E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

3 Nisan 2019
Sinan Oypan

Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen bir kitleye ulaşmanızı sağlarken, buradan elde edeceğiniz geri dönüşümlerin kalitesini de artıracaktır. Organik olarak trafik artırma çalışmaları yapmak bu açıdan önemlidir ve sahte takipçilerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Twitter takipçi artırma çalışmaları için izleyebileceğiniz bazı yollar ve stratejiler bulunuyor. Bu çalışmalardan bazılarını da burada ele alacağız.

Düzenli paylaşımlar yapın

Twitter takipçi artırma çalışmaları arasında aktif bir şekilde platform üzerinde yer almak, hesap üzerinde yeni içerikler paylaşmak yer alıyor. Aktif bir şekilde paylaşımlar yapıyor olmak ve takipçilerle etkileşime geçerek, onlara farklı içerikler sunmak, markanızın Twitter üzerindeki görünürlüğünü artıracaktır.

Özellikle takipçilerinizin etkileşime gireceği ve retweet yapacağı içerik paylaşımları yapmanız, içeriklerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Bu da farklı kitlelere ulaşarak, yeni takipçiler kazanmanızda önemli bir rol oynar.

Paylaşım zamanlarınızı iyi seçin

Twitter üzerindeki paylaşımlarınızı yaparken zamanlama da çok önemlidir. Kullanıcıların çoğunlukla aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmayı tercih etmelisiniz. Böylelikle takipçileriniz ve hashtag aramaları yapan kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebilirsiniz.

Kullanıcıların aktif olmadığı zaman aralıklarında paylaşımlar yaptığınızda tweetleriniz, kullanıcıların zaman tünellerinin altında kalacağı için onların dikkatinden kaçabilir.

Twitter istatistik özelliğinden yararlanarak, takipçilerinizin hangi zaman aralıklarında daha aktif olduklarını görebilir ve paylaşım zamanlarınızı optimize edebilirsiniz.

Görsel içerik paylaşımları yapın

Kullanıcıların dikkatini çekmek ve paylaşımlarınızın daha fazla retweet edilmesi için görsel içerikler kullanmalısınız. Sadece yazı ya da link içeren tweetler dikkat çok fazla çekmeyeceği gibi paylaşılmayabilir de. Bu nedenle de Twitter takipçi artırma çalışmalarınız için görsel ve video içerikleri de paylaşmayı denemelisiniz.

Ürün ya da blog içeriklerinizle ilgili videoları ve görselleri de tweetlerinize ekleyerek, paylaşımlarınızın etkileşimlerini artırmayı deneyebilirsiniz. Böylelikle yeni kitlelere de ulaşmak için bir çalışma yapmış olursunuz.

Doğru ve güncel hashtagleri kullanın

Hashtag kullanımı da etkileşimleri artıran ve yeni kitlelere ulaşmayı kolaylaştıran yöntemlerden biri. Geçtiğimiz günlerde paylaştığımız Twitter istatistiklerinde de belirttiğimiz gibi hashtag kullanılan tweetlerin etkileşimi, kullanılmayan tweetlere kıyasla çok daha yüksek. Bu nedenle de paylaşımlarınızı yaparken, içeriğinizle ilgili hashtagleri de kullanmalısınız.

Bunun yanı sıra popüler ve trend olan tweetleri de kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle yeni kitlelere daha kolay bir şekilde ulaşabilir ve takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Kullanıcılarla iletişim kurun

Twitter takipçi artırma çalışmalarından biri de kullanıcılarla iletişim içerisinde olmaktır. Onların yaptıkları yorumlara yanıt vermek, onların yanıtlarını retweetlemek ve gelen mesajlara yanıt vermek de kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artıracaktır.

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yaparak, trend olan konular üzerine içerikler oluşturarak etkileşimlerinizi daha fala artırabilirsiniz. Ancak önemli olan noktalardan biri kullanıcılarla düzenli olarak iletişim kurmaktır. İyi bir iletişim kurmak ve bunu sergilemek, diğer kullanıcıların da hoşuna gidecektir. İyi bir iletişim kuruyor olmanız, diğer kullanıcıların da sizinle etkileşime girmesini sağlar.

Dikkat çekici bir profil hazırlayın

Twitter takipçi artırma çalışmalarınızın etkili olabilmesi için profilinizin de dikkat çekici olması gerekir. Paylaşımlarınızı gören ve markanızı merak eden kullanıcılar öncelikle profilinizi incelemek isteyebilirler. Bu durumda da onların sizi takip etmelerini sağlayacak bilgileri profil sayfanızda vermelisiniz.

Öne çıkan görselinizi iyi seçmenizin yanı sıra markanızla ilgili dikkat çekici bir hakkında metni hazırlamalısınız. Markanızın ve paylaşımlarınızın ne ile ilgili olduğunu tanıtmalısınız. Kullanıcıları web sitenize yönlendirmek için de mutlaka web site adresinizi buraya girmelisiniz.

Profil sayfanızı dikkat çekici hale getirmeniz, sayfanızı takip edenlerin markanıza olan yaklaşımını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

En iyi tweetlerinizi sayfanın başına ekleyin

Öne çıkan tweetleri, profil sayfanızın başına sabitleyebiliyorsunuz. En çok etkileşim alan ve dikkat çeken tweetlerinizi sayfanızın başına eklemeniz, sayfanızı takip eden kullanıcıların dikkatini çekeceği gibi en iyi paylaşımlarınızı görmelerini sağlar.

Bunun yanı sıra kampanya, yeni ürün tanımları gibi satın almaya yönlendirecek tweetlerinizi de belli aralıklarla üst sıraya sabitlemeniz, takipçilerinizin markanızla ilgili yenilikleri de görmelerini sağlar.

E-ticaret sitenize Twitter hesabınızı ekleyin

E-ticaret sitenizi ziyaret edenlerin Twitter hesabınızı takip etmelerini sağlamanız da yeni takipçiler kazanmanıza yardımcı olur. Bunun için sosyal medya profilleriniz arasında Twitter hesabınızı da paylaşabileceğiniz gibi Twitter akışı bölümünü, web sitenize entegre ederek, doğrudan paylaşımlarınızın görülmesini de sağlayabilirsiniz. Bu bölüm üzerinden e-ticaret sitenizi ziyaret edenlerin de Twitter hesabınızı takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan