Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders

31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders

Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer alıyor.

Tabii ki sadece Twitter’da yer almak tüm bunları yapmak için yeterli olmaz. Bu mecrayı aktif bir şekilde kullanmanız ve burada aktif bir şekilde yer almanız gerekiyor. Bu sosyal platformu etkin bir şekilde kullanan ve burada başarılı olan markaların, burada yaptıkları çalışmalardan dersler almak, kendi stratejilerinizde size yol gösterebilir.

Özellikle yeni kurulan ve bu mecrayı kullanmak isteyen markaların, bu derslere göz atmaları ve bu yöntemleri kullanmaları daha hızlı bir şekilde geri dönüşüm almalarını sağlar.

Görsellik ön planda olmalı

Günümüzde artık en önemli kriterlerden biri de görsellik. Fotoğraf ya da video fark etmeksizin, internet kullanıcılarına ulaşmak için bu görsellikten faydalanmak gerekiyor.

Twitter üzerinde görsel kullanmanın bir önemi ise, bu platform sizi 140 karakterle sınırlıyor ve bir görsel kullandığınızda 140 karakterde veremeyeceğiniz bilgileri paylaşabilirsiniz.

Fotoğrafların yanı sıra Twitter üzerinde videolar da paylaşabilirsiniz. Tek bir görselin anlattığından çok daha fazlasını bir video ile anlatabilirsiniz. Etkileşim amaçlı ya da ürünlerinizle ilgili videolar hazırlayabilir ve bunları Twitter’daki takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

Aktif zamanlarda paylaşımlar yapın

Twitter’daki performansınızı yükseltebilmek için paylaşımlarınızı ne zaman yaptığınız da oldukça önemli. Takipçilerinizin aktif olduğu saat ve günlerde paylaşımlar yapmanız, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarınızı ciddi ölçüde etkileyecektir. Sosyal mecrada başarılı olan firmaların en çok dikkat ettikleri kriterlerden biri de gönderim zamanı oluyor.

Bunun için bazı A/B testleri yapabilirsiniz. Takipçilerinizin daha aktif oldukları zaman dilimlerini belirlemek için farklı gün ve saatlerde paylaşımlar yapabilir ve haftalık olarak bu zaman dilimlerini değiştirebilirsiniz. Bir aylık bir süreç içinde bu testleri yaptıktan sonra, takipçilerinizin daha aktif oldukları zaman dilimlerini ortaya çıkartabilirsiniz.

İçerik satıştan önce gelir

Sosyal mecralar tüketicileri internet sitenize yönlendirerek satış yapmak için kullanılıyor olsa da birincil amacınız bu olmamalıdır. Tüketicilerin sosyal mecraları asıl kullanma sebebi, eğlenmek ve vakit geçirmektir. Bu süreçte markanıza ilgi duyuyorlarsa, sizi takip edeceklerdir ve ürün ile kampanyalarınızı takip etmek isteyeceklerdir.

Ancak devamlı olarak ürün fotoğrafları paylaşmak ve içeriği önem vermemek, takipçilerinizle etkileşime geçememenize neden olur. Özellikle Twitter’da yeniyseniz ve bir takipçi kitlesi kazanmaya çalışıyorsanız, kullanıcıların ilgisini çekecek ve kendilerinden bir şeyler bulabilecekleri içeriklere yönelmeniz gerekecektir. Aksi takdirde devamlı ürün paylaşımları yapmak, kullanıcıları sıkacaktır.

Paylaşımlarınızın etkileşim oranlarının düşük olması, geri dönüşüm oranlarınızı da düşürecektir. Çünkü kullanıcıları paylaşımlarınıza ilgi göstermezlerse, paylaşımlarınıza tıklamazlar ve dolayısıyla sitenize de gelmezler. Bu nedenle de ilk önceliğiniz satıştan önce içerik kalitesine önem vermek olmalı.

Sorulara yanıt verin

Twitter’daki etkileşiminizi artırmak ve takipçilerinizle iyi ilişkiler kurabilmek için, size sorulan sorulara yanıt vermelisiniz. Birçok tüketici, yeri geldiğinde Twitter’ı müşteri destek hizmeti olarak kullanmayı tercih ediyor. Sosyal medyadan markalara ulaşarak, sorularına yanıt almak istiyor.

Twitter, bu nedenle markalar için oldukça önemli çünkü oldukça hızlı bir şekilde tüketicilere geri dönüş sağlayarak, onlara yardımcı olabilir ve gerekirse onları internet sitenize yönlendirebilirsiniz.

Sosyal medyayı devamlı takip edecek bir ekibiniz yoksa, gün içinde belli zaman dilimleri belirleyerek, bu zaman dilimlerinde Twitter hesabınızı kontrol ederek, size soru soran kullanıcıları kontrol edebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama zaman gerektirir

Alınması gereken derslerden biri de sosyal medya pazarlamasından sonuç alınabilmesi için belli bir zaman gerekir. İlk birkaç ay sosyal medya üzerinden çok fazla geri dönüş alamayabilirsiniz.

Bu mecralarda başarılı olan firmalar, uzun süredir buradaki faaliyetlerine devamlı olarak devam ediyorlar. Bu nedenle sabırlı olmak gerekiyor. Doğru zamanlarda kaliteli içerikler paylaşarak kendinize bir takipçi kitlesi kazanmaya çalışmalısınız.

Süreklilik önemli

Sosyal medya pazarlaması zaman alan bir çalışma olduğu gibi aynı zamanda süreklilik gerektirir. Bir süre paylaşımlar yapıp, bir süre sonra paylaşımlarınıza ara vermeye başlarsanız bu konuda sıkıntı yaşamaya başlarsınız.

Takipçilerinize kendinizi unutturmamanız gerekiyor. Bunun için de sürekliliği sağlamalısınız. Elinizdeki iş gücü yeterli olmayabilir; bu durumda da günde bir paylaşım yaparak her gün yapmaya özen göstermelisiniz. Sürekliliği sağlamak için sosyal medya içerik takvimi hazırlamalısınız. Böylelikle uzun vadeli planlar hazırlayarak, son dakika çalışmaları yapmak zorunda kalmazsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin