TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

18 Aralık 2020
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef kitlesinde bu yaş grubu olan firmalar için Tiktok önemli bir platform. Bunun yanı sıra bu mecranın hedef kitlesinin de daha genişleyeceği tahmin edildiği için markaların bu kanala yatırım yapmasında da fayda var. Peki, TikTok takipçi sayısını artırmak için markalar ne gibi çalışmalar yapabilirler?

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

Dikkat çekici bir profil hazırlayın

TikTok takipçi sayınızı artırmak için öncelikle profilinizi ziyaret edenlere markanız, hizmet ve içerikleriniz hakkında bilgi verecek detayları eklemeniz gerekiyor. Profil fotoğrafı, hakkımızda bölümü gibi detaylarda markanızı öne çıkartacak detayları kullanmalısınız. Burada ne tür içerikler paylaşacağınızla ilgili bilgileri sunmanız da önemli.

Popüler hashtagleri kullanın

Paylaşımlarınızda etkileşimleri artırmak ve üst sıralarda görünmek için popüler hashtagleri de kullanmanız gerekiyor. Popüler hashtagleri kullanırken içeriklerinizin de bu etiketle olan uyumuna bakmanızda yarar var. Sadece popüler olduğu için bu etiketleri kullanmanız, alakasız içerikler paylaşmanıza neden olacağı için beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

”Sizin İçin Öneriler” bölümüne çıkmaya çalışın

Tiktok takipçi sayınızı artırmak için bu platformun “Sizin İçin Öneriler” bölümüne çıkmaya çalışmanız gerekiyor. Instagram ve diğer sosyal platformların aksine TikTok, kullanıcıları yeni içerikler keşfetmeye teşvik etmekte. Instagram, kullanıcının kendisinin Keşfet bölümüne girmesi gerekiyor; ancak Tiktok’ta bu sayfa doğrudan kullanıcıların karşısına çıkmakta.

Bu bölümde öne çıkabilmek için kaliteli görüntüler kullanmanız, daha kısa videolar oluşturmanız, videolarınıza müzik eklemeniz, popüler hashtagleri kullanmanız, etkileşim getirecek içerikler sunmanız, trendleri takip etmeniz ve takipçilerinizle etkileşime geçmeniz gerekli.

Hedef kitlenizi belirleyin

TikTok takipçi sayınızı artırmak için hedef kitlenizi belirlemeniz ve onların ilgi alanlarına göre içerikler üretmeniz de gerekir. Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi Tiktok’un da kendine göre bir kullanıcı kesimi bulunur ve bunların da beklentileri farklılık gösterir.

Sizin müşteri profilinizde olan ve Tiktok kullanan kesim hakkında araştırmalar yaparak, içerik stratejilerinizi bu yönde oluşturmanız, kullanıcıların da sizi daha fazla takip etmelerini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

TikTok reklamlarından yararlanın

Profilinizi öne çıkartmak için TikTok reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Bu platformdaki reklamlar henüz çok yeni olduğu için birçok marka henüz buraya giriş yapmadı ve bu nedenle de reklam maliyetleri ve rekabeti şuan için düşük. Ancak önümüzdeki dönemlerde buradaki rekabetin de artması bekleniyor.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Rekabet artmadan burada reklamlar vermeniz, TikTok takipçi sayınızı artırmanızı sağlarken, platform üzerinde de öncü firmalardan biri olmanızı sağlayacaktır. Bu nedenle stratejilerinizi belirlerken bu platformdaki reklam çalışmalarınız için de belli bir bütçe ayırmayı göz önünde bulundurun.

Diğer mecralarda TikTok hesabınızı duyurun

Hesabınızı büyütmenin yollarından biri de yer aldığınız diğer sosyal medya platformları üzerinde TikTok hesabınızın da duyurusunu yapmak olacaktır. Buradaki takipçileriniz TikTok’u daha aktif kullanmaya başlamış olabilirler ve sizi buradan takip etmekten daha çok keyif alabilirler. Bu nedenle de belli aralıklarla TikTok hesabınızda yaptığınız paylaşımları, diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak, sizi TikTok’ta da takip etmeleri için onlara neden verebilirsiniz.

Sürekliliği koruyun

Tiktok takipçi sayısını artırmak için yapmanız gerekenlerden biri de içerik paylaşımlarınızda sürekliliğinizi korumak olacaktır. Daha önceki sosyal medya rehberlerimizde de sıklıkla vurguladığımız konulardan biri olan süreklilik, hesabınızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için en önemli faktörlerden biri.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sürekliliği sağlayabilmek için düzenli olarak içerik paylaşmanız gerekir ki bunun için de belli bir içerik stratejinizin ve takviminizin olması gereklidir. İçerik takviminin nasıl oluşturulması gerektiği hakkında bilginiz yoksa, aşağıdaki rehberimizi okuyarak kendi stratejilerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan