Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak

28 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor.

Twitter, 19 Eylül’de bu yeni özelliğini duyurdu. Twitter’daki karakter limiti halen 140 ile sınırlı; fakat yapılan değişiklikte artık tweet içinde görsel, video, gif, ya da alıntılı tweetler kullanıldığında, bu ekler karakter olarak sayılmayacağı için 140 karakterlik metin yazma alanı kalacak.

Bu güncellemeye kadar, bir tweet atarken fotoğraf ya da benzeri bir öğeyi tweetinize yerleştirdiğinizde bu öğeler de karakter olarak sayılıyordu ve yazı yazmak için yeterli karakter kalmıyordu.

Karakter sayısının düşmesi, kullanılan metinlerin daha fazla bir şekilde kısaltılmasına neden oluyordu. Noktalama işaretlerini kullanmamak ya da bazı kelimeleri kısaltmak, sesli harfleri çıkartmak, atılan tweetlerin anlaşılmasını zorlaştırabiliyordu.

Twitter bu durumun farkına biraz geç de olsa vardı ve yeni güncellemesiyle beraber artık tweetlerde kullanıcılara biraz daha özgürlük tanıyacak.

Bu güncellemenin faydaları ne olacak?

Twitter üzerinde bir metinle beraber görsel bir çalışma paylaştığınızda karakter limitinin azalması, pazarlama konusunda firmaları biraz daha sıkıntıya sokuyordu.

140 karakterde vermeleri gereken mesajı 120’ye kadar düşürmek zorunda kalıyorlardı. Bu nedenle kimi zaman doğru ve yeterli bir call to action ifadesi kullanılamıyordu ya da firmalar görsel kullanmaktan kaçınıyorlardı. Yeni güncelleme ile beraber mesajlarınızı 140 karakter kullanarak verebilecek ve aynı zamanda görsel çalışmalarınızı da kullanabileceksiniz.

Bu call to actionlara bir de siteye yönlendirme linkleri eklenince, mesaj yazmak için de yeterli alan kalmıyordu. Linkler bu güncellemeden etkilenmedi ve halen karakter olarak değerlendiriliyor. Fakat görsel öğelerin dahi karakter limitine etki etmemesi daha rahat bir şekilde hem link hem de mesaj paylaşılmasını sağlayacak.

Bu güncelleme firmaların biraz daha görsel çalışmalar yapmasına olanak sağlayabilir. Birçok platformda görsellik çok fazla öne çıkıyor ve Twitter’ın kullanıcıları karakter ile sınırlaması, görsellik ve mesaj konusunda özellikle markalara sorun çıkartıyordu.

Firmalar artık hem görsel çalışmalarını rahatlıkla paylaşıp hem de diledikleri sayfalara yönlendirmeler yapabilirler. Bu sayede doğru eyleme çağrı ifadeleri aracılığı ile Twitter’daki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırabilirler.

Güncellemeden etkilenmeyen özelliklerde bulunuyor. @etiketlemeler ve #hashtag’ler yine karakter olarak sayılacak. Müşterilerinizle Twitter üzerinde iletişime geçerken, @etiketlemeleri de hesaba katmanız gerekecek. Bunun yanı sıra #hashtag kullanımlarında da bunların karakter hesabını yaparak mesajlarınızı oluşturmanız gerekiyor.

Instagram ve Snapchat’in son zamanlardaki yükselişi Twitter’ın biraz daha geride kalmasına neden olmuş olsa da e-ticarette halen kullanılan mecralardan biri ve bu nedenle de firmalar için önemli bir alan.

Yeni güncellemeler doğrultusunda, artık içeriklerinizi ve görsellerinizi paylaşırken daha özgür olabilirsiniz; ama yine 140 karakter limitine bağlı kalmanız gerekecek.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan