Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

4 Nisan 2020
IdeaSoft
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler farklı iş modelleri geliştirerek tüketicilere ulaşmayı sürdürüyor. Bizlerin de tüketici davranışları olarak alışveriş alışkanlıklarımızda yapacağımız küçük değişiklikler işletmelerin ayakta kalmasına yardımcı olacak önemi taşıyor.

Tüketici davranışı nedir?

Tüketici davranışları dediğimizde belirli bir ürün ya da hizmeti satın almaya yönlendiren unsurlar, duygular ve dürtülerden oluşan faktörler bütünüdür diyebiliriz. Tüketicilerin ihtiyaçları, sorunları, duyguları, maddi ya da sosyal durumlarının satın alma sürecine doğrudan etki eder. İçinden geçtiğimiz koronavirüs sürecinde de tüketici davranışlarının şekil değiştirdiğini ve tamamen online platformlara evrildiğini söyleyebiliriz. Farklı sektörlerde keşfedeceğimiz pek çok e-ticaret sitesi olduğunu, her birinin günlük ihtiyaçlarımıza tam anlamıyla karşılık verdiğini söylemek mümkün.

Tüketici davranışları işletmelerin sağladıkları hizmetler ile yakından ilişkilidir. Bu noktada eticaret firmalarının dikkat etmesi gereken birçok faktör olduğunu söylemek gerekir. Bunlardan bazıları arasında; ürün kalitesi, hizmet kalitesi, kargo ücretleri, kullanıcı yorumları, iade politikaları sayılabilir.Konu hakkında detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: İşletmeler tüketicilerin satın alma eğilimlerini nasıl artırabilir?

Şimdi de KOBİ'lere destek vermek için tüketici olarak yapabileceklerimizden bahsedelim;

Farklı online mağazalardan alışveriş yapmayı deneyin

Yapacağınız online alışverişlerde farklı online mağazalara şans verebilirsiniz. Onları ürün, marka ve kargo gönderi süreci gibi farklı kriterlere göre puanlayabilir, memnuniyet durumuna göre online mağaza listenize bir yenisini daha ekleyebilirsiniz.

İşletmeler ile iletişime geçin

Pek çok ürünü bulmakta zorlandığımız bir zamandan geçerken küçük ve orta işletmelerden alışveriş yapabilmek için onlarla iletişime geçebilir, ön sipariş verebilir, stok durumlarına göre toplu olarak ürün tedarik edebilirsiniz.

Görüş ve önerilerinizi sosyal medyadan paylaşın

Alışveriş yapıp memnun kaldığınız küçük ve orta ölçekli mağazaları sosyal platformlarınızdan paylaşarak etkileşimlerini artırabilir, takipçilerinizin onları tanımasına yardımcı olabilirsiniz. Böylece e-ticaret sitesinin kampanyalarından faydalanma şansı da yakalayabilirsiniz.

Yeni iş birlikleri yapın

Uzun bir süre evde vakit geçirirken her birimiz kendimizi ve yeteneklerimizi yeniden keşfediyoruz. Evde hobilerinizi iş haline getirebilir, işletmelerle iletişime geçerek satışını gerçekleştirebilirsiniz. Böylece karşılıklı bir fayda sağlamış olabilirsiniz.

Gıda ve kişisel bakımınız için alternatif mağazalara yönelin

Gıda ihtiyacımız ve kişisel bakım ürünlerine her koşulda ve durumda ihtiyacımız olduğu bir gerçek. Aradığımız pek çok ürünü bulamadığımız şu dönemde alternatif alışveriş siteleri ile kaliteli ve hızlı ulaşım ayrıcalığını yaşayabilirsiniz.

İlgili Rehber: Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir?

Evinizi ya da çalışma alanınızı yenileyin

Daha önce evden çalışma deneyimi olmayanlar home office çalışma modeline hala tam adapte olabilmiş değil. Çalışma ortamınızı yeniden dizayn edebilir, size iyi gelen yepyeni bir ortam oluşturabilirsiniz. Var olan mobilyalarınızı ergonomik olanlarla değiştirebilirsiniz. İhtiyacınız olan ürünler için onlarca mobilya/dekorasyon sitesi keşfedebilirsiniz.

Spor malzemeleri satın alın

Şimdi sporu eve taşıma vakti… Egzersizlerinizi satın alabileceğiniz küçük yardımcılar ile daha keyifli ve verimli hale getirebilirsiniz. Spor malzemesi satan binlerce online mağaza arasından ihtiyacınız olan birkaçını satın alabilirsiniz.

Tüketici davranışlarında küçük değişikler yaparak işletmelere destek çıkın

IdeaSoft bugün 40+ farklı sektörden 8000+ işletmeye hizmet vererek, e-ticaret dünyasında var olmasını sağlıyor. Siz de tüketici davranışları konusunda küçük değişiklikler yaparak işletmelere destek olabilir, ihtiyaçlarınızı karşılarken aynı zamanda işletmelerin ayakta kalmasını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın