Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki bilgiler sayesinde markanızla ilgili birçok bilgiye ulaşabilirler. Twitter hesap açma sırasında üzerinde durmanız gereken önemli detayları da bu yazımızda ele alacağız.

Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

Marka adınızı profil ismi olarak kullanın

Tüketicilerin sizi bulabilmeleri için Twitter profil isminizi de marka isminiz olarak seçmelisiniz. URL uzantısı ve profilde görünen ismi aynı almanız iyi olacaktır; ancak kimi zaman başka kullanıcılar bu isimleri almış olabilirler. Bu durumda da sosyalmedya hesaplarınızda kullanacağınız sabit bir isim belirleyerek, tüm platformlarda aynı URL uzantısını kullanmayı deneyebilirsiniz. Örneğin:

Kullanmak istediğiniz kullanıcı adı “Markaadı” şeklinde; ancak URL olarak bu mevcut değilse, “twitter.com/markaadıcom” şeklinde bir URL adresi almayı deneyebilirsiniz.

Bu URL ismini diğer platformlarda da kullanarak, pazarlama çalışmalarınızda bir bütünlük sağlayabilir ve hep aynı uzantı ile hesaplarınızı oluşturabilirsiniz. Profil isminizi doğru almanız, markalaşma sürecinde de önemli olduğu için, bu süreçte dikkatli olmalısınız.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

“Hakkımızda” bilgilerinizi detaylandırın

Twitter hesap açma sırasında profilinizdeki hakkımızda bölümünde yer alan bölümü en etkili şekilde kullanmanız önemli. Markanızı tanıtacak bir metin ile beraber ürün ve hizmetleriniz hakkında da kısa bilgi paylaşabilirsiniz. Çalışma saatleriniz, iletişim gibi bilgileri de bu bölüme ekleyebilirsiniz. Profil bilgileriniz arasında e-ticaret sitenin linkini de eklemeyi unutmamalısınız. Böylelikle profilinizi ziyaret edenleri sitenize de yönlendirebilirsiniz.

Profil fotoğrafınızı doğru seçin

Twitter hesap açma işlemleri sırasında öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri de profil fotoğrafınızı seçmektir. Profil fotoğrafınızda logonuzu kullanmanız, daha kurumsal bir yaklaşım ortaya koymanızı sağlayacağı gibi markalaşma sürecinde de önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri Twitter Analytics’ten nasıl yararlanabilir?

Twitter profil fotoğraf ölçüleri 400x400 piksel olarak belirlenmiştir. Bu fotoğraflarda JPG, PNG ya da GIF dosyalarını da kullanabilirsiniz. Dosya büyüklüğü ise 2mb ile sınırlandırılmıştır. Logonuzu tam olarak ortalamanız ve görselin ve markanın daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Twitter kapak fotoğrafınızı ayarlayın

Profilinizde gösel olarak kullanacağınız bir diğer öge ise kapak fotoğrafıdır. Facebook’ta olduğu gibi Twitter hesap açma işlemleri sırasında markanızla ilgili tanıtımınızı yapacağınız bir profil kapak fotoğrafı hazırlamalısınız. Bu görsel alan, profilinizi ziyaret edenler, marka ve ürünlerinizle ilgili bilgiler vermenizi sağlar.

İlgili rehber: İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri

Profil kapak fotoğrafı bölümünde şu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz:

  • En çok satan ürünlerinizi gösterebilir
  • Yeni ürün tanıtımları yapabilir
  • Ekibinizin fotoğrafını paylaşabilir
  • Şirket içinden ofis ya da şirket binanınızı paylaşabilir
  • Özel bir etkinlikten fotoğraflar paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter etkileşim artırma taktikleri

Eğer fiziki mağazanız bulunuyorsa konumunuzu paylaşın

Eğer e-ticaret sitenizle beraber fiziki mağazanız da bulunuyorsa, Twitter profilinize konum bilgisini de ekleyebilirsiniz. Bu sayede mağazanızın konumunu paylaşarak, kullanıcıları mağazanızdan da haberdar edebilirsiniz. Lokal içerikler söz konusu olduğunda mağazanızın konumu da bu içerikler içerisinde yer alacağı için konum odaklı aramalarda profiliniz kullanıcıların karşısına da çıkabilir.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Hesabınızı gizli yapmayın

Twitter hesap açma sürecinde, profilinizin dışarıya açık olduğundan da emin olmalsınız. Hesabınızın gizli olması, pazarlama çalışmalarınızda işinize yaramayacaktır; çünkü kullanıcılar paylaşımlarınızı göremezler. Kullanıcılarla etkileşime geçmek ve tanıtımlarınızı doğru bir şekilde yapabilmek için hesabınızı dışarıya açık tutmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Profilinize başına bir Tweet’i sabitleyin (Pin)

Profilinizi oluşturduktan sonra, tweet paylaşımları yaparken, markanız ya da ürünlerinizle ilgili bilgilendirici bir tweet atabilir ve bunu profilinizin başına sabitleyebilirsiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler ilk olarak bu paylaşımı görmüş olurlar. Bu tweet’i zaman içerisinde de değiştirebilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları yaparken, ya da yeni bir içerik paylaştığınızda profil ziyaretlerinde görünmesini istediğiniz paylaşımları sayfanın başına tutturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan