Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler farklı iş modelleri geliştirerek tüketicilere ulaşmayı sürdürüyor. Bizlerin de tüketici davranışları olarak alışveriş alışkanlıklarımızda yapacağımız küçük değişiklikler işletmelerin ayakta kalmasına yardımcı olacak önemi taşıyor.

Tüketici davranışı nedir?

Tüketici davranışları dediğimizde belirli bir ürün ya da hizmeti satın almaya yönlendiren unsurlar, duygular ve dürtülerden oluşan faktörler bütünüdür diyebiliriz. Tüketicilerin ihtiyaçları, sorunları, duyguları, maddi ya da sosyal durumlarının satın alma sürecine doğrudan etki eder. İçinden geçtiğimiz koronavirüs sürecinde de tüketici davranışlarının şekil değiştirdiğini ve tamamen online platformlara evrildiğini söyleyebiliriz. Farklı sektörlerde keşfedeceğimiz pek çok e-ticaret sitesi olduğunu, her birinin günlük ihtiyaçlarımıza tam anlamıyla karşılık verdiğini söylemek mümkün.

Tüketici davranışları işletmelerin sağladıkları hizmetler ile yakından ilişkilidir. Bu noktada eticaret firmalarının dikkat etmesi gereken birçok faktör olduğunu söylemek gerekir. Bunlardan bazıları arasında; ürün kalitesi, hizmet kalitesi, kargo ücretleri, kullanıcı yorumları, iade politikaları sayılabilir.Konu hakkında detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: İşletmeler tüketicilerin satın alma eğilimlerini nasıl artırabilir?

Şimdi de KOBİ'lere destek vermek için tüketici olarak yapabileceklerimizden bahsedelim;

Farklı online mağazalardan alışveriş yapmayı deneyin

Yapacağınız online alışverişlerde farklı online mağazalara şans verebilirsiniz. Onları ürün, marka ve kargo gönderi süreci gibi farklı kriterlere göre puanlayabilir, memnuniyet durumuna göre online mağaza listenize bir yenisini daha ekleyebilirsiniz.

İşletmeler ile iletişime geçin

Pek çok ürünü bulmakta zorlandığımız bir zamandan geçerken küçük ve orta işletmelerden alışveriş yapabilmek için onlarla iletişime geçebilir, ön sipariş verebilir, stok durumlarına göre toplu olarak ürün tedarik edebilirsiniz.

Görüş ve önerilerinizi sosyal medyadan paylaşın

Alışveriş yapıp memnun kaldığınız küçük ve orta ölçekli mağazaları sosyal platformlarınızdan paylaşarak etkileşimlerini artırabilir, takipçilerinizin onları tanımasına yardımcı olabilirsiniz. Böylece e-ticaret sitesinin kampanyalarından faydalanma şansı da yakalayabilirsiniz.

Yeni iş birlikleri yapın

Uzun bir süre evde vakit geçirirken her birimiz kendimizi ve yeteneklerimizi yeniden keşfediyoruz. Evde hobilerinizi iş haline getirebilir, işletmelerle iletişime geçerek satışını gerçekleştirebilirsiniz. Böylece karşılıklı bir fayda sağlamış olabilirsiniz.

Gıda ve kişisel bakımınız için alternatif mağazalara yönelin

Gıda ihtiyacımız ve kişisel bakım ürünlerine her koşulda ve durumda ihtiyacımız olduğu bir gerçek. Aradığımız pek çok ürünü bulamadığımız şu dönemde alternatif alışveriş siteleri ile kaliteli ve hızlı ulaşım ayrıcalığını yaşayabilirsiniz.

İlgili Rehber: Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir?

Evinizi ya da çalışma alanınızı yenileyin

Daha önce evden çalışma deneyimi olmayanlar home office çalışma modeline hala tam adapte olabilmiş değil. Çalışma ortamınızı yeniden dizayn edebilir, size iyi gelen yepyeni bir ortam oluşturabilirsiniz. Var olan mobilyalarınızı ergonomik olanlarla değiştirebilirsiniz. İhtiyacınız olan ürünler için onlarca mobilya/dekorasyon sitesi keşfedebilirsiniz.

Spor malzemeleri satın alın

Şimdi sporu eve taşıma vakti… Egzersizlerinizi satın alabileceğiniz küçük yardımcılar ile daha keyifli ve verimli hale getirebilirsiniz. Spor malzemesi satan binlerce online mağaza arasından ihtiyacınız olan birkaçını satın alabilirsiniz.

Tüketici davranışlarında küçük değişikler yaparak işletmelere destek çıkın

IdeaSoft bugün 40+ farklı sektörden 8000+ işletmeye hizmet vererek, e-ticaret dünyasında var olmasını sağlıyor. Siz de tüketici davranışları konusunda küçük değişiklikler yaparak işletmelere destek olabilir, ihtiyaçlarınızı karşılarken aynı zamanda işletmelerin ayakta kalmasını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin