Blog

Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?

Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm oranları da artış gösterir. Fiyatlandırma, kargo ücretleri ve bilgileri, tasarım, iletişim bilgileri gibi birçok faktör tüketicilerin beklentileri arasında yer alıyor. Şimdi de bu faktörleri tek tek ele alalım.

Fiyat bilgilerinin açık ve net bir şekilde belirtilmesi

Tüketiciler web site üzerinde fiyat bilgilerini açık ve net bir şekilde görmek istiyorlar. Bir ürünü incelerken, fiyatını aramak yerine doğrudan sayfa üzerinde bu bilgiye erişebilmek istiyorlar.

Fiyat bilgileri gösterilirken KDV gibi vergi ve ek ücretlerinde sayfa üzerinde gösterilmesini bekliyorlar. Bu bilgilerin gösterilmemesi, tüketicileri yanıltabiliyor ve ödeme sırasında ek ücretler çıkmış gibi göründüğü için tüketicinin alışverişten vazgeçmesine neden olabiliyor.

Kargo bilgileri ve detaylarının belirtilmesi

Tüketiciler kargo konusuna da oldukça hassas yaklaşıyor. Hangi kargo firmasıyla çalışıldığı, kargo ücretlerinin ne kadar olduğu, kargonun ücretsiz mi yoksa belli bir limit üstünde mi ücretsiz kargo hizmeti sunulduğu bilgilerini merak ediyor. Bu sebeple de hem ürün sayfalarınızda hem de sepet ve ödeme sayfalarınızda kargo bilgilerini detaylı bir şekilde paylaşmanız oldukça önemli. Ücretsiz kargo limitinin altında kalan alışverişlerde tüketicilere “X miktarda alışveriş yapmanız durumunda ücretsiz kargodan yararlanabilirsiniz” gibi bildirimler sunarak onların alışveriş deneyimlerini de iyileştirebilirsiniz.

Güvenlik

Online alışverişlerde tüketicilerin en çok dikkat ettiği konu, güvenli alışveriş oluyor. Sitenin güvenli olmaması, gerekli güvenlik önlemlerinin olmaması ya da bu bilgilerin tüketicilere sağlanmaması, firmanın güvenilirliğini azalttığı için tüketicileri de siteden kaçırabiliyor.

Site altyapısını HTTPS protokolüne geçirmek ve tüm site genelinde SSL kullanmak, sahip olduğunuz güvenlik protokollerini site üzerinde göstermek, ödeme işlemleri sırasında 3D Güvenlik seçeneği sunmak, e-ticaret sitenizin güvenilir bir kaynak olduğunu göstermenize yardımcı olur.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Ana sayfa üzerinde ürünlerin gösterilmesi

Tüketicilerin yaptıkları aramalar sonrasında e-ticaret sitelerinin ana sayfalarını ziyaret etme ihtimalleri daha yüksektir. Bunun yanı sıra reklam ve pazarlama çalışmalarındaki yönlendirme linkleriniz de ana sayfanıza yönlendirme yapabilir. Bu da site ziyaretçilerinin ilk izleniminin e-ticaret sitenizin ana sayfası üzerinde olacağı anlamına gelmektedir.

Web sitenizin ana sayfasında öne çıkan, popüler ya da yeni ürünlerinizi sergileyebilir; yaptığınız işi ve ürünlerinizi sergileyerek kim olduğunu ziyaretçilere gösterebilirsiniz. Tüketiciler ilk etapta ne iş yaptığınızı ya da hangi ürünleri sattığınızı bilmeyebilir; bu sebeple de ana sayfa tasarımınızda ürünlerinizi öne çıkartmanız gerekir.

Görsel olarak dikkat çekici bir tasarım

Ticarette görsellik her bakımdan önemlidir. Ürünlerinizin göze güzel görünmesinin yanı sıra web sitenizin de tasarım olarak göze iyi görünmesi markanız için bir avantajdır. Tasarımınızın dikkat çekici ve sade bir yapısının olması hem sitenizi güncel tutar hem de markanıza olan güveni biraz daha artırır.

Eski ve karmaşık tasarımı olan siteler kullanıcı deneyimini kötü etkilediği gibi göze iyi görünmedikleri için de tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir. Bunun yanı sıra eski ve kötü tasarımlar aynı zamanda markaya duyulan güvenin azalmasına neden olur.

Toplam sepet tutarının görünmesi

Tüketiciler alışverişleri sırasında sepetlerine birden fazla ürün ekleyebilirler ve toplam tutarı da görmek isterler. Site üzerindeki sepet ikonu bu açıdan oldukça önemlidir. Sepet ikonu üzerine gelindiğinde ya da tıklandığında tüm site genelinde kullanıcının sepete eklediği ürünlerin ve bu ürünlerin toplam fiyatının görünmesi gerekir. Böylelikle tüketici ne kadarlık bir alışveriş yapacağı hakkında bilgi sahibi olabilir.

Site içi arama

Bir diğer önemli özellik ise site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar site üzerindeki navigasyon araçları haricinde doğrudan bir ürün araması yapmak isteyebilirler. Bu hem kullanıcı deneyimini geliştirir hem de ziyaretçilerin aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Site içi arama özelliğinin olmaması ya da yetersiz olması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Site içi aramalarda otomatik cümle tamamlama ya da yanlış yazımlara karşın otomatik öneriler sunmak da kullanıcı deneyimini önemli şekilde geliştirir.

Kullanıcı bilgilerinin gizliliği

Güvenlik önlemlerinin yanı sıra kullanıcıların bilgilerinin de gizliliğini sağlamanız gerekir. Bunun için gerekli önlemleri alarak, site üyeliği ve alışverişler sırasında tüketicilere kullanıcı bilgilerinin gizliliği ile ilgili açıklamalar da bulunabilirsiniz. Kullanıcılar, kişisel bilgilerinin güvende olduğunu ve nasıl bir şekilde korunduğunu bilmek isterler ve e-ticaret firması olarak onlara bu güvenceyi sunmanız gerekir.

Tüketici yorumları

Sosyal kanıt e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Gerçek müşterilerin ürün ve marka ile yaptığı yorumlar bu açıdan oldukça önemlidir. Tüketiciler online alışveriş yaparken, bir ürünü seçmeden önce öncelikle başka kullanıcıların ürünle ilgili deneyimlerini incelemek ve görmek isterler. Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarını sergilemek ve ürünle ilgili deneyimleri paylaşmak, bir sosyal kanıt sunacağı için tüketicilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde desteklersiniz.

İletişim bilgileri

Online alışverişlerde güven unsuru sağlayan bir diğer detayda, iletişim bilgilerinizi açık bir şekilde paylaşmaktır. E-posta bilgileriniz, açık adresiniz, çağrı merkezi numaranız ve sosyal medya hesaplarınız açık bir şekilde sitenizin iletişim sayfası üzerinde belirtilmeli. Böylelikle tüketiciler size nasıl ulaşabileceklerini bilirler ve açık adresinizin belirtilmesi markanızın güvenilirliğini de artırır.

Kendi e-ticaret sitenizi açmak ve online satışlar yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir, 1 günde güvenli e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinden yararlanarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!