Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış görüldü. Fiziki mağazaların yanı sıra internetten satış yapan firmalar da farklı fırsat ve indirim kampanyaları ile tüketicilere ulaşmaya çalışıyor.

İlgili rehber: Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?

Trendyol’da satış yapan firmalar da bu döneme hazırlanarak, Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirler. Bu süreçte kampanya yönetimi, hazırlığı ve tanıtımı için de yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Trendyol’da satış yapmak ve mağaza açmak hakkında detaylı bilgi almak içinse Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020 isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?

Kampanya ürünlerinizi belirleyin

Trendyol Black Friday kampanyasında öne çıkartacağınız ve fırsatlar sunacağınız ürünleri önceden belirlemeniz gerekir. Hangi ürünlerde bu fırsatların yapılacağını belirleyerek hangi hedef kitleye ulaşacağınızı ve pazarlama çalışmalarında ne tür yöntemleri kullanacağınızı da belirlemeye başlarsınız.

Ürün stoklarını kontrol edin ve hazırda bekletin

Kampanya döneminde satışa çıkartılacak ürünlerin stoklarını da kontrol etmeniz gerekir. Yaratılacak talebe göre ve önceki senelerden bu ürünlerin satışına yönelik bir raporunuz bulunuyorsa, bu ürünler için bu dönemde gerekli olan stok miktarlarını da belirlemeniz gerekir. Elinizde bu tür veriler yoksa, yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmaları sonucunda nasıl bir kitleye ulaşacağınıza ve ne tür geri dönüşler alacağınıza yönelik tahminler oluşturarak, bu ürünler için yeterli stok miktarını belirlemeniz gerekir. Stok miktarınızı belirlediğinizde, tedarikçilerinizle de iletişime geçmeniz önemlidir.

Ürün tedariği sürecinde, Black Friday döneminde birçok markanın ürün tedarik edebileceğini göz önünde bulundurarak, ürün temini ve sipariş sürecini iyi bir şekilde yönetmeniz gerekmektedir.

İlgili rehber: Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Trendyol Black Friday kampanyalarınızın duyurularını ve tanıtımlarını yaparken, doğru hedef kitlelere ulaşmanız gerekecektir. Bunun için de ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin özelliklerini doğru bir şekilde belirlemelisiniz. İndirim yapacağınız ürünlerin özelliklerini analiz ederek, bu ürünlerin kimlere uygun olduğunu bulmalı ve sonrasında da hedef kitlenizi belirlemelisiniz.

Reklam kampanyalarınızı oluşturmaya başlayın

Trendyol Black Friday kampanyasına daha bir buçuk aylık bir süreç olsa da reklam kampanyalarınızın içeriklerini oluşturmaya şimdiden başlamanız önemlidir. Reklam kampanyalarında kullanılacak olan metinleri, görselleri, hangi platform ve kanallarda reklamların çıkacağı, hedeflenecek kitle, herbir reklam kampanyası için harcanacak bütçe gibi birçok konunun detayına inerek, şimdiden hazırlamanız gerekir.

Hangi platformlarda reklam çıkacağınızı belirleyin

Sadece Trendyol üzerinde satış yapsanız dahi kullanabileceğiniz farklı reklam kanalları bulunuyor. Bu kanallardan hangisinin sizin için daha etkili olacağını belirleyerek, bütçelerinizi planlamanız da önemli.

Adwords reklamları ile doğrudan Google aramalarına yönelik reklam kampanyaları oluşturabileceğinizi gibi sosyal medya kanallarının reklam araçları ile bu platformlardaki kullanıcıları da hedefleyecek reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Sosyal medyadan duyurularınızı yapın

Trendyol Black Friday kampanyaları için tüketiciler ürün ve fırsat araştırmalarına daha erken başlayacaklardır. İnternet üzerindeki ürünleri takibe alarak, beğendikleri ürünlerle ilgili kampanyaları Black Friday döneminde almaya çalışacaklardır. Bu sebeple de sosyal medya üzerinde aktif olmanız ve yaklaşacak olan kampanyalarınızla ilgili duyurularınızı bu mecralar üzerinden yapmalısınız.

Bu duyuruları yaparken ürün ve kampanya tarihi ile ilgili detayları paylaşmayı da unutmamalısınız. Yaptığınız paylaşımlarda kullandığınız hashtag’ler de bir hayli önemli. Hashtag kullanımı sırasında Trendyol, Black Friday, indirim ve ürünlerinizleri ilgili paylaşımlar yapmanız da arama sonuçlarında ürünlerinizle ilgili paylaşımların görünmesine yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette indirim belirlerken zarar etmemek için dikkat etmeniz gerekenler

Trendyol Black Friday ile ilgili sık sorulan sorular

Black Friday hangi gün?

Black Friday indirimleri 2019 yılında 29 Kasım Cuma gününe gelmektedir. Ancak bu indirimler, tüketicilerin katılımını artırmak için Cuma’yı takip eden hafta sonuna kadar da uzatılabilmektedir. Burada kampanya süresini uzatmak, markaların kendi pazarlama çalışmalarına göre değişiklik göstermekte.

Black Friday’de ne kadar indirim yapmak gerekiyor?

Bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. Bu noktada firmalar kendi kar marjlarını ve satış adedi ile elde edecekleri toplam ciro üzerinden planlamalar yaparak, indirim yüzdelerini belirlemektedirler. Kar, zarar ve maliyet hesapları yaparak, farklı ürün gruplarında farklı yüzdelerle indirim oranları belirlenmesi gerekmektedir. Bu da her firma ve sektör için farklı sonuçlar ortaya çıkartmaktadır.

Kimler Black Friday indirim kampanyası yapıyor?

Türkiye’de son birkaç yıldır yapılmaya başlayan bu indirimlere, birçok firma katılmaya başladı. Tüketicilerin talebinin artmasıyla beraber hem fiziki hem de internetten satış yapan firmalar bu dönemde indirimler yapmaya başladılar. Bu dönemde indirimli satışlar yapmak markaların tercihine kalmış bir durum olduğu için, tüketicilere ulaşarak satış adetlerini artırmayı planlayan firmalar bu indirim dönemlerinde kendi ürünlerini de öne çıkartabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan