fbpx

Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?

7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?

Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm oranları da artış gösterir. Fiyatlandırma, kargo ücretleri ve bilgileri, tasarım, iletişim bilgileri gibi birçok faktör tüketicilerin beklentileri arasında yer alıyor. Şimdi de bu faktörleri tek tek ele alalım.

Fiyat bilgilerinin açık ve net bir şekilde belirtilmesi

Tüketiciler web site üzerinde fiyat bilgilerini açık ve net bir şekilde görmek istiyorlar. Bir ürünü incelerken, fiyatını aramak yerine doğrudan sayfa üzerinde bu bilgiye erişebilmek istiyorlar.

Fiyat bilgileri gösterilirken KDV gibi vergi ve ek ücretlerinde sayfa üzerinde gösterilmesini bekliyorlar. Bu bilgilerin gösterilmemesi, tüketicileri yanıltabiliyor ve ödeme sırasında ek ücretler çıkmış gibi göründüğü için tüketicinin alışverişten vazgeçmesine neden olabiliyor.

Kargo bilgileri ve detaylarının belirtilmesi

Tüketiciler kargo konusuna da oldukça hassas yaklaşıyor. Hangi kargo firmasıyla çalışıldığı, kargo ücretlerinin ne kadar olduğu, kargonun ücretsiz mi yoksa belli bir limit üstünde mi ücretsiz kargo hizmeti sunulduğu bilgilerini merak ediyor. Bu sebeple de hem ürün sayfalarınızda hem de sepet ve ödeme sayfalarınızda kargo bilgilerini detaylı bir şekilde paylaşmanız oldukça önemli. Ücretsiz kargo limitinin altında kalan alışverişlerde tüketicilere “X miktarda alışveriş yapmanız durumunda ücretsiz kargodan yararlanabilirsiniz” gibi bildirimler sunarak onların alışveriş deneyimlerini de iyileştirebilirsiniz.

Güvenlik

Online alışverişlerde tüketicilerin en çok dikkat ettiği konu, güvenli alışveriş oluyor. Sitenin güvenli olmaması, gerekli güvenlik önlemlerinin olmaması ya da bu bilgilerin tüketicilere sağlanmaması, firmanın güvenilirliğini azalttığı için tüketicileri de siteden kaçırabiliyor.

Site altyapısını HTTPS protokolüne geçirmek ve tüm site genelinde SSL kullanmak, sahip olduğunuz güvenlik protokollerini site üzerinde göstermek, ödeme işlemleri sırasında 3D Güvenlik seçeneği sunmak, e-ticaret sitenizin güvenilir bir kaynak olduğunu göstermenize yardımcı olur.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Ana sayfa üzerinde ürünlerin gösterilmesi

Tüketicilerin yaptıkları aramalar sonrasında e-ticaret sitelerinin ana sayfalarını ziyaret etme ihtimalleri daha yüksektir. Bunun yanı sıra reklam ve pazarlama çalışmalarındaki yönlendirme linkleriniz de ana sayfanıza yönlendirme yapabilir. Bu da site ziyaretçilerinin ilk izleniminin e-ticaret sitenizin ana sayfası üzerinde olacağı anlamına gelmektedir.

Web sitenizin ana sayfasında öne çıkan, popüler ya da yeni ürünlerinizi sergileyebilir; yaptığınız işi ve ürünlerinizi sergileyerek kim olduğunu ziyaretçilere gösterebilirsiniz. Tüketiciler ilk etapta ne iş yaptığınızı ya da hangi ürünleri sattığınızı bilmeyebilir; bu sebeple de ana sayfa tasarımınızda ürünlerinizi öne çıkartmanız gerekir.

Görsel olarak dikkat çekici bir tasarım

Ticarette görsellik her bakımdan önemlidir. Ürünlerinizin göze güzel görünmesinin yanı sıra web sitenizin de tasarım olarak göze iyi görünmesi markanız için bir avantajdır. Tasarımınızın dikkat çekici ve sade bir yapısının olması hem sitenizi güncel tutar hem de markanıza olan güveni biraz daha artırır.

Eski ve karmaşık tasarımı olan siteler kullanıcı deneyimini kötü etkilediği gibi göze iyi görünmedikleri için de tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir. Bunun yanı sıra eski ve kötü tasarımlar aynı zamanda markaya duyulan güvenin azalmasına neden olur.

Toplam sepet tutarının görünmesi

Tüketiciler alışverişleri sırasında sepetlerine birden fazla ürün ekleyebilirler ve toplam tutarı da görmek isterler. Site üzerindeki sepet ikonu bu açıdan oldukça önemlidir. Sepet ikonu üzerine gelindiğinde ya da tıklandığında tüm site genelinde kullanıcının sepete eklediği ürünlerin ve bu ürünlerin toplam fiyatının görünmesi gerekir. Böylelikle tüketici ne kadarlık bir alışveriş yapacağı hakkında bilgi sahibi olabilir.

Site içi arama

Bir diğer önemli özellik ise site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar site üzerindeki navigasyon araçları haricinde doğrudan bir ürün araması yapmak isteyebilirler. Bu hem kullanıcı deneyimini geliştirir hem de ziyaretçilerin aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Site içi arama özelliğinin olmaması ya da yetersiz olması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Site içi aramalarda otomatik cümle tamamlama ya da yanlış yazımlara karşın otomatik öneriler sunmak da kullanıcı deneyimini önemli şekilde geliştirir.

Kullanıcı bilgilerinin gizliliği

Güvenlik önlemlerinin yanı sıra kullanıcıların bilgilerinin de gizliliğini sağlamanız gerekir. Bunun için gerekli önlemleri alarak, site üyeliği ve alışverişler sırasında tüketicilere kullanıcı bilgilerinin gizliliği ile ilgili açıklamalar da bulunabilirsiniz. Kullanıcılar, kişisel bilgilerinin güvende olduğunu ve nasıl bir şekilde korunduğunu bilmek isterler ve e-ticaret firması olarak onlara bu güvenceyi sunmanız gerekir.

Tüketici yorumları

Sosyal kanıt e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Gerçek müşterilerin ürün ve marka ile yaptığı yorumlar bu açıdan oldukça önemlidir. Tüketiciler online alışveriş yaparken, bir ürünü seçmeden önce öncelikle başka kullanıcıların ürünle ilgili deneyimlerini incelemek ve görmek isterler. Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarını sergilemek ve ürünle ilgili deneyimleri paylaşmak, bir sosyal kanıt sunacağı için tüketicilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde desteklersiniz.

İletişim bilgileri

Online alışverişlerde güven unsuru sağlayan bir diğer detayda, iletişim bilgilerinizi açık bir şekilde paylaşmaktır. E-posta bilgileriniz, açık adresiniz, çağrı merkezi numaranız ve sosyal medya hesaplarınız açık bir şekilde sitenizin iletişim sayfası üzerinde belirtilmeli. Böylelikle tüketiciler size nasıl ulaşabileceklerini bilirler ve açık adresinizin belirtilmesi markanızın güvenilirliğini de artırır.

Kendi e-ticaret sitenizi açmak ve online satışlar yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir, 1 günde güvenli e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinden yararlanarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan