Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?

15 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir.

Özellikle yeni açılan e-ticaret siteleri için bu güven unsurunu oluşturmak bir hayli zordur. Bu sebeple de firmalar, tüketicilerin güvenini kazanabilmek için ayrı çalışmalar yapmaları gerekmektedir.

Güvenli alışverişi vurgulayın

Tüketicilerin güvenini kazanabilmek için öncelikle vurgulamanız gereken konulardan biri de e-ticaret siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabilecek olduklarıdır. Kullandığınız güvenlik önlemlerini onlara site üzerinde gösterebilir, sisteminizin neden güvenli olduğu ile ilgili bilgiler kullanabilirsiniz.

Sisteminizi HTTPS üzerine kurarak daha güvenli bir platform kurabilirsiniz. HTTP yerine HTTPS kullandığınızda siteye gelen ve siteden gönderilen veriler şifrelenerek alıcıya iletildiği için daha güvenli bir sisteme sahip olursunuz. Ödeme tarafında da sağladığınız güvenlik önlemlerini de tüketicilere belirtebilirsiniz.

Sitenin footer bölümünde, hangi ödeme seçeneklerini kabul ettiğinizi ve hangi bankalarla çalıştığınızı da gösterin. Böylelikle sitenizin hangi bankalarla anlaşmalı olduğunu da göstermiş olursunuz.

Tüketiciler size rahatlıkla ulaşabilsinler

İletişim kanallarınızı site üzerinde net bir şekilde belirtmenizin de faydası var. Hem sosyal medya hesaplarınızı, hem e-posta adresinizi hem de telefon numaralarınızı net bir şekilde sitenin tüm sayfalarında göstermeye özen gösterin. Tüketiciler size satış öncesi ve sonrasında rahatlıkla ulaşabilmeliler.

Müşteri destek saatlerinizi belirtin

Müşteri destek biriminizin çalışma saatlerini de belirtmeye özen gösterin. Böylelikle tüketiciler size ne zaman ulaşabilecekleri konusunda da bilgi sahibi olurlar.

Kendiniz ve hizmetleriniz hakkında dürüst olun

Tüketicilerin güvenini kazanmak için olmadığınız bir firma gibi kendinizi göstermekten uzak durmalısınız. Hizmetlerinizi olduğu gibi karşı tarafa anlatmalı, tutamayacağınız sözler vermekten kaçınmalısınız. Aksi takdirde tüketicileri yanlış yönlendirmiş olursunuz. Onlara sunduğunuz hizmetleri olduğu gibi anlatın ve tutabileceğiniz sözler verin.

Hakkımızda sayfanızı düzenleyin ve kişiselleştirin

Hakkımızda sayfaları, firmaların kendileri hakkında tüketicilere bilgi verdikleri sayfalardır. Bu sebeple de burada yazacağınız bilgiler kendinizi tanıtmanıza fırsat verecektir. Kendinizle ilgili samimi ve dürüst metinler oluşturmanın yanı sıra ekibinizdeki kişileri burada göstermek de güven unsurunu artıracak özelliklerdendir. Sayfayı ziyaret edenler şirketin arkasında kimlerin olduğunu görebilecekleri için firmanıza bakış açıları olumlu bir şekilde değişecektir.

Müşteri yorumlarına yer verin

Sitenizden alışveriş yapmış olan kişilerin yorumlarına da ayrıca yer verebilirsiniz. Ürün sayfalarındaki yorumların haricinde ana sayfanız üzerinde müşterilerinizin sizin hakkında söylediklerini de paylaşabilirsiniz. Gerek sosyal mecralar üzerinden gerekse diğer iletişim kanallarınız üzerinden sizin hakkınızda yapılan yorumları paylaşmanız, sayfanızı ziyaret edenlere başka tüketicilerin sizinle ilgili görüşlerini görmelerini sağlar. Bu da tabii ki güven duygusunu güçlendirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan