Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

16 Kasım 2020
Sinan Oypan

İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki bilgiler sayesinde markanızla ilgili birçok bilgiye ulaşabilirler. Twitter hesap açma sırasında üzerinde durmanız gereken önemli detayları da bu yazımızda ele alacağız.

Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

Marka adınızı profil ismi olarak kullanın

Tüketicilerin sizi bulabilmeleri için Twitter profil isminizi de marka isminiz olarak seçmelisiniz. URL uzantısı ve profilde görünen ismi aynı almanız iyi olacaktır; ancak kimi zaman başka kullanıcılar bu isimleri almış olabilirler. Bu durumda da sosyalmedya hesaplarınızda kullanacağınız sabit bir isim belirleyerek, tüm platformlarda aynı URL uzantısını kullanmayı deneyebilirsiniz. Örneğin:

Kullanmak istediğiniz kullanıcı adı “Markaadı” şeklinde; ancak URL olarak bu mevcut değilse, “twitter.com/markaadıcom” şeklinde bir URL adresi almayı deneyebilirsiniz.

Bu URL ismini diğer platformlarda da kullanarak, pazarlama çalışmalarınızda bir bütünlük sağlayabilir ve hep aynı uzantı ile hesaplarınızı oluşturabilirsiniz. Profil isminizi doğru almanız, markalaşma sürecinde de önemli olduğu için, bu süreçte dikkatli olmalısınız.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

“Hakkımızda” bilgilerinizi detaylandırın

Twitter hesap açma sırasında profilinizdeki hakkımızda bölümünde yer alan bölümü en etkili şekilde kullanmanız önemli. Markanızı tanıtacak bir metin ile beraber ürün ve hizmetleriniz hakkında da kısa bilgi paylaşabilirsiniz. Çalışma saatleriniz, iletişim gibi bilgileri de bu bölüme ekleyebilirsiniz. Profil bilgileriniz arasında e-ticaret sitenin linkini de eklemeyi unutmamalısınız. Böylelikle profilinizi ziyaret edenleri sitenize de yönlendirebilirsiniz.

Profil fotoğrafınızı doğru seçin

Twitter hesap açma işlemleri sırasında öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri de profil fotoğrafınızı seçmektir. Profil fotoğrafınızda logonuzu kullanmanız, daha kurumsal bir yaklaşım ortaya koymanızı sağlayacağı gibi markalaşma sürecinde de önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri Twitter Analytics’ten nasıl yararlanabilir?

Twitter profil fotoğraf ölçüleri 400x400 piksel olarak belirlenmiştir. Bu fotoğraflarda JPG, PNG ya da GIF dosyalarını da kullanabilirsiniz. Dosya büyüklüğü ise 2mb ile sınırlandırılmıştır. Logonuzu tam olarak ortalamanız ve görselin ve markanın daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Twitter kapak fotoğrafınızı ayarlayın

Profilinizde gösel olarak kullanacağınız bir diğer öge ise kapak fotoğrafıdır. Facebook’ta olduğu gibi Twitter hesap açma işlemleri sırasında markanızla ilgili tanıtımınızı yapacağınız bir profil kapak fotoğrafı hazırlamalısınız. Bu görsel alan, profilinizi ziyaret edenler, marka ve ürünlerinizle ilgili bilgiler vermenizi sağlar.

İlgili rehber: İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri

Profil kapak fotoğrafı bölümünde şu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz:

  • En çok satan ürünlerinizi gösterebilir
  • Yeni ürün tanıtımları yapabilir
  • Ekibinizin fotoğrafını paylaşabilir
  • Şirket içinden ofis ya da şirket binanınızı paylaşabilir
  • Özel bir etkinlikten fotoğraflar paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter etkileşim artırma taktikleri

Eğer fiziki mağazanız bulunuyorsa konumunuzu paylaşın

Eğer e-ticaret sitenizle beraber fiziki mağazanız da bulunuyorsa, Twitter profilinize konum bilgisini de ekleyebilirsiniz. Bu sayede mağazanızın konumunu paylaşarak, kullanıcıları mağazanızdan da haberdar edebilirsiniz. Lokal içerikler söz konusu olduğunda mağazanızın konumu da bu içerikler içerisinde yer alacağı için konum odaklı aramalarda profiliniz kullanıcıların karşısına da çıkabilir.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Hesabınızı gizli yapmayın

Twitter hesap açma sürecinde, profilinizin dışarıya açık olduğundan da emin olmalsınız. Hesabınızın gizli olması, pazarlama çalışmalarınızda işinize yaramayacaktır; çünkü kullanıcılar paylaşımlarınızı göremezler. Kullanıcılarla etkileşime geçmek ve tanıtımlarınızı doğru bir şekilde yapabilmek için hesabınızı dışarıya açık tutmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Profilinize başına bir Tweet’i sabitleyin (Pin)

Profilinizi oluşturduktan sonra, tweet paylaşımları yaparken, markanız ya da ürünlerinizle ilgili bilgilendirici bir tweet atabilir ve bunu profilinizin başına sabitleyebilirsiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler ilk olarak bu paylaşımı görmüş olurlar. Bu tweet’i zaman içerisinde de değiştirebilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları yaparken, ya da yeni bir içerik paylaştığınızda profil ziyaretlerinde görünmesini istediğiniz paylaşımları sayfanın başına tutturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan