fbpx

TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

18 Aralık 2020
Sinan Oypan

TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef kitlesinde bu yaş grubu olan firmalar için Tiktok önemli bir platform. Bunun yanı sıra bu mecranın hedef kitlesinin de daha genişleyeceği tahmin edildiği için markaların bu kanala yatırım yapmasında da fayda var. Peki, TikTok takipçi sayısını artırmak için markalar ne gibi çalışmalar yapabilirler?

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

Dikkat çekici bir profil hazırlayın

TikTok takipçi sayınızı artırmak için öncelikle profilinizi ziyaret edenlere markanız, hizmet ve içerikleriniz hakkında bilgi verecek detayları eklemeniz gerekiyor. Profil fotoğrafı, hakkımızda bölümü gibi detaylarda markanızı öne çıkartacak detayları kullanmalısınız. Burada ne tür içerikler paylaşacağınızla ilgili bilgileri sunmanız da önemli.

Popüler hashtagleri kullanın

Paylaşımlarınızda etkileşimleri artırmak ve üst sıralarda görünmek için popüler hashtagleri de kullanmanız gerekiyor. Popüler hashtagleri kullanırken içeriklerinizin de bu etiketle olan uyumuna bakmanızda yarar var. Sadece popüler olduğu için bu etiketleri kullanmanız, alakasız içerikler paylaşmanıza neden olacağı için beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

”Sizin İçin Öneriler” bölümüne çıkmaya çalışın

Tiktok takipçi sayınızı artırmak için bu platformun “Sizin İçin Öneriler” bölümüne çıkmaya çalışmanız gerekiyor. Instagram ve diğer sosyal platformların aksine TikTok, kullanıcıları yeni içerikler keşfetmeye teşvik etmekte. Instagram, kullanıcının kendisinin Keşfet bölümüne girmesi gerekiyor; ancak Tiktok’ta bu sayfa doğrudan kullanıcıların karşısına çıkmakta.

Bu bölümde öne çıkabilmek için kaliteli görüntüler kullanmanız, daha kısa videolar oluşturmanız, videolarınıza müzik eklemeniz, popüler hashtagleri kullanmanız, etkileşim getirecek içerikler sunmanız, trendleri takip etmeniz ve takipçilerinizle etkileşime geçmeniz gerekli.

Hedef kitlenizi belirleyin

TikTok takipçi sayınızı artırmak için hedef kitlenizi belirlemeniz ve onların ilgi alanlarına göre içerikler üretmeniz de gerekir. Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi Tiktok’un da kendine göre bir kullanıcı kesimi bulunur ve bunların da beklentileri farklılık gösterir.

Sizin müşteri profilinizde olan ve Tiktok kullanan kesim hakkında araştırmalar yaparak, içerik stratejilerinizi bu yönde oluşturmanız, kullanıcıların da sizi daha fazla takip etmelerini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

TikTok reklamlarından yararlanın

Profilinizi öne çıkartmak için TikTok reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Bu platformdaki reklamlar henüz çok yeni olduğu için birçok marka henüz buraya giriş yapmadı ve bu nedenle de reklam maliyetleri ve rekabeti şuan için düşük. Ancak önümüzdeki dönemlerde buradaki rekabetin de artması bekleniyor.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Rekabet artmadan burada reklamlar vermeniz, TikTok takipçi sayınızı artırmanızı sağlarken, platform üzerinde de öncü firmalardan biri olmanızı sağlayacaktır. Bu nedenle stratejilerinizi belirlerken bu platformdaki reklam çalışmalarınız için de belli bir bütçe ayırmayı göz önünde bulundurun.

Diğer mecralarda TikTok hesabınızı duyurun

Hesabınızı büyütmenin yollarından biri de yer aldığınız diğer sosyal medya platformları üzerinde TikTok hesabınızın da duyurusunu yapmak olacaktır. Buradaki takipçileriniz TikTok’u daha aktif kullanmaya başlamış olabilirler ve sizi buradan takip etmekten daha çok keyif alabilirler. Bu nedenle de belli aralıklarla TikTok hesabınızda yaptığınız paylaşımları, diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak, sizi TikTok’ta da takip etmeleri için onlara neden verebilirsiniz.

Sürekliliği koruyun

Tiktok takipçi sayısını artırmak için yapmanız gerekenlerden biri de içerik paylaşımlarınızda sürekliliğinizi korumak olacaktır. Daha önceki sosyal medya rehberlerimizde de sıklıkla vurguladığımız konulardan biri olan süreklilik, hesabınızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için en önemli faktörlerden biri.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sürekliliği sağlayabilmek için düzenli olarak içerik paylaşmanız gerekir ki bunun için de belli bir içerik stratejinizin ve takviminizin olması gereklidir. İçerik takviminin nasıl oluşturulması gerektiği hakkında bilginiz yoksa, aşağıdaki rehberimizi okuyarak kendi stratejilerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan