Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler

12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş yapmasını engelleyebiliyor.Bu durumda da e-ticaret firması olarak tüketicilerin endişelerini giderecek bir takım çalışmalar yapabilirsiniz.

Özellikle ürünlerle ilgili endişe duyan ya da akıllarında soru işaretleri oluşan tüketicileri bilgilendirmeniz, onları bilinçlendirmeniz ve onların güveninini kazanmanız bir hayli önemlidir.

Sıkça sorulan sorular bölümü

Tüketicilerin akıllarındaki soruları gidermek, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili birçok farklı konuda bilgi vermek için sıkça sorulan sorular bölümü oluşturabilirsiniz. Bu bölümü sitenizin tüm sayfalarında gösteriyor olmanız, ziyaretçilerin bu bilgilere ulaşmasını da kolaylaştırır.

Farklı ürün kategoriler için farklı SSS bölümleri oluşturabileceğiniz gibi bu bilgileri ürün sayfalarında da özel bir alanda gösterebilirsiniz. Böylelikle ürünlere ya da ürün kategorilerine özel olarak da merak ve endişe uyandıran soruların yanıtlarını hazırlayarak SSS bölümlerinizi detaylandırabilirsiniz.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları e-ticaret sitelerinde birkaç farklı görevi üstlenmektedir. Sosyal kanıt öğesi oluşturmanın yanı tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımlarını ve ürünler hakkında neler düşündüklerini gösterir. Bununla beraber kullanıcı yorumları diğer tüketicilerin de ürünlere karşı fikirlerini değiştirmelerinde önemli bir rol oynar.

Tüketiciler bir siteden alışveriş yapmadan önce ürünlerle ilgili olan kullanıcı yorumlarını da incelerler. Buradaki yorumlar ürünler ve hizmetler hakkında bir takım bilgiler almalarını sağlar. Bu da kafalarındaki bir takım soru işaretlerini gidermelerini sağlar.

Canlı destek sistemi

Son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri ide canlı destek sistemleridir. Bu sistemler de kullanıcıların endişelerini gidermek ve onların akıllarındaki sorulara yanıt vermek için iyi bir yöntemdir. Kullanıcılar siteyi ziyaret ettiklerinde canlı destek yardımıyla hızlı bir şekilde akıllarındaki soruları karşı tarafa iletebilirler ve ürünler ya da hizmetler hakkında firmadan bilgi alabilirler.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Videolar

Bir fotoğraf 1000 kelimeye eş değerdir, bir video ise çok daha fazlasına. Tüketicilerin akıllarındaki soruları gidermek, onlara hizmetlerinizi ve ürünlerinizi tanıtmak için videolardan yararlanabilirsiniz. Video içerikler hem ilgi çekicidir hem de kısa zaman içinde bir konu hakkında birçok bilgiyi hızlı bir şekilde verebilir.

Ürünlerin kullanım alanlarını, teknik özelliklerini bir tanıtım videosunda hızlı bir şekilde gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra SSS bölümünüzle ilgili de videolar hazırlayarak, SSS sayfanızda bu videoları gösterebilirsiniz.

Görsel olarak bilgiler sunmanız hem yaptığınız işin daha profesyonel olduğunu gösterecektir ki bu da güveni artıracaktır; hem de detaylı bilgiler sunduğunuz için tüketicilerin de akıllarındaki sorulara yanıtlar verecektir.

İkonlar ve semboller

Site üzerinde belli başlı ikon ve sembolleri kullanmak da tüketicilerin endişelerini giderme konusunda önemli bir detaydır. Örneğin, güvenli alışverişi vurgulamak için SSL sertifika sembollerini kullanabilir, 3D Güvenlikle ödeme için bir sembol hazırlayabilirsiniz.

Bunların yanı sıra ürünlerle ilgili bilgiler sunarken de ürünlerin alerjen bilgilerini, doğaya etkilerini gösteren semboller kullanarak ürünler hakkında da bazı bilgileri bu ikon ve sembollerle verebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin