E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

17 Haziran 2019
Sinan Oypan

Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform olsa da Twitter günümüzde halen tüketicilerin tercih ettiği ve yer aldığı mecralardan biri. E-ticarete yeni giren ve bu mecra üzerinde aktif olmak isteyenlerin Twitter kullanımı ipuçlarına ihtiyaçları olabilir. Twitter kullanımı, bir kullanıcı iken farklı bir e-ticaret firması söz konusu olduğunda farklı olduğu için, bu mecraya ve yapılan paylaşımlara özellikle dikkat edilmesi gerekir.

Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının yararlanabileceği Twitter kullanımı ipuçlarını ele alacağız. Sosyal medya pazarlama ile ilgili daha fazla bilgi almak ve yaptığınız çalışmaları geliştirmek için “Sosyal medya pazarlama rehberleri” kategorisindeki yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

İlgili çekici bir profiliniz olsun

Kullanıcılar, hesabınızı ve paylaşımlarınızı gördüklerinde ya da sizinle ilgili bir arama yaptıklarında, profil sayfanızla karşılacaklardır. Bu noktada da onların ilgi ve dikkatini çekmek için profil sayfanızı düzenlemeniz önemli. Öne çıkan fotoğrafınızı düzenlemek ve markanızla entegre bir görsel kullanmanın yanı sıra profil fotoğrafınızı da markanız özelinde hazırlamanız, kurumsallık açısından önemlidir.

Twitter kullanımı sırasında, profil sayfanız üzerinde öne çıkan tweet’ler eklemeniz (Bu tweet’leri seçerken de en çok etkileşin alan ya da en güncel kampanya ya da fırsatlarınızın yer aldığı tweetleri seçmeye özen gösterin.), profilinizi ziyaret eden kullanıcıların dikkat çekici bir paylaşımla karşılaşmasını sağlar.

İlgili rehber: 2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

Twitter’ı aktif bir şekilde kullanın

Twitter, içerik tüketiminin hızlı bir şekilde gerçekleştiği platformlardan biri olduğu için bu mecra üzerinde aktif olmak ve sürekli olarak paylaşım yapmanız, yeni kitlelere ulaşmanızda ve etkileşimlerinizi artırmanızda önemli bir role sahiptir.

Sürekli olarak bu mecrada olun derken, tabii ki bütün gününüzü Twitter üzerinde geçirin demiyoruz. Ancak gün içinde paylaşımlarınıza gelen yorumları, retweetleri ve özel mesajları takip ederek, kullanıcılarla etkileşime geçmeniz önemli.

Twitter kullanımı sırasında, planlı bir şekilde paylaşımlar yapmanız da önemlidir. Paylaşım yapmadığınızda kullanıcıların dikkatini çekmeniz oldukça zordur. Elinizdeki içerik sayısına göre haftalık bir plan yapmanız, paylaşımlarınızın sürekliliğini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Twitter Chat özelliğinden yararlanın

Twitter kullanımı söz konusu olduğunda tüketicilerle iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak da elinizdeki seçeneklerden biri. Tüketiciler, herhangi bir sorunda ya da bir ürünle ilgili bilgi almak istediklerinde markalara Twitter üzerinden ulaşmayı tercih edebiliyor. Bu noktada da Twitter Chat özelliğini kullanarak, takipçilerinizle iletişime geçebilirsiniz.

Twitter Chat üzerinde kullanıcıların ürün ya da hizmetlerinizle ilgili sorularını yanıtlayabilir, onların markanızla ya da alışverişleriyle ilgili yaşadıkları herhangi bir sorunu çözmeye çalışabilir ve tüketicileriniz hakkında bilgiler toplayarak, onlara daha kişisel çözüm öneriler sunabilirsiniz.

Twitter reklamlarından yararlanın

Twitter üzerinde etkileşimlerinizi artırmak, paylaşımlarınızın daha fazla kişi tarafından görüntülenmesini sağlamak ve web sitenize daha çok trafik çekerek satışlarınızı artırmak için Twitter’ın reklam modellerinden de yararlanabilirsiniz.

Twitter reklamları her ne kadar markaların çok tercih ettiği reklam modelleri arasında yer almasa da aktif hedef kitleniz Twitter üzerinde yer alıyorsa ve bu mecrayı çok yoğun bir şekilde kullanıyorsanız Twitter reklamlarından geri dönüş alabilirsiniz. Ancak hedef kitleniz farklı sosyal platformlarda daha aktifse, reklam mecrası olarak hedef kitlenizin yer aldığı kanalları seçmeniz daha doğru olacaktır.

İlgili rehber: Twitter reklam modelleri nelerdir ve Twitter reklamı nasıl verilir?

İçeriklerinizi Twitter’a göre optimize edin

Sosyal mecraların her birinin kendine has dinamikleri bulunur. Bu sebeple de Twitter kullanımı sırasında, içeriklerinizi Twitter’a göre optimize etmeniz ve bu mecraya özel bir hale getirmeniz, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Paylaşım metinlerinizi kısaltmak, hedef kitlenize uygun bir dille mesajlarınızı yazmak gibi yaklaşımlar seçebilirsiniz. Twitter’ın dinamiklerini yakalayarak, paylaşımlarınızı bu mecraya göre özelleştirmeniz, erişimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Farklı içerik türlerinden yararlanın

Twitter kullanımı söz konusu olduğunda, sadece metin paylaşımlarını düşünmemeniz gerekiyor. Her ne kadar çıkış odağı öyle olsa da artık Twitter sadece o şekilde kullanılmıyor. Twitter’daki etkileşimlerinizi artırmak için farklı içerik türlerinden de yararlanmaya çalışın.

Görsel paylaşımların yanı sıra Twitter üzerinde video paylaşımları da yapabilirsiniz. Video içeriklerinizi bu mecrada paylaşmak takipçilerinizin bu içeriklerle daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olacaktır. Her mecrada olduğu gibi video içerikler, erişim ve etkileşimleri arıtmaktadır. Bu sebeple de içerik planınıza videoları ve görsel içerikleri de dahil etmeyi unutmamalısınız.

Twitter istatistik özelliğini kullanın

Twitter kullanımı sırasında yaptığınız çalışmaların geri dönüşümünü de ölçümlemeniz önemlidir. Bunu yapabilmek için de Twitter’ın istatistikler özelliğinden yararlanabilirsiniz.

Bu araç üzerinde yaptığınız paylaşımların kaç kişi tarafından görüldüğü, aldığınız retweet ve beğeni sayıları, takipçilerinizle ilgili bilgiler gibi farklı verileri bulabilirsiniz. Bu verileri analiz ederek, hangi zaman dilimlerinden paylaşım yapmanız gerektiğini öğrenebileceğiniz gibi hangi tür içeriklerinizin daha fazla geri dönüşüm sağladığını öğrenerek, içerik stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Markanızla ilgili paylaşımları takip edin

Markanızla ilgili yapılan paylaşımları takip etmeniz, tüketicilerin sizin ve ürünlerinizle ilgili neler düşündüklerini görmenizi sağlar. Markanızla ilgili takip işlemlerini yapabilmek için farklı sosyal medya araçları kullanmanız gerekebilir. Hootsuite gibi araçlar, sosyal ağlar üzerinden bazı anahtar kelimeler belirleyerek, bu kelime grubunu içeren paylaşımları size göstermektedir. Bu tür bir ayar yaparak, markanız ve ürünlerinizle ilgili kelimeleri takip edebilir ve Twitter üzerinde kullanıcıların markanızla ilgili neler düşündüklerini takip edebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?

Rakiplerinizi takip edin

Twitter kullanımı, rakip analizi ve takibi sırasında da önemli bir rol oynar. Rakiplerinizin sosyal ağlarda ne tür faaliyetler yaptıklarını takip ettiğinizde onlarla ilgili birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Sosyal medya stratejileri, ürün fiyat politikaları, kampanya yapma düzenleri ve indirimleri, tüketicilerle olan iletişimleri, müşteri desteği çalışmaları ya da müşterilerin rakip firmalara karşı görüşleri gibi birçok bilgiye rakip analizi yaparak ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan