Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

13 Eylül 2016
Sinan Oypan

İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor.

Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor ve toplantı sürelerinin uzaması nedeniyle çalışanlar işlerini tam yapamıyor ve kimi zaman da ekstra mesai yapmak zorunda kalıyorlar. Bunun önüne geçmek aslında mümkün. Bunu yapabilmek için de toplantılarda kaybettiğiniz zamanı geri almanız gerekiyor. Bunu nasıl yapabileceğinizi de bu rehberde işleyeceğiz.

Toplantı sürelerini kısaltın

Ortalama bir toplantı yaklaşık olarak bir saat kadar sürüyor; ancak bu süre aslında gereğinden uzun bir vakit. Bu toplantıların bir kısmı, konu ile ilgili olmayan konuşmalarla geçiyor. Bu ölü vakitleri geri kazanmak için toplantı sürelerinizi kısa tutun.

Toplantı saatlerinizi belirlerken 15 ile 30 dakika arasında bir süre belirleyin. Konudan konuya göre bu süreler değişebilir; ancak toplantılara hazır gelinmesi halinde 15 dakikalık kısa toplantılar dahi ekibin işleri toparlamasına yardımcı olacaktır.

İlgili departmanları ve kişileri çağırın

Toplantılara katılan kişiler de aslında oldukça önemlidir. Toplantı ile ilgisi olmayan kişileri çağırmak, bu kişilerin zamanlarını çalmaktan başka bir şey olmamaktadır. Bu nedenle de toplantılarınızı ayarlarken, konu ile ilgilenen kişileri seçin ve toplantı davetlerinizi bu kişilere gönderin.

Tam zamanında toplantıya başlayın

Toplantı sürenizi kısa tuttuğunuz için elinizdeki zaman önemli olacaktır. Bu nedenle de toplantılarınıza tam zamanında başlamanız gerekiyor. Toplantıya katılacak olan kişileri bu konu hakkında detaylı bir şekilde bilgilendirin ve geç kalınmaması gerektiğinin üzerinde durun. Böylelikle toplantı saatinde herkes bulunursa, zamanında başlayarak hızlı bir şekilde konuya giriş yapabilirsiniz.

Önceden çalışın ve katılımcıların da çalışmalarını isteyin

Toplantıların uzamasının bir diğer sebebi ise toplantıya katılan kişilerin hazırlıksız bir şekilde gelmeleri oluyor. Toplantı öncesinde konu ile ilgili bir ön çalışma yapmanız gerekecektir. Katılımcılardan da bilgiler istiyorsanız, toplantı öncesinden onların da hazır bir şekilde gelmelerini talep etmelisiniz. Aksi takdirde bu hazırlıksızlıklar yüzünden toplantı süreniz uzayacaktır.

Toplantının konusunda sapmayın

Uzayıp giden toplantılarda genellikle asıl konudan sapılarak farklı konulara da giriş yapılıyor. Bu durumdan kaçınmanız oldukça önemli. Her bir toplantı için bir ana başlığınız olsun. Toplantı sürecinde farklı konulara girmek, sürenin uzamasına neden olacaktır. Konuya hazır olmayan kişiler bu toplantıdan verimli bir şekilde ayrılamazlar ve onları bu konuda bilgilendirmeye çalışırken de vakit kaybedersiniz. Farklı bir konu için yeni bir toplantı oluşturmanız ve toplantı öncesi herkesin ön çalışma yapmasına fırsat sunmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan