Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış hacimlerine bakıldığında B2B’nin hacmi çok daha yüksektir. Toptan ürün satışı yapıldığı için yapılan işlemler daha yüksektir ve bu sebeple de bu çalışmaların iyi yönetilmesi gerekmektedir.

B2B firmalarının online kanallara yönelmesi de satışlarını artırma konusunda onlara yardımcı olmakta. Bu rehberimizde de online kanallar üzerinde ne tür çalışmalar yaparak satışlarınızı artırabileceğinizin üzerinde duracağız.

Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın verimli olabilmesi için öncelikle ürünlerinizi çok iyi tanımanız gerekir. Ürünlerinizin hangi sorunları çözdüğü, rakip firmaların ürünlerinden farklılıkları ve onlara kıyasla sağladığı avantajlar, hangi tüketici kesimine yönelik olduğu ve bu ürünleri hangi B2C firmalarının satabileceği gibi konularda analizlerinizi yaparak pazarlama ve reklam çalışmalarınız için veriler oluşturmanız gerekir.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirleyin

Satışlarınızı artırmak için öncelikli olarak kimlere yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Ürünlerinizle ilgili bilgileri topladıktan sonra bu ürünlerin kimlere hitap edeceğini ve pazarlama çalışmalarınızı bu kişilere yönelik nasıl yapacağınız üzerinde çalışmalara başlamanız gerekir. Hangi B2C firmalarıyla iletişime geçmeniz ve bu firmaların ilgili yöneticilerine ulaşmak için hangi kanalları seçeceğinize de bu süreçte karar verebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirlemediğinizde, ürünlerinizi pazarlamak için doğru kişi ve kanallara yatırım yapamadığınız için de satışlarınızı artıramazsınız. Bu sebeple de hedef kitle analizi bu süreçte önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Web sitenizi iyileştirin

Online toptan ürün satışlarınızı artırmak için web siteniz üzerinde de bir takım iyileştirmeler yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirmenin yanı sıra ürün açıklamalarını ve site navigasyonunu iyileştirmeniz de önemlidir. Bunun yanı sıra satış öncesi ve sonrası için hızlı destek sistemleri geliştirmeniz ve ödeme sistemlerinizin kapsamını genişleterek, ödeme süreçlerini de kolaylaştıracak çözümler üretmeniz satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

B2B e-ticaret sitesi kurmayı düşünüyorsanız ya da sitenizin altyapısını daha iyi bir hale getirmek istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Fiyattan çok hizmet kalitesine odaklarının

Sadece fiyat odaklı çalışmalar yapmak size belli bir sonuç verse de uzun vadede ürünün değerini düşürmenize neden olur. Çünkü siz fiyat indirimi yaptığınızda rakip firmalar da bunu yapacaktır ve bu süreç kendi içerisinde bir kısır döngüye girerek ürünün değersizleşmesine neden olacaktır.

Bunun yerine hizmet kalitenizi artırmanız ve rakiplerinizin sunmadığı değerleri müşterilerinize sunmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Örneğin, normal bir süreçte ürün tedariğiniz 10 gün sürüyorsa bu süreyi kısaltarak 7-8 güne çekmeniz, satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği sunmanız hizmet kalitenizi artıracaktır. Toptan ürün satışlarında müşterilerle iyi ilişkiler geliştirmeniz uzun vadeli iş ortaklıklarını da beraberinde getirecektir. Bu iyi ilişkileri geliştirecek hizmetler sunduğunuzda da sadık müşteriler kazanmaya başlarsınız.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

B2B satışlarında müşterilerinize ulaşmak için internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırmanız gerekir. Bunu sağlamak için de dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmalısınız. Doğrudan tüketiciye ulaşmıyor olabilirsiniz; ancak bu müşterilerinizin internet üzerinden ürün ve marka aramadıkları anlamına gelmiyor. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü ne kadar artırırsanız, hedef kitlenize ulaşma şansınızı da bir o kadar artırırsınız.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama çalışmalarınızda sosyal medya, SEO, içerik pazarlama, video pazarlama gibi çalışmalara yatırım yapmanız gerekir. SEO çalışmaları ile markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeler üzerinde çalışarak organik olarak alacağınız trafiği artırabilir, içerik ve video pazarlama ile yine arama sorgularında öne çıkacak içerikler üreterek sitenizin SEO’suna yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

Bununla beraber sosyal medya pazarlaması ile de hedef kitlenize ulaşabileceğiniz mecralar üzerinde reklam ve organik içerik paylaşımlarıyla markanızın internet üzerindeki görünürlüğünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

Toptan ürün satışı ile ilgili sık sorulan sorular

B2B pazarlama trendleri neler?

B2C’de de olduğu gibi B2B pazarlama çalışmalarında da içerik kalitesi önemli bir rol oynuyor. İçeriklerinizin kalitesini artırmanız ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine ağırlık vermeniz gerekli. Bunun yanı sıra kişiselleştirme, video içerikler ve web site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirerek hizmet kalitesini artırmak da pazarlama trendleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: 2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?

Toptan ürün satışlarını e-posta pazarlamayla nasıl artırabilirsiniz?

B2B’de e-posta gönderilerinin gücü daha yüksektir; çünkü doğrudan ilgili hedef kitleye ulaşarak, yeni ürün, kampanya ve fırsat duyurlarınızı yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizle ilgili ekstra bilgiler, kullanıcı deneyimini geliştirecek rehberler sunarak, ürün açıklama ve bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin