Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders

31 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer alıyor.

Tabii ki sadece Twitter’da yer almak tüm bunları yapmak için yeterli olmaz. Bu mecrayı aktif bir şekilde kullanmanız ve burada aktif bir şekilde yer almanız gerekiyor. Bu sosyal platformu etkin bir şekilde kullanan ve burada başarılı olan markaların, burada yaptıkları çalışmalardan dersler almak, kendi stratejilerinizde size yol gösterebilir.

Özellikle yeni kurulan ve bu mecrayı kullanmak isteyen markaların, bu derslere göz atmaları ve bu yöntemleri kullanmaları daha hızlı bir şekilde geri dönüşüm almalarını sağlar.

Görsellik ön planda olmalı

Günümüzde artık en önemli kriterlerden biri de görsellik. Fotoğraf ya da video fark etmeksizin, internet kullanıcılarına ulaşmak için bu görsellikten faydalanmak gerekiyor.

Twitter üzerinde görsel kullanmanın bir önemi ise, bu platform sizi 140 karakterle sınırlıyor ve bir görsel kullandığınızda 140 karakterde veremeyeceğiniz bilgileri paylaşabilirsiniz.

Fotoğrafların yanı sıra Twitter üzerinde videolar da paylaşabilirsiniz. Tek bir görselin anlattığından çok daha fazlasını bir video ile anlatabilirsiniz. Etkileşim amaçlı ya da ürünlerinizle ilgili videolar hazırlayabilir ve bunları Twitter’daki takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

Aktif zamanlarda paylaşımlar yapın

Twitter’daki performansınızı yükseltebilmek için paylaşımlarınızı ne zaman yaptığınız da oldukça önemli. Takipçilerinizin aktif olduğu saat ve günlerde paylaşımlar yapmanız, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı ciddi ölçüde etkileyecektir. Sosyal mecrada başarılı olan firmaların en çok dikkat ettikleri kriterlerden biri de gönderim zamanı oluyor.

Bunun için bazı A/B testleri yapabilirsiniz. Takipçilerinizin daha aktif oldukları zaman dilimlerini belirlemek için farklı gün ve saatlerde paylaşımlar yapabilir ve haftalık olarak bu zaman dilimlerini değiştirebilirsiniz. Bir aylık bir süreç içinde bu testleri yaptıktan sonra, takipçilerinizin daha aktif oldukları zaman dilimlerini ortaya çıkartabilirsiniz.

İçerik satıştan önce gelir

Sosyal mecralar tüketicileri internet sitenize yönlendirerek satış yapmak için kullanılıyor olsa da birincil amacınız bu olmamalıdır. Tüketicilerin sosyal mecraları asıl kullanma sebebi, eğlenmek ve vakit geçirmektir. Bu süreçte markanıza ilgi duyuyorlarsa, sizi takip edeceklerdir ve ürün ile kampanyalarınızı takip etmek isteyeceklerdir.

Ancak devamlı olarak ürün fotoğrafları paylaşmak ve içeriği önem vermemek, takipçilerinizle etkileşime geçememenize neden olur. Özellikle Twitter’da yeniyseniz ve bir takipçi kitlesi kazanmaya çalışıyorsanız, kullanıcıların ilgisini çekecek ve kendilerinden bir şeyler bulabilecekleri içeriklere yönelmeniz gerekecektir. Aksi takdirde devamlı ürün paylaşımları yapmak, kullanıcıları sıkacaktır.

Paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının düşük olması, geri dönüşüm oranlarınızı da düşürecektir. Çünkü kullanıcıları paylaşımlarınıza ilgi göstermezlerse, paylaşımlarınıza tıklamazlar ve dolayısıyla sitenize de gelmezler. Bu nedenle de ilk önceliğiniz satıştan önce içerik kalitesine önem vermek olmalı.

Sorulara yanıt verin

Twitter’daki etkileşiminizi artırmak ve takipçilerinizle iyi ilişkiler kurabilmek için, size sorulan sorulara yanıt vermelisiniz. Birçok tüketici, yeri geldiğinde Twitter’ı müşteri destek hizmeti olarak kullanmayı tercih ediyor. Sosyal medyadan markalara ulaşarak, sorularına yanıt almak istiyor.

Twitter, bu nedenle markalar için oldukça önemli çünkü oldukça hızlı bir şekilde tüketicilere geri dönüş sağlayarak, onlara yardımcı olabilir ve gerekirse onları internet sitenize yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medyayı devamlı takip edecek bir ekibiniz yoksa, gün içinde belli zaman dilimleri belirleyerek, bu zaman dilimlerinde Twitter hesabınızı kontrol ederek, size soru soran kullanıcıları kontrol edebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama zaman gerektirir

Alınması gereken derslerden biri de sosyal medya pazarlamasından sonuç alınabilmesi için belli bir zaman gerekir. İlk birkaç ay sosyal medya üzerinden çok fazla geri dönüş alamayabilirsiniz.

Bu mecralarda başarılı olan firmalar, uzun süredir buradaki faaliyetlerine devamlı olarak devam ediyorlar. Bu nedenle sabırlı olmak gerekiyor. Doğru zamanlarda kaliteli içerikler paylaşarak kendinize bir takipçi kitlesi kazanmaya çalışmalısınız.

Süreklilik önemli

Sosyal medya pazarlaması zaman alan bir çalışma olduğu gibi aynı zamanda süreklilik gerektirir. Bir süre paylaşımlar yapıp, bir süre sonra paylaşımlarınıza ara vermeye başlarsanız bu konuda sıkıntı yaşamaya başlarsınız.

Takipçilerinize kendinizi unutturmamanız gerekiyor. Bunun için de sürekliliği sağlamalısınız. Elinizdeki iş gücü yeterli olmayabilir; bu durumda da günde bir paylaşım yaparak her gün yapmaya özen göstermelisiniz. Sürekliliği sağlamak için sosyal medya içerik takvimi hazırlamalısınız. Böylelikle uzun vadeli planlar hazırlayarak, son dakika çalışmaları yapmak zorunda kalmazsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan