İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları yapıyor. Organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de yine organik olarak pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Ücretsiz ve organik çalışmaların yanı sıra ücretli reklam modelleriyle reklam ve pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz. Peki işletmeniz için ücretli reklamlar gerçekten yararlı olur mu? Bu konuyu daha detaylı bir şekilde ele alabilmek için en sık kullanılan ücretli reklam modelleri olan Google Adwords, Facebook reklamları ve Instagram reklamlarını inceleyerek, bu reklam modellerinin ve platformların işletmeniz için neler sunabileceğine bakacağız. İlk bölümde Google Adwords reklamlarına bakıyor olacağız. Yarın ki yazımızda ise Facebook ve Instagra reklamlarını ele alacağız.

Google Adwords

E-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam modellerinden biri Google Adwords oluyor. Google üzerindeki arama sorguları ile tüketicilere ulaşmak ve bu sayede de sitenize trafik çekerek geri dönüşüm sağlamak için Adwords kampanyaları oldukça idealdir. Adwords kampanyaları oluşturarak farklı anahtar kelimeler üzerinden kullanıcıların sorgularına yanıt verebilir ve reklamlarınızı onlara ulaştırabilirsiniz. Adwords yönetimi konusunda detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz. Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Zorlukları

Adwords kampanyaları doğru kurgulandığında iyi sonuçlar verse de her şirket için olumlu sonuçlar da vermeyebilir. Bunun nedeni ise şirketinizin türüne, sektörünüze ve SEO kurgunuza bağlı olarak değişiklik gösterecektir. Bunların yanı sıra Tıklama Başına Maliyet (PPC) modelindeki reklamlarda da bulunduğunuz sektördeki rekabet yüksekse, seçtiğiniz anahtar kelimelere reklam verme maliyetleri de yüksek olacaktır. Eğer elinizdeki reklam bütçesi bu rekabeti karşılayamayacaksa PPC reklamlar sizin için etkili olmayacaktır. Büyük firmalar burada çıtayı yukarıya çekerek, rekabeti zorlaştırabilir; bu nedenle de elinizdeki bütçeyi verimli kullanamazınız.

Adwords kampanyalarını kullanmalı mısınız?

Adwords kampanyalarına yatırım yapmadan önce anahtar kelimeler üzerinde araştırma yapmanız, sektördeki rekabeti gözlemlemeniz ve elinizdeki bütçeyi değerlendirmeniz gerekir. Rekabetin yüksek ve elinizdeki bütçenin yetersiz olduğu durumlarda Adwords kampanyalarından kaçınmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Reklam bütçesi konusunda rekabet edemiyor oluşunuz nedeniyle Adwords kampanyalarından beklediğiniz geri dönüşümü alamazsınız. Ancak elinizdeki bütçe yeterliyse ve sektörünüzdeki rekabet az ise bu reklam modeli sizin için faydalı olabilir. Rekabetin az olması durumunda dikkat etmeniz gereken bir takım özellikler de olacaktır. Adwords kampanyaları oluşturmadan önce, seçtiğiniz anahtar kelimelerin aranma hacimlerini dikkate almanız, Google üzerinde ne kadarlık bir aranma hacmi olduğuna bakmalısınız. Rekabetin az olması kimi zaman, sizi ilgilendiren anahtar kelimelerde yeterince aranma hacmi olmadığını da gösterebilir. Bu aranma hacimlerini dikkate almanız bu konuda oldukça önemlidir. Çünkü çok az aranan anahtar kelimeler üzerine reklam verdiğinizde, kullanıcılar bu reklamlara tıklamayabilirler ve bu da yine geri dönüşüm sağlayamamanıza neden olur. Burada dikkat etmeniz gereken nokta, rekabetin düşük olduğu anahtar kelimelerin aranma hacimleri olacaktır. Aranma hacmi orta seviye ya da yüksek olan; fakat PPC değeri düşük olan anahtar kelimeler odaklanarak kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından dolayı...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Alibaba ve AliExpress Satış Yapma Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapma Rehberi 2021
Başlangıç sermayeniz kısıtlıysa ya da e-ticaret sitenize ek olarak farklı pazarlara da satış yapmak istiyorsanız, pazaryeri türleri arasında öne çıkan Alibaba ve AliExpress’i tercih edebilirsiniz. Türkiye’de hizmet veren pek çok...
7 Ocak 2022
Markethinkers
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın