E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?

3 Eylül 2016
Sinan Oypan

Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar.

Tüketicinin bilinçaltına ulaşmayı başardığınızda, tüketici bir ürünü kendi iradesiyle istediğini düşünebilir; ancak bu fikri ona siz vermiş olursunuz. Günlük tüketim ürünleri haricinde, tüketicilerin bir ürünü almalarını sağlayan durumlardan biri de budur. Tüketicinin belli ürünü aslında kendi isteğiyle aldığını düşündürmek. Bunun için de onların bilinçaltına yönelik çalışmalar yapmanız gerekiyor.

E-ticaret siteniz üzerinde uygulayacağınız bazı yöntemler ile tüketicilerin bilinçaltlarına bazı mesajlar gönderebilirsiniz. Bu taktiklerin doğru uygulanması, ürününüzün daha fazla talep görmesini sağlayacağı gibi, markanızın bilinirliğinin artmasına da yardımcı olacaktır. Ne kadar çok kişi ürünlerinize ilgi gösterip, onları satın alırsa, markanıza olan talep de bir o kadar artacaktır.

Kullanıcı yorumları kullanmak

Tüketicilerin bilinçaltına bazı mesajlar göndermek için kullanıcı yorumlarından faydalanabilirsiniz. Kullanıcı yorumları tüketicilere, başka tüketicilerin bu ürünleri kullandıklarını gösterecektir. Başkaları bu ürünleri kullanıyorsa ve üründen memnun kaldılarsa, ürün kendi beklentilerini de karşılayacaktır. Ürün memnuniyetinin yüksek olması, ürünün kaliteli olduğunu ve tüketici bu ürünü aldığında bir sorunla karşılaşmayacağını düşünür.

Bu düşünceler bilinçsiz bir şekilde oluşur; ancak markalar bunun farkında oldukları için kullanıcı yorumlarına yer verirler; çünkü tüketicilerin onayını almış ürünler, başka tüketicileri de kendilerine çekecektir.

Referans göstermek

Çok satan kitapları ele alacak olursak, kitapların arka kapaklarında bu kitapla ilgili yapılan yorumları görebilirsiniz. Sektördeki önemli isimlerin ya da kurumların kitapla ilgili yorumları dikkatinizi çekmiştir.

Bunu e-ticaret sitenizde de kullanabilirsiniz. Sektördeki önemli isimlerin, yayıncıların ve diğer kurumlardan referanslar almanız size bazı artılar katacaktır.

Bilinen isim ve kurumlardan onay almanız, tüketicinin size olan bakışını olumlu bir şekilde etkileyecektir. Bu referanslar, markanızın ve e-ticaret sitenizin güvenilir olduğu algısını karşı tarafa yansıtacaktır.

Müşteri memnuniyet oranını göstermek

Hizmetlerinizin ve ürünlerinizin kalitesini göstermek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise site üzerinde müşteri memnuniyet oranını göstermeniz. Siteniz üzerinden alışveriş yapan müşterilerinizin yüzde kaçının memnun bir şekilde alışverişlerini tamamladıklarını belirtmeniz, sitenizi ziyaret eden kişilere, markanızın ve ürünlerinizin güvenilir olduğunu gösterecektir.

Bu oranı belirlemek için, alışveriş sonrasında müşterilerinize e-postalar gönderebilir ve burada onlara küçük anketler hazırlayarak, alışveriş sürecinden ne kadar memnun kaldıklarını sorabilirsiniz.

Başka bir yöntem ise, site üzerindeki ödeme işlemlerinin tamamlanmasının sonrasındaki teşekkürler sayfasında, küçük bir oylama seçeneği sunmak. Burada, müşterilerinizin site üzerindeki alışveriş deneyiminden ne kadar memnun olduklarını sorabilir ve bu oranları belirleyebilirsiniz.

Sınırlı sayıda ürün sunmak

Tüketicilerde korku ve ürünü kaçırma duygusunu tetiklemek için, bazı ürünlerinizde “sınırlı sayıda ürün” yöntemini kullanabilirsiniz. Tüketicilerin daha hızlı bir şekilde karar vermesini sağlamak ve onları doğrudan satın almaya yönlendirmek için, ürünlerin stok sayısını ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Ürünün sınırlı sayıda olması, tüketicinin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine neden olur. Ürünü kaçırmak istemeyen kullanıcı bir an önce ödeme işlemini tamamlamayı seçebilir.

Çok satan ürünleri göstermek

Kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise, sitenizin ana sayfasında ya da menüsünde çok satan ürünler kategorisi oluşturmak olacaktır. Tüketicilerin satın alma kararlarına müdahale etmek için, sitenizin amiral gemisi olan ürünleri bir çatı altında toplamak olacaktır.

En çok satılan ürünler, tüketicilerde bu ürünlerin beklentileri karşıladığı ve ürünlerden memnun kalındığı algısını yaratacaktır. Ana sayfa üzerinde bu kategoriyi kullanmak, tüketicileri doğrudan bu alandaki ürünlere yönlendirebilir. Doğrudan ilgilendiği ürünler olmasa bile tüketiciler, merak ederek bu ürünlere göz atmak isteyebilirler.

Dışarıdan bu tür müdahaleler etmek tüketicilerde, onların aslında ihtiyacı olmayan ürünlere ilgi göstermelerini sağlayabilir.

Sertifika ve ödülleri göstermek

Bir kurum herhangi bir ödül ya da sertifikaya sahipse, belli başlı bazı standartlara sahip olarak algılanır. Bu sertifika ve ödüller, markanın veya ürünün başarısını ve kalitesini doğrudan ortaya koyar ve sizin ekstra bir şey yapmanıza gerek kalmaz.

Tüketiciler, bu tür ödül ve özellikle sertifikalara dikkat etmektedirler. Şirket olarak bazı başarılar elde ettiğinizin görülmesi, tüketicilerde olumlu düşünceler oluşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan