Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

13 Ekim 2017
Sinan Oypan

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi olmak, satış ve pazarlama stratejileri geliştirmenize de yardımcı olur. Bu rehberimizde de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin üzerinde duracağız.

Sosyal kanıt

Tüketiciler, online alışverişlerde diğer tüketicilerin fikirlerine değer vermektedirler. Başka kişilerin ürün, hizmet ya da firma ile yaptıkları yorumlardan yola çıkarak kendi satın alma kararlarını verirler. Sosyal kanıt bu noktada oldukça önemli bir faktördür.

Takipçilerinizi etkilemek ve onları kendi firmanıza yönlendirmek için sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Site üzerindeki ürün yorumları, sosyal mecralarda yapılan yorumlar ve etkileşim oranları, kulaktan kulağa pazarlama markanız hakkındaki olumlu düşünceleri artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için önemlidir.

İlgili rehberler

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgi toplarlar

Satın alma eylemine geçmeden önce tüketiciler farklı kaynakları araştırırlar. Aynı ürünü satan farklı siteleri inceler, çevrelerinde daha önce bu sitelerden alışveriş yapan kişilerin görüşlerini alır, ürün hakkında detaylı bilgi almak için farklı mecralar üzerinde ürünü araştırırlar. Tabii ki bu durumda da ürünle ilgili en detaylı bilgiyi sunan yerlerin avantajı daha yüksektir.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra marka ile ilgili de araştırmalar yapılır. Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi sosyal kanıt konusu burada da öne çıkar. Diğer tüketicilerin firma ile ilgili yorumlarını farklı kaynaklardan inceleyerek, tüketiciler satın alma işlemini yapacakları firmayı da detaylı bir şekilde incelerler. Marka bilinirliği fazla olmayan firmaların bu noktada sosyal kanıt konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekir.

Sadelik ve basitlik önemli bir rol oynar

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgiler toplasalar da inceledikleri kaynakların sade ve basit olmasını isterler. Karmaşık olan bilgiler tüketicilerin kafasını karıştıracağı için ürüne mesafeyle yaklaşabilirler. Sade anlatımlı ve basit içerikler tüketicilerin daha hızlı ve etkili bir şekilde karar verebilmelerini sağlar.

Ürün ve hizmet tanıtımları yaparken basitlik ve sadelikten yararlanmak, tüketicilerin ürünü/hizmeti daha iyi anlamalarını sağlayacağı için onları satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirir. Bir ürünün anlaşılması ne kadar zorlaşırsa, satılması da bir o kadar zorlaşır.

Satın alma öncesi müşteri desteği

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce firma ile iletişime geçmeyi de tercih edebilirler. Bu durumda da satın alma öncesi müşterilere sunulan destek de bir hayli önemli olmaktadır. Bu destek süresi sadece site üzerinde veya e-posta yoluyla olmak zorunda değildir. Sosyal mecralardan da tüketiciler markalarla iletişime geçerek, ürün ve hizmetler hakkında bilgi almak isteyebilirler.

Bu durumda da müşterilerinizle etkileşim halinde olmanız, sosyal mecralardan gelen soruları yanıtlayarak iyi bir satış öncesi destek sunmanız gerekir. Aldıkları destekten memnun olan kişilerin markaya olan güveni de artacağı için, bu kişilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde artırmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi 2020
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Gittigidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan