fbpx

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik göstermektedir. Konu sosyal medya olduğunda ve işin içine farklı kitlelere dahil olan kullanıcılar olduğunda tek bir doğrudan bahsetmek pek de mümkün değil. Bu sebeple de kendi firmanız için ideal olan zaman aralıklarını bulmanız gereklidir.

İlgili rehber: Bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

Twitter paylaşımları için ideal zaman

Genel geçer bir paylaşım zamanının bulunmadığını yazının başında belirttik; ancak aktif kullanıcı sayısının fazla olduğu ve kullanıcıların tweetlerle daha fazla etkileşime girdiği de genel bir saat aralığının bulunduğunu da belirtmemiz gerekiyor. Bu saat aralığı tek başına Twitter stratejiniz için yeterli olmayacaktır. Bu sebeple de bu veriyi sadece kendi stratejinizde bir yol gösterici olarak ele almanız ve kendi stratejilerinizi oluşturmalısınız.

Genel olarak ele alındığında Twitter paylaşımları için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkıyor. En ideal paylaşım saatleri ise sabah 08:00-10:00 ile akşam 18:00 – 21:00 olarak öne çıkmakta.

Peki, bu zaman aralıkları sizin için yeterli mi? Aslında değil, bu veri sadece kullanıcıların normal alışkanlıklarını ortaya koymakta. Bir marka olarak daha fazla etkileşim alabilmek ve hedef kitlenize daha iyi ulaşabilmek için kendi zaman dilimlerinizi belirlemeniz gerekir. Bunu nasıl yapabileceğinizi de aşağıda detaylı bir şekilde anlatıyoruz.

Twitter paylaşımları için ideal zaman nasıl bulunur?

İşletme türünüzü ele alın

İş modeliniz, yaptığınız paylaşımların zamanını etkilemektedir. B2B ve B2C firmalarının hedef kitleleri farklılık gösterdiği için aktif kullanıcı sayısı da değişiklik göstermektedir.

B2B firmaları için ideal günler: Pazartesi – Salı – Çarşamba ve Perşembe olarak öne çıkmakta. Cuma haftanın son mesai günü olduğu için etkileşimler biraz düşüş göstermekte, hafta sonu ise iyice azalmaktadır.

B2B firmaları için ideal paylaşım saatleri: Özellikle sabah 09:00 ile öğleden sonra 16:00 arası en aktif saatler olmakta. Öğlen yemek arası olan 11:00 – 13:00 saatleri arasında da en en zirve anlar görülmektedir. Kullanıcılar mola zamanlarında aktif olarak Twitter paylaşımları ile etkileşime girmekteler.

B2C firmaları için ideal günler: Haftanın birçok günü bu iş modeline sahip firmalar için iyi olsa da Salı günü kullanıcıların en aktif olduğu gün olarak öne çıkmakta.

B2C firmaları için ideal saatler: Kullanıcılar özellikle mesai saatleri başlamadan ve bittikten sonra daha aktif bir şekilde Twitter’ı kullanmakta. Gece saatlerinde de alışveriş yaptıkları için akşam 21:00’den sonraki saatlerde de aktif olmaktadırlar. Günün en yoğun kullanım aralığı ise 12:00 ile 13:00 saatleri arasında olmakta. Bunun nedeni ise kullanıcıların öğle yemeklerinde Twitter paylaşımlarına yönelmeleri oluyor.

Bu veriler doğrultusunda iş modelinize göre paylaşım gün ve saatlerinizi şekillendirmeye başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi tanıyın

Hedef kitlenizi tanımak da bazı öngörüler edinmenizi sağlar. Eğer hedef kitleniz 25 yaş ve altıysa, bu yaş grubunun gün içerisinde okula gideceğini ve okul saatleri sonrasında daha aktif bir şekilde bu platformu kullanacağını ele alabilirsiniz. Eğer beyaz yakalıları hedefliyorsanız, mesai öncesi işe giderken ve mesai sonrası saatleri hedeflemeniz gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Hedef kitlenizin günlük yaşamını ele almanız, Twitter paylaşımları için ideal zamanınızı bulmanıza da yardımcı olacaktır. Onların alışkanlıklarını ve günlük rutinlerini de düşünerek, bu stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

Twitter istatisiklerinden yararlanın

Twitter istatistikleri de Twitter paylaşımları için ideal zaman dilimlerinizi bulmanıza yardım edecektir. Burada takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında daha aktif bir şekilde yer aldıklarını görebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu istatistikler sayesinde daha önceki tweetlerinizin ne kadar etkileşim aldığını da inceleyerek Twitter paylaşımlarınız için yeni fikirler oluşturabilirsiniz. Önümüzdeki günlerde Twitter istatistiklerinin kullanımı ile ilgili daha detaylı bir rehberi de hazırlayacağız.

Verileri analiz edin

Yukarıda sıraladığımız çalışmaları yaptıktan sonra topladığınız verileri analiz etmeye başlayın. Böylelikle bu veriler doğrultunda iş modeliniz doğrultusunda, hedef kitlenizin davranışlarını öğrenerek, Twitter paylaşımları için ideal paylaşım zamanlarınızı bulabilirsiniz. Standart zaman dilimleri yerine kendi hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabilecek verileri analiz ederek, zaman dilimlerinizi belirlemeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal medya paylaşım araçlarını kullanın

Sosyal medya paylaşımları için her zaman bilgisayar ya da telefonunuzun başında beklemeniz de gerekmiyor. Özellikle gece paylaşımlarını yapmak için sosyal medya araçlarından yararlanabilirsiniz.

Böylelikle daha önceden içeriklerinizi belirleyerek, sosyal medya paylaşım araçları ile gönderilerinizi dilediğiniz gün ve saatte paylaşılması için zamanlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde kullanabileceğiniz paylaşım araçlarını da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 ücretsiz sosyal medya yönetim aracı

Twitter paylaşımları ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter üzerinde farklı içerik paylaşımları yapabilirler. Ürün tanıtımları, promosyon ve fırsat tanıtımları, blog içeriklerinin paylaşımı, sık sorulan sorulara yanıt serileri, güncel konularla ilgili gerçek zamanlı pazarlama paylaşımları, sektörel bilgi ve haberler gibi farklı içeriklerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter’ı nasıl kullanabilir

İlgi çekici ve bilgilendirici bir profilinizin olması ilk etapta önemli. Sonrasında bu platformu müşteri desteği sunmak için de kullanabilirsiniz. Tüketicilerle etkileşime girmek, yeni ürün tanıtımları yapmak, promosyon ve kampanya duyuruları yapmak ya da yarışmalar düzenleyerek yeni kitlelere ulaşmak için Twiter’ı kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan