fbpx

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

1 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet kullanıcılarının talep gösterdiği mecra, henüz reklam verenlerin aktif bir şekilde reklam vermeye başlamamalarından dolayı da yaratıcı ve öncü firmalar için yeni kapılar aralıyor. Ama öncelikle TikTok’un ne olduğu ile başlayalım.

TikTok nedir?

TikTok, eskiden Musical.ly olarak bilinen ve 2014’te yayınlanan; sonrasında da 2018 yılında Bytedance’in bu platformu satın alarak TikTok ile bu iki platformu birleştirmesiyle ortaya çıkan bir sosyal medya platformu.

Bu platform, 2016’da kapanan Vine’a oldukça benziyor. Kullanıcılar burada mobil cihazları üzerinden video içerikler üretebiliyorlar. Vine’dan farkı ise, Vine üzerinde kullanıcılar sadece videolarını yükleyebiliyorken, TikTok üzerinde kullanıcılar videolarına ses, emoji, yüz filtreleri gibi efektler ekleyebildikleri gibi ücretsiz video düzenleme araçlarını da kullanabiliyorlar. Bu sayede daha yaratıcı ve farklı videolar üretilebiliyor.

TikTok reklamları e-ticaret firmaları için etkili mi?

Tüm dijital pazarlama çalışmalarında olduğu gibi bir platform üzerinde reklam vermeden önce öncelikle bu platformu kullanan kitleyi iyi bir şekilde analiz etmek gerekir. Platformu kullanan kişiler, markanın hedef kitlesi ile örtüşmüyorsa, bu mecralar üzerinde reklam vermek doğru bir yaklaşım olmayacaktır.

TikTok reklamları, daha çok yaş olarak genç olan kullanıcılara ulaşmak isteyen markalar için daha etkili olacaktır. Bunun yanı sıra video odaklı bir platform olduğu için TikTok reklamları üzerinden geri dönüş almak isteyen firmaların dikkat etmeleri gereken konulardan biri de yaratıcı video içerikler oluşturmak olmalı. Video içeriklerle kullanıcıların ilgisini çekmek, reklamların başarısını doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticarette dijital pazarlamayla ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilirler?

TikTok reklamları ile kullanıcılara ulaşmak isteyen e-ticaret firmalarının bu mecra üzerinde başvurabileceği birkaç farklı yol bulunuyor. Bu yollara geçmeden önce bu platform üzerindeki reklam verenlerle ilgili bazı bilgileri paylaşalım.

Reklam modellerinin yeni olması ve yakın zaman içerisinde reklamlara yer verilmeye başlanması, reklam verenler tarafından TikTok’u henüz çok keşfedilmemiş bir platform yapıyor. Markalar henüz bu mecra üzerinde Instagram ya da Facebook gibi yoğun bir şekilde reklam vermedikleri için bu platformdaki rekabet şu an için düşük durumda. Bu da öncü davranan ve ilk adımı atmak isteyen markalar için bir kapı aralıyor.

Bununla beraber henüz kullanıcı tarafında da çok geniş bir kitleye ulaşmamış olması da platformu şu an için çok cezbedici bir hale getirmese de, günlük 500 milyon aktif kullanıcısı bulunuyor. Apple App Store üzerinde 2019’un ilk çeyreğinde en çok indirlen uygulama olması da bu platformun gün geçtikçe büyümeye devam ettiğini göstermekte.

Yıllar önce Instagram’da olduğu gibi şu an yeni yeni yaygınlaşan TikTok da önümüzdeki günlerde popülerliğini artırarak, markalara farklı kapılar aralayabileceği için e-ticaret firmalarının dijital pazarlama stratejilerine bu platformu eklemelerinin faydası olacaktır.

TikTok reklamları ile kullanıcılara ulaşmak

TikTok reklamları ile kullanıcılara farklı şekillerde ulaşabilirsiniz. TikTok’un birkaç farklı reklam modeli bulunuyor. Kullanıcılara ulaşmak için bu reklam modellerini de kullanmayı deneyebilirsiniz.

  • Açılış ekranı reklamları (Launch Screen Ads): Bu reklamlar, kullanıcılar uygulamaya girdiklerinde otomatik olarak açılan ve tüm ekranı kaplayan reklamlardır. Bu reklamlar düz görsellerden, animasyon ya da videolardan oluşabilmekte.
  • Zaman tüneli reklamları (In-Feed Ads): Bu reklamlar ise kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde çıkan reklamlardır.
  • Hashtag Challenge Ads: Bu reklam modelinde ise markalar bir Hashtag yarattıktan sonra kulanıcıların bu hashtaglerle içerikler üretilmesi sağlanmaya çalışılır. Kullanıcıları aktif bir şekilde dahil etmek ve etkileşimi artırmak için kullanılan bu reklamlar, Snapchat reklam modellerine benzerlerine göstermekte.

Influencer pazarlama ile kullanıcılara ulaşmak

TikTok reklamları doğrudan hedef kitleye ulaşmak için etkili olsa da, daha organik bir şekilde kullanıcılara ulaşmak için Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Popüler hesaplarla iletişime geçerek, onların markanız için içerik üretmelerini sağlayabilir ve daha organik bir şekilde kullanıcılarla etkileşime geçerek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

TikTok ile ilgili sık sorulan sorular

TikTok neden popülerleşti?

Tiktok’un genç kullanıcılar arasında popülerleşmesinin başlıca sebebi Instagram, Facebook ve YouTube gibi kanallar üzerinde çok fazla reklam içeriğinin görünmeye başlaması diyebilir. Markaların çok yoğun bir şekilde bu mecralarda reklam veriyor olması genç kullancıları kaçırmaya başladı. Uzun süre reklam modelleri olmadan devam etse de TikTok da 2019 yılında platform içerisinde reklam gösterimine başladı ve markalar da yavaş yavaş bu mecra üzerinde reklam gösterimlerine başladılar.

TikTok reklamı nasıl verilir?

TikTok reklamı vermek için bir TikTok hesabınızın olması ve bu hesapla TikTok’un web sitesi üzerinden “reklam oluştur” bölümüne girmeniz gerekmekte. İlk kez giriş yaparken, hangi ülkeden girdiğinizi ve reklamlarınızda ne tür içerikler göstereceğinizi seçemeniz gerekmektedir. Bu reklam yöneticisi üzerinde ilgili reklam modellerinden biri seçerek, reklamlarınızı oluşturabilirsiniz. TikTok reklam verme hakkında önümüzdeki günlerde daha detaylı adım adım anlatım içeren bir rehberi sizlerle paylaşacağız.

TikTok’un hedef kitlesi kimler?

TikTok kullanıcılarının yüzde 44’lük bir bölümünü 16 ile 24 yaş arasındaki kullanıcılar oluşturmakta. Erkek kullanıcıların oranı yüzde 55,6 iken, kadın kullanıcıların oranı ise yüzde 44,4. Ortalama olarak kullanıcılar günde 52 dakikalarını bu platformda geçirmekteler. Kullanıcıların yüzde 90’ı, gün içerisinde uygulayama birkaç kez giriş yapmaktalar. Gün içinde izlenen ortalama video sayısı ise 1 milyarın üzerinde.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan