İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları yapıyor.

Organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de yine organik olarak pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Ücretsiz ve organik çalışmaların yanı sıra ücretli reklam modelleriyle reklam ve pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz. Peki işletmeniz için ücretli reklamlar gerçekten yararlı olur mu?

Bu konuyu daha detaylı bir şekilde ele alabilmek için en sık kullanılan ücretli reklam modelleri olan Google Adwords, Facebook reklamları ve Instagram reklamlarını inceleyerek, bu reklam modellerinin ve platformların işletmeniz için neler sunabileceğine bakacağız. İlk bölümde Google Adwords reklamlarına bakıyor olacağız. Yarın ki yazımızda ise Facebook ve Instagra reklamlarını ele alacağız.

Google Adwords

E-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam modellerinden biri Google Adwords oluyor. Google üzerindeki arama sorguları ile tüketicilere ulaşmak ve bu sayede de sitenize trafik çekerek geri dönüşüm sağlamak için Adwords kampanyaları oldukça idealdir.

Adwords kampanyaları oluşturarak farklı anahtar kelimeler üzerinden kullanıcıların sorgularına yanıt verebilir ve reklamlarınızı onlara ulaştırabilirsiniz. Adwords yönetimi konusunda detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Zorlukları

Adwords kampanyaları doğru kurgulandığında iyi sonuçlar verse de her şirket için olumlu sonuçlar da vermeyebilir. Bunun nedeni ise şirketinizin türüne, sektörünüze ve SEO kurgunuza bağlı olarak değişiklik gösterecektir.

Bunların yanı sıra Tıklama Başına Maliyet (PPC) modelindeki reklamlarda da bulunduğunuz sektördeki rekabet yüksekse, seçtiğiniz anahtar kelimelere reklam verme maliyetleri de yüksek olacaktır. Eğer elinizdeki reklam bütçesi bu rekabeti karşılayamayacaksa PPC reklamlar sizin için etkili olmayacaktır. Büyük firmalar burada çıtayı yukarıya çekerek, rekabeti zorlaştırabilir; bu nedenle de elinizdeki bütçeyi verimli kullanamazınız.

Adwords kampanyalarını kullanmalı mısınız?

Adwords kampanyalarına yatırım yapmadan önce anahtar kelimeler üzerinde araştırma yapmanız, sektördeki rekabeti gözlemlemeniz ve elinizdeki bütçeyi değerlendirmeniz gerekir. Rekabetin yüksek ve elinizdeki bütçenin yetersiz olduğu durumlarda Adwords kampanyalarından kaçınmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Reklam bütçesi konusunda rekabet edemiyor oluşunuz nedeniyle Adwords kampanyalarından beklediğiniz geri dönüşümü alamazsınız.

Ancak elinizdeki bütçe yeterliyse ve sektörünüzdeki rekabet az ise bu reklam modeli sizin için faydalı olabilir. Rekabetin az olması durumunda dikkat etmeniz gereken bir takım özellikler de olacaktır. Adwords kampanyaları oluşturmadan önce, seçtiğiniz anahtar kelimelerin aranma hacimlerini dikkate almanız, Google üzerinde ne kadarlık bir aranma hacmi olduğuna bakmalısınız.

Rekabetin az olması kimi zaman, sizi ilgilendiren anahtar kelimelerde yeterince aranma hacmi olmadığını da gösterebilir. Bu aranma hacimlerini dikkate almanız bu konuda oldukça önemlidir. Çünkü çok az aranan anahtar kelimeler üzerine reklam verdiğinizde, kullanıcılar bu reklamlara tıklamayabilirler ve bu da yine geri dönüşüm sağlayamamanıza neden olur.

Burada dikkat etmeniz gereken nokta, rekabetin düşük olduğu anahtar kelimelerin aranma hacimleri olacaktır. Aranma hacmi orta seviye ya da yüksek olan; fakat PPC değeri düşük olan anahtar kelimeler odaklanarak kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin