fbpx

Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

17 Nisan 2020
Sinan Oypan

Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde edebileceğiniz gibi Twitter’ın kendi istatistik aracını da kullanabilirsiniz. Aşağıda ekran görüntüleri ile Twitter istatistik aracını nasıl kullanabileceğinizi anlatacağız.

Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

Twitter istatistik aracına giriş

Öncelikle Twitter hesabınıza giriş yapmanız ve sonrasında da sol tarafta bulunan menü üzerinden “İstatistikler” seçeneğine tıklamanız gerekiyor. Eğer bu menüde istatistikler görünmüyorsa, altta bulunan (...) ikonuna tıklayın ve sonrasında bu özelliği ekranda göreceksiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsünde menünün tam açılmış halini de görebilirsiniz.

Twitter İstatistik özellikleri ana sayfası

İstatistikler özelliğinin ana sayfası üzerinde Twitter profilinizle ilgili bir özet göreceksiniz. Burada son 28 günde profilinizde olan aktivitelerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Bu veriler ise şöyle:

  • Tweet görüntülenme sayısı
  • Profil ziyaretleri
  • Bahsedenler
  • Takipçiler

Bu temel verilerin altında ise paylaştığınız Tweet’lerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Son dönemde paylaştığınız Tweet’lerin bir özetini görebilirsiniz.

Twitter reklamları veriyorsanız, ana sayfa üzerindeki panelden reklamlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz.

Twitter İstatistik “Tweet” sekmesi

“Tweet” sekmesi üzerinde ise belli bir zaman dilimi içerisinde Tweet’lerinizin aldığı etkileşim oranlarını takip edebilirsiniz. İlk açılışta son 28 günlük verileri görebilirsiniz. Sağ üst tarafta bulunana takvim bölümünden daha geniş bir zaman aralığı seçerek, verilerinizi daha belirgin bir zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz. Bunun yanı sıra dışarı aktar seçeneği ile de raporlarınızı dışarı aktarabilirsiniz.

Bu zaman çizelgesininin altında ise Tweetlerinizle ilgili detaylı verileri görebilirsiniz.

Twitter İstatistikler “Video” sekmesi

Üst menüde bulunan “Diğer” seçeneğine tıkladığınızda video paylaşımlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz. Twitter üzerinde paylaştığınız videoların dönüşüm oranlarını takip etmek için bu bölümden yararlanabilirsiniz. Tweet sekmesinde olduğu gibi burada da belli dönemleri seçerek, analizlerinizi seçtiğiniz zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz.

Dönüşüm izleme

Twitter istatistikleri üzerinde dönüşümlerinizi izlemek ve takip etmek için de bir alan bulunmakta. Web sitenize gelen trafiği ölçümlemek için bu alandan yararlanabilirsiniz. Bir etiket yaratıp, bu etiketi web sitenize eklediğinizde gelen trafik ve geri dönüşümü analiz edebilir ve bu sayfa üzerinden raporlayabilirsiniz.

Twitter istatistik ile ilgili sık sorulan sorular

Neden Twitter istatistiklerini kullanmalısınız?

Dijital pazarlama çalışmalarının en önemli özelliklerinden biri analiz edilerek, ölçümlenebiliyor oluşudur. Twitter’daki çalışmalarınızın başarısını görebilmek ve stratejilerinizi belirleyebilmek için istatistikler özelliğini kullanmanız bir hayli önemlidir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi birçok farklı veriye buradan ulaşabilirsiniz. Popüler paylaşımlarınızı görerek, bu yönde içerik stratejileri oluşturabilir ve bu mecra üzerinden aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Takip etmeniz gereken Twitter istatistik metrikleri

Twitter analitik aracı üzerinde takip etmeniz gereken birçok farklı metrik bulunuyor. Bu metriklerin ne olduğunu ve ne anlama geldiğini de aşağıda detaylı olarak açıklayacağız.

  • En popüler tweetler: Bir ay içerisinde en iyi performansı gösteren tweetlerinizdir.
  • Yeni takipçiler: Son bir ay içerisinde kazandığınız yeni takipçileri gösterir.
  • Bahsedilmeler:Bir ay içerisinde sizden bahsedenleri gösteren metriktir.
  • Etkileşimler: Aldığınız etkileşim sayısını buradan görebilirsiniz.
  • Etkileşimler: Twitter paylaşımlarınızın etkileşim oranını buradan görebilirsiniz.
  • Erişim oranı: Paylaşımlarınızın ne kadar kullanıcıya eriştiğini gösteren metriktir.
  • Link tıklamaları: Kullanıcıların, Twitter paylaşımlarınızdaki linklere ne kadar tıkladıklarını gösterir.
  • Sonuçlar: Twitter reklamlarınızda kullanıcılardan aldığınız geri dönüşümleri göstermektedir.
  • CPR (Sonuç başına maliyet): Twitter reklamlarınızda kullanıcı başına aldığınız sonucun size maliyetini gösterir. Böylelikle reklamlarınızın yatırım getirisini hesaplayabilirsiniz.
  • Geri dönüşüm: Reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşüm oranlarını takip etmenizi sağlayan metriktir.

Twitter’da ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz

E-ticaret firmaları Twitter üzerinde, ürün ve kampanya tanıtımlarının yanı sıra, blog içeriklerini paylaşabilir, ilgi çekici ya da eğlendirici görsel ve video paylaşımları yapabilirler. Bunlara ek olarak ürün üretim sürecini gösteren görsel içerikler, anketler, takipçilerden gelen ürün fotoğrafları, kullanıcı yorumları, rehber ve ipucu içerikleri gibi farklı içerik konseptlerini de burada kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif fikirler

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nelerdir?

Twitter üzerinde paylaşımlarınız için ideal zamanları bulurken, istatistik aracı üzerinden kullanıcı davranışlarını incelemenizde fayda vardır. Sektörlere ve takipçi kitlesine göre bu zaman aralıkları değişiklik gösterebilmekte. Genel kullanıcı davranışlarına bakıldığında paylaşım için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkmakta. Paylaşım saat aralığı ise sabah 08:00 ile 10:00 ve akşam 18:00 – 21:00 arası olarak belirtilmektedir. Ancak firmanız için en ideal paylaşım zamanını belirlemek için kendi araştırmanızı yapmanızın önemli olduğunu da tekrar hatırlatalım.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan