
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu sayfanın değerinden bahsetmiştik. Bugünkü rehberimizde ise teşekkürler sayfanızı hazırlarken dikkat etmeniz gerekenlere ve sayfa içeriğinde bulunması gereken detayları ele alıyor olacağız.
Teşekkür metninizi oluşturun
Bu sayfanın girişinde müşterilerinize teşekkürlerinizi ilettiğiniz metni göstermeniz oldukça önemlidir. Onlara yaptıkları alışveriş sonrasında içten bir teşekkür etmek müşteri memnuniyetini artıracak faktörler arasında yer alır. Sayfanın girişinde bu mesajınızı açık bir şekilde vermeniz gerekir.
Sosyal paylaşım butonları kullanın
Müşterilerinizin yaptıkları alışverişi sosyal mecralarda paylaşabilmeleri için bu sayfa üzerine sosyal paylaşım butonları ekleyebilirsiniz. Böylelikle alışveriş sonrası otomatik olarak site üzerinden satın aldıkları ürünü çevrelerindeki kişilerle paylaşabilirler. Bu tür paylaşımlar sosyal kanıt konusunda önemli bir değere sahiptir. Bu sebeple de sosyal paylaşım butonlarını kullanmanız gerekir.
Farklı fırsat veya teklifler sunun
Özellikle ilk kez alışveriş yapan müşterilerinizi tekrar sitenize çekmek ve onların tekrar alışveriş yapmalarını sağlamak için alışveriş sonrası fırsat veya teklifler sunabilirsiniz. Bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri kupon kodları ya da çapraz satış ürünlerinde belli miktarda indirimler sunmak, onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olur. Bu kupon kodlarını veya fırsatları belli bir zaman dilimiyle kısıtlamak da müşterilerinizde aciliyet veya fırsatı kaçırma duygusunu tetikleyeceği için onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlar.
Fırsat hakkında detaylı bilgi sunun
Müşterilerinize belli bir fırsat sunduğunuzda, bu fırsattan nasıl yararlanabileceklerini, hangi zaman dilimlerinde bunu kullanabileceklerini, hangi ürün kategorilerinde bu fırsatların geçerli olduğunu belirtmeniz gerekir. Müşterileriniz bu fırsatlardan nasıl yararlanabileceklerini detaylı bir şekilde öğrenmeliler.
Site navigasyonunu belirgin hale getirin
Müşterileriniz alışverişlerini tamamlasalar dahi siteniz üzerinde farklı ürünleri incelemek; daha sonraki alışverişleri için bazı ürünleri istek listelerine eklemek isteyebilirler. Bu sebeple de site içi navigasyonunuzu teşekkürler sayfanız üzerinde belirgin bir şekilde konumlandırmaya özen göstermelisiniz.
Sitenizdeki başka kampanyaları gösterin
Site üzerinde kampanyası bulunan diğer ürünleri de teşekkürler sayfanızda gösterebilirsiniz. Böylelikle farklı ürün kategorilerini öne çıkartarak, farklı kampanyalarınıza müşterilerinizi çekebilirsiniz.
Blog içeriklerinizi veya ürünle ilgili rehberleriniz gösterin
Ürünlerin kullanım ipuçlarının paylaşıldığı ya da ürünle ilgili teknik bilgilerin yer aldığı blog içeriklerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz. Müşterilerinizin kullanıcı deneyimini artırmak, ürünü daha iyi anlamalarını sağlamak ve ürünü daha iyi kullanmalarını sağlayacak ipuçları paylaşmak, müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur.
Sosyal kanıt öğeleri sunun (Kullanıcı yorumları, markayla ilgili haber vb.)
Sosyal kanıt marka bilinirliği için oldukça önemli kavramlardan biridir. Markanız hakkında yapılan yorumları, müşterilerinizin neler düşündüklerini, genel olarak müşteri memnuniyet oranınızı ve basında sizinle ilgili çıkan haberleri de teşekkürler sayfanızda paylaşabilirsiniz. Bu tür sosyal kanıt öğeleri, alışverişini tamamlayan müşterilerinize markanızı daha iyi bir şekilde tanıtmanızı sağlarken, markanızla ilgili nasıl bir algı olduğunu da anlatmanızı sağlar. Müşterilerinizin markanıza güvenmesi ilerleyen zamanlarda da sizden alışveriş yapmak istemelerini sağlar.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler