fbpx

Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak

28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak

E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor.

Twitter, 19 Eylül’de bu yeni özelliğini duyurdu. Twitter’daki karakter limiti halen 140 ile sınırlı; fakat yapılan değişiklikte artık tweet içinde görsel, video, gif, ya da alıntılı tweetler kullanıldığında, bu ekler karakter olarak sayılmayacağı için 140 karakterlik metin yazma alanı kalacak.

Bu güncellemeye kadar, bir tweet atarken fotoğraf ya da benzeri bir öğeyi tweetinize yerleştirdiğinizde bu öğeler de karakter olarak sayılıyordu ve yazı yazmak için yeterli karakter kalmıyordu.

Karakter sayısının düşmesi, kullanılan metinlerin daha fazla bir şekilde kısaltılmasına neden oluyordu. Noktalama işaretlerini kullanmamak ya da bazı kelimeleri kısaltmak, sesli harfleri çıkartmak, atılan tweetlerin anlaşılmasını zorlaştırabiliyordu.

Twitter bu durumun farkına biraz geç de olsa vardı ve yeni güncellemesiyle beraber artık tweetlerde kullanıcılara biraz daha özgürlük tanıyacak.

Bu güncellemenin faydaları ne olacak?

Twitter üzerinde bir metinle beraber görsel bir çalışma paylaştığınızda karakter limitinin azalması, pazarlama konusunda firmaları biraz daha sıkıntıya sokuyordu.

140 karakterde vermeleri gereken mesajı 120’ye kadar düşürmek zorunda kalıyorlardı. Bu nedenle kimi zaman doğru ve yeterli bir call to action ifadesi kullanılamıyordu ya da firmalar görsel kullanmaktan kaçınıyorlardı. Yeni güncelleme ile beraber mesajlarınızı 140 karakter kullanarak verebilecek ve aynı zamanda görsel çalışmalarınızı da kullanabileceksiniz.

Bu call to actionlara bir de siteye yönlendirme linkleri eklenince, mesaj yazmak için de yeterli alan kalmıyordu. Linkler bu güncellemeden etkilenmedi ve halen karakter olarak değerlendiriliyor. Fakat görsel öğelerin dahi karakter limitine etki etmemesi daha rahat bir şekilde hem link hem de mesaj paylaşılmasını sağlayacak.

Bu güncelleme firmaların biraz daha görsel çalışmalar yapmasına olanak sağlayabilir. Birçok platformda görsellik çok fazla öne çıkıyor ve Twitter’ın kullanıcıları karakter ile sınırlaması, görsellik ve mesaj konusunda özellikle markalara sorun çıkartıyordu.

Firmalar artık hem görsel çalışmalarını rahatlıkla paylaşıp hem de diledikleri sayfalara yönlendirmeler yapabilirler. Bu sayede doğru eyleme çağrı ifadeleri aracılığı ile Twitter’daki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırabilirler.

Güncellemeden etkilenmeyen özelliklerde bulunuyor. @etiketlemeler ve #hashtag’ler yine karakter olarak sayılacak. Müşterilerinizle Twitter üzerinde iletişime geçerken, @etiketlemeleri de hesaba katmanız gerekecek. Bunun yanı sıra #hashtag kullanımlarında da bunların karakter hesabını yaparak mesajlarınızı oluşturmanız gerekiyor.

Instagram ve Snapchat’in son zamanlardaki yükselişi Twitter’ın biraz daha geride kalmasına neden olmuş olsa da e-ticarette halen kullanılan mecralardan biri ve bu nedenle de firmalar için önemli bir alan.

Yeni güncellemeler doğrultusunda, artık içeriklerinizi ve görsellerinizi paylaşırken daha özgür olabilirsiniz; ama yine 140 karakter limitine bağlı kalmanız gerekecek.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman