fbpx

Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor.

Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor ve toplantı sürelerinin uzaması nedeniyle çalışanlar işlerini tam yapamıyor ve kimi zaman da ekstra mesai yapmak zorunda kalıyorlar. Bunun önüne geçmek aslında mümkün. Bunu yapabilmek için de toplantılarda kaybettiğiniz zamanı geri almanız gerekiyor. Bunu nasıl yapabileceğinizi de bu rehberde işleyeceğiz.

Toplantı sürelerini kısaltın

Ortalama bir toplantı yaklaşık olarak bir saat kadar sürüyor; ancak bu süre aslında gereğinden uzun bir vakit. Bu toplantıların bir kısmı, konu ile ilgili olmayan konuşmalarla geçiyor. Bu ölü vakitleri geri kazanmak için toplantı sürelerinizi kısa tutun.

Toplantı saatlerinizi belirlerken 15 ile 30 dakika arasında bir süre belirleyin. Konudan konuya göre bu süreler değişebilir; ancak toplantılara hazır gelinmesi halinde 15 dakikalık kısa toplantılar dahi ekibin işleri toparlamasına yardımcı olacaktır.

İlgili departmanları ve kişileri çağırın

Toplantılara katılan kişiler de aslında oldukça önemlidir. Toplantı ile ilgisi olmayan kişileri çağırmak, bu kişilerin zamanlarını çalmaktan başka bir şey olmamaktadır. Bu nedenle de toplantılarınızı ayarlarken, konu ile ilgilenen kişileri seçin ve toplantı davetlerinizi bu kişilere gönderin.

Tam zamanında toplantıya başlayın

Toplantı sürenizi kısa tuttuğunuz için elinizdeki zaman önemli olacaktır. Bu nedenle de toplantılarınıza tam zamanında başlamanız gerekiyor. Toplantıya katılacak olan kişileri bu konu hakkında detaylı bir şekilde bilgilendirin ve geç kalınmaması gerektiğinin üzerinde durun. Böylelikle toplantı saatinde herkes bulunursa, zamanında başlayarak hızlı bir şekilde konuya giriş yapabilirsiniz.

Önceden çalışın ve katılımcıların da çalışmalarını isteyin

Toplantıların uzamasının bir diğer sebebi ise toplantıya katılan kişilerin hazırlıksız bir şekilde gelmeleri oluyor. Toplantı öncesinde konu ile ilgili bir ön çalışma yapmanız gerekecektir. Katılımcılardan da bilgiler istiyorsanız, toplantı öncesinden onların da hazır bir şekilde gelmelerini talep etmelisiniz. Aksi takdirde bu hazırlıksızlıklar yüzünden toplantı süreniz uzayacaktır.

Toplantının konusunda sapmayın

Uzayıp giden toplantılarda genellikle asıl konudan sapılarak farklı konulara da giriş yapılıyor. Bu durumdan kaçınmanız oldukça önemli. Her bir toplantı için bir ana başlığınız olsun. Toplantı sürecinde farklı konulara girmek, sürenin uzamasına neden olacaktır. Konuya hazır olmayan kişiler bu toplantıdan verimli bir şekilde ayrılamazlar ve onları bu konuda bilgilendirmeye çalışırken de vakit kaybedersiniz. Farklı bir konu için yeni bir toplantı oluşturmanız ve toplantı öncesi herkesin ön çalışma yapmasına fırsat sunmanız gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan