Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri

22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri

Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal medyayı doğru ve aktif kullandıklarında ticari olarak getiri sağlayabiliyor, etkileşimlerini artırıyor, e-ticaret sitelerine müşteri çekebiliyor.

Verilere bakıldığında; Türkiye’de 54 aktif sosyal medya kullanıcısı mevcut. Bunların içinde en çok kullanılan mecra yüzde 90 ile Youtube, yüzde 83 ile Instagram, yüzde 81 Whatsapp, yüzde 76 Facebook, yüzde 61 Twitter, yüzde 34 Pinterest, yüzde 32 Linkedin, yüzde 29 Snapchat, yüzde 29 Tik Tok olarak devam ediyor.

En çok kullanılan ikinci sosyal medya platformu olan Instagram her geçen gün gelişerek yeni özellikleri bünyesine katıyor. Özellikle işletmelerin öne çıkmasını sağlayacak çalışmalara imza atan Instagram’da ticari işletmeler için gelişmiş fonksiyonlar mevcut. Şimdi onlara bir göz atalım;

Instagram özelliklerini aktif kullanarak etkileşimlerinizi artırın

Instagram anket özelliği

Hikayeler bölümünde anket yapma özelliği işletmeler için efektif kullanıldığında işe yarayan bir özellik. Ticari işletmeler için Instagram’da anket yapmak, hedef kitlenin nabzını yoklamak için oldukça yararlı oluyor. İşletmeler hedef kitlenin beklentilerini, işletmeyle ilgili düşüncelerini, memnuniyetlerini yapacakları bu anketlerle analiz edebiliyor.

Instagram soru-cevap özelliği

Hedef kitlenizle iletişim halinde kalmanızı, işletmenizle ilgili merak edilenleri cevaplamanızı mümkün kılan soru-cevap özelliği ile işletmenizle ilgili birçok soruya cevap verebileceğiniz gibi doğru analizler yaparak yeni adımlar atabilirsiniz.

Instagram geri sayım özelliği

Tanıtımlarınızda, kampanyalarınızda, reklam çalışmalarınızda, çekiliş ve promosyonlarınızda işletmeniz için farklı çalışmalar için geri sayım özelliğini kullanabilirsiniz.

Instagram test özelliği

Instagram işletme hesabınızda takipçilerinizle etkileşiminizi artırmanızı sağlamak için Instagram test özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinize soru sormanızı ve “doğru-yanlış” olarak sonuçlanmasını sağlayan bu testi, kampanya ve çekilişleriniz için de kullanabilirsiniz. Ayrıca takipçilerinize işletmenizle ilgili sorular sorarak işletmenizi ne kadar tanıdıklarını analiz edebilirsiniz.

Küçük işletme desteği özelliği

Pandemi nedeniyle mayıs ayında devreye alınan “Instagram Küçük İşletme Desteği” Instagram story bölümüne gelen bir özellik. Coronavirus nedeniyle bir süredir kapalı olan işletmeler için destek amacı taşıyan Instagram küçük destek modu, kullanıcılar tarafından paylaşılabiliyor. Böylece işletmelerin görünür olması sağlanıyor.

Instagram canlı yayın özelliği

Instagram canlı yayın yapma özelliği farklı konseptlerle takipçilerinizin karşısına çıkmayı mümkün kılıyor. Özellikle pandemi boyunca ticari işletmelerin de sıkça kullandığı canlı yayınları pek çok amaç için kullanmak mümkün. Merak edilen soruları cevaplandırma, kutu açılış videoları, ürün tanıtım yayınları, Soru cevap etkinlikleri, yeni ürün lansmanları, röportajlar, promosyon ve kampanya tanıtımları, ürün kullanımlarıyla ilgili bilgiler gibi sektörünüze uygun çok farklı içerikte yayınlar yapabilirsiniz.

Farklı video içerik üretme özellikleri

İşletmeler tarafından bir tanıtım ve pazarlama aracı olarak kullanılan Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içerikler üretebilirsiniz. Günümüzde video içerik kullanıcılar tarafından en çok ilgi gören içerik türü haline geldi. Instagram da bu ilgiyi karşılıksız bırakmayarak farklı video oluşturma özellikleri getirmeye başladı.

Son günlerin en popüler video formatı Reels video kullanıcılar ve işletmeler tarafından ilgi gördü. Instagram reels video nedir dediğimizde ise kısa süreli ve düzenlenebilir video özelliği diyebiliriz. Çeşitli düzenleme araçlarıyla kullanıcılara sunulan reels videoları gönderi veya hikaye olarak paylaşılabiliyor. “Herkese açık” hesaplarda ise “keşfet” bölümünde paylaşılabiliyor ve geniş topluluklar ile etkileşime geçilebiliyor.

İlgili Rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

İlgili Rehber: Instagram canlı yayın rehberi

Instagram yeni özellikler yakında geliyor

Instagram QR kod özelliği

QR kod özelliği henüz çok yeni devreye alınan yeni ınstagram özelliği. Artık kullanıcılar QR kod üzerinden Instagram hesaplarına ulaşabilecek. Instagram bu özelliğiyle hem kişisel hesapları hem de işletme hesaplarını hedefliyor. Bu özellik ile tüketicilerin işletme hesaplarına hızlı bir şekilde ulaşması için alternatif bir yol da sunulmuş oluyor.

QR kodu e-ticaret sitenize ekleyerek sitenize gelen kullanıcıların bu şekilde Instagram hesabınıza ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca varsa fiziki mağazanıza da Qr kodunuzu yerleştirerek mağazanıza gelen kullanıcıların ınstagram hesabınıza hızlıca ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Instagram’ın yeni QR kod özelliği nasıl çalışıyor derseniz, kullanıcıları profil menüsünden kendi QR kodlarına erişebileceği gibi Instagram Stories kamerası, Instagram QR kod kamerası veya QR kod tarayabilen herhangi bir kamera ile diğer hesapların QR kodlarını tarayabilecek ve hesabı görüntüleyebilecek. İlk olarak Japonya’da test edilen özellik, yakın zamanda birçok ülkede test edilmeye başlanacak.

Yorum sabitleme/Toplu yorum silme- hesap engelleme özelliği

Instagram yorum sabitleme ve yorum silme özelliklerini de test etmeye başlayarak devreye almaya hazırlanıyor. Youtube’daki yorum sabitleme özelliğiyle aynı mantıkta çalışacak olan özellikte; istenilen 3 yorum sabitlenerek öne çıkarılabilecek.

Bunun yanında Instagram’a toplu yorum silme, toplu hesap engelleme gibi özellikler gelecek. Yorumları toplu olarak silebilmek için, ‘Yorumları Yönet’ sekmesinden yorumları toplu olarak seçip temizlemek mümkün olacak. Siz de Instagram özellikleri konusunda detaylı bilgi edinerek işletmeniz için faydalı çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin