Türkiye E-ticaret Sektörü 2021 Yılını Nasıl Geçirdi?

16 Nisan 2022
Markethinkers
Türkiye E-ticaret Sektörü 2021 Yılını Nasıl Geçirdi?

E-ticareti geleneksel ticaretten ayıran önemli detaylardan biri, sürekli değişen dinamiklere sahip olmasıdır. Geleneksel ticarette bir sistem oturtup onun üzerinden yıllarca hizmet verebilirsiniz. Ama e-ticarette bu mümkün değildir. Trendler sürekli değişir ve teknolojik gelişmelerle birlikte dönem dönem yeni stratejiler geliştirmeniz gerekir. Bu hamleyi yapmakta geç kalmamalısınız. O nedenle 2021 e-ticaret trendlerini gözden geçirip gelecek dönem için bir yol haritası çizmelisiniz. Trend kavramı sadece sosyal medyada değil, e-ticarette de çok önemlidir.

2021 Yılına Kadar E-Ticarette Neler Değişti?

2021 e-ticaret trendleri doğrultusunda, sektörün bambaşka bir boyuta geçtiğini söylemek mümkündür. 2020 yılının başlarında ortaya çıkan salgın, 2021’de etkisini hemen her yerde gösterdi. Eve kapanmak zorunda kalan insanlar, dünyaya açılan pencere olan internetle daha fazla ilgilenmeye başladı. Zaten yükselişte olan e-ticaret, alışveriş alışkanlıklarındaki zorunlu değişiklikten sonra büyük bir sıçrama yaptı. Fakat e-ticaretin tek tetikleyicisi pandemi değildir.

Pandemi döneminde, online alışverişe aşina olmayan tüketiciler de ihtiyaçlarını e-ticaret sitelerinden karşılamaya başladı. Ama bu, pandemi haricinde de öngörülen bir durumdu. Çünkü sektörün gidişatı, e-ticaretteki büyümenin hızlanacağını gösteriyordu. Öyle ki pandemi kısıtlamaları ortadan kalktığında, sektörün büyümeye devam edeceği ve küçülmeye gitmeyeceği öngörülüyor.

2021 yılına pandemi haricî bir bakış yapıldığında da trendlerdeki değişimler göze çarpıyor. Söz konusu trendler, sektör hacmindeki genişlemeyi de ortaya koyabiliyor. Çünkü 2021 e-ticaret trendleri, kullanıcı deneyimini iyileştirme açısından çok büyük etki gösterdi. Doğrudan tüketiciye hitap eden, hatta kişiye özel hizmetlerin sunulduğu bu dönem, tüketicilerin büyük bir bölümünü e-ticarete ikna etti.

2021 Yılı E-ticaret Trendleri Nelerdir?

Hangi konuda olursa olsun, trendleri kullanıcılar belirler. E-ticarette kullanıcılar, müşterilerinizdir. Yazılımcı, tasarımcı ve benzeri uzmanlar tarafından birçok teknoloji geliştirilmiş durumda. Bu gelişim hiç durmuyor. Nelerin geliştirileceğine de yine kullanıcılar karar veriyor. Yenilikler, e-ticaret siteleri üzerinden deneniyor ve bazıları, trend olarak kalıyor. 2021 e-ticaret trendlerini inceleyerek sitenizin her zaman güncel ve popüler kalmasını sağlayabilirsiniz.

Yapay Zekâ ile Chatbot Kullanımı

E-ticaret sitenizi fiziksel bir mağazadan ayıran özelliklerin başında 7/24 açık olması gelir. Gece, gündüz, hafta sonu ya da tatil fark etmeksizin müşterileriniz sitenizden alışveriş yapar. Fakat siz müşteri hizmetlerini tüm bu süre boyunca kesintisiz sunamayabilirsiniz. Mesai saatleri dışında müşterilerinizin bir sorusu olduğunda cevap verecek birilerinin sanal dükkânınızda bulunması gerekir. Bu sorunu çözen trend, chatbot kullanımıdır.

2021 e-ticaret trendleri arasına giren chatbot kullanımı, yapay zekâ desteği sayesinde kullanıcı deneyimini önemli ölçüde iyileştirir. Müşterilerin sorduğu soruları, birtakım kelimeler üzerinden algılayıp otomatik cevaplar verebilen yapay zekâlı chatbotlar, başarılı e-ticaret sitelerinin hemen hepsinde vardır.

Kişiselleştirilmiş Ürünler

2021 e-ticaret trendlerinden biri de tüketiciye kendini özel hissettirebilmektir. Bu detay, sektörün büyümesinde de önemli bir rol oynamıştır. Çünkü akıllı telefonlar ve sosyal medya platformları ile birlikte insanlar, kendilerine özel bir dünya yaratma imkânına ulaştı. Sonrasında ise aynı performansı e-ticaret sitelerinden de beklemeye başladılar. Dolayısıyla özelleştirme ve kişiselleştirme, trendler arasında en üst sıralara çıktı.

Online alışveriş yapan tüketiciler, birbirinin aynısı olan ürün ve hizmetlerden mümkün olduğunca uzak durmaya başladı. Rekabetin çetin olduğu bu alanda hayatta kalabilmek için, tüketicinin yakın olduğu noktalarda durmak gerekir. İşte bu noktada kişiselleştirilmiş ürünlerden faydalanılabilir. Dijital araçlar sayesinde müşteri kitlenizin tam olarak ne istediğini de kolayca anlayabilirsiniz. Stratejinizi de bu veriler üzerinden oluşturabilirsiniz.

Kısa Video Formatları

İnternette gezinmeyi seviyorsanız karşınıza çıkan videoların önemli ölçüde kısaldığını fark etmiş olabilirsiniz. Bu durum da 2021 e-ticaret trendleri arasında karşımıza çıkıyor. Çünkü artık internet kullanıcıları, hıza ve zamana ekstra önem veriyor. Her işlemin kısa sürede tamamlanması, her medyanın konuyu uzatmadan kısaca anlatması bekleniyor. Video formatındaki tanıtım ve reklamların süresini uzun tutmak, artık eskisi kadar etkili değil. Kısa video formatları, daha fazla hız isteyen kullanıcılardan dolayı trendler arasında yerini almış durumda.

İletişim Uygulamaları Üstünden Pazarlama

İletişim uygulamaları sayesinde anlık mesajlaşma, sesli ve görüntülü konuşma artık çok basit birer eylemdir. Tüketiciler, markaların kendileri ile olan iletişimine önem verdikleri için iletişim uygulamalarını da 2021 e-ticaret trendleri arasında gösterebiliriz. Instagram’ın mağazası, WhatsApp’ın sepet özelliği derken artık bir online alışveriş müşterisi, arkadaşlarıyla sohbet eder gibi ürün satın alabiliyor. Dolayısıyla pazarlamayı da iletişim uygulamaları üzerinden yapmak, etkili bir trend olarak karşımıza çıkıyor.

İletişim uygulamaları üzerinden pazarlama yapmak, S-ticaretin bir parçası olarak da kabul edilebilir. S-ticaret, sosyal medya platformlarının reklam hizmeti vermesiyle gelişen bir model. Fakat iş reklamda kalmadı ve artık anlık iletişim kurulabilen bu platformlar üzerinden satış yapmak da mümkün hâle geldi.

Türkiye E-ticaret Sektörü 2021 Yılını Nasıl Geçirdi?

Türkiye e-ticaret sektörü, 2021 yılını ciddi bir büyümeyle geçirdi. 2021 e-ticaret verilerine göz atmak, bu durumu görebilmek için yeterlidir. T.C. Ticaret Bakanlığı Elektronik Ticaret Dairesi Başkanlığı tarafından yayınlanan rapor tüm verileri gösteriyor. Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) kayıtlarından alınan bilgilerle açıklanan ilk 6 aylık veriler, Türkiye’de e-ticaret hacminin büyüdüğünü gösteriyor. Verilere göre e-ticaret hacmi, 2021 yılının ilk 6 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre %75.6 oranında artış gösterdi. Bu artışla e-ticaret hacmi 161 milyar TL’ye ulaştı.

Verilen sipariş adedindeki artış da dikkat çekti. Önceki yılın aynı döneminde 850.7 milyon olan sipariş adedi, 2021’in ilk 6 ayında 1 milyar 654 milyon adede ulaşarak %94.4 artış gösterdi. Ürünlerle alakalı 2021 e-ticaret trendleri de bu veriler doğrultusunda ortaya çıktı. Verilere göre en fazla artış gösteren kategoriler sırasıyla gıda, reklam, çiçek, beyaz eşya, yazılım, ev ve bahçe, giyim ve elektronik olmuştur. Bu veriler, trendlerden kopmadan “E-ticarette ne satabilirsiniz?” sorusuna da cevap niteliğindedir.

2021 Yılı E-ticaret Trendlerini Takip Etmenin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

2021 e-ticaret trendlerini takip etmek hem sektörde aktif bir şekilde hizmet verenler hem de dijitalleşmeyi düşünenler için büyük önem taşır. Aynı zamanda bu takibin önemli avantajları da vardır. Söz konusu avantajlardan bazıları şöyle sıralanabilir:

  • Her zaman güncel ve popüler kalabilmek
  • Rakiplerin önüne geçme fırsatı yakalamak
  • Rekabet gücünü yükseltebilmek
  • Reklam ve pazarlama stratejilerini daha doğru belirleyebilmek
  • Yatırım yapılabilecek alanları önceden görebilmek
  • Kaynakları daha doğru kullanabilmek
  • Mevcut müşterileri kaybetmeden yeni müşteriler kazanabilmek
  • Müşteri memnuniyetini ve kullanıcı deneyimini artırabilmek
  • Sektöre yeni girilmesi durumunda çabuk adapte ve entegre olabilmek

Sektörde nasıl ilerleyeceğinize de 2021 e-ticaret trendlerini takip ederek karar verebilirsiniz. Özellikle sektöre yeni giriyorsanız e-ticaret dünyasında kaybolmamak için de güncel verilerden ve trendlerden mutlaka faydalanmalısınız. E-ticaretin nasıl yapılacağı ve hangi aşamalardan geçmeniz gerektiği konusundaki bilgilere de bu şekilde ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?

2021 E-ticaret Trendlerine İstinaden 2022 Tahminleri Nelerdir?

2021 e-ticaret trendleri ve verileri dikkate alındığında, 2022 için tahmin yürütebilmek de mümkündür. 2021’in başında sektör hacminin büyüme hedefi 240 milyar TL olarak belirlenmişti. Fakat ilk 6 aylık verilerden sonra yıl sonu verilerinde bu rakamın 300 milyar TL’yi geçmesi bekleniyor. Bu rakamlar doğrultusunda 2022 sonunda ulaşılabilecek minimum rakamları tahmin edebilmek de zor değildir.

2022 tahminlerini trendler özelinde değerlendirirsek mevcut trendlerin devam edebileceği söylenebilir. Bunlara ek olarak mobil alışverişin sınırlarını zorlayabileceği de ihtimaller dâhilindedir. Dijital pazarlamanın ayrılmaz parçalarından biri olan SEO, trendlerde kalmayı 2022 yılında da sürdürecektir. Fark yaratabilecek trendlere örnek olarak ise AR teknolojileri gösterilebilir. AR teknolojileri ve sanal gerçeklik sayesinde kullanıcı deneyiminin önemli oranda iyileşeceği öngörülmektedir. S-ticaret gibi avantajlı e-ticaret iş modellerinin popülaritesi de artabilir.

İlgili rehber: E-ticaret Modelleri Nelerdir? En Avantajlı E-ticaret İş Modeli Hangisidir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Türkiye’de faturalandırma ve vergilendirme ile ilgili süreçler, Hazine ve Maliye Bakanlığı’na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yürütülür. GİB, ticari faaliyetlerin yasalara uygun bir şekilde...
7 Nisan 2022
Markethinkers
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını bir...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın