Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

8 Kasım 2018
Sinan Oypan

Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini sunabileceğiniz gibi sürekli olarak da bu hizmeti sağlayabilirsiniz.

Günümüzde artık ücretsiz gönderiler bir standart haline gelmiş olsa da tatil ve indirim dönemlerinde geri dönüşümlerinizi artırmak için de bu hizmeti farklı şekilde pazarlayabilirsiniz. İndirim ve tatil dönemlerinde ücretsiz kargo promosyonlarınızı şu şekilde hazırlayabilirsiniz.

Tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo promosyonu

Bu promosyonlardan biri tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo seçeneği sunmak. Müşterileriniz siteniz üzerinde yaptıkları tüm alışverişlerde herhangi bir koşul aramaksınız ücretsiz kargodan yararlanabilirler.

Bu hizmeti sunarken, kargo maliyetlerinizi gözden geçirmeniz ve yaptığınız satışlar sonrasında kargo ücretleri nedeniyle zarar uğramadığınızdan emin olmalısınız. Kargo anlaşmaları yaparken, kargo ücretlerinizi sabit oranlı fiyatlara getirmeniz, tüm alışverişlerde daha ekonomik bir şekilde ücretsiz kargo seçeneği sunmanıza olanak tanır.

Ücretsiz yavaş kargo

Kargo promosyonlarınızdan biri de ücretsiz gönderi hizmeti sunarken ürün gönderimlerini daha yavaş yapabilirsiniz. Tüketiciler ücretsiz gönderimleri tercih etseler de hızlı gönderimler için ekstra ücretler vermeyi de tercih edebilirler.

Özellikle yoğun geçen indirim ve tatil alışverişi dönemlerinde ücretsiz kargo seçeneğinizde yavaş gönderim yapmanız hem depo yönetiminizi ve kargo yönetiminizi kolaylaştıracaktır. Hızlı gönderi talep eden kullanıcılar kargo ücretlerini ödeyerek ürünleri alabilirler.

Bu seçenekte hızlı gönderileri belli bir kargo ücreti karşılığında aynı gün içerisinde gönderirken, ücretsiz yavaş kargoları ise 2-3 gün içinde gönderim yapabilirsiniz.

Ücretsiz aynı gün kargo

Bir diğer alternatif ise ücretsiz kargo seçeneğinde aynı gün gönderim yapmak. Bu seçeneği sunmanız tüketicilerin satın alma kararlarını önemli bir şekilde etkiler. Hem ücretsiz hem de aynı gün gönderim hizmeti sunuyor olmanız, tüketicileri alışveriş yapmaya yönlendirecektir. Bu hizmeti belli bir harcama limitinde tutarak, ortalama sepet tutarını artırmanıza yardımcı olur.

Belli bir harcama üzerinde ücretsiz kargo seçeneği

Ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlamak ve ortalama sepet tutarınızı artırarak, gelirlerinizi de artırmak için ücretsiz kargo seçeneğini belli bir harcama limitinin üzerinde de sunabilirsiniz.

Bu sayede kargo ücreti ödemek istemeyen tüketiciler belli bir miktarda alışveriş yapmayı tercih ederek, kargo ücretinden kaçınarak sizin sunduğunuz ücretsiz kargo hizmetinden yararlanabilirler.

Sepetteki ikinci üründen sonra ücretsiz kargo seçeneği

Ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla harcamalarını sağlamak için sepete eklenen ikinci üründen sonra ücretsiz gönderi seçeneğini sunabilirsiniz. Kargo ücreti ödemek istemeyen tüketiciler sepetlerine ekstra bir ürün ekleyerek bu hizmetten faydalanabilirler.

Kargo hizmetleri arasında bu seçeneği sunmanız, ortalama sepet tutarınızı da artırmanıza yardımcı olur.

Bir sonraki alışverişte ücretsiz kargo seçeneği

Müşterilerinizin site üzerinden tekrar alıveriş yapmalarını sağlamak için onlara bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri bu hizmeti sağlayabilirsiniz. Tekrar eden alışverişleri sağlamak adına bu seçeneği göz önünde bulundurabilirsiniz.

Bu alternatifteki amaç sürekli alışverişleri teşvik etmektir; ancak geri dönüşümleri artırma konusunda bir dezavantaj da olabilir. Tüketicilerin bir kısmı kargo ücreti ödemek istemeyeceği için ilk alışverişlerini de gerçekleştirmeyebilirler. Bunu da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli.

Üyelere özel ücretsiz kargo seçeneği

Sitenize abone ve üye olan kullanıcı sayısını artırmayı hedefliyorsanız, bu seçeneği de ziyaretçilerin ve müşterilerin sitenize üye olmasını tetiklemek için kullanabilirsiniz.

Siteniz üzerindeki alışverişlerde sadece üyelerinizin kullanabileceği bir hizmet sunduğunuzda tüketiciler kargo ücreti ödememek için sitenize üye olmayı tercih edebilirler.

Abonelik toplamak birincil amaçlarınız arasında yer alıyorsa, kullanıcıları sitenize üye yapmak için bu tür ekstra fırsat ve hizmetler sunmayı göz önünde bulundurabilirsiniz. Üye olan müşterilerinize ek kampanyalar sunmanız ve onlara ayrıcalıklar vermeniz, onların sadık müşteri olmalarını da sağlamanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Çağatay Yazıcı
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan