Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki bilgiler sayesinde markanızla ilgili birçok bilgiye ulaşabilirler. Twitter hesap açma sırasında üzerinde durmanız gereken önemli detayları da bu yazımızda ele alacağız.

Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

Marka adınızı profil ismi olarak kullanın

Tüketicilerin sizi bulabilmeleri için Twitter profil isminizi de marka isminiz olarak seçmelisiniz. URL uzantısı ve profilde görünen ismi aynı almanız iyi olacaktır; ancak kimi zaman başka kullanıcılar bu isimleri almış olabilirler. Bu durumda da sosyalmedya hesaplarınızda kullanacağınız sabit bir isim belirleyerek, tüm platformlarda aynı URL uzantısını kullanmayı deneyebilirsiniz. Örneğin:

Kullanmak istediğiniz kullanıcı adı “Markaadı” şeklinde; ancak URL olarak bu mevcut değilse, “twitter.com/markaadıcom” şeklinde bir URL adresi almayı deneyebilirsiniz.

Bu URL ismini diğer platformlarda da kullanarak, pazarlama çalışmalarınızda bir bütünlük sağlayabilir ve hep aynı uzantı ile hesaplarınızı oluşturabilirsiniz. Profil isminizi doğru almanız, markalaşma sürecinde de önemli olduğu için, bu süreçte dikkatli olmalısınız.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

“Hakkımızda” bilgilerinizi detaylandırın

Twitter hesap açma sırasında profilinizdeki hakkımızda bölümünde yer alan bölümü en etkili şekilde kullanmanız önemli. Markanızı tanıtacak bir metin ile beraber ürün ve hizmetleriniz hakkında da kısa bilgi paylaşabilirsiniz. Çalışma saatleriniz, iletişim gibi bilgileri de bu bölüme ekleyebilirsiniz. Profil bilgileriniz arasında e-ticaret sitenin linkini de eklemeyi unutmamalısınız. Böylelikle profilinizi ziyaret edenleri sitenize de yönlendirebilirsiniz.

Profil fotoğrafınızı doğru seçin

Twitter hesap açma işlemleri sırasında öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri de profil fotoğrafınızı seçmektir. Profil fotoğrafınızda logonuzu kullanmanız, daha kurumsal bir yaklaşım ortaya koymanızı sağlayacağı gibi markalaşma sürecinde de önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri Twitter Analytics’ten nasıl yararlanabilir?

Twitter profil fotoğraf ölçüleri 400x400 piksel olarak belirlenmiştir. Bu fotoğraflarda JPG, PNG ya da GIF dosyalarını da kullanabilirsiniz. Dosya büyüklüğü ise 2mb ile sınırlandırılmıştır. Logonuzu tam olarak ortalamanız ve görselin ve markanın daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Twitter kapak fotoğrafınızı ayarlayın

Profilinizde gösel olarak kullanacağınız bir diğer öge ise kapak fotoğrafıdır. Facebook’ta olduğu gibi Twitter hesap açma işlemleri sırasında markanızla ilgili tanıtımınızı yapacağınız bir profil kapak fotoğrafı hazırlamalısınız. Bu görsel alan, profilinizi ziyaret edenler, marka ve ürünlerinizle ilgili bilgiler vermenizi sağlar.

İlgili rehber: İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri

Profil kapak fotoğrafı bölümünde şu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz:

  • En çok satan ürünlerinizi gösterebilir
  • Yeni ürün tanıtımları yapabilir
  • Ekibinizin fotoğrafını paylaşabilir
  • Şirket içinden ofis ya da şirket binanınızı paylaşabilir
  • Özel bir etkinlikten fotoğraflar paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter etkileşim artırma taktikleri

Eğer fiziki mağazanız bulunuyorsa konumunuzu paylaşın

Eğer e-ticaret sitenizle beraber fiziki mağazanız da bulunuyorsa, Twitter profilinize konum bilgisini de ekleyebilirsiniz. Bu sayede mağazanızın konumunu paylaşarak, kullanıcıları mağazanızdan da haberdar edebilirsiniz. Lokal içerikler söz konusu olduğunda mağazanızın konumu da bu içerikler içerisinde yer alacağı için konum odaklı aramalarda profiliniz kullanıcıların karşısına da çıkabilir.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Hesabınızı gizli yapmayın

Twitter hesap açma sürecinde, profilinizin dışarıya açık olduğundan da emin olmalsınız. Hesabınızın gizli olması, pazarlama çalışmalarınızda işinize yaramayacaktır; çünkü kullanıcılar paylaşımlarınızı göremezler. Kullanıcılarla etkileşime geçmek ve tanıtımlarınızı doğru bir şekilde yapabilmek için hesabınızı dışarıya açık tutmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Profilinize başına bir Tweet’i sabitleyin (Pin)

Profilinizi oluşturduktan sonra, tweet paylaşımları yaparken, markanız ya da ürünlerinizle ilgili bilgilendirici bir tweet atabilir ve bunu profilinizin başına sabitleyebilirsiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler ilk olarak bu paylaşımı görmüş olurlar. Bu tweet’i zaman içerisinde de değiştirebilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları yaparken, ya da yeni bir içerik paylaştığınızda profil ziyaretlerinde görünmesini istediğiniz paylaşımları sayfanın başına tutturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin