Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

13 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi olmak, satış ve pazarlama stratejileri geliştirmenize de yardımcı olur. Bu rehberimizde de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin üzerinde duracağız.

Sosyal kanıt

Tüketiciler, online alışverişlerde diğer tüketicilerin fikirlerine değer vermektedirler. Başka kişilerin ürün, hizmet ya da firma ile yaptıkları yorumlardan yola çıkarak kendi satın alma kararlarını verirler. Sosyal kanıt bu noktada oldukça önemli bir faktördür.

Takipçilerinizi etkilemek ve onları kendi firmanıza yönlendirmek için sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Site üzerindeki ürün yorumları, sosyal mecralarda yapılan yorumlar ve etkileşim oranları, kulaktan kulağa pazarlama markanız hakkındaki olumlu düşünceleri artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için önemlidir.

İlgili rehberler

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgi toplarlar

Satın alma eylemine geçmeden önce tüketiciler farklı kaynakları araştırırlar. Aynı ürünü satan farklı siteleri inceler, çevrelerinde daha önce bu sitelerden alışveriş yapan kişilerin görüşlerini alır, ürün hakkında detaylı bilgi almak için farklı mecralar üzerinde ürünü araştırırlar. Tabii ki bu durumda da ürünle ilgili en detaylı bilgiyi sunan yerlerin avantajı daha yüksektir.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra marka ile ilgili de araştırmalar yapılır. Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi sosyal kanıt konusu burada da öne çıkar. Diğer tüketicilerin firma ile ilgili yorumlarını farklı kaynaklardan inceleyerek, tüketiciler satın alma işlemini yapacakları firmayı da detaylı bir şekilde incelerler. Marka bilinirliği fazla olmayan firmaların bu noktada sosyal kanıt konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekir.

Sadelik ve basitlik önemli bir rol oynar

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgiler toplasalar da inceledikleri kaynakların sade ve basit olmasını isterler. Karmaşık olan bilgiler tüketicilerin kafasını karıştıracağı için ürüne mesafeyle yaklaşabilirler. Sade anlatımlı ve basit içerikler tüketicilerin daha hızlı ve etkili bir şekilde karar verebilmelerini sağlar.

Ürün ve hizmet tanıtımları yaparken basitlik ve sadelikten yararlanmak, tüketicilerin ürünü/hizmeti daha iyi anlamalarını sağlayacağı için onları satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirir. Bir ürünün anlaşılması ne kadar zorlaşırsa, satılması da bir o kadar zorlaşır.

Satın alma öncesi müşteri desteği

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce firma ile iletişime geçmeyi de tercih edebilirler. Bu durumda da satın alma öncesi müşterilere sunulan destek de bir hayli önemli olmaktadır. Bu destek süresi sadece site üzerinde veya e-posta yoluyla olmak zorunda değildir. Sosyal mecralardan da tüketiciler markalarla iletişime geçerek, ürün ve hizmetler hakkında bilgi almak isteyebilirler.

Bu durumda da müşterilerinizle etkileşim halinde olmanız, sosyal mecralardan gelen soruları yanıtlayarak iyi bir satış öncesi destek sunmanız gerekir. Aldıkları destekten memnun olan kişilerin markaya olan güveni de artacağı için, bu kişilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde artırmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan