E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

27 Kasım 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak, tüketicilere ulaşabilir, ürün ve markanızı tanıtabilir, rakip firmaların neler yaptıklarını inceleyebilir ve web sitenize trafik sağlayarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Farklı Twitter paylaşım fikirleri ile bu mecrada paylaşımlar yaptığınızda da farklı kitlelere ulaşabileceğiniz gibi mevcut takipçi sayınızı da artırarak, daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Bu rehberimizde de bu mecrada kullanabileceğiniz farklı fikirleri ele alacağız.

Twitter paylaşım fikirleri

Ürün tanıtımları

Ürün tanıtımları yapmak, Twitter üzerindeki takipçilerinize yeni ürünlerinizi duyurmak için oldukça idealdir. Bu paylaşımları fotoğraflarla yapabileceğiniz gibi, ürün videolarınızı da Twitter hesabınız üzerinde paylaşarak daha fazla etkileşim alabilirisiniz.

Kampanya ve fırsat duyuruları

Web sitenize trafik çekmek, sitenizdeki kampanya ve fırsatlarınızı duyurmak için de Twitter’dan yararlanabilirsiniz. Kampanyalarınızın katılım koşulları, süreleri gibi bilgileri metin olarak paylaşabileceğiniz gibi etkileşimleri artırmak için kampanyalarınızı görsel içeriklerle de paylaşabilirsiniz.

Sizden bahsedenlere yanıt verin

Twitter paylaşım fikirlerinden biri de takipçilerinizle etkileşime girmektir. Twitter’da sizden bahseden, size bir soru soran ya da ürünlerinizle ilgili yorum yapan kişilerle etkileşime girerek, paylaşımlarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Takipçilerinizle iletişim içerisinde olmanız da sayfanızın daha aktif olmasını sağlarken, onlarla olan iletişiminizi de güçlendirir.

Ürün kullanımı ile ilgili ipuçları paylaşın

Etkileşim yaratmak ve kullanıcılara değerli bilgiler sunmak için ürünlerinizin nasıl kullanıldığı ile ilgili seri twit’ler atabileceğiniz gibi bir görsel yardımı ile de bu içerikleri oluşturabilirsiniz.

Blog yazılarınızı paylaşın

Web sitenizin blogunda yazdığınız yazıların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve kullanıcıların bu içerikleri okumalarını; aynı zamanda da onları web sitenize çekmek için blog yazılarınızı da Twitter üzerinde paylaşabilirsiniz. Blog sayfanıza link yönlendirmesi yapmanız, kullanıcıların diğer yazılarınızı da okumalarına yardımcı olur.

Youtube videolarınızı paylaşın

Blog yazılarınızın yanı sıra Youtube’a yüklediğiniz videoları da Twitter hesabınızdan paylaşabilirsiniz. Twitter’daki takipçi kitlenize bu videoları göstermek ve onları Youtube kanalınıza yönlendirmek için de bu iyi bir yöntemdir.

Güncel Hashtag’lerle ilgili içerikler üretin

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları da Twitter paylaşım fikirleri arasında yer alması gereken konulardan biri. Özellikle Twitter gerçek zamanlı pazarlama için idealdir; çünkü gündemin sürekli olarak değişmesi ve kullanıcıların güncel konularla ilgili paylaşım yapmaları, bu çalışmaların sonuç vermesi açısından gereklidir. Bu çalışmaları yaparak, gündeme dahil olabilir ve yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz.

İlham verici görsel ve mesajlar paylaşın

Kullancılar arasında etkileşim yaratmak ve twit’lerinizin paylaşılmasını sağlamak için ilham verici görsel ve mesajlar paylaşmayı da tercih edebilirsiniz. İlham veren mesaj ve görsellerin de sosyal mecralar arasında en popüler olan içerik türlerinden biri olduğunu hatırlatalım.

Şirket ve sektörle ilgili haberleri ya da gelişmeleri paylaşın

Şirketinizin elde ettiği başarıları, ulaştığı kilometre taşlarını ya da sektörünüzle ilgili haber ve gelişmeleri de Twitter hesabınızda paylaşabilirsiniz. Bu haberleri bir blog yazısına da dönüştürerek, blog yazısı paylaşımı şeklinde de bu gelişmeleri paylaşabilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızın tanıtımını yapın

Diğer sosyal medya hesaplarınızı tanıtmak ve mevcut takipçilerinizi bu hesaplara çekmek için de Twitter paylaşım yapabilirsiniz. Kullanıcılara bu hesaplarda ne tür içerikler paylaştığınızı anlatabilir ya da onları doğrudan diğer mecralara da davet edebilirsiniz.

Takipçilerinizin paylaşımlarını retweet’leyin

Takipçilerinizin markanızla ilgili yaptığı paylaşımları veya yaptıkları yorumları da kendi hesabınız üzerinden retweet edebilirsiniz. Bu tür paylaşımlar sosyal kanıt çalışmaları için önem taşımaktadır. Bunun yanı sıra kullanıcılar da kendilerinin marka tarafından retweet edilmesinden hoşlandıkları için, bu onlar için aynı zamanda bir jest olacaktır.

Komik/eğlenceli GIF veya video paylaşımları

Gündemle alakalı, haftanın günleri, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili olabilecek komik ya da eğlenceli GIF veya video paylaşımlarını da yapabilirsiniz. Bu tür eğlenceli içerikler kullanıcılar tarafıdan daha fazla retweet edildiği için, gönderilerinizin erişimini artırarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz.

Twitter paylaşım ile ilgili sık sorulan sorular

Twitter e-ticaret firmaları için neden önemli?

Twitter günümüzde halen Türk kullanıcıların en aktif kullandığı sosyal mecralardan biri. Kullanıcıların aktif bir şekilde yer alması ve paylaşım yapması da bu mecrayı tüketicilere ulaşmak için ideal bir alan haline getiriyor. E-ticaret firmaları burada marka ve ürün bilinirliklerini artırabilecekleri gibi yeni kitlelere de ulaşabilirler. Bunun yanı sıra kullanıcılar Twitter’ı markalara ulaşarak, müşteri desteği almak için de kullanmaktalar. Bu mecrada yer almanız, takipçilerinize müşteri desteği sunmanızı da sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Twitter istatistik araçları nasıl kullanılır?

Twitter istatistik özellikleri, yaptığınız paylaşımların ne kadar etkileşim ve ne kadarlık bir erişim aldığınızı görmenizi sağlarken, demografik bilgi de sağlar. Buradaki verilerin analizini yaparak, mevcut paylaşımlarınızın performansını görerek, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri Twitter Analytics’ten nasıl yararlanabilir?

Twitter takipçi artırma nasıl oluyor?

Twitter’da takipçi artırmak için birçok farklı çalışma yapmanız gerekiyor. Organik olarak hesabınızı büyütmeniz, uzun vadede size daha çok fayda sağlayacağı gibi doğrudan markanızla ilgili olan kişilere de ulaşamanızı sağlar. E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyarak, bu konu hakkında neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan