Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?

8 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle hazırlanmış el yazımı teşekkür notları da bu ilişkileri güçlendirmek için oldukça etkili yöntemlerden biri.

E-ticarette müşterilerle yakından ilişkiler kurmak her zaman mümkün olmadığı için, farklı bir yaklaşım izlemek bu açıdan oldukça önemli. Özellikle yeni ve küçük girişimler bu tür yaklaşımlarla müşteri memnuniyetlerini ve sadık kitlelerini artırabilirler.

Neden özel el yazımı teşekkür notu?

Teknolojinin dezavantajlarından biri de günlük hayattaki birçok şeyin otomasyona bağlanmış olması. Online alışverişlerde de birçok farklı otomasyonu görmek mümkün. Rekabetti farklı bir boyuta geçirmek için, müşteri ilişkilerini geliştirmek gerekiyor. Burada da tüketicilere günlük hayatlarında sürekli karşılaşmadıkları bazı deneyimleri yaşatmanız gerekiyor.

Kişiye özel el yazımı teşekkür notları da rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak uygulamalardan biri. El yazımı notlar müşterilerinize verdiğiniz değeri göstermenin yanı sıra onlara kişisel bir mesaj iletmenize de aracı olur. Kişisel ve yakından bir iletişim kurmanız, müşteri memnuniyetini artıracaktır.

Markalarda bu tür bir yaklaşım gören kullanıcılar, bu tür jestleri sosyal mecralarda da paylaşmaya meyillidirler. Böylelikle kulaktan kulağa pazarlama konusunda da çalışmalar yapmış olursunuz. Tüketicilerin bu tür paylaşımları kendi çevrelerine sunmaları, hizmetlerinizin daha fazla kişi tarafından görülmesini de sağlar.

İyi bir teşekkürler notu nasıl hazırlanır?

Materyallerinizi özenle seçin. Teşekkürler notunuzu küçük bir karta ya da kaliteli bir kağıda yazabilirsiniz. Bu kağıt üzerinde logonuzu da kullanabilirsiniz. Önemli olan nokta notunuz için kullandığınız materyallerin, bir değer taşıması ve bunu yansıtması.

Kırmızı kalem kullanmayın. Bu tür notlarda kırmızı kalem kullanmak, internette tüm metni büyük harflerle yazmak gibi bir etki yaratabilir. Bu sebeple siyah ya da mavi mürekkepli kalemler kullanmak daha etkili olacaktır.

El yazınızı bahane etmeyin. El yazınız çok iyi olmayabilir; ancak buradaki önemli nokta müşterinize kişisel bir mesaj iletmektir. Bilgisayar üzerinde yazılan notlar, otomasyon hissiyatı verirken, el yazımları daha kişisel bir yaklaşım sunmanızı sağlar.

Reklam amaçlı metinlerden kaçının. Bu notun amacının müşteriye teşekkür etmek olduğunu gözden kaçırmamanız gerekiyor. Bu sebeple de reklam amaçlı broşür, ilan ya da kupon kodu gibi detayları bu notlara eklemekten kaçının.

Şirketinizin kimliğini yansıtın. Şirketinizin kültürünü de bu notlara ekleme fırsatınız bulunuyor. Kurumsal bir yapınız bulunuyorsa notlarınızda müşterilerinize bu şekilde yaklaşabilirsiniz. Biraz daha yumuşak ve genç hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapıyorsanız, teşekkür notunuzda daha samimi ve yumuşak bir dil kullanmayı seçebilirsiniz.

Notunuzda müşterinize ismiyle hitap edin. Mesajınızı kişiselleştirmek için, müşterinize ismiyle hitap ederek notunuzu yazmaya başlayın.

Teşekkürünüzü ve neden bu notu yazdığınızı belirtin. Notunuzu yazarken, içten bir teşekkür notu ve bu notu neden yazdığınızı müşterinize bildin. Böylelikle bu notun hangi amaçla gönderilmiş olduğunu onlara anlatmış olursunuz.

Sizinle çalışmalarının size verdiği memnuniyeti paylaşın. Sade ve kısa bir teşekkür mesajı yerine, müşterinizin sizin için neden özel ve önemli olduğunu anlatın. Müşterinizin sizin için ne ifade ettiğini notunuzda bahsetmeniz, notunuzu daha da kişiselleştirmenize yardımcı olur.

Notunuzu sonlandırın. Teşekkürlerinizi ve minnetinizi ilettikten sonra notunuzu sonlandırın. Yine kişisel bir yaklaşım sergilemek için kurum adı yerine notu yazan kişi olarak isminizi bu notun sonuna ekleyerek, müşterilerinize iyi dileklerinizi ileterek notunuzu sonlandırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan