Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler

2 Ekim 2017
Sinan Oypan

Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu sayfanın değerinden bahsetmiştik. Bugünkü rehberimizde ise teşekkürler sayfanızı hazırlarken dikkat etmeniz gerekenlere ve sayfa içeriğinde bulunması gereken detayları ele alıyor olacağız.

Teşekkür metninizi oluşturun

Bu sayfanın girişinde müşterilerinize teşekkürlerinizi ilettiğiniz metni göstermeniz oldukça önemlidir. Onlara yaptıkları alışveriş sonrasında içten bir teşekkür etmek müşteri memnuniyetini artıracak faktörler arasında yer alır. Sayfanın girişinde bu mesajınızı açık bir şekilde vermeniz gerekir.

Sosyal paylaşım butonları kullanın

Müşterilerinizin yaptıkları alışverişi sosyal mecralarda paylaşabilmeleri için bu sayfa üzerine sosyal paylaşım butonları ekleyebilirsiniz. Böylelikle alışveriş sonrası otomatik olarak site üzerinden satın aldıkları ürünü çevrelerindeki kişilerle paylaşabilirler. Bu tür paylaşımlar sosyal kanıt konusunda önemli bir değere sahiptir. Bu sebeple de sosyal paylaşım butonlarını kullanmanız gerekir.

Farklı fırsat veya teklifler sunun

Özellikle ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi tekrar sitenize çekmek ve onların tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak için alışveriş sonrası fırsat veya teklifler sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları ya da çapraz satış ürünlerinde belli miktarda indirimler sunmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. Bu kupon kodlarını veya fırsatları belli bir zaman dilimiyle kısıtlamak da müşterilerinizde aciliyet veya fırsatı kaçırma duygusunu tetikleyeceği için onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar.

Fırsat hakkında detaylı bilgi sunun

Müşterilerinize belli bir fırsat sunduğunuzda, bu fırsattan nasıl yararlanabileceklerini, hangi zaman dilimlerinde bunu kullanabileceklerini, hangi ürün kategorilerinde bu fırsatların geçerli olduğunu belirtmeniz gerekir. Müşterileriniz bu fırsatlardan nasıl yararlanabileceklerini detaylı bir şekilde öğrenmeliler.

Site navigasyonunu belirgin hale getirin

Müşterileriniz alışverişlerini tamamlasalar dahi siteniz üzerinde farklı ürünleri incelemek; daha sonraki alışverişleri için bazı ürünleri istek listelerine eklemek isteyebilirler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu teşekkürler sayfanız üzerinde belirgin bir şekilde konumlandırmaya özen göstermelisiniz.

Sitenizdeki başka kampanyaları gösterin

Site üzerinde kampanyası bulunan diğer ürünleri de teşekkürler sayfanızda gösterebilirsiniz. Böylelikle farklı ürün kategorilerini öne çıkartarak, farklı kampanyalarınıza müşterilerinizi çekebilirsiniz.

Blog içeriklerinizi veya ürünle ilgili rehberleriniz gösterin

Ürünlerin kullanım ipuçlarının paylaşıldığı ya da ürünle ilgili teknik bilgilerin yer aldığı blog içeriklerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz. Müşterilerinizin kullanıcı deneyimini artırmak, ürünü daha iyi anlamalarını sağlamak ve ürünü daha iyi kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur.

Sosyal kanıt öğeleri sunun (Kullanıcı yorumları, markayla ilgili haber vb.)

Sosyal kanıt marka bilinirliği için oldukça önemli kavramlardan biridir. Markanız hakkında yapılan yorumları, müşterilerinizin neler düşündüklerini, genel olarak müşteri memnuniyet oranınızı ve basında sizinle ilgili çıkan haberleri de teşekkürler sayfanızda paylaşabilirsiniz. Bu tür sosyal kanıt öğeleri, alışverişini tamamlayan müşterilerinize markanızı daha iyi bir şekilde tanıtmanızı sağlarken, markanızla ilgili nasıl bir algı olduğunu da anlatmanızı sağlar. Müşterilerinizin markanıza güvenmesi ilerleyen zamanlarda da sizden alışveriş yapmak istemelerini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan