Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları

10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları

Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile çıkmadan önce internet üzerinden araştırma yaparak, tatile gidecekleri yere karar vermekteler. Bu sebeple de turizm firmalarının dijital pazarlama çalışmalarına özellikle yatırım yapmaları, geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olacaktır.

Turizm firmaları dijital pazarlama çalışmalarından farklı şekillerde yararlanabilirler. Bu rehberimizde de bu yöntemler arasında en öne çıkan çalışma şekillerini ele alacağız. Ancak öncesinde internette kullanıcıların turizm ile ilgili yaptığı arama sorgularıyla ilgili bir takım istatistikleri paylaşalım:

Turizm firmaları için dijital pazarlama istatistikleri

Her ay milyonlarca kullanıcı internet üzerinden tatil ve seyahat planları için arama yapıyor. Bing’in yaptığı araştırmaya göre de öne çıkan istatistiklerden bazıları şu şekilde:

    İnternet üzerinde,

  • 33 milyon kişi havayolu ve rezervasyon araması yapıyor
  • 29 milyon kişi otel ve pansiyon rezervasyon araması yapıyor
  • 16 milyon kişi tatil paketlerini araştırıyor
  • 14 milyon kişi araç kiralama hizmetlerini araştıyor
  • 10 milyon kişi gemi seyahati (cruise) araması yapıyor

    ve bu kullanıcılar arasında:

  • 24 milyon kişi havayolu bileti alıyor ya da rezervasyon yaptırıyor
  • 22 milyon kişi bir otel ya da pansiyon rezervasyonu yaptırıyor
  • 11 milyon kişi araç kiralıyor
  • 6 milyon kişi bir tatil paketi satın alıyor
  • 3 milyon kişi de gemi seyahati (cruise) satın alıyor

Tatil ve turizm firmaları dijital pazarlama çalışmalarını önceden planlayarak, yoğun ve düşük sezonlar için dijital pazarlama stratejilerini belirlemeliler. Uzun vadeli planlar yapmak, tatil, otel ve seyahat kampanyaları yapmak için gerekli zamanı tanırken, iş ortaklarıyla da daha verimli çalışılmasını sağlar. Bu sebeple de yıllık dijital pazarlama planları hazırlamanız oldukça önemlidir.

Turizm firmaları dijital pazarlama ipuçları

Tüketicilerin satın alma süreçlerini öğrenin

Tatil ve seyahat sürecinde tüketicilerin bir rezervasyon yaptırma süreçlerini iyi anlamak, onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olacak faktörler arasında yer almakta. Aşağıdaki rehberimizde tüketicilerin satın alma sürecinden nasıl geçtiklerini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Hangi mecralar üzerindeki hangi reklam ya da organik içeriklerin onların seyahat kararlarını etkilediklerini, ne kadar süre önce bu seyahatleri araştırmaya başladıkları ve seyahat biçimi olarak neyi tercih ettiklerini bilmek ve buna göre stratejiler belirlemeniz, dijital pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacak faktörler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Tüketicilerin satın alma kararlarına dahil olacak içerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama çalışmaları turizm firmaları için de önemlidir ve doğru yapıldığında etkili sonuçlar getirir. Tüketicilerin seyahat kararlarını etkileyen faktörler arasında en büyük etkenlerden biri de kullanıcıların sosyal mecralardaki fotoğraf ya da videolarda gördükleri yerleri merak etmeleri oluyor. Farklı lokasyon ve tatil fırsatları gösteren içerikler tüketicilerin kendi tatillerinde de bu yerleri ziyaret etmek istemelerine neden oluyor.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Bu da içerik pazarlama için birçok alternatifin önünü açıyor. Öncelikle tüketicilerin ilgisini çekecek ve gitmek isteyecekleri bir içerik sunmak, sonrasında da bu içerikleri tatilde yapılacaklar listeleri ve konaklama alternatifleriyle destekleyip, tüketicilerin tatil planlarını oluşturmalarını sağlamak içerik pazarlama ile yapılabilecek çalışmalar arasında geliyor.

Bir sonraki aşamada da fiyat ve seyahat alternatif karşılaştırma içerikleri ile onların satın alma süreçlerine dahil olabilir ve onları daha iyi ya da daha cazip fırsatlara yönlendirecek içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın göz bebeği listeleri nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik pazarlamanın bu süreçteki etkisi büyük olduğu için tüketicilerin bu adımlarını doğru bir şekilde kavramak ve onların ihtiyaçlarına uygun çözümleri içeriklerle sunmak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Kullanıcılar, markaların doğrudan paylaştıkları içeriklerden çok fazla etkilenmedikleri için turizm firmaları pazarlama çalışmalarını biraz daha etkili hale getirmek için influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapabilirler. Özellikle seyahat konusunda iyi içerikler üreten ve kitleleri etkileme gücü olan tanınmış kişi ve hesaplarla çalışarak, tatil paketlerinizi, tatil öneri ve kampanyalarınızın tanıtımını yapacak içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Bu kişilerin hazırladığı bloglar, öneriler, gezi rehberleri ve/ya video içerikleri sosyal mecralar üzerinde farklı hedef kitlelere ulaşarak, onların tatil planlarını etkileyebilir.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Retargeting reklamları kullanın

Turizm firmaları retargeting reklamlardan da yararlanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirler. Tüketiciler seyahat planlarını yaparken öncelikli olarak gidecekleri yeri araştırır ve sonrasında da ulaşım ve konaklama için alternatifler aramaya başlarlar. Bu noktada da farklı turizm firmaları üzerinde araştırma sürecine girerler.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

İmkanlar ve fiyatlar üzerinde araştırma yapılırken, tüketiciler farklı siteleri ziyaret ederler. Bu noktada da sitenizi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için retargeting reklamlarını kullanabilirsiniz. Bu reklam modelleri ile herhangi bir sebeple sitenizden ayrılan kullanıcıları tekrar kazanma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Karşılaştırma içerik ve reklamlarına yatırım yapın

Turizm firmaları fiyat ve hizmet karşılaştırma reklamlarına da yatırım yapmayı göz önünde tutabilirler. Tüketiciler tatil paketlerini, konaklama ve ulaşım seçeneklerini araştırırken bu seçeneklerin karşılaştırmalı hallerini de görmek isteyeceklerdir.

Sunduğunuz içeriklerle ya da reklam kampanyalarıyla tüketicilere bu karşılaştırmaları göstererek, onların satın alma kararlarını kolaylaştırabilirsiniz. Buna ek olarak web siteniz üzerinde de bu karşılaştırma hizmetlerini sunmanız, tüketicilere daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanızı sağlarken, onların da satın alma kararlarını hızlandıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimlerinizi yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın