Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?

30 Nisan 2018
Sinan Oypan

Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için yapılabilecek bir takım çalışmalar bulunuyor. Twitter üzerindeki etkinliğinizi artırmanın farklı yolları bulunuyor. Bu rehberimizde de bu ipuçlarının ve çalışmalarının üzerinde duracağız.

Bir talep ve ilgi uyandırın

Twitter üzerindeki etkinliğinizi artırabilmek için öncelikle bir talep ve ilgi yaratmanız gerekecektir. Öncelikle bir marka yaratmaya başlamanız ve sonrasında da marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için aktif bir şekilde bu mecra üzerinde yer almanız gerekiyor.

Sektörünüzle ilgili olabilecek tweetler hazırlamak, görsel veya gif çalışmalarıyla bu içerikleri zenginleştirmek ve düzenli olarak paylaşımlar yapmak markanız ve ürünlerinizle ilgili yavaş yavaş bir talep oluşturmaya başlayacaktır.

Bunlara ek olarak gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yapmak ve trendleri takip ederek bu trendlerle ilgili paylaşımlar yapmak da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Markanıza özgü hashtag’lerle kampanyalar oluşturun

Twitter üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanın yollarından biri de markanız özgü hashtag’ler oluşturarak farklı kampanyalar düzenlemektir. Ürünlerinizle ilgili yeni fırsat ya da kampanyaları duyururken, bunları oluşturduğunuz bir hashtag ile paylaşabilir ve kampanyaya katılım için takipçilerinizin bu hashtag’leri paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Buradaki amaç farklı kullanıcıların bu hashtag’leri kullanarak, sizin markanızın hakkında paylaşım yapmalarını ve böylelikle hashtag kampanyalarınızın görünürlüğünü artırmak olacaktır.

Influencer marketing çalışmaları yapın

Twitter üzerindeki görünürlüğünü ve marka ile ürün bilinirliğinizi artırmanın yollarından biri de Influencer marketing çalışmalarından yararlanmak olacaktır. Tanınmış ve sektörünüzle ilgili olabilecek hesaplarla iletişime geçmek, içerik ortaklığı yapmak ya da bu hesaplarla reklam çalışmaları yapmak, bu mecra üzerindeki görünürlüğünüz artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Influencer marketing ile ilgili daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

Twitter Chat kullanın

Tüketicilerle iletişime geçmek, müşteri desteği sunmak ve tüketicilerin akıllarındaki sorulara yanıt vermek için Twitter Chat özelliğini kullanabilirsiniz. Bu mesajlaşma özelliği sayesinde tüketicilerle birebir iletişime geçme şansınız olacağı için onlara birçok farklı konuda destek sunabilir ve müşteri destek kalitenizi artırabilirsiniz.

Rakiplerinizi yakından inceleyin

Hootsuite gibi araçlar belli anahtar kelimelerin ya da hesapların paylaşımlarını takip etmenize yardımcı oluyor. Bu paylaşımları takip etmek ve yakından incelemek rakiplerinizin Twitter üzerindeki faaliyetlerini görmenize yardımcı olacaktır. Onların yaptığı pazarlama çalışmalarını inceleyebilir, bu stratejileri kendi planlarınıza dahil edebilir ya da onların yanlış yaptığını düşündüğünüz çalışmaları daha iyi bir şekilde kendi stratejilerinize ekleyebilirsiniz.

Hakkınızda konuşulanları da takip edin

Rakiplerinizi yakından takip ettiğiniz gibi Twitter üzerinde monitoring çalışmalarını hakkınızda yapılan yorumlar ve paylaşımlar için de yapabilirsiniz. Böylelikle Twitter üzerinde markanız ya da ürünlerinizle ilgili paylaşımlar yapıldığında tüketicilerle etkileşime geçerek, onlara yardımcı olabilir, onlara teşekkür edebilir ya da bir sorun olduğunda onların sorunlarını çözmek için farklı adımlar atabilirsiniz.

Ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösterin

Ürünlerinizle ilgili talep yaratmak ve kullanıcıların ilgisini çekmek için ürünlerinizin farklı kullanım alanlarını gösteren paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Farklı konseptler oluşturarak, fotoğraf çekimleri yapabilir ve ürünlerinizi farklı şekillerde tüketicilere gösterebilirsiniz.

Düz beyaz arkaplan üzerindeki ürün paylaşımları sıkıcı olacağı için bir konsept hazırlamak ve ürünlerinizi farklı açılardan göstermek, ürünlerin daha ilgi çekici olarak görünmesini kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan