Trendyol Partner Sistemi Nedir? Nasıl Çalışır?

14 Aralık 2022
Ferad Osman Sali
Trendyol Partner Sistemi Nedir? Nasıl Çalışır?

Trendyol partner, girişimci ve yatırımcıların satış yapmasına imkan tanımaktadır. e-ticarete başlamak isteyen birçok kişi tarafından tercih edilmektedir. Özellikle platformun sahip olduğu geniş müşteri kitlesi, ürünlerin daha fazla satabilmesine olanak tanımaktadır.

Partnerlik sistemi kapsamında kişiler platform içerisinde ürünlerini satabilmektedir. Aynı zamanda kendi ürünleriniz olmasa bile toptancıdan temin ederek satışa sunmanız mümkündür. Eğer bu imkanı kullanmak istiyorsanız, üye olmadan içerisinde mağaza açmanız ve satış yapmanız olanaksızdır.

Siz de buraya adım atmak istiyorsanız Trendyol partner nasıl olunur, komisyon oranları nelerdir, hangi avantajları sunar gibi konuları araştırmalısınız.

Trendyol Mağaza Neden Açılmalı?

Eğer e-ticarete başlamak istiyorsanız, Trendyol yapabileceğiniz tercihlerden biridir. Trendyol partner olmak sayesinde siz de satışlarınızı arttırıp markanızı daha iyi temsil edin.

Trendyol, dünya devi olan Alibaba’nın stratejik yatırım ortaklığıyla en hızlı yükselen pazaryerlerinden biridir. Ayrıca platform her geçen gün büyümesini de bir ileri seviyeye taşımaktadır. Bunların yanı sıra şu gibi artı yönleri de vardır:

  1. Aylık 30 milyon üzeri tekil ziyaretçi vardır.
  2. Yıllık 75 milyon ürün satış performansı yakalar.
  3. 16 milyon aktif kullanıcısı vardır.
  4. Reklam desteği ile markanız daha hızlı büyür.
  5. E-ticaret eğitimleri mevcuttur.
  6. Anlaşmalı kargo fiyatları yer almaktadır.
  7. Müşterilere kolay bir erişim sunar.
  8. Çözüm ortakları ile problemler kısa süre çözer.

Trendyol partner olursanız tüm bu avantajlardan yararlanmanız mümkündür. Trendyol mağaza açma detayları için de ilgili yazımızı okumanız faydanıza olacaktır.

Trendyol’da Ne Satabilirsiniz?

Peki, Trendyol partner olunca ne satılır? Platforma kayıt olmadan önce satılacak ürünleri ve komisyon oranları bilinmelidir. Dolayısıyla bu etapta bir yol haritası çizilmiş olunacaktır. Trendyol’da Satış yapılabilecek bazı ürünler aşağıda verilmiştir:

  1. Ayakkabı ve çanta,
  2. Saat ve aksesuar,
  3. Elektronik,
  4. Spor ve Outdoor,
  5. Kadın, erkek ve çocuk,
  6. Ev ve yaşam,
  7. Süpermarket,
  8. Kozmetik,

Ayrıca bunların dışında yer alan ürünler de bulunmaktadır.

Trendyol Komisyon Oranları Ne Kadar?

Trendyol partner kayıt olmadan önce her ürün kategorisinde bir takım komisyonların olduğu bilinmelidir. Dolayısıyla bunları bilmek, daha doğru çözümler alınmasını sağlar. Aşağıda hangi kategoride komisyon olduğu ve vade günleri görülmektedir:

[table id=2 /]
Tablo I: Trendyol komisyon oranları.

Bunlara ek olarak platform içerisinde elektronik ürünler de vardır. Komisyon ve vadeler burada değişkenlik göstermektedir. Aşağıda yer alan tabloyu ile ayrıntılı bilgi alınması mümkündür.

[table id=4 /]
Tablo II: Trendyol Elektronik Ürün Komisyon Oranları.

Trendyol partner olmak için iki tablo da incelenmelidir. Böylece hangi kategoride yüzde kaç komisyon olduğu, vadenin ne kadar olduğu öğrenilmiş olacaktır. Partnerlik başvurusu yapmadan önce bunların incelenmesi şarttır. Çünkü her satış ardından ne kadar komisyon alınacağı öğrenilmiş olur.

Trendyol Ödemeleri Ne Zaman Yapar?

Online pazaryerlerine kayıt olacak kişiler öncesinde doğal olarak ödemelerinin ne zaman olacağını merak etmektedir. Trendyol partner sistemi hakkında da bu sorular sıkça sorulmaktadır.

Eğer aksi belirtilmemişse ödemeler her hafta Çarşamba günü, Saat 12:00’da gerçekleşir. Ödenecek tutar ise bankaya Perşembe günü iletilir.

Trendyol Partner Kargo Ücretleri

Trendyol partner kayıt öncesinde kargo ücretlerini de bilmeniz gerekir. Bu konuda 75 TL altındaki toplam satış tutarının kargo ücretinin bir bölümünü kendisi karşılamaktadır.

Trendyol Partner Başvurusu Nasıl Yapılır?

Eğer platformun komisyon oranları sizin için uygunsa kayıt işlemlerini yapmanız gerekir. Trendyol partner kayıt işlemleri, sitenin içerisinde yer alan başvuru formu doldurularak gerçekleştirilir. Bundan sonra platform birkaç haftalık bir değerlendirme yapar. Bu esnada sizi arayarak bir takım sorular yöneltilebilmektedir.

Başvuru onaylandıktan sonra Trendyol satıcı girişi gerçekleştirilir. Bundan sonra Satıcı Başvuru Süreci panelindeki yer alan adımlar takip edilmelidir. Bu esnada bazı belgeler istenebilmektedir:

  1. İmza sirküleri,
  2. Trendyol satıcı sözleşmesi,
  3. Ticaret sicili gazetesi,
  4. Vergi levhası,
  5. Faaliyet belgesi,
  6. Sözleşme ve firmanıza/size ait bilgi formu 

Bu bakımdan partner olmak istiyorsanız bir şirketiniz olmalıdır. E-ticaretin de ticari bir faaliyet olduğunu, süreçlerin resmi şekilde kaydedilmesi ve vergilerin ödenmesi gerektiği unutulmamalıdır.

Trendyol partner nasıl olunur diyorsanız, tüm işlemler böylece tamamlanır. Bundan sonra ürünlerinizi eklemeniz yeterlidir. Ardından sipariş geldiğinde müşteriye ulaştırmanız gerekir.

Trendyol Partner Başvuru Şartları Nelerdir?

Her ne kadar zor gibi gelse de Trendyol partner başvuru nasıl yapılır oldukça kolaydır. Lakin unutulmaması gereken bazı şartların yer aldığıdır:

  1. 18 yaşını doldurmak ya da 18 yaşını dolduran birinin gözetiminde kullanmak
  2. Şirket kurmak
  3. Vergi numarası almak
  4. MERSİS numarasının olması
  5. Ticari sicil gazetesi kaydı
  6. Yasal bakımdan kendi firmasını kurma ve satış yapma özgürlüğüne sahip olmak

Trendyol partner olmak istiyorsanız, kurabileceğiniz üç farklı şirket vardır. Bunlar limited, anonim ve şahıs şirketi şeklindedir. İstediğinizi seçmeniz mümkündür.

Trendyol Site Entegrasyonları

Eğer e-ticaret için kendinize ait bir siteniz varsa, bu durum Trendyol mağazası açamayacağınızı göstermez. Aksine ikisini bir arada kullanarak müşterilerinize daha iyi bir şekilde ulaşmanız mümkündür.

Ancak bu durumda iki ayrı platform içinde ürünlerinizi ve stoklarınızı ayrı ayrı güncellemeniz, fiyatları yenilemeniz gerekir. Bu da çok büyük bir zaman alır. Eğer işlemlerin daha kolay olmasını, tek tıklama ile tüm değişikliklerin yapılmasını istiyorsanız Trendyol site entegrasyonlarını kullanmanız mümkündür.

Trendyol partner kayıt olduktan sonra bu işlemleri yaparsanız hem zaman tasarruf edilir hem de işlemleri hızlı şekilde yapabilmeniz de mümkündür.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır. Ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft