fbpx

E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?

3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?

Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar.

Tüketicinin bilinçaltına ulaşmayı başardığınızda, tüketici bir ürünü kendi iradesiyle istediğini düşünebilir; ancak bu fikri ona siz vermiş olursunuz. Günlük tüketim ürünleri haricinde, tüketicilerin bir ürünü almalarını sağlayan durumlardan biri de budur. Tüketicinin belli ürünü aslında kendi isteğiyle aldığını düşündürmek. Bunun için de onların bilinçaltına yönelik çalışmalar yapmanız gerekiyor.

E-ticaret siteniz üzerinde uygulayacağınız bazı yöntemler ile tüketicilerin bilinçaltlarına bazı mesajlar gönderebilirsiniz. Bu taktiklerin doğru uygulanması, ürününüzün daha fazla talep görmesini sağlayacağı gibi, markanızın bilinirliğinin artmasına da yardımcı olacaktır. Ne kadar çok kişi ürünlerinize ilgi gösterip, onları satın alırsa, markanıza olan talep de bir o kadar artacaktır.

Kullanıcı yorumları kullanmak

Tüketicilerin bilinçaltına bazı mesajlar göndermek için kullanıcı yorumlarından faydalanabilirsiniz. Kullanıcı yorumları tüketicilere, başka tüketicilerin bu ürünleri kullandıklarını gösterecektir. Başkaları bu ürünleri kullanıyorsa ve üründen memnun kaldılarsa, ürün kendi beklentilerini de karşılayacaktır. Ürün memnuniyetinin yüksek olması, ürünün kaliteli olduğunu ve tüketici bu ürünü aldığında bir sorunla karşılaşmayacağını düşünür.

Bu düşünceler bilinçsiz bir şekilde oluşur; ancak markalar bunun farkında oldukları için kullanıcı yorumlarına yer verirler; çünkü tüketicilerin onayını almış ürünler, başka tüketicileri de kendilerine çekecektir.

Referans göstermek

Çok satan kitapları ele alacak olursak, kitapların arka kapaklarında bu kitapla ilgili yapılan yorumları görebilirsiniz. Sektördeki önemli isimlerin ya da kurumların kitapla ilgili yorumları dikkatinizi çekmiştir.

Bunu e-ticaret sitenizde de kullanabilirsiniz. Sektördeki önemli isimlerin, yayıncıların ve diğer kurumlardan referanslar almanız size bazı artılar katacaktır.

Bilinen isim ve kurumlardan onay almanız, tüketicinin size olan bakışını olumlu bir şekilde etkileyecektir. Bu referanslar, markanızın ve e-ticaret sitenizin güvenilir olduğu algısını karşı tarafa yansıtacaktır.

Müşteri memnuniyet oranını göstermek

Hizmetlerinizin ve ürünlerinizin kalitesini göstermek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise site üzerinde müşteri memnuniyet oranını göstermeniz. Siteniz üzerinden alışveriş yapan müşterilerinizin yüzde kaçının memnun bir şekilde alışverişlerini tamamladıklarını belirtmeniz, sitenizi ziyaret eden kişilere, markanızın ve ürünlerinizin güvenilir olduğunu gösterecektir.

Bu oranı belirlemek için, alışveriş sonrasında müşterilerinize e-postalar gönderebilir ve burada onlara küçük anketler hazırlayarak, alışveriş sürecinden ne kadar memnun kaldıklarını sorabilirsiniz.

Başka bir yöntem ise, site üzerindeki ödeme işlemlerinin tamamlanmasının sonrasındaki teşekkürler sayfasında, küçük bir oylama seçeneği sunmak. Burada, müşterilerinizin site üzerindeki alışveriş deneyiminden ne kadar memnun olduklarını sorabilir ve bu oranları belirleyebilirsiniz.

Sınırlı sayıda ürün sunmak

Tüketicilerde korku ve ürünü kaçırma duygusunu tetiklemek için, bazı ürünlerinizde “sınırlı sayıda ürün” yöntemini kullanabilirsiniz. Tüketicilerin daha hızlı bir şekilde karar vermesini sağlamak ve onları doğrudan satın almaya yönlendirmek için, ürünlerin stok sayısını ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Ürünün sınırlı sayıda olması, tüketicinin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine neden olur. Ürünü kaçırmak istemeyen kullanıcı bir an önce ödeme işlemini tamamlamayı seçebilir.

Çok satan ürünleri göstermek

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise, sitenizin ana sayfasında ya da menüsünde çok satan ürünler kategorisi oluşturmak olacaktır. Tüketicilerin satın alma kararlarına müdahale etmek için, sitenizin amiral gemisi olan ürünleri bir çatı altında toplamak olacaktır.

En çok satılan ürünler, tüketicilerde bu ürünlerin beklentileri karşıladığı ve ürünlerden memnun kalındığı algısını yaratacaktır. Ana sayfa üzerinde bu kategoriyi kullanmak, tüketicileri doğrudan bu alandaki ürünlere yönlendirebilir. Doğrudan ilgilendiği ürünler olmasa bile tüketiciler, merak ederek bu ürünlere göz atmak isteyebilirler.

Dışarıdan bu tür müdahaleler etmek tüketicilerde, onların aslında ihtiyacı olmayan ürünlere ilgi göstermelerini sağlayabilir.

Sertifika ve ödülleri göstermek

Bir kurum herhangi bir ödül ya da sertifikaya sahipse, belli başlı bazı standartlara sahip olarak algılanır. Bu sertifika ve ödüller, markanın veya ürünün başarısını ve kalitesini doğrudan ortaya koyar ve sizin ekstra bir şey yapmanıza gerek kalmaz.

Tüketiciler, bu tür ödül ve özellikle sertifikalara dikkat etmektedirler. Şirket olarak bazı başarılar elde ettiğinizin görülmesi, tüketicilerde olumlu düşünceler oluşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan