fbpx

Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi alabilirsiniz. Bu yazımızda google adwords anahtar kelime planlayıcısı / google anahtar kelime planlayıcısı, übersuggest, screaming frog başta olmak üzere ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 aracı ele alacağız.

E-ticaret sitenizin SEO yapısını kuvvetlendirmek, Adwords reklam kampanyalarınız için doğru anahtar kelime seçimleri yapmak, site üzerindeki içerikleriniz ve blog çalışmalarınız için size daha fazla trafik getirebilecek anahtar kelimeleri bulmanız oldukça önemli. Tabii ki bu kelime öbeklerini tek başınıza bulmanız mümkün olmayabilir; biraz araştırma yapmanız ve bazı yazılımlardan faydalanmanız gerekiyor.

Bir ajans ile çalıştığınızda bu araştırmaları onlar sizin için yapacaklardır; fakat bu işlem küçük ve orta ölçekli firmalar için maliyetli olabilir. Ancak bu da bir sorun değil; çünkü kendi SEO araştırmalarınızı ücretsiz olarak yapabileceğiniz bir takım araçlar bulunuyor. Bu araçların büyük bir kısmı yüzde yüz sonuç vermese de arama hacimleri ve sık kullanılan anahtar kelimeleri ve rekabet oranlarını size sunacaktır. Ücretli yazılımlar kullanmak daha detaylı sonuçlar almanıza yardımcı olur; ancak ilk etapta aşağıda paylaştığımız ücretsiz SEO araçlarından yararlanabilirsiniz.Başlıklara tıklayarak, ilgili aracın sayfasına gidebilirsiniz.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google’ın sunduğu araçlardan biri olan google anahtar kelime aracı yani Anahtar Kelime Planlayıcısıdır . Bu araç ile eskiden daha kapsamlı aramalar yapılıyor olsa da Adwords hesabınızla giriş yaptığınızda, adwords anahtar kelime planlayıcısından reklam kampanyaları için aradığınız kriterlerdeki kelime grupları hakkında detaylı sonuçlar sunuyor.

Google kelime aracı ile yaptığınız karşılaştırmalar ve araştırmalar sonucu, sizin için etkili olacak anahtar kelimeleri google kelime analizi aracıyla belirleyebilir ve hem SEO hem de içerik çalışmalarınızda bu kelimelerden yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu kelime gruplarına Adwords reklamları da verebilirsiniz.

“anahtar

Screaming Frog SEO Spider

İngiliz bir SEO firmasının geliştirdiği Screaming Frog SEO Spider ile, kendi sitenizin SEO analizini yapabileceğiniz gibi, 500 kadar siteyi tarayarak da anahtar kelime aramaları yapabilirsiniz.

Übersuggest

Google’ın anahtar kelime önerilerini ele alarak bir analiz sunan Übersuggest de yararlanabileceğiniz ücretsiz araçlardan biri. Yaptığınız aramalar karşısında Google Suggest önerilerini tarayan araç, size 100’e kadar öneri sunabiliyor.

Keyword Tool IO

Keyword Tool IO da Google Suggest önerileri üzerinden bir tarama yaparak, farklı anahtar kelimeler üzerinde araştırmalar yaparak seçenekler sunuyor. Google haricinde, Bing, Youtube ve birkaç arama motoru üzerindeki anahtar kelime alternatiflerini bulmanızda yardımcı oluyor.

SERPs Keyword Tool

Kewyord Tool IO gibi, SERPs de yine Google haricinde Bing, Youtube ve diğer arama motorları üzerindeki anahtar kelime alternatiflerini ve arama hacimlerini size sunan bir araç.

SEOChat Suggestion Keyword Finder

Bu araç üzerinde, daha önceden belirlediğiniz anahtar kelimeleri girerek, bu kelimeler arasındaki sonuçların hangilerinin daha iyi sonuç verebileceği üzerinde bir takım araştırmalar yapıyor ve size bazı sonuçlar listeliyor. Böylelikle kendi belirlediğiniz anahtar kelimelerin arama hacimlerini ve kullanım sıklıklarını buradan takip edebiliyorsunuz.

WordStream’s Free Keyword Tool

WordStream’s Free Keyword Tool, bir anahtar kelime veri tabanı. Bu araç, her ayn internet üzerinde taramalar yaparak veri tabanını geliştiriyor. Özellik niş alanlar üzerinde, fazla getiri sağlayabilecek anahtar kelime öbekleri için oldukça verimli bir araç. Bu aracı kullanarak birçok farklı kelime grubu üzerinden kendinize alternatifler bulabilir ve bu kelimelerin aranma hacimleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Link Sleuth

Özellikle rakip analizi yapmak için oldukça etkili olan Link Sleuth, bir sayfa üzerindeki meta açıklamaları, etiketleri ve meta anahtar kelimeleri çıkartıyor. Bu özellike ile hem kendi sayfalarınızın SEO performansını ölçümleyebilir hem de rakip firmaların çalışmalarını analiz ederek, onların hangi anahtar kelimelere odaklandıklarını görebilirsiniz.

Trellian Keyword Discovery

Bu araç da kendi veri tabanını kullanıyor. Bu veri tabanı üzerinde anahtar kelime aramaları yaparak, sizin aramalarınızla ilgili olabilecek sonuçları size sunuyor. Bunun yanı sıra bu kelime gruplarının aylık aranma hacimlerini de size gösteriyor. Böylelikle hangi kelime grupları üzerine yoğunlaşmanız gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

E-ticarette başarılı olabilmek için SEO konusunda çalışmalar yapmanız oldukça önemli. Çünkü arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, sitenize daha fazla ziyaretçi çekmenizi sağlayacağı gibi aynı zamanda gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacak. Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. E-ticarete adım atarken, bu süreçte ihtiyacınız olan teknik konularda size destek sağlıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan