fbpx

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber serimizde ücretli reklamlardan hangilerinin işletmeniz için faydalı olup hangilerinin olmayacağını detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

Dünkü yazımızda ücretli reklam modellerinden olan Google Adwords’ü ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise Facebook ve Instagram reklamlarının üstünde duracağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımı okuyabilirsiniz.

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

Facebook reklamları

Google Adwords’ün ardından e-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam platformu olan Facebook, sunduğu kapsamlı reklam modelleriyle firmaların kullanıcılara ulaşmasını sağlıyor. Günlük 1,13 milyarlık aktif kullanıcısıyla dünyanın en büyük sosyal ağı olması Facebook’u reklam verenler için oldukça önemli bir platform haline getiriyor.

İlgili rehberler

Facebook reklamları ile ilgili bilmeniz gereken 5 taktik

Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler

Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata

Zorlukları

Facebook reklamlarının da kendine has bazı zorlukları bulunuyor. Facebook üzerinden reklam yaparken başarısız olmanın arkasında iki ana sebep bulunuyor. Bunlar: Şirketlerin bu konu ile ilgili sağlam bir stratejileri olmaması ve şirketlerin Facebook reklamlarına yanlış bir bakış açısıyla yaklaşıyor olmaları.

Facebook üzerinden reklam yaparken ilk bilmeniz gereken detay Facebook reklamlarının aslında pasif bir yapıda olması. Yani Facebook üzerinden reklam verirken, doğrudan alışveriş yapmaya odaklı kişilere ulaşmazsınız; vakit geçirmek için Facebook’a giren kişilere o an bir ürün sunmuş olursunuz. Bu durum da Facebook’u pasif bir reklam alanı haline getirebilir. Reklamınızın başarısı çoğunlukla sunduğunuz ürüne bağlı olarak değişiklik gösterecektir.

Facebook reklamlarının en önemli faydalarını; marka bilinirliğini artırma, ürün bilinirliğini artırma, siteye trafik sağlama ve ürün tanıtımı yapmak şeklinde sıralayabiliriz.

Facebook, reklamların analizini ve yatırım getirisini ölçümleyebilmeniz için size kapsamlı istatistikler de sunmakta. Bu sayede reklam çalışmalarınızın geri dönüşümlerini ölçümleyebilirsiniz.

Facebook reklamı vermeli misiniz?

Facebook hem düşük maliyetleri hem de geniş reklam modelleri sayesinde hem küçük hem de büyük firmalar için uygundur. Farklı reklam modellerinden yararlanabilir, ürünlerinizi öne çıkartabileceğiniz gibi, e-ticaret sitenize de ziyaretçileri çekebilirsiniz.

Buradaki önemli detay, amaçlarınızı, beklentilerinizi, bütçenizi ve hedeflerinizi önceden belirleyerek, bu hedefler doğrultusunda reklam kampanyalarınızı oluşturmalısınız.

Instagram reklamları

Facebook’un Instagram’ı satın almasının ardından, Instagram hızlı bir yükselişe geçmeye başladı. Şu an aylık 600 milyon aktif kullanıcısı bulunan Instagram’ın reklam modelleri işletmeleri de buraya çekti. Aylık 1 milyon reklam verenin aktif olarak kullandığı bu sosyal mecra, hem küçük hem de büyük işletmelerin radarına girmiş bulunuyor.

Son dönemlerde Instagram’ın yeni özellikler getirmesi (Hikaye, filtre seçenekleri vb.) her yaş grubunu bu platforma çekmeye başladı. Bu da doğal olarak, reklam verenler için gerekli koşulların oluşmasını sağladı.

Facebook’taki reklam modellerinin Instagram üzerinde de kullanılıyor olmasının yanı sıra Instagram’a özel reklam modellerinin de geliştirilmesiyle beraber farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturmak mümkün oluyor.

Zorlukları

Facebook’ta olduğu gibi Instagram’ın da pasif bir yanı vardır. Kullanıcılar Instagram’a doğrudan satış yapmak için gelmezler. Bu sebeple de gösterdiğiniz ürünler ve kullandığınız görseller çok önemlidir. Bunların yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka unsurlar da bulunmaktadır. Hedef kitlenizi iyi tanımanız, onları iyi analiz etmeniz, onların ne tür içeriklerden hoşlandıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Instagram doğrudan görsel odaklı bir platform olduğu için kullandığınız fotoğrafların önemi bu platformda bir hayli öne çıkar.

Instagram üzerinde bir şirket hesabı açarak bunu Facebook üzerindeki şirket sayfanıza bağlamanız gerekir. Bu sayede reklam kampanyalarınızda ilgili hedef kitleyi seçmenize de yardımcı olur.

Instagram reklamlarını kullanmalı mısınız?

Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar için Instagram reklamları oldukça faydalı olmaktadır. Ancak yine Facebook reklamlarında olduğu gibi, amacınızı iyi belirlemeniz, hedef kitlenizi iyi tanımanız ve doğru bir strateji ile reklamlarınızı oluşturmalısınız. Instagram’ın her geçen gün büyüyen aktif kullanıcı sayısı ve popülerliği sayesinde yeni hedef kitlelere ulaşmak bu platform üzerinden mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan