Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor.

Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor ve toplantı sürelerinin uzaması nedeniyle çalışanlar işlerini tam yapamıyor ve kimi zaman da ekstra mesai yapmak zorunda kalıyorlar. Bunun önüne geçmek aslında mümkün. Bunu yapabilmek için de toplantılarda kaybettiğiniz zamanı geri almanız gerekiyor. Bunu nasıl yapabileceğinizi de bu rehberde işleyeceğiz.

Toplantı sürelerini kısaltın

Ortalama bir toplantı yaklaşık olarak bir saat kadar sürüyor; ancak bu süre aslında gereğinden uzun bir vakit. Bu toplantıların bir kısmı, konu ile ilgili olmayan konuşmalarla geçiyor. Bu ölü vakitleri geri kazanmak için toplantı sürelerinizi kısa tutun.

Toplantı saatlerinizi belirlerken 15 ile 30 dakika arasında bir süre belirleyin. Konudan konuya göre bu süreler değişebilir; ancak toplantılara hazır gelinmesi halinde 15 dakikalık kısa toplantılar dahi ekibin işleri toparlamasına yardımcı olacaktır.

İlgili departmanları ve kişileri çağırın

Toplantılara katılan kişiler de aslında oldukça önemlidir. Toplantı ile ilgisi olmayan kişileri çağırmak, bu kişilerin zamanlarını çalmaktan başka bir şey olmamaktadır. Bu nedenle de toplantılarınızı ayarlarken, konu ile ilgilenen kişileri seçin ve toplantı davetlerinizi bu kişilere gönderin.

Tam zamanında toplantıya başlayın

Toplantı sürenizi kısa tuttuğunuz için elinizdeki zaman önemli olacaktır. Bu nedenle de toplantılarınıza tam zamanında başlamanız gerekiyor. Toplantıya katılacak olan kişileri bu konu hakkında detaylı bir şekilde bilgilendirin ve geç kalınmaması gerektiğinin üzerinde durun. Böylelikle toplantı saatinde herkes bulunursa, zamanında başlayarak hızlı bir şekilde konuya giriş yapabilirsiniz.

Önceden çalışın ve katılımcıların da çalışmalarını isteyin

Toplantıların uzamasının bir diğer sebebi ise toplantıya katılan kişilerin hazırlıksız bir şekilde gelmeleri oluyor. Toplantı öncesinde konu ile ilgili bir ön çalışma yapmanız gerekecektir. Katılımcılardan da bilgiler istiyorsanız, toplantı öncesinden onların da hazır bir şekilde gelmelerini talep etmelisiniz. Aksi takdirde bu hazırlıksızlıklar yüzünden toplantı süreniz uzayacaktır.

Toplantının konusunda sapmayın

Uzayıp giden toplantılarda genellikle asıl konudan sapılarak farklı konulara da giriş yapılıyor. Bu durumdan kaçınmanız oldukça önemli. Her bir toplantı için bir ana başlığınız olsun. Toplantı sürecinde farklı konulara girmek, sürenin uzamasına neden olacaktır. Konuya hazır olmayan kişiler bu toplantıdan verimli bir şekilde ayrılamazlar ve onları bu konuda bilgilendirmeye çalışırken de vakit kaybedersiniz. Farklı bir konu için yeni bir toplantı oluşturmanız ve toplantı öncesi herkesin ön çalışma yapmasına fırsat sunmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın