Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı

22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı

Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi.

2020’nin ilk 6 aylık -pandeminin en yoğun hissedildiği döneme- ilişkin BKM'nin (Bankalararası Kart Merkezi) kartlı ödemelerle ilgili verilerine bakıldığında bu artış net bir şekilde görülüyor. 2020’nin ilk yarısında 500 milyar TL’lik kartlı ödeme yapıldı. Temassız ödeme ve internetten ödeme ise 3 katına çıktı. Online alışveriş siteleri ve ticari işletmeler bu artışa karşı ödeme sistemlerinde değişikliğe giderek tüketicilerin online ödeme yapabilmesini “güvenli” bir şekilde sağlama çabasına girdi.

Temassız ödeme nedir, nasıl yapılır?

Kartınızı post cihazınıza okutarak, şifresiz bir şekilde gerçekleşen elektronik ödeme sistemlerinden biridir. Bu ödeme yöntemi güvenli bir şekilde yaklaşık 2 saniyede gerçekleşir. Temassız ödemenin hem tüketiciye hem de işletmeye sağladığı avantajlar mevcuttur.

Ödeme yaparken kartınızı hiç elinizden bırakmadığınız için unutma-kaybetme gibi risklerden kurtulursunuz. Pandemi nedeniyle hem ödemeyi alan kişi hem de siz temas etmeden daha az riskli bir şekilde ödemeyi gerçekleşmiş olursunuz.

Temassız ödeme yapabilmek için kredi kartınızda temassız ödeme (contactless) sembolü olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Bu sembol varsa bankanızla iletişime geçmenize gerek kalmadan kredi kartınızla temassız alışveriş yapabilirsiniz. Sembol yoksa bankanızla iletişime geçerek yeni kart talep edebilirsiniz.

Mağazalarda 5 kartlı ödemeden 1’i temassız ödeme

Fiziki mağazalar tüketicilerin istediği takdirde “temassız ödeme” hizmeti sunuyor. Ayrıca çeşitli corona virüs önlemleriyle işlerini yürütmeyi sürdürüyor. Mağaza içi ödemelerde temassız alışverişlerin payı yüzde 22 seviyelerinde. Mağazalarda her 5 kartlı ödemeden 1’inde temassız ödemeler tercih ediliyor.

Fiziki mağazaların endişeleri devam ediyor

Fiziki mağazalar işlerini sürdürmeye çalışsalar da önümüzdeki kış döneminin artan vaka sayılarından dolayı nasıl geçeceği konusunda endişeliler. İşlerini durdurmamak, satışlarına kesintisiz devam edebilmek için e-ticarete geçerek fiziki mağazalarına alternatif ödeme yöntemleri olarak internette de tüketicilere ulaşmayı hedefliyorlar.

İlgili Rehber: Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?

E-ticaret temassız alışverişi mümkün kılıyor

Temassız ödemeyi ve temassız alışverişi bir bütün olarak mümkün kılan e-ticaret tüketiciler tarafından en çok tercih edilen alışveriş türü ve her sektörü içinde barındırıyor. Özellikle pandemiden sonra birçok farklı sektörden farklı ürün kategorileri internetten satın alınıyor.

İnternette şu an neler satılıyor?

E-ticaret büyümeyi sürdürecek

2020 verilerine bakıldığında; ticari işletmeler güvenli ve temassız alışverişin en hızlı ve ulaşılabilir yolu olarak e-ticareti görüyor. Öngörülere göre 2021’de de e-ticarete geçiş ve online geliştirmelere yatırımlarla sektör büyümeyi sürdürecek.

Siz de işletmenizi yaşanabilecek olumsuz durumlara karşı güvence altına almak, satışlarınıza kesintisiz devam edebilmek için vakit kaybetmeden e-ticarete adım atın. Yeni döneme güçlü girmek, yeni bir girişimcilikte bulunmak ya da fiziki mağazanızı e-ticaret ile destelemek için siz de e-ticarete başayın. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten hizmetlerimizi ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Admin
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
IOSS Numarası Nedir? IOSS Numarası Nereden ve Nasıl Alınır?
IOSS Numarası Nedir? IOSS Numarası Nereden ve Nasıl Alınır?
IOSS, The Import One-Stop-Shop kelimelerinin baş harflerinden meydana gelir. Türkçe’de ise Tek Noktadan İthalat Merkezi olarak ifade edilir. IOSS numarası, bunu kullanabilmek için gerekir. Başvurular e-ticaret siteleri, pazaryerleri, Avrupa...
20 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali