Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak

28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak

E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor.

Twitter, 19 Eylül’de bu yeni özelliğini duyurdu. Twitter’daki karakter limiti halen 140 ile sınırlı; fakat yapılan değişiklikte artık tweet içinde görsel, video, gif, ya da alıntılı tweetler kullanıldığında, bu ekler karakter olarak sayılmayacağı için 140 karakterlik metin yazma alanı kalacak.

Bu güncellemeye kadar, bir tweet atarken fotoğraf ya da benzeri bir öğeyi tweetinize yerleştirdiğinizde bu öğeler de karakter olarak sayılıyordu ve yazı yazmak için yeterli karakter kalmıyordu.

Karakter sayısının düşmesi, kullanılan metinlerin daha fazla bir şekilde kısaltılmasına neden oluyordu. Noktalama işaretlerini kullanmamak ya da bazı kelimeleri kısaltmak, sesli harfleri çıkartmak, atılan tweetlerin anlaşılmasını zorlaştırabiliyordu.

Twitter bu durumun farkına biraz geç de olsa vardı ve yeni güncellemesiyle beraber artık tweetlerde kullanıcılara biraz daha özgürlük tanıyacak.

Bu güncellemenin faydaları ne olacak?

Twitter üzerinde bir metinle beraber görsel bir çalışma paylaştığınızda karakter limitinin azalması, pazarlama konusunda firmaları biraz daha sıkıntıya sokuyordu.

140 karakterde vermeleri gereken mesajı 120’ye kadar düşürmek zorunda kalıyorlardı. Bu nedenle kimi zaman doğru ve yeterli bir call to action ifadesi kullanılamıyordu ya da firmalar görsel kullanmaktan kaçınıyorlardı. Yeni güncelleme ile beraber mesajlarınızı 140 karakter kullanarak verebilecek ve aynı zamanda görsel çalışmalarınızı da kullanabileceksiniz.

Bu call to actionlara bir de siteye yönlendirme linkleri eklenince, mesaj yazmak için de yeterli alan kalmıyordu. Linkler bu güncellemeden etkilenmedi ve halen karakter olarak değerlendiriliyor. Fakat görsel öğelerin dahi karakter limitine etki etmemesi daha rahat bir şekilde hem link hem de mesaj paylaşılmasını sağlayacak.

Bu güncelleme firmaların biraz daha görsel çalışmalar yapmasına olanak sağlayabilir. Birçok platformda görsellik çok fazla öne çıkıyor ve Twitter’ın kullanıcıları karakter ile sınırlaması, görsellik ve mesaj konusunda özellikle markalara sorun çıkartıyordu.

Firmalar artık hem görsel çalışmalarını rahatlıkla paylaşıp hem de diledikleri sayfalara yönlendirmeler yapabilirler. Bu sayede doğru eyleme çağrı ifadeleri aracılığı ile Twitter’daki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırabilirler.

Güncellemeden etkilenmeyen özelliklerde bulunuyor. @etiketlemeler ve #hashtag’ler yine karakter olarak sayılacak. Müşterilerinizle Twitter üzerinde iletişime geçerken, @etiketlemeleri de hesaba katmanız gerekecek. Bunun yanı sıra #hashtag kullanımlarında da bunların karakter hesabını yaparak mesajlarınızı oluşturmanız gerekiyor.

Instagram ve Snapchat’in son zamanlardaki yükselişi Twitter’ın biraz daha geride kalmasına neden olmuş olsa da e-ticarette halen kullanılan mecralardan biri ve bu nedenle de firmalar için önemli bir alan.

Yeni güncellemeler doğrultusunda, artık içeriklerinizi ve görsellerinizi paylaşırken daha özgür olabilirsiniz; ama yine 140 karakter limitine bağlı kalmanız gerekecek.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin