Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları

10 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile çıkmadan önce internet üzerinden araştırma yaparak, tatile gidecekleri yere karar vermekteler. Bu sebeple de turizm firmalarının dijital pazarlama çalışmalarına özellikle yatırım yapmaları, geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olacaktır.

Turizm firmaları dijital pazarlama çalışmalarından farklı şekillerde yararlanabilirler. Bu rehberimizde de bu yöntemler arasında en öne çıkan çalışma şekillerini ele alacağız. Ancak öncesinde internette kullanıcıların turizm ile ilgili yaptığı arama sorgularıyla ilgili bir takım istatistikleri paylaşalım:

Turizm firmaları için dijital pazarlama istatistikleri

Her ay milyonlarca kullanıcı internet üzerinden tatil ve seyahat planları için arama yapıyor. Bing’in yaptığı araştırmaya göre de öne çıkan istatistiklerden bazıları şu şekilde:

    İnternet üzerinde,

  • 33 milyon kişi havayolu ve rezervasyon araması yapıyor
  • 29 milyon kişi otel ve pansiyon rezervasyon araması yapıyor
  • 16 milyon kişi tatil paketlerini araştırıyor
  • 14 milyon kişi araç kiralama hizmetlerini araştıyor
  • 10 milyon kişi gemi seyahati (cruise) araması yapıyor

    ve bu kullanıcılar arasında:

  • 24 milyon kişi havayolu bileti alıyor ya da rezervasyon yaptırıyor
  • 22 milyon kişi bir otel ya da pansiyon rezervasyonu yaptırıyor
  • 11 milyon kişi araç kiralıyor
  • 6 milyon kişi bir tatil paketi satın alıyor
  • 3 milyon kişi de gemi seyahati (cruise) satın alıyor

Tatil ve turizm firmaları dijital pazarlama çalışmalarını önceden planlayarak, yoğun ve düşük sezonlar için dijital pazarlama stratejilerini belirlemeliler. Uzun vadeli planlar yapmak, tatil, otel ve seyahat kampanyaları yapmak için gerekli zamanı tanırken, iş ortaklarıyla da daha verimli çalışılmasını sağlar. Bu sebeple de yıllık dijital pazarlama planları hazırlamanız oldukça önemlidir.

Turizm firmaları dijital pazarlama ipuçları

Tüketicilerin satın alma süreçlerini öğrenin

Tatil ve seyahat sürecinde tüketicilerin bir rezervasyon yaptırma süreçlerini iyi anlamak, onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olacak faktörler arasında yer almakta. Aşağıdaki rehberimizde tüketicilerin satın alma sürecinden nasıl geçtiklerini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Hangi mecralar üzerindeki hangi reklam ya da organik içeriklerin onların seyahat kararlarını etkilediklerini, ne kadar süre önce bu seyahatleri araştırmaya başladıkları ve seyahat biçimi olarak neyi tercih ettiklerini bilmek ve buna göre stratejiler belirlemeniz, dijital pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacak faktörler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Tüketicilerin satın alma kararlarına dahil olacak içerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama çalışmaları turizm firmaları için de önemlidir ve doğru yapıldığında etkili sonuçlar getirir. Tüketicilerin seyahat kararlarını etkileyen faktörler arasında en büyük etkenlerden biri de kullanıcıların sosyal mecralardaki fotoğraf ya da videolarda gördükleri yerleri merak etmeleri oluyor. Farklı lokasyon ve tatil fırsatları gösteren içerikler tüketicilerin kendi tatillerinde de bu yerleri ziyaret etmek istemelerine neden oluyor.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Bu da içerik pazarlama için birçok alternatifin önünü açıyor. Öncelikle tüketicilerin ilgisini çekecek ve gitmek isteyecekleri bir içerik sunmak, sonrasında da bu içerikleri tatilde yapılacaklar listeleri ve konaklama alternatifleriyle destekleyip, tüketicilerin tatil planlarını oluşturmalarını sağlamak içerik pazarlama ile yapılabilecek çalışmalar arasında geliyor.

Bir sonraki aşamada da fiyat ve seyahat alternatif karşılaştırma içerikleri ile onların satın alma süreçlerine dahil olabilir ve onları daha iyi ya da daha cazip fırsatlara yönlendirecek içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın göz bebeği listeleri nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik pazarlamanın bu süreçteki etkisi büyük olduğu için tüketicilerin bu adımlarını doğru bir şekilde kavramak ve onların ihtiyaçlarına uygun çözümleri içeriklerle sunmak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Kullanıcılar, markaların doğrudan paylaştıkları içeriklerden çok fazla etkilenmedikleri için turizm firmaları pazarlama çalışmalarını biraz daha etkili hale getirmek için influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapabilirler. Özellikle seyahat konusunda iyi içerikler üreten ve kitleleri etkileme gücü olan tanınmış kişi ve hesaplarla çalışarak, tatil paketlerinizi, tatil öneri ve kampanyalarınızın tanıtımını yapacak içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Bu kişilerin hazırladığı bloglar, öneriler, gezi rehberleri ve/ya video içerikleri sosyal mecralar üzerinde farklı hedef kitlelere ulaşarak, onların tatil planlarını etkileyebilir.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Retargeting reklamları kullanın

Turizm firmaları retargeting reklamlardan da yararlanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirler. Tüketiciler seyahat planlarını yaparken öncelikli olarak gidecekleri yeri araştırır ve sonrasında da ulaşım ve konaklama için alternatifler aramaya başlarlar. Bu noktada da farklı turizm firmaları üzerinde araştırma sürecine girerler.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

İmkanlar ve fiyatlar üzerinde araştırma yapılırken, tüketiciler farklı siteleri ziyaret ederler. Bu noktada da sitenizi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için retargeting reklamlarını kullanabilirsiniz. Bu reklam modelleri ile herhangi bir sebeple sitenizden ayrılan kullanıcıları tekrar kazanma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Karşılaştırma içerik ve reklamlarına yatırım yapın

Turizm firmaları fiyat ve hizmet karşılaştırma reklamlarına da yatırım yapmayı göz önünde tutabilirler. Tüketiciler tatil paketlerini, konaklama ve ulaşım seçeneklerini araştırırken bu seçeneklerin karşılaştırmalı hallerini de görmek isteyeceklerdir.

Sunduğunuz içeriklerle ya da reklam kampanyalarıyla tüketicilere bu karşılaştırmaları göstererek, onların satın alma kararlarını kolaylaştırabilirsiniz. Buna ek olarak web siteniz üzerinde de bu karşılaştırma hizmetlerini sunmanız, tüketicilere daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanızı sağlarken, onların da satın alma kararlarını hızlandıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara