fbpx

Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı

22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı

Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi.

2020’nin ilk 6 aylık -pandeminin en yoğun hissedildiği döneme- ilişkin BKM'nin (Bankalararası Kart Merkezi) kartlı ödemelerle ilgili verilerine bakıldığında bu artış net bir şekilde görülüyor. 2020’nin ilk yarısında 500 milyar TL’lik kartlı ödeme yapıldı. Temassız ödeme ve internetten ödeme ise 3 katına çıktı. Online alışveriş siteleri ve ticari işletmeler bu artışa karşı ödeme sistemlerinde değişikliğe giderek tüketicilerin online ödeme yapabilmesini “güvenli” bir şekilde sağlama çabasına girdi.

Temassız ödeme nedir, nasıl yapılır?

Kartınızı post cihazınıza okutarak, şifresiz bir şekilde gerçekleşen bir ödeme yöntemidir. Bu ödeme yöntemi güvenli bir şekilde yaklaşık 2 saniyede gerçekleşir. Temassız ödemenin hem tüketiciye hem de işletmeye sağladığı avantajlar mevcuttur.

Ödeme yaparken kartınızı hiç elinizden bırakmadığınız için unutma-kaybetme gibi risklerden kurtulursunuz. Pandemi nedeniyle hem ödemeyi alan kişi hem de siz temas etmeden daha az riskli bir şekilde ödemeyi gerçekleşmiş olursunuz.

Temassız ödeme yapabilmek için kredi kartınızda temassız ödeme (contactless) sembolü olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Bu sembol varsa bankanızla iletişime geçmenize gerek kalmadan kredi kartınızla temassız alışveriş yapabilirsiniz. Sembol yoksa bankanızla iletişime geçerek yeni kart talep edebilirsiniz.

Mağazalarda 5 kartlı ödemeden 1’i temassız ödeme

Fiziki mağazalar tüketicilerin istediği takdirde “temassız ödeme” hizmeti sunuyor. Ayrıca çeşitli corona virüs önlemleriyle işlerini yürütmeyi sürdürüyor. Mağaza içi ödemelerde temassız alışverişlerin payı yüzde 22 seviyelerinde. Mağazalarda her 5 kartlı ödemeden 1’inde temassız ödemeler tercih ediliyor.

Fiziki mağazaların endişeleri devam ediyor

Fiziki mağazalar işlerini sürdürmeye çalışsalar da önümüzdeki kış döneminin artan vaka sayılarından dolayı nasıl geçeceği konusunda endişeliler. İşlerini durdurmamak, satışlarına kesintisiz devam edebilmek için e-ticarete geçerek fiziki mağazalarına bir alternatif olarak internette de tüketicilere ulaşmayı hedefliyorlar.

İlgili Rehber: Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?

E-ticaret temassız alışverişi mümkün kılıyor

Temassız ödemeyi ve temassız alışverişi bir bütün olarak mümkün kılan e-ticaret tüketiciler tarafından en çok tercih edilen alışveriş türü ve her sektörü içinde barındırıyor. Özellikle pandemiden sonra birçok farklı sektörden farklı ürün kategorileri internetten satın alınıyor.

İnternette şu an neler satılıyor?

E-ticaret büyümeyi sürdürecek

2020 verilerine bakıldığında; ticari işletmeler güvenli ve temassız alışverişin en hızlı ve ulaşılabilir yolu olarak e-ticareti görüyor. Öngörülere göre 2021’de de e-ticarete geçiş ve online geliştirmelere yatırımlarla sektör büyümeyi sürdürecek.

Siz de işletmenizi yaşanabilecek olumsuz durumlara karşı güvence altına almak, satışlarınıza kesintisiz devam edebilmek için vakit kaybetmeden e-ticarete adım atın. Yeni döneme güçlü girmek, yeni bir girişimcilikte bulunmak ya da fiziki mağazanızı e-ticaret ile destelemek için siz de e-ticarete başayın. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten hizmetlerimizi ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan