E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

27 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak, tüketicilere ulaşabilir, ürün ve markanızı tanıtabilir, rakip firmaların neler yaptıklarını inceleyebilir ve web sitenize trafik sağlayarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Farklı Twitter paylaşım fikirleri ile bu mecrada paylaşımlar yaptığınızda da farklı kitlelere ulaşabileceğiniz gibi mevcut takipçi sayınızı da artırarak, daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Bu rehberimizde de bu mecrada kullanabileceğiniz farklı fikirleri ele alacağız.

Twitter paylaşım fikirleri

Ürün tanıtımları

Ürün tanıtımları yapmak, Twitter üzerindeki takipçilerinize yeni ürünlerinizi duyurmak için oldukça idealdir. Bu paylaşımları fotoğraflarla yapabileceğiniz gibi, ürün videolarınızı da Twitter hesabınız üzerinde paylaşarak daha fazla etkileşim alabilirisiniz.

Kampanya ve fırsat duyuruları

Web sitenize trafik çekmek, sitenizdeki kampanya ve fırsatlarınızı duyurmak için de Twitter’dan yararlanabilirsiniz. Kampanyalarınızın katılım koşulları, süreleri gibi bilgileri metin olarak paylaşabileceğiniz gibi etkileşimleri artırmak için kampanyalarınızı görsel içeriklerle de paylaşabilirsiniz.

Sizden bahsedenlere yanıt verin

Twitter paylaşım fikirlerinden biri de takipçilerinizle etkileşime girmektir. Twitter’da sizden bahseden, size bir soru soran ya da ürünlerinizle ilgili yorum yapan kişilerle etkileşime girerek, paylaşımlarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Takipçilerinizle iletişim içerisinde olmanız da sayfanızın daha aktif olmasını sağlarken, onlarla olan iletişiminizi de güçlendirir.

Ürün kullanımı ile ilgili ipuçları paylaşın

Etkileşim yaratmak ve kullanıcılara değerli bilgiler sunmak için ürünlerinizin nasıl kullanıldığı ile ilgili seri twit’ler atabileceğiniz gibi bir görsel yardımı ile de bu içerikleri oluşturabilirsiniz.

Blog yazılarınızı paylaşın

Web sitenizin blogunda yazdığınız yazıların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve kullanıcıların bu içerikleri okumalarını; aynı zamanda da onları web sitenize çekmek için blog yazılarınızı da Twitter üzerinde paylaşabilirsiniz. Blog sayfanıza link yönlendirmesi yapmanız, kullanıcıların diğer yazılarınızı da okumalarına yardımcı olur.

Youtube videolarınızı paylaşın

Blog yazılarınızın yanı sıra Youtube’a yüklediğiniz videoları da Twitter hesabınızdan paylaşabilirsiniz. Twitter’daki takipçi kitlenize bu videoları göstermek ve onları Youtube kanalınıza yönlendirmek için de bu iyi bir yöntemdir.

Güncel Hashtag’lerle ilgili içerikler üretin

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları da Twitter paylaşım fikirleri arasında yer alması gereken konulardan biri. Özellikle Twitter gerçek zamanlı pazarlama için idealdir; çünkü gündemin sürekli olarak değişmesi ve kullanıcıların güncel konularla ilgili paylaşım yapmaları, bu çalışmaların sonuç vermesi açısından gereklidir. Bu çalışmaları yaparak, gündeme dahil olabilir ve yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz.

İlham verici görsel ve mesajlar paylaşın

Kullancılar arasında etkileşim yaratmak ve twit’lerinizin paylaşılmasını sağlamak için ilham verici görsel ve mesajlar paylaşmayı da tercih edebilirsiniz. İlham veren mesaj ve görsellerin de sosyal mecralar arasında en popüler olan içerik türlerinden biri olduğunu hatırlatalım.

Şirket ve sektörle ilgili haberleri ya da gelişmeleri paylaşın

Şirketinizin elde ettiği başarıları, ulaştığı kilometre taşlarını ya da sektörünüzle ilgili haber ve gelişmeleri de Twitter hesabınızda paylaşabilirsiniz. Bu haberleri bir blog yazısına da dönüştürerek, blog yazısı paylaşımı şeklinde de bu gelişmeleri paylaşabilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızın tanıtımını yapın

Diğer sosyal medya hesaplarınızı tanıtmak ve mevcut takipçilerinizi bu hesaplara çekmek için de Twitter paylaşım yapabilirsiniz. Kullanıcılara bu hesaplarda ne tür içerikler paylaştığınızı anlatabilir ya da onları doğrudan diğer mecralara da davet edebilirsiniz.

Takipçilerinizin paylaşımlarını retweet’leyin

Takipçilerinizin markanızla ilgili yaptığı paylaşımları veya yaptıkları yorumları da kendi hesabınız üzerinden retweet edebilirsiniz. Bu tür paylaşımlar sosyal kanıt çalışmaları için önem taşımaktadır. Bunun yanı sıra kullanıcılar da kendilerinin marka tarafından retweet edilmesinden hoşlandıkları için, bu onlar için aynı zamanda bir jest olacaktır.

Komik/eğlenceli GIF veya video paylaşımları

Gündemle alakalı, haftanın günleri, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili olabilecek komik ya da eğlenceli GIF veya video paylaşımlarını da yapabilirsiniz. Bu tür eğlenceli içerikler kullanıcılar tarafıdan daha fazla retweet edildiği için, gönderilerinizin erişimini artırarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz.

Twitter paylaşım ile ilgili sık sorulan sorular

Twitter e-ticaret firmaları için neden önemli?

Twitter günümüzde halen Türk kullanıcıların en aktif kullandığı sosyal mecralardan biri. Kullanıcıların aktif bir şekilde yer alması ve paylaşım yapması da bu mecrayı tüketicilere ulaşmak için ideal bir alan haline getiriyor. E-ticaret firmaları burada marka ve ürün bilinirliklerini artırabilecekleri gibi yeni kitlelere de ulaşabilirler. Bunun yanı sıra kullanıcılar Twitter’ı markalara ulaşarak, müşteri desteği almak için de kullanmaktalar. Bu mecrada yer almanız, takipçilerinize müşteri desteği sunmanızı da sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Twitter istatistik araçları nasıl kullanılır?

Twitter istatistik özellikleri, yaptığınız paylaşımların ne kadar etkileşim ve ne kadarlık bir erişim aldığınızı görmenizi sağlarken, demografik bilgi de sağlar. Buradaki verilerin analizini yaparak, mevcut paylaşımlarınızın performansını görerek, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri Twitter Analytics’ten nasıl yararlanabilir?

Twitter takipçi artırma nasıl oluyor?

Twitter’da takipçi artırmak için birçok farklı çalışma yapmanız gerekiyor. Organik olarak hesabınızı büyütmeniz, uzun vadede size daha çok fayda sağlayacağı gibi doğrudan markanızla ilgili olan kişilere de ulaşamanızı sağlar. E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyarak, bu konu hakkında neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan