Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders

31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders

Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer alıyor.

Tabii ki sadece Twitter’da yer almak tüm bunları yapmak için yeterli olmaz. Bu mecrayı aktif bir şekilde kullanmanız ve burada aktif bir şekilde yer almanız gerekiyor. Bu sosyal platformu etkin bir şekilde kullanan ve burada başarılı olan markaların, burada yaptıkları çalışmalardan dersler almak, kendi stratejilerinizde size yol gösterebilir.

Özellikle yeni kurulan ve bu mecrayı kullanmak isteyen markaların, bu derslere göz atmaları ve bu yöntemleri kullanmaları daha hızlı bir şekilde geri dönüşüm almalarını sağlar.

Görsellik ön planda olmalı

Günümüzde artık en önemli kriterlerden biri de görsellik. Fotoğraf ya da video fark etmeksizin, internet kullanıcılarına ulaşmak için bu görsellikten faydalanmak gerekiyor.

Twitter üzerinde görsel kullanmanın bir önemi ise, bu platform sizi 140 karakterle sınırlıyor ve bir görsel kullandığınızda 140 karakterde veremeyeceğiniz bilgileri paylaşabilirsiniz.

Fotoğrafların yanı sıra Twitter üzerinde videolar da paylaşabilirsiniz. Tek bir görselin anlattığından çok daha fazlasını bir video ile anlatabilirsiniz. Etkileşim amaçlı ya da ürünlerinizle ilgili videolar hazırlayabilir ve bunları Twitter’daki takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

Aktif zamanlarda paylaşımlar yapın

Twitter’daki performansınızı yükseltebilmek için paylaşımlarınızı ne zaman yaptığınız da oldukça önemli. Takipçilerinizin aktif olduğu saat ve günlerde paylaşımlar yapmanız, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı ciddi ölçüde etkileyecektir. Sosyal mecrada başarılı olan firmaların en çok dikkat ettikleri kriterlerden biri de gönderim zamanı oluyor.

Bunun için bazı A/B testleri yapabilirsiniz. Takipçilerinizin daha aktif oldukları zaman dilimlerini belirlemek için farklı gün ve saatlerde paylaşımlar yapabilir ve haftalık olarak bu zaman dilimlerini değiştirebilirsiniz. Bir aylık bir süreç içinde bu testleri yaptıktan sonra, takipçilerinizin daha aktif oldukları zaman dilimlerini ortaya çıkartabilirsiniz.

İçerik satıştan önce gelir

Sosyal mecralar tüketicileri internet sitenize yönlendirerek satış yapmak için kullanılıyor olsa da birincil amacınız bu olmamalıdır. Tüketicilerin sosyal mecraları asıl kullanma sebebi, eğlenmek ve vakit geçirmektir. Bu süreçte markanıza ilgi duyuyorlarsa, sizi takip edeceklerdir ve ürün ile kampanyalarınızı takip etmek isteyeceklerdir.

Ancak devamlı olarak ürün fotoğrafları paylaşmak ve içeriği önem vermemek, takipçilerinizle etkileşime geçememenize neden olur. Özellikle Twitter’da yeniyseniz ve bir takipçi kitlesi kazanmaya çalışıyorsanız, kullanıcıların ilgisini çekecek ve kendilerinden bir şeyler bulabilecekleri içeriklere yönelmeniz gerekecektir. Aksi takdirde devamlı ürün paylaşımları yapmak, kullanıcıları sıkacaktır.

Paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının düşük olması, geri dönüşüm oranlarınızı da düşürecektir. Çünkü kullanıcıları paylaşımlarınıza ilgi göstermezlerse, paylaşımlarınıza tıklamazlar ve dolayısıyla sitenize de gelmezler. Bu nedenle de ilk önceliğiniz satıştan önce içerik kalitesine önem vermek olmalı.

Sorulara yanıt verin

Twitter’daki etkileşiminizi artırmak ve takipçilerinizle iyi ilişkiler kurabilmek için, size sorulan sorulara yanıt vermelisiniz. Birçok tüketici, yeri geldiğinde Twitter’ı müşteri destek hizmeti olarak kullanmayı tercih ediyor. Sosyal medyadan markalara ulaşarak, sorularına yanıt almak istiyor.

Twitter, bu nedenle markalar için oldukça önemli çünkü oldukça hızlı bir şekilde tüketicilere geri dönüş sağlayarak, onlara yardımcı olabilir ve gerekirse onları internet sitenize yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medyayı devamlı takip edecek bir ekibiniz yoksa, gün içinde belli zaman dilimleri belirleyerek, bu zaman dilimlerinde Twitter hesabınızı kontrol ederek, size soru soran kullanıcıları kontrol edebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama zaman gerektirir

Alınması gereken derslerden biri de sosyal medya pazarlamasından sonuç alınabilmesi için belli bir zaman gerekir. İlk birkaç ay sosyal medya üzerinden çok fazla geri dönüş alamayabilirsiniz.

Bu mecralarda başarılı olan firmalar, uzun süredir buradaki faaliyetlerine devamlı olarak devam ediyorlar. Bu nedenle sabırlı olmak gerekiyor. Doğru zamanlarda kaliteli içerikler paylaşarak kendinize bir takipçi kitlesi kazanmaya çalışmalısınız.

Süreklilik önemli

Sosyal medya pazarlaması zaman alan bir çalışma olduğu gibi aynı zamanda süreklilik gerektirir. Bir süre paylaşımlar yapıp, bir süre sonra paylaşımlarınıza ara vermeye başlarsanız bu konuda sıkıntı yaşamaya başlarsınız.

Takipçilerinize kendinizi unutturmamanız gerekiyor. Bunun için de sürekliliği sağlamalısınız. Elinizdeki iş gücü yeterli olmayabilir; bu durumda da günde bir paylaşım yaparak her gün yapmaya özen göstermelisiniz. Sürekliliği sağlamak için sosyal medya içerik takvimi hazırlamalısınız. Böylelikle uzun vadeli planlar hazırlayarak, son dakika çalışmaları yapmak zorunda kalmazsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın