Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

19 Şubat 2020
Sinan Oypan

Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış hacimlerine bakıldığında B2B’nin hacmi çok daha yüksektir. Toptan ürün satışı yapıldığı için yapılan işlemler daha yüksektir ve bu sebeple de bu çalışmaların iyi yönetilmesi gerekmektedir.

B2B firmalarının online kanallara yönelmesi de satışlarını artırma konusunda onlara yardımcı olmakta. Bu rehberimizde de online kanallar üzerinde ne tür çalışmalar yaparak satışlarınızı artırabileceğinizin üzerinde duracağız.

Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın verimli olabilmesi için öncelikle ürünlerinizi çok iyi tanımanız gerekir. Ürünlerinizin hangi sorunları çözdüğü, rakip firmaların ürünlerinden farklılıkları ve onlara kıyasla sağladığı avantajlar, hangi tüketici kesimine yönelik olduğu ve bu ürünleri hangi B2C firmalarının satabileceği gibi konularda analizlerinizi yaparak pazarlama ve reklam çalışmalarınız için veriler oluşturmanız gerekir.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirleyin

Satışlarınızı artırmak için öncelikli olarak kimlere yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Ürünlerinizle ilgili bilgileri topladıktan sonra bu ürünlerin kimlere hitap edeceğini ve pazarlama çalışmalarınızı bu kişilere yönelik nasıl yapacağınız üzerinde çalışmalara başlamanız gerekir. Hangi B2C firmalarıyla iletişime geçmeniz ve bu firmaların ilgili yöneticilerine ulaşmak için hangi kanalları seçeceğinize de bu süreçte karar verebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirlemediğinizde, ürünlerinizi pazarlamak için doğru kişi ve kanallara yatırım yapamadığınız için de satışlarınızı artıramazsınız. Bu sebeple de hedef kitle analizi bu süreçte önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Web sitenizi iyileştirin

Online toptan ürün satışlarınızı artırmak için web siteniz üzerinde de bir takım iyileştirmeler yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirmenin yanı sıra ürün açıklamalarını ve site navigasyonunu iyileştirmeniz de önemlidir. Bunun yanı sıra satış öncesi ve sonrası için hızlı destek sistemleri geliştirmeniz ve ödeme sistemlerinizin kapsamını genişleterek, ödeme süreçlerini de kolaylaştıracak çözümler üretmeniz satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

B2B e-ticaret sitesi kurmayı düşünüyorsanız ya da sitenizin altyapısını daha iyi bir hale getirmek istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Fiyattan çok hizmet kalitesine odaklarının

Sadece fiyat odaklı çalışmalar yapmak size belli bir sonuç verse de uzun vadede ürünün değerini düşürmenize neden olur. Çünkü siz fiyat indirimi yaptığınızda rakip firmalar da bunu yapacaktır ve bu süreç kendi içerisinde bir kısır döngüye girerek ürünün değersizleşmesine neden olacaktır.

Bunun yerine hizmet kalitenizi artırmanız ve rakiplerinizin sunmadığı değerleri müşterilerinize sunmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Örneğin, normal bir süreçte ürün tedariğiniz 10 gün sürüyorsa bu süreyi kısaltarak 7-8 güne çekmeniz, satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği sunmanız hizmet kalitenizi artıracaktır. Toptan ürün satışlarında müşterilerle iyi ilişkiler geliştirmeniz uzun vadeli iş ortaklıklarını da beraberinde getirecektir. Bu iyi ilişkileri geliştirecek hizmetler sunduğunuzda da sadık müşteriler kazanmaya başlarsınız.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

B2B satışlarında müşterilerinize ulaşmak için internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırmanız gerekir. Bunu sağlamak için de dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmalısınız. Doğrudan tüketiciye ulaşmıyor olabilirsiniz; ancak bu müşterilerinizin internet üzerinden ürün ve marka aramadıkları anlamına gelmiyor. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü ne kadar artırırsanız, hedef kitlenize ulaşma şansınızı da bir o kadar artırırsınız.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama çalışmalarınızda sosyal medya, SEO, içerik pazarlama, video pazarlama gibi çalışmalara yatırım yapmanız gerekir. SEO çalışmaları ile markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeler üzerinde çalışarak organik olarak alacağınız trafiği artırabilir, içerik ve video pazarlama ile yine arama sorgularında öne çıkacak içerikler üreterek sitenizin SEO’suna yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

Bununla beraber sosyal medya pazarlaması ile de hedef kitlenize ulaşabileceğiniz mecralar üzerinde reklam ve organik içerik paylaşımlarıyla markanızın internet üzerindeki görünürlüğünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

Toptan ürün satışı ile ilgili sık sorulan sorular

B2B pazarlama trendleri neler?

B2C’de de olduğu gibi B2B pazarlama çalışmalarında da içerik kalitesi önemli bir rol oynuyor. İçeriklerinizin kalitesini artırmanız ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine ağırlık vermeniz gerekli. Bunun yanı sıra kişiselleştirme, video içerikler ve web site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirerek hizmet kalitesini artırmak da pazarlama trendleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: 2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?

Toptan ürün satışlarını e-posta pazarlamayla nasıl artırabilirsiniz?

B2B’de e-posta gönderilerinin gücü daha yüksektir; çünkü doğrudan ilgili hedef kitleye ulaşarak, yeni ürün, kampanya ve fırsat duyurlarınızı yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizle ilgili ekstra bilgiler, kullanıcı deneyimini geliştirecek rehberler sunarak, ürün açıklama ve bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan