fbpx

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları yapıyor.

Organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de yine organik olarak pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Ücretsiz ve organik çalışmaların yanı sıra ücretli reklam modelleriyle reklam ve pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz. Peki işletmeniz için ücretli reklamlar gerçekten yararlı olur mu?

Bu konuyu daha detaylı bir şekilde ele alabilmek için en sık kullanılan ücretli reklam modelleri olan Google Adwords, Facebook reklamları ve Instagram reklamlarını inceleyerek, bu reklam modellerinin ve platformların işletmeniz için neler sunabileceğine bakacağız. İlk bölümde Google Adwords reklamlarına bakıyor olacağız. Yarın ki yazımızda ise Facebook ve Instagra reklamlarını ele alacağız.

Google Adwords

E-ticaret firmalarının en sık kullandığı reklam modellerinden biri Google Adwords oluyor. Google üzerindeki arama sorguları ile tüketicilere ulaşmak ve bu sayede de sitenize trafik çekerek geri dönüşüm sağlamak için Adwords kampanyaları oldukça idealdir.

Adwords kampanyaları oluşturarak farklı anahtar kelimeler üzerinden kullanıcıların sorgularına yanıt verebilir ve reklamlarınızı onlara ulaştırabilirsiniz. Adwords yönetimi konusunda detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Zorlukları

Adwords kampanyaları doğru kurgulandığında iyi sonuçlar verse de her şirket için olumlu sonuçlar da vermeyebilir. Bunun nedeni ise şirketinizin türüne, sektörünüze ve SEO kurgunuza bağlı olarak değişiklik gösterecektir.

Bunların yanı sıra Tıklama Başına Maliyet (PPC) modelindeki reklamlarda da bulunduğunuz sektördeki rekabet yüksekse, seçtiğiniz anahtar kelimelere reklam verme maliyetleri de yüksek olacaktır. Eğer elinizdeki reklam bütçesi bu rekabeti karşılayamayacaksa PPC reklamlar sizin için etkili olmayacaktır. Büyük firmalar burada çıtayı yukarıya çekerek, rekabeti zorlaştırabilir; bu nedenle de elinizdeki bütçeyi verimli kullanamazınız.

Adwords kampanyalarını kullanmalı mısınız?

Adwords kampanyalarına yatırım yapmadan önce anahtar kelimeler üzerinde araştırma yapmanız, sektördeki rekabeti gözlemlemeniz ve elinizdeki bütçeyi değerlendirmeniz gerekir. Rekabetin yüksek ve elinizdeki bütçenin yetersiz olduğu durumlarda Adwords kampanyalarından kaçınmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Reklam bütçesi konusunda rekabet edemiyor oluşunuz nedeniyle Adwords kampanyalarından beklediğiniz geri dönüşümü alamazsınız.

Ancak elinizdeki bütçe yeterliyse ve sektörünüzdeki rekabet az ise bu reklam modeli sizin için faydalı olabilir. Rekabetin az olması durumunda dikkat etmeniz gereken bir takım özellikler de olacaktır. Adwords kampanyaları oluşturmadan önce, seçtiğiniz anahtar kelimelerin aranma hacimlerini dikkate almanız, Google üzerinde ne kadarlık bir aranma hacmi olduğuna bakmalısınız.

Rekabetin az olması kimi zaman, sizi ilgilendiren anahtar kelimelerde yeterince aranma hacmi olmadığını da gösterebilir. Bu aranma hacimlerini dikkate almanız bu konuda oldukça önemlidir. Çünkü çok az aranan anahtar kelimeler üzerine reklam verdiğinizde, kullanıcılar bu reklamlara tıklamayabilirler ve bu da yine geri dönüşüm sağlayamamanıza neden olur.

Burada dikkat etmeniz gereken nokta, rekabetin düşük olduğu anahtar kelimelerin aranma hacimleri olacaktır. Aranma hacmi orta seviye ya da yüksek olan; fakat PPC değeri düşük olan anahtar kelimeler odaklanarak kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan