E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?

28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?

E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir teşekkürler sayfası, müşterilerinizle olan etkileşiminizi artırabileceği gibi müşteri memnuniyetini de önemli bir şekilde artırabilir.

Teşekkürler sayfasında basit bir şekilde “Teşekkürler” yazmak tek başına yeterli değildir, bu sayfaları geliştirmek ve geri dönüşüme yönelik bir şekilde hazırlamak gerekir. Bu çalışmaların yapılması da doğal olarak müşterilerinizle olan etkileşimlerinizi etkiler. Teşekkürler sayfası tasarımı ve içerikleri konusuna önümüzdeki günlerde değiniyor olacağız.

Müşteri memnuniyetini artırmada önemli rol oynar

Teşekkürler sayfanızda tüketicilerle ek bir iletişim kurmak için elinize bir fırsat geçmiş olur. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde birebir iletişim kurulamadığı için teşekkürler sayfanız bu iletişimi kurmanıza yardımcı olur.

Yaptıkları alışverişler için onlara teşekkürlerinizi iletebilir, onlara bir form ile alışveriş süreci ile ilgili düşüncelerini sorabilir ve onlardan geri dönüşler alabilirsiniz.

Geri dönüşümleri ölçümlemenize yardımcı olur

Teşekkürler sayfası, site üzerinde gerçekleştirilen belli bir eylem sonrasında (abonelik, satın alma vb.) kullanıcılara gösterilebilir. Bu da geri dönüşümleri ölçümlemek için elinizde belli verilerin oluşmasına yardımcı olur.

Google Analytics üzerinden teşekkürler sayfanızın istatistiklerine ulaşabilirsiniz. Sayfa ziyareti, sayfadaki tekil kullanıcı sayısı ve sayfada geçirilen süre gibi istatistikler size geri dönüşümlerinizle ilgili bilgiler sunacaktır.

Bunun yanı sıra teşekkürler sayfanız üzerindeki formlar üzerinden de bu formlardan aldığınız geri dönüşümleri ölçümleyebilirsiniz. Formu dolduranlar ve katkıda bulunanların yanı sıra form üzerindeki bilgilerle size bırakılan geri dönüşümleri inceleyerek yine geri dönüşümlerinizle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Teşekkürler sayfasının birden fazla amacı bulunur

Kullanıcılara teşekkür etmek ve alınan geri dönüşümlerin yanı sıra teşekkürler sayfasının başka amaçları da bulunur.

  • İçerik önerilerinde bulunabilirsiniz. (Özellikle e-posta aboneliği gibi bir eylem sonrasında bu sayfaya yönlendirme yaptıysanız.)
  • Ek bir eyleme çağrı ifadesiyle bir sonraki alışverişler için kullanıcıları tekrar siteye gelmeye yönlendirebilirsiniz.
  • Tüketiciler sosyal paylaşım yapmaya yönlendirebilirsiniz.
  • Sosyal medya üzerinden sizinle etkileşime geçmek için onları yönlendirebilirsiniz.
  • SSS sayfalarınıza ya da ürünlerin detaylı kullanım içeriklerinin olduğu sayfalara yönlendirmeler yaparak, kullanıcıları ürünle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilecekleri sayfalara yönlendirebilirsiniz.

Bu gibi detaylar tüketicilerin sayfada kalma süresini uzatırken, bir yandan sosyal kanıt için bir fırsat yaratır ve onlara sunacağınız ek bilgiler ve fırsatlarla müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Satın alma işleminin başarıyla gerçekleştiğini gösterir

Teşekkürler sayfası satın alma eyleminin başarıyla tamamlanmasından sonra kullanıcılara gösterir. Bu da yapılan alışverişin sorunsuz bir şekilde tamamlandığını hem size hem de müşterilere göstermektedir. Satış işlemi sonrasında onay e-postası kullanıcıya ulaşsa da, site üzerinde de bunu detaylıca belirtmek müşterinin yaptığı işlemin onaylanmış olduğunu daha hızlı bir şekilde görmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
E- Ticaret Bayilik Sistemi Nedir? Nasıl işler?
İnternet üzerinden alışveriş yapmanın geniş bir kitle için bir alışkanlık, hatta hayatı kolaylaştıran bir işleme dönüştüğü günümüzde e-ticaret, girişimciler için daha ilgi çekici hâle geliyor. Farklı seviyelerde...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin