Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirdi. Aynı zamanda birçok sektörde ekonomi sekteye uğradı. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklandı. Ayrıca ticari işletmeler farklı iş modelleri geliştirerek tüketicilere ulaşmayı da sürdürüyor. Bizlerin de tüketici davranışları olarak alışveriş alışkanlıklarımızda yapacağımız küçük değişiklikler bir hayli önemli. Şöyle ki bu değişiklikler işletmelerin ayakta kalmasına yardımcı olacak önemi taşıyor.
Tüketici davranışı nedir?
Belirli bir ürün ya da hizmeti satın almaya yönlendiren unsurlardan, duygulardan ve dürtülerden oluşan faktörler bütünüdür. Satın alma süreçlerinde; Tüketicilerin ihtiyaçları, sorunları, duyguları, maddi ya da sosyal durumları önemli birer etkendir. Dolayısıyla koronavirüs sürecinde de tüketici davranışlarının şekil değiştirdiğini söylemek mümkün. Ayrıca bu değişiklikle beraber tamamen online platformlara evrildiği bir gerçek. Farklı sektörlerde keşfedilecek pek çok e-ticaret sitesi var. Aynı zamanda her birinin günlük ihtiyaçlarımıza tam anlamıyla karşılık verdiğini söylemek de mümkün.
Tüketici davranışları işletmelerin sağladıkları hizmetler ile yakından ilişkilidir. Bu noktada eticaret firmalarının dikkat etmesi gereken birçok faktör olduğunu söylemek gerekir. Bunlardan bazıları arasında; ürün kalitesi, hizmet kalitesi, kargo ücretleri, kullanıcı yorumları, iade politikaları vardır. Konu hakkında detaylı bilgiye aşağıdaki link üzerinden ulaşın.
İlgili Rehber: İşletmeler tüketicilerin satın alma eğilimlerini nasıl artırabilir?
Şimdi de tüketici olarak KOBİ'lere destek vermek için yapılabileceklerden bahsedelim;
Farklı online mağazalardan alışveriş yapmayı deneyin
Yapacağınız online alışverişlerde farklı online mağazalara şans verilmelidir. Onları ürün, marka ve kargo gönderi süreci gibi farklı kriterlere göre puanlamanız faydalı olacaktır. Böylece memnuniyet durumuna göre online mağaza listenize bir yenisini daha eklemiş olacaksınız.
İşletmeler ile iletişime geçin
Pek çok ürünü bulmakta zorlandığımız bir zamandan geçebiliyoruz. Böyle zamanlarda küçük ve orta işletmelerden alışveriş yapmak için onlarla iletişime gememizde fayda var. Böylece ön sipariş verebilir, stok durumlarına göre toplu olarak ürün alabiliriz
Görüş ve önerilerinizi sosyal medyadan paylaşın
Memnun kaldığınız küçük ve orta ölçekli mağazaları sosyal platformlarınızdan paylaşmanız faydalı olacaktır. Böylelikle etkileşimlerini arttırarak, takipçilerinizin onları tanımasına yardımcı olmuş olacaksınız. Aynı zamanda e-ticaret sitesinin kampanyalarından faydalanma şansı da yakalayacaksınız.
Yeni iş birlikleri yapın
Uzun bir süre evde vakit geçirirken her birimiz kendimizi ve yeteneklerimizi yeniden keşfediyoruz. Dolayısıyla evdeki hobilerimizi iş kapısına dönüştürmek de bizim elimizde. Böylelikle işletmelerle iletişime geçerek satış gerçekleştirmek mümkün. Bu yapılarak karşılıklı bir fayda sağlanmış olacaktır.
Gıda ve kişisel bakımınız için alternatif mağazalara yönelin.
Gıda ve kişisel bakım ürünlerine her koşulda ihtiyacımız olduğu bir gerçek. Aradığımız pek çok ürünü bulamadığımız şu dönemde alternatif alışveriş siteleri keşfedilmesi faydalı olacaktır. Böylelikle kaliteli ve hızlı ulaşım ayrıcalığı yaşanacaktır.
İlgili Rehber: Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir?
Evinizi ya da çalışma alanınızı yenileyin
Daha önce evden çalışma deneyimi olmayanlar home office çalışma modeline adapte olabilmiş değil. Siz adapte olmak için çalışma ortamınızı yeniden dizayn etmenizdefayda vardır. Böylelikle size iyi gelen yepyeni bir ortam oluşturmmuş olacaksınız. Aynı zamanda var olan mobilyalarınızı ergonomik olanlarla değiştirmelisiniz. İhtiyacınız olan ürünler için onlarca mobilya/dekorasyon sitesi keşfedebilirsiniz.
Spor malzemeleri satın alın
Şimdi sporu eve taşıma vakti… Egzersizlerinizi satın alabileceğiniz küçük yardımcılar ile daha keyifli ve verimli hale getirebilirsiniz. Spor malzemesi satan binlerce online mağaza arasından ihtiyacınız olan birkaçını satın alabilirsiniz.Tüketici davranışlarında küçük değişikler yaparak işletmelere destek çıkın
IdeaSoft bugün 40+ farklı sektörden 8000+ işletmeye hizmet vererek, e-ticaret dünyasında var olmasını sağlıyor. Siz de tüketici davranışları konusunda küçük değişiklikler yaparak işletmelere destek olabilir, ihtiyaçlarınızı karşılarken aynı zamanda işletmelerin ayakta kalmasını sağlayabilirsiniz.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar