Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?

15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni açılan e-ticaret siteleri için bu güven unsurunu oluşturmak bir hayli zordur. Bu sebeple de firmalar, tüketicilerin güvenini kazanabilmek için ayrı çalışmalar yapmaları gerekmektedir.

Güvenli alışverişi vurgulayın

Tüketicilerin güvenini kazanabilmek için öncelikle vurgulamanız gereken konulardan biri de e-ticaret siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabilecek olduklarıdır. Kullandığınız güvenlik önlemlerini onlara site üzerinde gösterebilir, sisteminizin neden güvenli olduğu ile ilgili bilgiler kullanabilirsiniz. Sisteminizi HTTPS üzerine kurarak daha güvenli bir platform kurabilirsiniz. HTTP yerine HTTPS kullandığınızda siteye gelen ve siteden gönderilen veriler şifrelenerek alıcıya iletildiği için daha güvenli bir sisteme sahip olursunuz. Ödeme tarafında da sağladığınız güvenlik önlemlerini de tüketicilere belirtebilirsiniz. Sitenin footer bölümünde, hangi ödeme seçeneklerini kabul ettiğinizi ve hangi bankalarla çalıştığınızı da gösterin. Böylelikle sitenizin hangi bankalarla anlaşmalı olduğunu da göstermiş olursunuz.

Tüketiciler size rahatlıkla ulaşabilsinler

İletişim kanallarınızı site üzerinde net bir şekilde belirtmenizin de faydası var. Hem sosyal medya hesaplarınızı, hem e-posta adresinizi hem de telefon numaralarınızı net bir şekilde sitenin tüm sayfalarında göstermeye özen gösterin. Tüketiciler size satış öncesi ve sonrasında rahatlıkla ulaşabilmeliler.

Müşteri destek saatlerinizi belirtin

Müşteri destek biriminizin çalışma saatlerini de belirtmeye özen gösterin. Böylelikle tüketiciler size ne zaman ulaşabilecekleri konusunda da bilgi sahibi olurlar.

Kendiniz ve hizmetleriniz hakkında dürüst olun

Tüketicilerin güvenini kazanmak için olmadığınız bir firma gibi kendinizi göstermekten uzak durmalısınız. Hizmetlerinizi olduğu gibi karşı tarafa anlatmalı, tutamayacağınız sözler vermekten kaçınmalısınız. Aksi takdirde tüketicileri yanlış yönlendirmiş olursunuz. Onlara sunduğunuz hizmetleri olduğu gibi anlatın ve tutabileceğiniz sözler verin.

Hakkımızda sayfanızı düzenleyin ve kişiselleştirin

Hakkımızda sayfaları, firmaların kendileri hakkında tüketicilere bilgi verdikleri sayfalardır. Bu sebeple de burada yazacağınız bilgiler kendinizi tanıtmanıza fırsat verecektir. Kendinizle ilgili samimi ve dürüst metinler oluşturmanın yanı sıra ekibinizdeki kişileri burada göstermek de güven unsurunu artıracak özelliklerdendir. Sayfayı ziyaret edenler şirketin arkasında kimlerin olduğunu görebilecekleri için firmanıza bakış açıları olumlu bir şekilde değişecektir.

Müşteri yorumlarına yer verin

Sitenizden alışveriş yapmış olan kişilerin yorumlarına da ayrıca yer verebilirsiniz. Ürün sayfalarındaki yorumların haricinde ana sayfanız üzerinde müşterilerinizin sizin hakkında söylediklerini de paylaşabilirsiniz. Gerek sosyal mecralar üzerinden gerekse diğer iletişim kanallarınız üzerinden sizin hakkınızda yapılan yorumları paylaşmanız, sayfanızı ziyaret edenlere başka tüketicilerin sizinle ilgili görüşlerini görmelerini sağlar. Bu da tabii ki güven duygusunu güçlendirecektir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın