E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor.
Twitter, 19 Eylül’de bu yeni özelliğini duyurdu. Twitter’daki karakter limiti halen 140 ile sınırlı; fakat yapılan değişiklikte artık tweet içinde görsel, video, gif, ya da alıntılı tweetler kullanıldığında, bu ekler karakter olarak sayılmayacağı için 140 karakterlik metin yazma alanı kalacak.
Bu güncellemeye kadar, bir tweet atarken fotoğraf ya da benzeri bir öğeyi tweetinize yerleştirdiğinizde bu öğeler de karakter olarak sayılıyordu ve yazı yazmak için yeterli karakter kalmıyordu.
Karakter sayısının düşmesi, kullanılan metinlerin daha fazla bir şekilde kısaltılmasına neden oluyordu. Noktalama işaretlerini kullanmamak ya da bazı kelimeleri kısaltmak, sesli harfleri çıkartmak, atılan tweetlerin anlaşılmasını zorlaştırabiliyordu.
Twitter bu durumun farkına biraz geç de olsa vardı ve yeni güncellemesiyle beraber artık tweetlerde kullanıcılara biraz daha özgürlük tanıyacak.
Bu güncellemenin faydaları ne olacak?
Twitter üzerinde bir metinle beraber görsel bir çalışma paylaştığınızda karakter limitinin azalması, pazarlama konusunda firmaları biraz daha sıkıntıya sokuyordu. 140 karakterde vermeleri gereken mesajı 120’ye kadar düşürmek zorunda kalıyorlardı. Bu nedenle kimi zaman doğru ve yeterli bir call to action ifadesi kullanılamıyordu ya da firmalar görsel kullanmaktan kaçınıyorlardı. Yeni güncelleme ile beraber mesajlarınızı 140 karakter kullanarak verebilecek ve aynı zamanda görsel çalışmalarınızı da kullanabileceksiniz. Bu call to actionlara bir de siteye yönlendirme linkleri eklenince, mesaj yazmak için de yeterli alan kalmıyordu. Linkler bu güncellemeden etkilenmedi ve halen karakter olarak değerlendiriliyor. Fakat görsel öğelerin dahi karakter limitine etki etmemesi daha rahat bir şekilde hem link hem de mesaj paylaşılmasını sağlayacak. Bu güncelleme firmaların biraz daha görsel çalışmalar yapmasına olanak sağlayabilir. Birçok platformda görsellik çok fazla öne çıkıyor ve Twitter’ın kullanıcıları karakter ile sınırlaması, görsellik ve mesaj konusunda özellikle markalara sorun çıkartıyordu. Firmalar artık hem görsel çalışmalarını rahatlıkla paylaşıp hem de diledikleri sayfalara yönlendirmeler yapabilirler. Bu sayede doğru eyleme çağrı ifadeleri aracılığı ile Twitter’daki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırabilirler. Güncellemeden etkilenmeyen özelliklerde bulunuyor. @etiketlemeler ve #hashtag’ler yine karakter olarak sayılacak. Müşterilerinizle Twitter üzerinde iletişime geçerken, @etiketlemeleri de hesaba katmanız gerekecek. Bunun yanı sıra #hashtag kullanımlarında da bunların karakter hesabını yaparak mesajlarınızı oluşturmanız gerekiyor. Instagram ve Snapchat’in son zamanlardaki yükselişi Twitter’ın biraz daha geride kalmasına neden olmuş olsa da e-ticarette halen kullanılan mecralardan biri ve bu nedenle de firmalar için önemli bir alan. Yeni güncellemeler doğrultusunda, artık içeriklerinizi ve görsellerinizi paylaşırken daha özgür olabilirsiniz; ama yine 140 karakter limitine bağlı kalmanız gerekecek.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar