Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde edebileceğiniz gibi Twitter’ın kendi istatistik aracını da kullanabilirsiniz. Aşağıda ekran görüntüleri ile Twitter istatistik aracını nasıl kullanabileceğinizi anlatacağız.

Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

Twitter istatistik aracına giriş

Öncelikle Twitter hesabınıza giriş yapmanız ve sonrasında da sol tarafta bulunan menü üzerinden “İstatistikler” seçeneğine tıklamanız gerekiyor. Eğer bu menüde istatistikler görünmüyorsa, altta bulunan (...) ikonuna tıklayın ve sonrasında bu özelliği ekranda göreceksiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsünde menünün tam açılmış halini de görebilirsiniz.

Twitter İstatistik özellikleri ana sayfası

İstatistikler özelliğinin ana sayfası üzerinde Twitter profilinizle ilgili bir özet göreceksiniz. Burada son 28 günde profilinizde olan aktivitelerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Bu veriler ise şöyle:

  • Tweet görüntülenme sayısı
  • Profil ziyaretleri
  • Bahsedenler
  • Takipçiler

Bu temel verilerin altında ise paylaştığınız Tweet’lerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Son dönemde paylaştığınız Tweet’lerin bir özetini görebilirsiniz.

Twitter reklamları veriyorsanız, ana sayfa üzerindeki panelden reklamlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz.

Twitter İstatistik “Tweet” sekmesi

“Tweet” sekmesi üzerinde ise belli bir zaman dilimi içerisinde Tweet’lerinizin aldığı etkileşim oranlarını takip edebilirsiniz. İlk açılışta son 28 günlük verileri görebilirsiniz. Sağ üst tarafta bulunana takvim bölümünden daha geniş bir zaman aralığı seçerek, verilerinizi daha belirgin bir zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz. Bunun yanı sıra dışarı aktar seçeneği ile de raporlarınızı dışarı aktarabilirsiniz.

Bu zaman çizelgesininin altında ise Tweetlerinizle ilgili detaylı verileri görebilirsiniz.

Twitter İstatistikler “Video” sekmesi

Üst menüde bulunan “Diğer” seçeneğine tıkladığınızda video paylaşımlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz. Twitter üzerinde paylaştığınız videoların dönüşüm oranlarını takip etmek için bu bölümden yararlanabilirsiniz. Tweet sekmesinde olduğu gibi burada da belli dönemleri seçerek, analizlerinizi seçtiğiniz zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz.

Dönüşüm izleme

Twitter istatistikleri üzerinde dönüşümlerinizi izlemek ve takip etmek için de bir alan bulunmakta. Web sitenize gelen trafiği ölçümlemek için bu alandan yararlanabilirsiniz. Bir etiket yaratıp, bu etiketi web sitenize eklediğinizde gelen trafik ve geri dönüşümü analiz edebilir ve bu sayfa üzerinden raporlayabilirsiniz.

Twitter istatistik ile ilgili sık sorulan sorular

Neden Twitter istatistiklerini kullanmalısınız?

Dijital pazarlama çalışmalarının en önemli özelliklerinden biri analiz edilerek, ölçümlenebiliyor oluşudur. Twitter’daki çalışmalarınızın başarısını görebilmek ve stratejilerinizi belirleyebilmek için istatistikler özelliğini kullanmanız bir hayli önemlidir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi birçok farklı veriye buradan ulaşabilirsiniz. Popüler paylaşımlarınızı görerek, bu yönde içerik stratejileri oluşturabilir ve bu mecra üzerinden aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Takip etmeniz gereken Twitter istatistik metrikleri

Twitter analitik aracı üzerinde takip etmeniz gereken birçok farklı metrik bulunuyor. Bu metriklerin ne olduğunu ve ne anlama geldiğini de aşağıda detaylı olarak açıklayacağız.

  • En popüler tweetler: Bir ay içerisinde en iyi performansı gösteren tweetlerinizdir.
  • Yeni takipçiler: Son bir ay içerisinde kazandığınız yeni takipçileri gösterir.
  • Bahsedilmeler:Bir ay içerisinde sizden bahsedenleri gösteren metriktir.
  • Etkileşimler: Aldığınız etkileşim sayısını buradan görebilirsiniz.
  • Etkileşimler: Twitter paylaşımlarınızın etkileşim oranını buradan görebilirsiniz.
  • Erişim oranı: Paylaşımlarınızın ne kadar kullanıcıya eriştiğini gösteren metriktir.
  • Link tıklamaları: Kullanıcıların, Twitter paylaşımlarınızdaki linklere ne kadar tıkladıklarını gösterir.
  • Sonuçlar: Twitter reklamlarınızda kullanıcılardan aldığınız geri dönüşümleri göstermektedir.
  • CPR (Sonuç başına maliyet): Twitter reklamlarınızda kullanıcı başına aldığınız sonucun size maliyetini gösterir. Böylelikle reklamlarınızın yatırım getirisini hesaplayabilirsiniz.
  • Geri dönüşüm: Reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşüm oranlarını takip etmenizi sağlayan metriktir.

Twitter’da ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz

E-ticaret firmaları Twitter üzerinde, ürün ve kampanya tanıtımlarının yanı sıra, blog içeriklerini paylaşabilir, ilgi çekici ya da eğlendirici görsel ve video paylaşımları yapabilirler. Bunlara ek olarak ürün üretim sürecini gösteren görsel içerikler, anketler, takipçilerden gelen ürün fotoğrafları, kullanıcı yorumları, rehber ve ipucu içerikleri gibi farklı içerik konseptlerini de burada kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif fikirler

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nelerdir?

Twitter üzerinde paylaşımlarınız için ideal zamanları bulurken, istatistik aracı üzerinden kullanıcı davranışlarını incelemenizde fayda vardır. Sektörlere ve takipçi kitlesine göre bu zaman aralıkları değişiklik gösterebilmekte. Genel kullanıcı davranışlarına bakıldığında paylaşım için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkmakta. Paylaşım saat aralığı ise sabah 08:00 ile 10:00 ve akşam 18:00 – 21:00 arası olarak belirtilmektedir. Ancak firmanız için en ideal paylaşım zamanını belirlemek için kendi araştırmanızı yapmanızın önemli olduğunu da tekrar hatırlatalım.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin