Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri

22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri

Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal medyayı doğru ve aktif kullandıklarında ticari olarak getiri sağlayabiliyor, etkileşimlerini artırıyor, e-ticaret sitelerine müşteri çekebiliyor.

Verilere bakıldığında; Türkiye’de 54 aktif sosyal medya kullanıcısı mevcut. Bunların içinde en çok kullanılan mecra yüzde 90 ile Youtube, yüzde 83 ile Instagram, yüzde 81 Whatsapp, yüzde 76 Facebook, yüzde 61 Twitter, yüzde 34 Pinterest, yüzde 32 Linkedin, yüzde 29 Snapchat, yüzde 29 Tik Tok olarak devam ediyor.

En çok kullanılan ikinci sosyal medya platformu olan Instagram her geçen gün gelişerek yeni özellikleri bünyesine katıyor. Özellikle işletmelerin öne çıkmasını sağlayacak çalışmalara imza atan Instagram’da ticari işletmeler için gelişmiş fonksiyonlar mevcut. Şimdi onlara bir göz atalım;

Instagram özelliklerini aktif kullanarak etkileşimlerinizi artırın

Instagram anket özelliği

Hikayeler bölümünde anket yapma özelliği işletmeler için efektif kullanıldığında işe yarayan bir özellik. Ticari işletmeler için Instagram’da anket yapmak, hedef kitlenin nabzını yoklamak için oldukça yararlı oluyor. İşletmeler hedef kitlenin beklentilerini, işletmeyle ilgili düşüncelerini, memnuniyetlerini yapacakları bu anketlerle analiz edebiliyor.

Instagram soru-cevap özelliği

Hedef kitlenizle iletişim halinde kalmanızı, işletmenizle ilgili merak edilenleri cevaplamanızı mümkün kılan soru-cevap özelliği ile işletmenizle ilgili birçok soruya cevap verebileceğiniz gibi doğru analizler yaparak yeni adımlar atabilirsiniz.

Instagram geri sayım özelliği

Tanıtımlarınızda, kampanyalarınızda, reklam çalışmalarınızda, çekiliş ve promosyonlarınızda işletmeniz için farklı çalışmalar için geri sayım özelliğini kullanabilirsiniz.

Instagram test özelliği

Instagram işletme hesabınızda takipçilerinizle etkileşiminizi artırmanızı sağlamak için Instagram test özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinize soru sormanızı ve “doğru-yanlış” olarak sonuçlanmasını sağlayan bu testi, kampanya ve çekilişleriniz için de kullanabilirsiniz. Ayrıca takipçilerinize işletmenizle ilgili sorular sorarak işletmenizi ne kadar tanıdıklarını analiz edebilirsiniz.

Küçük işletme desteği özelliği

Pandemi nedeniyle mayıs ayında devreye alınan “Instagram Küçük İşletme Desteği” Instagram story bölümüne gelen bir özellik. Coronavirus nedeniyle bir süredir kapalı olan işletmeler için destek amacı taşıyan Instagram küçük destek modu, kullanıcılar tarafından paylaşılabiliyor. Böylece işletmelerin görünür olması sağlanıyor.

Instagram canlı yayın özelliği

Instagram canlı yayın yapma özelliği farklı konseptlerle takipçilerinizin karşısına çıkmayı mümkün kılıyor. Özellikle pandemi boyunca ticari işletmelerin de sıkça kullandığı canlı yayınları pek çok amaç için kullanmak mümkün. Merak edilen soruları cevaplandırma, kutu açılış videoları, ürün tanıtım yayınları, Soru cevap etkinlikleri, yeni ürün lansmanları, röportajlar, promosyon ve kampanya tanıtımları, ürün kullanımlarıyla ilgili bilgiler gibi sektörünüze uygun çok farklı içerikte yayınlar yapabilirsiniz.

Farklı video içerik üretme özellikleri

İşletmeler tarafından bir tanıtım ve pazarlama aracı olarak kullanılan Instagram’da tanıtım yapma çalışmalarınızda daha fazla geri dönüşüm alabilmek ve etkileşimlerinizi artırabilmek için video içerikler üretebilirsiniz. Günümüzde video içerik kullanıcılar tarafından en çok ilgi gören içerik türü haline geldi. Instagram da bu ilgiyi karşılıksız bırakmayarak farklı video oluşturma özellikleri getirmeye başladı.

Son günlerin en popüler video formatı Reels video kullanıcılar ve işletmeler tarafından ilgi gördü. Instagram reels video nedir dediğimizde ise kısa süreli ve düzenlenebilir video özelliği diyebiliriz. Çeşitli düzenleme araçlarıyla kullanıcılara sunulan reels videoları gönderi veya hikaye olarak paylaşılabiliyor. “Herkese açık” hesaplarda ise “keşfet” bölümünde paylaşılabiliyor ve geniş topluluklar ile etkileşime geçilebiliyor.

İlgili Rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

İlgili Rehber: Instagram canlı yayın rehberi

Instagram yeni özellikler yakında geliyor

Instagram QR kod özelliği

QR kod özelliği henüz çok yeni devreye alınan yeni ınstagram özelliği. Artık kullanıcılar QR kod üzerinden Instagram hesaplarına ulaşabilecek. Instagram bu özelliğiyle hem kişisel hesapları hem de işletme hesaplarını hedefliyor. Bu özellik ile tüketicilerin işletme hesaplarına hızlı bir şekilde ulaşması için alternatif bir yol da sunulmuş oluyor.

QR kodu e-ticaret sitenize ekleyerek sitenize gelen kullanıcıların bu şekilde Instagram hesabınıza ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca varsa fiziki mağazanıza da Qr kodunuzu yerleştirerek mağazanıza gelen kullanıcıların ınstagram hesabınıza hızlıca ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Instagram’ın yeni QR kod özelliği nasıl çalışıyor derseniz, kullanıcıları profil menüsünden kendi QR kodlarına erişebileceği gibi Instagram Stories kamerası, Instagram QR kod kamerası veya QR kod tarayabilen herhangi bir kamera ile diğer hesapların QR kodlarını tarayabilecek ve hesabı görüntüleyebilecek. İlk olarak Japonya’da test edilen özellik, yakın zamanda birçok ülkede test edilmeye başlanacak.

Yorum sabitleme/Toplu yorum silme- hesap engelleme özelliği

Instagram yorum sabitleme ve yorum silme özelliklerini de test etmeye başlayarak devreye almaya hazırlanıyor. Youtube’daki yorum sabitleme özelliğiyle aynı mantıkta çalışacak olan özellikte; istenilen 3 yorum sabitlenerek öne çıkarılabilecek.

Bunun yanında Instagram’a toplu yorum silme, toplu hesap engelleme gibi özellikler gelecek. Yorumları toplu olarak silebilmek için, ‘Yorumları Yönet’ sekmesinden yorumları toplu olarak seçip temizlemek mümkün olacak. Siz de Instagram özellikleri konusunda detaylı bilgi edinerek işletmeniz için faydalı çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap Rehberi: Site Haritası Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Sitemap.xml Nedir? İnternet sitelerinin arama motoru botları tarafından daha iyi taranabilmesi ve dizine eklenerek aramalarda listelenmesi için oluşturulan dosya, sitemap (site haritası) olarak adlandırılmaktadır. Bu haritalar, xml...
12 Temmuz 2021
Markethinkers
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan