fbpx

E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

27 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak, tüketicilere ulaşabilir, ürün ve markanızı tanıtabilir, rakip firmaların neler yaptıklarını inceleyebilir ve web sitenize trafik sağlayarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Farklı Twitter paylaşım fikirleri ile bu mecrada paylaşımlar yaptığınızda da farklı kitlelere ulaşabileceğiniz gibi mevcut takipçi sayınızı da artırarak, daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Bu rehberimizde de bu mecrada kullanabileceğiniz farklı fikirleri ele alacağız.

Twitter paylaşım fikirleri

Ürün tanıtımları

Ürün tanıtımları yapmak, Twitter üzerindeki takipçilerinize yeni ürünlerinizi duyurmak için oldukça idealdir. Bu paylaşımları fotoğraflarla yapabileceğiniz gibi, ürün videolarınızı da Twitter hesabınız üzerinde paylaşarak daha fazla etkileşim alabilirisiniz.

Kampanya ve fırsat duyuruları

Web sitenize trafik çekmek, sitenizdeki kampanya ve fırsatlarınızı duyurmak için de Twitter’dan yararlanabilirsiniz. Kampanyalarınızın katılım koşulları, süreleri gibi bilgileri metin olarak paylaşabileceğiniz gibi etkileşimleri artırmak için kampanyalarınızı görsel içeriklerle de paylaşabilirsiniz.

Sizden bahsedenlere yanıt verin

Twitter paylaşım fikirlerinden biri de takipçilerinizle etkileşime girmektir. Twitter’da sizden bahseden, size bir soru soran ya da ürünlerinizle ilgili yorum yapan kişilerle etkileşime girerek, paylaşımlarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Takipçilerinizle iletişim içerisinde olmanız da sayfanızın daha aktif olmasını sağlarken, onlarla olan iletişiminizi de güçlendirir.

Ürün kullanımı ile ilgili ipuçları paylaşın

Etkileşim yaratmak ve kullanıcılara değerli bilgiler sunmak için ürünlerinizin nasıl kullanıldığı ile ilgili seri twit’ler atabileceğiniz gibi bir görsel yardımı ile de bu içerikleri oluşturabilirsiniz.

Blog yazılarınızı paylaşın

Web sitenizin blogunda yazdığınız yazıların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve kullanıcıların bu içerikleri okumalarını; aynı zamanda da onları web sitenize çekmek için blog yazılarınızı da Twitter üzerinde paylaşabilirsiniz. Blog sayfanıza link yönlendirmesi yapmanız, kullanıcıların diğer yazılarınızı da okumalarına yardımcı olur.

Youtube videolarınızı paylaşın

Blog yazılarınızın yanı sıra Youtube’a yüklediğiniz videoları da Twitter hesabınızdan paylaşabilirsiniz. Twitter’daki takipçi kitlenize bu videoları göstermek ve onları Youtube kanalınıza yönlendirmek için de bu iyi bir yöntemdir.

Güncel Hashtag’lerle ilgili içerikler üretin

Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları da Twitter paylaşım fikirleri arasında yer alması gereken konulardan biri. Özellikle Twitter gerçek zamanlı pazarlama için idealdir; çünkü gündemin sürekli olarak değişmesi ve kullanıcıların güncel konularla ilgili paylaşım yapmaları, bu çalışmaların sonuç vermesi açısından gereklidir. Bu çalışmaları yaparak, gündeme dahil olabilir ve yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz.

İlham verici görsel ve mesajlar paylaşın

Kullancılar arasında etkileşim yaratmak ve twit’lerinizin paylaşılmasını sağlamak için ilham verici görsel ve mesajlar paylaşmayı da tercih edebilirsiniz. İlham veren mesaj ve görsellerin de sosyal mecralar arasında en popüler olan içerik türlerinden biri olduğunu hatırlatalım.

Şirket ve sektörle ilgili haberleri ya da gelişmeleri paylaşın

Şirketinizin elde ettiği başarıları, ulaştığı kilometre taşlarını ya da sektörünüzle ilgili haber ve gelişmeleri de Twitter hesabınızda paylaşabilirsiniz. Bu haberleri bir blog yazısına da dönüştürerek, blog yazısı paylaşımı şeklinde de bu gelişmeleri paylaşabilirsiniz.

Diğer sosyal medya hesaplarınızın tanıtımını yapın

Diğer sosyal medya hesaplarınızı tanıtmak ve mevcut takipçilerinizi bu hesaplara çekmek için de Twitter paylaşım yapabilirsiniz. Kullanıcılara bu hesaplarda ne tür içerikler paylaştığınızı anlatabilir ya da onları doğrudan diğer mecralara da davet edebilirsiniz.

Takipçilerinizin paylaşımlarını retweet’leyin

Takipçilerinizin markanızla ilgili yaptığı paylaşımları veya yaptıkları yorumları da kendi hesabınız üzerinden retweet edebilirsiniz. Bu tür paylaşımlar sosyal kanıt çalışmaları için önem taşımaktadır. Bunun yanı sıra kullanıcılar da kendilerinin marka tarafından retweet edilmesinden hoşlandıkları için, bu onlar için aynı zamanda bir jest olacaktır.

Komik/eğlenceli GIF veya video paylaşımları

Gündemle alakalı, haftanın günleri, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili olabilecek komik ya da eğlenceli GIF veya video paylaşımlarını da yapabilirsiniz. Bu tür eğlenceli içerikler kullanıcılar tarafıdan daha fazla retweet edildiği için, gönderilerinizin erişimini artırarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz.

Twitter paylaşım ile ilgili sık sorulan sorular

Twitter e-ticaret firmaları için neden önemli?

Twitter günümüzde halen Türk kullanıcıların en aktif kullandığı sosyal mecralardan biri. Kullanıcıların aktif bir şekilde yer alması ve paylaşım yapması da bu mecrayı tüketicilere ulaşmak için ideal bir alan haline getiriyor. E-ticaret firmaları burada marka ve ürün bilinirliklerini artırabilecekleri gibi yeni kitlelere de ulaşabilirler. Bunun yanı sıra kullanıcılar Twitter’ı markalara ulaşarak, müşteri desteği almak için de kullanmaktalar. Bu mecrada yer almanız, takipçilerinize müşteri desteği sunmanızı da sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler

Twitter istatistik araçları nasıl kullanılır?

Twitter istatistik özellikleri, yaptığınız paylaşımların ne kadar etkileşim ve ne kadarlık bir erişim aldığınızı görmenizi sağlarken, demografik bilgi de sağlar. Buradaki verilerin analizini yaparak, mevcut paylaşımlarınızın performansını görerek, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri Twitter Analytics’ten nasıl yararlanabilir?

Twitter takipçi artırma nasıl oluyor?

Twitter’da takipçi artırmak için birçok farklı çalışma yapmanız gerekiyor. Organik olarak hesabınızı büyütmeniz, uzun vadede size daha çok fayda sağlayacağı gibi doğrudan markanızla ilgili olan kişilere de ulaşamanızı sağlar. E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyarak, bu konu hakkında neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers