fbpx

Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki bilgiler sayesinde markanızla ilgili birçok bilgiye ulaşabilirler. Twitter hesap açma sırasında üzerinde durmanız gereken önemli detayları da bu yazımızda ele alacağız.

Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler

Marka adınızı profil ismi olarak kullanın

Tüketicilerin sizi bulabilmeleri için Twitter profil isminizi de marka isminiz olarak seçmelisiniz. URL uzantısı ve profilde görünen ismi aynı almanız iyi olacaktır; ancak kimi zaman başka kullanıcılar bu isimleri almış olabilirler. Bu durumda da sosyalmedya hesaplarınızda kullanacağınız sabit bir isim belirleyerek, tüm platformlarda aynı URL uzantısını kullanmayı deneyebilirsiniz. Örneğin:

Kullanmak istediğiniz kullanıcı adı “Markaadı” şeklinde; ancak URL olarak bu mevcut değilse, “twitter.com/markaadıcom” şeklinde bir URL adresi almayı deneyebilirsiniz.

Bu URL ismini diğer platformlarda da kullanarak, pazarlama çalışmalarınızda bir bütünlük sağlayabilir ve hep aynı uzantı ile hesaplarınızı oluşturabilirsiniz. Profil isminizi doğru almanız, markalaşma sürecinde de önemli olduğu için, bu süreçte dikkatli olmalısınız.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

“Hakkımızda” bilgilerinizi detaylandırın

Twitter hesap açma sırasında profilinizdeki hakkımızda bölümünde yer alan bölümü en etkili şekilde kullanmanız önemli. Markanızı tanıtacak bir metin ile beraber ürün ve hizmetleriniz hakkında da kısa bilgi paylaşabilirsiniz. Çalışma saatleriniz, iletişim gibi bilgileri de bu bölüme ekleyebilirsiniz. Profil bilgileriniz arasında e-ticaret sitenin linkini de eklemeyi unutmamalısınız. Böylelikle profilinizi ziyaret edenleri sitenize de yönlendirebilirsiniz.

Profil fotoğrafınızı doğru seçin

Twitter hesap açma işlemleri sırasında öncelikli olarak yapmanız gerekenlerden biri de profil fotoğrafınızı seçmektir. Profil fotoğrafınızda logonuzu kullanmanız, daha kurumsal bir yaklaşım ortaya koymanızı sağlayacağı gibi markalaşma sürecinde de önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri Twitter Analytics’ten nasıl yararlanabilir?

Twitter profil fotoğraf ölçüleri 400x400 piksel olarak belirlenmiştir. Bu fotoğraflarda JPG, PNG ya da GIF dosyalarını da kullanabilirsiniz. Dosya büyüklüğü ise 2mb ile sınırlandırılmıştır. Logonuzu tam olarak ortalamanız ve görselin ve markanın daha iyi anlaşılmasını sağlar.

Twitter kapak fotoğrafınızı ayarlayın

Profilinizde gösel olarak kullanacağınız bir diğer öge ise kapak fotoğrafıdır. Facebook’ta olduğu gibi Twitter hesap açma işlemleri sırasında markanızla ilgili tanıtımınızı yapacağınız bir profil kapak fotoğrafı hazırlamalısınız. Bu görsel alan, profilinizi ziyaret edenler, marka ve ürünlerinizle ilgili bilgiler vermenizi sağlar.

İlgili rehber: İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri

Profil kapak fotoğrafı bölümünde şu tür içeriklerden yararlanabilirsiniz:

  • En çok satan ürünlerinizi gösterebilir
  • Yeni ürün tanıtımları yapabilir
  • Ekibinizin fotoğrafını paylaşabilir
  • Şirket içinden ofis ya da şirket binanınızı paylaşabilir
  • Özel bir etkinlikten fotoğraflar paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Twitter etkileşim artırma taktikleri

Eğer fiziki mağazanız bulunuyorsa konumunuzu paylaşın

Eğer e-ticaret sitenizle beraber fiziki mağazanız da bulunuyorsa, Twitter profilinize konum bilgisini de ekleyebilirsiniz. Bu sayede mağazanızın konumunu paylaşarak, kullanıcıları mağazanızdan da haberdar edebilirsiniz. Lokal içerikler söz konusu olduğunda mağazanızın konumu da bu içerikler içerisinde yer alacağı için konum odaklı aramalarda profiliniz kullanıcıların karşısına da çıkabilir.

İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Hesabınızı gizli yapmayın

Twitter hesap açma sürecinde, profilinizin dışarıya açık olduğundan da emin olmalsınız. Hesabınızın gizli olması, pazarlama çalışmalarınızda işinize yaramayacaktır; çünkü kullanıcılar paylaşımlarınızı göremezler. Kullanıcılarla etkileşime geçmek ve tanıtımlarınızı doğru bir şekilde yapabilmek için hesabınızı dışarıya açık tutmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Profilinize başına bir Tweet’i sabitleyin (Pin)

Profilinizi oluşturduktan sonra, tweet paylaşımları yaparken, markanız ya da ürünlerinizle ilgili bilgilendirici bir tweet atabilir ve bunu profilinizin başına sabitleyebilirsiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler ilk olarak bu paylaşımı görmüş olurlar. Bu tweet’i zaman içerisinde de değiştirebilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları yaparken, ya da yeni bir içerik paylaştığınızda profil ziyaretlerinde görünmesini istediğiniz paylaşımları sayfanın başına tutturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan