Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

9 Nisan 2020
Sinan Oypan

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik göstermektedir. Konu sosyal medya olduğunda ve işin içine farklı kitlelere dahil olan kullanıcılar olduğunda tek bir doğrudan bahsetmek pek de mümkün değil. Bu sebeple de kendi firmanız için ideal olan zaman aralıklarını bulmanız gereklidir.

İlgili rehber: Bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

Twitter paylaşımları için ideal zaman

Genel geçer bir paylaşım zamanının bulunmadığını yazının başında belirttik; ancak aktif kullanıcı sayısının fazla olduğu ve kullanıcıların tweetlerle daha fazla etkileşime girdiği de genel bir saat aralığının bulunduğunu da belirtmemiz gerekiyor. Bu saat aralığı tek başına Twitter stratejiniz için yeterli olmayacaktır. Bu sebeple de bu veriyi sadece kendi stratejinizde bir yol gösterici olarak ele almanız ve kendi stratejilerinizi oluşturmalısınız.

Genel olarak ele alındığında Twitter paylaşımları için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkıyor. En ideal paylaşım saatleri ise sabah 08:00-10:00 ile akşam 18:00 – 21:00 olarak öne çıkmakta.

Peki, bu zaman aralıkları sizin için yeterli mi? Aslında değil, bu veri sadece kullanıcıların normal alışkanlıklarını ortaya koymakta. Bir marka olarak daha fazla etkileşim alabilmek ve hedef kitlenize daha iyi ulaşabilmek için kendi zaman dilimlerinizi belirlemeniz gerekir. Bunu nasıl yapabileceğinizi de aşağıda detaylı bir şekilde anlatıyoruz.

Twitter paylaşımları için ideal zaman nasıl bulunur?

İşletme türünüzü ele alın

İş modeliniz, yaptığınız paylaşımların zamanını etkilemektedir. B2B ve B2C firmalarının hedef kitleleri farklılık gösterdiği için aktif kullanıcı sayısı da değişiklik göstermektedir.

B2B firmaları için ideal günler: Pazartesi – Salı – Çarşamba ve Perşembe olarak öne çıkmakta. Cuma haftanın son mesai günü olduğu için etkileşimler biraz düşüş göstermekte, hafta sonu ise iyice azalmaktadır.

B2B firmaları için ideal paylaşım saatleri: Özellikle sabah 09:00 ile öğleden sonra 16:00 arası en aktif saatler olmakta. Öğlen yemek arası olan 11:00 – 13:00 saatleri arasında da en en zirve anlar görülmektedir. Kullanıcılar mola zamanlarında aktif olarak Twitter paylaşımları ile etkileşime girmekteler.

B2C firmaları için ideal günler: Haftanın birçok günü bu iş modeline sahip firmalar için iyi olsa da Salı günü kullanıcıların en aktif olduğu gün olarak öne çıkmakta.

B2C firmaları için ideal saatler: Kullanıcılar özellikle mesai saatleri başlamadan ve bittikten sonra daha aktif bir şekilde Twitter’ı kullanmakta. Gece saatlerinde de alışveriş yaptıkları için akşam 21:00’den sonraki saatlerde de aktif olmaktadırlar. Günün en yoğun kullanım aralığı ise 12:00 ile 13:00 saatleri arasında olmakta. Bunun nedeni ise kullanıcıların öğle yemeklerinde Twitter paylaşımlarına yönelmeleri oluyor.

Bu veriler doğrultusunda iş modelinize göre paylaşım gün ve saatlerinizi şekillendirmeye başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi tanıyın

Hedef kitlenizi tanımak da bazı öngörüler edinmenizi sağlar. Eğer hedef kitleniz 25 yaş ve altıysa, bu yaş grubunun gün içerisinde okula gideceğini ve okul saatleri sonrasında daha aktif bir şekilde bu platformu kullanacağını ele alabilirsiniz. Eğer beyaz yakalıları hedefliyorsanız, mesai öncesi işe giderken ve mesai sonrası saatleri hedeflemeniz gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Hedef kitlenizin günlük yaşamını ele almanız, Twitter paylaşımları için ideal zamanınızı bulmanıza da yardımcı olacaktır. Onların alışkanlıklarını ve günlük rutinlerini de düşünerek, bu stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

Twitter istatisiklerinden yararlanın

Twitter istatistikleri de Twitter paylaşımları için ideal zaman dilimlerinizi bulmanıza yardım edecektir. Burada takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında daha aktif bir şekilde yer aldıklarını görebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu istatistikler sayesinde daha önceki tweetlerinizin ne kadar etkileşim aldığını da inceleyerek Twitter paylaşımlarınız için yeni fikirler oluşturabilirsiniz. Önümüzdeki günlerde Twitter istatistiklerinin kullanımı ile ilgili daha detaylı bir rehberi de hazırlayacağız.

Verileri analiz edin

Yukarıda sıraladığımız çalışmaları yaptıktan sonra topladığınız verileri analiz etmeye başlayın. Böylelikle bu veriler doğrultunda iş modeliniz doğrultusunda, hedef kitlenizin davranışlarını öğrenerek, Twitter paylaşımları için ideal paylaşım zamanlarınızı bulabilirsiniz. Standart zaman dilimleri yerine kendi hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabilecek verileri analiz ederek, zaman dilimlerinizi belirlemeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal medya paylaşım araçlarını kullanın

Sosyal medya paylaşımları için her zaman bilgisayar ya da telefonunuzun başında beklemeniz de gerekmiyor. Özellikle gece paylaşımlarını yapmak için sosyal medya araçlarından yararlanabilirsiniz.

Böylelikle daha önceden içeriklerinizi belirleyerek, sosyal medya paylaşım araçları ile gönderilerinizi dilediğiniz gün ve saatte paylaşılması için zamanlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde kullanabileceğiniz paylaşım araçlarını da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 ücretsiz sosyal medya yönetim aracı

Twitter paylaşımları ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter üzerinde farklı içerik paylaşımları yapabilirler. Ürün tanıtımları, promosyon ve fırsat tanıtımları, blog içeriklerinin paylaşımı, sık sorulan sorulara yanıt serileri, güncel konularla ilgili gerçek zamanlı pazarlama paylaşımları, sektörel bilgi ve haberler gibi farklı içeriklerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter’ı nasıl kullanabilir

İlgi çekici ve bilgilendirici bir profilinizin olması ilk etapta önemli. Sonrasında bu platformu müşteri desteği sunmak için de kullanabilirsiniz. Tüketicilerle etkileşime girmek, yeni ürün tanıtımları yapmak, promosyon ve kampanya duyuruları yapmak ya da yarışmalar düzenleyerek yeni kitlelere ulaşmak için Twiter’ı kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan