Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış hacimlerine bakıldığında B2B’nin hacmi çok daha yüksektir. Toptan ürün satışı yapıldığı için yapılan işlemler daha yüksektir ve bu sebeple de bu çalışmaların iyi yönetilmesi gerekmektedir.

B2B firmalarının online kanallara yönelmesi de satışlarını artırma konusunda onlara yardımcı olmakta. Bu rehberimizde de online kanallar üzerinde ne tür çalışmalar yaparak satışlarınızı artırabileceğinizin üzerinde duracağız.

Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın verimli olabilmesi için öncelikle ürünlerinizi çok iyi tanımanız gerekir. Ürünlerinizin hangi sorunları çözdüğü, rakip firmaların ürünlerinden farklılıkları ve onlara kıyasla sağladığı avantajlar, hangi tüketici kesimine yönelik olduğu ve bu ürünleri hangi B2C firmalarının satabileceği gibi konularda analizlerinizi yaparak pazarlama ve reklam çalışmalarınız için veriler oluşturmanız gerekir.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirleyin

Satışlarınızı artırmak için öncelikli olarak kimlere yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Ürünlerinizle ilgili bilgileri topladıktan sonra bu ürünlerin kimlere hitap edeceğini ve pazarlama çalışmalarınızı bu kişilere yönelik nasıl yapacağınız üzerinde çalışmalara başlamanız gerekir. Hangi B2C firmalarıyla iletişime geçmeniz ve bu firmaların ilgili yöneticilerine ulaşmak için hangi kanalları seçeceğinize de bu süreçte karar verebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirlemediğinizde, ürünlerinizi pazarlamak için doğru kişi ve kanallara yatırım yapamadığınız için de satışlarınızı artıramazsınız. Bu sebeple de hedef kitle analizi bu süreçte önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Web sitenizi iyileştirin

Online toptan ürün satışlarınızı artırmak için web siteniz üzerinde de bir takım iyileştirmeler yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirmenin yanı sıra ürün açıklamalarını ve site navigasyonunu iyileştirmeniz de önemlidir. Bunun yanı sıra satış öncesi ve sonrası için hızlı destek sistemleri geliştirmeniz ve ödeme sistemlerinizin kapsamını genişleterek, ödeme süreçlerini de kolaylaştıracak çözümler üretmeniz satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

B2B e-ticaret sitesi kurmayı düşünüyorsanız ya da sitenizin altyapısını daha iyi bir hale getirmek istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Fiyattan çok hizmet kalitesine odaklarının

Sadece fiyat odaklı çalışmalar yapmak size belli bir sonuç verse de uzun vadede ürünün değerini düşürmenize neden olur. Çünkü siz fiyat indirimi yaptığınızda rakip firmalar da bunu yapacaktır ve bu süreç kendi içerisinde bir kısır döngüye girerek ürünün değersizleşmesine neden olacaktır.

Bunun yerine hizmet kalitenizi artırmanız ve rakiplerinizin sunmadığı değerleri müşterilerinize sunmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Örneğin, normal bir süreçte ürün tedariğiniz 10 gün sürüyorsa bu süreyi kısaltarak 7-8 güne çekmeniz, satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği sunmanız hizmet kalitenizi artıracaktır. Toptan ürün satışlarında müşterilerle iyi ilişkiler geliştirmeniz uzun vadeli iş ortaklıklarını da beraberinde getirecektir. Bu iyi ilişkileri geliştirecek hizmetler sunduğunuzda da sadık müşteriler kazanmaya başlarsınız.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

B2B satışlarında müşterilerinize ulaşmak için internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırmanız gerekir. Bunu sağlamak için de dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmalısınız. Doğrudan tüketiciye ulaşmıyor olabilirsiniz; ancak bu müşterilerinizin internet üzerinden ürün ve marka aramadıkları anlamına gelmiyor. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü ne kadar artırırsanız, hedef kitlenize ulaşma şansınızı da bir o kadar artırırsınız.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama çalışmalarınızda sosyal medya, SEO, içerik pazarlama, video pazarlama gibi çalışmalara yatırım yapmanız gerekir. SEO çalışmaları ile markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeler üzerinde çalışarak organik olarak alacağınız trafiği artırabilir, içerik ve video pazarlama ile yine arama sorgularında öne çıkacak içerikler üreterek sitenizin SEO’suna yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

Bununla beraber sosyal medya pazarlaması ile de hedef kitlenize ulaşabileceğiniz mecralar üzerinde reklam ve organik içerik paylaşımlarıyla markanızın internet üzerindeki görünürlüğünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

Toptan ürün satışı ile ilgili sık sorulan sorular

B2B pazarlama trendleri neler?

B2C’de de olduğu gibi B2B pazarlama çalışmalarında da içerik kalitesi önemli bir rol oynuyor. İçeriklerinizin kalitesini artırmanız ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine ağırlık vermeniz gerekli. Bunun yanı sıra kişiselleştirme, video içerikler ve web site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirerek hizmet kalitesini artırmak da pazarlama trendleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: 2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?

Toptan ürün satışlarını e-posta pazarlamayla nasıl artırabilirsiniz?

B2B’de e-posta gönderilerinin gücü daha yüksektir; çünkü doğrudan ilgili hedef kitleye ulaşarak, yeni ürün, kampanya ve fırsat duyurlarınızı yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizle ilgili ekstra bilgiler, kullanıcı deneyimini geliştirecek rehberler sunarak, ürün açıklama ve bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan