Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak

28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak

E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor.

Twitter, 19 Eylül’de bu yeni özelliğini duyurdu. Twitter’daki karakter limiti halen 140 ile sınırlı; fakat yapılan değişiklikte artık tweet içinde görsel, video, gif, ya da alıntılı tweetler kullanıldığında, bu ekler karakter olarak sayılmayacağı için 140 karakterlik metin yazma alanı kalacak.

Bu güncellemeye kadar, bir tweet atarken fotoğraf ya da benzeri bir öğeyi tweetinize yerleştirdiğinizde bu öğeler de karakter olarak sayılıyordu ve yazı yazmak için yeterli karakter kalmıyordu.

Karakter sayısının düşmesi, kullanılan metinlerin daha fazla bir şekilde kısaltılmasına neden oluyordu. Noktalama işaretlerini kullanmamak ya da bazı kelimeleri kısaltmak, sesli harfleri çıkartmak, atılan tweetlerin anlaşılmasını zorlaştırabiliyordu.

Twitter bu durumun farkına biraz geç de olsa vardı ve yeni güncellemesiyle beraber artık tweetlerde kullanıcılara biraz daha özgürlük tanıyacak.

Bu güncellemenin faydaları ne olacak?

Twitter üzerinde bir metinle beraber görsel bir çalışma paylaştığınızda karakter limitinin azalması, pazarlama konusunda firmaları biraz daha sıkıntıya sokuyordu.

140 karakterde vermeleri gereken mesajı 120’ye kadar düşürmek zorunda kalıyorlardı. Bu nedenle kimi zaman doğru ve yeterli bir call to action ifadesi kullanılamıyordu ya da firmalar görsel kullanmaktan kaçınıyorlardı. Yeni güncelleme ile beraber mesajlarınızı 140 karakter kullanarak verebilecek ve aynı zamanda görsel çalışmalarınızı da kullanabileceksiniz.

Bu call to actionlara bir de siteye yönlendirme linkleri eklenince, mesaj yazmak için de yeterli alan kalmıyordu. Linkler bu güncellemeden etkilenmedi ve halen karakter olarak değerlendiriliyor. Fakat görsel öğelerin dahi karakter limitine etki etmemesi daha rahat bir şekilde hem link hem de mesaj paylaşılmasını sağlayacak.

Bu güncelleme firmaların biraz daha görsel çalışmalar yapmasına olanak sağlayabilir. Birçok platformda görsellik çok fazla öne çıkıyor ve Twitter’ın kullanıcıları karakter ile sınırlaması, görsellik ve mesaj konusunda özellikle markalara sorun çıkartıyordu.

Firmalar artık hem görsel çalışmalarını rahatlıkla paylaşıp hem de diledikleri sayfalara yönlendirmeler yapabilirler. Bu sayede doğru eyleme çağrı ifadeleri aracılığı ile Twitter’daki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırabilirler.

Güncellemeden etkilenmeyen özelliklerde bulunuyor. @etiketlemeler ve #hashtag’ler yine karakter olarak sayılacak. Müşterilerinizle Twitter üzerinde iletişime geçerken, @etiketlemeleri de hesaba katmanız gerekecek. Bunun yanı sıra #hashtag kullanımlarında da bunların karakter hesabını yaparak mesajlarınızı oluşturmanız gerekiyor.

Instagram ve Snapchat’in son zamanlardaki yükselişi Twitter’ın biraz daha geride kalmasına neden olmuş olsa da e-ticarette halen kullanılan mecralardan biri ve bu nedenle de firmalar için önemli bir alan.

Yeni güncellemeler doğrultusunda, artık içeriklerinizi ve görsellerinizi paylaşırken daha özgür olabilirsiniz; ama yine 140 karakter limitine bağlı kalmanız gerekecek.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin