Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç

Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi alabilirsiniz. Bu yazımızda google adwords anahtar kelime planlayıcısı / google anahtar kelime planlayıcısı, übersuggest, screaming frog başta olmak üzere ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 aracı ele alacağız.

E-ticaret sitenizin SEO yapısını kuvvetlendirmek, Adwords reklam kampanyalarınız için doğru anahtar kelime seçimleri yapmak, site üzerindeki içerikleriniz ve blog çalışmalarınız için size daha fazla trafik getirebilecek anahtar kelimeleri bulmanız oldukça önemli. Tabii ki bu kelime öbeklerini tek başınıza bulmanız mümkün olmayabilir; biraz araştırma yapmanız ve bazı yazılımlardan faydalanmanız gerekiyor.

Bir ajans ile çalıştığınızda bu araştırmaları onlar sizin için yapacaklardır; fakat bu işlem küçük ve orta ölçekli firmalar için maliyetli olabilir. Ancak bu da bir sorun değil; çünkü kendi SEO araştırmalarınızı ücretsiz olarak yapabileceğiniz bir takım araçlar bulunuyor. Bu araçların büyük bir kısmı yüzde yüz sonuç vermese de arama hacimleri ve sık kullanılan anahtar kelimeleri ve rekabet oranlarını size sunacaktır. Ücretli yazılımlar kullanmak daha detaylı sonuçlar almanıza yardımcı olur; ancak ilk etapta aşağıda paylaştığımız ücretsiz SEO araçlarından yararlanabilirsiniz.Başlıklara tıklayarak, ilgili aracın sayfasına gidebilirsiniz.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google’ın sunduğu araçlardan biri olan google anahtar kelime aracı yani Anahtar Kelime Planlayıcısıdır . Bu araç ile eskiden daha kapsamlı aramalar yapılıyor olsa da Adwords hesabınızla giriş yaptığınızda, adwords anahtar kelime planlayıcısından reklam kampanyaları için aradığınız kriterlerdeki kelime grupları hakkında detaylı sonuçlar sunuyor.

Google kelime aracı ile yaptığınız karşılaştırmalar ve araştırmalar sonucu, sizin için etkili olacak anahtar kelimeleri google kelime analizi aracıyla belirleyebilir ve hem SEO hem de içerik çalışmalarınızda bu kelimelerden yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu kelime gruplarına Adwords reklamları da verebilirsiniz.

“anahtar

Screaming Frog SEO Spider

İngiliz bir SEO firmasının geliştirdiği Screaming Frog SEO Spider ile, kendi sitenizin SEO analizini yapabileceğiniz gibi, 500 kadar siteyi tarayarak da anahtar kelime aramaları yapabilirsiniz.

Übersuggest

Google’ın anahtar kelime önerilerini ele alarak bir analiz sunan Übersuggest de yararlanabileceğiniz ücretsiz araçlardan biri. Yaptığınız aramalar karşısında Google Suggest önerilerini tarayan araç, size 100’e kadar öneri sunabiliyor.

Keyword Tool IO

Keyword Tool IO da Google Suggest önerileri üzerinden bir tarama yaparak, farklı anahtar kelimeler üzerinde araştırmalar yaparak seçenekler sunuyor. Google haricinde, Bing, Youtube ve birkaç arama motoru üzerindeki anahtar kelime alternatiflerini bulmanızda yardımcı oluyor.

SERPs Keyword Tool

Kewyord Tool IO gibi, SERPs de yine Google haricinde Bing, Youtube ve diğer arama motorları üzerindeki anahtar kelime alternatiflerini ve arama hacimlerini size sunan bir araç.

SEOChat Suggestion Keyword Finder

Bu araç üzerinde, daha önceden belirlediğiniz anahtar kelimeleri girerek, bu kelimeler arasındaki sonuçların hangilerinin daha iyi sonuç verebileceği üzerinde bir takım araştırmalar yapıyor ve size bazı sonuçlar listeliyor. Böylelikle kendi belirlediğiniz anahtar kelimelerin arama hacimlerini ve kullanım sıklıklarını buradan takip edebiliyorsunuz.

WordStream’s Free Keyword Tool

WordStream’s Free Keyword Tool, bir anahtar kelime veri tabanı. Bu araç, her ayn internet üzerinde taramalar yaparak veri tabanını geliştiriyor. Özellik niş alanlar üzerinde, fazla getiri sağlayabilecek anahtar kelime öbekleri için oldukça verimli bir araç. Bu aracı kullanarak birçok farklı kelime grubu üzerinden kendinize alternatifler bulabilir ve bu kelimelerin aranma hacimleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Link Sleuth

Özellikle rakip analizi yapmak için oldukça etkili olan Link Sleuth, bir sayfa üzerindeki meta açıklamaları, etiketleri ve meta anahtar kelimeleri çıkartıyor. Bu özellike ile hem kendi sayfalarınızın SEO performansını ölçümleyebilir hem de rakip firmaların çalışmalarını analiz ederek, onların hangi anahtar kelimelere odaklandıklarını görebilirsiniz.

Trellian Keyword Discovery

Bu araç da kendi veri tabanını kullanıyor. Bu veri tabanı üzerinde anahtar kelime aramaları yaparak, sizin aramalarınızla ilgili olabilecek sonuçları size sunuyor. Bunun yanı sıra bu kelime gruplarının aylık aranma hacimlerini de size gösteriyor. Böylelikle hangi kelime grupları üzerine yoğunlaşmanız gerektiği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

E-ticarette başarılı olabilmek için SEO konusunda çalışmalar yapmanız oldukça önemli. Çünkü arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, sitenize daha fazla ziyaretçi çekmenizi sağlayacağı gibi aynı zamanda gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacak. Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. E-ticarete adım atarken, bu süreçte ihtiyacınız olan teknik konularda size destek sağlıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan