Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış hacimlerine bakıldığında B2B’nin hacmi çok daha yüksektir. Toptan ürün satışı yapıldığı için yapılan işlemler daha yüksektir ve bu sebeple de bu çalışmaların iyi yönetilmesi gerekmektedir.

B2B firmalarının online kanallara yönelmesi de satışlarını artırma konusunda onlara yardımcı olmakta. Bu rehberimizde de online kanallar üzerinde ne tür çalışmalar yaparak satışlarınızı artırabileceğinizin üzerinde duracağız.

Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın verimli olabilmesi için öncelikle ürünlerinizi çok iyi tanımanız gerekir. Ürünlerinizin hangi sorunları çözdüğü, rakip firmaların ürünlerinden farklılıkları ve onlara kıyasla sağladığı avantajlar, hangi tüketici kesimine yönelik olduğu ve bu ürünleri hangi B2C firmalarının satabileceği gibi konularda analizlerinizi yaparak pazarlama ve reklam çalışmalarınız için veriler oluşturmanız gerekir.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirleyin

Satışlarınızı artırmak için öncelikli olarak kimlere yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Ürünlerinizle ilgili bilgileri topladıktan sonra bu ürünlerin kimlere hitap edeceğini ve pazarlama çalışmalarınızı bu kişilere yönelik nasıl yapacağınız üzerinde çalışmalara başlamanız gerekir. Hangi B2C firmalarıyla iletişime geçmeniz ve bu firmaların ilgili yöneticilerine ulaşmak için hangi kanalları seçeceğinize de bu süreçte karar verebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirlemediğinizde, ürünlerinizi pazarlamak için doğru kişi ve kanallara yatırım yapamadığınız için de satışlarınızı artıramazsınız. Bu sebeple de hedef kitle analizi bu süreçte önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Web sitenizi iyileştirin

Online toptan ürün satışlarınızı artırmak için web siteniz üzerinde de bir takım iyileştirmeler yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirmenin yanı sıra ürün açıklamalarını ve site navigasyonunu iyileştirmeniz de önemlidir. Bunun yanı sıra satış öncesi ve sonrası için hızlı destek sistemleri geliştirmeniz ve ödeme sistemlerinizin kapsamını genişleterek, ödeme süreçlerini de kolaylaştıracak çözümler üretmeniz satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

B2B e-ticaret sitesi kurmayı düşünüyorsanız ya da sitenizin altyapısını daha iyi bir hale getirmek istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Fiyattan çok hizmet kalitesine odaklarının

Sadece fiyat odaklı çalışmalar yapmak size belli bir sonuç verse de uzun vadede ürünün değerini düşürmenize neden olur. Çünkü siz fiyat indirimi yaptığınızda rakip firmalar da bunu yapacaktır ve bu süreç kendi içerisinde bir kısır döngüye girerek ürünün değersizleşmesine neden olacaktır.

Bunun yerine hizmet kalitenizi artırmanız ve rakiplerinizin sunmadığı değerleri müşterilerinize sunmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Örneğin, normal bir süreçte ürün tedariğiniz 10 gün sürüyorsa bu süreyi kısaltarak 7-8 güne çekmeniz, satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği sunmanız hizmet kalitenizi artıracaktır. Toptan ürün satışlarında müşterilerle iyi ilişkiler geliştirmeniz uzun vadeli iş ortaklıklarını da beraberinde getirecektir. Bu iyi ilişkileri geliştirecek hizmetler sunduğunuzda da sadık müşteriler kazanmaya başlarsınız.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

B2B satışlarında müşterilerinize ulaşmak için internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırmanız gerekir. Bunu sağlamak için de dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmalısınız. Doğrudan tüketiciye ulaşmıyor olabilirsiniz; ancak bu müşterilerinizin internet üzerinden ürün ve marka aramadıkları anlamına gelmiyor. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü ne kadar artırırsanız, hedef kitlenize ulaşma şansınızı da bir o kadar artırırsınız.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama çalışmalarınızda sosyal medya, SEO, içerik pazarlama, video pazarlama gibi çalışmalara yatırım yapmanız gerekir. SEO çalışmaları ile markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeler üzerinde çalışarak organik olarak alacağınız trafiği artırabilir, içerik ve video pazarlama ile yine arama sorgularında öne çıkacak içerikler üreterek sitenizin SEO’suna yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

Bununla beraber sosyal medya pazarlaması ile de hedef kitlenize ulaşabileceğiniz mecralar üzerinde reklam ve organik içerik paylaşımlarıyla markanızın internet üzerindeki görünürlüğünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

Toptan ürün satışı ile ilgili sık sorulan sorular

B2B pazarlama trendleri neler?

B2C’de de olduğu gibi B2B pazarlama çalışmalarında da içerik kalitesi önemli bir rol oynuyor. İçeriklerinizin kalitesini artırmanız ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine ağırlık vermeniz gerekli. Bunun yanı sıra kişiselleştirme, video içerikler ve web site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirerek hizmet kalitesini artırmak da pazarlama trendleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: 2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?

Toptan ürün satışlarını e-posta pazarlamayla nasıl artırabilirsiniz?

B2B’de e-posta gönderilerinin gücü daha yüksektir; çünkü doğrudan ilgili hedef kitleye ulaşarak, yeni ürün, kampanya ve fırsat duyurlarınızı yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizle ilgili ekstra bilgiler, kullanıcı deneyimini geliştirecek rehberler sunarak, ürün açıklama ve bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap.xml Nedir? İnternet sitelerinin arama motoru botları tarafından daha iyi taranabilmesi ve dizine eklenerek aramalarda listelenmesi için oluşturulan dosya, sitemap (site haritası) olarak adlandırılmaktadır. Bu haritalar, xml...
12 Temmuz 2021
Markethinkers
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi