Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler

12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş yapmasını engelleyebiliyor.Bu durumda da e-ticaret firması olarak tüketicilerin endişelerini giderecek bir takım çalışmalar yapabilirsiniz.

Özellikle ürünlerle ilgili endişe duyan ya da akıllarında soru işaretleri oluşan tüketicileri bilgilendirmeniz, onları bilinçlendirmeniz ve onların güveninini kazanmanız bir hayli önemlidir.

Sıkça sorulan sorular bölümü

Tüketicilerin akıllarındaki soruları gidermek, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili birçok farklı konuda bilgi vermek için sıkça sorulan sorular bölümü oluşturabilirsiniz. Bu bölümü sitenizin tüm sayfalarında gösteriyor olmanız, ziyaretçilerin bu bilgilere ulaşmasını da kolaylaştırır.

Farklı ürün kategoriler için farklı SSS bölümleri oluşturabileceğiniz gibi bu bilgileri ürün sayfalarında da özel bir alanda gösterebilirsiniz. Böylelikle ürünlere ya da ürün kategorilerine özel olarak da merak ve endişe uyandıran soruların yanıtlarını hazırlayarak SSS bölümlerinizi detaylandırabilirsiniz.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları e-ticaret sitelerinde birkaç farklı görevi üstlenmektedir. Sosyal kanıt öğesi oluşturmanın yanı tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımlarını ve ürünler hakkında neler düşündüklerini gösterir. Bununla beraber kullanıcı yorumları diğer tüketicilerin de ürünlere karşı fikirlerini değiştirmelerinde önemli bir rol oynar.

Tüketiciler bir siteden alışveriş yapmadan önce ürünlerle ilgili olan kullanıcı yorumlarını da incelerler. Buradaki yorumlar ürünler ve hizmetler hakkında bir takım bilgiler almalarını sağlar. Bu da kafalarındaki bir takım soru işaretlerini gidermelerini sağlar.

Canlı destek sistemi

Son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri ide canlı destek sistemleridir. Bu sistemler de kullanıcıların endişelerini gidermek ve onların akıllarındaki sorulara yanıt vermek için iyi bir yöntemdir. Kullanıcılar siteyi ziyaret ettiklerinde canlı destek yardımıyla hızlı bir şekilde akıllarındaki soruları karşı tarafa iletebilirler ve ürünler ya da hizmetler hakkında firmadan bilgi alabilirler.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Videolar

Bir fotoğraf 1000 kelimeye eş değerdir, bir video ise çok daha fazlasına. Tüketicilerin akıllarındaki soruları gidermek, onlara hizmetlerinizi ve ürünlerinizi tanıtmak için videolardan yararlanabilirsiniz. Video içerikler hem ilgi çekicidir hem de kısa zaman içinde bir konu hakkında birçok bilgiyi hızlı bir şekilde verebilir.

Ürünlerin kullanım alanlarını, teknik özelliklerini bir tanıtım videosunda hızlı bir şekilde gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra SSS bölümünüzle ilgili de videolar hazırlayarak, SSS sayfanızda bu videoları gösterebilirsiniz.

Görsel olarak bilgiler sunmanız hem yaptığınız işin daha profesyonel olduğunu gösterecektir ki bu da güveni artıracaktır; hem de detaylı bilgiler sunduğunuz için tüketicilerin de akıllarındaki sorulara yanıtlar verecektir.

İkonlar ve semboller

Site üzerinde belli başlı ikon ve sembolleri kullanmak da tüketicilerin endişelerini giderme konusunda önemli bir detaydır. Örneğin, güvenli alışverişi vurgulamak için SSL sertifika sembollerini kullanabilir, 3D Güvenlikle ödeme için bir sembol hazırlayabilirsiniz.

Bunların yanı sıra ürünlerle ilgili bilgiler sunarken de ürünlerin alerjen bilgilerini, doğaya etkilerini gösteren semboller kullanarak ürünler hakkında da bazı bilgileri bu ikon ve sembollerle verebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan