İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber serimizde ücretli reklamlardan hangilerinin işletmeniz için faydalı olup hangilerinin olmayacağını detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

Dünkü yazımızda ücretli reklam modellerinden olan Google Adwords’ü ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise Facebook ve Instagram reklamlarının üstünde duracağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımı okuyabilirsiniz.

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

Facebook reklamları

Google Adwords’ün ardından e-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam platformu olan Facebook, sunduğu kapsamlı reklam modelleriyle firmaların kullanıcılara ulaşmasını sağlıyor. Günlük 1,13 milyarlık aktif kullanıcısıyla dünyanın en büyük sosyal ağı olması Facebook’u reklam verenler için oldukça önemli bir platform haline getiriyor.

İlgili rehberler

Facebook reklamları ile ilgili bilmeniz gereken 5 taktik

Facebook reklamlarında mutlaka kullanmanız gereken stratejiler

Facebook reklamlarında yapılan 3 ölümcül hata

Zorlukları

Facebook reklamlarının da kendine has bazı zorlukları bulunuyor. Facebook üzerinden reklam yaparken başarısız olmanın arkasında iki ana sebep bulunuyor. Bunlar: Şirketlerin bu konu ile ilgili sağlam bir stratejileri olmaması ve şirketlerin Facebook reklamlarına yanlış bir bakış açısıyla yaklaşıyor olmaları.

Facebook üzerinden reklam yaparken ilk bilmeniz gereken detay Facebook reklamlarının aslında pasif bir yapıda olması. Yani Facebook üzerinden reklam verirken, doğrudan alışveriş yapmaya odaklı kişilere ulaşmazsınız; vakit geçirmek için Facebook’a giren kişilere o an bir ürün sunmuş olursunuz. Bu durum da Facebook’u pasif bir reklam alanı haline getirebilir. Reklamınızın başarısı çoğunlukla sunduğunuz ürüne bağlı olarak değişiklik gösterecektir.

Facebook reklamlarının en önemli faydalarını; marka bilinirliğini artırma, ürün bilinirliğini artırma, siteye trafik sağlama ve ürün tanıtımı yapmak şeklinde sıralayabiliriz.

Facebook, reklamların analizini ve yatırım getirisini ölçümleyebilmeniz için size kapsamlı istatistikler de sunmakta. Bu sayede reklam çalışmalarınızın geri dönüşümlerini ölçümleyebilirsiniz.

Facebook reklamı vermeli misiniz?

Facebook hem düşük maliyetleri hem de geniş reklam modelleri sayesinde hem küçük hem de büyük firmalar için uygundur. Farklı reklam modellerinden yararlanabilir, ürünlerinizi öne çıkartabileceğiniz gibi, e-ticaret sitenize de ziyaretçileri çekebilirsiniz.

Buradaki önemli detay, amaçlarınızı, beklentilerinizi, bütçenizi ve hedeflerinizi önceden belirleyerek, bu hedefler doğrultusunda reklam kampanyalarınızı oluşturmalısınız.

Instagram reklamları

Facebook’un Instagram’ı satın almasının ardından, Instagram hızlı bir yükselişe geçmeye başladı. Şu an aylık 600 milyon aktif kullanıcısı bulunan Instagram’ın reklam modelleri işletmeleri de buraya çekti. Aylık 1 milyon reklam verenin aktif olarak kullandığı bu sosyal mecra, hem küçük hem de büyük işletmelerin radarına girmiş bulunuyor.

Son dönemlerde Instagram’ın yeni özellikler getirmesi (Hikaye, filtre seçenekleri vb.) her yaş grubunu bu platforma çekmeye başladı. Bu da doğal olarak, reklam verenler için gerekli koşulların oluşmasını sağladı.

Facebook’taki reklam modellerinin Instagram üzerinde de kullanılıyor olmasının yanı sıra Instagram’a özel reklam modellerinin de geliştirilmesiyle beraber farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturmak mümkün oluyor.

Zorlukları

Facebook’ta olduğu gibi Instagram’ın da pasif bir yanı vardır. Kullanıcılar Instagram’a doğrudan satış yapmak için gelmezler. Bu sebeple de gösterdiğiniz ürünler ve kullandığınız görseller çok önemlidir. Bunların yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka unsurlar da bulunmaktadır. Hedef kitlenizi iyi tanımanız, onları iyi analiz etmeniz, onların ne tür içeriklerden hoşlandıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Instagram doğrudan görsel odaklı bir platform olduğu için kullandığınız fotoğrafların önemi bu platformda bir hayli öne çıkar.

Instagram üzerinde bir şirket hesabı açarak bunu Facebook üzerindeki şirket sayfanıza bağlamanız gerekir. Bu sayede reklam kampanyalarınızda ilgili hedef kitleyi seçmenize de yardımcı olur.

Instagram reklamlarını kullanmalı mısınız?

Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar için Instagram reklamları oldukça faydalı olmaktadır. Ancak yine Facebook reklamlarında olduğu gibi, amacınızı iyi belirlemeniz, hedef kitlenizi iyi tanımanız ve doğru bir strateji ile reklamlarınızı oluşturmalısınız. Instagram’ın her geçen gün büyüyen aktif kullanıcı sayısı ve popülerliği sayesinde yeni hedef kitlelere ulaşmak bu platform üzerinden mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin