Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik göstermektedir. Konu sosyal medya olduğunda ve işin içine farklı kitlelere dahil olan kullanıcılar olduğunda tek bir doğrudan bahsetmek pek de mümkün değil. Bu sebeple de kendi firmanız için ideal olan zaman aralıklarını bulmanız gereklidir.

İlgili rehber: Bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

Twitter paylaşımları için ideal zaman

Genel geçer bir paylaşım zamanının bulunmadığını yazının başında belirttik; ancak aktif kullanıcı sayısının fazla olduğu ve kullanıcıların tweetlerle daha fazla etkileşime girdiği de genel bir saat aralığının bulunduğunu da belirtmemiz gerekiyor. Bu saat aralığı tek başına Twitter stratejiniz için yeterli olmayacaktır. Bu sebeple de bu veriyi sadece kendi stratejinizde bir yol gösterici olarak ele almanız ve kendi stratejilerinizi oluşturmalısınız.

Genel olarak ele alındığında Twitter paylaşımları için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkıyor. En ideal paylaşım saatleri ise sabah 08:00-10:00 ile akşam 18:00 – 21:00 olarak öne çıkmakta.

Peki, bu zaman aralıkları sizin için yeterli mi? Aslında değil, bu veri sadece kullanıcıların normal alışkanlıklarını ortaya koymakta. Bir marka olarak daha fazla etkileşim alabilmek ve hedef kitlenize daha iyi ulaşabilmek için kendi zaman dilimlerinizi belirlemeniz gerekir. Bunu nasıl yapabileceğinizi de aşağıda detaylı bir şekilde anlatıyoruz.

Twitter paylaşımları için ideal zaman nasıl bulunur?

İşletme türünüzü ele alın

İş modeliniz, yaptığınız paylaşımların zamanını etkilemektedir. B2B ve B2C firmalarının hedef kitleleri farklılık gösterdiği için aktif kullanıcı sayısı da değişiklik göstermektedir.

B2B firmaları için ideal günler: Pazartesi – Salı – Çarşamba ve Perşembe olarak öne çıkmakta. Cuma haftanın son mesai günü olduğu için etkileşimler biraz düşüş göstermekte, hafta sonu ise iyice azalmaktadır.

B2B firmaları için ideal paylaşım saatleri: Özellikle sabah 09:00 ile öğleden sonra 16:00 arası en aktif saatler olmakta. Öğlen yemek arası olan 11:00 – 13:00 saatleri arasında da en en zirve anlar görülmektedir. Kullanıcılar mola zamanlarında aktif olarak Twitter paylaşımları ile etkileşime girmekteler.

B2C firmaları için ideal günler: Haftanın birçok günü bu iş modeline sahip firmalar için iyi olsa da Salı günü kullanıcıların en aktif olduğu gün olarak öne çıkmakta.

B2C firmaları için ideal saatler: Kullanıcılar özellikle mesai saatleri başlamadan ve bittikten sonra daha aktif bir şekilde Twitter’ı kullanmakta. Gece saatlerinde de alışveriş yaptıkları için akşam 21:00’den sonraki saatlerde de aktif olmaktadırlar. Günün en yoğun kullanım aralığı ise 12:00 ile 13:00 saatleri arasında olmakta. Bunun nedeni ise kullanıcıların öğle yemeklerinde Twitter paylaşımlarına yönelmeleri oluyor.

Bu veriler doğrultusunda iş modelinize göre paylaşım gün ve saatlerinizi şekillendirmeye başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi tanıyın

Hedef kitlenizi tanımak da bazı öngörüler edinmenizi sağlar. Eğer hedef kitleniz 25 yaş ve altıysa, bu yaş grubunun gün içerisinde okula gideceğini ve okul saatleri sonrasında daha aktif bir şekilde bu platformu kullanacağını ele alabilirsiniz. Eğer beyaz yakalıları hedefliyorsanız, mesai öncesi işe giderken ve mesai sonrası saatleri hedeflemeniz gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Hedef kitlenizin günlük yaşamını ele almanız, Twitter paylaşımları için ideal zamanınızı bulmanıza da yardımcı olacaktır. Onların alışkanlıklarını ve günlük rutinlerini de düşünerek, bu stratejilerinizi belirleyebilirsiniz.

Twitter istatisiklerinden yararlanın

Twitter istatistikleri de Twitter paylaşımları için ideal zaman dilimlerinizi bulmanıza yardım edecektir. Burada takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında daha aktif bir şekilde yer aldıklarını görebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu istatistikler sayesinde daha önceki tweetlerinizin ne kadar etkileşim aldığını da inceleyerek Twitter paylaşımlarınız için yeni fikirler oluşturabilirsiniz. Önümüzdeki günlerde Twitter istatistiklerinin kullanımı ile ilgili daha detaylı bir rehberi de hazırlayacağız.

Verileri analiz edin

Yukarıda sıraladığımız çalışmaları yaptıktan sonra topladığınız verileri analiz etmeye başlayın. Böylelikle bu veriler doğrultunda iş modeliniz doğrultusunda, hedef kitlenizin davranışlarını öğrenerek, Twitter paylaşımları için ideal paylaşım zamanlarınızı bulabilirsiniz. Standart zaman dilimleri yerine kendi hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşabilecek verileri analiz ederek, zaman dilimlerinizi belirlemeniz daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacaktır.

Sosyal medya paylaşım araçlarını kullanın

Sosyal medya paylaşımları için her zaman bilgisayar ya da telefonunuzun başında beklemeniz de gerekmiyor. Özellikle gece paylaşımlarını yapmak için sosyal medya araçlarından yararlanabilirsiniz.

Böylelikle daha önceden içeriklerinizi belirleyerek, sosyal medya paylaşım araçları ile gönderilerinizi dilediğiniz gün ve saatte paylaşılması için zamanlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde kullanabileceğiniz paylaşım araçlarını da bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için 10 ücretsiz sosyal medya yönetim aracı

Twitter paylaşımları ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter üzerinde farklı içerik paylaşımları yapabilirler. Ürün tanıtımları, promosyon ve fırsat tanıtımları, blog içeriklerinin paylaşımı, sık sorulan sorulara yanıt serileri, güncel konularla ilgili gerçek zamanlı pazarlama paylaşımları, sektörel bilgi ve haberler gibi farklı içeriklerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları Twitter’ı nasıl kullanabilir

İlgi çekici ve bilgilendirici bir profilinizin olması ilk etapta önemli. Sonrasında bu platformu müşteri desteği sunmak için de kullanabilirsiniz. Tüketicilerle etkileşime girmek, yeni ürün tanıtımları yapmak, promosyon ve kampanya duyuruları yapmak ya da yarışmalar düzenleyerek yeni kitlelere ulaşmak için Twiter’ı kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin