Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?

30 Nisan 2018
Sinan Oypan

Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için yapılabilecek bir takım çalışmalar bulunuyor. Twitter üzerindeki etkinliğinizi artırmanın farklı yolları bulunuyor. Bu rehberimizde de bu ipuçlarının ve çalışmalarının üzerinde duracağız.

Bir talep ve ilgi uyandırın

Twitter üzerindeki etkinliğinizi artırabilmek için öncelikle bir talep ve ilgi yaratmanız gerekecektir. Öncelikle bir marka yaratmaya başlamanız ve sonrasında da marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için aktif bir şekilde bu mecra üzerinde yer almanız gerekiyor.

Sektörünüzle ilgili olabilecek tweetler hazırlamak, görsel veya gif çalışmalarıyla bu içerikleri zenginleştirmek ve düzenli olarak paylaşımlar yapmak markanız ve ürünlerinizle ilgili yavaş yavaş bir talep oluşturmaya başlayacaktır.

Bunlara ek olarak gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapmak ve trendleri takip ederek bu trendlerle ilgili paylaşımlar yapmak da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Markanıza özgü hashtag’lerle kampanyalar oluşturun

Twitter üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanın yollarından biri de markanız özgü hashtag’ler oluşturarak farklı kampanyalar düzenlemektir. Ürünlerinizle ilgili yeni fırsat ya da kampanyaları duyururken, bunları oluşturduğunuz bir hashtag ile paylaşabilir ve kampanyaya katılım için takipçilerinizin bu hashtag’leri paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Buradaki amaç farklı kullanıcıların bu hashtag’leri kullanarak, sizin markanızın hakkında paylaşım yapmalarını ve böylelikle hashtag kampanyalarınızın görünürlüğünü artırmak olacaktır.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Twitter üzerindeki görünürlüğünü ve marka ile ürün bilinirliğinizi artırmanın yollarından biri de Influencer marketing çalışmalarından yararlanmak olacaktır. Tanınmış ve sektörünüzle ilgili olabilecek hesaplarla iletişime geçmek, içerik ortaklığı yapmak ya da bu hesaplarla reklam çalışmaları yapmak, bu mecra üzerindeki görünürlüğünüz artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Influencer marketing ile ilgili daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

Twitter Chat kullanın

Tüketicilerle iletişime geçmek, müşteri desteği sunmak ve tüketicilerin akıllarındaki sorulara yanıt vermek için Twitter Chat özelliğini kullanabilirsiniz. Bu mesajlaşma özelliği sayesinde tüketicilerle birebir iletişime geçme şansınız olacağı için onlara birçok farklı konuda destek sunabilir ve müşteri destek kalitenizi artırabilirsiniz.

Rakiplerinizi yakından inceleyin

Hootsuite gibi araçlar belli anahtar kelimelerin ya da hesapların paylaşımlarını takip etmenize yardımcı oluyor. Bu paylaşımları takip etmek ve yakından incelemek rakiplerinizin Twitter üzerindeki faaliyetlerini görmenize yardımcı olacaktır. Onların yaptığı pazarlama çalışmalarını inceleyebilir, bu stratejileri kendi planlarınıza dahil edebilir ya da onların yanlış yaptığını düşündüğünüz çalışmaları daha iyi bir şekilde kendi stratejilerinize ekleyebilirsiniz.

Hakkınızda konuşulanları da takip edin

Rakiplerinizi yakından takip ettiğiniz gibi Twitter üzerinde monitoring çalışmalarını hakkınızda yapılan yorumlar ve paylaşımlar için de yapabilirsiniz. Böylelikle Twitter üzerinde markanız ya da ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapıldığında tüketicilerle etkileşime geçerek, onlara yardımcı olabilir, onlara teşekkür edebilir ya da bir sorun olduğunda onların sorunlarını çözmek için farklı adımlar atabilirsiniz.

Ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösterin

Ürünlerinizle ilgili talep yaratmak ve kullanıcıların ilgisini çekmek için ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösteren paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Farklı konseptler oluşturarak, fotoğraf çekimleri yapabilir ve ürünlerinizi farklı şekillerde tüketicilere gösterebilirsiniz.

Düz beyaz arkaplan üzerindeki ürün paylaşımları sıkıcı olacağı için bir konsept hazırlamak ve ürünlerinizi farklı açılardan göstermek, ürünlerin daha ilgi çekici olarak görünmesini kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan