
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir.
Özellikle yeni açılan e-ticaret siteleri için bu güven unsurunu oluşturmak bir hayli zordur. Bu sebeple de firmalar, tüketicilerin güvenini kazanabilmek için ayrı çalışmalar yapmaları gerekmektedir.
Güvenli alışverişi vurgulayın
Tüketicilerin güvenini kazanabilmek için öncelikle vurgulamanız gereken konulardan biri de e-ticaret siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabilecek olduklarıdır. Kullandığınız güvenlik önlemlerini onlara site üzerinde gösterebilir, sisteminizin neden güvenli olduğu ile ilgili bilgiler kullanabilirsiniz.
Sisteminizi HTTPS üzerine kurarak daha güvenli bir platform kurabilirsiniz. HTTP yerine HTTPS kullandığınızda siteye gelen ve siteden gönderilen veriler şifrelenerek alıcıya iletildiği için daha güvenli bir sisteme sahip olursunuz. Ödeme tarafında da sağladığınız güvenlik önlemlerini de tüketicilere belirtebilirsiniz.
Sitenin footer bölümünde, hangi ödeme seçeneklerini kabul ettiğinizi ve hangi bankalarla çalıştığınızı da gösterin. Böylelikle sitenizin hangi bankalarla anlaşmalı olduğunu da göstermiş olursunuz.
Tüketiciler size rahatlıkla ulaşabilsinler
İletişim kanallarınızı site üzerinde net bir şekilde belirtmenizin de faydası var. Hem sosyal medya hesaplarınızı, hem e-posta adresinizi hem de telefon numaralarınızı net bir şekilde sitenin tüm sayfalarında göstermeye özen gösterin. Tüketiciler size satış öncesi ve sonrasında rahatlıkla ulaşabilmeliler.
Müşteri destek saatlerinizi belirtin
Müşteri destek biriminizin çalışma saatlerini de belirtmeye özen gösterin. Böylelikle tüketiciler size ne zaman ulaşabilecekleri konusunda da bilgi sahibi olurlar.
Kendiniz ve hizmetleriniz hakkında dürüst olun
Tüketicilerin güvenini kazanmak için olmadığınız bir firma gibi kendinizi göstermekten uzak durmalısınız. Hizmetlerinizi olduğu gibi karşı tarafa anlatmalı, tutamayacağınız sözler vermekten kaçınmalısınız. Aksi takdirde tüketicileri yanlış yönlendirmiş olursunuz. Onlara sunduğunuz hizmetleri olduğu gibi anlatın ve tutabileceğiniz sözler verin.
Hakkımızda sayfanızı düzenleyin ve kişiselleştirin
Hakkımızda sayfaları, firmaların kendileri hakkında tüketicilere bilgi verdikleri sayfalardır. Bu sebeple de burada yazacağınız bilgiler kendinizi tanıtmanıza fırsat verecektir. Kendinizle ilgili samimi ve dürüst metinler oluşturmanın yanı sıra ekibinizdeki kişileri burada göstermek de güven unsurunu artıracak özelliklerdendir. Sayfayı ziyaret edenler şirketin arkasında kimlerin olduğunu görebilecekleri için firmanıza bakış açıları olumlu bir şekilde değişecektir.
Müşteri yorumlarına yer verin
Sitenizden alışveriş yapmış olan kişilerin yorumlarına da ayrıca yer verebilirsiniz. Ürün sayfalarındaki yorumların haricinde ana sayfanız üzerinde müşterilerinizin sizin hakkında söylediklerini de paylaşabilirsiniz. Gerek sosyal mecralar üzerinden gerekse diğer iletişim kanallarınız üzerinden sizin hakkınızda yapılan yorumları paylaşmanız, sayfanızı ziyaret edenlere başka tüketicilerin sizinle ilgili görüşlerini görmelerini sağlar. Bu da tabii ki güven duygusunu güçlendirecektir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler