Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

14 Ekim 2019
Sinan Oypan

Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış görüldü. Fiziki mağazaların yanı sıra internetten satış yapan firmalar da farklı fırsat ve indirim kampanyaları ile tüketicilere ulaşmaya çalışıyor.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Trendyol’da satış yapan firmalar da bu döneme hazırlanarak, Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirler. Bu süreçte kampanya yönetimi, hazırlığı ve tanıtımı için de yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Trendyol’da satış yapmak ve mağaza açmak hakkında detaylı bilgi almak içinse Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

Kampanya ürünlerinizi belirleyin

Trendyol Black Friday kampanyasında öne çıkartacağınız ve fırsatlar sunacağınız ürünleri önceden belirlemeniz gerekir. Hangi ürünlerde bu fırsatların yapılacağını belirleyerek hangi hedef kitleye ulaşacağınızı ve pazarlama çalışmalarında ne tür yöntemleri kullanacağınızı da belirlemeye başlarsınız.

Ürün stoklarını kontrol edin ve hazırda bekletin

Kampanya döneminde satışa çıkartılacak ürünlerin stoklarını da kontrol etmeniz gerekir. Yaratılacak talebe göre ve önceki senelerden bu ürünlerin satışına yönelik bir raporunuz bulunuyorsa, bu ürünler için bu dönemde gerekli olan stok miktarlarını da belirlemeniz gerekir. Elinizde bu tür veriler yoksa, yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmaları sonucunda nasıl bir kitleye ulaşacağınıza ve ne tür geri dönüşler alacağınıza yönelik tahminler oluşturarak, bu ürünler için yeterli stok miktarını belirlemeniz gerekir. Stok miktarınızı belirlediğinizde, tedarikçilerinizle de iletişime geçmeniz önemlidir.

Ürün tedariği sürecinde, Black Friday döneminde birçok markanın ürün tedarik edebileceğini göz önünde bulundurarak, ürün temini ve sipariş sürecini iyi bir şekilde yönetmeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Trendyol Black Friday kampanyalarınızın duyurularını ve tanıtımlarını yaparken, doğru hedef kitlelere ulaşmanız gerekecektir. Bunun için de ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin özelliklerini doğru bir şekilde belirlemelisiniz. İndirim yapacağınız ürünlerin özelliklerini analiz ederek, bu ürünlerin kimlere uygun olduğunu bulmalı ve sonrasında da hedef kitlenizi belirlemelisiniz.

Reklam kampanyalarınızı oluşturmaya başlayın

Trendyol Black Friday kampanyasına daha bir buçuk aylık bir süreç olsa da reklam kampanyalarınızın içeriklerini oluşturmaya şimdiden başlamanız önemlidir. Reklam kampanyalarında kullanılacak olan metinleri, görselleri, hangi platform ve kanallarda reklamların çıkacağı, hedeflenecek kitle, herbir reklam kampanyası için harcanacak bütçe gibi birçok konunun detayına inerek, şimdiden hazırlamanız gerekir.

Hangi platformlarda reklam çıkacağınızı belirleyin

Sadece Trendyol üzerinde satış yapsanız dahi kullanabileceğiniz farklı reklam kanalları bulunuyor. Bu kanallardan hangisinin sizin için daha etkili olacağını belirleyerek, bütçelerinizi planlamanız da önemli.

Adwords reklamları ile doğrudan Google aramalarına yönelik reklam kampanyaları oluşturabileceğinizi gibi sosyal medya kanallarının reklam araçları ile bu platformlardaki kullanıcıları da hedefleyecek reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Sosyal medyadan duyurularınızı yapın

Trendyol Black Friday kampanyaları için tüketiciler ürün ve fırsat araştırmalarına daha erken başlayacaklardır. İnternet üzerindeki ürünleri takibe alarak, beğendikleri ürünlerle ilgili kampanyaları Black Friday döneminde almaya çalışacaklardır. Bu sebeple de sosyal medya üzerinde aktif olmanız ve yaklaşacak olan kampanyalarınızla ilgili duyurularınızı bu mecralar üzerinden yapmalısınız.

Bu duyuruları yaparken ürün ve kampanya tarihi ile ilgili detayları paylaşmayı da unutmamalısınız. Yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız hashtag’ler de bir hayli önemli. Hashtag kullanımı sırasında Trendyol, Black Friday, indirim ve ürünlerinizleri ilgili paylaşımlar yapmanız da arama sonuçlarında ürünlerinizle ilgili paylaşımların görünmesine yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette indirim belirlerken zarar etmemek için dikkat etmeniz gerekenler

Trendyol Black Friday ile ilgili sık sorulan sorular

Black Friday hangi gün?

Black Friday indirimleri 2019 yılında 29 Kasım Cuma gününe gelmektedir. Ancak bu indirimler, tüketicilerin katılımını artırmak için Cuma’yı takip eden hafta sonuna kadar da uzatılabilmektedir. Burada kampanya süresini uzatmak, markaların kendi pazarlama çalışmalarına göre değişiklik göstermekte.

Black Friday’de ne kadar indirim yapmak gerekiyor?

Bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. Bu noktada firmalar kendi kar marjlarını ve satış adedi ile elde edecekleri toplam ciro üzerinden planlamalar yaparak, indirim yüzdelerini belirlemektedirler. Kar, zarar ve maliyet hesapları yaparak, farklı ürün gruplarında farklı yüzdelerle indirim oranları belirlenmesi gerekmektedir. Bu da her firma ve sektör için farklı sonuçlar ortaya çıkartmaktadır.

Kimler Black Friday indirim kampanyası yapıyor?

Türkiye’de son birkaç yıldır yapılmaya başlayan bu indirimlere, birçok firma katılmaya başladı. Tüketicilerin talebinin artmasıyla beraber hem fiziki hem de internetten satış yapan firmalar bu dönemde indirimler yapmaya başladılar. Bu dönemde indirimli satışlar yapmak markaların tercihine kalmış bir durum olduğu için, tüketicilere ulaşarak satış adetlerini artırmayı planlayan firmalar bu indirim dönemlerinde kendi ürünlerini de öne çıkartabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan