İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

23 Mayıs 2017
Sinan Oypan

İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber serimizde ücretli reklamlardan hangilerinin işletmeniz için faydalı olup hangilerinin olmayacağını detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

Dünkü yazımızda ücretli reklam modellerinden olan Google Adwords’ü ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise Facebook ve Instagram reklamlarının üstünde duracağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımı okuyabilirsiniz.

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

Facebook reklamları

Google Adwords’ün ardından e-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam platformu olan Facebook, sunduğu kapsamlı reklam modelleriyle firmaların kullanıcılara ulaşmasını sağlıyor. Günlük 1,13 milyarlık aktif kullanıcısıyla dünyanın en büyük sosyal ağı olması Facebook’u reklam verenler için oldukça önemli bir platform haline getiriyor.

İlgili rehberler

Facebook reklamları ile ilgili bilmeniz gereken 5 taktik

Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler

Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata

Zorlukları

Facebook reklamlarının da kendine has bazı zorlukları bulunuyor. Facebook üzerinden reklam yaparken başarısız olmanın arkasında iki ana sebep bulunuyor. Bunlar: Şirketlerin bu konu ile ilgili sağlam bir stratejileri olmaması ve şirketlerin Facebook reklamlarına yanlış bir bakış açısıyla yaklaşıyor olmaları.

Facebook üzerinden reklam yaparken ilk bilmeniz gereken detay Facebook reklamlarının aslında pasif bir yapıda olması. Yani Facebook üzerinden reklam verirken, doğrudan alışveriş yapmaya odaklı kişilere ulaşmazsınız; vakit geçirmek için Facebook’a giren kişilere o an bir ürün sunmuş olursunuz. Bu durum da Facebook’u pasif bir reklam alanı haline getirebilir. Reklamınızın başarısı çoğunlukla sunduğunuz ürüne bağlı olarak değişiklik gösterecektir.

Facebook reklamlarının en önemli faydalarını; marka bilinirliğini artırma, ürün bilinirliğini artırma, siteye trafik sağlama ve ürün tanıtımı yapmak şeklinde sıralayabiliriz.

Facebook, reklamların analizini ve yatırım getirisini ölçümleyebilmeniz için size kapsamlı istatistikler de sunmakta. Bu sayede reklam çalışmalarınızın geri dönüşümlerini ölçümleyebilirsiniz.

Facebook reklamı vermeli misiniz?

Facebook hem düşük maliyetleri hem de geniş reklam modelleri sayesinde hem küçük hem de büyük firmalar için uygundur. Farklı reklam modellerinden yararlanabilir, ürünlerinizi öne çıkartabileceğiniz gibi, e-ticaret sitenize de ziyaretçileri çekebilirsiniz.

Buradaki önemli detay, amaçlarınızı, beklentilerinizi, bütçenizi ve hedeflerinizi önceden belirleyerek, bu hedefler doğrultusunda reklam kampanyalarınızı oluşturmalısınız.

Instagram reklamları

Facebook’un Instagram’ı satın almasının ardından, Instagram hızlı bir yükselişe geçmeye başladı. Şu an aylık 600 milyon aktif kullanıcısı bulunan Instagram’ın reklam modelleri işletmeleri de buraya çekti. Aylık 1 milyon reklam verenin aktif olarak kullandığı bu sosyal mecra, hem küçük hem de büyük işletmelerin radarına girmiş bulunuyor.

Son dönemlerde Instagram’ın yeni özellikler getirmesi (Hikaye, filtre seçenekleri vb.) her yaş grubunu bu platforma çekmeye başladı. Bu da doğal olarak, reklam verenler için gerekli koşulların oluşmasını sağladı.

Facebook’taki reklam modellerinin Instagram üzerinde de kullanılıyor olmasının yanı sıra Instagram’a özel reklam modellerinin de geliştirilmesiyle beraber farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturmak mümkün oluyor.

Zorlukları

Facebook’ta olduğu gibi Instagram’ın da pasif bir yanı vardır. Kullanıcılar Instagram’a doğrudan satış yapmak için gelmezler. Bu sebeple de gösterdiğiniz ürünler ve kullandığınız görseller çok önemlidir. Bunların yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka unsurlar da bulunmaktadır. Hedef kitlenizi iyi tanımanız, onları iyi analiz etmeniz, onların ne tür içeriklerden hoşlandıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Instagram doğrudan görsel odaklı bir platform olduğu için kullandığınız fotoğrafların önemi bu platformda bir hayli öne çıkar.

Instagram üzerinde bir şirket hesabı açarak bunu Facebook üzerindeki şirket sayfanıza bağlamanız gerekir. Bu sayede reklam kampanyalarınızda ilgili hedef kitleyi seçmenize de yardımcı olur.

Instagram reklamlarını kullanmalı mısınız?

Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar için Instagram reklamları oldukça faydalı olmaktadır. Ancak yine Facebook reklamlarında olduğu gibi, amacınızı iyi belirlemeniz, hedef kitlenizi iyi tanımanız ve doğru bir strateji ile reklamlarınızı oluşturmalısınız. Instagram’ın her geçen gün büyüyen aktif kullanıcı sayısı ve popülerliği sayesinde yeni hedef kitlelere ulaşmak bu platform üzerinden mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan