E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

1 Kasım 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet kullanıcılarının talep gösterdiği mecra, henüz reklam verenlerin aktif bir şekilde reklam vermeye başlamamalarından dolayı da yaratıcı ve öncü firmalar için yeni kapılar aralıyor. Ama öncelikle TikTok’un ne olduğu ile başlayalım.

TikTok nedir?

TikTok, eskiden Musical.ly olarak bilinen ve 2014’te yayınlanan; sonrasında da 2018 yılında Bytedance’in bu platformu satın alarak TikTok ile bu iki platformu birleştirmesiyle ortaya çıkan bir sosyal medya platformu.

Bu platform, 2016’da kapanan Vine’a oldukça benziyor. Kullanıcılar burada mobil cihazları üzerinden video içerikler üretebiliyorlar. Vine’dan farkı ise, Vine üzerinde kullanıcılar sadece videolarını yükleyebiliyorken, TikTok üzerinde kullanıcılar videolarına ses, emoji, yüz filtreleri gibi efektler ekleyebildikleri gibi ücretsiz video düzenleme araçlarını da kullanabiliyorlar. Bu sayede daha yaratıcı ve farklı videolar üretilebiliyor.

TikTok reklamları e-ticaret firmaları için etkili mi?

Tüm dijital pazarlama çalışmalarında olduğu gibi bir platform üzerinde reklam vermeden önce öncelikle bu platformu kullanan kitleyi iyi bir şekilde analiz etmek gerekir. Platformu kullanan kişiler, markanın hedef kitlesi ile örtüşmüyorsa, bu mecralar üzerinde reklam vermek doğru bir yaklaşım olmayacaktır.

TikTok reklamları, daha çok yaş olarak genç olan kullanıcılara ulaşmak isteyen markalar için daha etkili olacaktır. Bunun yanı sıra video odaklı bir platform olduğu için TikTok reklamları üzerinden geri dönüş almak isteyen firmaların dikkat etmeleri gereken konulardan biri de yaratıcı video içerikler oluşturmak olmalı. Video içeriklerle kullanıcıların ilgisini çekmek, reklamların başarısını doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette dijital pazarlamayla ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilirler?

TikTok reklamları ile kullanıcılara ulaşmak isteyen e-ticaret firmalarının bu mecra üzerinde başvurabileceği birkaç farklı yol bulunuyor. Bu yollara geçmeden önce bu platform üzerindeki reklam verenlerle ilgili bazı bilgileri paylaşalım.

Reklam modellerinin yeni olması ve yakın zaman içerisinde reklamlara yer verilmeye başlanması, reklam verenler tarafından TikTok’u henüz çok keşfedilmemiş bir platform yapıyor. Markalar henüz bu mecra üzerinde Instagram ya da Facebook gibi yoğun bir şekilde reklam vermedikleri için bu platformdaki rekabet şu an için düşük durumda. Bu da öncü davranan ve ilk adımı atmak isteyen markalar için bir kapı aralıyor.

Bununla beraber henüz kullanıcı tarafında da çok geniş bir kitleye ulaşmamış olması da platformu şu an için çok cezbedici bir hale getirmese de, günlük 500 milyon aktif kullanıcısı bulunuyor. Apple App Store üzerinde 2019’un ilk çeyreğinde en çok indirlen uygulama olması da bu platformun gün geçtikçe büyümeye devam ettiğini göstermekte.

Yıllar önce Instagram’da olduğu gibi şu an yeni yeni yaygınlaşan TikTok da önümüzdeki günlerde popülerliğini artırarak, markalara farklı kapılar aralayabileceği için e-ticaret firmalarının dijital pazarlama stratejilerine bu platformu eklemelerinin faydası olacaktır.

TikTok reklamları ile kullanıcılara ulaşmak

TikTok reklamları ile kullanıcılara farklı şekillerde ulaşabilirsiniz. TikTok’un birkaç farklı reklam modeli bulunuyor. Kullanıcılara ulaşmak için bu reklam modellerini de kullanmayı deneyebilirsiniz.

  • Açılış ekranı reklamları (Launch Screen Ads): Bu reklamlar, kullanıcılar uygulamaya girdiklerinde otomatik olarak açılan ve tüm ekranı kaplayan reklamlardır. Bu reklamlar düz görsellerden, animasyon ya da videolardan oluşabilmekte.
  • Zaman tüneli reklamları (In-Feed Ads): Bu reklamlar ise kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde çıkan reklamlardır.
  • Hashtag Challenge Ads: Bu reklam modelinde ise markalar bir Hashtag yarattıktan sonra kulanıcıların bu hashtaglerle içerikler üretilmesi sağlanmaya çalışılır. Kullanıcıları aktif bir şekilde dahil etmek ve etkileşimi artırmak için kullanılan bu reklamlar, Snapchat reklam modellerine benzerlerine göstermekte.

Influencer pazarlama ile kullanıcılara ulaşmak

TikTok reklamları doğrudan hedef kitleye ulaşmak için etkili olsa da, daha organik bir şekilde kullanıcılara ulaşmak için Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Popüler hesaplarla iletişime geçerek, onların markanız için içerik üretmelerini sağlayabilir ve daha organik bir şekilde kullanıcılarla etkileşime geçerek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

TikTok ile ilgili sık sorulan sorular

TikTok neden popülerleşti?

Tiktok’un genç kullanıcılar arasında popülerleşmesinin başlıca sebebi Instagram, Facebook ve YouTube gibi kanallar üzerinde çok fazla reklam içeriğinin görünmeye başlaması diyebilir. Markaların çok yoğun bir şekilde bu mecralarda reklam veriyor olması genç kullancıları kaçırmaya başladı. Uzun süre reklam modelleri olmadan devam etse de TikTok da 2019 yılında platform içerisinde reklam gösterimine başladı ve markalar da yavaş yavaş bu mecra üzerinde reklam gösterimlerine başladılar.

TikTok reklamı nasıl verilir?

TikTok reklamı vermek için bir TikTok hesabınızın olması ve bu hesapla TikTok’un web sitesi üzerinden “reklam oluştur” bölümüne girmeniz gerekmekte. İlk kez giriş yaparken, hangi ülkeden girdiğinizi ve reklamlarınızda ne tür içerikler göstereceğinizi seçemeniz gerekmektedir. Bu reklam yöneticisi üzerinde ilgili reklam modellerinden biri seçerek, reklamlarınızı oluşturabilirsiniz. TikTok reklam verme hakkında önümüzdeki günlerde daha detaylı adım adım anlatım içeren bir rehberi sizlerle paylaşacağız.

TikTok’un hedef kitlesi kimler?

TikTok kullanıcılarının yüzde 44’lük bir bölümünü 16 ile 24 yaş arasındaki kullanıcılar oluşturmakta. Erkek kullanıcıların oranı yüzde 55,6 iken, kadın kullanıcıların oranı ise yüzde 44,4. Ortalama olarak kullanıcılar günde 52 dakikalarını bu platformda geçirmekteler. Kullanıcıların yüzde 90’ı, gün içerisinde uygulayama birkaç kez giriş yapmaktalar. Gün içinde izlenen ortalama video sayısı ise 1 milyarın üzerinde.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan