İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

22 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları yapıyor.

Organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de yine organik olarak pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Ücretsiz ve organik çalışmaların yanı sıra ücretli reklam modelleriyle reklam ve pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz. Peki işletmeniz için ücretli reklamlar gerçekten yararlı olur mu?

Bu konuyu daha detaylı bir şekilde ele alabilmek için en sık kullanılan ücretli reklam modelleri olan Google Adwords, Facebook reklamları ve Instagram reklamlarını inceleyerek, bu reklam modellerinin ve platformların işletmeniz için neler sunabileceğine bakacağız. İlk bölümde Google Adwords reklamlarına bakıyor olacağız. Yarın ki yazımızda ise Facebook ve Instagra reklamlarını ele alacağız.

Google Adwords

E-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam modellerinden biri Google Adwords oluyor. Google üzerindeki arama sorguları ile tüketicilere ulaşmak ve bu sayede de sitenize trafik çekerek geri dönüşüm sağlamak için Adwords kampanyaları oldukça idealdir.

Adwords kampanyaları oluşturarak farklı anahtar kelimeler üzerinden kullanıcıların sorgularına yanıt verebilir ve reklamlarınızı onlara ulaştırabilirsiniz. Adwords yönetimi konusunda detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Zorlukları

Adwords kampanyaları doğru kurgulandığında iyi sonuçlar verse de her şirket için olumlu sonuçlar da vermeyebilir. Bunun nedeni ise şirketinizin türüne, sektörünüze ve SEO kurgunuza bağlı olarak değişiklik gösterecektir.

Bunların yanı sıra Tıklama Başına Maliyet (PPC) modelindeki reklamlarda da bulunduğunuz sektördeki rekabet yüksekse, seçtiğiniz anahtar kelimelere reklam verme maliyetleri de yüksek olacaktır. Eğer elinizdeki reklam bütçesi bu rekabeti karşılayamayacaksa PPC reklamlar sizin için etkili olmayacaktır. Büyük firmalar burada çıtayı yukarıya çekerek, rekabeti zorlaştırabilir; bu nedenle de elinizdeki bütçeyi verimli kullanamazınız.

Adwords kampanyalarını kullanmalı mısınız?

Adwords kampanyalarına yatırım yapmadan önce anahtar kelimeler üzerinde araştırma yapmanız, sektördeki rekabeti gözlemlemeniz ve elinizdeki bütçeyi değerlendirmeniz gerekir. Rekabetin yüksek ve elinizdeki bütçenin yetersiz olduğu durumlarda Adwords kampanyalarından kaçınmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Reklam bütçesi konusunda rekabet edemiyor oluşunuz nedeniyle Adwords kampanyalarından beklediğiniz geri dönüşümü alamazsınız.

Ancak elinizdeki bütçe yeterliyse ve sektörünüzdeki rekabet az ise bu reklam modeli sizin için faydalı olabilir. Rekabetin az olması durumunda dikkat etmeniz gereken bir takım özellikler de olacaktır. Adwords kampanyaları oluşturmadan önce, seçtiğiniz anahtar kelimelerin aranma hacimlerini dikkate almanız, Google üzerinde ne kadarlık bir aranma hacmi olduğuna bakmalısınız.

Rekabetin az olması kimi zaman, sizi ilgilendiren anahtar kelimelerde yeterince aranma hacmi olmadığını da gösterebilir. Bu aranma hacimlerini dikkate almanız bu konuda oldukça önemlidir. Çünkü çok az aranan anahtar kelimeler üzerine reklam verdiğinizde, kullanıcılar bu reklamlara tıklamayabilirler ve bu da yine geri dönüşüm sağlayamamanıza neden olur.

Burada dikkat etmeniz gereken nokta, rekabetin düşük olduğu anahtar kelimelerin aranma hacimleri olacaktır. Aranma hacmi orta seviye ya da yüksek olan; fakat PPC değeri düşük olan anahtar kelimeler odaklanarak kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan