E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

1 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet kullanıcılarının talep gösterdiği mecra, henüz reklam verenlerin aktif bir şekilde reklam vermeye başlamamalarından dolayı da yaratıcı ve öncü firmalar için yeni kapılar aralıyor. Ama öncelikle TikTok’un ne olduğu ile başlayalım.

TikTok nedir?

TikTok, eskiden Musical.ly olarak bilinen ve 2014’te yayınlanan; sonrasında da 2018 yılında Bytedance’in bu platformu satın alarak TikTok ile bu iki platformu birleştirmesiyle ortaya çıkan bir sosyal medya platformu.

Bu platform, 2016’da kapanan Vine’a oldukça benziyor. Kullanıcılar burada mobil cihazları üzerinden video içerikler üretebiliyorlar. Vine’dan farkı ise, Vine üzerinde kullanıcılar sadece videolarını yükleyebiliyorken, TikTok üzerinde kullanıcılar videolarına ses, emoji, yüz filtreleri gibi efektler ekleyebildikleri gibi ücretsiz video düzenleme araçlarını da kullanabiliyorlar. Bu sayede daha yaratıcı ve farklı videolar üretilebiliyor.

TikTok reklamları e-ticaret firmaları için etkili mi?

Tüm dijital pazarlama çalışmalarında olduğu gibi bir platform üzerinde reklam vermeden önce öncelikle bu platformu kullanan kitleyi iyi bir şekilde analiz etmek gerekir. Platformu kullanan kişiler, markanın hedef kitlesi ile örtüşmüyorsa, bu mecralar üzerinde reklam vermek doğru bir yaklaşım olmayacaktır.

TikTok reklamları, daha çok yaş olarak genç olan kullanıcılara ulaşmak isteyen markalar için daha etkili olacaktır. Bunun yanı sıra video odaklı bir platform olduğu için TikTok reklamları üzerinden geri dönüş almak isteyen firmaların dikkat etmeleri gereken konulardan biri de yaratıcı video içerikler oluşturmak olmalı. Video içeriklerle kullanıcıların ilgisini çekmek, reklamların başarısını doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette dijital pazarlamayla ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilirler?

TikTok reklamları ile kullanıcılara ulaşmak isteyen e-ticaret firmalarının bu mecra üzerinde başvurabileceği birkaç farklı yol bulunuyor. Bu yollara geçmeden önce bu platform üzerindeki reklam verenlerle ilgili bazı bilgileri paylaşalım.

Reklam modellerinin yeni olması ve yakın zaman içerisinde reklamlara yer verilmeye başlanması, reklam verenler tarafından TikTok’u henüz çok keşfedilmemiş bir platform yapıyor. Markalar henüz bu mecra üzerinde Instagram ya da Facebook gibi yoğun bir şekilde reklam vermedikleri için bu platformdaki rekabet şu an için düşük durumda. Bu da öncü davranan ve ilk adımı atmak isteyen markalar için bir kapı aralıyor.

Bununla beraber henüz kullanıcı tarafında da çok geniş bir kitleye ulaşmamış olması da platformu şu an için çok cezbedici bir hale getirmese de, günlük 500 milyon aktif kullanıcısı bulunuyor. Apple App Store üzerinde 2019’un ilk çeyreğinde en çok indirlen uygulama olması da bu platformun gün geçtikçe büyümeye devam ettiğini göstermekte.

Yıllar önce Instagram’da olduğu gibi şu an yeni yeni yaygınlaşan TikTok da önümüzdeki günlerde popülerliğini artırarak, markalara farklı kapılar aralayabileceği için e-ticaret firmalarının dijital pazarlama stratejilerine bu platformu eklemelerinin faydası olacaktır.

TikTok reklamları ile kullanıcılara ulaşmak

TikTok reklamları ile kullanıcılara farklı şekillerde ulaşabilirsiniz. TikTok’un birkaç farklı reklam modeli bulunuyor. Kullanıcılara ulaşmak için bu reklam modellerini de kullanmayı deneyebilirsiniz.

  • Açılış ekranı reklamları (Launch Screen Ads): Bu reklamlar, kullanıcılar uygulamaya girdiklerinde otomatik olarak açılan ve tüm ekranı kaplayan reklamlardır. Bu reklamlar düz görsellerden, animasyon ya da videolardan oluşabilmekte.
  • Zaman tüneli reklamları (In-Feed Ads): Bu reklamlar ise kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde çıkan reklamlardır.
  • Hashtag Challenge Ads: Bu reklam modelinde ise markalar bir Hashtag yarattıktan sonra kulanıcıların bu hashtaglerle içerikler üretilmesi sağlanmaya çalışılır. Kullanıcıları aktif bir şekilde dahil etmek ve etkileşimi artırmak için kullanılan bu reklamlar, Snapchat reklam modellerine benzerlerine göstermekte.

Influencer pazarlama ile kullanıcılara ulaşmak

TikTok reklamları doğrudan hedef kitleye ulaşmak için etkili olsa da, daha organik bir şekilde kullanıcılara ulaşmak için Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Popüler hesaplarla iletişime geçerek, onların markanız için içerik üretmelerini sağlayabilir ve daha organik bir şekilde kullanıcılarla etkileşime geçerek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

TikTok ile ilgili sık sorulan sorular

TikTok neden popülerleşti?

Tiktok’un genç kullanıcılar arasında popülerleşmesinin başlıca sebebi Instagram, Facebook ve YouTube gibi kanallar üzerinde çok fazla reklam içeriğinin görünmeye başlaması diyebilir. Markaların çok yoğun bir şekilde bu mecralarda reklam veriyor olması genç kullancıları kaçırmaya başladı. Uzun süre reklam modelleri olmadan devam etse de TikTok da 2019 yılında platform içerisinde reklam gösterimine başladı ve markalar da yavaş yavaş bu mecra üzerinde reklam gösterimlerine başladılar.

TikTok reklamı nasıl verilir?

TikTok reklamı vermek için bir TikTok hesabınızın olması ve bu hesapla TikTok’un web sitesi üzerinden “reklam oluştur” bölümüne girmeniz gerekmekte. İlk kez giriş yaparken, hangi ülkeden girdiğinizi ve reklamlarınızda ne tür içerikler göstereceğinizi seçemeniz gerekmektedir. Bu reklam yöneticisi üzerinde ilgili reklam modellerinden biri seçerek, reklamlarınızı oluşturabilirsiniz. TikTok reklam verme hakkında önümüzdeki günlerde daha detaylı adım adım anlatım içeren bir rehberi sizlerle paylaşacağız.

TikTok’un hedef kitlesi kimler?

TikTok kullanıcılarının yüzde 44’lük bir bölümünü 16 ile 24 yaş arasındaki kullanıcılar oluşturmakta. Erkek kullanıcıların oranı yüzde 55,6 iken, kadın kullanıcıların oranı ise yüzde 44,4. Ortalama olarak kullanıcılar günde 52 dakikalarını bu platformda geçirmekteler. Kullanıcıların yüzde 90’ı, gün içerisinde uygulayama birkaç kez giriş yapmaktalar. Gün içinde izlenen ortalama video sayısı ise 1 milyarın üzerinde.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan