E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?

28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?

E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir teşekkürler sayfası, müşterilerinizle olan etkileşiminizi artırabileceği gibi müşteri memnuniyetini de önemli bir şekilde artırabilir.

Teşekkürler sayfasında basit bir şekilde “Teşekkürler” yazmak tek başına yeterli değildir, bu sayfaları geliştirmek ve geri dönüşüme yönelik bir şekilde hazırlamak gerekir. Bu çalışmaların yapılması da doğal olarak müşterilerinizle olan etkileşimlerinizi etkiler. Teşekkürler sayfası tasarımı ve içerikleri konusuna önümüzdeki günlerde değiniyor olacağız.

Müşteri memnuniyetini artırmada önemli rol oynar

Teşekkürler sayfanızda tüketicilerle ek bir iletişim kurmak için elinize bir fırsat geçmiş olur. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde birebir iletişim kurulamadığı için teşekkürler sayfanız bu iletişimi kurmanıza yardımcı olur.

Yaptıkları alışverişler için onlara teşekkürlerinizi iletebilir, onlara bir form ile alışveriş süreci ile ilgili düşüncelerini sorabilir ve onlardan geri dönüşler alabilirsiniz.

Geri dönüşümleri ölçümlemenize yardımcı olur

Teşekkürler sayfası, site üzerinde gerçekleştirilen belli bir eylem sonrasında (abonelik, satın alma vb.) kullanıcılara gösterilebilir. Bu da geri dönüşümleri ölçümlemek için elinizde belli verilerin oluşmasına yardımcı olur.

Google Analytics üzerinden teşekkürler sayfanızın istatistiklerine ulaşabilirsiniz. Sayfa ziyareti, sayfadaki tekil kullanıcı sayısı ve sayfada geçirilen süre gibi istatistikler size geri dönüşümlerinizle ilgili bilgiler sunacaktır.

Bunun yanı sıra teşekkürler sayfanız üzerindeki formlar üzerinden de bu formlardan aldığınız geri dönüşümleri ölçümleyebilirsiniz. Formu dolduranlar ve katkıda bulunanların yanı sıra form üzerindeki bilgilerle size bırakılan geri dönüşümleri inceleyerek yine geri dönüşümlerinizle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Teşekkürler sayfasının birden fazla amacı bulunur

Kullanıcılara teşekkür etmek ve alınan geri dönüşümlerin yanı sıra teşekkürler sayfasının başka amaçları da bulunur.

  • İçerik önerilerinde bulunabilirsiniz. (Özellikle e-posta aboneliği gibi bir eylem sonrasında bu sayfaya yönlendirme yaptıysanız.)
  • Ek bir eyleme çağrı ifadesiyle bir sonraki alışverişler için kullanıcıları tekrar siteye gelmeye yönlendirebilirsiniz.
  • Tüketiciler sosyal paylaşım yapmaya yönlendirebilirsiniz.
  • Sosyal medya üzerinden sizinle etkileşime geçmek için onları yönlendirebilirsiniz.
  • SSS sayfalarınıza ya da ürünlerin detaylı kullanım içeriklerinin olduğu sayfalara yönlendirmeler yaparak, kullanıcıları ürünle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilecekleri sayfalara yönlendirebilirsiniz.

Bu gibi detaylar tüketicilerin sayfada kalma süresini uzatırken, bir yandan sosyal kanıt için bir fırsat yaratır ve onlara sunacağınız ek bilgiler ve fırsatlarla müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Satın alma işleminin başarıyla gerçekleştiğini gösterir

Teşekkürler sayfası satın alma eyleminin başarıyla tamamlanmasından sonra kullanıcılara gösterir. Bu da yapılan alışverişin sorunsuz bir şekilde tamamlandığını hem size hem de müşterilere göstermektedir. Satış işlemi sonrasında onay e-postası kullanıcıya ulaşsa da, site üzerinde de bunu detaylıca belirtmek müşterinin yaptığı işlemin onaylanmış olduğunu daha hızlı bir şekilde görmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin