TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

18 Aralık 2020
Sinan Oypan

TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef kitlesinde bu yaş grubu olan firmalar için Tiktok önemli bir platform. Bunun yanı sıra bu mecranın hedef kitlesinin de daha genişleyeceği tahmin edildiği için markaların bu kanala yatırım yapmasında da fayda var. Peki, TikTok takipçi sayısını artırmak için markalar ne gibi çalışmalar yapabilirler?

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?

TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?

Dikkat çekici bir profil hazırlayın

TikTok takipçi sayınızı artırmak için öncelikle profilinizi ziyaret edenlere markanız, hizmet ve içerikleriniz hakkında bilgi verecek detayları eklemeniz gerekiyor. Profil fotoğrafı, hakkımızda bölümü gibi detaylarda markanızı öne çıkartacak detayları kullanmalısınız. Burada ne tür içerikler paylaşacağınızla ilgili bilgileri sunmanız da önemli.

Popüler hashtagleri kullanın

Paylaşımlarınızda etkileşimleri artırmak ve üst sıralarda görünmek için popüler hashtagleri de kullanmanız gerekiyor. Popüler hashtagleri kullanırken içeriklerinizin de bu etiketle olan uyumuna bakmanızda yarar var. Sadece popüler olduğu için bu etiketleri kullanmanız, alakasız içerikler paylaşmanıza neden olacağı için beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

”Sizin İçin Öneriler” bölümüne çıkmaya çalışın

Tiktok takipçi sayınızı artırmak için bu platformun “Sizin İçin Öneriler” bölümüne çıkmaya çalışmanız gerekiyor. Instagram ve diğer sosyal platformların aksine TikTok, kullanıcıları yeni içerikler keşfetmeye teşvik etmekte. Instagram, kullanıcının kendisinin Keşfet bölümüne girmesi gerekiyor; ancak Tiktok’ta bu sayfa doğrudan kullanıcıların karşısına çıkmakta.

Bu bölümde öne çıkabilmek için kaliteli görüntüler kullanmanız, daha kısa videolar oluşturmanız, videolarınıza müzik eklemeniz, popüler hashtagleri kullanmanız, etkileşim getirecek içerikler sunmanız, trendleri takip etmeniz ve takipçilerinizle etkileşime geçmeniz gerekli.

Hedef kitlenizi belirleyin

TikTok takipçi sayınızı artırmak için hedef kitlenizi belirlemeniz ve onların ilgi alanlarına göre içerikler üretmeniz de gerekir. Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi Tiktok’un da kendine göre bir kullanıcı kesimi bulunur ve bunların da beklentileri farklılık gösterir.

Sizin müşteri profilinizde olan ve Tiktok kullanan kesim hakkında araştırmalar yaparak, içerik stratejilerinizi bu yönde oluşturmanız, kullanıcıların da sizi daha fazla takip etmelerini sağlayacaktır.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

TikTok reklamlarından yararlanın

Profilinizi öne çıkartmak için TikTok reklamlarından da yararlanabilirsiniz. Bu platformdaki reklamlar henüz çok yeni olduğu için birçok marka henüz buraya giriş yapmadı ve bu nedenle de reklam maliyetleri ve rekabeti şuan için düşük. Ancak önümüzdeki dönemlerde buradaki rekabetin de artması bekleniyor.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Rekabet artmadan burada reklamlar vermeniz, TikTok takipçi sayınızı artırmanızı sağlarken, platform üzerinde de öncü firmalardan biri olmanızı sağlayacaktır. Bu nedenle stratejilerinizi belirlerken bu platformdaki reklam çalışmalarınız için de belli bir bütçe ayırmayı göz önünde bulundurun.

Diğer mecralarda TikTok hesabınızı duyurun

Hesabınızı büyütmenin yollarından biri de yer aldığınız diğer sosyal medya platformları üzerinde TikTok hesabınızın da duyurusunu yapmak olacaktır. Buradaki takipçileriniz TikTok’u daha aktif kullanmaya başlamış olabilirler ve sizi buradan takip etmekten daha çok keyif alabilirler. Bu nedenle de belli aralıklarla TikTok hesabınızda yaptığınız paylaşımları, diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak, sizi TikTok’ta da takip etmeleri için onlara neden verebilirsiniz.

Sürekliliği koruyun

Tiktok takipçi sayısını artırmak için yapmanız gerekenlerden biri de içerik paylaşımlarınızda sürekliliğinizi korumak olacaktır. Daha önceki sosyal medya rehberlerimizde de sıklıkla vurguladığımız konulardan biri olan süreklilik, hesabınızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için en önemli faktörlerden biri.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sürekliliği sağlayabilmek için düzenli olarak içerik paylaşmanız gerekir ki bunun için de belli bir içerik stratejinizin ve takviminizin olması gereklidir. İçerik takviminin nasıl oluşturulması gerektiği hakkında bilginiz yoksa, aşağıdaki rehberimizi okuyarak kendi stratejilerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi oluştururken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Çağatay Yazıcı
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan