üye olmayı tercih edebilirler.

Abonelik toplamak birincil amaçlarınız arasında yer alıyorsa, kullanıcıları sitenize üye yapmak için bu tür ekstra fırsat ve hizmetler sunmayı göz önünde bulundurabilirsiniz. Üye olan müşterilerinize ek kampanyalar sunmanız ve onlara ayrıcalıklar vermeniz, onların sadık müşteri olmalarını da sağlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların bu...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın