Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor.

Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor ve toplantı sürelerinin uzaması nedeniyle çalışanlar işlerini tam yapamıyor ve kimi zaman da ekstra mesai yapmak zorunda kalıyorlar. Bunun önüne geçmek aslında mümkün. Bunu yapabilmek için de toplantılarda kaybettiğiniz zamanı geri almanız gerekiyor. Bunu nasıl yapabileceğinizi de bu rehberde işleyeceğiz.

Toplantı sürelerini kısaltın

Ortalama bir toplantı yaklaşık olarak bir saat kadar sürüyor; ancak bu süre aslında gereğinden uzun bir vakit. Bu toplantıların bir kısmı, konu ile ilgili olmayan konuşmalarla geçiyor. Bu ölü vakitleri geri kazanmak için toplantı sürelerinizi kısa tutun.

Toplantı saatlerinizi belirlerken 15 ile 30 dakika arasında bir süre belirleyin. Konudan konuya göre bu süreler değişebilir; ancak toplantılara hazır gelinmesi halinde 15 dakikalık kısa toplantılar dahi ekibin işleri toparlamasına yardımcı olacaktır.

İlgili departmanları ve kişileri çağırın

Toplantılara katılan kişiler de aslında oldukça önemlidir. Toplantı ile ilgisi olmayan kişileri çağırmak, bu kişilerin zamanlarını çalmaktan başka bir şey olmamaktadır. Bu nedenle de toplantılarınızı ayarlarken, konu ile ilgilenen kişileri seçin ve toplantı davetlerinizi bu kişilere gönderin.

Tam zamanında toplantıya başlayın

Toplantı sürenizi kısa tuttuğunuz için elinizdeki zaman önemli olacaktır. Bu nedenle de toplantılarınıza tam zamanında başlamanız gerekiyor. Toplantıya katılacak olan kişileri bu konu hakkında detaylı bir şekilde bilgilendirin ve geç kalınmaması gerektiğinin üzerinde durun. Böylelikle toplantı saatinde herkes bulunursa, zamanında başlayarak hızlı bir şekilde konuya giriş yapabilirsiniz.

Önceden çalışın ve katılımcıların da çalışmalarını isteyin

Toplantıların uzamasının bir diğer sebebi ise toplantıya katılan kişilerin hazırlıksız bir şekilde gelmeleri oluyor. Toplantı öncesinde konu ile ilgili bir ön çalışma yapmanız gerekecektir. Katılımcılardan da bilgiler istiyorsanız, toplantı öncesinden onların da hazır bir şekilde gelmelerini talep etmelisiniz. Aksi takdirde bu hazırlıksızlıklar yüzünden toplantı süreniz uzayacaktır.

Toplantının konusunda sapmayın

Uzayıp giden toplantılarda genellikle asıl konudan sapılarak farklı konulara da giriş yapılıyor. Bu durumdan kaçınmanız oldukça önemli. Her bir toplantı için bir ana başlığınız olsun. Toplantı sürecinde farklı konulara girmek, sürenin uzamasına neden olacaktır. Konuya hazır olmayan kişiler bu toplantıdan verimli bir şekilde ayrılamazlar ve onları bu konuda bilgilendirmeye çalışırken de vakit kaybedersiniz. Farklı bir konu için yeni bir toplantı oluşturmanız ve toplantı öncesi herkesin ön çalışma yapmasına fırsat sunmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin