E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

3 Nisan 2019
Sinan Oypan

Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen bir kitleye ulaşmanızı sağlarken, buradan elde edeceğiniz geri dönüşümlerin kalitesini de artıracaktır. Organik olarak trafik artırma çalışmaları yapmak bu açıdan önemlidir ve sahte takipçilerden kaçınmanız gerekir.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Twitter takipçi artırma çalışmaları için izleyebileceğiniz bazı yollar ve stratejiler bulunuyor. Bu çalışmalardan bazılarını da burada ele alacağız.

Düzenli paylaşımlar yapın

Twitter takipçi artırma çalışmaları arasında aktif bir şekilde platform üzerinde yer almak, hesap üzerinde yeni içerikler paylaşmak yer alıyor. Aktif bir şekilde paylaşımlar yapıyor olmak ve takipçilerle etkileşime geçerek, onlara farklı içerikler sunmak, markanızın Twitter üzerindeki görünürlüğünü artıracaktır.

Özellikle takipçilerinizin etkileşime gireceği ve retweet yapacağı içerik paylaşımları yapmanız, içeriklerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Bu da farklı kitlelere ulaşarak, yeni takipçiler kazanmanızda önemli bir rol oynar.

Paylaşım zamanlarınızı iyi seçin

Twitter üzerindeki paylaşımlarınızı yaparken zamanlama da çok önemlidir. Kullanıcıların çoğunlukla aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmayı tercih etmelisiniz. Böylelikle takipçileriniz ve hashtag aramaları yapan kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebilirsiniz.

Kullanıcıların aktif olmadığı zaman aralıklarında paylaşımlar yaptığınızda tweetleriniz, kullanıcıların zaman tünellerinin altında kalacağı için onların dikkatinden kaçabilir.

Twitter istatistik özelliğinden yararlanarak, takipçilerinizin hangi zaman aralıklarında daha aktif olduklarını görebilir ve paylaşım zamanlarınızı optimize edebilirsiniz.

Görsel içerik paylaşımları yapın

Kullanıcıların dikkatini çekmek ve paylaşımlarınızın daha fazla retweet edilmesi için görsel içerikler kullanmalısınız. Sadece yazı ya da link içeren tweetler dikkat çok fazla çekmeyeceği gibi paylaşılmayabilir de. Bu nedenle de Twitter takipçi artırma çalışmalarınız için görsel ve video içerikleri de paylaşmayı denemelisiniz.

Ürün ya da blog içeriklerinizle ilgili videoları ve görselleri de tweetlerinize ekleyerek, paylaşımlarınızın etkileşimlerini artırmayı deneyebilirsiniz. Böylelikle yeni kitlelere de ulaşmak için bir çalışma yapmış olursunuz.

Doğru ve güncel hashtagleri kullanın

Hashtag kullanımı da etkileşimleri artıran ve yeni kitlelere ulaşmayı kolaylaştıran yöntemlerden biri. Geçtiğimiz günlerde paylaştığımız Twitter istatistiklerinde de belirttiğimiz gibi hashtag kullanılan tweetlerin etkileşimi, kullanılmayan tweetlere kıyasla çok daha yüksek. Bu nedenle de paylaşımlarınızı yaparken, içeriğinizle ilgili hashtagleri de kullanmalısınız.

Bunun yanı sıra popüler ve trend olan tweetleri de kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle yeni kitlelere daha kolay bir şekilde ulaşabilir ve takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Kullanıcılarla iletişim kurun

Twitter takipçi artırma çalışmalarından biri de kullanıcılarla iletişim içerisinde olmaktır. Onların yaptıkları yorumlara yanıt vermek, onların yanıtlarını retweetlemek ve gelen mesajlara yanıt vermek de kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artıracaktır.

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları yaparak, trend olan konular üzerine içerikler oluşturarak etkileşimlerinizi daha fala artırabilirsiniz. Ancak önemli olan noktalardan biri kullanıcılarla düzenli olarak iletişim kurmaktır. İyi bir iletişim kurmak ve bunu sergilemek, diğer kullanıcıların da hoşuna gidecektir. İyi bir iletişim kuruyor olmanız, diğer kullanıcıların da sizinle etkileşime girmesini sağlar.

Dikkat çekici bir profil hazırlayın

Twitter takipçi artırma çalışmalarınızın etkili olabilmesi için profilinizin de dikkat çekici olması gerekir. Paylaşımlarınızı gören ve markanızı merak eden kullanıcılar öncelikle profilinizi incelemek isteyebilirler. Bu durumda da onların sizi takip etmelerini sağlayacak bilgileri profil sayfanızda vermelisiniz.

Öne çıkan görselinizi iyi seçmenizin yanı sıra markanızla ilgili dikkat çekici bir hakkında metni hazırlamalısınız. Markanızın ve paylaşımlarınızın ne ile ilgili olduğunu tanıtmalısınız. Kullanıcıları web sitenize yönlendirmek için de mutlaka web site adresinizi buraya girmelisiniz.

Profil sayfanızı dikkat çekici hale getirmeniz, sayfanızı takip edenlerin markanıza olan yaklaşımını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

En iyi tweetlerinizi sayfanın başına ekleyin

Öne çıkan tweetleri, profil sayfanızın başına sabitleyebiliyorsunuz. En çok etkileşim alan ve dikkat çeken tweetlerinizi sayfanızın başına eklemeniz, sayfanızı takip eden kullanıcıların dikkatini çekeceği gibi en iyi paylaşımlarınızı görmelerini sağlar.

Bunun yanı sıra kampanya, yeni ürün tanımları gibi satın almaya yönlendirecek tweetlerinizi de belli aralıklarla üst sıraya sabitlemeniz, takipçilerinizin markanızla ilgili yenilikleri de görmelerini sağlar.

E-ticaret sitenize Twitter hesabınızı ekleyin

E-ticaret sitenizi ziyaret edenlerin Twitter hesabınızı takip etmelerini sağlamanız da yeni takipçiler kazanmanıza yardımcı olur. Bunun için sosyal medya profilleriniz arasında Twitter hesabınızı da paylaşabileceğiniz gibi Twitter akışı bölümünü, web sitenize entegre ederek, doğrudan paylaşımlarınızın görülmesini de sağlayabilirsiniz. Bu bölüm üzerinden e-ticaret sitenizi ziyaret edenlerin de Twitter hesabınızı takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan