Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri

22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal medyayı doğru ve aktif kullandıklarında ticari olarak getiri sağlayabiliyor, etkileşimlerini artırıyor, e-ticaret sitelerine müşteri çekebiliyor.

Verilere bakıldığında; Türkiye’de 54 aktif sosyal medya kullanıcısı mevcut. Bunların içinde en çok kullanılan mecra yüzde 90 ile Youtube, yüzde 83 ile Instagram, yüzde 81 Whatsapp, yüzde 76 Facebook, yüzde 61 Twitter, yüzde 34 Pinterest, yüzde 32 Linkedin, yüzde 29 Snapchat, yüzde 29 Tik Tok olarak devam ediyor.

En çok kullanılan ikinci sosyal medya platformu olan Instagram her geçen gün gelişerek yeni özellikleri bünyesine katıyor. Özellikle işletmelerin öne çıkmasını sağlayacak çalışmalara imza atan Instagram’da ticari işletmeler için gelişmiş fonksiyonlar mevcut. Şimdi onlara bir göz atalım;

Instagram özelliklerini aktif kullanarak etkileşimlerinizi artırın

Instagram anket özelliği

Hikayeler bölümünde anket yapma özelliği işletmeler için efektif kullanıldığında işe yarayan bir özellik. Ticari işletmeler için Instagram’da anket yapmak, hedef kitlenin nabzını yoklamak için oldukça yararlı oluyor. İşletmeler hedef kitlenin beklentilerini, işletmeyle ilgili düşüncelerini, memnuniyetlerini yapacakları bu anketlerle analiz edebiliyor.

Instagram soru-cevap özelliği

Hedef kitlenizle iletişim halinde kalmanızı, işletmenizle ilgili merak edilenleri cevaplamanızı mümkün kılan soru-cevap özelliği ile işletmenizle ilgili birçok soruya cevap verebileceğiniz gibi doğru analizler yaparak yeni adımlar atabilirsiniz.

Instagram geri sayım özelliği

Tanıtımlarınızda, kampanyalarınızda, reklam çalışmalarınızda, çekiliş ve promosyonlarınızda işletmeniz için farklı çalışmalar için geri sayım özelliğini kullanabilirsiniz.

Instagram test özelliği

Instagram işletme hesabınızda takipçilerinizle etkileşiminizi artırmanızı sağlamak için Instagram test özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinize soru sormanızı ve “doğru-yanlış” olarak sonuçlanmasını sağlayan bu testi, kampanya ve çekilişleriniz için de kullanabilirsiniz. Ayrıca takipçilerinize işletmenizle ilgili sorular sorarak işletmenizi ne kadar tanıdıklarını analiz edebilirsiniz.

Küçük işletme desteği özelliği

Pandemi nedeniyle mayıs ayında devreye alınan “Instagram Küçük İşletme Desteği” Instagram story bölümüne gelen bir özellik. Coronavirus nedeniyle bir süredir kapalı olan işletmeler için destek amacı taşıyan Instagram küçük destek modu, kullanıcılar tarafından paylaşılabiliyor. Böylece işletmelerin görünür olması sağlanıyor.

Instagram canlı yayın özelliği

Instagram canlı yayın yapma özelliği farklı konseptlerle takipçilerinizin karşısına çıkmayı mümkün kılıyor. Özellikle pandemi boyunca ticari işletmelerin de sıkça kullandığı canlı yayınları pek çok amaç için kullanmak mümkün. Merak edilen soruları cevaplandırma, kutu açılış videoları, ürün tanıtım yayınları, Soru cevap etkinlikleri, yeni ürün lansmanları, röportajlar, promosyon ve kampanya tanıtımları, ürün kullanımlarıyla ilgili bilgiler gibi sektörünüze uygun çok farklı içerikte yayınlar yapabilirsiniz.

Farklı video içerik üretme özellikleri

İşletmeler tarafından bir tanıtım ve pazarlama aracı olarak kullanılan Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içerikler üretebilirsiniz. Günümüzde video içerik kullanıcılar tarafından en çok ilgi gören içerik türü haline geldi. Instagram da bu ilgiyi karşılıksız bırakmayarak farklı video oluşturma özellikleri getirmeye başladı.

Son günlerin en popüler video formatı Reels video kullanıcılar ve işletmeler tarafından ilgi gördü. Instagram reels video nedir dediğimizde ise kısa süreli ve düzenlenebilir video özelliği diyebiliriz. Çeşitli düzenleme araçlarıyla kullanıcılara sunulan reels videoları gönderi veya hikaye olarak paylaşılabiliyor. “Herkese açık” hesaplarda ise “keşfet” bölümünde paylaşılabiliyor ve geniş topluluklar ile etkileşime geçilebiliyor.

İlgili Rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

İlgili Rehber: Instagram canlı yayın rehberi

Instagram yeni özellikler yakında geliyor

Instagram QR kod özelliği

QR kod özelliği henüz çok yeni devreye alınan yeni ınstagram özelliği. Artık kullanıcılar QR kod üzerinden Instagram hesaplarına ulaşabilecek. Instagram bu özelliğiyle hem kişisel hesapları hem de işletme hesaplarını hedefliyor. Bu özellik ile tüketicilerin işletme hesaplarına hızlı bir şekilde ulaşması için alternatif bir yol da sunulmuş oluyor.

QR kodu e-ticaret sitenize ekleyerek sitenize gelen kullanıcıların bu şekilde Instagram hesabınıza ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca varsa fiziki mağazanıza da Qr kodunuzu yerleştirerek mağazanıza gelen kullanıcıların ınstagram hesabınıza hızlıca ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Instagram’ın yeni QR kod özelliği nasıl çalışıyor derseniz, kullanıcıları profil menüsünden kendi QR kodlarına erişebileceği gibi Instagram Stories kamerası, Instagram QR kod kamerası veya QR kod tarayabilen herhangi bir kamera ile diğer hesapların QR kodlarını tarayabilecek ve hesabı görüntüleyebilecek. İlk olarak Japonya’da test edilen özellik, yakın zamanda birçok ülkede test edilmeye başlanacak.

Yorum sabitleme/Toplu yorum silme- hesap engelleme özelliği

Instagram yorum sabitleme ve yorum silme özelliklerini de test etmeye başlayarak devreye almaya hazırlanıyor. Youtube’daki yorum sabitleme özelliğiyle aynı mantıkta çalışacak olan özellikte; istenilen 3 yorum sabitlenerek öne çıkarılabilecek.

Bunun yanında Instagram’a toplu yorum silme, toplu hesap engelleme gibi özellikler gelecek. Yorumları toplu olarak silebilmek için, ‘Yorumları Yönet’ sekmesinden yorumları toplu olarak seçip temizlemek mümkün olacak. Siz de Instagram özellikleri konusunda detaylı bilgi edinerek işletmeniz için faydalı çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan