E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?

28 Eylül 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir teşekkürler sayfası, müşterilerinizle olan etkileşiminizi artırabileceği gibi müşteri memnuniyetini de önemli bir şekilde artırabilir.

Teşekkürler sayfasında basit bir şekilde “Teşekkürler” yazmak tek başına yeterli değildir, bu sayfaları geliştirmek ve geri dönüşüme yönelik bir şekilde hazırlamak gerekir. Bu çalışmaların yapılması da doğal olarak müşterilerinizle olan etkileşimlerinizi etkiler. Teşekkürler sayfası tasarımı ve içerikleri konusuna önümüzdeki günlerde değiniyor olacağız.

Müşteri memnuniyetini artırmada önemli rol oynar

Teşekkürler sayfanızda tüketicilerle ek bir iletişim kurmak için elinize bir fırsat geçmiş olur. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde birebir iletişim kurulamadığı için teşekkürler sayfanız bu iletişimi kurmanıza yardımcı olur.

Yaptıkları alışverişler için onlara teşekkürlerinizi iletebilir, onlara bir form ile alışveriş süreci ile ilgili düşüncelerini sorabilir ve onlardan geri dönüşler alabilirsiniz.

Geri dönüşümleri ölçümlemenize yardımcı olur

Teşekkürler sayfası, site üzerinde gerçekleştirilen belli bir eylem sonrasında (abonelik, satın alma vb.) kullanıcılara gösterilebilir. Bu da geri dönüşümleri ölçümlemek için elinizde belli verilerin oluşmasına yardımcı olur.

Google Analytics üzerinden teşekkürler sayfanızın istatistiklerine ulaşabilirsiniz. Sayfa ziyareti, sayfadaki tekil kullanıcı sayısı ve sayfada geçirilen süre gibi istatistikler size geri dönüşümlerinizle ilgili bilgiler sunacaktır.

Bunun yanı sıra teşekkürler sayfanız üzerindeki formlar üzerinden de bu formlardan aldığınız geri dönüşümleri ölçümleyebilirsiniz. Formu dolduranlar ve katkıda bulunanların yanı sıra form üzerindeki bilgilerle size bırakılan geri dönüşümleri inceleyerek yine geri dönüşümlerinizle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Teşekkürler sayfasının birden fazla amacı bulunur

Kullanıcılara teşekkür etmek ve alınan geri dönüşümlerin yanı sıra teşekkürler sayfasının başka amaçları da bulunur.

  • İçerik önerilerinde bulunabilirsiniz. (Özellikle e-posta aboneliği gibi bir eylem sonrasında bu sayfaya yönlendirme yaptıysanız.)
  • Ek bir eyleme çağrı ifadesiyle bir sonraki alışverişler için kullanıcıları tekrar siteye gelmeye yönlendirebilirsiniz.
  • Tüketiciler sosyal paylaşım yapmaya yönlendirebilirsiniz.
  • Sosyal medya üzerinden sizinle etkileşime geçmek için onları yönlendirebilirsiniz.
  • SSS sayfalarınıza ya da ürünlerin detaylı kullanım içeriklerinin olduğu sayfalara yönlendirmeler yaparak, kullanıcıları ürünle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilecekleri sayfalara yönlendirebilirsiniz.

Bu gibi detaylar tüketicilerin sayfada kalma süresini uzatırken, bir yandan sosyal kanıt için bir fırsat yaratır ve onlara sunacağınız ek bilgiler ve fırsatlarla müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Satın alma işleminin başarıyla gerçekleştiğini gösterir

Teşekkürler sayfası satın alma eyleminin başarıyla tamamlanmasından sonra kullanıcılara gösterir. Bu da yapılan alışverişin sorunsuz bir şekilde tamamlandığını hem size hem de müşterilere göstermektedir. Satış işlemi sonrasında onay e-postası kullanıcıya ulaşsa da, site üzerinde de bunu detaylıca belirtmek müşterinin yaptığı işlemin onaylanmış olduğunu daha hızlı bir şekilde görmesini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan