fbpx

Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama çalışmaları yapılacağı, hangi aşamalarda tüketiciyle iletişime geçileceği ve bir ürünün nasıl tanıtılacağı tüketicilerin satın alma süreçlerini bildikten sonra daha kolay bir hale gelir.

Özellikle yeni girişimlerin ve orta çaplı şirketlerin bu aşamalara dikkat etmesi gerekiyor. Belli bir müşteri tabanı oluşturabilmek ve bunu büyütebilmek için bu süreçlerin nasıl işlediğini bilmek, işlerini büyütme de onlara yardımcı olacaktır.

Bu rehberde de bir tüketicinin, bir ürünü satın almadan önce ve satın alma aşamasında hangi süreçlerden geçtiğini sizlerle paylaşacağız.

1. Adım: Problemi bulmak

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce, ilk olarak kendi hayatlarındaki problemi bulmaya yönelirler. Bu genellikle bir problem olarak görülmez ve bir ihtiyaç olarak değerlendirilir. Aranan ürünün bu boşluğu doldurması gerekmektedir. Bu boşluğu doldurma ihtiyacı da şirketlere bazı fırsatlar doğurur.

Bu ihtiyaçlar ve boşluk hissiyatı her sektöre göre değişiklik gösterebilir. Bu durumda da şirketlerin bu ihtiyaçları fark ederek, bu yönde stratejiler geliştirmeleri ve ürünleri bu ihtiyaçları karşılayacak şekilde pazarlamaları gerekir.

2. Adım: Ürün araştırması yapmak

Bir sonraki aşamada tüketiciler bilgi ve ürün araştırması yapmaya başlarlar. İhtiyaçlarını karşılayacak ürünlerle ilgili internet üzerinde arama yapan tüketiciler, karşılarına çıkan bilgileri ve ürünleri incelemeye başlarlar.

Bu noktada şirketlerin, internet üzerinde bu bilgileri tüketicilere sunuyor olmaları gerekiyor. Gerek blog çalışmaları, gerek reklamlar, gerekse ürün açıklamalarıyla tüketicilere ulaşmalılar. Burada içerik çalışmaları ve SEO oldukça öne çıkıyor. Çünkü tüketiciler aramalarını arama motorları üzerinde gerçekleştireceklerdir. Onlara bu bilgiler sunmanız ve üst sıralarda görünmeniz, doğrudan onlarla etkileşime geçmenize yardımcı olacaktır.

3. Adım: Alternatiflerin değerlendirilmesi

Ürün aramaları yapılırken, birden fazla ürün tüketicinin dikkatini çekebilir. Bu noktada da tüketici kendi ihtiyacını en iyi şekilde çözecek olan alternatifler üzerinde düşünmeye başlayacaktır. Bu aşamaya ürün karşılaştırma aşaması da diyebiliriz.

Bu aşamada şirketler, ürünlerini en iyi şekilde yansıtmalılar. Ürün açıklamalarını detaylı bir şekilde sunmalı, görsel açıdan da zengin bir şekilde tüketiciye sunum yapmalılar. Bu çalışmalar ürün videolarıyla ve kullanıcı yorumlarıyla da desteklenebilir. Kullanıcı yorumları, tüketicilerin ilgisini çekecektir; çünkü başka tüketicilerin ürün hakkındaki yorumları onlar için önemlidir.

Bunun yanı sıra ürün karşılaştırma alternatifi sunmak da tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyabilir. Burada rakip ürünlerin karşılaştırmasını yapabileceğiniz gibi upsell uygulamalarıyla tüketicilerin ilgi duydukları ürünlerin daha üst modellerini de onlara sunabilirsiniz.

4. Adım: Satın alma kararının alınması

Ürün karşılaştırmalarından sonra tüketici artık ürünü satın alma aşamasına gelmiştir. Burada ya bulduğu sonuçlardan memnun kalıp ürünü satın alacaktır ya da bu alternatifler hoşuna gitmediği için satın almayı gerçekleştirmeyecektir.

Tüketici eğer bir ürünü sepetine ekledikten sonra satın alma işlemini gerçekleştirmiyorsa ona ulaşmayı deneyebilirsiniz. Bu durumda da sepeti terk edenlere hatırlatma e-postaları gönderebilirsiniz. Böylelikle onlara tekrar ürünü hatırlatabilirsiniz. Bu e-posta çalışmaları, çoğu zaman geri dönüşümleri artırmak için etkili bir yöntem olarak öne çıkıyor.

5. Adım: Ödeme süreci

Tüketici bir ürünü satın almaya karar verse bile halen süreç tamamlanmış değildir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler ödeme adımında da sorunlar yaşayabilirler. Ödeme yöntemleri, kargo süreci ve bedeli, ödeme işlemlerinin kolaylığı ya da zorluğu bu adımın tamamlanmasını doğrudan etkileyen faktörlerdir.

Firma olarak, ödeme süreçlerinizi olabildiğince kolaylaştırmanız gerekiyor. Ödeme sayfalarınızın kafa karıştırıcı olmaması, birden fazla ödeme alternatifinin olması, kargo süreci ve bedeliyle ilgili gerekli bilgilerin sunulması, tüketicinin ödeme işlemini tamamlamasını kolaylaştıracaktır.

6. Adım: Satış sonrası iletişim ve destek

Tüketici alışverişini tamamladıktan sonra da yapılacaklar vardır. Tüketici için bu süreç bitmiş gibi görünse de aslında markalar bu noktada tüketicilerle yine etkileşim içinde olabilirler.

Tüketici aldığı üründen memnun olmayabilir ve bu durumda sizinle iletişime geçmek isteyebilir. Onlara çok iyi bir müşteri desteği sunmanız, ilerleyen dönemlerde bu kişilerin yeniden sizden alışveriş yapmasını sağlayabilir.

Bunun yanı sıra tüketicilere çapraz satış yapmak, onlara teşekkür etmek, onlara yeni fırsatlar sunmak için de e-posta çalışmaları yapabilirsiniz. Çapraz satış için farklı kampanyalar hazırlayarak onları yeniden alışveriş yönlendirebilirsiniz.

Hizmetlerinizden memnun kalıp kalmadıklarını sormak için onlara kısa anketler gönderebilir ya da yaptıkları alışverişten dolayı onlara teşekkür edebilirsiniz. Alışverişten sonraki süreçte, müşterilerinizle iletişime ve etkileşime geçmek, bu kişilerin uzun vadede sadık müşterilere dönüşmesine yardımcı olacaktır.

Müşterilerinize IdeaSoft e-ticaret paketleri ile daha iyi bir tüketici deneyimi yaşatın.

10 yılı aşkın e-ticaret tecrübemiz ile hemen hemen her sektörde 100'lerce firmaya hizmet verdik. Tüketicilerin davranışlarına göre e-ticaret paketlerimizi geliştirdik ve geliştirmeye devam ediyoruz.

Doğru bir e-ticaret sitesi açmak, tüketici de doğru anlamaktan geçiyor. Bu konudaki tecrübemize güveniyoruz.
Dilerseniz siz de yazılımlarımızı ücretsiz olarak deneyebilir ve bu deneyimi yaşayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan