fbpx

Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

19 Şubat 2020
Sinan Oypan

Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış hacimlerine bakıldığında B2B’nin hacmi çok daha yüksektir. Toptan ürün satışı yapıldığı için yapılan işlemler daha yüksektir ve bu sebeple de bu çalışmaların iyi yönetilmesi gerekmektedir.

B2B firmalarının online kanallara yönelmesi de satışlarını artırma konusunda onlara yardımcı olmakta. Bu rehberimizde de online kanallar üzerinde ne tür çalışmalar yaparak satışlarınızı artırabileceğinizin üzerinde duracağız.

Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları

Ürünlerinizi iyi tanıyın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın verimli olabilmesi için öncelikle ürünlerinizi çok iyi tanımanız gerekir. Ürünlerinizin hangi sorunları çözdüğü, rakip firmaların ürünlerinden farklılıkları ve onlara kıyasla sağladığı avantajlar, hangi tüketici kesimine yönelik olduğu ve bu ürünleri hangi B2C firmalarının satabileceği gibi konularda analizlerinizi yaparak pazarlama ve reklam çalışmalarınız için veriler oluşturmanız gerekir.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirleyin

Satışlarınızı artırmak için öncelikli olarak kimlere yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Ürünlerinizle ilgili bilgileri topladıktan sonra bu ürünlerin kimlere hitap edeceğini ve pazarlama çalışmalarınızı bu kişilere yönelik nasıl yapacağınız üzerinde çalışmalara başlamanız gerekir. Hangi B2C firmalarıyla iletişime geçmeniz ve bu firmaların ilgili yöneticilerine ulaşmak için hangi kanalları seçeceğinize de bu süreçte karar verebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirlemediğinizde, ürünlerinizi pazarlamak için doğru kişi ve kanallara yatırım yapamadığınız için de satışlarınızı artıramazsınız. Bu sebeple de hedef kitle analizi bu süreçte önemli bir detaydır.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Web sitenizi iyileştirin

Online toptan ürün satışlarınızı artırmak için web siteniz üzerinde de bir takım iyileştirmeler yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirmenin yanı sıra ürün açıklamalarını ve site navigasyonunu iyileştirmeniz de önemlidir. Bunun yanı sıra satış öncesi ve sonrası için hızlı destek sistemleri geliştirmeniz ve ödeme sistemlerinizin kapsamını genişleterek, ödeme süreçlerini de kolaylaştıracak çözümler üretmeniz satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

B2B e-ticaret sitesi kurmayı düşünüyorsanız ya da sitenizin altyapısını daha iyi bir hale getirmek istiyorsanız İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye başlayabilirsiniz.

Fiyattan çok hizmet kalitesine odaklarının

Sadece fiyat odaklı çalışmalar yapmak size belli bir sonuç verse de uzun vadede ürünün değerini düşürmenize neden olur. Çünkü siz fiyat indirimi yaptığınızda rakip firmalar da bunu yapacaktır ve bu süreç kendi içerisinde bir kısır döngüye girerek ürünün değersizleşmesine neden olacaktır.

Bunun yerine hizmet kalitenizi artırmanız ve rakiplerinizin sunmadığı değerleri müşterilerinize sunmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Örneğin, normal bir süreçte ürün tedariğiniz 10 gün sürüyorsa bu süreyi kısaltarak 7-8 güne çekmeniz, satış öncesi ve sonrasında kaliteli müşteri desteği sunmanız hizmet kalitenizi artıracaktır. Toptan ürün satışlarında müşterilerle iyi ilişkiler geliştirmeniz uzun vadeli iş ortaklıklarını da beraberinde getirecektir. Bu iyi ilişkileri geliştirecek hizmetler sunduğunuzda da sadık müşteriler kazanmaya başlarsınız.

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırın

B2B satışlarında müşterilerinize ulaşmak için internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırmanız gerekir. Bunu sağlamak için de dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmalısınız. Doğrudan tüketiciye ulaşmıyor olabilirsiniz; ancak bu müşterilerinizin internet üzerinden ürün ve marka aramadıkları anlamına gelmiyor. İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü ne kadar artırırsanız, hedef kitlenize ulaşma şansınızı da bir o kadar artırırsınız.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama çalışmalarınızda sosyal medya, SEO, içerik pazarlama, video pazarlama gibi çalışmalara yatırım yapmanız gerekir. SEO çalışmaları ile markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimeler üzerinde çalışarak organik olarak alacağınız trafiği artırabilir, içerik ve video pazarlama ile yine arama sorgularında öne çıkacak içerikler üreterek sitenizin SEO’suna yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?

Bununla beraber sosyal medya pazarlaması ile de hedef kitlenize ulaşabileceğiniz mecralar üzerinde reklam ve organik içerik paylaşımlarıyla markanızın internet üzerindeki görünürlüğünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

Toptan ürün satışı ile ilgili sık sorulan sorular

B2B pazarlama trendleri neler?

B2C’de de olduğu gibi B2B pazarlama çalışmalarında da içerik kalitesi önemli bir rol oynuyor. İçeriklerinizin kalitesini artırmanız ve internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine ağırlık vermeniz gerekli. Bunun yanı sıra kişiselleştirme, video içerikler ve web site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirerek hizmet kalitesini artırmak da pazarlama trendleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: 2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?

Toptan ürün satışlarını e-posta pazarlamayla nasıl artırabilirsiniz?

B2B’de e-posta gönderilerinin gücü daha yüksektir; çünkü doğrudan ilgili hedef kitleye ulaşarak, yeni ürün, kampanya ve fırsat duyurlarınızı yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizle ilgili ekstra bilgiler, kullanıcı deneyimini geliştirecek rehberler sunarak, ürün açıklama ve bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olabilirsiniz.

İlgili rehber: B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan