Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini sunabileceğiniz gibi sürekli olarak da bu hizmeti sağlayabilirsiniz.

Günümüzde artık ücretsiz gönderiler bir standart haline gelmiş olsa da tatil ve indirim dönemlerinde geri dönüşümlerinizi artırmak için de bu hizmeti farklı şekilde pazarlayabilirsiniz. İndirim ve tatil dönemlerinde ücretsiz kargo promosyonlarınızı şu şekilde hazırlayabilirsiniz.

Tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo promosyonu

Bu promosyonlardan biri tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo seçeneği sunmak. Müşterileriniz siteniz üzerinde yaptıkları tüm alışverişlerde herhangi bir koşul aramaksınız ücretsiz kargodan yararlanabilirler.

Bu hizmeti sunarken, kargo maliyetlerinizi gözden geçirmeniz ve yaptığınız satışlar sonrasında kargo ücretleri nedeniyle zarar uğramadığınızdan emin olmalısınız. Kargo anlaşmaları yaparken, kargo ücretlerinizi sabit oranlı fiyatlara getirmeniz, tüm alışverişlerde daha ekonomik bir şekilde ücretsiz kargo seçeneği sunmanıza olanak tanır.

Ücretsiz yavaş kargo

Kargo promosyonlarınızdan biri de ücretsiz gönderi hizmeti sunarken ürün gönderimlerini daha yavaş yapabilirsiniz. Tüketiciler ücretsiz gönderimleri tercih etseler de hızlı gönderimler için ekstra ücretler vermeyi de tercih edebilirler.

Özellikle yoğun geçen indirim ve tatil alışverişi dönemlerinde ücretsiz kargo seçeneğinizde yavaş gönderim yapmanız hem depo yönetiminizi ve kargo yönetiminizi kolaylaştıracaktır. Hızlı gönderi talep eden kullanıcılar kargo ücretlerini ödeyerek ürünleri alabilirler.

Bu seçenekte hızlı gönderileri belli bir kargo ücreti karşılığında aynı gün içerisinde gönderirken, ücretsiz yavaş kargoları ise 2-3 gün içinde gönderim yapabilirsiniz.

Ücretsiz aynı gün kargo

Bir diğer alternatif ise ücretsiz kargo seçeneğinde aynı gün gönderim yapmak. Bu seçeneği sunmanız tüketicilerin satın alma kararlarını önemli bir şekilde etkiler. Hem ücretsiz hem de aynı gün gönderim hizmeti sunuyor olmanız, tüketicileri alışveriş yapmaya yönlendirecektir. Bu hizmeti belli bir harcama limitinde tutarak, ortalama sepet tutarını artırmanıza yardımcı olur.

Belli bir harcama üzerinde ücretsiz kargo seçeneği

Ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlamak ve ortalama sepet tutarınızı artırarak, gelirlerinizi de artırmak için ücretsiz kargo seçeneğini belli bir harcama limitinin üzerinde de sunabilirsiniz.

Bu sayede kargo ücreti ödemek istemeyen tüketiciler belli bir miktarda alışveriş yapmayı tercih ederek, kargo ücretinden kaçınarak sizin sunduğunuz ücretsiz kargo hizmetinden yararlanabilirler.

Sepetteki ikinci üründen sonra ücretsiz kargo seçeneği

Ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlamak için sepete eklenen ikinci üründen sonra ücretsiz gönderi seçeneğini sunabilirsiniz. Kargo ücreti ödemek istemeyen tüketiciler sepetlerine ekstra bir ürün ekleyerek bu hizmetten faydalanabilirler.

Kargo hizmetleri arasında bu seçeneği sunmanız, ortalama sepet tutarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Bir sonraki alışverişte ücretsiz kargo seçeneği

Müşterilerinizin site üzerinden tekrar alıveriş yapmalarını sağlamak için onlara bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri bu hizmeti sağlayabilirsiniz. Tekrar eden alışverişleri sağlamak adına bu seçeneği göz önünde bulundurabilirsiniz.

Bu alternatifteki amaç sürekli alışverişleri teşvik etmektir; ancak geri dönüşümleri artırma konusunda bir dezavantaj da olabilir. Tüketicilerin bir kısmı kargo ücreti ödemek istemeyeceği için ilk alışverişlerini de gerçekleştirmeyebilirler. Bunu da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli.

Üyelere özel ücretsiz kargo seçeneği

Sitenize abone ve üye olan kullanıcı sayısını artırmayı hedefliyorsanız, bu seçeneği de ziyaretçilerin ve müşterilerin sitenize üye olmasını tetiklemek için kullanabilirsiniz.

Siteniz üzerindeki alışverişlerde sadece üyelerinizin kullanabileceği bir hizmet sunduğunuzda tüketiciler kargo ücreti ödememek için sitenize üye olmayı tercih edebilirler.

Abonelik toplamak birincil amaçlarınız arasında yer alıyorsa, kullanıcıları sitenize üye yapmak için bu tür ekstra fırsat ve hizmetler sunmayı göz önünde bulundurabilirsiniz. Üye olan müşterilerinize ek kampanyalar sunmanız ve onlara ayrıcalıklar vermeniz, onların sadık müşteri olmalarını da sağlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan