Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?

4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi

Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler farklı iş modelleri geliştirerek tüketicilere ulaşmayı sürdürüyor. Bizlerin de tüketici davranışları olarak alışveriş alışkanlıklarımızda yapacağımız küçük değişiklikler işletmelerin ayakta kalmasına yardımcı olacak önemi taşıyor.

Tüketici davranışı nedir?

Tüketici davranışları dediğimizde belirli bir ürün ya da hizmeti satın almaya yönlendiren unsurlar, duygular ve dürtülerden oluşan faktörler bütünüdür diyebiliriz. Tüketicilerin ihtiyaçları, sorunları, duyguları, maddi ya da sosyal durumlarının satın alma sürecine doğrudan etki eder. İçinden geçtiğimiz koronavirüs sürecinde de tüketici davranışlarının şekil değiştirdiğini ve tamamen online platformlara evrildiğini söyleyebiliriz. Farklı sektörlerde keşfedeceğimiz pek çok e-ticaret sitesi olduğunu, her birinin günlük ihtiyaçlarımıza tam anlamıyla karşılık verdiğini söylemek mümkün.

Tüketici davranışları işletmelerin sağladıkları hizmetler ile yakından ilişkilidir. Bu noktada eticaret firmalarının dikkat etmesi gereken birçok faktör olduğunu söylemek gerekir. Bunlardan bazıları arasında; ürün kalitesi, hizmet kalitesi, kargo ücretleri, kullanıcı yorumları, iade politikaları sayılabilir.Konu hakkında detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

İlgili Rehber: İşletmeler tüketicilerin satın alma eğilimlerini nasıl artırabilir?

Şimdi de KOBİ'lere destek vermek için tüketici olarak yapabileceklerimizden bahsedelim;

Farklı online mağazalardan alışveriş yapmayı deneyin

Yapacağınız online alışverişlerde farklı online mağazalara şans verebilirsiniz. Onları ürün, marka ve kargo gönderi süreci gibi farklı kriterlere göre puanlayabilir, memnuniyet durumuna göre online mağaza listenize bir yenisini daha ekleyebilirsiniz.

İşletmeler ile iletişime geçin

Pek çok ürünü bulmakta zorlandığımız bir zamandan geçerken küçük ve orta işletmelerden alışveriş yapabilmek için onlarla iletişime geçebilir, ön sipariş verebilir, stok durumlarına göre toplu olarak ürün tedarik edebilirsiniz.

Görüş ve önerilerinizi sosyal medyadan paylaşın

Alışveriş yapıp memnun kaldığınız küçük ve orta ölçekli mağazaları sosyal platformlarınızdan paylaşarak etkileşimlerini artırabilir, takipçilerinizin onları tanımasına yardımcı olabilirsiniz. Böylece e-ticaret sitesinin kampanyalarından faydalanma şansı da yakalayabilirsiniz.

Yeni iş birlikleri yapın

Uzun bir süre evde vakit geçirirken her birimiz kendimizi ve yeteneklerimizi yeniden keşfediyoruz. Evde hobilerinizi iş haline getirebilir, işletmelerle iletişime geçerek satışını gerçekleştirebilirsiniz. Böylece karşılıklı bir fayda sağlamış olabilirsiniz.

Gıda ve kişisel bakımınız için alternatif mağazalara yönelin

Gıda ihtiyacımız ve kişisel bakım ürünlerine her koşulda ve durumda ihtiyacımız olduğu bir gerçek. Aradığımız pek çok ürünü bulamadığımız şu dönemde alternatif alışveriş siteleri ile kaliteli ve hızlı ulaşım ayrıcalığını yaşayabilirsiniz.

İlgili Rehber: Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler nelerdir?

Evinizi ya da çalışma alanınızı yenileyin

Daha önce evden çalışma deneyimi olmayanlar home office çalışma modeline hala tam adapte olabilmiş değil. Çalışma ortamınızı yeniden dizayn edebilir, size iyi gelen yepyeni bir ortam oluşturabilirsiniz. Var olan mobilyalarınızı ergonomik olanlarla değiştirebilirsiniz. İhtiyacınız olan ürünler için onlarca mobilya/dekorasyon sitesi keşfedebilirsiniz.

Spor malzemeleri satın alın

Şimdi sporu eve taşıma vakti… Egzersizlerinizi satın alabileceğiniz küçük yardımcılar ile daha keyifli ve verimli hale getirebilirsiniz. Spor malzemesi satan binlerce online mağaza arasından ihtiyacınız olan birkaçını satın alabilirsiniz.

Tüketici davranışlarında küçük değişikler yaparak işletmelere destek çıkın

IdeaSoft bugün 40+ farklı sektörden 8000+ işletmeye hizmet vererek, e-ticaret dünyasında var olmasını sağlıyor. Siz de tüketici davranışları konusunda küçük değişiklikler yaparak işletmelere destek olabilir, ihtiyaçlarınızı karşılarken aynı zamanda işletmelerin ayakta kalmasını sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan