Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde edebileceğiniz gibi Twitter’ın kendi istatistik aracını da kullanabilirsiniz. Aşağıda ekran görüntüleri ile Twitter istatistik aracını nasıl kullanabileceğinizi anlatacağız.

Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?

Twitter istatistik aracına giriş

Öncelikle Twitter hesabınıza giriş yapmanız ve sonrasında da sol tarafta bulunan menü üzerinden “İstatistikler” seçeneğine tıklamanız gerekiyor. Eğer bu menüde istatistikler görünmüyorsa, altta bulunan (...) ikonuna tıklayın ve sonrasında bu özelliği ekranda göreceksiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsünde menünün tam açılmış halini de görebilirsiniz.

Twitter İstatistik özellikleri ana sayfası

İstatistikler özelliğinin ana sayfası üzerinde Twitter profilinizle ilgili bir özet göreceksiniz. Burada son 28 günde profilinizde olan aktivitelerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Bu veriler ise şöyle:

  • Tweet görüntülenme sayısı
  • Profil ziyaretleri
  • Bahsedenler
  • Takipçiler

Bu temel verilerin altında ise paylaştığınız Tweet’lerle ilgili bir takım veriler bulunuyor. Son dönemde paylaştığınız Tweet’lerin bir özetini görebilirsiniz.

Twitter reklamları veriyorsanız, ana sayfa üzerindeki panelden reklamlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz.

Twitter İstatistik “Tweet” sekmesi

“Tweet” sekmesi üzerinde ise belli bir zaman dilimi içerisinde Tweet’lerinizin aldığı etkileşim oranlarını takip edebilirsiniz. İlk açılışta son 28 günlük verileri görebilirsiniz. Sağ üst tarafta bulunana takvim bölümünden daha geniş bir zaman aralığı seçerek, verilerinizi daha belirgin bir zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz. Bunun yanı sıra dışarı aktar seçeneği ile de raporlarınızı dışarı aktarabilirsiniz.

Bu zaman çizelgesininin altında ise Tweetlerinizle ilgili detaylı verileri görebilirsiniz.

Twitter İstatistikler “Video” sekmesi

Üst menüde bulunan “Diğer” seçeneğine tıkladığınızda video paylaşımlarınızla ilgili de verilere ulaşabilirsiniz. Twitter üzerinde paylaştığınız videoların dönüşüm oranlarını takip etmek için bu bölümden yararlanabilirsiniz. Tweet sekmesinde olduğu gibi burada da belli dönemleri seçerek, analizlerinizi seçtiğiniz zaman dilimi içerisinde görebilirsiniz.

Dönüşüm izleme

Twitter istatistikleri üzerinde dönüşümlerinizi izlemek ve takip etmek için de bir alan bulunmakta. Web sitenize gelen trafiği ölçümlemek için bu alandan yararlanabilirsiniz. Bir etiket yaratıp, bu etiketi web sitenize eklediğinizde gelen trafik ve geri dönüşümü analiz edebilir ve bu sayfa üzerinden raporlayabilirsiniz.

Twitter istatistik ile ilgili sık sorulan sorular

Neden Twitter istatistiklerini kullanmalısınız?

Dijital pazarlama çalışmalarının en önemli özelliklerinden biri analiz edilerek, ölçümlenebiliyor oluşudur. Twitter’daki çalışmalarınızın başarısını görebilmek ve stratejilerinizi belirleyebilmek için istatistikler özelliğini kullanmanız bir hayli önemlidir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi birçok farklı veriye buradan ulaşabilirsiniz. Popüler paylaşımlarınızı görerek, bu yönde içerik stratejileri oluşturabilir ve bu mecra üzerinden aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Takip etmeniz gereken Twitter istatistik metrikleri

Twitter analitik aracı üzerinde takip etmeniz gereken birçok farklı metrik bulunuyor. Bu metriklerin ne olduğunu ve ne anlama geldiğini de aşağıda detaylı olarak açıklayacağız.

  • En popüler tweetler: Bir ay içerisinde en iyi performansı gösteren tweetlerinizdir.
  • Yeni takipçiler: Son bir ay içerisinde kazandığınız yeni takipçileri gösterir.
  • Bahsedilmeler:Bir ay içerisinde sizden bahsedenleri gösteren metriktir.
  • Etkileşimler: Aldığınız etkileşim sayısını buradan görebilirsiniz.
  • Etkileşimler: Twitter paylaşımlarınızın etkileşim oranını buradan görebilirsiniz.
  • Erişim oranı: Paylaşımlarınızın ne kadar kullanıcıya eriştiğini gösteren metriktir.
  • Link tıklamaları: Kullanıcıların, Twitter paylaşımlarınızdaki linklere ne kadar tıkladıklarını gösterir.
  • Sonuçlar: Twitter reklamlarınızda kullanıcılardan aldığınız geri dönüşümleri göstermektedir.
  • CPR (Sonuç başına maliyet): Twitter reklamlarınızda kullanıcı başına aldığınız sonucun size maliyetini gösterir. Böylelikle reklamlarınızın yatırım getirisini hesaplayabilirsiniz.
  • Geri dönüşüm: Reklamlarınızdan aldığınız geri dönüşüm oranlarını takip etmenizi sağlayan metriktir.

Twitter’da ne tür paylaşımlar yapabilirsiniz

E-ticaret firmaları Twitter üzerinde, ürün ve kampanya tanıtımlarının yanı sıra, blog içeriklerini paylaşabilir, ilgi çekici ya da eğlendirici görsel ve video paylaşımları yapabilirler. Bunlara ek olarak ürün üretim sürecini gösteren görsel içerikler, anketler, takipçilerden gelen ürün fotoğrafları, kullanıcı yorumları, rehber ve ipucu içerikleri gibi farklı içerik konseptlerini de burada kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif fikirler

Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nelerdir?

Twitter üzerinde paylaşımlarınız için ideal zamanları bulurken, istatistik aracı üzerinden kullanıcı davranışlarını incelemenizde fayda vardır. Sektörlere ve takipçi kitlesine göre bu zaman aralıkları değişiklik gösterebilmekte. Genel kullanıcı davranışlarına bakıldığında paylaşım için en ideal gün Perşembe olarak öne çıkmakta. Paylaşım saat aralığı ise sabah 08:00 ile 10:00 ve akşam 18:00 – 21:00 arası olarak belirtilmektedir. Ancak firmanız için en ideal paylaşım zamanını belirlemek için kendi araştırmanızı yapmanızın önemli olduğunu da tekrar hatırlatalım.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan