Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi

Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler farklı iş modelleri geliştirerek tüketicilere ulaşmayı sürdürüyor. Bizlerin de tüketici davranışları olarak alışveriş alışkanlıklarımızda yapacağımız küçük değişiklikler işletmelerin ayakta kalmasına yardımcı olacak önemi taşıyor.

Tüketici davranışı nedir?

Tüketici davranışları dediğimizde belirli bir ürün ya da hizmeti satın almaya yönlendiren unsurlar, duygular ve dürtülerden oluşan faktörler bütünüdür diyebiliriz. Tüketicilerin ihtiyaçları, sorunları, duyguları, maddi ya da sosyal durumlarının satın alma sürecine doğrudan etki eder. İçinden geçtiğimiz koronavirüs sürecinde de tüketici davranışlarının şekil değiştirdiğini ve tamamen online platformlara evrildiğini söyleyebiliriz. Farklı sektörlerde keşfedeceğimiz pek çok e-ticaret sitesi olduğunu, her birinin günlük ihtiyaçlarımıza tam anlamıyla karşılık verdiğini söylemek mümkün.

Tüketici davranışları işletmelerin sağladıkları hizmetler ile yakından ilişkilidir. Bu noktada eticaret firmalarının dikkat etmesi gereken birçok faktör olduğunu söylemek gerekir. Bunlardan bazıları arasında; ürün kalitesi, hizmet kalitesi, kargo ücretleri, kullanıcı yorumları, iade politikaları sayılabilir.Konu hakkında detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: İşletmeler tüketicilerin satın alma eğilimlerini nasıl artırabilir?

Şimdi de KOBİ'lere destek vermek için tüketici olarak yapabileceklerimizden bahsedelim;

Farklı online mağazalardan alışveriş yapmayı deneyin

Yapacağınız online alışverişlerde farklı online mağazalara şans verebilirsiniz. Onları ürün, marka ve kargo gönderi süreci gibi farklı kriterlere göre puanlayabilir, memnuniyet durumuna göre online mağaza listenize bir yenisini daha ekleyebilirsiniz.

İşletmeler ile iletişime geçin

Pek çok ürünü bulmakta zorlandığımız bir zamandan geçerken küçük ve orta işletmelerden alışveriş yapabilmek için onlarla iletişime geçebilir, ön sipariş verebilir, stok durumlarına göre toplu olarak ürün tedarik edebilirsiniz.

Görüş ve önerilerinizi sosyal medyadan paylaşın

Alışveriş yapıp memnun kaldığınız küçük ve orta ölçekli mağazaları sosyal platformlarınızdan paylaşarak etkileşimlerini artırabilir, takipçilerinizin onları tanımasına yardımcı olabilirsiniz. Böylece e-ticaret sitesinin kampanyalarından faydalanma şansı da yakalayabilirsiniz.

Yeni iş birlikleri yapın

Uzun bir süre evde vakit geçirirken her birimiz kendimizi ve yeteneklerimizi yeniden keşfediyoruz. Evde hobilerinizi iş haline getirebilir, işletmelerle iletişime geçerek satışını gerçekleştirebilirsiniz. Böylece karşılıklı bir fayda sağlamış olabilirsiniz.

Gıda ve kişisel bakımınız için alternatif mağazalara yönelin

Gıda ihtiyacımız ve kişisel bakım ürünlerine her koşulda ve durumda ihtiyacımız olduğu bir gerçek. Aradığımız pek çok ürünü bulamadığımız şu dönemde alternatif alışveriş siteleri ile kaliteli ve hızlı ulaşım ayrıcalığını yaşayabilirsiniz.

İlgili Rehber: Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir?

Evinizi ya da çalışma alanınızı yenileyin

Daha önce evden çalışma deneyimi olmayanlar home office çalışma modeline hala tam adapte olabilmiş değil. Çalışma ortamınızı yeniden dizayn edebilir, size iyi gelen yepyeni bir ortam oluşturabilirsiniz. Var olan mobilyalarınızı ergonomik olanlarla değiştirebilirsiniz. İhtiyacınız olan ürünler için onlarca mobilya/dekorasyon sitesi keşfedebilirsiniz.

Spor malzemeleri satın alın

Şimdi sporu eve taşıma vakti… Egzersizlerinizi satın alabileceğiniz küçük yardımcılar ile daha keyifli ve verimli hale getirebilirsiniz. Spor malzemesi satan binlerce online mağaza arasından ihtiyacınız olan birkaçını satın alabilirsiniz.

Tüketici davranışlarında küçük değişikler yaparak işletmelere destek çıkın

IdeaSoft bugün 40+ farklı sektörden 8000+ işletmeye hizmet vererek, e-ticaret dünyasında var olmasını sağlıyor. Siz de tüketici davranışları konusunda küçük değişiklikler yaparak işletmelere destek olabilir, ihtiyaçlarınızı karşılarken aynı zamanda işletmelerin ayakta kalmasını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan