fbpx

E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?

28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?

E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir teşekkürler sayfası, müşterilerinizle olan etkileşiminizi artırabileceği gibi müşteri memnuniyetini de önemli bir şekilde artırabilir.

Teşekkürler sayfasında basit bir şekilde “Teşekkürler” yazmak tek başına yeterli değildir, bu sayfaları geliştirmek ve geri dönüşüme yönelik bir şekilde hazırlamak gerekir. Bu çalışmaların yapılması da doğal olarak müşterilerinizle olan etkileşimlerinizi etkiler. Teşekkürler sayfası tasarımı ve içerikleri konusuna önümüzdeki günlerde değiniyor olacağız.

Müşteri memnuniyetini artırmada önemli rol oynar

Teşekkürler sayfanızda tüketicilerle ek bir iletişim kurmak için elinize bir fırsat geçmiş olur. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde birebir iletişim kurulamadığı için teşekkürler sayfanız bu iletişimi kurmanıza yardımcı olur.

Yaptıkları alışverişler için onlara teşekkürlerinizi iletebilir, onlara bir form ile alışveriş süreci ile ilgili düşüncelerini sorabilir ve onlardan geri dönüşler alabilirsiniz.

Geri dönüşümleri ölçümlemenize yardımcı olur

Teşekkürler sayfası, site üzerinde gerçekleştirilen belli bir eylem sonrasında (abonelik, satın alma vb.) kullanıcılara gösterilebilir. Bu da geri dönüşümleri ölçümlemek için elinizde belli verilerin oluşmasına yardımcı olur.

Google Analytics üzerinden teşekkürler sayfanızın istatistiklerine ulaşabilirsiniz. Sayfa ziyareti, sayfadaki tekil kullanıcı sayısı ve sayfada geçirilen süre gibi istatistikler size geri dönüşümlerinizle ilgili bilgiler sunacaktır.

Bunun yanı sıra teşekkürler sayfanız üzerindeki formlar üzerinden de bu formlardan aldığınız geri dönüşümleri ölçümleyebilirsiniz. Formu dolduranlar ve katkıda bulunanların yanı sıra form üzerindeki bilgilerle size bırakılan geri dönüşümleri inceleyerek yine geri dönüşümlerinizle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Teşekkürler sayfasının birden fazla amacı bulunur

Kullanıcılara teşekkür etmek ve alınan geri dönüşümlerin yanı sıra teşekkürler sayfasının başka amaçları da bulunur.

  • İçerik önerilerinde bulunabilirsiniz. (Özellikle e-posta aboneliği gibi bir eylem sonrasında bu sayfaya yönlendirme yaptıysanız.)
  • Ek bir eyleme çağrı ifadesiyle bir sonraki alışverişler için kullanıcıları tekrar siteye gelmeye yönlendirebilirsiniz.
  • Tüketiciler sosyal paylaşım yapmaya yönlendirebilirsiniz.
  • Sosyal medya üzerinden sizinle etkileşime geçmek için onları yönlendirebilirsiniz.
  • SSS sayfalarınıza ya da ürünlerin detaylı kullanım içeriklerinin olduğu sayfalara yönlendirmeler yaparak, kullanıcıları ürünle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilecekleri sayfalara yönlendirebilirsiniz.

Bu gibi detaylar tüketicilerin sayfada kalma süresini uzatırken, bir yandan sosyal kanıt için bir fırsat yaratır ve onlara sunacağınız ek bilgiler ve fırsatlarla müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Satın alma işleminin başarıyla gerçekleştiğini gösterir

Teşekkürler sayfası satın alma eyleminin başarıyla tamamlanmasından sonra kullanıcılara gösterir. Bu da yapılan alışverişin sorunsuz bir şekilde tamamlandığını hem size hem de müşterilere göstermektedir. Satış işlemi sonrasında onay e-postası kullanıcıya ulaşsa da, site üzerinde de bunu detaylıca belirtmek müşterinin yaptığı işlemin onaylanmış olduğunu daha hızlı bir şekilde görmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan