Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?

5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?

Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Toptan satış yapan firmaların hacmi, B2C yani firmadan tüketiciye satış yapan perakende firmalara kıyasla daha büyük olduğu için bu işlerde elde edilen kazanç da daha yüksektir. Yüksek hacimli mal alım satımlarının yapılması şirketlerin karlılığına da doğrudan etki etmekte. Tabii ki doğru perakendecileri bulmak ve bu firmalara ulaşmak da bu noktada önemli bir yere sahiptir. Peki, toptan satış kanalı ile perakende satış firmalarına doğru bir şekilde ulaşmak için neler yapmanız gerekiyor?

Neden toptan satış kanalı oluşturmalısınız?

Kendi ürünlerinizi üretiyorsanız ve ürünlerinizin doğru kanallar üzerinden satışa çıkmasını istiyorsanız, sizin için doğru perakendecileri de bulmanız gerekiyor. B2C işletmenizin yanında bir alternatif olarak B2B sitenizi de kurabileceğiniz gibi doğrudan B2B çalışmaları da yapmaya başlayabilirsiniz.

Büyük pazarlama bütçeleri harcamadan satışlarınızı artırabilirsiniz

Toptan satış yapmanın avantajlarından biri yukarıda da bahsettiğimiz gibi büyük hacimli ürün alım satımlarının olması, elde edilecek kazancın da büyük olmasını sağlar. B2C firmaları tüketicilere ulaşmak için pazarlama için büyük bütçeler ayırmak zorundadırlar; ancak B2B firmaları doğru perakende kanallarını bulduklarında bu pazarlama bütçelerini harcamadan satışlarını artırabilirler.

İlgili rehberi: B2B firmaları marka bilinirliklerini artırmak için neler yapabilirler?

Çalıştığınız firmalarla anlaşma yaparak onların müşterilerine de ulaşabilirsiniz

Çalıştığınız perakende firmasıyla anlaşmalar yaparak, kendi B2C kanalınız üzerinden bu müşterilere de ulaşma fırsatınız olur. Yeni bir müşteri kazanmak oldukça zor ve maliyetli bir süreç olduğu için, perakendeci firmalarınızla bu tür anlaşmalar yapmanız, sıfırdan müşteri kazanma sürecinin de önüne geçmenizi sağlayacaktır.

Daha düşük risklerle yeni pazarlara girebilirsiniz

Toptan satış yaparken, perakende firmalarıyla anlaştığınızda bu firmalar zaten belli bir pazarı araştırmış ve riskleri analiz etmiş olurlar. Bunun yanı sıra yurtdışına satış yapmak istediğinizde de bir depo kurma, yeni bir pazar bulma gibi birçok risk etkeni bulunur. Ancak ürünlerinizi toptan olarak alan firmaları ve onların hitap ettikleri pazarları inceleyerek, bu pazarların durumu hakkında fikir sahibi olabilir ve daha elle tutulur verilerle farklı pazarlara açılmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Toptan satış kanalı ile perakendecilere ulaşmak içi neler yapmalısınız?

Fiyatlandırmalarınızı doğru yapın

Perakendecilere ulaşmak ve bu firmaları düzenli müşterilere dönüştürmek için fiyatlandırmalarınızı doğru bir şekilde yapmanız oldukça önemlidir. Bu sebeple de hem rakip firmaların fiyat stratejilerinizi araştırmanız hem de pazara iyi bir şekilde hakim olmanız bu açıdan önemli bir unsur olacaktır. Yüksek hacimli alımlar yapacakları için perakendeciler de mümkün olan en uygun fiyat üzerinden alımları yapmak isteyecektir.

Tabii ki bu noktada kendi firmanızın karlılığını da korumanız önemlidir. Bu noktada da farklı fiyatlandırma stratejilerini kullanabilir ve ürünlerin üretim maliyetleri çerçevesinde fiyatlarınızı belirleyebilirsiniz. Karlılık ve giderlerin karşılanması için fiyatlandırma da tavsiye edilen ücretlendirmede ürün maliyetinin yüzde 50’si kadar bir kar marjıyla perakende fiyatının belirlenmesi gerekir. Ancak bu yapılan anlaşmalara ve toptan alım adetlerine göre de değişiklik gösterebiliri.

Örnek:

Ürün adı | Ürün Maliyeti | Toptan Satış fiyatı | Tavsiye edilen tüketici fiyatı

Ürün 1 | 20 TL | 40 TL | 80 TL

Ürün 2 | 10 TL | 20 TL | 40 TL

Ürün 3 | 50 TL | 100 TL | 200 TL

Bu fiyatların değişmesine neden olabilecek faktörler de bulunuyor. Özellikle toplu alımlarda alınan ürün adedi arttığında toptan satış fiyatının da düşmesi beklenir. Bu durumda da fiyatlarınızı belirlerken, toptan alış adetlerine göre ne kadarlık bir indirim olacağını da belirlemeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Örneğin yukarıdaki örnek üzerinden ilerlersek, 1-100 adet arasında alım yapıldığında ilk toptan satış fiyatı olan 40 TL uygulanırken, 100-500 ürün arasında bu fiyat 38 TL olarak belirlenebilir. 500-100 adet aralığında da 36 TL gibi bir indirim yapılabilir. Bu noktada ürünün maliyeti ve alınan adet ve ödeme vadesi gibi farklı kriterleri göz önünde bulundurmanız oldukça önemlidir.

Ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştıracak mağazaları araştırın

Hedef kitlenize hitap eden ve ürünlerinize ilgi duyabilecek mağazaları da araştırmayı yapılacaklar listenize ekleyebilirsiniz. Online mağazaların yanı sıra özellikle fiziki mağazaları da göz önünde bulundurmanız gerekir. Toptan satış yaparken, fiziki mağazalar sizin en düzenli müşterileriniz arasında yer alabilirler.

Ürünlerinize ilgi duyabilecek ve fiyatlandırmalarınızı uygun bulabilecek mağazaların listesini çıkartarak, bu firmaların ilgili bölümlerindeki kişilere telefon ya da e-posta ile ulaşarak, ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Perakendecilerin toptan ürün nasıl aldıklarını iyi anlayın

Perakendecilerin de toptan ürün satın alımlarını nasıl yaptıklarını iyi bir şekilde anlamanız, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Daha küçük bir girişim ile görüştüğünüzde, doğrudan mağaza sahibi ile görüşmelerinizi yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra büyük bir firma ile görüşürken, bu ürünlerle ilgili ürün müdürünün ya da ilgili yöneticilerinin olduğunu unutmamanız gerekir. Doğrudan şirket sahibi ile değil bu ürünlerden sorumlu olan kişilerle iletişim kuracaksınızdır.

Bu dinamikler firmadan firmaya göre değişiklik gösterdiği için de ulaştığınız herbir firmanın işleyişine hakim olmanız gerekir. Bu farklılıklar hem ürünün satın alma kararını hem de ödeme işlemlerinin nasıl gerçekleşeceğini etkileyeceği için görüştüğünüz firmaların işleyişlerine ve prosedürlerin nasıl gerçekleştiğine hakim olmalısınız.

Sanal pazar yerlerinde yer alın

Perakendecilere ulaşmak için sanal pazar yerlerini de dikkate almayı düşünebilirsiniz. Sanal pazar yerleri genellikle B2C satışları içinmiş gibi görünse de toptan satış yapan firmalar da bu mecralarda mağaza açarak perakendecilere ulaşabiliyorlar.

Özellikle Amazon, Alibaba gibi mecralar üzerinde kendi mağazanızı açmanız, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı da sağlar.

İlgili rehber: Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi | 2019

İlgili rehber: Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi

Kendi B2C sitenizi oluşturun

Doğrudan perakendecilere ulaşmak istemiyorsanız, yapabileceğiniz çalışmalardan biri de kendi B2C sitenizi kurmak olacaktır. Üretici firma olduğunuz için depo maliyeti ve tedarikçi masrafı ve komisyonu gibi süreçlerle de ilgilenmeyeceğiniz için piyasadan daha düşük fiyatlarla ürünlerinizi satışa çıkartarak doğrudan tüketicilere ulaşabilirsiniz.

Kendi B2C sitenizi kurduktan sonra tabii ki tüketicilere ulaşmak için belli bir pazarlama ve reklam çalışmaları yaparak markanızı tanıtmanız gerekeceği için bu çalışmalar için de belli bir bütçe ayırmanız gerekecektir.

Kafa karışıklığının önüne geçmek ve daha verimli iş yönetimi yapabilmek için toptan satış ve perakende sitelerinizi ayırmanız önemlidir. Kendi e-ticaret sitenizi açmayı düşünüyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hem B2B hem de B2C için ihtiyacınıza uygun bir paket bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticareti Ücretsiz Deneyin