Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle hazırlanmış el yazımı teşekkür notları da bu ilişkileri güçlendirmek için oldukça etkili yöntemlerden biri. E-ticarette müşterilerle yakından ilişkiler kurmak her zaman mümkün olmadığı için, farklı bir yaklaşım izlemek bu açıdan oldukça önemli. Özellikle yeni ve küçük girişimler bu tür yaklaşımlarla müşteri memnuniyetlerini ve sadık kitlelerini artırabilirler.

Neden özel el yazımı teşekkür notu?

Teknolojinin dezavantajlarından biri de günlük hayattaki birçok şeyin otomasyona bağlanmış olması. Online alışverişlerde de birçok farklı otomasyonu görmek mümkün. Rekabetti farklı bir boyuta geçirmek için, müşteri ilişkilerini geliştirmek gerekiyor. Burada da tüketicilere günlük hayatlarında sürekli karşılaşmadıkları bazı deneyimleri yaşatmanız gerekiyor. Kişiye özel el yazımı teşekkür notları da rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak uygulamalardan biri. El yazımı notlar müşterilerinize verdiğiniz değeri göstermenin yanı sıra onlara kişisel bir mesaj iletmenize de aracı olur. Kişisel ve yakından bir iletişim kurmanız, müşteri memnuniyetini artıracaktır. Markalarda bu tür bir yaklaşım gören kullanıcılar, bu tür jestleri sosyal mecralarda da paylaşmaya meyillidirler. Böylelikle kulaktan kulağa pazarlama konusunda da çalışmalar yapmış olursunuz. Tüketicilerin bu tür paylaşımları kendi çevrelerine sunmaları, hizmetlerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesini de sağlar.

İyi bir teşekkürler notu nasıl hazırlanır?

Materyallerinizi özenle seçin. Teşekkürler notunuzu küçük bir karta ya da kaliteli bir kağıda yazabilirsiniz. Bu kağıt üzerinde logonuzu da kullanabilirsiniz. Önemli olan nokta notunuz için kullandığınız materyallerin, bir değer taşıması ve bunu yansıtması. Kırmızı kalem kullanmayın. Bu tür notlarda kırmızı kalem kullanmak, internette tüm metni büyük harflerle yazmak gibi bir etki yaratabilir. Bu sebeple siyah ya da mavi mürekkepli kalemler kullanmak daha etkili olacaktır. El yazınızı bahane etmeyin. El yazınız çok iyi olmayabilir; ancak buradaki önemli nokta müşterinize kişisel bir mesaj iletmektir. Bilgisayar üzerinde yazılan notlar, otomasyon hissiyatı verirken, el yazımları daha kişisel bir yaklaşım sunmanızı sağlar. Reklam amaçlı metinlerden kaçının. Bu notun amacının müşteriye teşekkür etmek olduğunu gözden kaçırmamanız gerekiyor. Bu sebeple de reklam amaçlı broşür, ilan ya da kupon kodu gibi detayları bu notlara eklemekten kaçının. Şirketinizin kimliğini yansıtın. Şirketinizin kültürünü de bu notlara ekleme fırsatınız bulunuyor. Kurumsal bir yapınız bulunuyorsa notlarınızda müşterilerinize bu şekilde yaklaşabilirsiniz. Biraz daha yumuşak ve genç hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapıyorsanız, teşekkür notunuzda daha samimi ve yumuşak bir dil kullanmayı seçebilirsiniz. Notunuzda müşterinize ismiyle hitap edin. Mesajınızı kişiselleştirmek için, müşterinize ismiyle hitap ederek notunuzu yazmaya başlayın. Teşekkürünüzü ve neden bu notu yazdığınızı belirtin. Notunuzu yazarken, içten bir teşekkür notu ve bu notu neden yazdığınızı müşterinize bildin. Böylelikle bu notun hangi amaçla gönderilmiş olduğunu onlara anlatmış olursunuz. Sizinle çalışmalarının size verdiği memnuniyeti paylaşın. Sade ve kısa bir teşekkür mesajı yerine, müşterinizin sizin için neden özel ve önemli olduğunu anlatın. Müşterinizin sizin için ne ifade ettiğini notunuzda bahsetmeniz, notunuzu daha da kişiselleştirmenize yardımcı olur. Notunuzu sonlandırın. Teşekkürlerinizi ve minnetinizi ilettikten sonra notunuzu sonlandırın. Yine kişisel bir yaklaşım sergilemek için kurum adı yerine notu yazan kişi olarak isminizi bu notun sonuna ekleyerek, müşterilerinize iyi dileklerinizi ileterek notunuzu sonlandırabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini farklı...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın