Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

13 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi olmak, satış ve pazarlama stratejileri geliştirmenize de yardımcı olur. Bu rehberimizde de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin üzerinde duracağız.

Sosyal kanıt

Tüketiciler, online alışverişlerde diğer tüketicilerin fikirlerine değer vermektedirler. Başka kişilerin ürün, hizmet ya da firma ile yaptıkları yorumlardan yola çıkarak kendi satın alma kararlarını verirler. Sosyal kanıt bu noktada oldukça önemli bir faktördür.

Takipçilerinizi etkilemek ve onları kendi firmanıza yönlendirmek için sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Site üzerindeki ürün yorumları, sosyal mecralarda yapılan yorumlar ve etkileşim oranları, kulaktan kulağa pazarlama markanız hakkındaki olumlu düşünceleri artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için önemlidir.

İlgili rehberler

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgi toplarlar

Satın alma eylemine geçmeden önce tüketiciler farklı kaynakları araştırırlar. Aynı ürünü satan farklı siteleri inceler, çevrelerinde daha önce bu sitelerden alışveriş yapan kişilerin görüşlerini alır, ürün hakkında detaylı bilgi almak için farklı mecralar üzerinde ürünü araştırırlar. Tabii ki bu durumda da ürünle ilgili en detaylı bilgiyi sunan yerlerin avantajı daha yüksektir.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra marka ile ilgili de araştırmalar yapılır. Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi sosyal kanıt konusu burada da öne çıkar. Diğer tüketicilerin firma ile ilgili yorumlarını farklı kaynaklardan inceleyerek, tüketiciler satın alma işlemini yapacakları firmayı da detaylı bir şekilde incelerler. Marka bilinirliği fazla olmayan firmaların bu noktada sosyal kanıt konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekir.

Sadelik ve basitlik önemli bir rol oynar

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgiler toplasalar da inceledikleri kaynakların sade ve basit olmasını isterler. Karmaşık olan bilgiler tüketicilerin kafasını karıştıracağı için ürüne mesafeyle yaklaşabilirler. Sade anlatımlı ve basit içerikler tüketicilerin daha hızlı ve etkili bir şekilde karar verebilmelerini sağlar.

Ürün ve hizmet tanıtımları yaparken basitlik ve sadelikten yararlanmak, tüketicilerin ürünü/hizmeti daha iyi anlamalarını sağlayacağı için onları satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirir. Bir ürünün anlaşılması ne kadar zorlaşırsa, satılması da bir o kadar zorlaşır.

Satın alma öncesi müşteri desteği

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce firma ile iletişime geçmeyi de tercih edebilirler. Bu durumda da satın alma öncesi müşterilere sunulan destek de bir hayli önemli olmaktadır. Bu destek süresi sadece site üzerinde veya e-posta yoluyla olmak zorunda değildir. Sosyal mecralardan da tüketiciler markalarla iletişime geçerek, ürün ve hizmetler hakkında bilgi almak isteyebilirler.

Bu durumda da müşterilerinizle etkileşim halinde olmanız, sosyal mecralardan gelen soruları yanıtlayarak iyi bir satış öncesi destek sunmanız gerekir. Aldıkları destekten memnun olan kişilerin markaya olan güveni de artacağı için, bu kişilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde artırmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan