TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

18 Aralık 2020
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef kitlesinde bu yaş grubu olan firmalar için Tiktok önemli bir platform. Bunun yanı sıra bu mecranın hedef kitlesinin de daha genişleyeceği tahmin edildiği için markaların bu kanala yatırım yapmasında da fayda var. Peki, TikTok takipçi sayısını artırmak için markalar ne gibi çalışmalar yapabilirler?

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

Dikkat çekici bir profil hazırlayın

TikTok takipçi sayınızı artırmak için öncelikle profilinizi ziyaret edenlere markanız, hizmet ve içerikleriniz hakkında bilgi verecek detayları eklemeniz gerekiyor. Profil fotoğrafı, hakkımızda bölümü gibi detaylarda markanızı öne çıkartacak detayları kullanmalısınız. Burada ne tür içerikler paylaşacağınızla ilgili bilgileri sunmanız da önemli.

Popüler hashtagleri kullanın

Paylaşımlarınızda etkileşimleri artırmak ve üst sıralarda görünmek için popüler hashtagleri de kullanmanız gerekiyor. Popüler hashtagleri kullanırken içeriklerinizin de bu etiketle olan uyumuna bakmanızda yarar var. Sadece popüler olduğu için bu etiketleri kullanmanız, alakasız içerikler paylaşmanıza neden olacağı için beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

”Sizin İçin Öneriler” bölümüne çıkmaya çalışın

Tiktok takipçi sayınızı artırmak için bu platformun “Sizin İçin Öneriler” bölümüne çıkmaya çalışmanız gerekiyor. Instagram ve diğer sosyal platformların aksine TikTok, kullanıcıları yeni içerikler keşfetmeye teşvik etmekte. Instagram, kullanıcının kendisinin Keşfet bölümüne girmesi gerekiyor; ancak Tiktok’ta bu sayfa doğrudan kullanıcıların karşısına çıkmakta.

Bu bölümde öne çıkabilmek için kaliteli görüntüler kullanmanız, daha kısa videolar oluşturmanız, videolarınıza müzik eklemeniz, popüler hashtagleri kullanmanız, etkileşim getirecek içerikler sunmanız, trendleri takip etmeniz ve takipçilerinizle etkileşime geçmeniz gerekli.

Hedef kitlenizi belirleyin

TikTok takipçi sayınızı artırmak için hedef kitlenizi belirlemeniz ve onların ilgi alanlarına göre içerikler üretmeniz de gerekir. Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi Tiktok’un da kendine göre bir kullanıcı kesimi bulunur ve bunların da beklentileri farklılık gösterir.

Sizin müşteri profilinizde olan ve Tiktok kullanan kesim hakkında araştırmalar yaparak, içerik stratejilerinizi bu yönde oluşturmanız, kullanıcıların da sizi daha fazla takip etmelerini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

TikTok reklamlarından yararlanın

Profilinizi öne çıkartmak için TikTok reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Bu platformdaki reklamlar henüz çok yeni olduğu için birçok marka henüz buraya giriş yapmadı ve bu nedenle de reklam maliyetleri ve rekabeti şuan için düşük. Ancak önümüzdeki dönemlerde buradaki rekabetin de artması bekleniyor.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Rekabet artmadan burada reklamlar vermeniz, TikTok takipçi sayınızı artırmanızı sağlarken, platform üzerinde de öncü firmalardan biri olmanızı sağlayacaktır. Bu nedenle stratejilerinizi belirlerken bu platformdaki reklam çalışmalarınız için de belli bir bütçe ayırmayı göz önünde bulundurun.

Diğer mecralarda TikTok hesabınızı duyurun

Hesabınızı büyütmenin yollarından biri de yer aldığınız diğer sosyal medya platformları üzerinde TikTok hesabınızın da duyurusunu yapmak olacaktır. Buradaki takipçileriniz TikTok’u daha aktif kullanmaya başlamış olabilirler ve sizi buradan takip etmekten daha çok keyif alabilirler. Bu nedenle de belli aralıklarla TikTok hesabınızda yaptığınız paylaşımları, diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak, sizi TikTok’ta da takip etmeleri için onlara neden verebilirsiniz.

Sürekliliği koruyun

Tiktok takipçi sayısını artırmak için yapmanız gerekenlerden biri de içerik paylaşımlarınızda sürekliliğinizi korumak olacaktır. Daha önceki sosyal medya rehberlerimizde de sıklıkla vurguladığımız konulardan biri olan süreklilik, hesabınızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için en önemli faktörlerden biri.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sürekliliği sağlayabilmek için düzenli olarak içerik paylaşmanız gerekir ki bunun için de belli bir içerik stratejinizin ve takviminizin olması gereklidir. İçerik takviminin nasıl oluşturulması gerektiği hakkında bilginiz yoksa, aşağıdaki rehberimizi okuyarak kendi stratejilerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin