Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri

22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal medyayı doğru ve aktif kullandıklarında ticari olarak getiri sağlayabiliyor, etkileşimlerini artırıyor, e-ticaret sitelerine müşteri çekebiliyor.

Verilere bakıldığında; Türkiye’de 54 aktif sosyal medya kullanıcısı mevcut. Bunların içinde en çok kullanılan mecra yüzde 90 ile Youtube, yüzde 83 ile Instagram, yüzde 81 Whatsapp, yüzde 76 Facebook, yüzde 61 Twitter, yüzde 34 Pinterest, yüzde 32 Linkedin, yüzde 29 Snapchat, yüzde 29 Tik Tok olarak devam ediyor.

En çok kullanılan ikinci sosyal medya platformu olan Instagram her geçen gün gelişerek yeni özellikleri bünyesine katıyor. Özellikle işletmelerin öne çıkmasını sağlayacak çalışmalara imza atan Instagram’da ticari işletmeler için gelişmiş fonksiyonlar mevcut. Şimdi onlara bir göz atalım;

Instagram özelliklerini aktif kullanarak etkileşimlerinizi artırın

Instagram anket özelliği

Hikayeler bölümünde anket yapma özelliği işletmeler için efektif kullanıldığında işe yarayan bir özellik. Ticari işletmeler için Instagram’da anket yapmak, hedef kitlenin nabzını yoklamak için oldukça yararlı oluyor. İşletmeler hedef kitlenin beklentilerini, işletmeyle ilgili düşüncelerini, memnuniyetlerini yapacakları bu anketlerle analiz edebiliyor.

Instagram soru-cevap özelliği

Hedef kitlenizle iletişim halinde kalmanızı, işletmenizle ilgili merak edilenleri cevaplamanızı mümkün kılan soru-cevap özelliği ile işletmenizle ilgili birçok soruya cevap verebileceğiniz gibi doğru analizler yaparak yeni adımlar atabilirsiniz.

Instagram geri sayım özelliği

Tanıtımlarınızda, kampanyalarınızda, reklam çalışmalarınızda, çekiliş ve promosyonlarınızda işletmeniz için farklı çalışmalar için geri sayım özelliğini kullanabilirsiniz.

Instagram test özelliği

Instagram işletme hesabınızda takipçilerinizle etkileşiminizi artırmanızı sağlamak için Instagram test özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinize soru sormanızı ve “doğru-yanlış” olarak sonuçlanmasını sağlayan bu testi, kampanya ve çekilişleriniz için de kullanabilirsiniz. Ayrıca takipçilerinize işletmenizle ilgili sorular sorarak işletmenizi ne kadar tanıdıklarını analiz edebilirsiniz.

Küçük işletme desteği özelliği

Pandemi nedeniyle mayıs ayında devreye alınan “Instagram Küçük İşletme Desteği” Instagram story bölümüne gelen bir özellik. Coronavirus nedeniyle bir süredir kapalı olan işletmeler için destek amacı taşıyan Instagram küçük destek modu, kullanıcılar tarafından paylaşılabiliyor. Böylece işletmelerin görünür olması sağlanıyor.

Instagram canlı yayın özelliği

Instagram canlı yayın yapma özelliği farklı konseptlerle takipçilerinizin karşısına çıkmayı mümkün kılıyor. Özellikle pandemi boyunca ticari işletmelerin de sıkça kullandığı canlı yayınları pek çok amaç için kullanmak mümkün. Merak edilen soruları cevaplandırma, kutu açılış videoları, ürün tanıtım yayınları, Soru cevap etkinlikleri, yeni ürün lansmanları, röportajlar, promosyon ve kampanya tanıtımları, ürün kullanımlarıyla ilgili bilgiler gibi sektörünüze uygun çok farklı içerikte yayınlar yapabilirsiniz.

Farklı video içerik üretme özellikleri

İşletmeler tarafından bir tanıtım ve pazarlama aracı olarak kullanılan Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içerikler üretebilirsiniz. Günümüzde video içerik kullanıcılar tarafından en çok ilgi gören içerik türü haline geldi. Instagram da bu ilgiyi karşılıksız bırakmayarak farklı video oluşturma özellikleri getirmeye başladı.

Son günlerin en popüler video formatı Reels video kullanıcılar ve işletmeler tarafından ilgi gördü. Instagram reels video nedir dediğimizde ise kısa süreli ve düzenlenebilir video özelliği diyebiliriz. Çeşitli düzenleme araçlarıyla kullanıcılara sunulan reels videoları gönderi veya hikaye olarak paylaşılabiliyor. “Herkese açık” hesaplarda ise “keşfet” bölümünde paylaşılabiliyor ve geniş topluluklar ile etkileşime geçilebiliyor.

İlgili Rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

İlgili Rehber: Instagram canlı yayın rehberi

Instagram yeni özellikler yakında geliyor

Instagram QR kod özelliği

QR kod özelliği henüz çok yeni devreye alınan yeni ınstagram özelliği. Artık kullanıcılar QR kod üzerinden Instagram hesaplarına ulaşabilecek. Instagram bu özelliğiyle hem kişisel hesapları hem de işletme hesaplarını hedefliyor. Bu özellik ile tüketicilerin işletme hesaplarına hızlı bir şekilde ulaşması için alternatif bir yol da sunulmuş oluyor.

QR kodu e-ticaret sitenize ekleyerek sitenize gelen kullanıcıların bu şekilde Instagram hesabınıza ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca varsa fiziki mağazanıza da Qr kodunuzu yerleştirerek mağazanıza gelen kullanıcıların ınstagram hesabınıza hızlıca ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Instagram’ın yeni QR kod özelliği nasıl çalışıyor derseniz, kullanıcıları profil menüsünden kendi QR kodlarına erişebileceği gibi Instagram Stories kamerası, Instagram QR kod kamerası veya QR kod tarayabilen herhangi bir kamera ile diğer hesapların QR kodlarını tarayabilecek ve hesabı görüntüleyebilecek. İlk olarak Japonya’da test edilen özellik, yakın zamanda birçok ülkede test edilmeye başlanacak.

Yorum sabitleme/Toplu yorum silme- hesap engelleme özelliği

Instagram yorum sabitleme ve yorum silme özelliklerini de test etmeye başlayarak devreye almaya hazırlanıyor. Youtube’daki yorum sabitleme özelliğiyle aynı mantıkta çalışacak olan özellikte; istenilen 3 yorum sabitlenerek öne çıkarılabilecek.

Bunun yanında Instagram’a toplu yorum silme, toplu hesap engelleme gibi özellikler gelecek. Yorumları toplu olarak silebilmek için, ‘Yorumları Yönet’ sekmesinden yorumları toplu olarak seçip temizlemek mümkün olacak. Siz de Instagram özellikleri konusunda detaylı bilgi edinerek işletmeniz için faydalı çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan