Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları

10 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile çıkmadan önce internet üzerinden araştırma yaparak, tatile gidecekleri yere karar vermekteler. Bu sebeple de turizm firmalarının dijital pazarlama çalışmalarına özellikle yatırım yapmaları, geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olacaktır.

Turizm firmaları dijital pazarlama çalışmalarından farklı şekillerde yararlanabilirler. Bu rehberimizde de bu yöntemler arasında en öne çıkan çalışma şekillerini ele alacağız. Ancak öncesinde internette kullanıcıların turizm ile ilgili yaptığı arama sorgularıyla ilgili bir takım istatistikleri paylaşalım:

Turizm firmaları için dijital pazarlama istatistikleri

Her ay milyonlarca kullanıcı internet üzerinden tatil ve seyahat planları için arama yapıyor. Bing’in yaptığı araştırmaya göre de öne çıkan istatistiklerden bazıları şu şekilde:

    İnternet üzerinde,

  • 33 milyon kişi havayolu ve rezervasyon araması yapıyor
  • 29 milyon kişi otel ve pansiyon rezervasyon araması yapıyor
  • 16 milyon kişi tatil paketlerini araştırıyor
  • 14 milyon kişi araç kiralama hizmetlerini araştıyor
  • 10 milyon kişi gemi seyahati (cruise) araması yapıyor

    ve bu kullanıcılar arasında:

  • 24 milyon kişi havayolu bileti alıyor ya da rezervasyon yaptırıyor
  • 22 milyon kişi bir otel ya da pansiyon rezervasyonu yaptırıyor
  • 11 milyon kişi araç kiralıyor
  • 6 milyon kişi bir tatil paketi satın alıyor
  • 3 milyon kişi de gemi seyahati (cruise) satın alıyor

Tatil ve turizm firmaları dijital pazarlama çalışmalarını önceden planlayarak, yoğun ve düşük sezonlar için dijital pazarlama stratejilerini belirlemeliler. Uzun vadeli planlar yapmak, tatil, otel ve seyahat kampanyaları yapmak için gerekli zamanı tanırken, iş ortaklarıyla da daha verimli çalışılmasını sağlar. Bu sebeple de yıllık dijital pazarlama planları hazırlamanız oldukça önemlidir.

Turizm firmaları dijital pazarlama ipuçları

Tüketicilerin satın alma süreçlerini öğrenin

Tatil ve seyahat sürecinde tüketicilerin bir rezervasyon yaptırma süreçlerini iyi anlamak, onların satın alma kararlarını etkilemenize yardımcı olacak faktörler arasında yer almakta. Aşağıdaki rehberimizde tüketicilerin satın alma sürecinden nasıl geçtiklerini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Hangi mecralar üzerindeki hangi reklam ya da organik içeriklerin onların seyahat kararlarını etkilediklerini, ne kadar süre önce bu seyahatleri araştırmaya başladıkları ve seyahat biçimi olarak neyi tercih ettiklerini bilmek ve buna göre stratejiler belirlemeniz, dijital pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza da yardımcı olacak faktörler arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Tüketicilerin satın alma kararlarına dahil olacak içerik pazarlama çalışmaları yapın

İçerik pazarlama çalışmaları turizm firmaları için de önemlidir ve doğru yapıldığında etkili sonuçlar getirir. Tüketicilerin seyahat kararlarını etkileyen faktörler arasında en büyük etkenlerden biri de kullanıcıların sosyal mecralardaki fotoğraf ya da videolarda gördükleri yerleri merak etmeleri oluyor. Farklı lokasyon ve tatil fırsatları gösteren içerikler tüketicilerin kendi tatillerinde de bu yerleri ziyaret etmek istemelerine neden oluyor.

İlgili rehber: Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?

Bu da içerik pazarlama için birçok alternatifin önünü açıyor. Öncelikle tüketicilerin ilgisini çekecek ve gitmek isteyecekleri bir içerik sunmak, sonrasında da bu içerikleri tatilde yapılacaklar listeleri ve konaklama alternatifleriyle destekleyip, tüketicilerin tatil planlarını oluşturmalarını sağlamak içerik pazarlama ile yapılabilecek çalışmalar arasında geliyor.

Bir sonraki aşamada da fiyat ve seyahat alternatif karşılaştırma içerikleri ile onların satın alma süreçlerine dahil olabilir ve onları daha iyi ya da daha cazip fırsatlara yönlendirecek içerikler üretebilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlamanın göz bebeği listeleri nasıl kullanabilirsiniz?

İçerik pazarlamanın bu süreçteki etkisi büyük olduğu için tüketicilerin bu adımlarını doğru bir şekilde kavramak ve onların ihtiyaçlarına uygun çözümleri içeriklerle sunmak geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Kullanıcılar, markaların doğrudan paylaştıkları içeriklerden çok fazla etkilenmedikleri için turizm firmaları pazarlama çalışmalarını biraz daha etkili hale getirmek için influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapabilirler. Özellikle seyahat konusunda iyi içerikler üreten ve kitleleri etkileme gücü olan tanınmış kişi ve hesaplarla çalışarak, tatil paketlerinizi, tatil öneri ve kampanyalarınızın tanıtımını yapacak içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Bu kişilerin hazırladığı bloglar, öneriler, gezi rehberleri ve/ya video içerikleri sosyal mecralar üzerinde farklı hedef kitlelere ulaşarak, onların tatil planlarını etkileyebilir.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Retargeting reklamları kullanın

Turizm firmaları retargeting reklamlardan da yararlanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirler. Tüketiciler seyahat planlarını yaparken öncelikli olarak gidecekleri yeri araştırır ve sonrasında da ulaşım ve konaklama için alternatifler aramaya başlarlar. Bu noktada da farklı turizm firmaları üzerinde araştırma sürecine girerler.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

İmkanlar ve fiyatlar üzerinde araştırma yapılırken, tüketiciler farklı siteleri ziyaret ederler. Bu noktada da sitenizi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için retargeting reklamlarını kullanabilirsiniz. Bu reklam modelleri ile herhangi bir sebeple sitenizden ayrılan kullanıcıları tekrar kazanma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Karşılaştırma içerik ve reklamlarına yatırım yapın

Turizm firmaları fiyat ve hizmet karşılaştırma reklamlarına da yatırım yapmayı göz önünde tutabilirler. Tüketiciler tatil paketlerini, konaklama ve ulaşım seçeneklerini araştırırken bu seçeneklerin karşılaştırmalı hallerini de görmek isteyeceklerdir.

Sunduğunuz içeriklerle ya da reklam kampanyalarıyla tüketicilere bu karşılaştırmaları göstererek, onların satın alma kararlarını kolaylaştırabilirsiniz. Buna ek olarak web siteniz üzerinde de bu karşılaştırma hizmetlerini sunmanız, tüketicilere daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanızı sağlarken, onların da satın alma kararlarını hızlandıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan