İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

23 Mayıs 2017
Sinan Oypan

İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber serimizde ücretli reklamlardan hangilerinin işletmeniz için faydalı olup hangilerinin olmayacağını detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

Dünkü yazımızda ücretli reklam modellerinden olan Google Adwords’ü ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise Facebook ve Instagram reklamlarının üstünde duracağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımı okuyabilirsiniz.

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

Facebook reklamları

Google Adwords’ün ardından e-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam platformu olan Facebook, sunduğu kapsamlı reklam modelleriyle firmaların kullanıcılara ulaşmasını sağlıyor. Günlük 1,13 milyarlık aktif kullanıcısıyla dünyanın en büyük sosyal ağı olması Facebook’u reklam verenler için oldukça önemli bir platform haline getiriyor.

İlgili rehberler

Facebook reklamları ile ilgili bilmeniz gereken 5 taktik

Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler

Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata

Zorlukları

Facebook reklamlarının da kendine has bazı zorlukları bulunuyor. Facebook üzerinden reklam yaparken başarısız olmanın arkasında iki ana sebep bulunuyor. Bunlar: Şirketlerin bu konu ile ilgili sağlam bir stratejileri olmaması ve şirketlerin Facebook reklamlarına yanlış bir bakış açısıyla yaklaşıyor olmaları.

Facebook üzerinden reklam yaparken ilk bilmeniz gereken detay Facebook reklamlarının aslında pasif bir yapıda olması. Yani Facebook üzerinden reklam verirken, doğrudan alışveriş yapmaya odaklı kişilere ulaşmazsınız; vakit geçirmek için Facebook’a giren kişilere o an bir ürün sunmuş olursunuz. Bu durum da Facebook’u pasif bir reklam alanı haline getirebilir. Reklamınızın başarısı çoğunlukla sunduğunuz ürüne bağlı olarak değişiklik gösterecektir.

Facebook reklamlarının en önemli faydalarını; marka bilinirliğini artırma, ürün bilinirliğini artırma, siteye trafik sağlama ve ürün tanıtımı yapmak şeklinde sıralayabiliriz.

Facebook, reklamların analizini ve yatırım getirisini ölçümleyebilmeniz için size kapsamlı istatistikler de sunmakta. Bu sayede reklam çalışmalarınızın geri dönüşümlerini ölçümleyebilirsiniz.

Facebook reklamı vermeli misiniz?

Facebook hem düşük maliyetleri hem de geniş reklam modelleri sayesinde hem küçük hem de büyük firmalar için uygundur. Farklı reklam modellerinden yararlanabilir, ürünlerinizi öne çıkartabileceğiniz gibi, e-ticaret sitenize de ziyaretçileri çekebilirsiniz.

Buradaki önemli detay, amaçlarınızı, beklentilerinizi, bütçenizi ve hedeflerinizi önceden belirleyerek, bu hedefler doğrultusunda reklam kampanyalarınızı oluşturmalısınız.

Instagram reklamları

Facebook’un Instagram’ı satın almasının ardından, Instagram hızlı bir yükselişe geçmeye başladı. Şu an aylık 600 milyon aktif kullanıcısı bulunan Instagram’ın reklam modelleri işletmeleri de buraya çekti. Aylık 1 milyon reklam verenin aktif olarak kullandığı bu sosyal mecra, hem küçük hem de büyük işletmelerin radarına girmiş bulunuyor.

Son dönemlerde Instagram’ın yeni özellikler getirmesi (Hikaye, filtre seçenekleri vb.) her yaş grubunu bu platforma çekmeye başladı. Bu da doğal olarak, reklam verenler için gerekli koşulların oluşmasını sağladı.

Facebook’taki reklam modellerinin Instagram üzerinde de kullanılıyor olmasının yanı sıra Instagram’a özel reklam modellerinin de geliştirilmesiyle beraber farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturmak mümkün oluyor.

Zorlukları

Facebook’ta olduğu gibi Instagram’ın da pasif bir yanı vardır. Kullanıcılar Instagram’a doğrudan satış yapmak için gelmezler. Bu sebeple de gösterdiğiniz ürünler ve kullandığınız görseller çok önemlidir. Bunların yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka unsurlar da bulunmaktadır. Hedef kitlenizi iyi tanımanız, onları iyi analiz etmeniz, onların ne tür içeriklerden hoşlandıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Instagram doğrudan görsel odaklı bir platform olduğu için kullandığınız fotoğrafların önemi bu platformda bir hayli öne çıkar.

Instagram üzerinde bir şirket hesabı açarak bunu Facebook üzerindeki şirket sayfanıza bağlamanız gerekir. Bu sayede reklam kampanyalarınızda ilgili hedef kitleyi seçmenize de yardımcı olur.

Instagram reklamlarını kullanmalı mısınız?

Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar için Instagram reklamları oldukça faydalı olmaktadır. Ancak yine Facebook reklamlarında olduğu gibi, amacınızı iyi belirlemeniz, hedef kitlenizi iyi tanımanız ve doğru bir strateji ile reklamlarınızı oluşturmalısınız. Instagram’ın her geçen gün büyüyen aktif kullanıcı sayısı ve popülerliği sayesinde yeni hedef kitlelere ulaşmak bu platform üzerinden mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan