
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber serimizde ücretli reklamlardan hangilerinin işletmeniz için faydalı olup hangilerinin olmayacağını detaylı bir şekilde ele alıyoruz.
Dünkü yazımızda ücretli reklam modellerinden olan Google Adwords’ü ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise Facebook ve Instagram reklamlarının üstünde duracağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımı okuyabilirsiniz.
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
Facebook reklamları
Google Adwords’ün ardından e-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam platformu olan Facebook, sunduğu kapsamlı reklam modelleriyle firmaların kullanıcılara ulaşmasını sağlıyor. Günlük 1,13 milyarlık aktif kullanıcısıyla dünyanın en büyük sosyal ağı olması Facebook’u reklam verenler için oldukça önemli bir platform haline getiriyor.
İlgili rehberler
Facebook reklamları ile ilgili bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler
Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata
Zorlukları
Facebook reklamlarının da kendine has bazı zorlukları bulunuyor. Facebook üzerinden reklam yaparken başarısız olmanın arkasında iki ana sebep bulunuyor. Bunlar: Şirketlerin bu konu ile ilgili sağlam bir stratejileri olmaması ve şirketlerin Facebook reklamlarına yanlış bir bakış açısıyla yaklaşıyor olmaları.
Facebook üzerinden reklam yaparken ilk bilmeniz gereken detay Facebook reklamlarının aslında pasif bir yapıda olması. Yani Facebook üzerinden reklam verirken, doğrudan alışveriş yapmaya odaklı kişilere ulaşmazsınız; vakit geçirmek için Facebook’a giren kişilere o an bir ürün sunmuş olursunuz. Bu durum da Facebook’u pasif bir reklam alanı haline getirebilir. Reklamınızın başarısı çoğunlukla sunduğunuz ürüne bağlı olarak değişiklik gösterecektir.
Facebook reklamlarının en önemli faydalarını; marka bilinirliğini artırma, ürün bilinirliğini artırma, siteye trafik sağlama ve ürün tanıtımı yapmak şeklinde sıralayabiliriz.
Facebook, reklamların analizini ve yatırım getirisini ölçümleyebilmeniz için size kapsamlı istatistikler de sunmakta. Bu sayede reklam çalışmalarınızın geri dönüşümlerini ölçümleyebilirsiniz.
Facebook reklamı vermeli misiniz?
Facebook hem düşük maliyetleri hem de geniş reklam modelleri sayesinde hem küçük hem de büyük firmalar için uygundur. Farklı reklam modellerinden yararlanabilir, ürünlerinizi öne çıkartabileceğiniz gibi, e-ticaret sitenize de ziyaretçileri çekebilirsiniz.
Buradaki önemli detay, amaçlarınızı, beklentilerinizi, bütçenizi ve hedeflerinizi önceden belirleyerek, bu hedefler doğrultusunda reklam kampanyalarınızı oluşturmalısınız.
Instagram reklamları
Facebook’un Instagram’ı satın almasının ardından, Instagram hızlı bir yükselişe geçmeye başladı. Şu an aylık 600 milyon aktif kullanıcısı bulunan Instagram’ın reklam modelleri işletmeleri de buraya çekti. Aylık 1 milyon reklam verenin aktif olarak kullandığı bu sosyal mecra, hem küçük hem de büyük işletmelerin radarına girmiş bulunuyor.
Son dönemlerde Instagram’ın yeni özellikler getirmesi (Hikaye, filtre seçenekleri vb.) her yaş grubunu bu platforma çekmeye başladı. Bu da doğal olarak, reklam verenler için gerekli koşulların oluşmasını sağladı.
Facebook’taki reklam modellerinin Instagram üzerinde de kullanılıyor olmasının yanı sıra Instagram’a özel reklam modellerinin de geliştirilmesiyle beraber farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturmak mümkün oluyor.
Zorlukları
Facebook’ta olduğu gibi Instagram’ın da pasif bir yanı vardır. Kullanıcılar Instagram’a doğrudan satış yapmak için gelmezler. Bu sebeple de gösterdiğiniz ürünler ve kullandığınız görseller çok önemlidir. Bunların yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka unsurlar da bulunmaktadır. Hedef kitlenizi iyi tanımanız, onları iyi analiz etmeniz, onların ne tür içeriklerden hoşlandıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Instagram doğrudan görsel odaklı bir platform olduğu için kullandığınız fotoğrafların önemi bu platformda bir hayli öne çıkar.
Instagram üzerinde bir şirket hesabı açarak bunu Facebook üzerindeki şirket sayfanıza bağlamanız gerekir. Bu sayede reklam kampanyalarınızda ilgili hedef kitleyi seçmenize de yardımcı olur.
Instagram reklamlarını kullanmalı mısınız?
Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar için Instagram reklamları oldukça faydalı olmaktadır. Ancak yine Facebook reklamlarında olduğu gibi, amacınızı iyi belirlemeniz, hedef kitlenizi iyi tanımanız ve doğru bir strateji ile reklamlarınızı oluşturmalısınız. Instagram’ın her geçen gün büyüyen aktif kullanıcı sayısı ve popülerliği sayesinde yeni hedef kitlelere ulaşmak bu platform üzerinden mümkün.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler