Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

16 Kasım 2020
Sinan Oypan

İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki bilgiler sayesinde markanızla ilgili birçok bilgiye ulaşabilirler. Twitter hesap açma sırasında üzerinde durmanız gereken önemli detayları da bu yazımızda ele alacağız.

Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

Marka adınızı profil ismi olarak kullanın

Tüketicilerin sizi bulabilmeleri için Twitter profil isminizi de marka isminiz olarak seçmelisiniz. URL uzantısı ve profilde görünen ismi aynı almanız iyi olacaktır; ancak kimi zaman başka kullanıcılar bu isimleri almış olabilirler. Bu durumda da sosyalmedya hesaplarınızda kullanacağınız sabit bir isim belirleyerek, tüm platformlarda aynı URL uzantısını kullanmayı deneyebilirsiniz. Örneğin:

Kullanmak istediğiniz kullanıcı adı “Markaadı” şeklinde; ancak URL olarak bu mevcut değilse, “twitter.com/markaadıcom” şeklinde bir URL adresi almayı deneyebilirsiniz.

Bu URL ismini diğer platformlarda da kullanarak, pazarlama çalışmalarınızda bir bütünlük sağlayabilir ve hep aynı uzantı ile hesaplarınızı oluşturabilirsiniz. Profil isminizi doğru almanız, markalaşma sürecinde de önemli olduğu için, bu süreçte dikkatli olmalısınız.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

“Hakkımızda” bilgilerinizi detaylandırın

Twitter hesap açma sırasında profilinizdeki hakkımızda bölümünde yer alan bölümü en etkili şekilde kullanmanız önemli. Markanızı tanıtacak bir metin ile beraber ürün ve hizmetleriniz hakkında da kısa bilgi paylaşabilirsiniz. Çalışma saatleriniz, iletişim gibi bilgileri de bu bölüme ekleyebilirsiniz. Profil bilgileriniz arasında e-ticaret sitenin linkini de eklemeyi unutmamalısınız. Böylelikle profilinizi ziyaret edenleri sitenize de yönlendirebilirsiniz.

Profil fotoğrafınızı doğru seçin

Twitter hesap açma işlemleri sırasında öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri de profil fotoğrafınızı seçmektir. Profil fotoğrafınızda logonuzu kullanmanız, daha kurumsal bir yaklaşım ortaya koymanızı sağlayacağı gibi markalaşma sürecinde de önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri Twitter Analytics’ten nasıl yararlanabilir?

Twitter profil fotoğraf ölçüleri 400x400 piksel olarak belirlenmiştir. Bu fotoğraflarda JPG, PNG ya da GIF dosyalarını da kullanabilirsiniz. Dosya büyüklüğü ise 2mb ile sınırlandırılmıştır. Logonuzu tam olarak ortalamanız ve görselin ve markanın daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Twitter kapak fotoğrafınızı ayarlayın

Profilinizde gösel olarak kullanacağınız bir diğer öge ise kapak fotoğrafıdır. Facebook’ta olduğu gibi Twitter hesap açma işlemleri sırasında markanızla ilgili tanıtımınızı yapacağınız bir profil kapak fotoğrafı hazırlamalısınız. Bu görsel alan, profilinizi ziyaret edenler, marka ve ürünlerinizle ilgili bilgiler vermenizi sağlar.

İlgili rehber: İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri

Profil kapak fotoğrafı bölümünde şu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz:

  • En çok satan ürünlerinizi gösterebilir
  • Yeni ürün tanıtımları yapabilir
  • Ekibinizin fotoğrafını paylaşabilir
  • Şirket içinden ofis ya da şirket binanınızı paylaşabilir
  • Özel bir etkinlikten fotoğraflar paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter etkileşim artırma taktikleri

Eğer fiziki mağazanız bulunuyorsa konumunuzu paylaşın

Eğer e-ticaret sitenizle beraber fiziki mağazanız da bulunuyorsa, Twitter profilinize konum bilgisini de ekleyebilirsiniz. Bu sayede mağazanızın konumunu paylaşarak, kullanıcıları mağazanızdan da haberdar edebilirsiniz. Lokal içerikler söz konusu olduğunda mağazanızın konumu da bu içerikler içerisinde yer alacağı için konum odaklı aramalarda profiliniz kullanıcıların karşısına da çıkabilir.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Hesabınızı gizli yapmayın

Twitter hesap açma sürecinde, profilinizin dışarıya açık olduğundan da emin olmalsınız. Hesabınızın gizli olması, pazarlama çalışmalarınızda işinize yaramayacaktır; çünkü kullanıcılar paylaşımlarınızı göremezler. Kullanıcılarla etkileşime geçmek ve tanıtımlarınızı doğru bir şekilde yapabilmek için hesabınızı dışarıya açık tutmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Profilinize başına bir Tweet’i sabitleyin (Pin)

Profilinizi oluşturduktan sonra, tweet paylaşımları yaparken, markanız ya da ürünlerinizle ilgili bilgilendirici bir tweet atabilir ve bunu profilinizin başına sabitleyebilirsiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler ilk olarak bu paylaşımı görmüş olurlar. Bu tweet’i zaman içerisinde de değiştirebilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları yaparken, ya da yeni bir içerik paylaştığınızda profil ziyaretlerinde görünmesini istediğiniz paylaşımları sayfanın başına tutturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan