İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları yapıyor.

Organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de yine organik olarak pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Ücretsiz ve organik çalışmaların yanı sıra ücretli reklam modelleriyle reklam ve pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz. Peki işletmeniz için ücretli reklamlar gerçekten yararlı olur mu?

Bu konuyu daha detaylı bir şekilde ele alabilmek için en sık kullanılan ücretli reklam modelleri olan Google Adwords, Facebook reklamları ve Instagram reklamlarını inceleyerek, bu reklam modellerinin ve platformların işletmeniz için neler sunabileceğine bakacağız. İlk bölümde Google Adwords reklamlarına bakıyor olacağız. Yarın ki yazımızda ise Facebook ve Instagra reklamlarını ele alacağız.

Google Adwords

E-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam modellerinden biri Google Adwords oluyor. Google üzerindeki arama sorguları ile tüketicilere ulaşmak ve bu sayede de sitenize trafik çekerek geri dönüşüm sağlamak için Adwords kampanyaları oldukça idealdir.

Adwords kampanyaları oluşturarak farklı anahtar kelimeler üzerinden kullanıcıların sorgularına yanıt verebilir ve reklamlarınızı onlara ulaştırabilirsiniz. Adwords yönetimi konusunda detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Zorlukları

Adwords kampanyaları doğru kurgulandığında iyi sonuçlar verse de her şirket için olumlu sonuçlar da vermeyebilir. Bunun nedeni ise şirketinizin türüne, sektörünüze ve SEO kurgunuza bağlı olarak değişiklik gösterecektir.

Bunların yanı sıra Tıklama Başına Maliyet (PPC) modelindeki reklamlarda da bulunduğunuz sektördeki rekabet yüksekse, seçtiğiniz anahtar kelimelere reklam verme maliyetleri de yüksek olacaktır. Eğer elinizdeki reklam bütçesi bu rekabeti karşılayamayacaksa PPC reklamlar sizin için etkili olmayacaktır. Büyük firmalar burada çıtayı yukarıya çekerek, rekabeti zorlaştırabilir; bu nedenle de elinizdeki bütçeyi verimli kullanamazınız.

Adwords kampanyalarını kullanmalı mısınız?

Adwords kampanyalarına yatırım yapmadan önce anahtar kelimeler üzerinde araştırma yapmanız, sektördeki rekabeti gözlemlemeniz ve elinizdeki bütçeyi değerlendirmeniz gerekir. Rekabetin yüksek ve elinizdeki bütçenin yetersiz olduğu durumlarda Adwords kampanyalarından kaçınmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Reklam bütçesi konusunda rekabet edemiyor oluşunuz nedeniyle Adwords kampanyalarından beklediğiniz geri dönüşümü alamazsınız.

Ancak elinizdeki bütçe yeterliyse ve sektörünüzdeki rekabet az ise bu reklam modeli sizin için faydalı olabilir. Rekabetin az olması durumunda dikkat etmeniz gereken bir takım özellikler de olacaktır. Adwords kampanyaları oluşturmadan önce, seçtiğiniz anahtar kelimelerin aranma hacimlerini dikkate almanız, Google üzerinde ne kadarlık bir aranma hacmi olduğuna bakmalısınız.

Rekabetin az olması kimi zaman, sizi ilgilendiren anahtar kelimelerde yeterince aranma hacmi olmadığını da gösterebilir. Bu aranma hacimlerini dikkate almanız bu konuda oldukça önemlidir. Çünkü çok az aranan anahtar kelimeler üzerine reklam verdiğinizde, kullanıcılar bu reklamlara tıklamayabilirler ve bu da yine geri dönüşüm sağlayamamanıza neden olur.

Burada dikkat etmeniz gereken nokta, rekabetin düşük olduğu anahtar kelimelerin aranma hacimleri olacaktır. Aranma hacmi orta seviye ya da yüksek olan; fakat PPC değeri düşük olan anahtar kelimeler odaklanarak kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers