fbpx

E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

3 Nisan 2019
Sinan Oypan

Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen bir kitleye ulaşmanızı sağlarken, buradan elde edeceğiniz geri dönüşümlerin kalitesini de artıracaktır. Organik olarak trafik artırma çalışmaları yapmak bu açıdan önemlidir ve sahte takipçilerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Twitter takipçi artırma çalışmaları için izleyebileceğiniz bazı yollar ve stratejiler bulunuyor. Bu çalışmalardan bazılarını da burada ele alacağız.

Düzenli paylaşımlar yapın

Twitter takipçi artırma çalışmaları arasında aktif bir şekilde platform üzerinde yer almak, hesap üzerinde yeni içerikler paylaşmak yer alıyor. Aktif bir şekilde paylaşımlar yapıyor olmak ve takipçilerle etkileşime geçerek, onlara farklı içerikler sunmak, markanızın Twitter üzerindeki görünürlüğünü artıracaktır.

Özellikle takipçilerinizin etkileşime gireceği ve retweet yapacağı içerik paylaşımları yapmanız, içeriklerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Bu da farklı kitlelere ulaşarak, yeni takipçiler kazanmanızda önemli bir rol oynar.

Paylaşım zamanlarınızı iyi seçin

Twitter üzerindeki paylaşımlarınızı yaparken zamanlama da çok önemlidir. Kullanıcıların çoğunlukla aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmayı tercih etmelisiniz. Böylelikle takipçileriniz ve hashtag aramaları yapan kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebilirsiniz.

Kullanıcıların aktif olmadığı zaman aralıklarında paylaşımlar yaptığınızda tweetleriniz, kullanıcıların zaman tünellerinin altında kalacağı için onların dikkatinden kaçabilir.

Twitter istatistik özelliğinden yararlanarak, takipçilerinizin hangi zaman aralıklarında daha aktif olduklarını görebilir ve paylaşım zamanlarınızı optimize edebilirsiniz.

Görsel içerik paylaşımları yapın

Kullanıcıların dikkatini çekmek ve paylaşımlarınızın daha fazla retweet edilmesi için görsel içerikler kullanmalısınız. Sadece yazı ya da link içeren tweetler dikkat çok fazla çekmeyeceği gibi paylaşılmayabilir de. Bu nedenle de Twitter takipçi artırma çalışmalarınız için görsel ve video içerikleri de paylaşmayı denemelisiniz.

Ürün ya da blog içeriklerinizle ilgili videoları ve görselleri de tweetlerinize ekleyerek, paylaşımlarınızın etkileşimlerini artırmayı deneyebilirsiniz. Böylelikle yeni kitlelere de ulaşmak için bir çalışma yapmış olursunuz.

Doğru ve güncel hashtagleri kullanın

Hashtag kullanımı da etkileşimleri artıran ve yeni kitlelere ulaşmayı kolaylaştıran yöntemlerden biri. Geçtiğimiz günlerde paylaştığımız Twitter istatistiklerinde de belirttiğimiz gibi hashtag kullanılan tweetlerin etkileşimi, kullanılmayan tweetlere kıyasla çok daha yüksek. Bu nedenle de paylaşımlarınızı yaparken, içeriğinizle ilgili hashtagleri de kullanmalısınız.

Bunun yanı sıra popüler ve trend olan tweetleri de kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle yeni kitlelere daha kolay bir şekilde ulaşabilir ve takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Kullanıcılarla iletişim kurun

Twitter takipçi artırma çalışmalarından biri de kullanıcılarla iletişim içerisinde olmaktır. Onların yaptıkları yorumlara yanıt vermek, onların yanıtlarını retweetlemek ve gelen mesajlara yanıt vermek de kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artıracaktır.

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yaparak, trend olan konular üzerine içerikler oluşturarak etkileşimlerinizi daha fala artırabilirsiniz. Ancak önemli olan noktalardan biri kullanıcılarla düzenli olarak iletişim kurmaktır. İyi bir iletişim kurmak ve bunu sergilemek, diğer kullanıcıların da hoşuna gidecektir. İyi bir iletişim kuruyor olmanız, diğer kullanıcıların da sizinle etkileşime girmesini sağlar.

Dikkat çekici bir profil hazırlayın

Twitter takipçi artırma çalışmalarınızın etkili olabilmesi için profilinizin de dikkat çekici olması gerekir. Paylaşımlarınızı gören ve markanızı merak eden kullanıcılar öncelikle profilinizi incelemek isteyebilirler. Bu durumda da onların sizi takip etmelerini sağlayacak bilgileri profil sayfanızda vermelisiniz.

Öne çıkan görselinizi iyi seçmenizin yanı sıra markanızla ilgili dikkat çekici bir hakkında metni hazırlamalısınız. Markanızın ve paylaşımlarınızın ne ile ilgili olduğunu tanıtmalısınız. Kullanıcıları web sitenize yönlendirmek için de mutlaka web site adresinizi buraya girmelisiniz.

Profil sayfanızı dikkat çekici hale getirmeniz, sayfanızı takip edenlerin markanıza olan yaklaşımını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

En iyi tweetlerinizi sayfanın başına ekleyin

Öne çıkan tweetleri, profil sayfanızın başına sabitleyebiliyorsunuz. En çok etkileşim alan ve dikkat çeken tweetlerinizi sayfanızın başına eklemeniz, sayfanızı takip eden kullanıcıların dikkatini çekeceği gibi en iyi paylaşımlarınızı görmelerini sağlar.

Bunun yanı sıra kampanya, yeni ürün tanımları gibi satın almaya yönlendirecek tweetlerinizi de belli aralıklarla üst sıraya sabitlemeniz, takipçilerinizin markanızla ilgili yenilikleri de görmelerini sağlar.

E-ticaret sitenize Twitter hesabınızı ekleyin

E-ticaret sitenizi ziyaret edenlerin Twitter hesabınızı takip etmelerini sağlamanız da yeni takipçiler kazanmanıza yardımcı olur. Bunun için sosyal medya profilleriniz arasında Twitter hesabınızı da paylaşabileceğiniz gibi Twitter akışı bölümünü, web sitenize entegre ederek, doğrudan paylaşımlarınızın görülmesini de sağlayabilirsiniz. Bu bölüm üzerinden e-ticaret sitenizi ziyaret edenlerin de Twitter hesabınızı takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan