fbpx

Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle hazırlanmış el yazımı teşekkür notları da bu ilişkileri güçlendirmek için oldukça etkili yöntemlerden biri.

E-ticarette müşterilerle yakından ilişkiler kurmak her zaman mümkün olmadığı için, farklı bir yaklaşım izlemek bu açıdan oldukça önemli. Özellikle yeni ve küçük girişimler bu tür yaklaşımlarla müşteri memnuniyetlerini ve sadık kitlelerini artırabilirler.

Neden özel el yazımı teşekkür notu?

Teknolojinin dezavantajlarından biri de günlük hayattaki birçok şeyin otomasyona bağlanmış olması. Online alışverişlerde de birçok farklı otomasyonu görmek mümkün. Rekabetti farklı bir boyuta geçirmek için, müşteri ilişkilerini geliştirmek gerekiyor. Burada da tüketicilere günlük hayatlarında sürekli karşılaşmadıkları bazı deneyimleri yaşatmanız gerekiyor.

Kişiye özel el yazımı teşekkür notları da rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak uygulamalardan biri. El yazımı notlar müşterilerinize verdiğiniz değeri göstermenin yanı sıra onlara kişisel bir mesaj iletmenize de aracı olur. Kişisel ve yakından bir iletişim kurmanız, müşteri memnuniyetini artıracaktır.

Markalarda bu tür bir yaklaşım gören kullanıcılar, bu tür jestleri sosyal mecralarda da paylaşmaya meyillidirler. Böylelikle kulaktan kulağa pazarlama konusunda da çalışmalar yapmış olursunuz. Tüketicilerin bu tür paylaşımları kendi çevrelerine sunmaları, hizmetlerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesini de sağlar.

İyi bir teşekkürler notu nasıl hazırlanır?

Materyallerinizi özenle seçin. Teşekkürler notunuzu küçük bir karta ya da kaliteli bir kağıda yazabilirsiniz. Bu kağıt üzerinde logonuzu da kullanabilirsiniz. Önemli olan nokta notunuz için kullandığınız materyallerin, bir değer taşıması ve bunu yansıtması.

Kırmızı kalem kullanmayın. Bu tür notlarda kırmızı kalem kullanmak, internette tüm metni büyük harflerle yazmak gibi bir etki yaratabilir. Bu sebeple siyah ya da mavi mürekkepli kalemler kullanmak daha etkili olacaktır.

El yazınızı bahane etmeyin. El yazınız çok iyi olmayabilir; ancak buradaki önemli nokta müşterinize kişisel bir mesaj iletmektir. Bilgisayar üzerinde yazılan notlar, otomasyon hissiyatı verirken, el yazımları daha kişisel bir yaklaşım sunmanızı sağlar.

Reklam amaçlı metinlerden kaçının. Bu notun amacının müşteriye teşekkür etmek olduğunu gözden kaçırmamanız gerekiyor. Bu sebeple de reklam amaçlı broşür, ilan ya da kupon kodu gibi detayları bu notlara eklemekten kaçının.

Şirketinizin kimliğini yansıtın. Şirketinizin kültürünü de bu notlara ekleme fırsatınız bulunuyor. Kurumsal bir yapınız bulunuyorsa notlarınızda müşterilerinize bu şekilde yaklaşabilirsiniz. Biraz daha yumuşak ve genç hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapıyorsanız, teşekkür notunuzda daha samimi ve yumuşak bir dil kullanmayı seçebilirsiniz.

Notunuzda müşterinize ismiyle hitap edin. Mesajınızı kişiselleştirmek için, müşterinize ismiyle hitap ederek notunuzu yazmaya başlayın.

Teşekkürünüzü ve neden bu notu yazdığınızı belirtin. Notunuzu yazarken, içten bir teşekkür notu ve bu notu neden yazdığınızı müşterinize bildin. Böylelikle bu notun hangi amaçla gönderilmiş olduğunu onlara anlatmış olursunuz.

Sizinle çalışmalarının size verdiği memnuniyeti paylaşın. Sade ve kısa bir teşekkür mesajı yerine, müşterinizin sizin için neden özel ve önemli olduğunu anlatın. Müşterinizin sizin için ne ifade ettiğini notunuzda bahsetmeniz, notunuzu daha da kişiselleştirmenize yardımcı olur.

Notunuzu sonlandırın. Teşekkürlerinizi ve minnetinizi ilettikten sonra notunuzu sonlandırın. Yine kişisel bir yaklaşım sergilemek için kurum adı yerine notu yazan kişi olarak isminizi bu notun sonuna ekleyerek, müşterilerinize iyi dileklerinizi ileterek notunuzu sonlandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan