E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?

3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?

Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar.

Tüketicinin bilinçaltına ulaşmayı başardığınızda, tüketici bir ürünü kendi iradesiyle istediğini düşünebilir; ancak bu fikri ona siz vermiş olursunuz. Günlük tüketim ürünleri haricinde, tüketicilerin bir ürünü almalarını sağlayan durumlardan biri de budur. Tüketicinin belli ürünü aslında kendi isteğiyle aldığını düşündürmek. Bunun için de onların bilinçaltına yönelik çalışmalar yapmanız gerekiyor.

E-ticaret siteniz üzerinde uygulayacağınız bazı yöntemler ile tüketicilerin bilinçaltlarına bazı mesajlar gönderebilirsiniz. Bu taktiklerin doğru uygulanması, ürününüzün daha fazla talep görmesini sağlayacağı gibi, markanızın bilinirliğinin artmasına da yardımcı olacaktır. Ne kadar çok kişi ürünlerinize ilgi gösterip, onları satın alırsa, markanıza olan talep de bir o kadar artacaktır.

Kullanıcı yorumları kullanmak

Tüketicilerin bilinçaltına bazı mesajlar göndermek için kullanıcı yorumlarından faydalanabilirsiniz. Kullanıcı yorumları tüketicilere, başka tüketicilerin bu ürünleri kullandıklarını gösterecektir. Başkaları bu ürünleri kullanıyorsa ve üründen memnun kaldılarsa, ürün kendi beklentilerini de karşılayacaktır. Ürün memnuniyetinin yüksek olması, ürünün kaliteli olduğunu ve tüketici bu ürünü aldığında bir sorunla karşılaşmayacağını düşünür.

Bu düşünceler bilinçsiz bir şekilde oluşur; ancak markalar bunun farkında oldukları için kullanıcı yorumlarına yer verirler; çünkü tüketicilerin onayını almış ürünler, başka tüketicileri de kendilerine çekecektir.

Referans göstermek

Çok satan kitapları ele alacak olursak, kitapların arka kapaklarında bu kitapla ilgili yapılan yorumları görebilirsiniz. Sektördeki önemli isimlerin ya da kurumların kitapla ilgili yorumları dikkatinizi çekmiştir.

Bunu e-ticaret sitenizde de kullanabilirsiniz. Sektördeki önemli isimlerin, yayıncıların ve diğer kurumlardan referanslar almanız size bazı artılar katacaktır.

Bilinen isim ve kurumlardan onay almanız, tüketicinin size olan bakışını olumlu bir şekilde etkileyecektir. Bu referanslar, markanızın ve e-ticaret sitenizin güvenilir olduğu algısını karşı tarafa yansıtacaktır.

Müşteri memnuniyet oranını göstermek

Hizmetlerinizin ve ürünlerinizin kalitesini göstermek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise site üzerinde müşteri memnuniyet oranını göstermeniz. Siteniz üzerinden alışveriş yapan müşterilerinizin yüzde kaçının memnun bir şekilde alışverişlerini tamamladıklarını belirtmeniz, sitenizi ziyaret eden kişilere, markanızın ve ürünlerinizin güvenilir olduğunu gösterecektir.

Bu oranı belirlemek için, alışveriş sonrasında müşterilerinize e-postalar gönderebilir ve burada onlara küçük anketler hazırlayarak, alışveriş sürecinden ne kadar memnun kaldıklarını sorabilirsiniz.

Başka bir yöntem ise, site üzerindeki ödeme işlemlerinin tamamlanmasının sonrasındaki teşekkürler sayfasında, küçük bir oylama seçeneği sunmak. Burada, müşterilerinizin site üzerindeki alışveriş deneyiminden ne kadar memnun olduklarını sorabilir ve bu oranları belirleyebilirsiniz.

Sınırlı sayıda ürün sunmak

Tüketicilerde korku ve ürünü kaçırma duygusunu tetiklemek için, bazı ürünlerinizde “sınırlı sayıda ürün” yöntemini kullanabilirsiniz. Tüketicilerin daha hızlı bir şekilde karar vermesini sağlamak ve onları doğrudan satın almaya yönlendirmek için, ürünlerin stok sayısını ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Ürünün sınırlı sayıda olması, tüketicinin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine neden olur. Ürünü kaçırmak istemeyen kullanıcı bir an önce ödeme işlemini tamamlamayı seçebilir.

Çok satan ürünleri göstermek

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise, sitenizin ana sayfasında ya da menüsünde çok satan ürünler kategorisi oluşturmak olacaktır. Tüketicilerin satın alma kararlarına müdahale etmek için, sitenizin amiral gemisi olan ürünleri bir çatı altında toplamak olacaktır.

En çok satılan ürünler, tüketicilerde bu ürünlerin beklentileri karşıladığı ve ürünlerden memnun kalındığı algısını yaratacaktır. Ana sayfa üzerinde bu kategoriyi kullanmak, tüketicileri doğrudan bu alandaki ürünlere yönlendirebilir. Doğrudan ilgilendiği ürünler olmasa bile tüketiciler, merak ederek bu ürünlere göz atmak isteyebilirler.

Dışarıdan bu tür müdahaleler etmek tüketicilerde, onların aslında ihtiyacı olmayan ürünlere ilgi göstermelerini sağlayabilir.

Sertifika ve ödülleri göstermek

Bir kurum herhangi bir ödül ya da sertifikaya sahipse, belli başlı bazı standartlara sahip olarak algılanır. Bu sertifika ve ödüller, markanın veya ürünün başarısını ve kalitesini doğrudan ortaya koyar ve sizin ekstra bir şey yapmanıza gerek kalmaz.

Tüketiciler, bu tür ödül ve özellikle sertifikalara dikkat etmektedirler. Şirket olarak bazı başarılar elde ettiğinizin görülmesi, tüketicilerde olumlu düşünceler oluşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin