fbpx

Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler

2 Ekim 2017
Sinan Oypan

Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu sayfanın değerinden bahsetmiştik. Bugünkü rehberimizde ise teşekkürler sayfanızı hazırlarken dikkat etmeniz gerekenlere ve sayfa içeriğinde bulunması gereken detayları ele alıyor olacağız.

Teşekkür metninizi oluşturun

Bu sayfanın girişinde müşterilerinize teşekkürlerinizi ilettiğiniz metni göstermeniz oldukça önemlidir. Onlara yaptıkları alışveriş sonrasında içten bir teşekkür etmek müşteri memnuniyetini artıracak faktörler arasında yer alır. Sayfanın girişinde bu mesajınızı açık bir şekilde vermeniz gerekir.

Sosyal paylaşım butonları kullanın

Müşterilerinizin yaptıkları alışverişi sosyal mecralarda paylaşabilmeleri için bu sayfa üzerine sosyal paylaşım butonları ekleyebilirsiniz. Böylelikle alışveriş sonrası otomatik olarak site üzerinden satın aldıkları ürünü çevrelerindeki kişilerle paylaşabilirler. Bu tür paylaşımlar sosyal kanıt konusunda önemli bir değere sahiptir. Bu sebeple de sosyal paylaşım butonlarını kullanmanız gerekir.

Farklı fırsat veya teklifler sunun

Özellikle ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi tekrar sitenize çekmek ve onların tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak için alışveriş sonrası fırsat veya teklifler sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları ya da çapraz satış ürünlerinde belli miktarda indirimler sunmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. Bu kupon kodlarını veya fırsatları belli bir zaman dilimiyle kısıtlamak da müşterilerinizde aciliyet veya fırsatı kaçırma duygusunu tetikleyeceği için onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar.

Fırsat hakkında detaylı bilgi sunun

Müşterilerinize belli bir fırsat sunduğunuzda, bu fırsattan nasıl yararlanabileceklerini, hangi zaman dilimlerinde bunu kullanabileceklerini, hangi ürün kategorilerinde bu fırsatların geçerli olduğunu belirtmeniz gerekir. Müşterileriniz bu fırsatlardan nasıl yararlanabileceklerini detaylı bir şekilde öğrenmeliler.

Site navigasyonunu belirgin hale getirin

Müşterileriniz alışverişlerini tamamlasalar dahi siteniz üzerinde farklı ürünleri incelemek; daha sonraki alışverişleri için bazı ürünleri istek listelerine eklemek isteyebilirler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu teşekkürler sayfanız üzerinde belirgin bir şekilde konumlandırmaya özen göstermelisiniz.

Sitenizdeki başka kampanyaları gösterin

Site üzerinde kampanyası bulunan diğer ürünleri de teşekkürler sayfanızda gösterebilirsiniz. Böylelikle farklı ürün kategorilerini öne çıkartarak, farklı kampanyalarınıza müşterilerinizi çekebilirsiniz.

Blog içeriklerinizi veya ürünle ilgili rehberleriniz gösterin

Ürünlerin kullanım ipuçlarının paylaşıldığı ya da ürünle ilgili teknik bilgilerin yer aldığı blog içeriklerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz. Müşterilerinizin kullanıcı deneyimini artırmak, ürünü daha iyi anlamalarını sağlamak ve ürünü daha iyi kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur.

Sosyal kanıt öğeleri sunun (Kullanıcı yorumları, markayla ilgili haber vb.)

Sosyal kanıt marka bilinirliği için oldukça önemli kavramlardan biridir. Markanız hakkında yapılan yorumları, müşterilerinizin neler düşündüklerini, genel olarak müşteri memnuniyet oranınızı ve basında sizinle ilgili çıkan haberleri de teşekkürler sayfanızda paylaşabilirsiniz. Bu tür sosyal kanıt öğeleri, alışverişini tamamlayan müşterilerinize markanızı daha iyi bir şekilde tanıtmanızı sağlarken, markanızla ilgili nasıl bir algı olduğunu da anlatmanızı sağlar. Müşterilerinizin markanıza güvenmesi ilerleyen zamanlarda da sizden alışveriş yapmak istemelerini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan