Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi olmak, satış ve pazarlama stratejileri geliştirmenize de yardımcı olur. Bu rehberimizde de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin üzerinde duracağız.

Sosyal kanıt

Tüketiciler, online alışverişlerde diğer tüketicilerin fikirlerine değer vermektedirler. Başka kişilerin ürün, hizmet ya da firma ile yaptıkları yorumlardan yola çıkarak kendi satın alma kararlarını verirler. Sosyal kanıt bu noktada oldukça önemli bir faktördür.

Takipçilerinizi etkilemek ve onları kendi firmanıza yönlendirmek için sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Site üzerindeki ürün yorumları, sosyal mecralarda yapılan yorumlar ve etkileşim oranları, kulaktan kulağa pazarlama markanız hakkındaki olumlu düşünceleri artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için önemlidir.

İlgili rehberler

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgi toplarlar

Satın alma eylemine geçmeden önce tüketiciler farklı kaynakları araştırırlar. Aynı ürünü satan farklı siteleri inceler, çevrelerinde daha önce bu sitelerden alışveriş yapan kişilerin görüşlerini alır, ürün hakkında detaylı bilgi almak için farklı mecralar üzerinde ürünü araştırırlar. Tabii ki bu durumda da ürünle ilgili en detaylı bilgiyi sunan yerlerin avantajı daha yüksektir.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra marka ile ilgili de araştırmalar yapılır. Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi sosyal kanıt konusu burada da öne çıkar. Diğer tüketicilerin firma ile ilgili yorumlarını farklı kaynaklardan inceleyerek, tüketiciler satın alma işlemini yapacakları firmayı da detaylı bir şekilde incelerler. Marka bilinirliği fazla olmayan firmaların bu noktada sosyal kanıt konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekir.

Sadelik ve basitlik önemli bir rol oynar

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgiler toplasalar da inceledikleri kaynakların sade ve basit olmasını isterler. Karmaşık olan bilgiler tüketicilerin kafasını karıştıracağı için ürüne mesafeyle yaklaşabilirler. Sade anlatımlı ve basit içerikler tüketicilerin daha hızlı ve etkili bir şekilde karar verebilmelerini sağlar.

Ürün ve hizmet tanıtımları yaparken basitlik ve sadelikten yararlanmak, tüketicilerin ürünü/hizmeti daha iyi anlamalarını sağlayacağı için onları satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirir. Bir ürünün anlaşılması ne kadar zorlaşırsa, satılması da bir o kadar zorlaşır.

Satın alma öncesi müşteri desteği

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce firma ile iletişime geçmeyi de tercih edebilirler. Bu durumda da satın alma öncesi müşterilere sunulan destek de bir hayli önemli olmaktadır. Bu destek süresi sadece site üzerinde veya e-posta yoluyla olmak zorunda değildir. Sosyal mecralardan da tüketiciler markalarla iletişime geçerek, ürün ve hizmetler hakkında bilgi almak isteyebilirler.

Bu durumda da müşterilerinizle etkileşim halinde olmanız, sosyal mecralardan gelen soruları yanıtlayarak iyi bir satış öncesi destek sunmanız gerekir. Aldıkları destekten memnun olan kişilerin markaya olan güveni de artacağı için, bu kişilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde artırmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Savaş Çetinkaya
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan