Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

17 Nisan 2020
Sinan Oypan

Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde edebileceğiniz gibi Twitter’ın kendi istatistik aracını da kullanabilirsiniz. Aşağıda ekran görüntüleri ile Twitter istatistik aracını nasıl kullanabileceğinizi anlatacağız.

Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

Twitter istatistik aracına giriş

Öncelikle Twitter hesabınıza giriş yapmanız ve sonrasında da sol tarafta bulunan menü üzerinden “İstatistikler” seçeneğine tıklamanız gerekiyor. Eğer bu menüde istatistikler görünmüyorsa, altta bulunan (...) ikonuna tıklayın ve sonrasında bu özelliği ekranda göreceksiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsünde menünün tam açılmış halini de görebilirsiniz.

Twitter İstatistik özellikleri ana sayfası

İstatistikler özelliğinin ana sayfası üzerinde Twitter profilinizle ilgili bir özet göreceksiniz. Burada son 28 günde profilinizde olan aktivitelerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Bu veriler ise şöyle:

  • Tweet görüntülenme sayısı
  • Profil ziyaretleri
  • Bahsedenler
  • Takipçiler

Bu temel verilerin altında ise paylaştığınız Tweet’lerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Son dönemde paylaştığınız Tweet’lerin bir özetini görebilirsiniz.

Twitter reklamları veriyorsanız, ana sayfa üzerindeki panelden reklamlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz.

Twitter İstatistik “Tweet” sekmesi

“Tweet” sekmesi üzerinde ise belli bir zaman dilimi içerisinde Tweet’lerinizin aldığı etkileşim oranlarını takip edebilirsiniz. İlk açılışta son 28 günlük verileri görebilirsiniz. Sağ üst tarafta bulunana takvim bölümünden daha geniş bir zaman aralığı seçerek, verilerinizi daha belirgin bir zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz. Bunun yanı sıra dışarı aktar seçeneği ile de raporlarınızı dışarı aktarabilirsiniz.

Bu zaman çizelgesininin altında ise Tweetlerinizle ilgili detaylı verileri görebilirsiniz.

Twitter İstatistikler “Video” sekmesi

Üst menüde bulunan “Diğer” seçeneğine tıkladığınızda video paylaşımlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz. Twitter üzerinde paylaştığınız videoların dönüşüm oranlarını takip etmek için bu bölümden yararlanabilirsiniz. Tweet sekmesinde olduğu gibi burada da belli dönemleri seçerek, analizlerinizi seçtiğiniz zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz.

Dönüşüm izleme

Twitter istatistikleri üzerinde dönüşümlerinizi izlemek ve takip etmek için de bir alan bulunmakta. Web sitenize gelen trafiği ölçümlemek için bu alandan yararlanabilirsiniz. Bir etiket yaratıp, bu etiketi web sitenize eklediğinizde gelen trafik ve geri dönüşümü analiz edebilir ve bu sayfa üzerinden raporlayabilirsiniz.

Twitter istatistik ile ilgili sık sorulan sorular

Neden Twitter istatistiklerini kullanmalısınız?

Dijital pazarlama çalışmalarının en önemli özelliklerinden biri analiz edilerek, ölçümlenebiliyor oluşudur. Twitter’daki çalışmalarınızın başarısını görebilmek ve stratejilerinizi belirleyebilmek için istatistikler özelliğini kullanmanız bir hayli önemlidir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi birçok farklı veriye buradan ulaşabilirsiniz. Popüler paylaşımlarınızı görerek, bu yönde içerik stratejileri oluşturabilir ve bu mecra üzerinden aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Takip etmeniz gereken Twitter istatistik metrikleri

Twitter analitik aracı üzerinde takip etmeniz gereken birçok farklı metrik bulunuyor. Bu metriklerin ne olduğunu ve ne anlama geldiğini de aşağıda detaylı olarak açıklayacağız.

  • En popüler tweetler: Bir ay içerisinde en iyi performansı gösteren tweetlerinizdir.
  • Yeni takipçiler: Son bir ay içerisinde kazandığınız yeni takipçileri gösterir.
  • Bahsedilmeler:Bir ay içerisinde sizden bahsedenleri gösteren metriktir.
  • Etkileşimler: Aldığınız etkileşim sayısını buradan görebilirsiniz.
  • Etkileşimler: Twitter paylaşımlarınızın etkileşim oranını buradan görebilirsiniz.
  • Erişim oranı: Paylaşımlarınızın ne kadar kullanıcıya eriştiğini gösteren metriktir.
  • Link tıklamaları: Kullanıcıların, Twitter paylaşımlarınızdaki linklere ne kadar tıkladıklarını gösterir.
  • Sonuçlar: Twitter reklamlarınızda kullanıcılardan aldığınız geri dönüşümleri göstermektedir.
  • CPR (Sonuç başına maliyet): Twitter reklamlarınızda kullanıcı başına aldığınız sonucun size maliyetini gösterir. Böylelikle reklamlarınızın yatırım getirisini hesaplayabilirsiniz.
  • Geri dönüşüm: Reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşüm oranlarını takip etmenizi sağlayan metriktir.

Twitter’da ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz

E-ticaret firmaları Twitter üzerinde, ürün ve kampanya tanıtımlarının yanı sıra, blog içeriklerini paylaşabilir, ilgi çekici ya da eğlendirici görsel ve video paylaşımları yapabilirler. Bunlara ek olarak ürün üretim sürecini gösteren görsel içerikler, anketler, takipçilerden gelen ürün fotoğrafları, kullanıcı yorumları, rehber ve ipucu içerikleri gibi farklı içerik konseptlerini de burada kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif fikirler

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nelerdir?

Twitter üzerinde paylaşımlarınız için ideal zamanları bulurken, istatistik aracı üzerinden kullanıcı davranışlarını incelemenizde fayda vardır. Sektörlere ve takipçi kitlesine göre bu zaman aralıkları değişiklik gösterebilmekte. Genel kullanıcı davranışlarına bakıldığında paylaşım için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkmakta. Paylaşım saat aralığı ise sabah 08:00 ile 10:00 ve akşam 18:00 – 21:00 arası olarak belirtilmektedir. Ancak firmanız için en ideal paylaşım zamanını belirlemek için kendi araştırmanızı yapmanızın önemli olduğunu da tekrar hatırlatalım.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan