Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?

30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için yapılabilecek bir takım çalışmalar bulunuyor. Twitter üzerindeki etkinliğinizi artırmanın farklı yolları bulunuyor. Bu rehberimizde de bu ipuçlarının ve çalışmalarının üzerinde duracağız.

Bir talep ve ilgi uyandırın

Twitter üzerindeki etkinliğinizi artırabilmek için öncelikle bir talep ve ilgi yaratmanız gerekecektir. Öncelikle bir marka yaratmaya başlamanız ve sonrasında da marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için aktif bir şekilde bu mecra üzerinde yer almanız gerekiyor. Sektörünüzle ilgili olabilecek tweetler hazırlamak, görsel veya gif çalışmalarıyla bu içerikleri zenginleştirmek ve düzenli olarak paylaşımlar yapmak markanız ve ürünlerinizle ilgili yavaş yavaş bir talep oluşturmaya başlayacaktır. Bunlara ek olarak gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapmak ve trendleri takip ederek bu trendlerle ilgili paylaşımlar yapmak da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Markanıza özgü hashtag’lerle kampanyalar oluşturun

Twitter üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanın yollarından biri de markanız özgü hashtag’ler oluşturarak farklı kampanyalar düzenlemektir. Ürünlerinizle ilgili yeni fırsat ya da kampanyaları duyururken, bunları oluşturduğunuz bir hashtag ile paylaşabilir ve kampanyaya katılım için takipçilerinizin bu hashtag’leri paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Buradaki amaç farklı kullanıcıların bu hashtag’leri kullanarak, sizin markanızın hakkında paylaşım yapmalarını ve böylelikle hashtag kampanyalarınızın görünürlüğünü artırmak olacaktır.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Twitter üzerindeki görünürlüğünü ve marka ile ürün bilinirliğinizi artırmanın yollarından biri de Influencer marketing çalışmalarından yararlanmak olacaktır. Tanınmış ve sektörünüzle ilgili olabilecek hesaplarla iletişime geçmek, içerik ortaklığı yapmak ya da bu hesaplarla reklam çalışmaları yapmak, bu mecra üzerindeki görünürlüğünüz artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Influencer marketing ile ilgili daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

Twitter Chat kullanın

Tüketicilerle iletişime geçmek, müşteri desteği sunmak ve tüketicilerin akıllarındaki sorulara yanıt vermek için Twitter Chat özelliğini kullanabilirsiniz. Bu mesajlaşma özelliği sayesinde tüketicilerle birebir iletişime geçme şansınız olacağı için onlara birçok farklı konuda destek sunabilir ve müşteri destek kalitenizi artırabilirsiniz.

Rakiplerinizi yakından inceleyin

Hootsuite gibi araçlar belli anahtar kelimelerin ya da hesapların paylaşımlarını takip etmenize yardımcı oluyor. Bu paylaşımları takip etmek ve yakından incelemek rakiplerinizin Twitter üzerindeki faaliyetlerini görmenize yardımcı olacaktır. Onların yaptığı pazarlama çalışmalarını inceleyebilir, bu stratejileri kendi planlarınıza dahil edebilir ya da onların yanlış yaptığını düşündüğünüz çalışmaları daha iyi bir şekilde kendi stratejilerinize ekleyebilirsiniz.

Hakkınızda konuşulanları da takip edin

Rakiplerinizi yakından takip ettiğiniz gibi Twitter üzerinde monitoring çalışmalarını hakkınızda yapılan yorumlar ve paylaşımlar için de yapabilirsiniz. Böylelikle Twitter üzerinde markanız ya da ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapıldığında tüketicilerle etkileşime geçerek, onlara yardımcı olabilir, onlara teşekkür edebilir ya da bir sorun olduğunda onların sorunlarını çözmek için farklı adımlar atabilirsiniz.

Ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösterin

Ürünlerinizle ilgili talep yaratmak ve kullanıcıların ilgisini çekmek için ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösteren paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Farklı konseptler oluşturarak, fotoğraf çekimleri yapabilir ve ürünlerinizi farklı şekillerde tüketicilere gösterebilirsiniz. Düz beyaz arkaplan üzerindeki ürün paylaşımları sıkıcı olacağı için bir konsept hazırlamak ve ürünlerinizi farklı açılardan göstermek, ürünlerin daha ilgi çekici olarak görünmesini kolaylaştıracaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın