E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

3 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen bir kitleye ulaşmanızı sağlarken, buradan elde edeceğiniz geri dönüşümlerin kalitesini de artıracaktır. Organik olarak trafik artırma çalışmaları yapmak bu açıdan önemlidir ve sahte takipçilerden kaçınmanız gerekir. İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir? Twitter takipçi artırma çalışmaları için izleyebileceğiniz bazı yollar ve stratejiler bulunuyor. Bu çalışmalardan bazılarını da burada ele alacağız.

Düzenli paylaşımlar yapın

Twitter takipçi artırma çalışmaları arasında aktif bir şekilde platform üzerinde yer almak, hesap üzerinde yeni içerikler paylaşmak yer alıyor. Aktif bir şekilde paylaşımlar yapıyor olmak ve takipçilerle etkileşime geçerek, onlara farklı içerikler sunmak, markanızın Twitter üzerindeki görünürlüğünü artıracaktır. Özellikle takipçilerinizin etkileşime gireceği ve retweet yapacağı içerik paylaşımları yapmanız, içeriklerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Bu da farklı kitlelere ulaşarak, yeni takipçiler kazanmanızda önemli bir rol oynar.

Paylaşım zamanlarınızı iyi seçin

Twitter üzerindeki paylaşımlarınızı yaparken zamanlama da çok önemlidir. Kullanıcıların çoğunlukla aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmayı tercih etmelisiniz. Böylelikle takipçileriniz ve hashtag aramaları yapan kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebilirsiniz. Kullanıcıların aktif olmadığı zaman aralıklarında paylaşımlar yaptığınızda tweetleriniz, kullanıcıların zaman tünellerinin altında kalacağı için onların dikkatinden kaçabilir. Twitter istatistik özelliğinden yararlanarak, takipçilerinizin hangi zaman aralıklarında daha aktif olduklarını görebilir ve paylaşım zamanlarınızı optimize edebilirsiniz.

Görsel içerik paylaşımları yapın

Kullanıcıların dikkatini çekmek ve paylaşımlarınızın daha fazla retweet edilmesi için görsel içerikler kullanmalısınız. Sadece yazı ya da link içeren tweetler dikkat çok fazla çekmeyeceği gibi paylaşılmayabilir de. Bu nedenle de Twitter takipçi artırma çalışmalarınız için görsel ve video içerikleri de paylaşmayı denemelisiniz. Ürün ya da blog içeriklerinizle ilgili videoları ve görselleri de tweetlerinize ekleyerek, paylaşımlarınızın etkileşimlerini artırmayı deneyebilirsiniz. Böylelikle yeni kitlelere de ulaşmak için bir çalışma yapmış olursunuz.

Doğru ve güncel hashtagleri kullanın

Hashtag kullanımı da etkileşimleri artıran ve yeni kitlelere ulaşmayı kolaylaştıran yöntemlerden biri. Geçtiğimiz günlerde paylaştığımız Twitter istatistiklerinde de belirttiğimiz gibi hashtag kullanılan tweetlerin etkileşimi, kullanılmayan tweetlere kıyasla çok daha yüksek. Bu nedenle de paylaşımlarınızı yaparken, içeriğinizle ilgili hashtagleri de kullanmalısınız. Bunun yanı sıra popüler ve trend olan tweetleri de kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle yeni kitlelere daha kolay bir şekilde ulaşabilir ve takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Kullanıcılarla iletişim kurun

Twitter takipçi artırma çalışmalarından biri de kullanıcılarla iletişim içerisinde olmaktır. Onların yaptıkları yorumlara yanıt vermek, onların yanıtlarını retweetlemek ve gelen mesajlara yanıt vermek de kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artıracaktır. Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yaparak, trend olan konular üzerine içerikler oluşturarak etkileşimlerinizi daha fala artırabilirsiniz. Ancak önemli olan noktalardan biri kullanıcılarla düzenli olarak iletişim kurmaktır. İyi bir iletişim kurmak ve bunu sergilemek, diğer kullanıcıların da hoşuna gidecektir. İyi bir iletişim kuruyor olmanız, diğer kullanıcıların da sizinle etkileşime girmesini sağlar.

Dikkat çekici bir profil hazırlayın

Twitter takipçi artırma çalışmalarınızın etkili olabilmesi için profilinizin de dikkat çekici olması gerekir. Paylaşımlarınızı gören ve markanızı merak eden kullanıcılar öncelikle profilinizi incelemek isteyebilirler. Bu durumda da onların sizi takip etmelerini sağlayacak bilgileri profil sayfanızda vermelisiniz. Öne çıkan görselinizi iyi seçmenizin yanı sıra markanızla ilgili dikkat çekici bir hakkında metni hazırlamalısınız. Markanızın ve paylaşımlarınızın ne ile ilgili olduğunu tanıtmalısınız. Kullanıcıları web sitenize yönlendirmek için de mutlaka web site adresinizi buraya girmelisiniz. Profil sayfanızı dikkat çekici hale getirmeniz, sayfanızı takip edenlerin markanıza olan yaklaşımını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

En iyi tweetlerinizi sayfanın başına ekleyin

Öne çıkan tweetleri, profil sayfanızın başına sabitleyebiliyorsunuz. En çok etkileşim alan ve dikkat çeken tweetlerinizi sayfanızın başına eklemeniz, sayfanızı takip eden kullanıcıların dikkatini çekeceği gibi en iyi paylaşımlarınızı görmelerini sağlar. Bunun yanı sıra kampanya, yeni ürün tanımları gibi satın almaya yönlendirecek tweetlerinizi de belli aralıklarla üst sıraya sabitlemeniz, takipçilerinizin markanızla ilgili yenilikleri de görmelerini sağlar.

E-ticaret sitenize Twitter hesabınızı ekleyin

E-ticaret sitenizi ziyaret edenlerin Twitter hesabınızı takip etmelerini sağlamanız da yeni takipçiler kazanmanıza yardımcı olur. Bunun için sosyal medya profilleriniz arasında Twitter hesabınızı da paylaşabileceğiniz gibi Twitter akışı bölümünü, web sitenize entegre ederek, doğrudan paylaşımlarınızın görülmesini de sağlayabilirsiniz. Bu bölüm üzerinden e-ticaret sitenizi ziyaret edenlerin de Twitter hesabınızı takip etmelerini sağlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. Erişimleri...
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
İnternetten alışveriş yaparken en çok kullanılan ödeme şekli kredi kartıdır. Fakat bu konuda şöyle bir çelişki var ki kullanıcılar, ödeme bilgilerini online ortamda paylaşmaya çekinceyle yaklaşırlar. Bunun da nedeni genel...
20 Mayıs 2022
Markethinkers
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret, şartları her gün daha da zorlu hâle gelen bir rekabet ortamına dönüşüyor. Hem internet üzerinden ürün ya da hizmet satın alan tekil kullanıcı sayısındaki hem de online alışveriş kanalların bilinirliğinde ciddi...
27 Ekim 2021
Markethinkers
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın