Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

9 Nisan 2020
Sinan Oypan

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik göstermektedir. Konu sosyal medya olduğunda ve işin içine farklı kitlelere dahil olan kullanıcılar olduğunda tek bir doğrudan bahsetmek pek de mümkün değil. Bu sebeple de kendi firmanız için ideal olan zaman aralıklarını bulmanız gereklidir.

İlgili rehber: Bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

Twitter paylaşımları için ideal zaman

Genel geçer bir paylaşım zamanının bulunmadığını yazının başında belirttik; ancak aktif kullanıcı sayısının fazla olduğu ve kullanıcıların tweetlerle daha fazla etkileşime girdiği de genel bir saat aralığının bulunduğunu da belirtmemiz gerekiyor. Bu saat aralığı tek başına Twitter stratejiniz için yeterli olmayacaktır. Bu sebeple de bu veriyi sadece kendi stratejinizde bir yol gösterici olarak ele almanız ve kendi stratejilerinizi oluşturmalısınız.

Genel olarak ele alındığında Twitter paylaşımları için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkıyor. En ideal paylaşım saatleri ise sabah 08:00-10:00 ile akşam 18:00 – 21:00 olarak öne çıkmakta.

Peki, bu zaman aralıkları sizin için yeterli mi? Aslında değil, bu veri sadece kullanıcıların normal alışkanlıklarını ortaya koymakta. Bir marka olarak daha fazla etkileşim alabilmek ve hedef kitlenize daha iyi ulaşabilmek için kendi zaman dilimlerinizi belirlemeniz gerekir. Bunu nasıl yapabileceğinizi de aşağıda detaylı bir şekilde anlatıyoruz.

Twitter paylaşımları için ideal zaman nasıl bulunur?

İşletme türünüzü ele alın

İş modeliniz, yaptığınız paylaşımların zamanını etkilemektedir. B2B ve B2C firmalarının hedef kitleleri farklılık gösterdiği için aktif kullanıcı sayısı da değişiklik göstermektedir.

B2B firmaları için ideal günler: Pazartesi – Salı – Çarşamba ve Perşembe olarak öne çıkmakta. Cuma haftanın son mesai günü olduğu için etkileşimler biraz düşüş göstermekte, hafta sonu ise iyice azalmaktadır.

B2B firmaları için ideal paylaşım saatleri: Özellikle sabah 09:00 ile öğleden sonra 16:00 arası en aktif saatler olmakta. Öğlen yemek arası olan 11:00 – 13:00 saatleri arasında da en en zirve anlar görülmektedir. Kullanıcılar mola zamanlarında aktif olarak Twitter paylaşımları ile etkileşime girmekteler.

B2C firmaları için ideal günler: Haftanın birçok günü bu iş modeline sahip firmalar için iyi olsa da Salı günü kullanıcıların en aktif olduğu gün olarak öne çıkmakta.

B2C firmaları için ideal saatler: Kullanıcılar özellikle mesai saatleri başlamadan ve bittikten sonra daha aktif bir şekilde Twitter’ı kullanmakta. Gece saatlerinde de alışveriş yaptıkları için akşam 21:00’den sonraki saatlerde de aktif olmaktadırlar. Günün en yoğun kullanım aralığı ise 12:00 ile 13:00 saatleri arasında olmakta. Bunun nedeni ise kullanıcıların öğle yemeklerinde Twitter paylaşımlarına yönelmeleri oluyor.

Bu veriler doğrultusunda iş modelinize göre paylaşım gün ve saatlerinizi şekillendirmeye başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi tanıyın

Hedef kitlenizi tanımak da bazı öngörüler edinmenizi sağlar. Eğer hedef kitleniz 25 yaş ve altıysa, bu yaş grubunun gün içerisinde okula gideceğini ve okul saatleri sonrasında daha aktif bir şekilde bu platformu kullanacağını ele alabilirsiniz. Eğer beyaz yakalıları hedefliyorsanız, mesai öncesi işe giderken ve mesai sonrası saatleri hedeflemeniz gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Hedef kitlenizin günlük yaşamını ele almanız, Twitter paylaşımları için ideal zamanınızı bulmanıza da yardımcı olacaktır. Onların alışkanlıklarını ve günlük rutinlerini de düşünerek, bu stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

Twitter istatisiklerinden yararlanın

Twitter istatistikleri de Twitter paylaşımları için ideal zaman dilimlerinizi bulmanıza yardım edecektir. Burada takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında daha aktif bir şekilde yer aldıklarını görebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu istatistikler sayesinde daha önceki tweetlerinizin ne kadar etkileşim aldığını da inceleyerek Twitter paylaşımlarınız için yeni fikirler oluşturabilirsiniz. Önümüzdeki günlerde Twitter istatistiklerinin kullanımı ile ilgili daha detaylı bir rehberi de hazırlayacağız.

Verileri analiz edin

Yukarıda sıraladığımız çalışmaları yaptıktan sonra topladığınız verileri analiz etmeye başlayın. Böylelikle bu veriler doğrultunda iş modeliniz doğrultusunda, hedef kitlenizin davranışlarını öğrenerek, Twitter paylaşımları için ideal paylaşım zamanlarınızı bulabilirsiniz. Standart zaman dilimleri yerine kendi hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabilecek verileri analiz ederek, zaman dilimlerinizi belirlemeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal medya paylaşım araçlarını kullanın

Sosyal medya paylaşımları için her zaman bilgisayar ya da telefonunuzun başında beklemeniz de gerekmiyor. Özellikle gece paylaşımlarını yapmak için sosyal medya araçlarından yararlanabilirsiniz.

Böylelikle daha önceden içeriklerinizi belirleyerek, sosyal medya paylaşım araçları ile gönderilerinizi dilediğiniz gün ve saatte paylaşılması için zamanlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde kullanabileceğiniz paylaşım araçlarını da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 ücretsiz sosyal medya yönetim aracı

Twitter paylaşımları ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter üzerinde farklı içerik paylaşımları yapabilirler. Ürün tanıtımları, promosyon ve fırsat tanıtımları, blog içeriklerinin paylaşımı, sık sorulan sorulara yanıt serileri, güncel konularla ilgili gerçek zamanlı pazarlama paylaşımları, sektörel bilgi ve haberler gibi farklı içeriklerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter’ı nasıl kullanabilir

İlgi çekici ve bilgilendirici bir profilinizin olması ilk etapta önemli. Sonrasında bu platformu müşteri desteği sunmak için de kullanabilirsiniz. Tüketicilerle etkileşime girmek, yeni ürün tanıtımları yapmak, promosyon ve kampanya duyuruları yapmak ya da yarışmalar düzenleyerek yeni kitlelere ulaşmak için Twiter’ı kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan