Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi olmak, satış ve pazarlama stratejileri geliştirmenize de yardımcı olur. Bu rehberimizde de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin üzerinde duracağız.

Sosyal kanıt

Tüketiciler, online alışverişlerde diğer tüketicilerin fikirlerine değer vermektedirler. Başka kişilerin ürün, hizmet ya da firma ile yaptıkları yorumlardan yola çıkarak kendi satın alma kararlarını verirler. Sosyal kanıt bu noktada oldukça önemli bir faktördür.

Takipçilerinizi etkilemek ve onları kendi firmanıza yönlendirmek için sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Site üzerindeki ürün yorumları, sosyal mecralarda yapılan yorumlar ve etkileşim oranları, kulaktan kulağa pazarlama markanız hakkındaki olumlu düşünceleri artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için önemlidir.

İlgili rehberler

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgi toplarlar

Satın alma eylemine geçmeden önce tüketiciler farklı kaynakları araştırırlar. Aynı ürünü satan farklı siteleri inceler, çevrelerinde daha önce bu sitelerden alışveriş yapan kişilerin görüşlerini alır, ürün hakkında detaylı bilgi almak için farklı mecralar üzerinde ürünü araştırırlar. Tabii ki bu durumda da ürünle ilgili en detaylı bilgiyi sunan yerlerin avantajı daha yüksektir.

Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra marka ile ilgili de araştırmalar yapılır. Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi sosyal kanıt konusu burada da öne çıkar. Diğer tüketicilerin firma ile ilgili yorumlarını farklı kaynaklardan inceleyerek, tüketiciler satın alma işlemini yapacakları firmayı da detaylı bir şekilde incelerler. Marka bilinirliği fazla olmayan firmaların bu noktada sosyal kanıt konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekir.

Sadelik ve basitlik önemli bir rol oynar

Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgiler toplasalar da inceledikleri kaynakların sade ve basit olmasını isterler. Karmaşık olan bilgiler tüketicilerin kafasını karıştıracağı için ürüne mesafeyle yaklaşabilirler. Sade anlatımlı ve basit içerikler tüketicilerin daha hızlı ve etkili bir şekilde karar verebilmelerini sağlar.

Ürün ve hizmet tanıtımları yaparken basitlik ve sadelikten yararlanmak, tüketicilerin ürünü/hizmeti daha iyi anlamalarını sağlayacağı için onları satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirir. Bir ürünün anlaşılması ne kadar zorlaşırsa, satılması da bir o kadar zorlaşır.

Satın alma öncesi müşteri desteği

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce firma ile iletişime geçmeyi de tercih edebilirler. Bu durumda da satın alma öncesi müşterilere sunulan destek de bir hayli önemli olmaktadır. Bu destek süresi sadece site üzerinde veya e-posta yoluyla olmak zorunda değildir. Sosyal mecralardan da tüketiciler markalarla iletişime geçerek, ürün ve hizmetler hakkında bilgi almak isteyebilirler.

Bu durumda da müşterilerinizle etkileşim halinde olmanız, sosyal mecralardan gelen soruları yanıtlayarak iyi bir satış öncesi destek sunmanız gerekir. Aldıkları destekten memnun olan kişilerin markaya olan güveni de artacağı için, bu kişilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde artırmış olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin