fbpx

Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri

22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri

Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal medyayı doğru ve aktif kullandıklarında ticari olarak getiri sağlayabiliyor, etkileşimlerini artırıyor, e-ticaret sitelerine müşteri çekebiliyor.

Verilere bakıldığında; Türkiye’de 54 aktif sosyal medya kullanıcısı mevcut. Bunların içinde en çok kullanılan mecra yüzde 90 ile Youtube, yüzde 83 ile Instagram, yüzde 81 Whatsapp, yüzde 76 Facebook, yüzde 61 Twitter, yüzde 34 Pinterest, yüzde 32 Linkedin, yüzde 29 Snapchat, yüzde 29 Tik Tok olarak devam ediyor.

En çok kullanılan ikinci sosyal medya platformu olan Instagram her geçen gün gelişerek yeni özellikleri bünyesine katıyor. Özellikle işletmelerin öne çıkmasını sağlayacak çalışmalara imza atan Instagram’da ticari işletmeler için gelişmiş fonksiyonlar mevcut. Şimdi onlara bir göz atalım;

Instagram özelliklerini aktif kullanarak etkileşimlerinizi artırın

Instagram anket özelliği

Hikayeler bölümünde anket yapma özelliği işletmeler için efektif kullanıldığında işe yarayan bir özellik. Ticari işletmeler için Instagram’da anket yapmak, hedef kitlenin nabzını yoklamak için oldukça yararlı oluyor. İşletmeler hedef kitlenin beklentilerini, işletmeyle ilgili düşüncelerini, memnuniyetlerini yapacakları bu anketlerle analiz edebiliyor.

Instagram soru-cevap özelliği

Hedef kitlenizle iletişim halinde kalmanızı, işletmenizle ilgili merak edilenleri cevaplamanızı mümkün kılan soru-cevap özelliği ile işletmenizle ilgili birçok soruya cevap verebileceğiniz gibi doğru analizler yaparak yeni adımlar atabilirsiniz.

Instagram geri sayım özelliği

Tanıtımlarınızda, kampanyalarınızda, reklam çalışmalarınızda, çekiliş ve promosyonlarınızda işletmeniz için farklı çalışmalar için geri sayım özelliğini kullanabilirsiniz.

Instagram test özelliği

Instagram işletme hesabınızda takipçilerinizle etkileşiminizi artırmanızı sağlamak için Instagram test özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinize soru sormanızı ve “doğru-yanlış” olarak sonuçlanmasını sağlayan bu testi, kampanya ve çekilişleriniz için de kullanabilirsiniz. Ayrıca takipçilerinize işletmenizle ilgili sorular sorarak işletmenizi ne kadar tanıdıklarını analiz edebilirsiniz.

Küçük işletme desteği özelliği

Pandemi nedeniyle mayıs ayında devreye alınan “Instagram Küçük İşletme Desteği” Instagram story bölümüne gelen bir özellik. Coronavirus nedeniyle bir süredir kapalı olan işletmeler için destek amacı taşıyan Instagram küçük destek modu, kullanıcılar tarafından paylaşılabiliyor. Böylece işletmelerin görünür olması sağlanıyor.

Instagram canlı yayın özelliği

Instagram canlı yayın yapma özelliği farklı konseptlerle takipçilerinizin karşısına çıkmayı mümkün kılıyor. Özellikle pandemi boyunca ticari işletmelerin de sıkça kullandığı canlı yayınları pek çok amaç için kullanmak mümkün. Merak edilen soruları cevaplandırma, kutu açılış videoları, ürün tanıtım yayınları, Soru cevap etkinlikleri, yeni ürün lansmanları, röportajlar, promosyon ve kampanya tanıtımları, ürün kullanımlarıyla ilgili bilgiler gibi sektörünüze uygun çok farklı içerikte yayınlar yapabilirsiniz.

Farklı video içerik üretme özellikleri

İşletmeler tarafından bir tanıtım ve pazarlama aracı olarak kullanılan Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içerikler üretebilirsiniz. Günümüzde video içerik kullanıcılar tarafından en çok ilgi gören içerik türü haline geldi. Instagram da bu ilgiyi karşılıksız bırakmayarak farklı video oluşturma özellikleri getirmeye başladı.

Son günlerin en popüler video formatı Reels video kullanıcılar ve işletmeler tarafından ilgi gördü. Instagram reels video nedir dediğimizde ise kısa süreli ve düzenlenebilir video özelliği diyebiliriz. Çeşitli düzenleme araçlarıyla kullanıcılara sunulan reels videoları gönderi veya hikaye olarak paylaşılabiliyor. “Herkese açık” hesaplarda ise “keşfet” bölümünde paylaşılabiliyor ve geniş topluluklar ile etkileşime geçilebiliyor.

İlgili Rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

İlgili Rehber: Instagram canlı yayın rehberi

Instagram yeni özellikler yakında geliyor

Instagram QR kod özelliği

QR kod özelliği henüz çok yeni devreye alınan yeni ınstagram özelliği. Artık kullanıcılar QR kod üzerinden Instagram hesaplarına ulaşabilecek. Instagram bu özelliğiyle hem kişisel hesapları hem de işletme hesaplarını hedefliyor. Bu özellik ile tüketicilerin işletme hesaplarına hızlı bir şekilde ulaşması için alternatif bir yol da sunulmuş oluyor.

QR kodu e-ticaret sitenize ekleyerek sitenize gelen kullanıcıların bu şekilde Instagram hesabınıza ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca varsa fiziki mağazanıza da Qr kodunuzu yerleştirerek mağazanıza gelen kullanıcıların ınstagram hesabınıza hızlıca ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Instagram’ın yeni QR kod özelliği nasıl çalışıyor derseniz, kullanıcıları profil menüsünden kendi QR kodlarına erişebileceği gibi Instagram Stories kamerası, Instagram QR kod kamerası veya QR kod tarayabilen herhangi bir kamera ile diğer hesapların QR kodlarını tarayabilecek ve hesabı görüntüleyebilecek. İlk olarak Japonya’da test edilen özellik, yakın zamanda birçok ülkede test edilmeye başlanacak.

Yorum sabitleme/Toplu yorum silme- hesap engelleme özelliği

Instagram yorum sabitleme ve yorum silme özelliklerini de test etmeye başlayarak devreye almaya hazırlanıyor. Youtube’daki yorum sabitleme özelliğiyle aynı mantıkta çalışacak olan özellikte; istenilen 3 yorum sabitlenerek öne çıkarılabilecek.

Bunun yanında Instagram’a toplu yorum silme, toplu hesap engelleme gibi özellikler gelecek. Yorumları toplu olarak silebilmek için, ‘Yorumları Yönet’ sekmesinden yorumları toplu olarak seçip temizlemek mümkün olacak. Siz de Instagram özellikleri konusunda detaylı bilgi edinerek işletmeniz için faydalı çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya