Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

2 Aralık 2016
Sinan Oypan

Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi alabilirsiniz. Bu yazımızda google adwords anahtar kelime planlayıcısı / google anahtar kelime planlayıcısı, übersuggest, screaming frog başta olmak üzere ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 aracı ele alacağız.

E-ticaret sitenizin SEO yapısını kuvvetlendirmek, Adwords reklam kampanyalarınız için doğru anahtar kelime seçimleri yapmak, site üzerindeki içerikleriniz ve blog çalışmalarınız için size daha fazla trafik getirebilecek anahtar kelimeleri bulmanız oldukça önemli. Tabii ki bu kelime öbeklerini tek başınıza bulmanız mümkün olmayabilir; biraz araştırma yapmanız ve bazı yazılımlardan faydalanmanız gerekiyor.

Bir ajans ile çalıştığınızda bu araştırmaları onlar sizin için yapacaklardır; fakat bu işlem küçük ve orta ölçekli firmalar için maliyetli olabilir. Ancak bu da bir sorun değil; çünkü kendi SEO araştırmalarınızı ücretsiz olarak yapabileceğiniz bir takım araçlar bulunuyor. Bu araçların büyük bir kısmı yüzde yüz sonuç vermese de arama hacimleri ve sık kullanılan anahtar kelimeleri ve rekabet oranlarını size sunacaktır. Ücretli yazılımlar kullanmak daha detaylı sonuçlar almanıza yardımcı olur; ancak ilk etapta aşağıda paylaştığımız ücretsiz SEO araçlarından yararlanabilirsiniz.Başlıklara tıklayarak, ilgili aracın sayfasına gidebilirsiniz.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google’ın sunduğu araçlardan biri olan google anahtar kelime aracı yani Anahtar Kelime Planlayıcısıdır . Bu araç ile eskiden daha kapsamlı aramalar yapılıyor olsa da Adwords hesabınızla giriş yaptığınızda, adwords anahtar kelime planlayıcısından reklam kampanyaları için aradığınız kriterlerdeki kelime grupları hakkında detaylı sonuçlar sunuyor.

Google kelime aracı ile yaptığınız karşılaştırmalar ve araştırmalar sonucu, sizin için etkili olacak anahtar kelimeleri google kelime analizi aracıyla belirleyebilir ve hem SEO hem de içerik çalışmalarınızda bu kelimelerden yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu kelime gruplarına Adwords reklamları da verebilirsiniz.

“anahtar

Screaming Frog SEO Spider

İngiliz bir SEO firmasının geliştirdiği Screaming Frog SEO Spider ile, kendi sitenizin SEO analizini yapabileceğiniz gibi, 500 kadar siteyi tarayarak da anahtar kelime aramaları yapabilirsiniz.

Übersuggest

Google’ın anahtar kelime önerilerini ele alarak bir analiz sunan Übersuggest de yararlanabileceğiniz ücretsiz araçlardan biri. Yaptığınız aramalar karşısında Google Suggest önerilerini tarayan araç, size 100’e kadar öneri sunabiliyor.

Keyword Tool IO

Keyword Tool IO da Google Suggest önerileri üzerinden bir tarama yaparak, farklı anahtar kelimeler üzerinde araştırmalar yaparak seçenekler sunuyor. Google haricinde, Bing, Youtube ve birkaç arama motoru üzerindeki anahtar kelime alternatiflerini bulmanızda yardımcı oluyor.

SERPs Keyword Tool

Kewyord Tool IO gibi, SERPs de yine Google haricinde Bing, Youtube ve diğer arama motorları üzerindeki anahtar kelime alternatiflerini ve arama hacimlerini size sunan bir araç.

SEOChat Suggestion Keyword Finder

Bu araç üzerinde, daha önceden belirlediğiniz anahtar kelimeleri girerek, bu kelimeler arasındaki sonuçların hangilerinin daha iyi sonuç verebileceği üzerinde bir takım araştırmalar yapıyor ve size bazı sonuçlar listeliyor. Böylelikle kendi belirlediğiniz anahtar kelimelerin arama hacimlerini ve kullanım sıklıklarını buradan takip edebiliyorsunuz.

WordStream’s Free Keyword Tool

WordStream’s Free Keyword Tool, bir anahtar kelime veri tabanı. Bu araç, her ayn internet üzerinde taramalar yaparak veri tabanını geliştiriyor. Özellik niş alanlar üzerinde, fazla getiri sağlayabilecek anahtar kelime öbekleri için oldukça verimli bir araç. Bu aracı kullanarak birçok farklı kelime grubu üzerinden kendinize alternatifler bulabilir ve bu kelimelerin aranma hacimleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Link Sleuth

Özellikle rakip analizi yapmak için oldukça etkili olan Link Sleuth, bir sayfa üzerindeki meta açıklamaları, etiketleri ve meta anahtar kelimeleri çıkartıyor. Bu özellike ile hem kendi sayfalarınızın SEO performansını ölçümleyebilir hem de rakip firmaların çalışmalarını analiz ederek, onların hangi anahtar kelimelere odaklandıklarını görebilirsiniz.

Trellian Keyword Discovery

Bu araç da kendi veri tabanını kullanıyor. Bu veri tabanı üzerinde anahtar kelime aramaları yaparak, sizin aramalarınızla ilgili olabilecek sonuçları size sunuyor. Bunun yanı sıra bu kelime gruplarının aylık aranma hacimlerini de size gösteriyor. Böylelikle hangi kelime grupları üzerine yoğunlaşmanız gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

E-ticarette başarılı olabilmek için SEO konusunda çalışmalar yapmanız oldukça önemli. Çünkü arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, sitenize daha fazla ziyaretçi çekmenizi sağlayacağı gibi aynı zamanda gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacak. Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. E-ticarete adım atarken, bu süreçte ihtiyacınız olan teknik konularda size destek sağlıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan