Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı

22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi.

2020’nin ilk 6 aylık -pandeminin en yoğun hissedildiği döneme- ilişkin BKM'nin (Bankalararası Kart Merkezi) kartlı ödemelerle ilgili verilerine bakıldığında bu artış net bir şekilde görülüyor. 2020’nin ilk yarısında 500 milyar TL’lik kartlı ödeme yapıldı. Temassız ödeme ve internetten ödeme ise 3 katına çıktı. Online alışveriş siteleri ve ticari işletmeler bu artışa karşı ödeme sistemlerinde değişikliğe giderek tüketicilerin online ödeme yapabilmesini “güvenli” bir şekilde sağlama çabasına girdi.

Temassız ödeme nedir, nasıl yapılır?

Kartınızı post cihazınıza okutarak, şifresiz bir şekilde gerçekleşen bir ödeme yöntemidir. Bu ödeme yöntemi güvenli bir şekilde yaklaşık 2 saniyede gerçekleşir. Temassız ödemenin hem tüketiciye hem de işletmeye sağladığı avantajlar mevcuttur.

Ödeme yaparken kartınızı hiç elinizden bırakmadığınız için unutma-kaybetme gibi risklerden kurtulursunuz. Pandemi nedeniyle hem ödemeyi alan kişi hem de siz temas etmeden daha az riskli bir şekilde ödemeyi gerçekleşmiş olursunuz.

Temassız ödeme yapabilmek için kredi kartınızda temassız ödeme (contactless) sembolü olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Bu sembol varsa bankanızla iletişime geçmenize gerek kalmadan kredi kartınızla temassız alışveriş yapabilirsiniz. Sembol yoksa bankanızla iletişime geçerek yeni kart talep edebilirsiniz.

Mağazalarda 5 kartlı ödemeden 1’i temassız ödeme

Fiziki mağazalar tüketicilerin istediği takdirde “temassız ödeme” hizmeti sunuyor. Ayrıca çeşitli corona virüs önlemleriyle işlerini yürütmeyi sürdürüyor. Mağaza içi ödemelerde temassız alışverişlerin payı yüzde 22 seviyelerinde. Mağazalarda her 5 kartlı ödemeden 1’inde temassız ödemeler tercih ediliyor.

Fiziki mağazaların endişeleri devam ediyor

Fiziki mağazalar işlerini sürdürmeye çalışsalar da önümüzdeki kış döneminin artan vaka sayılarından dolayı nasıl geçeceği konusunda endişeliler. İşlerini durdurmamak, satışlarına kesintisiz devam edebilmek için e-ticarete geçerek fiziki mağazalarına bir alternatif olarak internette de tüketicilere ulaşmayı hedefliyorlar.

İlgili Rehber: Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?

E-ticaret temassız alışverişi mümkün kılıyor

Temassız ödemeyi ve temassız alışverişi bir bütün olarak mümkün kılan e-ticaret tüketiciler tarafından en çok tercih edilen alışveriş türü ve her sektörü içinde barındırıyor. Özellikle pandemiden sonra birçok farklı sektörden farklı ürün kategorileri internetten satın alınıyor.

İnternette şu an neler satılıyor?

E-ticaret büyümeyi sürdürecek

2020 verilerine bakıldığında; ticari işletmeler güvenli ve temassız alışverişin en hızlı ve ulaşılabilir yolu olarak e-ticareti görüyor. Öngörülere göre 2021’de de e-ticarete geçiş ve online geliştirmelere yatırımlarla sektör büyümeyi sürdürecek.

Siz de işletmenizi yaşanabilecek olumsuz durumlara karşı güvence altına almak, satışlarınıza kesintisiz devam edebilmek için vakit kaybetmeden e-ticarete adım atın. Yeni döneme güçlü girmek, yeni bir girişimcilikte bulunmak ya da fiziki mağazanızı e-ticaret ile destelemek için siz de e-ticarete başayın. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten hizmetlerimizi ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan