Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik göstermektedir. Konu sosyal medya olduğunda ve işin içine farklı kitlelere dahil olan kullanıcılar olduğunda tek bir doğrudan bahsetmek pek de mümkün değil. Bu sebeple de kendi firmanız için ideal olan zaman aralıklarını bulmanız gereklidir.

İlgili rehber: Bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

Twitter paylaşımları için ideal zaman

Genel geçer bir paylaşım zamanının bulunmadığını yazının başında belirttik; ancak aktif kullanıcı sayısının fazla olduğu ve kullanıcıların tweetlerle daha fazla etkileşime girdiği de genel bir saat aralığının bulunduğunu da belirtmemiz gerekiyor. Bu saat aralığı tek başına Twitter stratejiniz için yeterli olmayacaktır. Bu sebeple de bu veriyi sadece kendi stratejinizde bir yol gösterici olarak ele almanız ve kendi stratejilerinizi oluşturmalısınız.

Genel olarak ele alındığında Twitter paylaşımları için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkıyor. En ideal paylaşım saatleri ise sabah 08:00-10:00 ile akşam 18:00 – 21:00 olarak öne çıkmakta.

Peki, bu zaman aralıkları sizin için yeterli mi? Aslında değil, bu veri sadece kullanıcıların normal alışkanlıklarını ortaya koymakta. Bir marka olarak daha fazla etkileşim alabilmek ve hedef kitlenize daha iyi ulaşabilmek için kendi zaman dilimlerinizi belirlemeniz gerekir. Bunu nasıl yapabileceğinizi de aşağıda detaylı bir şekilde anlatıyoruz.

Twitter paylaşımları için ideal zaman nasıl bulunur?

İşletme türünüzü ele alın

İş modeliniz, yaptığınız paylaşımların zamanını etkilemektedir. B2B ve B2C firmalarının hedef kitleleri farklılık gösterdiği için aktif kullanıcı sayısı da değişiklik göstermektedir.

B2B firmaları için ideal günler: Pazartesi – Salı – Çarşamba ve Perşembe olarak öne çıkmakta. Cuma haftanın son mesai günü olduğu için etkileşimler biraz düşüş göstermekte, hafta sonu ise iyice azalmaktadır.

B2B firmaları için ideal paylaşım saatleri: Özellikle sabah 09:00 ile öğleden sonra 16:00 arası en aktif saatler olmakta. Öğlen yemek arası olan 11:00 – 13:00 saatleri arasında da en en zirve anlar görülmektedir. Kullanıcılar mola zamanlarında aktif olarak Twitter paylaşımları ile etkileşime girmekteler.

B2C firmaları için ideal günler: Haftanın birçok günü bu iş modeline sahip firmalar için iyi olsa da Salı günü kullanıcıların en aktif olduğu gün olarak öne çıkmakta.

B2C firmaları için ideal saatler: Kullanıcılar özellikle mesai saatleri başlamadan ve bittikten sonra daha aktif bir şekilde Twitter’ı kullanmakta. Gece saatlerinde de alışveriş yaptıkları için akşam 21:00’den sonraki saatlerde de aktif olmaktadırlar. Günün en yoğun kullanım aralığı ise 12:00 ile 13:00 saatleri arasında olmakta. Bunun nedeni ise kullanıcıların öğle yemeklerinde Twitter paylaşımlarına yönelmeleri oluyor.

Bu veriler doğrultusunda iş modelinize göre paylaşım gün ve saatlerinizi şekillendirmeye başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi tanıyın

Hedef kitlenizi tanımak da bazı öngörüler edinmenizi sağlar. Eğer hedef kitleniz 25 yaş ve altıysa, bu yaş grubunun gün içerisinde okula gideceğini ve okul saatleri sonrasında daha aktif bir şekilde bu platformu kullanacağını ele alabilirsiniz. Eğer beyaz yakalıları hedefliyorsanız, mesai öncesi işe giderken ve mesai sonrası saatleri hedeflemeniz gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Hedef kitlenizin günlük yaşamını ele almanız, Twitter paylaşımları için ideal zamanınızı bulmanıza da yardımcı olacaktır. Onların alışkanlıklarını ve günlük rutinlerini de düşünerek, bu stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

Twitter istatisiklerinden yararlanın

Twitter istatistikleri de Twitter paylaşımları için ideal zaman dilimlerinizi bulmanıza yardım edecektir. Burada takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında daha aktif bir şekilde yer aldıklarını görebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu istatistikler sayesinde daha önceki tweetlerinizin ne kadar etkileşim aldığını da inceleyerek Twitter paylaşımlarınız için yeni fikirler oluşturabilirsiniz. Önümüzdeki günlerde Twitter istatistiklerinin kullanımı ile ilgili daha detaylı bir rehberi de hazırlayacağız.

Verileri analiz edin

Yukarıda sıraladığımız çalışmaları yaptıktan sonra topladığınız verileri analiz etmeye başlayın. Böylelikle bu veriler doğrultunda iş modeliniz doğrultusunda, hedef kitlenizin davranışlarını öğrenerek, Twitter paylaşımları için ideal paylaşım zamanlarınızı bulabilirsiniz. Standart zaman dilimleri yerine kendi hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabilecek verileri analiz ederek, zaman dilimlerinizi belirlemeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal medya paylaşım araçlarını kullanın

Sosyal medya paylaşımları için her zaman bilgisayar ya da telefonunuzun başında beklemeniz de gerekmiyor. Özellikle gece paylaşımlarını yapmak için sosyal medya araçlarından yararlanabilirsiniz.

Böylelikle daha önceden içeriklerinizi belirleyerek, sosyal medya paylaşım araçları ile gönderilerinizi dilediğiniz gün ve saatte paylaşılması için zamanlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde kullanabileceğiniz paylaşım araçlarını da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 ücretsiz sosyal medya yönetim aracı

Twitter paylaşımları ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter üzerinde farklı içerik paylaşımları yapabilirler. Ürün tanıtımları, promosyon ve fırsat tanıtımları, blog içeriklerinin paylaşımı, sık sorulan sorulara yanıt serileri, güncel konularla ilgili gerçek zamanlı pazarlama paylaşımları, sektörel bilgi ve haberler gibi farklı içeriklerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter’ı nasıl kullanabilir

İlgi çekici ve bilgilendirici bir profilinizin olması ilk etapta önemli. Sonrasında bu platformu müşteri desteği sunmak için de kullanabilirsiniz. Tüketicilerle etkileşime girmek, yeni ürün tanıtımları yapmak, promosyon ve kampanya duyuruları yapmak ya da yarışmalar düzenleyerek yeni kitlelere ulaşmak için Twiter’ı kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-ticarete başlarken ne satacağınıza önceden karar verirsiniz. Karar aşamasına gelene kadar birtakım araştırma ve analizleri yapmış olursunuz. E-ihracat yapmak için de benzer bir durum geçerlidir. E-ticarette sektör gereklilikleri ve...
2 Nisan 2022
Markethinkers
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın