Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?

7 Şubat 2018
Sinan Oypan

Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm oranları da artış gösterir. Fiyatlandırma, kargo ücretleri ve bilgileri, tasarım, iletişim bilgileri gibi birçok faktör tüketicilerin beklentileri arasında yer alıyor. Şimdi de bu faktörleri tek tek ele alalım.

Fiyat bilgilerinin açık ve net bir şekilde belirtilmesi

Tüketiciler web site üzerinde fiyat bilgilerini açık ve net bir şekilde görmek istiyorlar. Bir ürünü incelerken, fiyatını aramak yerine doğrudan sayfa üzerinde bu bilgiye erişebilmek istiyorlar.

Fiyat bilgileri gösterilirken KDV gibi vergi ve ek ücretlerinde sayfa üzerinde gösterilmesini bekliyorlar. Bu bilgilerin gösterilmemesi, tüketicileri yanıltabiliyor ve ödeme sırasında ek ücretler çıkmış gibi göründüğü için tüketicinin alışverişten vazgeçmesine neden olabiliyor.

Kargo bilgileri ve detaylarının belirtilmesi

Tüketiciler kargo konusuna da oldukça hassas yaklaşıyor. Hangi kargo firmasıyla çalışıldığı, kargo ücretlerinin ne kadar olduğu, kargonun ücretsiz mi yoksa belli bir limit üstünde mi ücretsiz kargo hizmeti sunulduğu bilgilerini merak ediyor. Bu sebeple de hem ürün sayfalarınızda hem de sepet ve ödeme sayfalarınızda kargo bilgilerini detaylı bir şekilde paylaşmanız oldukça önemli. Ücretsiz kargo limitinin altında kalan alışverişlerde tüketicilere “X miktarda alışveriş yapmanız durumunda ücretsiz kargodan yararlanabilirsiniz” gibi bildirimler sunarak onların alışveriş deneyimlerini de iyileştirebilirsiniz.

Güvenlik

Online alışverişlerde tüketicilerin en çok dikkat ettiği konu, güvenli alışveriş oluyor. Sitenin güvenli olmaması, gerekli güvenlik önlemlerinin olmaması ya da bu bilgilerin tüketicilere sağlanmaması, firmanın güvenilirliğini azalttığı için tüketicileri de siteden kaçırabiliyor.

Site altyapısını HTTPS protokolüne geçirmek ve tüm site genelinde SSL kullanmak, sahip olduğunuz güvenlik protokollerini site üzerinde göstermek, ödeme işlemleri sırasında 3D Güvenlik seçeneği sunmak, e-ticaret sitenizin güvenilir bir kaynak olduğunu göstermenize yardımcı olur.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Ana sayfa üzerinde ürünlerin gösterilmesi

Tüketicilerin yaptıkları aramalar sonrasında e-ticaret sitelerinin ana sayfalarını ziyaret etme ihtimalleri daha yüksektir. Bunun yanı sıra reklam ve pazarlama çalışmalarındaki yönlendirme linkleriniz de ana sayfanıza yönlendirme yapabilir. Bu da site ziyaretçilerinin ilk izleniminin e-ticaret sitenizin ana sayfası üzerinde olacağı anlamına gelmektedir.

Web sitenizin ana sayfasında öne çıkan, popüler ya da yeni ürünlerinizi sergileyebilir; yaptığınız işi ve ürünlerinizi sergileyerek kim olduğunu ziyaretçilere gösterebilirsiniz. Tüketiciler ilk etapta ne iş yaptığınızı ya da hangi ürünleri sattığınızı bilmeyebilir; bu sebeple de ana sayfa tasarımınızda ürünlerinizi öne çıkartmanız gerekir.

Görsel olarak dikkat çekici bir tasarım

Ticarette görsellik her bakımdan önemlidir. Ürünlerinizin göze güzel görünmesinin yanı sıra web sitenizin de tasarım olarak göze iyi görünmesi markanız için bir avantajdır. Tasarımınızın dikkat çekici ve sade bir yapısının olması hem sitenizi güncel tutar hem de markanıza olan güveni biraz daha artırır.

Eski ve karmaşık tasarımı olan siteler kullanıcı deneyimini kötü etkilediği gibi göze iyi görünmedikleri için de tüketicilerin ilgisini çekmeyecektir. Bunun yanı sıra eski ve kötü tasarımlar aynı zamanda markaya duyulan güvenin azalmasına neden olur.

Toplam sepet tutarının görünmesi

Tüketiciler alışverişleri sırasında sepetlerine birden fazla ürün ekleyebilirler ve toplam tutarı da görmek isterler. Site üzerindeki sepet ikonu bu açıdan oldukça önemlidir. Sepet ikonu üzerine gelindiğinde ya da tıklandığında tüm site genelinde kullanıcının sepete eklediği ürünlerin ve bu ürünlerin toplam fiyatının görünmesi gerekir. Böylelikle tüketici ne kadarlık bir alışveriş yapacağı hakkında bilgi sahibi olabilir.

Site içi arama

Bir diğer önemli özellik ise site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar site üzerindeki navigasyon araçları haricinde doğrudan bir ürün araması yapmak isteyebilirler. Bu hem kullanıcı deneyimini geliştirir hem de ziyaretçilerin aradıkları ürünlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Site içi arama özelliğinin olmaması ya da yetersiz olması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Site içi aramalarda otomatik cümle tamamlama ya da yanlış yazımlara karşın otomatik öneriler sunmak da kullanıcı deneyimini önemli şekilde geliştirir.

Kullanıcı bilgilerinin gizliliği

Güvenlik önlemlerinin yanı sıra kullanıcıların bilgilerinin de gizliliğini sağlamanız gerekir. Bunun için gerekli önlemleri alarak, site üyeliği ve alışverişler sırasında tüketicilere kullanıcı bilgilerinin gizliliği ile ilgili açıklamalar da bulunabilirsiniz. Kullanıcılar, kişisel bilgilerinin güvende olduğunu ve nasıl bir şekilde korunduğunu bilmek isterler ve e-ticaret firması olarak onlara bu güvenceyi sunmanız gerekir.

Tüketici yorumları

Sosyal kanıt e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Gerçek müşterilerin ürün ve marka ile yaptığı yorumlar bu açıdan oldukça önemlidir. Tüketiciler online alışveriş yaparken, bir ürünü seçmeden önce öncelikle başka kullanıcıların ürünle ilgili deneyimlerini incelemek ve görmek isterler. Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarını sergilemek ve ürünle ilgili deneyimleri paylaşmak, bir sosyal kanıt sunacağı için tüketicilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde desteklersiniz.

İletişim bilgileri

Online alışverişlerde güven unsuru sağlayan bir diğer detayda, iletişim bilgilerinizi açık bir şekilde paylaşmaktır. E-posta bilgileriniz, açık adresiniz, çağrı merkezi numaranız ve sosyal medya hesaplarınız açık bir şekilde sitenizin iletişim sayfası üzerinde belirtilmeli. Böylelikle tüketiciler size nasıl ulaşabileceklerini bilirler ve açık adresinizin belirtilmesi markanızın güvenilirliğini de artırır.

Kendi e-ticaret sitenizi açmak ve online satışlar yapmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir, 1 günde güvenli e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinden yararlanarak hizmetlerimizi de hemen denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan