Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler

12 Temmuz 2018
Sinan Oypan

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş yapmasını engelleyebiliyor.Bu durumda da e-ticaret firması olarak tüketicilerin endişelerini giderecek bir takım çalışmalar yapabilirsiniz.

Özellikle ürünlerle ilgili endişe duyan ya da akıllarında soru işaretleri oluşan tüketicileri bilgilendirmeniz, onları bilinçlendirmeniz ve onların güveninini kazanmanız bir hayli önemlidir.

Sıkça sorulan sorular bölümü

Tüketicilerin akıllarındaki soruları gidermek, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili birçok farklı konuda bilgi vermek için sıkça sorulan sorular bölümü oluşturabilirsiniz. Bu bölümü sitenizin tüm sayfalarında gösteriyor olmanız, ziyaretçilerin bu bilgilere ulaşmasını da kolaylaştırır.

Farklı ürün kategoriler için farklı SSS bölümleri oluşturabileceğiniz gibi bu bilgileri ürün sayfalarında da özel bir alanda gösterebilirsiniz. Böylelikle ürünlere ya da ürün kategorilerine özel olarak da merak ve endişe uyandıran soruların yanıtlarını hazırlayarak SSS bölümlerinizi detaylandırabilirsiniz.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları e-ticaret sitelerinde birkaç farklı görevi üstlenmektedir. Sosyal kanıt öğesi oluşturmanın yanı tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımlarını ve ürünler hakkında neler düşündüklerini gösterir. Bununla beraber kullanıcı yorumları diğer tüketicilerin de ürünlere karşı fikirlerini değiştirmelerinde önemli bir rol oynar.

Tüketiciler bir siteden alışveriş yapmadan önce ürünlerle ilgili olan kullanıcı yorumlarını da incelerler. Buradaki yorumlar ürünler ve hizmetler hakkında bir takım bilgiler almalarını sağlar. Bu da kafalarındaki bir takım soru işaretlerini gidermelerini sağlar.

Canlı destek sistemi

Son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri ide canlı destek sistemleridir. Bu sistemler de kullanıcıların endişelerini gidermek ve onların akıllarındaki sorulara yanıt vermek için iyi bir yöntemdir. Kullanıcılar siteyi ziyaret ettiklerinde canlı destek yardımıyla hızlı bir şekilde akıllarındaki soruları karşı tarafa iletebilirler ve ürünler ya da hizmetler hakkında firmadan bilgi alabilirler.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Videolar

Bir fotoğraf 1000 kelimeye eş değerdir, bir video ise çok daha fazlasına. Tüketicilerin akıllarındaki soruları gidermek, onlara hizmetlerinizi ve ürünlerinizi tanıtmak için videolardan yararlanabilirsiniz. Video içerikler hem ilgi çekicidir hem de kısa zaman içinde bir konu hakkında birçok bilgiyi hızlı bir şekilde verebilir.

Ürünlerin kullanım alanlarını, teknik özelliklerini bir tanıtım videosunda hızlı bir şekilde gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra SSS bölümünüzle ilgili de videolar hazırlayarak, SSS sayfanızda bu videoları gösterebilirsiniz.

Görsel olarak bilgiler sunmanız hem yaptığınız işin daha profesyonel olduğunu gösterecektir ki bu da güveni artıracaktır; hem de detaylı bilgiler sunduğunuz için tüketicilerin de akıllarındaki sorulara yanıtlar verecektir.

İkonlar ve semboller

Site üzerinde belli başlı ikon ve sembolleri kullanmak da tüketicilerin endişelerini giderme konusunda önemli bir detaydır. Örneğin, güvenli alışverişi vurgulamak için SSL sertifika sembollerini kullanabilir, 3D Güvenlikle ödeme için bir sembol hazırlayabilirsiniz.

Bunların yanı sıra ürünlerle ilgili bilgiler sunarken de ürünlerin alerjen bilgilerini, doğaya etkilerini gösteren semboller kullanarak ürünler hakkında da bazı bilgileri bu ikon ve sembollerle verebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan