E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

27 Kasım 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak, tüketicilere ulaşabilir, ürün ve markanızı tanıtabilir, rakip firmaların neler yaptıklarını inceleyebilir ve web sitenize trafik sağlayarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Farklı Twitter paylaşım fikirleri ile bu mecrada paylaşımlar yaptığınızda da farklı kitlelere ulaşabileceğiniz gibi mevcut takipçi sayınızı da artırarak, daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Bu rehberimizde de bu mecrada kullanabileceğiniz farklı fikirleri ele alacağız.

Twitter paylaşım fikirleri

Ürün tanıtımları

Ürün tanıtımları yapmak, Twitter üzerindeki takipçilerinize yeni ürünlerinizi duyurmak için oldukça idealdir. Bu paylaşımları fotoğraflarla yapabileceğiniz gibi, ürün videolarınızı da Twitter hesabınız üzerinde paylaşarak daha fazla etkileşim alabilirisiniz.

Kampanya ve fırsat duyuruları

Web sitenize trafik çekmek, sitenizdeki kampanya ve fırsatlarınızı duyurmak için de Twitter’dan yararlanabilirsiniz. Kampanyalarınızın katılım koşulları, süreleri gibi bilgileri metin olarak paylaşabileceğiniz gibi etkileşimleri artırmak için kampanyalarınızı görsel içeriklerle de paylaşabilirsiniz.

Sizden bahsedenlere yanıt verin

Twitter paylaşım fikirlerinden biri de takipçilerinizle etkileşime girmektir. Twitter’da sizden bahseden, size bir soru soran ya da ürünlerinizle ilgili yorum yapan kişilerle etkileşime girerek, paylaşımlarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Takipçilerinizle iletişim içerisinde olmanız da sayfanızın daha aktif olmasını sağlarken, onlarla olan iletişiminizi de güçlendirir.

Ürün kullanımı ile ilgili ipuçları paylaşın

Etkileşim yaratmak ve kullanıcılara değerli bilgiler sunmak için ürünlerinizin nasıl kullanıldığı ile ilgili seri twit’ler atabileceğiniz gibi bir görsel yardımı ile de bu içerikleri oluşturabilirsiniz.

Blog yazılarınızı paylaşın

Web sitenizin blogunda yazdığınız yazıların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve kullanıcıların bu içerikleri okumalarını; aynı zamanda da onları web sitenize çekmek için blog yazılarınızı da Twitter üzerinde paylaşabilirsiniz. Blog sayfanıza link yönlendirmesi yapmanız, kullanıcıların diğer yazılarınızı da okumalarına yardımcı olur.

Youtube videolarınızı paylaşın

Blog yazılarınızın yanı sıra Youtube’a yüklediğiniz videoları da Twitter hesabınızdan paylaşabilirsiniz. Twitter’daki takipçi kitlenize bu videoları göstermek ve onları Youtube kanalınıza yönlendirmek için de bu iyi bir yöntemdir.

Güncel Hashtag’lerle ilgili içerikler üretin

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları da Twitter paylaşım fikirleri arasında yer alması gereken konulardan biri. Özellikle Twitter gerçek zamanlı pazarlama için idealdir; çünkü gündemin sürekli olarak değişmesi ve kullanıcıların güncel konularla ilgili paylaşım yapmaları, bu çalışmaların sonuç vermesi açısından gereklidir. Bu çalışmaları yaparak, gündeme dahil olabilir ve yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz.

İlham verici görsel ve mesajlar paylaşın

Kullancılar arasında etkileşim yaratmak ve twit’lerinizin paylaşılmasını sağlamak için ilham verici görsel ve mesajlar paylaşmayı da tercih edebilirsiniz. İlham veren mesaj ve görsellerin de sosyal mecralar arasında en popüler olan içerik türlerinden biri olduğunu hatırlatalım.

Şirket ve sektörle ilgili haberleri ya da gelişmeleri paylaşın

Şirketinizin elde ettiği başarıları, ulaştığı kilometre taşlarını ya da sektörünüzle ilgili haber ve gelişmeleri de Twitter hesabınızda paylaşabilirsiniz. Bu haberleri bir blog yazısına da dönüştürerek, blog yazısı paylaşımı şeklinde de bu gelişmeleri paylaşabilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızın tanıtımını yapın

Diğer sosyal medya hesaplarınızı tanıtmak ve mevcut takipçilerinizi bu hesaplara çekmek için de Twitter paylaşım yapabilirsiniz. Kullanıcılara bu hesaplarda ne tür içerikler paylaştığınızı anlatabilir ya da onları doğrudan diğer mecralara da davet edebilirsiniz.

Takipçilerinizin paylaşımlarını retweet’leyin

Takipçilerinizin markanızla ilgili yaptığı paylaşımları veya yaptıkları yorumları da kendi hesabınız üzerinden retweet edebilirsiniz. Bu tür paylaşımlar sosyal kanıt çalışmaları için önem taşımaktadır. Bunun yanı sıra kullanıcılar da kendilerinin marka tarafından retweet edilmesinden hoşlandıkları için, bu onlar için aynı zamanda bir jest olacaktır.

Komik/eğlenceli GIF veya video paylaşımları

Gündemle alakalı, haftanın günleri, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili olabilecek komik ya da eğlenceli GIF veya video paylaşımlarını da yapabilirsiniz. Bu tür eğlenceli içerikler kullanıcılar tarafıdan daha fazla retweet edildiği için, gönderilerinizin erişimini artırarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz.

Twitter paylaşım ile ilgili sık sorulan sorular

Twitter e-ticaret firmaları için neden önemli?

Twitter günümüzde halen Türk kullanıcıların en aktif kullandığı sosyal mecralardan biri. Kullanıcıların aktif bir şekilde yer alması ve paylaşım yapması da bu mecrayı tüketicilere ulaşmak için ideal bir alan haline getiriyor. E-ticaret firmaları burada marka ve ürün bilinirliklerini artırabilecekleri gibi yeni kitlelere de ulaşabilirler. Bunun yanı sıra kullanıcılar Twitter’ı markalara ulaşarak, müşteri desteği almak için de kullanmaktalar. Bu mecrada yer almanız, takipçilerinize müşteri desteği sunmanızı da sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Twitter istatistik araçları nasıl kullanılır?

Twitter istatistik özellikleri, yaptığınız paylaşımların ne kadar etkileşim ve ne kadarlık bir erişim aldığınızı görmenizi sağlarken, demografik bilgi de sağlar. Buradaki verilerin analizini yaparak, mevcut paylaşımlarınızın performansını görerek, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri Twitter Analytics’ten nasıl yararlanabilir?

Twitter takipçi artırma nasıl oluyor?

Twitter’da takipçi artırmak için birçok farklı çalışma yapmanız gerekiyor. Organik olarak hesabınızı büyütmeniz, uzun vadede size daha çok fayda sağlayacağı gibi doğrudan markanızla ilgili olan kişilere de ulaşamanızı sağlar. E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyarak, bu konu hakkında neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan