Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış görüldü. Fiziki mağazaların yanı sıra internetten satış yapan firmalar da farklı fırsat ve indirim kampanyaları ile tüketicilere ulaşmaya çalışıyor.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Trendyol’da satış yapan firmalar da bu döneme hazırlanarak, Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirler. Bu süreçte kampanya yönetimi, hazırlığı ve tanıtımı için de yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Trendyol’da satış yapmak ve mağaza açmak hakkında detaylı bilgi almak içinse Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

Kampanya ürünlerinizi belirleyin

Trendyol Black Friday kampanyasında öne çıkartacağınız ve fırsatlar sunacağınız ürünleri önceden belirlemeniz gerekir. Hangi ürünlerde bu fırsatların yapılacağını belirleyerek hangi hedef kitleye ulaşacağınızı ve pazarlama çalışmalarında ne tür yöntemleri kullanacağınızı da belirlemeye başlarsınız.

Ürün stoklarını kontrol edin ve hazırda bekletin

Kampanya döneminde satışa çıkartılacak ürünlerin stoklarını da kontrol etmeniz gerekir. Yaratılacak talebe göre ve önceki senelerden bu ürünlerin satışına yönelik bir raporunuz bulunuyorsa, bu ürünler için bu dönemde gerekli olan stok miktarlarını da belirlemeniz gerekir. Elinizde bu tür veriler yoksa, yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmaları sonucunda nasıl bir kitleye ulaşacağınıza ve ne tür geri dönüşler alacağınıza yönelik tahminler oluşturarak, bu ürünler için yeterli stok miktarını belirlemeniz gerekir. Stok miktarınızı belirlediğinizde, tedarikçilerinizle de iletişime geçmeniz önemlidir.

Ürün tedariği sürecinde, Black Friday döneminde birçok markanın ürün tedarik edebileceğini göz önünde bulundurarak, ürün temini ve sipariş sürecini iyi bir şekilde yönetmeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Trendyol Black Friday kampanyalarınızın duyurularını ve tanıtımlarını yaparken, doğru hedef kitlelere ulaşmanız gerekecektir. Bunun için de ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin özelliklerini doğru bir şekilde belirlemelisiniz. İndirim yapacağınız ürünlerin özelliklerini analiz ederek, bu ürünlerin kimlere uygun olduğunu bulmalı ve sonrasında da hedef kitlenizi belirlemelisiniz.

Reklam kampanyalarınızı oluşturmaya başlayın

Trendyol Black Friday kampanyasına daha bir buçuk aylık bir süreç olsa da reklam kampanyalarınızın içeriklerini oluşturmaya şimdiden başlamanız önemlidir. Reklam kampanyalarında kullanılacak olan metinleri, görselleri, hangi platform ve kanallarda reklamların çıkacağı, hedeflenecek kitle, herbir reklam kampanyası için harcanacak bütçe gibi birçok konunun detayına inerek, şimdiden hazırlamanız gerekir.

Hangi platformlarda reklam çıkacağınızı belirleyin

Sadece Trendyol üzerinde satış yapsanız dahi kullanabileceğiniz farklı reklam kanalları bulunuyor. Bu kanallardan hangisinin sizin için daha etkili olacağını belirleyerek, bütçelerinizi planlamanız da önemli.

Adwords reklamları ile doğrudan Google aramalarına yönelik reklam kampanyaları oluşturabileceğinizi gibi sosyal medya kanallarının reklam araçları ile bu platformlardaki kullanıcıları da hedefleyecek reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Sosyal medyadan duyurularınızı yapın

Trendyol Black Friday kampanyaları için tüketiciler ürün ve fırsat araştırmalarına daha erken başlayacaklardır. İnternet üzerindeki ürünleri takibe alarak, beğendikleri ürünlerle ilgili kampanyaları Black Friday döneminde almaya çalışacaklardır. Bu sebeple de sosyal medya üzerinde aktif olmanız ve yaklaşacak olan kampanyalarınızla ilgili duyurularınızı bu mecralar üzerinden yapmalısınız.

Bu duyuruları yaparken ürün ve kampanya tarihi ile ilgili detayları paylaşmayı da unutmamalısınız. Yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız hashtag’ler de bir hayli önemli. Hashtag kullanımı sırasında Trendyol, Black Friday, indirim ve ürünlerinizleri ilgili paylaşımlar yapmanız da arama sonuçlarında ürünlerinizle ilgili paylaşımların görünmesine yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette indirim belirlerken zarar etmemek için dikkat etmeniz gerekenler

Trendyol Black Friday ile ilgili sık sorulan sorular

Black Friday hangi gün?

Black Friday indirimleri 2019 yılında 29 Kasım Cuma gününe gelmektedir. Ancak bu indirimler, tüketicilerin katılımını artırmak için Cuma’yı takip eden hafta sonuna kadar da uzatılabilmektedir. Burada kampanya süresini uzatmak, markaların kendi pazarlama çalışmalarına göre değişiklik göstermekte.

Black Friday’de ne kadar indirim yapmak gerekiyor?

Bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. Bu noktada firmalar kendi kar marjlarını ve satış adedi ile elde edecekleri toplam ciro üzerinden planlamalar yaparak, indirim yüzdelerini belirlemektedirler. Kar, zarar ve maliyet hesapları yaparak, farklı ürün gruplarında farklı yüzdelerle indirim oranları belirlenmesi gerekmektedir. Bu da her firma ve sektör için farklı sonuçlar ortaya çıkartmaktadır.

Kimler Black Friday indirim kampanyası yapıyor?

Türkiye’de son birkaç yıldır yapılmaya başlayan bu indirimlere, birçok firma katılmaya başladı. Tüketicilerin talebinin artmasıyla beraber hem fiziki hem de internetten satış yapan firmalar bu dönemde indirimler yapmaya başladılar. Bu dönemde indirimli satışlar yapmak markaların tercihine kalmış bir durum olduğu için, tüketicilere ulaşarak satış adetlerini artırmayı planlayan firmalar bu indirim dönemlerinde kendi ürünlerini de öne çıkartabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
E- Ticaret Siteleri İçin Etkili Google Analytics Kullanımı
Her konuda bir çözümü bulunan, e-ticaret sitesi sahiplerinin en büyük iş ortaklarından biri sayılabilen Google, Analytics hizmeti ile de işlerinizi kolaylaştırabilir. Bu araç size, istatistiksel verilere ulaşma imkânı sunar....
5 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın