Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?

7 Şubat 2018
Sinan Oypan

Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm oranları da artış gösterir. Fiyatlandırma, kargo ücretleri ve bilgileri, tasarım, iletişim bilgileri gibi birçok faktör tüketicilerin beklentileri arasında yer alıyor. Şimdi de bu faktörleri tek tek ele alalım.

Fiyat bilgilerinin açık ve net bir şekilde belirtilmesi

Tüketiciler web site üzerinde fiyat bilgilerini açık ve net bir şekilde görmek istiyorlar. Bir ürünü incelerken, fiyatını aramak yerine doğrudan sayfa üzerinde bu bilgiye erişebilmek istiyorlar.

Fiyat bilgileri gösterilirken KDV gibi vergi ve ek ücretlerinde sayfa üzerinde gösterilmesini bekliyorlar. Bu bilgilerin gösterilmemesi, tüketicileri yanıltabiliyor ve ödeme sırasında ek ücretler çıkmış gibi göründüğü için tüketicinin alışverişten vazgeçmesine neden olabiliyor.

Kargo bilgileri ve detaylarının belirtilmesi

Tüketiciler kargo konusuna da oldukça hassas yaklaşıyor. Hangi kargo firmasıyla çalışıldığı, kargo ücretlerinin ne kadar olduğu, kargonun ücretsiz mi yoksa belli bir limit üstünde mi ücretsiz kargo hizmeti sunulduğu bilgilerini merak ediyor. Bu sebeple de hem ürün sayfalarınızda hem de sepet ve ödeme sayfalarınızda kargo bilgilerini detaylı bir şekilde paylaşmanız oldukça önemli. Ücretsiz kargo limitinin altında kalan alışverişlerde tüketicilere “X miktarda alışveriş yapmanız durumunda ücretsiz kargodan yararlanabilirsiniz” gibi bildirimler sunarak onların alışveriş deneyimlerini de iyileştirebilirsiniz.

Güvenlik

Online alışverişlerde tüketicilerin en çok dikkat ettiği konu, güvenli alışveriş oluyor. Sitenin güvenli olmaması, gerekli güvenlik önlemlerinin olmaması ya da bu bilgilerin tüketicilere sağlanmaması, firmanın güvenilirliğini azalttığı için tüketicileri de siteden kaçırabiliyor.

Site altyapısını HTTPS protokolüne geçirmek ve tüm site genelinde SSL kullanmak, sahip olduğunuz güvenlik protokollerini site üzerinde göstermek, ödeme işlemleri sırasında 3D Güvenlik seçeneği sunmak, e-ticaret sitenizin güvenilir bir kaynak olduğunu göstermenize yardımcı olur.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Ana sayfa üzerinde ürünlerin gösterilmesi

Tüketicilerin yaptıkları aramalar sonrasında e-ticaret sitelerinin ana sayfalarını ziyaret etme ihtimalleri daha yüksektir. Bunun yanı sıra reklam ve pazarlama çalışmalarındaki yönlendirme linkleriniz de ana sayfanıza yönlendirme yapabilir. Bu da site ziyaretçilerinin ilk izleniminin e-ticaret sitenizin ana sayfası üzerinde olacağı anlamına gelmektedir.

Web sitenizin ana sayfasında öne çıkan, popüler ya da yeni ürünlerinizi sergileyebilir; yaptığınız işi ve ürünlerinizi sergileyerek kim olduğunu ziyaretçilere gösterebilirsiniz. Tüketiciler ilk etapta ne iş yaptığınızı ya da hangi ürünleri sattığınızı bilmeyebilir; bu sebeple de ana sayfa tasarımınızda ürünlerinizi öne çıkartmanız gerekir.

Görsel olarak dikkat çekici bir tasarım

Ticarette görsellik her bakımdan önemlidir. Ürünlerinizin göze güzel görünmesinin yanı sıra web sitenizin de tasarım olarak göze iyi görünmesi markanız için bir avantajdır. Tasarımınızın dikkat çekici ve sade bir yapısının olması hem sitenizi güncel tutar hem de markanıza olan güveni biraz daha artırır.

Eski ve karmaşık tasarımı olan siteler kullanıcı deneyimini kötü etkilediği gibi göze iyi görünmedikleri için de tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir. Bunun yanı sıra eski ve kötü tasarımlar aynı zamanda markaya duyulan güvenin azalmasına neden olur.

Toplam sepet tutarının görünmesi

Tüketiciler alışverişleri sırasında sepetlerine birden fazla ürün ekleyebilirler ve toplam tutarı da görmek isterler. Site üzerindeki sepet ikonu bu açıdan oldukça önemlidir. Sepet ikonu üzerine gelindiğinde ya da tıklandığında tüm site genelinde kullanıcının sepete eklediği ürünlerin ve bu ürünlerin toplam fiyatının görünmesi gerekir. Böylelikle tüketici ne kadarlık bir alışveriş yapacağı hakkında bilgi sahibi olabilir.

Site içi arama

Bir diğer önemli özellik ise site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar site üzerindeki navigasyon araçları haricinde doğrudan bir ürün araması yapmak isteyebilirler. Bu hem kullanıcı deneyimini geliştirir hem de ziyaretçilerin aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Site içi arama özelliğinin olmaması ya da yetersiz olması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Site içi aramalarda otomatik cümle tamamlama ya da yanlış yazımlara karşın otomatik öneriler sunmak da kullanıcı deneyimini önemli şekilde geliştirir.

Kullanıcı bilgilerinin gizliliği

Güvenlik önlemlerinin yanı sıra kullanıcıların bilgilerinin de gizliliğini sağlamanız gerekir. Bunun için gerekli önlemleri alarak, site üyeliği ve alışverişler sırasında tüketicilere kullanıcı bilgilerinin gizliliği ile ilgili açıklamalar da bulunabilirsiniz. Kullanıcılar, kişisel bilgilerinin güvende olduğunu ve nasıl bir şekilde korunduğunu bilmek isterler ve e-ticaret firması olarak onlara bu güvenceyi sunmanız gerekir.

Tüketici yorumları

Sosyal kanıt e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Gerçek müşterilerin ürün ve marka ile yaptığı yorumlar bu açıdan oldukça önemlidir. Tüketiciler online alışveriş yaparken, bir ürünü seçmeden önce öncelikle başka kullanıcıların ürünle ilgili deneyimlerini incelemek ve görmek isterler. Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarını sergilemek ve ürünle ilgili deneyimleri paylaşmak, bir sosyal kanıt sunacağı için tüketicilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde desteklersiniz.

İletişim bilgileri

Online alışverişlerde güven unsuru sağlayan bir diğer detayda, iletişim bilgilerinizi açık bir şekilde paylaşmaktır. E-posta bilgileriniz, açık adresiniz, çağrı merkezi numaranız ve sosyal medya hesaplarınız açık bir şekilde sitenizin iletişim sayfası üzerinde belirtilmeli. Böylelikle tüketiciler size nasıl ulaşabileceklerini bilirler ve açık adresinizin belirtilmesi markanızın güvenilirliğini de artırır.

Kendi e-ticaret sitenizi açmak ve online satışlar yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir, 1 günde güvenli e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinden yararlanarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan