Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler

2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler

Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu sayfanın değerinden bahsetmiştik. Bugünkü rehberimizde ise teşekkürler sayfanızı hazırlarken dikkat etmeniz gerekenlere ve sayfa içeriğinde bulunması gereken detayları ele alıyor olacağız.

Teşekkür metninizi oluşturun

Bu sayfanın girişinde müşterilerinize teşekkürlerinizi ilettiğiniz metni göstermeniz oldukça önemlidir. Onlara yaptıkları alışveriş sonrasında içten bir teşekkür etmek müşteri memnuniyetini artıracak faktörler arasında yer alır. Sayfanın girişinde bu mesajınızı açık bir şekilde vermeniz gerekir.

Sosyal paylaşım butonları kullanın

Müşterilerinizin yaptıkları alışverişi sosyal mecralarda paylaşabilmeleri için bu sayfa üzerine sosyal paylaşım butonları ekleyebilirsiniz. Böylelikle alışveriş sonrası otomatik olarak site üzerinden satın aldıkları ürünü çevrelerindeki kişilerle paylaşabilirler. Bu tür paylaşımlar sosyal kanıt konusunda önemli bir değere sahiptir. Bu sebeple de sosyal paylaşım butonlarını kullanmanız gerekir.

Farklı fırsat veya teklifler sunun

Özellikle ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi tekrar sitenize çekmek ve onların tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak için alışveriş sonrası fırsat veya teklifler sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları ya da çapraz satış ürünlerinde belli miktarda indirimler sunmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. Bu kupon kodlarını veya fırsatları belli bir zaman dilimiyle kısıtlamak da müşterilerinizde aciliyet veya fırsatı kaçırma duygusunu tetikleyeceği için onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar.

Fırsat hakkında detaylı bilgi sunun

Müşterilerinize belli bir fırsat sunduğunuzda, bu fırsattan nasıl yararlanabileceklerini, hangi zaman dilimlerinde bunu kullanabileceklerini, hangi ürün kategorilerinde bu fırsatların geçerli olduğunu belirtmeniz gerekir. Müşterileriniz bu fırsatlardan nasıl yararlanabileceklerini detaylı bir şekilde öğrenmeliler.

Site navigasyonunu belirgin hale getirin

Müşterileriniz alışverişlerini tamamlasalar dahi siteniz üzerinde farklı ürünleri incelemek; daha sonraki alışverişleri için bazı ürünleri istek listelerine eklemek isteyebilirler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu teşekkürler sayfanız üzerinde belirgin bir şekilde konumlandırmaya özen göstermelisiniz.

Sitenizdeki başka kampanyaları gösterin

Site üzerinde kampanyası bulunan diğer ürünleri de teşekkürler sayfanızda gösterebilirsiniz. Böylelikle farklı ürün kategorilerini öne çıkartarak, farklı kampanyalarınıza müşterilerinizi çekebilirsiniz.

Blog içeriklerinizi veya ürünle ilgili rehberleriniz gösterin

Ürünlerin kullanım ipuçlarının paylaşıldığı ya da ürünle ilgili teknik bilgilerin yer aldığı blog içeriklerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz. Müşterilerinizin kullanıcı deneyimini artırmak, ürünü daha iyi anlamalarını sağlamak ve ürünü daha iyi kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur.

Sosyal kanıt öğeleri sunun (Kullanıcı yorumları, markayla ilgili haber vb.)

Sosyal kanıt marka bilinirliği için oldukça önemli kavramlardan biridir. Markanız hakkında yapılan yorumları, müşterilerinizin neler düşündüklerini, genel olarak müşteri memnuniyet oranınızı ve basında sizinle ilgili çıkan haberleri de teşekkürler sayfanızda paylaşabilirsiniz. Bu tür sosyal kanıt öğeleri, alışverişini tamamlayan müşterilerinize markanızı daha iyi bir şekilde tanıtmanızı sağlarken, markanızla ilgili nasıl bir algı olduğunu da anlatmanızı sağlar. Müşterilerinizin markanıza güvenmesi ilerleyen zamanlarda da sizden alışveriş yapmak istemelerini sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka kimliği, ticarette son dönemin en popüler kavramlarından biri. Bu kavram logo, slogan, iletişim biçimleri ve görseli dil gibi unsurlardan oluşur. Özellikle her geçen gün daha yoğun bir rekabete sahne olan e-ticaret alanında fark...
23 Ocak 2022
Markethinkers
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
İhracat faaliyetlerinde, satışı yapılan ürünlerin ve elde edilen gelirin gümrükte beyan edilmesi gerekir. Bu beyan, yurt dışı ticaret faaliyetlerinde yasal bir yükümlülüktür. Online platformlar üzerinden ülke dışına yapılan...
26 Nisan 2022
Markethinkers
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın