Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

8 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle hazırlanmış el yazımı teşekkür notları da bu ilişkileri güçlendirmek için oldukça etkili yöntemlerden biri.

E-ticarette müşterilerle yakından ilişkiler kurmak her zaman mümkün olmadığı için, farklı bir yaklaşım izlemek bu açıdan oldukça önemli. Özellikle yeni ve küçük girişimler bu tür yaklaşımlarla müşteri memnuniyetlerini ve sadık kitlelerini artırabilirler.

Neden özel el yazımı teşekkür notu?

Teknolojinin dezavantajlarından biri de günlük hayattaki birçok şeyin otomasyona bağlanmış olması. Online alışverişlerde de birçok farklı otomasyonu görmek mümkün. Rekabetti farklı bir boyuta geçirmek için, müşteri ilişkilerini geliştirmek gerekiyor. Burada da tüketicilere günlük hayatlarında sürekli karşılaşmadıkları bazı deneyimleri yaşatmanız gerekiyor.

Kişiye özel el yazımı teşekkür notları da rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak uygulamalardan biri. El yazımı notlar müşterilerinize verdiğiniz değeri göstermenin yanı sıra onlara kişisel bir mesaj iletmenize de aracı olur. Kişisel ve yakından bir iletişim kurmanız, müşteri memnuniyetini artıracaktır.

Markalarda bu tür bir yaklaşım gören kullanıcılar, bu tür jestleri sosyal mecralarda da paylaşmaya meyillidirler. Böylelikle kulaktan kulağa pazarlama konusunda da çalışmalar yapmış olursunuz. Tüketicilerin bu tür paylaşımları kendi çevrelerine sunmaları, hizmetlerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesini de sağlar.

İyi bir teşekkürler notu nasıl hazırlanır?

Materyallerinizi özenle seçin. Teşekkürler notunuzu küçük bir karta ya da kaliteli bir kağıda yazabilirsiniz. Bu kağıt üzerinde logonuzu da kullanabilirsiniz. Önemli olan nokta notunuz için kullandığınız materyallerin, bir değer taşıması ve bunu yansıtması.

Kırmızı kalem kullanmayın. Bu tür notlarda kırmızı kalem kullanmak, internette tüm metni büyük harflerle yazmak gibi bir etki yaratabilir. Bu sebeple siyah ya da mavi mürekkepli kalemler kullanmak daha etkili olacaktır.

El yazınızı bahane etmeyin. El yazınız çok iyi olmayabilir; ancak buradaki önemli nokta müşterinize kişisel bir mesaj iletmektir. Bilgisayar üzerinde yazılan notlar, otomasyon hissiyatı verirken, el yazımları daha kişisel bir yaklaşım sunmanızı sağlar.

Reklam amaçlı metinlerden kaçının. Bu notun amacının müşteriye teşekkür etmek olduğunu gözden kaçırmamanız gerekiyor. Bu sebeple de reklam amaçlı broşür, ilan ya da kupon kodu gibi detayları bu notlara eklemekten kaçının.

Şirketinizin kimliğini yansıtın. Şirketinizin kültürünü de bu notlara ekleme fırsatınız bulunuyor. Kurumsal bir yapınız bulunuyorsa notlarınızda müşterilerinize bu şekilde yaklaşabilirsiniz. Biraz daha yumuşak ve genç hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapıyorsanız, teşekkür notunuzda daha samimi ve yumuşak bir dil kullanmayı seçebilirsiniz.

Notunuzda müşterinize ismiyle hitap edin. Mesajınızı kişiselleştirmek için, müşterinize ismiyle hitap ederek notunuzu yazmaya başlayın.

Teşekkürünüzü ve neden bu notu yazdığınızı belirtin. Notunuzu yazarken, içten bir teşekkür notu ve bu notu neden yazdığınızı müşterinize bildin. Böylelikle bu notun hangi amaçla gönderilmiş olduğunu onlara anlatmış olursunuz.

Sizinle çalışmalarının size verdiği memnuniyeti paylaşın. Sade ve kısa bir teşekkür mesajı yerine, müşterinizin sizin için neden özel ve önemli olduğunu anlatın. Müşterinizin sizin için ne ifade ettiğini notunuzda bahsetmeniz, notunuzu daha da kişiselleştirmenize yardımcı olur.

Notunuzu sonlandırın. Teşekkürlerinizi ve minnetinizi ilettikten sonra notunuzu sonlandırın. Yine kişisel bir yaklaşım sergilemek için kurum adı yerine notu yazan kişi olarak isminizi bu notun sonuna ekleyerek, müşterilerinize iyi dileklerinizi ileterek notunuzu sonlandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan