Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı

22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı

Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi.

2020’nin ilk 6 aylık -pandeminin en yoğun hissedildiği döneme- ilişkin BKM'nin (Bankalararası Kart Merkezi) kartlı ödemelerle ilgili verilerine bakıldığında bu artış net bir şekilde görülüyor. 2020’nin ilk yarısında 500 milyar TL’lik kartlı ödeme yapıldı. Temassız ödeme ve internetten ödeme ise 3 katına çıktı. Online alışveriş siteleri ve ticari işletmeler bu artışa karşı ödeme sistemlerinde değişikliğe giderek tüketicilerin online ödeme yapabilmesini “güvenli” bir şekilde sağlama çabasına girdi.

Temassız ödeme nedir, nasıl yapılır?

Kartınızı post cihazınıza okutarak, şifresiz bir şekilde gerçekleşen bir ödeme yöntemidir. Bu ödeme yöntemi güvenli bir şekilde yaklaşık 2 saniyede gerçekleşir. Temassız ödemenin hem tüketiciye hem de işletmeye sağladığı avantajlar mevcuttur.

Ödeme yaparken kartınızı hiç elinizden bırakmadığınız için unutma-kaybetme gibi risklerden kurtulursunuz. Pandemi nedeniyle hem ödemeyi alan kişi hem de siz temas etmeden daha az riskli bir şekilde ödemeyi gerçekleşmiş olursunuz.

Temassız ödeme yapabilmek için kredi kartınızda temassız ödeme (contactless) sembolü olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Bu sembol varsa bankanızla iletişime geçmenize gerek kalmadan kredi kartınızla temassız alışveriş yapabilirsiniz. Sembol yoksa bankanızla iletişime geçerek yeni kart talep edebilirsiniz.

Mağazalarda 5 kartlı ödemeden 1’i temassız ödeme

Fiziki mağazalar tüketicilerin istediği takdirde “temassız ödeme” hizmeti sunuyor. Ayrıca çeşitli corona virüs önlemleriyle işlerini yürütmeyi sürdürüyor. Mağaza içi ödemelerde temassız alışverişlerin payı yüzde 22 seviyelerinde. Mağazalarda her 5 kartlı ödemeden 1’inde temassız ödemeler tercih ediliyor.

Fiziki mağazaların endişeleri devam ediyor

Fiziki mağazalar işlerini sürdürmeye çalışsalar da önümüzdeki kış döneminin artan vaka sayılarından dolayı nasıl geçeceği konusunda endişeliler. İşlerini durdurmamak, satışlarına kesintisiz devam edebilmek için e-ticarete geçerek fiziki mağazalarına bir alternatif olarak internette de tüketicilere ulaşmayı hedefliyorlar.

İlgili Rehber: Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?

E-ticaret temassız alışverişi mümkün kılıyor

Temassız ödemeyi ve temassız alışverişi bir bütün olarak mümkün kılan e-ticaret tüketiciler tarafından en çok tercih edilen alışveriş türü ve her sektörü içinde barındırıyor. Özellikle pandemiden sonra birçok farklı sektörden farklı ürün kategorileri internetten satın alınıyor.

İnternette şu an neler satılıyor?

E-ticaret büyümeyi sürdürecek

2020 verilerine bakıldığında; ticari işletmeler güvenli ve temassız alışverişin en hızlı ve ulaşılabilir yolu olarak e-ticareti görüyor. Öngörülere göre 2021’de de e-ticarete geçiş ve online geliştirmelere yatırımlarla sektör büyümeyi sürdürecek.

Siz de işletmenizi yaşanabilecek olumsuz durumlara karşı güvence altına almak, satışlarınıza kesintisiz devam edebilmek için vakit kaybetmeden e-ticarete adım atın. Yeni döneme güçlü girmek, yeni bir girişimcilikte bulunmak ya da fiziki mağazanızı e-ticaret ile destelemek için siz de e-ticarete başayın. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten hizmetlerimizi ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin