Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler

2 Ekim 2017
Sinan Oypan

Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu sayfanın değerinden bahsetmiştik. Bugünkü rehberimizde ise teşekkürler sayfanızı hazırlarken dikkat etmeniz gerekenlere ve sayfa içeriğinde bulunması gereken detayları ele alıyor olacağız.

Teşekkür metninizi oluşturun

Bu sayfanın girişinde müşterilerinize teşekkürlerinizi ilettiğiniz metni göstermeniz oldukça önemlidir. Onlara yaptıkları alışveriş sonrasında içten bir teşekkür etmek müşteri memnuniyetini artıracak faktörler arasında yer alır. Sayfanın girişinde bu mesajınızı açık bir şekilde vermeniz gerekir.

Sosyal paylaşım butonları kullanın

Müşterilerinizin yaptıkları alışverişi sosyal mecralarda paylaşabilmeleri için bu sayfa üzerine sosyal paylaşım butonları ekleyebilirsiniz. Böylelikle alışveriş sonrası otomatik olarak site üzerinden satın aldıkları ürünü çevrelerindeki kişilerle paylaşabilirler. Bu tür paylaşımlar sosyal kanıt konusunda önemli bir değere sahiptir. Bu sebeple de sosyal paylaşım butonlarını kullanmanız gerekir.

Farklı fırsat veya teklifler sunun

Özellikle ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi tekrar sitenize çekmek ve onların tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak için alışveriş sonrası fırsat veya teklifler sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları ya da çapraz satış ürünlerinde belli miktarda indirimler sunmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. Bu kupon kodlarını veya fırsatları belli bir zaman dilimiyle kısıtlamak da müşterilerinizde aciliyet veya fırsatı kaçırma duygusunu tetikleyeceği için onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar.

Fırsat hakkında detaylı bilgi sunun

Müşterilerinize belli bir fırsat sunduğunuzda, bu fırsattan nasıl yararlanabileceklerini, hangi zaman dilimlerinde bunu kullanabileceklerini, hangi ürün kategorilerinde bu fırsatların geçerli olduğunu belirtmeniz gerekir. Müşterileriniz bu fırsatlardan nasıl yararlanabileceklerini detaylı bir şekilde öğrenmeliler.

Site navigasyonunu belirgin hale getirin

Müşterileriniz alışverişlerini tamamlasalar dahi siteniz üzerinde farklı ürünleri incelemek; daha sonraki alışverişleri için bazı ürünleri istek listelerine eklemek isteyebilirler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu teşekkürler sayfanız üzerinde belirgin bir şekilde konumlandırmaya özen göstermelisiniz.

Sitenizdeki başka kampanyaları gösterin

Site üzerinde kampanyası bulunan diğer ürünleri de teşekkürler sayfanızda gösterebilirsiniz. Böylelikle farklı ürün kategorilerini öne çıkartarak, farklı kampanyalarınıza müşterilerinizi çekebilirsiniz.

Blog içeriklerinizi veya ürünle ilgili rehberleriniz gösterin

Ürünlerin kullanım ipuçlarının paylaşıldığı ya da ürünle ilgili teknik bilgilerin yer aldığı blog içeriklerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz. Müşterilerinizin kullanıcı deneyimini artırmak, ürünü daha iyi anlamalarını sağlamak ve ürünü daha iyi kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur.

Sosyal kanıt öğeleri sunun (Kullanıcı yorumları, markayla ilgili haber vb.)

Sosyal kanıt marka bilinirliği için oldukça önemli kavramlardan biridir. Markanız hakkında yapılan yorumları, müşterilerinizin neler düşündüklerini, genel olarak müşteri memnuniyet oranınızı ve basında sizinle ilgili çıkan haberleri de teşekkürler sayfanızda paylaşabilirsiniz. Bu tür sosyal kanıt öğeleri, alışverişini tamamlayan müşterilerinize markanızı daha iyi bir şekilde tanıtmanızı sağlarken, markanızla ilgili nasıl bir algı olduğunu da anlatmanızı sağlar. Müşterilerinizin markanıza güvenmesi ilerleyen zamanlarda da sizden alışveriş yapmak istemelerini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan