fbpx

Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?

30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?

Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için yapılabilecek bir takım çalışmalar bulunuyor. Twitter üzerindeki etkinliğinizi artırmanın farklı yolları bulunuyor. Bu rehberimizde de bu ipuçlarının ve çalışmalarının üzerinde duracağız.

Bir talep ve ilgi uyandırın

Twitter üzerindeki etkinliğinizi artırabilmek için öncelikle bir talep ve ilgi yaratmanız gerekecektir. Öncelikle bir marka yaratmaya başlamanız ve sonrasında da marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için aktif bir şekilde bu mecra üzerinde yer almanız gerekiyor.

Sektörünüzle ilgili olabilecek tweetler hazırlamak, görsel veya gif çalışmalarıyla bu içerikleri zenginleştirmek ve düzenli olarak paylaşımlar yapmak markanız ve ürünlerinizle ilgili yavaş yavaş bir talep oluşturmaya başlayacaktır.

Bunlara ek olarak gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapmak ve trendleri takip ederek bu trendlerle ilgili paylaşımlar yapmak da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Markanıza özgü hashtag’lerle kampanyalar oluşturun

Twitter üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanın yollarından biri de markanız özgü hashtag’ler oluşturarak farklı kampanyalar düzenlemektir. Ürünlerinizle ilgili yeni fırsat ya da kampanyaları duyururken, bunları oluşturduğunuz bir hashtag ile paylaşabilir ve kampanyaya katılım için takipçilerinizin bu hashtag’leri paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Buradaki amaç farklı kullanıcıların bu hashtag’leri kullanarak, sizin markanızın hakkında paylaşım yapmalarını ve böylelikle hashtag kampanyalarınızın görünürlüğünü artırmak olacaktır.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Twitter üzerindeki görünürlüğünü ve marka ile ürün bilinirliğinizi artırmanın yollarından biri de Influencer marketing çalışmalarından yararlanmak olacaktır. Tanınmış ve sektörünüzle ilgili olabilecek hesaplarla iletişime geçmek, içerik ortaklığı yapmak ya da bu hesaplarla reklam çalışmaları yapmak, bu mecra üzerindeki görünürlüğünüz artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Influencer marketing ile ilgili daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

Twitter Chat kullanın

Tüketicilerle iletişime geçmek, müşteri desteği sunmak ve tüketicilerin akıllarındaki sorulara yanıt vermek için Twitter Chat özelliğini kullanabilirsiniz. Bu mesajlaşma özelliği sayesinde tüketicilerle birebir iletişime geçme şansınız olacağı için onlara birçok farklı konuda destek sunabilir ve müşteri destek kalitenizi artırabilirsiniz.

Rakiplerinizi yakından inceleyin

Hootsuite gibi araçlar belli anahtar kelimelerin ya da hesapların paylaşımlarını takip etmenize yardımcı oluyor. Bu paylaşımları takip etmek ve yakından incelemek rakiplerinizin Twitter üzerindeki faaliyetlerini görmenize yardımcı olacaktır. Onların yaptığı pazarlama çalışmalarını inceleyebilir, bu stratejileri kendi planlarınıza dahil edebilir ya da onların yanlış yaptığını düşündüğünüz çalışmaları daha iyi bir şekilde kendi stratejilerinize ekleyebilirsiniz.

Hakkınızda konuşulanları da takip edin

Rakiplerinizi yakından takip ettiğiniz gibi Twitter üzerinde monitoring çalışmalarını hakkınızda yapılan yorumlar ve paylaşımlar için de yapabilirsiniz. Böylelikle Twitter üzerinde markanız ya da ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapıldığında tüketicilerle etkileşime geçerek, onlara yardımcı olabilir, onlara teşekkür edebilir ya da bir sorun olduğunda onların sorunlarını çözmek için farklı adımlar atabilirsiniz.

Ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösterin

Ürünlerinizle ilgili talep yaratmak ve kullanıcıların ilgisini çekmek için ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösteren paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Farklı konseptler oluşturarak, fotoğraf çekimleri yapabilir ve ürünlerinizi farklı şekillerde tüketicilere gösterebilirsiniz.

Düz beyaz arkaplan üzerindeki ürün paylaşımları sıkıcı olacağı için bir konsept hazırlamak ve ürünlerinizi farklı açılardan göstermek, ürünlerin daha ilgi çekici olarak görünmesini kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan