fbpx

Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?

15 Nisan 2017
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir.

Özellikle yeni açılan e-ticaret siteleri için bu güven unsurunu oluşturmak bir hayli zordur. Bu sebeple de firmalar, tüketicilerin güvenini kazanabilmek için ayrı çalışmalar yapmaları gerekmektedir.

Güvenli alışverişi vurgulayın

Tüketicilerin güvenini kazanabilmek için öncelikle vurgulamanız gereken konulardan biri de e-ticaret siteniz üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabilecek olduklarıdır. Kullandığınız güvenlik önlemlerini onlara site üzerinde gösterebilir, sisteminizin neden güvenli olduğu ile ilgili bilgiler kullanabilirsiniz.

Sisteminizi HTTPS üzerine kurarak daha güvenli bir platform kurabilirsiniz. HTTP yerine HTTPS kullandığınızda siteye gelen ve siteden gönderilen veriler şifrelenerek alıcıya iletildiği için daha güvenli bir sisteme sahip olursunuz. Ödeme tarafında da sağladığınız güvenlik önlemlerini de tüketicilere belirtebilirsiniz.

Sitenin footer bölümünde, hangi ödeme seçeneklerini kabul ettiğinizi ve hangi bankalarla çalıştığınızı da gösterin. Böylelikle sitenizin hangi bankalarla anlaşmalı olduğunu da göstermiş olursunuz.

Tüketiciler size rahatlıkla ulaşabilsinler

İletişim kanallarınızı site üzerinde net bir şekilde belirtmenizin de faydası var. Hem sosyal medya hesaplarınızı, hem e-posta adresinizi hem de telefon numaralarınızı net bir şekilde sitenin tüm sayfalarında göstermeye özen gösterin. Tüketiciler size satış öncesi ve sonrasında rahatlıkla ulaşabilmeliler.

Müşteri destek saatlerinizi belirtin

Müşteri destek biriminizin çalışma saatlerini de belirtmeye özen gösterin. Böylelikle tüketiciler size ne zaman ulaşabilecekleri konusunda da bilgi sahibi olurlar.

Kendiniz ve hizmetleriniz hakkında dürüst olun

Tüketicilerin güvenini kazanmak için olmadığınız bir firma gibi kendinizi göstermekten uzak durmalısınız. Hizmetlerinizi olduğu gibi karşı tarafa anlatmalı, tutamayacağınız sözler vermekten kaçınmalısınız. Aksi takdirde tüketicileri yanlış yönlendirmiş olursunuz. Onlara sunduğunuz hizmetleri olduğu gibi anlatın ve tutabileceğiniz sözler verin.

Hakkımızda sayfanızı düzenleyin ve kişiselleştirin

Hakkımızda sayfaları, firmaların kendileri hakkında tüketicilere bilgi verdikleri sayfalardır. Bu sebeple de burada yazacağınız bilgiler kendinizi tanıtmanıza fırsat verecektir. Kendinizle ilgili samimi ve dürüst metinler oluşturmanın yanı sıra ekibinizdeki kişileri burada göstermek de güven unsurunu artıracak özelliklerdendir. Sayfayı ziyaret edenler şirketin arkasında kimlerin olduğunu görebilecekleri için firmanıza bakış açıları olumlu bir şekilde değişecektir.

Müşteri yorumlarına yer verin

Sitenizden alışveriş yapmış olan kişilerin yorumlarına da ayrıca yer verebilirsiniz. Ürün sayfalarındaki yorumların haricinde ana sayfanız üzerinde müşterilerinizin sizin hakkında söylediklerini de paylaşabilirsiniz. Gerek sosyal mecralar üzerinden gerekse diğer iletişim kanallarınız üzerinden sizin hakkınızda yapılan yorumları paylaşmanız, sayfanızı ziyaret edenlere başka tüketicilerin sizinle ilgili görüşlerini görmelerini sağlar. Bu da tabii ki güven duygusunu güçlendirecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers