Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

14 Ekim 2019
Sinan Oypan

Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış görüldü. Fiziki mağazaların yanı sıra internetten satış yapan firmalar da farklı fırsat ve indirim kampanyaları ile tüketicilere ulaşmaya çalışıyor.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Trendyol’da satış yapan firmalar da bu döneme hazırlanarak, Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirler. Bu süreçte kampanya yönetimi, hazırlığı ve tanıtımı için de yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Trendyol’da satış yapmak ve mağaza açmak hakkında detaylı bilgi almak içinse Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

Kampanya ürünlerinizi belirleyin

Trendyol Black Friday kampanyasında öne çıkartacağınız ve fırsatlar sunacağınız ürünleri önceden belirlemeniz gerekir. Hangi ürünlerde bu fırsatların yapılacağını belirleyerek hangi hedef kitleye ulaşacağınızı ve pazarlama çalışmalarında ne tür yöntemleri kullanacağınızı da belirlemeye başlarsınız.

Ürün stoklarını kontrol edin ve hazırda bekletin

Kampanya döneminde satışa çıkartılacak ürünlerin stoklarını da kontrol etmeniz gerekir. Yaratılacak talebe göre ve önceki senelerden bu ürünlerin satışına yönelik bir raporunuz bulunuyorsa, bu ürünler için bu dönemde gerekli olan stok miktarlarını da belirlemeniz gerekir. Elinizde bu tür veriler yoksa, yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmaları sonucunda nasıl bir kitleye ulaşacağınıza ve ne tür geri dönüşler alacağınıza yönelik tahminler oluşturarak, bu ürünler için yeterli stok miktarını belirlemeniz gerekir. Stok miktarınızı belirlediğinizde, tedarikçilerinizle de iletişime geçmeniz önemlidir.

Ürün tedariği sürecinde, Black Friday döneminde birçok markanın ürün tedarik edebileceğini göz önünde bulundurarak, ürün temini ve sipariş sürecini iyi bir şekilde yönetmeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Trendyol Black Friday kampanyalarınızın duyurularını ve tanıtımlarını yaparken, doğru hedef kitlelere ulaşmanız gerekecektir. Bunun için de ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin özelliklerini doğru bir şekilde belirlemelisiniz. İndirim yapacağınız ürünlerin özelliklerini analiz ederek, bu ürünlerin kimlere uygun olduğunu bulmalı ve sonrasında da hedef kitlenizi belirlemelisiniz.

Reklam kampanyalarınızı oluşturmaya başlayın

Trendyol Black Friday kampanyasına daha bir buçuk aylık bir süreç olsa da reklam kampanyalarınızın içeriklerini oluşturmaya şimdiden başlamanız önemlidir. Reklam kampanyalarında kullanılacak olan metinleri, görselleri, hangi platform ve kanallarda reklamların çıkacağı, hedeflenecek kitle, herbir reklam kampanyası için harcanacak bütçe gibi birçok konunun detayına inerek, şimdiden hazırlamanız gerekir.

Hangi platformlarda reklam çıkacağınızı belirleyin

Sadece Trendyol üzerinde satış yapsanız dahi kullanabileceğiniz farklı reklam kanalları bulunuyor. Bu kanallardan hangisinin sizin için daha etkili olacağını belirleyerek, bütçelerinizi planlamanız da önemli.

Adwords reklamları ile doğrudan Google aramalarına yönelik reklam kampanyaları oluşturabileceğinizi gibi sosyal medya kanallarının reklam araçları ile bu platformlardaki kullanıcıları da hedefleyecek reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Sosyal medyadan duyurularınızı yapın

Trendyol Black Friday kampanyaları için tüketiciler ürün ve fırsat araştırmalarına daha erken başlayacaklardır. İnternet üzerindeki ürünleri takibe alarak, beğendikleri ürünlerle ilgili kampanyaları Black Friday döneminde almaya çalışacaklardır. Bu sebeple de sosyal medya üzerinde aktif olmanız ve yaklaşacak olan kampanyalarınızla ilgili duyurularınızı bu mecralar üzerinden yapmalısınız.

Bu duyuruları yaparken ürün ve kampanya tarihi ile ilgili detayları paylaşmayı da unutmamalısınız. Yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız hashtag’ler de bir hayli önemli. Hashtag kullanımı sırasında Trendyol, Black Friday, indirim ve ürünlerinizleri ilgili paylaşımlar yapmanız da arama sonuçlarında ürünlerinizle ilgili paylaşımların görünmesine yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette indirim belirlerken zarar etmemek için dikkat etmeniz gerekenler

Trendyol Black Friday ile ilgili sık sorulan sorular

Black Friday hangi gün?

Black Friday indirimleri 2019 yılında 29 Kasım Cuma gününe gelmektedir. Ancak bu indirimler, tüketicilerin katılımını artırmak için Cuma’yı takip eden hafta sonuna kadar da uzatılabilmektedir. Burada kampanya süresini uzatmak, markaların kendi pazarlama çalışmalarına göre değişiklik göstermekte.

Black Friday’de ne kadar indirim yapmak gerekiyor?

Bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. Bu noktada firmalar kendi kar marjlarını ve satış adedi ile elde edecekleri toplam ciro üzerinden planlamalar yaparak, indirim yüzdelerini belirlemektedirler. Kar, zarar ve maliyet hesapları yaparak, farklı ürün gruplarında farklı yüzdelerle indirim oranları belirlenmesi gerekmektedir. Bu da her firma ve sektör için farklı sonuçlar ortaya çıkartmaktadır.

Kimler Black Friday indirim kampanyası yapıyor?

Türkiye’de son birkaç yıldır yapılmaya başlayan bu indirimlere, birçok firma katılmaya başladı. Tüketicilerin talebinin artmasıyla beraber hem fiziki hem de internetten satış yapan firmalar bu dönemde indirimler yapmaya başladılar. Bu dönemde indirimli satışlar yapmak markaların tercihine kalmış bir durum olduğu için, tüketicilere ulaşarak satış adetlerini artırmayı planlayan firmalar bu indirim dönemlerinde kendi ürünlerini de öne çıkartabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan