fbpx

Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders

31 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer alıyor.

Tabii ki sadece Twitter’da yer almak tüm bunları yapmak için yeterli olmaz. Bu mecrayı aktif bir şekilde kullanmanız ve burada aktif bir şekilde yer almanız gerekiyor. Bu sosyal platformu etkin bir şekilde kullanan ve burada başarılı olan markaların, burada yaptıkları çalışmalardan dersler almak, kendi stratejilerinizde size yol gösterebilir.

Özellikle yeni kurulan ve bu mecrayı kullanmak isteyen markaların, bu derslere göz atmaları ve bu yöntemleri kullanmaları daha hızlı bir şekilde geri dönüşüm almalarını sağlar.

Görsellik ön planda olmalı

Günümüzde artık en önemli kriterlerden biri de görsellik. Fotoğraf ya da video fark etmeksizin, internet kullanıcılarına ulaşmak için bu görsellikten faydalanmak gerekiyor.

Twitter üzerinde görsel kullanmanın bir önemi ise, bu platform sizi 140 karakterle sınırlıyor ve bir görsel kullandığınızda 140 karakterde veremeyeceğiniz bilgileri paylaşabilirsiniz.

Fotoğrafların yanı sıra Twitter üzerinde videolar da paylaşabilirsiniz. Tek bir görselin anlattığından çok daha fazlasını bir video ile anlatabilirsiniz. Etkileşim amaçlı ya da ürünlerinizle ilgili videolar hazırlayabilir ve bunları Twitter’daki takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

Aktif zamanlarda paylaşımlar yapın

Twitter’daki performansınızı yükseltebilmek için paylaşımlarınızı ne zaman yaptığınız da oldukça önemli. Takipçilerinizin aktif olduğu saat ve günlerde paylaşımlar yapmanız, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı ciddi ölçüde etkileyecektir. Sosyal mecrada başarılı olan firmaların en çok dikkat ettikleri kriterlerden biri de gönderim zamanı oluyor.

Bunun için bazı A/B testleri yapabilirsiniz. Takipçilerinizin daha aktif oldukları zaman dilimlerini belirlemek için farklı gün ve saatlerde paylaşımlar yapabilir ve haftalık olarak bu zaman dilimlerini değiştirebilirsiniz. Bir aylık bir süreç içinde bu testleri yaptıktan sonra, takipçilerinizin daha aktif oldukları zaman dilimlerini ortaya çıkartabilirsiniz.

İçerik satıştan önce gelir

Sosyal mecralar tüketicileri internet sitenize yönlendirerek satış yapmak için kullanılıyor olsa da birincil amacınız bu olmamalıdır. Tüketicilerin sosyal mecraları asıl kullanma sebebi, eğlenmek ve vakit geçirmektir. Bu süreçte markanıza ilgi duyuyorlarsa, sizi takip edeceklerdir ve ürün ile kampanyalarınızı takip etmek isteyeceklerdir.

Ancak devamlı olarak ürün fotoğrafları paylaşmak ve içeriği önem vermemek, takipçilerinizle etkileşime geçememenize neden olur. Özellikle Twitter’da yeniyseniz ve bir takipçi kitlesi kazanmaya çalışıyorsanız, kullanıcıların ilgisini çekecek ve kendilerinden bir şeyler bulabilecekleri içeriklere yönelmeniz gerekecektir. Aksi takdirde devamlı ürün paylaşımları yapmak, kullanıcıları sıkacaktır.

Paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının düşük olması, geri dönüşüm oranlarınızı da düşürecektir. Çünkü kullanıcıları paylaşımlarınıza ilgi göstermezlerse, paylaşımlarınıza tıklamazlar ve dolayısıyla sitenize de gelmezler. Bu nedenle de ilk önceliğiniz satıştan önce içerik kalitesine önem vermek olmalı.

Sorulara yanıt verin

Twitter’daki etkileşiminizi artırmak ve takipçilerinizle iyi ilişkiler kurabilmek için, size sorulan sorulara yanıt vermelisiniz. Birçok tüketici, yeri geldiğinde Twitter’ı müşteri destek hizmeti olarak kullanmayı tercih ediyor. Sosyal medyadan markalara ulaşarak, sorularına yanıt almak istiyor.

Twitter, bu nedenle markalar için oldukça önemli çünkü oldukça hızlı bir şekilde tüketicilere geri dönüş sağlayarak, onlara yardımcı olabilir ve gerekirse onları internet sitenize yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medyayı devamlı takip edecek bir ekibiniz yoksa, gün içinde belli zaman dilimleri belirleyerek, bu zaman dilimlerinde Twitter hesabınızı kontrol ederek, size soru soran kullanıcıları kontrol edebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama zaman gerektirir

Alınması gereken derslerden biri de sosyal medya pazarlamasından sonuç alınabilmesi için belli bir zaman gerekir. İlk birkaç ay sosyal medya üzerinden çok fazla geri dönüş alamayabilirsiniz.

Bu mecralarda başarılı olan firmalar, uzun süredir buradaki faaliyetlerine devamlı olarak devam ediyorlar. Bu nedenle sabırlı olmak gerekiyor. Doğru zamanlarda kaliteli içerikler paylaşarak kendinize bir takipçi kitlesi kazanmaya çalışmalısınız.

Süreklilik önemli

Sosyal medya pazarlaması zaman alan bir çalışma olduğu gibi aynı zamanda süreklilik gerektirir. Bir süre paylaşımlar yapıp, bir süre sonra paylaşımlarınıza ara vermeye başlarsanız bu konuda sıkıntı yaşamaya başlarsınız.

Takipçilerinize kendinizi unutturmamanız gerekiyor. Bunun için de sürekliliği sağlamalısınız. Elinizdeki iş gücü yeterli olmayabilir; bu durumda da günde bir paylaşım yaparak her gün yapmaya özen göstermelisiniz. Sürekliliği sağlamak için sosyal medya içerik takvimi hazırlamalısınız. Böylelikle uzun vadeli planlar hazırlayarak, son dakika çalışmaları yapmak zorunda kalmazsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan