E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

17 Haziran 2019
Sinan Oypan

Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform olsa da Twitter günümüzde halen tüketicilerin tercih ettiği ve yer aldığı mecralardan biri. E-ticarete yeni giren ve bu mecra üzerinde aktif olmak isteyenlerin Twitter kullanımı ipuçlarına ihtiyaçları olabilir. Twitter kullanımı, bir kullanıcı iken farklı bir e-ticaret firması söz konusu olduğunda farklı olduğu için, bu mecraya ve yapılan paylaşımlara özellikle dikkat edilmesi gerekir.

Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının yararlanabileceği Twitter kullanımı ipuçlarını ele alacağız. Sosyal medya pazarlama ile ilgili daha fazla bilgi almak ve yaptığınız çalışmaları geliştirmek için “Sosyal medya pazarlama rehberleri” kategorisindeki yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

İlgili çekici bir profiliniz olsun

Kullanıcılar, hesabınızı ve paylaşımlarınızı gördüklerinde ya da sizinle ilgili bir arama yaptıklarında, profil sayfanızla karşılacaklardır. Bu noktada da onların ilgi ve dikkatini çekmek için profil sayfanızı düzenlemeniz önemli. Öne çıkan fotoğrafınızı düzenlemek ve markanızla entegre bir görsel kullanmanın yanı sıra profil fotoğrafınızı da markanız özelinde hazırlamanız, kurumsallık açısından önemlidir.

Twitter kullanımı sırasında, profil sayfanız üzerinde öne çıkan tweet’ler eklemeniz (Bu tweet’leri seçerken de en çok etkileşin alan ya da en güncel kampanya ya da fırsatlarınızın yer aldığı tweetleri seçmeye özen gösterin.), profilinizi ziyaret eden kullanıcıların dikkat çekici bir paylaşımla karşılaşmasını sağlar.

İlgili rehber: 2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

Twitter’ı aktif bir şekilde kullanın

Twitter, içerik tüketiminin hızlı bir şekilde gerçekleştiği platformlardan biri olduğu için bu mecra üzerinde aktif olmak ve sürekli olarak paylaşım yapmanız, yeni kitlelere ulaşmanızda ve etkileşimlerinizi artırmanızda önemli bir role sahiptir.

Sürekli olarak bu mecrada olun derken, tabii ki bütün gününüzü Twitter üzerinde geçirin demiyoruz. Ancak gün içinde paylaşımlarınıza gelen yorumları, retweetleri ve özel mesajları takip ederek, kullanıcılarla etkileşime geçmeniz önemli.

Twitter kullanımı sırasında, planlı bir şekilde paylaşımlar yapmanız da önemlidir. Paylaşım yapmadığınızda kullanıcıların dikkatini çekmeniz oldukça zordur. Elinizdeki içerik sayısına göre haftalık bir plan yapmanız, paylaşımlarınızın sürekliliğini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Twitter Chat özelliğinden yararlanın

Twitter kullanımı söz konusu olduğunda tüketicilerle iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak da elinizdeki seçeneklerden biri. Tüketiciler, herhangi bir sorunda ya da bir ürünle ilgili bilgi almak istediklerinde markalara Twitter üzerinden ulaşmayı tercih edebiliyor. Bu noktada da Twitter Chat özelliğini kullanarak, takipçilerinizle iletişime geçebilirsiniz.

Twitter Chat üzerinde kullanıcıların ürün ya da hizmetlerinizle ilgili sorularını yanıtlayabilir, onların markanızla ya da alışverişleriyle ilgili yaşadıkları herhangi bir sorunu çözmeye çalışabilir ve tüketicileriniz hakkında bilgiler toplayarak, onlara daha kişisel çözüm öneriler sunabilirsiniz.

Twitter reklamlarından yararlanın

Twitter üzerinde etkileşimlerinizi artırmak, paylaşımlarınızın daha fazla kişi tarafından görüntülenmesini sağlamak ve web sitenize daha çok trafik çekerek satışlarınızı artırmak için Twitter’ın reklam modellerinden de yararlanabilirsiniz.

Twitter reklamları her ne kadar markaların çok tercih ettiği reklam modelleri arasında yer almasa da aktif hedef kitleniz Twitter üzerinde yer alıyorsa ve bu mecrayı çok yoğun bir şekilde kullanıyorsanız Twitter reklamlarından geri dönüş alabilirsiniz. Ancak hedef kitleniz farklı sosyal platformlarda daha aktifse, reklam mecrası olarak hedef kitlenizin yer aldığı kanalları seçmeniz daha doğru olacaktır.

İlgili rehber: Twitter reklam modelleri nelerdir ve Twitter reklamı nasıl verilir?

İçeriklerinizi Twitter’a göre optimize edin

Sosyal mecraların her birinin kendine has dinamikleri bulunur. Bu sebeple de Twitter kullanımı sırasında, içeriklerinizi Twitter’a göre optimize etmeniz ve bu mecraya özel bir hale getirmeniz, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Paylaşım metinlerinizi kısaltmak, hedef kitlenize uygun bir dille mesajlarınızı yazmak gibi yaklaşımlar seçebilirsiniz. Twitter’ın dinamiklerini yakalayarak, paylaşımlarınızı bu mecraya göre özelleştirmeniz, erişimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Farklı içerik türlerinden yararlanın

Twitter kullanımı söz konusu olduğunda, sadece metin paylaşımlarını düşünmemeniz gerekiyor. Her ne kadar çıkış odağı öyle olsa da artık Twitter sadece o şekilde kullanılmıyor. Twitter’daki etkileşimlerinizi artırmak için farklı içerik türlerinden de yararlanmaya çalışın.

Görsel paylaşımların yanı sıra Twitter üzerinde video paylaşımları da yapabilirsiniz. Video içeriklerinizi bu mecrada paylaşmak takipçilerinizin bu içeriklerle daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olacaktır. Her mecrada olduğu gibi video içerikler, erişim ve etkileşimleri arıtmaktadır. Bu sebeple de içerik planınıza videoları ve görsel içerikleri de dahil etmeyi unutmamalısınız.

Twitter istatistik özelliğini kullanın

Twitter kullanımı sırasında yaptığınız çalışmaların geri dönüşümünü de ölçümlemeniz önemlidir. Bunu yapabilmek için de Twitter’ın istatistikler özelliğinden yararlanabilirsiniz.

Bu araç üzerinde yaptığınız paylaşımların kaç kişi tarafından görüldüğü, aldığınız retweet ve beğeni sayıları, takipçilerinizle ilgili bilgiler gibi farklı verileri bulabilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, hangi zaman dilimlerinden paylaşım yapmanız gerektiğini öğrenebileceğiniz gibi hangi tür içeriklerinizin daha fazla geri dönüşüm sağladığını öğrenerek, içerik stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Markanızla ilgili paylaşımları takip edin

Markanızla ilgili yapılan paylaşımları takip etmeniz, tüketicilerin sizin ve ürünlerinizle ilgili neler düşündüklerini görmenizi sağlar. Markanızla ilgili takip işlemlerini yapabilmek için farklı sosyal medya araçları kullanmanız gerekebilir. Hootsuite gibi araçlar, sosyal ağlar üzerinden bazı anahtar kelimeler belirleyerek, bu kelime grubunu içeren paylaşımları size göstermektedir. Bu tür bir ayar yaparak, markanız ve ürünlerinizle ilgili kelimeleri takip edebilir ve Twitter üzerinde kullanıcıların markanızla ilgili neler düşündüklerini takip edebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

Rakiplerinizi takip edin

Twitter kullanımı, rakip analizi ve takibi sırasında da önemli bir rol oynar. Rakiplerinizin sosyal ağlarda ne tür faaliyetler yaptıklarını takip ettiğinizde onlarla ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Sosyal medya stratejileri, ürün fiyat politikaları, kampanya yapma düzenleri ve indirimleri, tüketicilerle olan iletişimleri, müşteri desteği çalışmaları ya da müşterilerin rakip firmalara karşı görüşleri gibi birçok bilgiye rakip analizi yaparak ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan