
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde edebileceğiniz gibi Twitter’ın kendi istatistik aracını da kullanabilirsiniz. Aşağıda ekran görüntüleri ile Twitter istatistik aracını nasıl kullanabileceğinizi anlatacağız.
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracına giriş
Öncelikle Twitter hesabınıza giriş yapmanız ve sonrasında da sol tarafta bulunan menü üzerinden “İstatistikler” seçeneğine tıklamanız gerekiyor. Eğer bu menüde istatistikler görünmüyorsa, altta bulunan (...) ikonuna tıklayın ve sonrasında bu özelliği ekranda göreceksiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsünde menünün tam açılmış halini de görebilirsiniz.
Twitter İstatistik özellikleri ana sayfası
İstatistikler özelliğinin ana sayfası üzerinde Twitter profilinizle ilgili bir özet göreceksiniz. Burada son 28 günde profilinizde olan aktivitelerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Bu veriler ise şöyle:
- Tweet görüntülenme sayısı
- Profil ziyaretleri
- Bahsedenler
- Takipçiler
Bu temel verilerin altında ise paylaştığınız Tweet’lerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Son dönemde paylaştığınız Tweet’lerin bir özetini görebilirsiniz.
Twitter reklamları veriyorsanız, ana sayfa üzerindeki panelden reklamlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz.
Twitter İstatistik “Tweet” sekmesi
“Tweet” sekmesi üzerinde ise belli bir zaman dilimi içerisinde Tweet’lerinizin aldığı etkileşim oranlarını takip edebilirsiniz. İlk açılışta son 28 günlük verileri görebilirsiniz. Sağ üst tarafta bulunana takvim bölümünden daha geniş bir zaman aralığı seçerek, verilerinizi daha belirgin bir zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz. Bunun yanı sıra dışarı aktar seçeneği ile de raporlarınızı dışarı aktarabilirsiniz.
Bu zaman çizelgesininin altında ise Tweetlerinizle ilgili detaylı verileri görebilirsiniz.
Twitter İstatistikler “Video” sekmesi
Üst menüde bulunan “Diğer” seçeneğine tıkladığınızda video paylaşımlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz. Twitter üzerinde paylaştığınız videoların dönüşüm oranlarını takip etmek için bu bölümden yararlanabilirsiniz. Tweet sekmesinde olduğu gibi burada da belli dönemleri seçerek, analizlerinizi seçtiğiniz zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz.
Dönüşüm izleme
Twitter istatistikleri üzerinde dönüşümlerinizi izlemek ve takip etmek için de bir alan bulunmakta. Web sitenize gelen trafiği ölçümlemek için bu alandan yararlanabilirsiniz. Bir etiket yaratıp, bu etiketi web sitenize eklediğinizde gelen trafik ve geri dönüşümü analiz edebilir ve bu sayfa üzerinden raporlayabilirsiniz.
Twitter istatistik ile ilgili sık sorulan sorular
Neden Twitter istatistiklerini kullanmalısınız?
Dijital pazarlama çalışmalarının en önemli özelliklerinden biri analiz edilerek, ölçümlenebiliyor oluşudur. Twitter’daki çalışmalarınızın başarısını görebilmek ve stratejilerinizi belirleyebilmek için istatistikler özelliğini kullanmanız bir hayli önemlidir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi birçok farklı veriye buradan ulaşabilirsiniz. Popüler paylaşımlarınızı görerek, bu yönde içerik stratejileri oluşturabilir ve bu mecra üzerinden aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.
Takip etmeniz gereken Twitter istatistik metrikleri
Twitter analitik aracı üzerinde takip etmeniz gereken birçok farklı metrik bulunuyor. Bu metriklerin ne olduğunu ve ne anlama geldiğini de aşağıda detaylı olarak açıklayacağız.
- En popüler tweetler: Bir ay içerisinde en iyi performansı gösteren tweetlerinizdir.
- Yeni takipçiler: Son bir ay içerisinde kazandığınız yeni takipçileri gösterir.
- Bahsedilmeler:Bir ay içerisinde sizden bahsedenleri gösteren metriktir.
- Etkileşimler: Aldığınız etkileşim sayısını buradan görebilirsiniz.
- Etkileşimler: Twitter paylaşımlarınızın etkileşim oranını buradan görebilirsiniz.
- Erişim oranı: Paylaşımlarınızın ne kadar kullanıcıya eriştiğini gösteren metriktir.
- Link tıklamaları: Kullanıcıların, Twitter paylaşımlarınızdaki linklere ne kadar tıkladıklarını gösterir.
- Sonuçlar: Twitter reklamlarınızda kullanıcılardan aldığınız geri dönüşümleri göstermektedir.
- CPR (Sonuç başına maliyet): Twitter reklamlarınızda kullanıcı başına aldığınız sonucun size maliyetini gösterir. Böylelikle reklamlarınızın yatırım getirisini hesaplayabilirsiniz.
- Geri dönüşüm: Reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşüm oranlarını takip etmenizi sağlayan metriktir.
Twitter’da ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz
E-ticaret firmaları Twitter üzerinde, ürün ve kampanya tanıtımlarının yanı sıra, blog içeriklerini paylaşabilir, ilgi çekici ya da eğlendirici görsel ve video paylaşımları yapabilirler. Bunlara ek olarak ürün üretim sürecini gösteren görsel içerikler, anketler, takipçilerden gelen ürün fotoğrafları, kullanıcı yorumları, rehber ve ipucu içerikleri gibi farklı içerik konseptlerini de burada kullanabilirsiniz.
İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif fikirler
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nelerdir?
Twitter üzerinde paylaşımlarınız için ideal zamanları bulurken, istatistik aracı üzerinden kullanıcı davranışlarını incelemenizde fayda vardır. Sektörlere ve takipçi kitlesine göre bu zaman aralıkları değişiklik gösterebilmekte. Genel kullanıcı davranışlarına bakıldığında paylaşım için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkmakta. Paylaşım saat aralığı ise sabah 08:00 ile 10:00 ve akşam 18:00 – 21:00 arası olarak belirtilmektedir. Ancak firmanız için en ideal paylaşım zamanını belirlemek için kendi araştırmanızı yapmanızın önemli olduğunu da tekrar hatırlatalım.
İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler